quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik weet hoe belangrijk het is om familie als nummer 1 te beschouwen.
quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
idd relaties zijn passantenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef B3nn0 het volgende:
[..]
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.
Voor TS haar vriend zo te lezen zeker! Daarom denk ik dat als je je vriend vertelt dat hij zijn familie vaak genoeg ziet je daar echt geen goed mee doet. Misschien kun je eens met je schoonfamilie gaan praten: "jullie zijn zo, en ik ben zo. Dus als ik meega wil ik wel wat ruimte voor mezelf zonder daarop aangekeken te worden, omdat ik niet zo ben als jullie daarin." Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet begrijpen. Doen ze dat niet dan ga je niet mee, jij hebt de gulden middenweg geprobeerd toch?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef B3nn0 het volgende:
[..]
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:28 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
"jullie zijn zo, en ik ben zo. Dus als ik meega wil ik wel wat ruimte voor mezelf zonder daarop aangekeken te worden, omdat ik niet zo ben als jullie daarin."
Welk gezeik eromheen, kan je wat specifieker zijn. Ik vind dat zoals jij dat zo mooi zegt; iemanf als ik ook het recht heeft om een fijne vakantie te hebben zonder verplichtingen te hebben om alleen maar dingen te doen met zijn familie.En juist samen dingen te ondernemen met mijn vriend, zonder dat iemand er steeds bij is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Blijf alsjeblieft thuis. Dat gejank van je zou voor iedereen de vakantie bederven.
En dan bedoel ik nog niet eens dat je af en toe iets alleen wilt doen want dat is heel normaal maar het gezeik eromheen... brrr krijg nu al de kriebels van het idee dat iemand als jij met mij mee op vakantie zou gaan.
Dat is het hem nou juist, anderen cijferen zich gewoon af en toe weg en genieten toch welquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:43 schreef dudujo het volgende:
[..]
Welk gezeik eromheen, kan je wat specifieker zijn. Ik vind dat zoals jij dat zo mooi zegt; iemanf als ik ook het recht heeft om een fijne vakantie te hebben zonder verplichtingen te hebben om alleen maar dingen te doen met zijn familie.En juist samen dingen te ondernemen met mijn vriend, zonder dat iemand er steeds bij is.
Dingen zoals de uitstapjes en bezienswaardigheden van het land, het bezoeken van andere familieleden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:09 schreef Zana het volgende:
Om wat voor dingen gaat het eigenlijk die jullie dan "verplicht" samen zouden moeten doen? Of zijn zijn ouders al van die leeftijd dat lange afstandsreizen en/ of taal een probleem zijn voor hun om alleen te doen?
Je kunt jouw familie in Nederland zo vaak zien als je wilt en hebt misschien helemaal niet de behoefde, maar het is iets anders wanneer de familie aan de ander kant van de wereld woont en je tijdelijk en financieel beperkt bent om zo vaak langs te gaan, als je zou willen.
Als je een partner hebt dan krijg je de familie er "gratis" bij en "moet" je daar rekening mee houden.
Je kunt ook proberen de leuke dingen van een gezamelijke reis te zien, het is toch ook een beetje "speciaal" dat ze jou meenemen en je zult dingen te zien krijgen die een normale tourist niet ziet.
Alsnog kun je vooraf afspreken, dat jullie jullie eigen ding doen en bepaalde uitstapjes alleen doen, wanneer bijvoorbeeld de schoonouders tijd met andere familieleden doorbrengen. 6 weken is lang, maar wat is de ander optie, dat hij alleen met zijn ouders gaat en jij hier in Nederland zit of jullie gaan op een ander moment met zijn tweedjes, maar dan ontneem je hem ook de reistijd samen met zijn ouders. Volgens mij is het voor een relatie nooit goed om een partner te laten kiezen tussen jou en zijn ouders (als er geen ernstige reden ervoor is), want hij houdt van allebij en staat dan tussen de fronten.
Ik zou zeggen, gun hem de tijd met zijn familie, trek je een beetje terug als je het samenzijn niet meer aankunt op de reis zelf en probeer de leuke dingen te zien van de gezamelike reis. Probeer ook vooraf al die dingen af te spreken, die je alleen met je partner wilt doen/ zien. Ook zijn ouders zullen misschien niet de tijd of energie hebben om altijd met jullie samen te willen zijn, want ook zij moeten zich aanpassen en hebben niet hun gewone dagelikse leven met eten om punt 18.00 uur en dutje erna bij wijze van spreken.
idd. en in 6 weken is er toch genoeg te doen daaro? Blijven je schoonouders lekker ergens bij het huis zitten dan kunnen jullie toch samen wat gaan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef raebyddet het volgende:
Je moet je aanpassen, relaties zijn toch geven en nemen ? In dit geval kun je het alsnog leuk maken voor jezelf door er de positieve kanten van in te zien.
Ik denk het niet, want doordat jullie samen of jij alleen niet meegaat kwets je je vriend enorm. Dan neemt je vriend wel een vriendin die wel wat met zijn Familia heeft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef dudujo het volgende:
Mijn vriend zit tussen twee zeilen en dat wil ik ook niet, ik denk dat hte verstandiger is om niet mee te gaan.
Dan komt die reis nog wel eens
Wij vinden familie ook erg belangrijk en m'n broers zijn ook bijna ieder weekend bij ons. Ik weet zeker dat hun vrouwen dat niet zo leuk vinden en dat ze liever iets anders doen maar ze maken er toch het beste van. Gewoon zo gezellig mogelijk houden, hebben ze zelf ook een leuke tijd. Jezelf chagrijnig terugtrekken is ook nietsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
idd. en in 6 weken is er toch genoeg te doen daaro? Blijven je schoonouders lekker ergens bij het huis zitten dan kunnen jullie toch samen wat gaan doen.
Dat zegt dan ook wel weer wat over jouw omgeving of over jou. Als je elkaar niet langer dan een weekendje kan verdragenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef ondeugend het volgende:
Niet met familie, niet met vrienden, niet met kennissen en zeker ook niet met schoonouders.
Max is een weekendje weg.. langer komt ellende van.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het idd wel geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Wij vinden familie ook erg belangrijk en m'n broers zijn ook bijna ieder weekend bij ons. Ik weet zeker dat hun vrouwen dat niet zo leuk vinden en dat ze liever iets anders doen maar ze maken er toch het beste van. Gewoon zo gezellig mogelijk houden, hebben ze zelf ook een leuke tijd. Jezelf chagrijnig terugtrekken is ook niets
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef dudujo het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het in iedergeval wel geprobeerd.
Grrrrromt!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook wel weer wat over jouw omgeving of over jou. Als je elkaar niet langer dan een weekendje kan verdragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |