quote:Op maandag 21 juni 2010 14:36 schreef Beaker het volgende:
LovelyLady, dat zijn Miss Verkiezingen voor kleine kinderenecht heel erg!
![]()
Misschien ff kijken op Youtube
Normaal gesproken ligt hij ook nog wel even te roepen maar hij is vanavond echt in slaap gestort denk ikquote:Op maandag 21 juni 2010 20:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Arme Koen!
Bij Dana merk je dat ook wel, ze huilt dan heel snel om dingen en is eigenlijk constant zoals ze is als ze moe is, zeurderig.
Een voorbode op iets? Meneer heeft geslapen tot half 9 vanochtendquote:Op maandag 21 juni 2010 22:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
dan is ie morgen vast weer lekker bijgekomen van alle drukte
Ach beterschap... we zijn gewoon verkouden hoor... Stom weer.quote:
28quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Arme Koen, beterschap jongen!
Hier weer terug van de spelotheek. Hij liet de loopfiets er makkelijk achter. Ik had toch wel iets tegensputteren verwacht, maar wel de afgelopen dagen verteld dat de fiets terug moest. Blijkbaar was dat toch goed aangekomen.
Ook nog even op schoenen jacht gegaan. Hij heeft maat 27 gewoon overgeslagen, en zit nu op 28.. Geen idee of dat groot is, maar het lijkt wel groot onder mijn kleine ventje
Yep, Jen is ietsjes kleiner.. Maar niet veel lichter hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bep is 90 cm en 12,7 kilo, Jen zal wel een paar cm korter en iets lichter zijn
Hier schoenmaat 22/23..net welke schoenen ze aanheeft
Jullie ook beterschap!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh hangt er iets in de lucht. Jen en ik zijn ook niet echt lekker... Jen moest vannacht weer stijf tegen me aan liggen en hoestte zich steeds wakker...
Maar die kan weer klokkijken !quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:05 schreef p_iglet het volgende:
[..]
28![]()
Dat is reuze vergeleken met Pepijn![]()
Die zit al een jaar in maat 22.
Nee gewoon in het echt... Ze was gewoon zelf uit bed gegaan en naar onze kamer gelopen..quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Echt, of in je dromen?
Ik zou me rotschrikken als Chris bij ons bed zou staan.. Die komt er nog niet eens uit om een knuffel te pakken
Ik denk ook niet dat dat binnen hun visie past. Maar ze mogen geen kinderen weigeren, en op het moment stromen andere scholen leeg, terwijl deze school dus overloopt. Echt een hele ongezonde situatie inderdaad.quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:32 schreef Moonah het volgende:
Ja, op elke school is wel wat aan te merken, dat klopt. Maar ik kan de keuze (van de school) voor een groep met uiteindelijk 42 kleuters niet begrijpen. Hoe past dat in hun visie?
Qua verhuizen, ook dat is niet ideaal. Maar als het goed begeleid wordt lijkt me dat een (veel!) minder groot probleem dan zo'n enorme klas.
Wat een rotsituatie zeg.
Oh? Bij mijn weten mag alleen een openbare school geen kinderen weigeren.quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar ze mogen geen kinderen weigeren,
Die kans zit er zeker in.quote:Het kleuteren lijkt me zo belangrijk, en in zo'n megaklas ben ik wel bang dat Meike ondersneeuwt omdat ze gewoon heel rustig is.
Late reactie maar het is beduidend beter gegaan.. hij heeft nog wel liggen dromen en een beetje huilen in zijn slaap maar verder slaapt hij weer "normaal" Het was maar 1 dag dat hij zo hangerig was.quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:33 schreef Deepfreeze het volgende:
teddyberen zilver, wat klinkt dat leuk
Is het vannacht beter gegaan met Koen?
We blijven echt niet langer in een museum dan pepijn leuk vind. Gelukkig hebben we een museumjaarkaart, dus als iets niet leuk is dan zijn we zo weer weg. Gemeentemuseum vonden we hier alle 3 niet leuk, dus daar waren we zo weer weg.quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:06 schreef Moonah het volgende:
Joh P_iglet, vond Pepijn dat leuk, zo lang schilderijen kijken? Knap! Hij klinkt als een echt eigenwijsje, met de nadruk op wijs.
Hier welquote:Op donderdag 24 juni 2010 21:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Doet een directeur van de school zo'n rondleiding met potentiele nieuwe ouders?
Wij hebben en zee en strand en bos en betaalbare huizen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:12 schreef p_iglet het volgende:
maar drenthe heeft bos!!!
en het noorderdierenpark... en rust... en ruimte... en betaalbare huizen...
Dat is juist oke, vind ik. Ouderen helpen jongeren . En je bent een x de jongste, middelste en de oudste, dat vinden kinderen ook erg leuk.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh heerlijk he, dat strand dichtbij! Wat fijn lijkt me dat!
ik wil ook..... drenthe is niet erg dichtbij strand helaas.....
Ik hoorde dat ze volgend jaar op Meikes waarschijnlijk toekomstige school starten met 3 groepen 0-1-2
Zodat de instroom over 3 groepen kan worden verdeeld.
Maar dan lijkt me het leeftijdsverschil weer zo groot, een kindje wat net binnen komt met 4 jaar, en een kindje uit groep 2 die al 6 is....
quote:Op zondag 27 juni 2010 07:14 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Dat is juist oke, vind ik. Ouderen helpen jongeren . En je bent een x de jongste, middelste en de oudste, dat vinden kinderen ook erg leuk.
Ik geef les aan groep 3,4,5. De jongste is 6 en de oudste 9.
quote:Op zondag 27 juni 2010 19:35 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Mijn meiden hebben vandaag alleen maar in zee geplast.
" Ik plas nu over het hoofd van de krab ! "
Wahhhaaah!quote:Op zondag 27 juni 2010 19:35 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Mijn meiden hebben vandaag alleen maar in zee geplast.
" Ik plas nu over het hoofd van de krab ! "
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:38 schreef Stiemie het volgende:
En dan ineens luid gesnik uit de wc: "Mama er is een stukje van mijn poep afgebroken. Nu issie stuk..."![]()
Nou ja altijd beter dan: "Kijk mijn poep lijkt op een eendje! Kom je ook kijken mama?"
Ja, mijn moeder zei al 'dan moet je ze naar school fietsen tot ze 10 zijn ofzo'. Ja nou ja... dat is dan maar zo, ik ben gewoon niet echt kapot van de scholen (het publiek) hier in de wijk.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Lekker zo'n strand dichtbij huis.
Wij gaan ook voor montesorri, die gemengde groepen lijken me erg fijn. En het materiaal& de manier waarop gewerkt wordt spreekt ons ook erg aan.
Bij de wijkschool gaat nu ook met 35 kindje (waarvan een paar met rugzak) naar groep 3. Hoe ga je die allemaal fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen. Dan fiets is wel een stukje verder.
quote:
hier word er regelmatig in letters gepoept: Mamaaaa ik heb de letter R gepoept, kijk eens!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:38 schreef Stiemie het volgende:
En dan ineens luid gesnik uit de wc: "Mama er is een stukje van mijn poep afgebroken. Nu issie stuk..."![]()
Nou ja altijd beter dan: "Kijk mijn poep lijkt op een eendje! Kom je ook kijken mama?"
Dat laatste speelt hier dus ook wel een beetje mee. Ik ken een aantal moeders die hun kind op de wijkschool hebben, en die vind ik gewoon niet fatsoenlijk. Veel vloeken, tegen hun kinderen schreeuwen etc. leuk al die kids met rugzakjes, die straks bij Chris in de klas komen. Als ik de keuze heb, dan fiets is wel de 8 jaar heen en weer.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, mijn moeder zei al 'dan moet je ze naar school fietsen tot ze 10 zijn ofzo'. Ja nou ja... dat is dan maar zo, ik ben gewoon niet echt kapot van de scholen (het publiek) hier in de wijk.
En even for the record, dan heb ik het dus niet over gekleurde mensen, maar gewoon het publiek in het algemeen...
wij wonen tegenover een school, echt, 1x vallen en je bent binnen. In eerste instantie zou Amber naar die school gaan maar toen hoorde ik van meerdere mensen zulke rare verhalen in de dicriminerende sfeer de directeur zou gezegd hebben dathij trots was dat hij een blanke school heeft en kindjes met een buitenlandse voor/achternaam worden bijna niet aangenomen. Uiteindleijk hebben we voor een school gekozen hier 900 meter vandaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat laatste speelt hier dus ook wel een beetje mee. Ik ken een aantal moeders die hun kind op de wijkschool hebben, en die vind ik gewoon niet fatsoenlijk. Veel vloeken, tegen hun kinderen schreeuwen etc. leuk al die kids met rugzakjes, die straks bij Chris in de klas komen. Als ik de keuze heb, dan fiets is wel de 8 jaar heen en weer.
En er zijn ook genoeg kinderen uit de wijk die naar die school gaan. Dus hij is niet helemaal alleen vanuit hier. Misschien kunnen de oudste kinderen ook wel samen met 1 moeder. Dan kunnen we het verdelen..
quote:Op maandag 28 juni 2010 14:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik zal heel vriendelijk zeggen "Doe maar even niet, laat haar maar even" zeggen...
Zelfde als mensen zich bemoeien met het feit dat Jen zich in een winkel weer eens ten gronde richt, vol drama. Zeg ik ook "Laat haar maar even liggen, komt vanzelf goed".
Ik denk ook dat het aardig bedoelt was, maar mijn kind weet altijd heel goed het gezicht weg te draaien van vreemden, ook in dit geval. Maar ze bleef nogal hangen om de buggy en ik had er persoonlijk liever wat van gezegd, maar op dat moment was ik ook moe van driftbui nummer 2 (ik was met 2 kids op stap zonder partner) en wilde mijn ergernis ook niet groter maken.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben in het echt best aardig, dus een vreemde zomaar afblaffen zou ik niet snel doen... Waarschijnlijk is het ook nog aardig bedoeld enzo...
En kon ze het ook echt niet zien. Of wilde ze het niet zien?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
" ik kan dat echt niet zien, hoor mevrouw ", aldus Floor bij de ogentest op het CB.
Over een maandje gaan we weer.
quote:Linde gaat nu sinds een dag of 3 overdag steeds op het potje en er zijn bijna geen ongelukjes (een enkele keer omdat ze te afgeleid is bij bv tv kijken of kleuren ofzo) Het valt me alleen op dat ze zo vaak moet plassen. Ik heb het afgelopen uur al zo'n 7 keer het potje geleegd. Soms moet ze ook heel snel na elkaar plassen en dan is het echt steeds een behoorlijke plas, niet alleen wat drupjes. Is dat normaal of moet ik eens laten checken op blaasontsteking?
Goed ontbijt!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef appelsap het volgende:
Mrien en Lotte gefeliciteerd!
Klinkt als een heerlijke vakantie.
Hopelijk ziet Floor het volgende maand allemaal een stukje scherper! (of heeft ze er meer zin in..?)
Damian was vanmorgen wat eerder dan ik wakker geworden. Normaal maakt hij me dan netjes wakker, maar vandaag niet. Een kwartier later dan hem loop ik de huiskamer in en daar zat meneer op de bank, met 2 bakjes gevuld met snoep.. zomaar zelf uit de kast gepakt. In het ene bakje zaten van die gummibeertjes (het zijn maar 3 zakjes hoor mama, ik heb ze zelf open gemaakt, goed he?!!!!) en de andere vol M&M's.![]()
![]()
Wij hebben daar nog nooit commentaar op gehad en het is hier ook allerminst sterielquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:51 schreef Stiemie het volgende:
Ja zo'n urinecontainer heb ik ook al eens gebruikt. Ze verkopen ze ook bij de apotheek. Maar ja 1 pluisje/kruimel/kattenhaar en het is weer gezeur
ja, maar.... ja, maar.... ik maar 1 zo'n lieve schatige peuterpuber. Dus dat is veel minder spectaculair.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:28 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
lachen jullie maar, ik wacht op jullie verhalen!
*vanuit de tuin met 2 spelende peuters die met picknickwater spelen en broodjes hamburger aan het serveren zijn*
Weet je wat helemaal perfect werkt? Samen doen!quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:46 schreef Stiemie het volgende:
K_P zoiets is altijd leuk! bij een ander dan he? En koffie wat is dat? Dat is toch iets dat je thuis alleen na kinderbedtijd kunt nuttigen?![]()
Ja! Ook leuk! Vooral bij jullie!quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
"We hebben gepoept op het potje, mam! "
" En we hebben onze onderbroeken aangehouden"
ja ?? ook leuk ?? bij een ander ?
hahha
Heb al een boek geschreven over de zwangerschap....quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja! Ook leuk! Vooral bij jullie!
En ga eens een boek schrijven jij. De Dolle Tweeling ofzo.
Ah, D. had vandaag een dikke rups, maar ook regelmatig een "vispoep"quote:Op zondag 27 juni 2010 21:38 schreef Stiemie het volgende:
Nee, hoor. Het ligt hier thuis op de boekenplank.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:48 schreef YPPY het volgende:
Vertel! Is het te koop? Je schrijft idd gewoon leuk.
Dit vind ik eigenlijk best ernstig en een officiele klacht waard. Zeker als je bij de leidsters geen gehoor vind. Er is idd vast een overkoepelende organisatie of branche organisatie oid.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:57 schreef Vivi het volgende:
Ik heb echt trouwens de pee in over mijn KDV, de leidsters roepen "stinkerd en stinkaap"tegen de kindjes "voor de grap", ja heel leuk hoor. Proppen lekkende ijsjes diep in hun keelholte om ze vervolgens weer aan het kind in kwestie te geven, trekken mijn zoon een luier aan terwijl hij al lang zindelijk is, ook 's nachts..want STEL dat hij moet plassen als ze buiten zijn?! En zijn te beroerd om zijn kont af te vegen na het poepen of zelfs even mee te lopen om zijn broek goed omlaag te doen als ie gaat plassen.
En er iets van zeggen heeft geen enkele zin, want het is toch allemaal "niet waar"volgens de eigenaresse.
En dan ben je van zoiets afhankelijk he.
Wat zij zegt Viviquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:01 schreef Ticootje het volgende:
vivi, klacht indienen bij de overkoepelende organisatie?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:25 schreef Nijna het volgende:
Lekker DF, airco.
Wat sneu voor Maud chacahoop dat die lidocaïne creme wat gaat helpen!
Heel goed.quote:
Dit is een maand geleden. Inmiddels hebben we het hele verslag van alle onderzoeken en dat is me toch wel erg confronterend. Thies voelt zich bij ons erg veilig, immers, wij kunnen zijn spraak vertalen als anderen hem niet begrijpen. Maar hij is voor een soepele communicatie met andere kinderen dus afhankelijk van hulp van volwassenen staat er bijna letterlijk in. Tja... dat is wel zo.quote:Wij hebben de afgelopen weken een hele zwik onderzoeken, vragenlijsten en gesprekken gehad. Daaruit blijkt dat er idd sprake is van pervasieve ontwikkelingsproblemen (oftewel autistische trekken), maar tevens hebben zij Thies (net als wijzelf) ervaren als een kind dat wel duidelijk op zoek is naar contact. Vooralsnog schrijven zij zijn gedrag toe aan zijn spraaktaalstoornis. Omdat zijn intelligentie en zijn spraak niet synchroom lopen, heeft hij een heel duidelijk besef van zijn 'handicap' op verbaal gebied, en wordt hij daardoor onzeker. Om toch veiligheid voor zichzelf te creëren is hij heel structuurbehoeftig en star en rigide in zijn gedrag. Blijven er nog wat ASS gedragingen over die niet vanuit deze visie te verklaren zijn, maar de insteek is nu zijn taal en om dan later te kijken wat er 'over' is van de autistische gedragingen en evt verder onderzoek te plegen.
Het advies is nu een cluster 2 school, oftewel een aantal jaren speciaal onderwijs op een taal/spraakschool.
Nu de indicatie zien rond te krijgen, maar daar krijgen we gelukkig veel hulp bij.
Wij zaten buiten te eten. floor vond het "fris weer", dus die trok de winterjas maar even aan.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Chaca, hoe gaat het bij jullie?
En met alle andere warme peuters?
Gheghe, mijn schoonmoeder had voor de kleinkinderen een enorm zwembad opgezet, gaan ze binnen spelen, het hele weekend.quote:
Vies he? Heeft Thies altijd, zomer en winter.quote:Chris kan tot nu toe prima tegen de warmte, hij zweet het er goed uit. Zijn kussen kun je zowat uitknijpen na de 1e paar uren slaap
Hier wou mevrouw gister ook dr jas aanquote:Op zondag 4 juli 2010 19:58 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Wij zaten buiten te eten. floor vond het "fris weer", dus die trok de winterjas maar even aan.
Verder alles onder controle hier.
Mijn zoon is doodsbang voor de plafondventilator tot onze groot verdriet. Nu kan hij pas aan als meneer in bed ligt. Af en toe doe ik hem wel aan in de hoop dat hij er wat aan gaat wennen, maar nee hoor.... hoop dat het een periode is, als ik het de hele zomer zonder mijn favoriete apparaat moet stellenquote:Op maandag 5 juli 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag de ventilator niet op Jen dr kamer aan zetten... Das koud... Kind ligt helemaal onder haar dekbed te zweten..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is hij echt 2Ik vond het zo jammer dat hij op zijn verjaardag zelf niet lekker was, hij leefde echt een paar keer op, aart en kado, tuurlijk logisch
Zaterdag vierden we de verjaardag van beide jongens, het was de hele dag mooi, aan eind was de visite weg en begon het te regenen. Toch lekker buiten kunnen zitten
Hier even wat foto's:
Kaarsje uitblazen:
Taart!
Kado:
welgeteld is dit de enige foto waar hij daadwerkelijk er op gezeten heeft (daarna niet meer, maar hem kennende heeft dat tijd nodig
Voornamelijk duplo gehaddit was een circustreintje
(hij is helemaal gek van TREIE = treinen)
Toen begon het af te koelen, en wilde Koen naar buiten:
Met het parapluutje van de duplo circusclown![]()
![]()
Die van Jen kan eigenlijk niet dicht... Daar issie te klein voor.. Ze krijgt nog wel een grotere, moet van de week toch langs de ikea, die hebben dat vast wel.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha heeft ook een tent!![]()
En afhankelijk van zijn bui mag hij meteen dicht of moeten we even wachten tot hij slaapt.![]()
Hangt los... Ik ben niet zo bang voor dat soort dingen meer.. Ik vind het veel enger dat ze met dr hoofd ook onder de dekens wilt liggen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:04 schreef krijtlijk het volgende:
Hebben jullie de klamboe gewoon los hangen of op een of andere manier vastgeklemd? Ik heb er hier een liggen maar heb 'm nog niet opgehangen. Vind het toch een beetje eng, ben bang dat hij zichzelf er in vast draait ofzo.
Hangt los hier.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:04 schreef krijtlijk het volgende:
Hebben jullie de klamboe gewoon los hangen of op een of andere manier vastgeklemd? Ik heb er hier een liggen maar heb 'm nog niet opgehangen. Vind het toch een beetje eng, ben bang dat hij zichzelf er in vast draait ofzo.
heb hier niks tegen de muggen, niks voor het raam en geen klamboe ofzo. Af en toe wel een muggenbeet gehad (volgens mij dit jaar nog niet), maar hij heeft er echt nooit last van gehad.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:04 schreef krijtlijk het volgende:
Maak er even een heel verhaal van? Waarom is dat bezwaarlijk? Is het slecht of..?quote:
Je kan er lijkt mij niet lekker vrij door ademen, ik heb 't zelf weleens in eigen slaapkamer gedaan & kreeg zo'n heel bedrukt gevoel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Maak er even een heel verhaal van? Waarom is dat bezwaarlijk? Is het slecht of..?
Omdat dat enorm irriterend is voor die kleine longetjes?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Maak er even een heel verhaal van? Waarom is dat bezwaarlijk? Is het slecht of..?
Dat verschilt dan per persoon, denk ik.. Maar als ik zo nadenk is het misschien voor die kleine longetjes minder goed ofzo. Maargoed, chloor schijnt dus ook heel slecht te zijn voor die kleintjes en ze zitten massaal op babyzwemmen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Je kan er lijkt mij niet lekker vrij door ademen, ik heb 't zelf weleens in eigen slaapkamer gedaan & kreeg zo'n heel bedrukt gevoel.
Ja, dat schijnt te werken. Ik heb er op mijn werk over gehoord. Dat ik daar niet aan dacht net... Nja... lange dag geweest...quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Je hebt ook van die speciale anti muggen bandjes voor beebs.
Kun je kopen bij de Prenatal geloof 'k.. stond in de WIJ.
Of 't werkt is een tweede.
ik heb wel wierook in huis aan, maar een stuk minder dan voorheen. Toen deed ik het bijna om de 2 dagen, nu 2 keer per week in de winter en in de zomer bijna niet (maar dan vind ik het ook minder leuk).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja sorry, ik vergelijk het branden van wierrook inderdaad met het roken van een sigaret. Hoe lekker ik het ook vind ruiken, sinds jen er is brand ik geen wierrook meer. Misschien wat overdreven. Maar op een kinderkamer zou ik het dus helemaal niet doen. Je hebt toch ook van die blauwe lampen?
Ik klop ook nog af wat betreft de muggen. Fleur is er echt alergisch voor dus daar een 'zware hor voor het raam en de deur dicht. Maud weet ik niet hoe die reageert, want de keren dat er muggen waren, lag ze naast d'r zus en die moest het dus ontgelden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier valt het ook nog wel mee. Af en toe een bij ons op dekamer, bij Chris nog maar 1 keer.
Alleen die ene keer bij mijn ouders (aan het ijsselmeer) leverde hem iets van 10 bulten op![]()
Gisteravond nog een spelletje hints hier. We zaten aan tafel en waren net klaar met de macaroni. Chris zei iets van "blawren". Dus eerste optie: is het warm, moeten we blazen. 2e optie, moeten we de macaroni plagen (waren een beetje melige bui alledrie). Ook niet dus. Ok, dan wordt het een raadspel. Moet het aan tafel of in de keuken. "keuken". Dus wij samen naar de keuken. En nu? Chris doet de kast open, wijst omhoog en zegt "plastic" en vervolgens naar de koelkast.. Toen wist ik gelukkig wat hij bedoelde, en Chris was ook blij.
Hier echt zo'n heerlijk jochie de laatste dagen. Vrolijk, druk, spingerig, klimmerig, ondeugend. Echt zoals een peutertje hoort te zijn. Zonder echt vaak behang nodig te hebben
Joh, ik had het er later met bels over. Die zei dat het blijkbaar net zo kankerverwekkend is als roken. Nou, daar had ik dus nog nooooit van gehoord hoor. Dus bij deze neem ik die woorden dan terug. Mogen ze dan ook wel eens op die verpakkingen gaan zetten. Dat het niet zo goed is als sommigen doen voorkomen..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja sorry, ik vergelijk het branden van wierrook inderdaad met het roken van een sigaret. Hoe lekker ik het ook vind ruiken, sinds jen er is brand ik geen wierrook meer. Misschien wat overdreven. Maar op een kinderkamer zou ik het dus helemaal niet doen. Je hebt toch ook van die blauwe lampen?
Ze heeft dan een spagettiband truitje aan... Die kunnen ook naar beneden uit..quote:Op maandag 12 juli 2010 14:14 schreef Nijna het volgende:
Haha Ticootje.
Deels uitkleden lukt hier wel, alleen t shirts en andere over het hoofd dingen willen nog niet zo goed
Oh dat klinkt nog als goed te doen inderdaadquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:35 schreef Deepfreeze het volgende:
ja, sinds een paar weken ook echt meer (Chris was laat met praten, dus eigenlijk wel blij mee). Zondag middag heeft hij alleen zo'n 1,5 uur in bed gebabbeld (over oma, opa, olifanten, auto's, papa, spelen etc), en toen hebben we de middagslaap maar opgegeven.
Als we iets niet weten, dan vraagt hij het gewoon nog een keer (of 5).
Hier net zo, alleen niet tot 7 uur 's avonds, maar minstens tot 9 uur. Wat zou ik blij wezen met een kind wat klokje rond zou slapenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:28 schreef Stiemie het volgende:
Fijn dat het zo goed ging bij de tandarts! Dapper hoor Chris!![]()
Ah die van jou klest dus ook veel. Ik vroeg het me toevallig vanmorgen af of het normaal was dat die mond om 7 uur 's morgens open ging en pas om 7 uur 's avonds weer dicht. En als ik dan een keer niet meteen antwoord geef (gewoon omdat ik het niet weet. "Mama hoe lang is deze tunnel? (schipholtunnel)") dan slaak ze een dramatisch diepe zucht en dan gaat ze maar een denkbeeldig telefoongesprek voeren of een gesprek met haar ingebeelde paard, vriendje, vlieg etc
Ik liet Thies dan thuis plassen en als zijn luier nog droog was als we weer terug waren, kreeg hij een stempel. Bij x-aantal stempels een klein cadeautje. Ik ben an sich niet zo voor het belonen, maar Thies durfde zelf een poos nog niet zonder luier, terwijl hij eigenlijk al lang zindelijk was. De stempels hebben hem er overheen geholpen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef Stiemie het volgende:
Maar hoe doe je dat dan met naar buiten gaan? Nu doe ik haar nog een luier om
Stiemie, je gaat dat oefenen als je opeens in de albert hein staat en je beseft dat je vergeten bent je dochter een luier aan te doenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef Stiemie het volgende:
Vanmiddag was pipi langkous zo spannend (de echte ouderwetsche versie) dat ze in haar broek plaste
![]()
Wc is hier ook met verkleiner geen optie hoor. Potje wel en dat gaat ook goed. Bijna geen ongelukjes meer. Maar hoe doe je dat dan met naar buiten gaan? Nu doe ik haar nog een luier om want bij ah is geen wc/potje. Vanaf wanneer kan je dat gaan oefenen?
Ik ben ZOOO blij dat ik niet de enige benquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:20 schreef Stiemie het volgende:
Ja die begon al vrij vroeg met hele verhalen. Natuurlijk is het leuk hoor en erg gezelligMaar soms word ik gek van alle non-info (weet je mama? mama? mama? MAMA? Als ik mijn been zo doe en dan zo en dan zo, dan doet dat een beetje pijn. "Uh ja schat dat is zo bij iedereen, exclusief slangenmensen
" Maar als ik 'm dan zo doe en dan zo en dan zo, dan weer niet. ) of van die verhalen tegen wildvreemden (Gisteren tegen een mevrouw bij Ikea: ja en toen reed de trein gewoon zo over mijn been en dat deed heeeeeeel veel pijn en er was bloed (het was een duplo-trein en een schaafwondje omdat haar velletje ertussen kwam
))
helaas is dat niet in elke winkel... Ik heb regelmatig te horen gekregen dat Amber er niet mocht plassen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:43 schreef p_iglet het volgende:
de gemiddelde AH heeft best een wc voor net zindelijk wordende peutertjes hoor.
Ik ben al regelmatig bij de ah, jumbo, hema, blokker naar de wc geweest met pepijn. Ze staan echt niet raar te kijken van die vraag.Wij hebben dat eigenlijk meteen gedaan zodra pepijn zindelijk was. Maar die was dan ook meteen dag en nacht zindelijk, en ongelukjes hebben we zelden.
En jongetjes kunnen iets makkelijker wildplassen, want speeltuinen hebben dan weer geen wc
Mijn oudste zoon begon met kletsen toen hij 1,5 was en is nu, 9 jaar oud, nog steeds bezig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben ZOOO blij dat ik niet de enige ben.
De. Hele. Dag.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:16 schreef Memmel het volgende:
Ik had gehoopt dat iemand mij had kunnen vertellen waar de mute-knop zit.
mamaaaa en toen ging Anna zooo naar de heeeele grote kindjes en Anna is ook al zo groote meid en toen had Anna koekje gegeten enne spele. maar anna was een beetje verlegen. En toen was er zoooo whooops een tijger, mama, mmm mmm.
lekker ding!!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:25 schreef Memmel het volgende:
Ik vraag dat ook wel eens aan Anna. Weet je wat ze dan doet?
In plaats van haar klep te houden, zegt ze: Ja oooookeeeee, dan ga ik tot tien tellen ja? Eeeeeeeen, vieeeerrrrr, vijffffff, zessssssss, ehhh en dan mama??? Ik:"ZEVEN!" Anna: Jaaaa seefuuuu aaaaaacht TIENNNNN. Zo klaar mamaaaaa. Leuk he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |