abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83259061
Wortelsap en een broodje tonijn Pepijn lijkt me zo'n heerlijk wijs menneke

Beaker beterschap!

Hoe is het vandaag met Koen?

Dana ligt nu lekker in dr nieuwe peuterbedje te slapen! Dat ging verbazingwekkend goed
Ze heeft vandaag getrakteerd op het KDV en had een hele mooie verjaardagskroon
Van ons had ze een loopfietsje gekregen, maar dat is net iets te groot nog, naja over een maandje ofzo past het denk ik wel.
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:06:46 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83259895
Karin, die school moet dan wel heel leuk en goed en geweldig zijn als je het er voor over hebt dat je kind in zo'n drukke kleuterklas instroomt. Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen. Ik heb er 31 momenteel, en daar kan ik al niet alle aandacht aan geven die de kinderen verdienen en nodig hebben. Het lijkt me een bijzonder onveilige (op soc.emot. gebied) situatie voor een hummeltje om daar in te stromen.
Er zijn geen maximum aantallen voor een klas. Schandalig maar waar.
Is er een alternatieve school?

Joh P_iglet, vond Pepijn dat leuk, zo lang schilderijen kijken? Knap! Hij klinkt als een echt eigenwijsje, met de nadruk op wijs.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_83260319
er zijn wel een stuk of wat scholen hier, maar overal is wel wat, slechte rapporten van de onderwijsinspectie, slechte wijken waar ze in staan met als gevolg een bevolking op die school waar ik Meike absoluut niet tussen wil hebben, heel streng gelovig wat niet bij ons past...
Er is nog 1 school die wat zou kunnen zijn, en daar gaan we ook zeker kijken, maar deze school (met die overvolle kleuterklas) is een heel vooruitstrevende school, met goede visie naar ons idee. Maar we gaan zowiezo bij 2 scholen kijken.
De andere school die een optie zou kunnen zijn krijgt over een jaar/anderhalf jaar/2jaar?? nieuwbouw, en is het voor een kleutertje dat net op haar plekje zit een goed idee om met klas en al te verhuizen naar een nieuw gebouw met de nodige opstartrproblemen. ik vind het echt moeilijk hoor. Nu al. En dan zijn we nog nergens wezen kijken....
Maar wie weet maakt een rondleiding de keuze juist wel makkelijker....geen idee.
Doet een directeur van de school zo'n rondleiding met potentiele nieuwe ouders?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:30:33 #79
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83260861
Bij ons deed de directeur het. Isa zit wel op een school waar ze gelovig zijn. Ze doen daar aan de kinderbijbel enzo. Kleine verhaaltjes & bidden voor het eten op een leuke manier. Ik ben zelf niet gelovig maar het sprak me wel aan. Vond 't zelf vroeger ook ontzettend leuk + er wordt meestal meegedaan aan alle feestdagen die er zijn. Maar het is geen school van rokken bij de meisjes & broeken bij de jongens, die heb je hier in de buurt ook aardig wat. Ik heb bewust niet gekozen voor een openbare school omdat het hier in de buurt zo is dat er bijna alleen maar buitenlandse kindjes zitten, niets mis mee.. maar ik kies liever voor goed gemixt.

Hier op school hebben ze 3 kleutergroepen met in iedere groep rond de 20 kindjes.
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:32:14 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83260931
Ja, op elke school is wel wat aan te merken, dat klopt. Maar ik kan de keuze (van de school) voor een groep met uiteindelijk 42 kleuters niet begrijpen. Hoe past dat in hun visie?
Qua verhuizen, ook dat is niet ideaal. Maar als het goed begeleid wordt lijkt me dat een (veel!) minder groot probleem dan zo'n enorme klas.
Wat een rotsituatie zeg.
pi_83261138
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:32 schreef Moonah het volgende:
Ja, op elke school is wel wat aan te merken, dat klopt. Maar ik kan de keuze (van de school) voor een groep met uiteindelijk 42 kleuters niet begrijpen. Hoe past dat in hun visie?
Qua verhuizen, ook dat is niet ideaal. Maar als het goed begeleid wordt lijkt me dat een (veel!) minder groot probleem dan zo'n enorme klas.
Wat een rotsituatie zeg.
Ik denk ook niet dat dat binnen hun visie past. Maar ze mogen geen kinderen weigeren, en op het moment stromen andere scholen leeg, terwijl deze school dus overloopt. Echt een hele ongezonde situatie inderdaad.
De "volle" school is net uitgebreid en heeft nu dus alweer lokalentekort, het probleem is ook dat ze mogen bouwen voor het aantal leerlingen op dat moment, en niet op het aantal dat ze verwachten. Waardoor ze constant achter de feiten aanlopen.
Ik ben ook heel benieuwd naar het praatje van de directeur.
Het kleuteren lijkt me zo belangrijk, en in zo'n megaklas ben ik wel bang dat Meike ondersneeuwt omdat ze gewoon heel rustig is.
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:47:00 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83261425
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar ze mogen geen kinderen weigeren,
Oh? Bij mijn weten mag alleen een openbare school geen kinderen weigeren.
quote:
Het kleuteren lijkt me zo belangrijk, en in zo'n megaklas ben ik wel bang dat Meike ondersneeuwt omdat ze gewoon heel rustig is.
Die kans zit er zeker in.
pi_83261475
Vriendin van me werkt er, en die vertelde dat ze geen kinderen mogen weigeren.
pi_83262761
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:33 schreef Deepfreeze het volgende:
teddyberen zilver, wat klinkt dat leuk

Is het vannacht beter gegaan met Koen?
Late reactie maar het is beduidend beter gegaan.. hij heeft nog wel liggen dromen en een beetje huilen in zijn slaap maar verder slaapt hij weer "normaal" Het was maar 1 dag dat hij zo hangerig was.
Hij is weer helemaal mijn mannetje vandaag, heeft heerlijk liggen spetteren en gekliederd in het badje vandaag. Hele verhalen (op zijn manier dan, want praten doet hij nog niet echt veel) met 1 boot en een bal
Ive alweer wennen op school

Pepijn is leuk zeg wat een mannetje... Lijkt me zo leuk als je zulke gesprekjes kan voeren.

Ik ga volgende week het formulier voor de peuterspeelzaal inleveren. Dus na de grote vakantie gaat Koen dan denk ik naar de peuterspeelzaal. (is ook weer nieuw )

Blabla, hopelijk blijft Dana het zo goed doen in haar nieuwe bedje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2010 22:13:23 ]
pi_83268363
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:06 schreef Moonah het volgende:

Joh P_iglet, vond Pepijn dat leuk, zo lang schilderijen kijken? Knap! Hij klinkt als een echt eigenwijsje, met de nadruk op wijs.
We blijven echt niet langer in een museum dan pepijn leuk vind. Gelukkig hebben we een museumjaarkaart, dus als iets niet leuk is dan zijn we zo weer weg. Gemeentemuseum vonden we hier alle 3 niet leuk, dus daar waren we zo weer weg.

Museon en Naturalis zijn favoriet. En ik zag dan vanaf 1 juli NEMO ook toegankelijk is met een museumjaarkaart. Dat vind pepijn denk ik ook geweldig!!
pi_83271543
Poeh, 42 kindjes in de klas! Dat vind ik ook extreem, inderdaad.

Ik werd maandagavond gebeld door de a.s. juf van Storm! (Maria heeft haar ook gehad vorig jaar). Storm mag 5 keer komen oefenen nog dit schooljaar, als we dat wilden. Wel 31 kinderen nu, volgend jaar (als hij écht mag) nog maar 15. Maar Storm is als tweede kind al zo gewend aan het hele idee 'school', dat ik hem zéker laat wennen nu. Hij heeft er hartstikke zin in!

Afgelopen woensdag kwam de juf op huisbezoek (dat doet ze standaard, heel leuk, vind ik). Storm kreeg een kaart als uitnodiging en alle liedjes en versjes verzameld in een mapje. Lief! Dinsdag gaat ie voor het eerst een ochtend.
pi_83272617
Storm ook alweer naar school Kleine krullen knullen worden groot.
Ik vind die eerste paar keer altijd zo leuk... ze voelen zich zo groot en stoer (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
pi_83286579
P_iglet, wat een lekker jochie, wortelsap en een broodje tonijn.. Aan het eten ligt zijn formaat ook niet..

Karin, wij hadden de rondleiding wel met de directrice. En we mochten een 20 minuten bij de kleuters in het lokaal blijven zitten. Kijken hoe de kinderen met het materiaal werken, en hoe de juffen zijn.
Jammer dat Jan-Diederik besloot te braken
Ik weet de precieze aantallen van "onze" school zo niet, maar zag dat er 278 leerlingen in 11 groepen(4 bovenbouw, 4 middenbouw, 3 onderbouw) zitten. Dat is in ieder geval minder dan 30..

Fijn dat het met Koen beter gaat.

En Storm ook al bijna 4. Het blijft hard gaan.
pi_83287304
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Doet een directeur van de school zo'n rondleiding met potentiele nieuwe ouders?
Hier wel

En leuk hoor, de uitnodiging voor storm
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:59:18 #90
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83287314
Bij ons op school worden de nieuwe ouders rondgeleid door een aantal 8e groepers. De kinderen doen dat fantastisch en vertellen onwijs leuke dingen. Ook hele bijzondere....hahaha.
Daarna bijeenkomst met de adjunct.

Een klas met 42.....daar zou ik niet de verantwoordelijkheid over willen hebben. En echt maar 1 juf ??? De hele week ??? Of ook nog assistentes vanuit vmbo/pabo of zoiets ???

Bij ons is de max echt 31 kinderen in 1 groep. We streven naar 28/29 kinderen.

sjeesus...42 kinderen...42 ouders...42....42...

*gaat zich klaarmaken voor het eindfeest op school*
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:27:12 #91
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83288481
Bij onze kinderen op school werkt een juf die ik al wat langer ken en een kleuterklas met 41 kindjes heeft gehad (die ene zal denk ik niet veel uitmaken ). Dat was het eerste jaar dat ze op die school begon. Ik dacht toen: "Als je dat overleeft, dan ben je vast wel een goede juf". Ze heeft het overleeft en geeft sinds kort op deze school les (de instroomgroep, ze begon met 8 kleuters, eitje dus ).
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben, maar onmogelijk is het niet. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het met de kinderen van die klas is gegaan...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:20:09 #92
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83328156
Wat veel kinderen, 42, ik zou er zelf al dol van worden, laat staat die kleuters en de juf. Ms wel een paar tweelingen KP, dan heb je weer minder ouders.

Hier is het 310 kinderen in 13 klassen. Gemiddeld 24 per klas dus. Mooi aantal. Kleuterklas (groep 1/2 )begint volgend jaar met 22 kleuters, maar daar zijn de eerste nieuwe kleuters al in mee genomen. Wij kregen wel informatie van de directeur, maar geen rondleiding. Dat was door twee kinderen uit groep 7. Erg leuk. Het was duidelijk dat ze de kleuterklassen niet zo boeiend vonden "ja, dit is het speellokaal, maar ze doen niet zoveel hoor, dat kunnen ze niet" en het studiecentrum kregen we bijna per kast uitgelegd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:08:31 #93
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83334865
Vanochtend een paar uur naar het strand geweest. Even 20 minuten fietsen en dan....vakantiegevoel!

Emmers vol met kleine krabben en dolle pret met de meiden! Morgen weer !
pi_83337233
Oh heerlijk he, dat strand dichtbij! Wat fijn lijkt me dat!
ik wil ook..... drenthe is niet erg dichtbij strand helaas.....

Ik hoorde dat ze volgend jaar op Meikes waarschijnlijk toekomstige school starten met 3 groepen 0-1-2
Zodat de instroom over 3 groepen kan worden verdeeld.
Maar dan lijkt me het leeftijdsverschil weer zo groot, een kindje wat net binnen komt met 4 jaar, en een kindje uit groep 2 die al 6 is....
pi_83337304
maar drenthe heeft bos!!!

en het noorderdierenpark... en rust... en ruimte... en betaalbare huizen...
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:35:18 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83338094
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:12 schreef p_iglet het volgende:
maar drenthe heeft bos!!!

en het noorderdierenpark... en rust... en ruimte... en betaalbare huizen...
Wij hebben en zee en strand en bos en betaalbare huizen.

En morgen gaan we dus via het bos naar het strand. Kijken of we nog bekenden tegenkomen. Denk dat de halve school van Fleur en Maud wel op het strand zit. Gezellig al die vriendinnetjes waar je lekker mee kunt spelen.

Grote klassen hier gelukkig niet. Nu zit 1 en 2 op 35 dat is behoorlijk veel voor hier, maar als Maud straks in november instroomt dan is het ca. 18 kindjes, want dan zit de rest al in groep 3. Wel een fijn gevoel dat ze straks ook in een klein klasje komt te zitten. En bij heel veel kindjes die ze kent van de peuterspeelzaal en het kdv.
  zondag 27 juni 2010 @ 07:14:11 #97
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83348753
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh heerlijk he, dat strand dichtbij! Wat fijn lijkt me dat!
ik wil ook..... drenthe is niet erg dichtbij strand helaas.....

Ik hoorde dat ze volgend jaar op Meikes waarschijnlijk toekomstige school starten met 3 groepen 0-1-2
Zodat de instroom over 3 groepen kan worden verdeeld.
Maar dan lijkt me het leeftijdsverschil weer zo groot, een kindje wat net binnen komt met 4 jaar, en een kindje uit groep 2 die al 6 is....
Dat is juist oke, vind ik. Ouderen helpen jongeren . En je bent een x de jongste, middelste en de oudste, dat vinden kinderen ook erg leuk.
Ik geef les aan groep 3,4,5. De jongste is 6 en de oudste 9.
  zondag 27 juni 2010 @ 10:21:50 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83350259
quote:
Op zondag 27 juni 2010 07:14 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Dat is juist oke, vind ik. Ouderen helpen jongeren . En je bent een x de jongste, middelste en de oudste, dat vinden kinderen ook erg leuk.
Ik geef les aan groep 3,4,5. De jongste is 6 en de oudste 9.

Wij zitten te denken aan Montessori hier, en idd juist dat aspect van die groepen lijkt me heel erg leuk.
pi_83350558
Karin, Amber zit in een verticale groep en dat gast super goed. Amber is 4 maar er zitten ook kinderen van 7 in. De kinderen helpen elkaar en dat gaat echt super!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 juni 2010 @ 12:58:27 #100
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83354514
Wij hebben gisteren bericht gekregen dat Linde is ingeschreven bij de school die we graag wilden. Ze kreeg een kaartje om haar welkom te heten en daarop stond dat ze vanaf een maand voordat ze 4 is mag komen wennen Meteen ook maar aangemeld bij de naschoolse opvang en we staan op de wachtlijst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')