abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83147009
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef Nass het volgende:
JIj bent het soort dat relaties kapot maakt, vuile bitch, alles doen om de afstand tussen zoon en vader/moeder/broer groter te maken, ik kots op jou.*kotst*
Ach, dat valt wel mee. Zij is het type dat gewoon geen hechte band heeft met haar familie, hij wel. Zij snapt dat niet, hij ook niet van haar. Probleem.
pi_83149585
Het lijkt mij verschrikkelijk 6 weken met schoonfamilie op pad. Zelfs al kan je goed met ze opschieten. 6 weken. Tering. En dan naar Australie, wat op zich natuurlijk fantastisch is, maar dat schreeuwt om samen rondtrekken per camper. En niet gezellig bij neef en nicht op de thee. Prima als je daar even langswipt als je toch in de buurt bent, maar als het hoofddoel van de reis familiebezoek is............

Ik zou hem alleen laten gaan en zelf met vriendinnen op vakantie gaan als dat kan. Zou wel zeggen dat je dan de volgende verre en lange reis graag samen wilt doen, want als hij van plan is om jullie verdere leven samen gezellig met mamsie mee te gaan............
pi_83150879
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef conleche het volgende:
Het lijkt mij verschrikkelijk 6 weken met schoonfamilie op pad. Zelfs al kan je goed met ze opschieten. 6 weken. Tering. En dan naar Australie, wat op zich natuurlijk fantastisch is, maar dat schreeuwt om samen rondtrekken per camper. En niet gezellig bij neef en nicht op de thee. Prima als je daar even langswipt als je toch in de buurt bent, maar als het hoofddoel van de reis familiebezoek is............

Ik zou hem alleen laten gaan en zelf met vriendinnen op vakantie gaan als dat kan. Zou wel zeggen dat je dan de volgende verre en lange reis graag samen wilt doen, want als hij van plan is om jullie verdere leven samen gezellig met mamsie mee te gaan............
Inderdaad.

Al die mensen die hier doen alsof ze het zo raar is dat je niet 6 weken met je schoonfamilie aan de andere kant van de wereld wil zitten

Ik zou het nog niet eens trekken als het m'n eigen familie was
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:56:44 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83151031
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Al die mensen die hier doen alsof ze het zo raar is dat je niet 6 weken met je schoonfamilie aan de andere kant van de wereld wil zitten

Ik zou het nog niet eens trekken als het m'n eigen familie was
je hoeft toch niet iedere dag van die 6 weken bij elkaar aan het kruis te hangen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83151652
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:13 schreef dudujo het volgende:
Daar heb ik ook aangedacht, 2 weken met de familie iets doen en dan de rest met zijn 2e.
Maar hij wilt graag bij zijn familie zijn. Hij heeft heel veel neven en nichten waar hij een hele goeie band mee heeft. Hij zegt ook waarom wil je niet dingen in een groep doen. Hij begrijpt het gewoon niet van mijn kant en dat is gewoon f*** hinderlijk.
Volgens mij is jou vriend niet Nederlands (?)
Wij zijn niet zo van de familie dingen, maar buitenlanders juist weer wel.

Heb ik gelijk ?
pi_83151780
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je hoeft toch niet iedere dag van die 6 weken bij elkaar aan het kruis te hangen?
Lees het topic. Daar komt het wel op neer dus. En al is het de helft, je zit aan de andere kant van de wereld en je hebt daar helemaal niks, behalve je vriend
pi_83152125
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:08 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Volgens mij is jou vriend niet Nederlands (?)
Wij zijn niet zo van de familie dingen, maar buitenlanders juist weer wel.

Heb ik gelijk ?
Bij een familiebezoek in Australië en Azië en TS spreekt over een 'cultuurkloof' zou ik er inderdaad ook mijn geld op leggen dat zijn afkomst niet Nederlands is, Captain Obvious.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 17:19:02 ]
pi_83152703
Of ik zelf trouwens zou meegaan zou er vanaf hangen of de familie alles betaald en of ik het een beetje kan vinden met die familie. Als beide niet het geval is ga ik echt niet mee. Dat heeft niks met chantage of voor het blok zetten (laten kiezen) te maken, maar eerder dat ik echt geen geld over de balk ga smijten voor een ervaring die hoogstwaarschijnlijk verschrikkelijk gaat worden of zulke grote concessies ga doen dat het pure zelfverloochening is.

Beetje hetzelfde als dat je naar een feestje toe gaat van een vriend(in), maar verder totaal geen aansluiting hebt met haar/zijn vrienden. Zit je daar lekker. Nu is het alleen zo dat je bij dat feestje nog kunt vertrekken, maar in Australië/Azië doe je dat niet zo vlug.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:04:23 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83154158
6 weken met je schoonfamilie op vakantie? Dat zou ik niet eens met m'n eigen familie willen terwijl ik ontzettend goed met ze overweg kan
pi_83156010
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Genoeg familieleden die ik te debiel voor woorden vindt en nooit meer zie hoor. Wat je hier zegt vind ik wel erg kort door te bocht. Elk mens is uit je leven te verbannen als je wilt.
Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.
lol?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 18:48:28 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83156043
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef Nass het volgende:

[..]

Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.
Vind jij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:49:28 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156078
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vind jij...
en ik
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 18:50:17 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83156108
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en ik
Mijn partner is ook mijn familie en dus net zo belangrijk als mijn ouders, mijn zusje en mijn dochter...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:53:10 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156219
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mijn partner is ook mijn familie en dus net zo belangrijk als mijn ouders, mijn zusje en mijn dochter...
als je getrouwd bent of een kind hebt is het natuurlijk anders .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:54:57 #90
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83156296
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je getrouwd bent of een kind hebt is het natuurlijk anders .
Waarom is getrouwd zijn anders dan niet getrouwd zijn? Als je trouwt verandert er (behalve op papier) niet ineens wat in je relatie van de ene op de andere dag.
pi_83156297
Ik zou een compromis sluiten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:57:34 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156427
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom is getrouwd zijn anders dan niet getrouwd zijn? Als je trouwt verandert er (behalve op papier) niet ineens wat in je relatie van de ene op de andere dag.
het geeft vaak wel aan dat je lang bij elkaar bent en serieus bij elkaar wilt blijven tot de dood jullie scheidt . Iets waarvoor je je familie dus op een lager plateau kunt zetten. Bij beginnende relaties of relaties die nog maar kort duren zoals in het geval van TS kan ik me best voorstellen dat TS niet #1 is. .
Een gedicht over Maanvis
pi_83156473
quote:

[..]

Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 19:00:02 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83156539
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het geeft vaak wel aan dat je lang bij elkaar bent en serieus bij elkaar wilt blijven tot de dood jullie scheidt . Iets waarvoor je je familie dus op een lager plateau kunt zetten. Bij beginnende relaties of relaties die nog maar kort duren zoals in het geval van TS kan ik me best voorstellen dat TS niet #1 is. .
Ik vind 7 jaar nou niet echt kort...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:02:41 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156655
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind 7 jaar nou niet echt kort...
Wel als je allebei net uit de studie komt rollen. Dan kan je best al 7 jaar een relatie hebben zonder dat het al serieus is.
Een gedicht over Maanvis
pi_83156915
Niet doen, gaat zeker frustraties opleveren...
Anders kun je het nog altijd op een akkoordje gooien?
Ja en dus?
pi_83157919
quote:

[..]

En als je nu gewoon een compleet kutte verstandhouding hebt met je pa, maar het enorm veel houdt van je partner?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:42:18 #98
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83158617
quote:

[..]

Ik zie mijn partner ook als familie en zou dan ook niet tussen hen kunnen of willen kiezen.
pi_83158896
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:33 schreef Nass het volgende:

[..]

Waarom is dat een ' ' ?
Dat is een omdat je zo kortzichtig bent om iedereen die zijn of haar partner boven de familie stelt als idioot te bestempelen. Vrienden en je partner kies je, je familie.......daar moet je het maar mee doen. Dus of je daar een goede of geen goede verstandhouding mee hebt, zal niet voor iedereen hetzelfde liggen, denk je ook niet? (heb ik het nog niet eens over schóónfamilie).

Ik denk het natuurlijker is om je eigen familie te starten (al of niet met kinderen) en die dan op de eerste plaats te stellen. Des te beter als je nog een hele goede band met je ouders hebt en daar goed mee kan opschieten, maar je bent zeker geen idioot als je je partner belangrijker vindt dan je ouders of verdere familie.

Bovendien: zelfs al heb je de allerbeste band met je (schoon)familie: er 6 weken mee op vakantie gaan is erg veel gevraagd.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 20:11:45 #100
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83160162
-weg-
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 01:26:22 #101
43556 miss_dynastie
pi_83177022
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik? Ook al zie je ze om de 4 of 5 jaar? Of ben ik egoïstisch bezig en moet ik gewoon mee gaan.

wat zouden jullie doen?
Ik denk dat je in elk geval duidelijk moet zijn in je communicatie. Jij zegt: 'dan blijf ik wel thuis', hij zegt: 'als dat is wat je wil, prima' en vervolgens vind jij dat hij zijn familie belangrijker vindt; maar als je dat zo voelt, waarom stel je dan voor thuis te blijven?

Ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Zes weken is wel lang, maar daar valt toch wel een compromis in te vinden? Ik herken de drang naar je familie en het andere land in ieder geval wel en nou is dat in mijn geval geen Australië, dus makkelijker en goedkoper te bereizen, maar zou het toch niet fijn vinden daarin door mijn partner te veel beperkt te worden.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:03 #102
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_83220187
niet doen... zo'n vakantie is de 1e week leuk, de 2e week komen de eerste irritaties, en vanaf de 3e week wil je naar huis. 6 weken met schoonfamilie lijkt me nogal aan de lange kant, denk aan jezelf
pi_83227400
6 weken op mijn vakantie gaan met mijn eigen familie lijkt me al een hel, laat staan met mijn schoonfamilie. Hoe goed ik ook met ze om kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')