Even voor mijn beeldvorming. Die heel veel neven en nichten wat hij heeft en waar hij zo een goeie band mee heeft, wonen die in Australie? Of wonen die in Nederland en gaan die mee 6 weken op vakantie?
Als ze in Australie wonen is die band al niet goed, want dan zien ze elkaar hoogstens 1x per jaar gok ik zo en bovendien is het geen probleem als jullie later met zn 2 gaan, want ook dan kan hij ze zien.
En als die neven en nichten waar hij zo een goed contact mee heeft in Nederland wonen dan heeft ie ze vorige maand nog gezien op de verjaardag van tante bep en die zullen dan ook best begrijpen dat hij nu even voor jou kiest.
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ene week hele schoonfamilie inclusief neven en nichten en aanhang en opas en omas hier en het volgende weekend werd er van mij verwacht dat ik 3 uur in de auto ging zitten om naar de verjaardag van oma te gaan om daar diezelfde mensen weer te zien.
Ja dahaag. Je kan ook overdrijven

Geen kwaad woord over die x-schoonfamilie van mij hoor, leuke mensen en alles, maar dat hoeft van mij gewoon niet zo en dat kan je imo rustig zeggen, maarja, iedereen denkt altijd maar dat het de grootst mogelijke ruzies op gaat leveren als je een keer niet naar de verjaardag van ome piet gaat, of dat je het feestje van tante truus afbelt omdat je er geen flikker zin in hebt of weet ik het wat. Die dingen staan gewoon niet in het teken van jouw afwezigheid. Klaar. Zo simpel is het gewoon en als jij geen flikker zin hebt om met die mensen mee te gaan dan ga je godverdomme gewoon NIET.
Het is jouw leven, niet dat van hun