Dat van die dwang klopt, maar dat ligt dus grotendeels aan de mensen waar je mee gaat. Ieder zinnig persoon snapt dat je niet wekenlang alles samen kan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Grrrrromt!
Nee hoor.. wat je vaak ziet is dat men samen dingen wilt doen... vaak is er een lichte dwang, hoe meer zielen hoe vaker verschillende verwachtingen. Dat gaat een paar dagen heel goed... maar een hele vakantie? No thanks
Idd, dat zou ik doenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef dudujo het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het idd wel geprobeerd.
Zinnige personen op vakantie zijn vaak minder zinnig dan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat van die dwang klopt, maar dat ligt dus grotendeels aan de mensen waar je mee gaat. Ieder zinnig persoon snapt dat je niet wekenlang alles samen kan doen.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat er een groot gebrek is aan 'zinnige personen'
lol. je wilt de hele dag bij elkaar op de lip zitten? wat denk je zelf. alles stellen waarbij minimaal 1 persoon werkt ziet elkaar alleen maar 's avonds. nog maar te zwijgen over partners die verschillende werktijden hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef dudujo het volgende:
[..]
Maar het punt is, mijn vriend en ik doen al vrij weinig met elkaar. Dit komt omdat we allebei hard aan ht studeren zijn. We zien elkaar alleen savonds en daarbij wonen we net samen.
En van zijn kant hoeft helemaal niks te gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef raebyddet het volgende:
Als ik jou was zou ik m'n hele zienswijze hierover veranderen ,TS. Je geeft zelf al aan dat hij zijn familie erg belangrijk vindt, dus je gaat geheid vaker in dit soort situaties komen. Of je leert ermee omgaan, of je stopt ermee
Natuurlijk wel, maar hij gaat zijn familie niet opgeven voor haarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En van zijn kant hoeft helemaal niks te gebeuren natuurlijk
Maar hij kan wel duidelijk maken dat ze geen zin hebben om 6 weken lang alles samen te doenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:21 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar hij gaat zijn familie niet opgeven voor haar
Ze hoeven toch ook niet alles samen te doen ? Zijn familie zal wat er ook gebeurt heel belangrijk voor hem blijven, de vraag is of TS daarmee om kan gaan. Het gaat niet alleen om de vakantie, het beste is voor de TS dat ze hiermee leert omgaan want dit soort situaties zullen wel vaker voorkomen. Ze moeten compromissen sluiten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar hij kan wel duidelijk maken dat ze geen zin hebben om 6 weken lang alles samen te doen![]()
En dan niet zeggen "ja, zij wil dat niet" tegen de familie natuurlijk.
Ik zie niet in waarom. Uiteraard zijn ze belangrijk en hou je van ze. Maar een voetstuk is nogal wat. Zeker als je eenmaal >20 ben respecteer je je ouders, maar leef je je eigen leven. En plaatst je ze dus niet op een voetstuk en doe je niet (meer) alles waarvan ze denken dat het goed voor je is of je opdragenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Loveless85 het is toch volkomen logisch dat je familie op een voetstuk staat?
Ik zie niet in waarom het 'verplicht' is om dan je eigen leven te leiden? Ze zijn pas net uit huis, logisch dat de navelstreng dan nog niet doorgesneden is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom. Uiteraard zijn ze belangrijk en hou je van ze. Maar een voetstuk is nogal wat. Zeker als je eenmaal >20 ben respecteer je je ouders, maar leef je je eigen leven. En plaatst je ze dus niet op een voetstuk en doe je niet (meer) alles waarvan ze denken dat het goed voor je is of je opdragen
Als zij niet meegaat denk ik dat d'r vriend op den duur tot de conclusie komt dat ie toch niet het ideale vriendinnetje aan de haak heeft geslagen.quote:Prima als dat bij zijn cultuur wel zo is, moet ze ook respecteren. Vandaar mijn advies dat ze hem dan beter alleen kan laten gaan, want anders word dit sowieso ruzie. En dan zit je daar lekker 6 weken aan de andere kant van de wereld te ruzien met je vriend en soon to be ex-schoonfamilie
Genoeg familieleden die ik te debiel voor woorden vind en nooit meer zie hoor. Wat je hier zegt vind ik wel erg kort door te bocht. Elk mens is uit je leven te verbannen als je wilt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Twinky het volgende:
en ja, familie IS belangrijker dan je relatie. Puur om het feit dat een relatie nog wel eens uit wil gaan en je je familie altijd houdt.
Je vriend heeft hier toch al een oplossing aangeboden? Of wil je die gewoon niet aannemen omdat je jezelf op de tweede plaats gezet voelt? Da's gewoon zeuren; je wist namelijk vanaf moment nummer één waar je aan begon.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
Dat kan, maar dan kan het toch evengoed dat zijn vriendin daar problemen mee heeft. Ze zal er mee moeten leren leven, en dat lukt dus niet zo best als ik haar reacties hier zo leesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het 'verplicht' is om dan je eigen leven te leiden? Ze zijn pas net uit huis, logisch dat de navelstreng dan nog niet doorgesneden is.
Dat ze die conclusie moeten trekken zit er denk ik wel aan te komen als zij die schoonfamilie niet interessant vind en hij wel echt een familiemens is. Vroeg of laat loopt het dan spaak.quote:Als zij niet meegaat denk ik dat d'r vriend op den duur tot de conclusie komt dat ie toch niet het ideale vriendinnetje aan de haak heeft geslagen.
Heb je wel je pilletje geslikt vandaag?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef Nass het volgende:
JIj bent het soort dat relaties kapot maakt, vuile bitch, alles doen om de afstand tussen zoon en vader/moeder/broer groter te maken, ik kots op jou.*kotst*
Nou, ik zou persoonlijk toch bedanken denk ik... Sowieso, wie gaat die vakantie betalen? Moet TS het zelf ophoesten, dan zou ik niet gaan omdat ik mijn geld liever besteed aan iets dat ik wel leuk vind. En mocht het zo zijn dat schoonfamilie betaalt, dan al helemaal niet want ik heb geen zin in verwijten tijdens of achteraf.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Twinky het volgende:
ik vind je echt een zeikwijf. Je wordt uitgenodigd door zijn familie voor een vet lange vakantie erg ver weg. Je wordt opgenomen in die familie en mag zomaar mee op bezoek bij andere familie! Ondanks dat het stroef loopt...
Je vriend spreekt zijn neven en nichten op feestboek maar verder heel weinig en wil ze waarschijnlijk ook graag weer eens zien, en jij gaat miepen dat je met hem alleen wil zijn?
en ja, familie IS belangrijker dan je relatie. Puur om het feit dat een relatie nog wel eens uit wil gaan en je je familie altijd houdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |