abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:30:54 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83570767
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:25 schreef Nijna het volgende:
Lekker DF, airco .

Wat sneu voor Maud chaca hoop dat die lidocaïne creme wat gaat helpen!
hoop ik ook. Hadden we net de strijd rondom de allergie voor melk achter ons liggen.... en was ik dus net zo ontzettend blij dat ze eindelijk (ook voor haarzelf) gewoon net als d'r zus was, moet ze nu weer opletten. "mama, ik mag niet in de zon, he.... dan gaat het pijn doen aan mijn benen." Pffff, zo klein en zo wijs. Het zou niet nodig moeten zijn. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het echt verschrikkelijk vind en ik weet dat er andere kinderen zijn die het nog veel moeilijker hebben dan Maud. Met een ergere allergie of een totale zonne-allergie, maar gewoon de weet dat het anders zou moeten kunnen zijn, maakt het moeilijk.Klinkt dat heel erg stom?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:50:14 #212
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_83571607
Chaca, Dat klinkt niet stom, je wil toch gewoon het liefst een vrolijk blij kindje zonder zorgen. Net als iedere ouder. Ik hoop gewoon mee voor de creme!
En een paar dagen koeler weer

Nijna, die airco leek me ook lekker. Maar Chris wilde liever op zijn eigen kamer liggen. Nadat ik vond dat hij op onze kamer niet onder het dekbed mocht. Gek kind.. Hij zweet zich rot, maar toch moet dat dekbed over.
pi_83576170
Waarom zou dat stom klinken chaca?! Je wilt toch gewoon het liefst dat ze nergens last van heeft, dat ze onbezorgd kan zijn...

DF, ik heb bij Mirte (weliswaar onder protest) het dekbed uit het overtrek gehaald, verteld dat het nu de zomerdeken was... want die kroop er ook onder (en in de winter kruipt ze er altijd onderuit... ).
Ze is nu met papa voetbal kijken bij de buren...
Fake it till you make it...
pi_83577437
Klinkt helemaal niet stom Chaca!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:16:38 #215
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_83587709
Nijna, op zijn kamer heb ik het dekbed er inderdaad ook uitgehaald, leuk verbaasd gezicht, maar geen probleem verder. Alleen op onze kamer zat het dekbed er nog wel in..
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:22:11 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83587915
hier wil mevrouw perse onder het dekbed, maar dan ook helemaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:50:51 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83588878
Chaca, ik vind het heel normaal dat je er enorm van baalt dat Maud zo reageert in de zon. Dat ís toch ook hardstikke rot? En ja, er zijn nog veel ergere dingen, maar dat maakt het probleem voor Maud niet minder...
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:44 schreef chacama het volgende:

Moonah, hoe is het met jouw ventje?
Heel goed. Een heerlijk menneke. Zit super in zijn vel. Nauwelijks lastig gedrag, erg gemakkelijk in de omgang, maar wél met de nodige pit en véél humor en fantasie.
Ik copy/paste even een stukje uit het autismetopic, omdat hij nogal wat autistiform gedrag kan vertonen:
quote:
Wij hebben de afgelopen weken een hele zwik onderzoeken, vragenlijsten en gesprekken gehad. Daaruit blijkt dat er idd sprake is van pervasieve ontwikkelingsproblemen (oftewel autistische trekken), maar tevens hebben zij Thies (net als wijzelf) ervaren als een kind dat wel duidelijk op zoek is naar contact. Vooralsnog schrijven zij zijn gedrag toe aan zijn spraaktaalstoornis. Omdat zijn intelligentie en zijn spraak niet synchroom lopen, heeft hij een heel duidelijk besef van zijn 'handicap' op verbaal gebied, en wordt hij daardoor onzeker. Om toch veiligheid voor zichzelf te creëren is hij heel structuurbehoeftig en star en rigide in zijn gedrag. Blijven er nog wat ASS gedragingen over die niet vanuit deze visie te verklaren zijn, maar de insteek is nu zijn taal en om dan later te kijken wat er 'over' is van de autistische gedragingen en evt verder onderzoek te plegen.
Het advies is nu een cluster 2 school, oftewel een aantal jaren speciaal onderwijs op een taal/spraakschool.
Nu de indicatie zien rond te krijgen, maar daar krijgen we gelukkig veel hulp bij.
Dit is een maand geleden. Inmiddels hebben we het hele verslag van alle onderzoeken en dat is me toch wel erg confronterend. Thies voelt zich bij ons erg veilig, immers, wij kunnen zijn spraak vertalen als anderen hem niet begrijpen. Maar hij is voor een soepele communicatie met andere kinderen dus afhankelijk van hulp van volwassenen staat er bijna letterlijk in. Tja... dat is wel zo. Hij zoekt heel enthousiast contact, vooral fysiek ook (logisch), maar vaak staakt het omdat kinderen hem niet goed verstaan. En met het oog op zijn naderende schoolloopbaan (in oktober) baart ons dat toch wel zorgen. Wat moeten we kiezen, waar doen we goed aan? Moeilijk hoor...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:06:08 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83589405
Vief! Ik lees net over het kdv van Dean. Mijn god!!!
Ik zou het ook hogerop zoeken als er niet adequaat op je klachten wordt gereageerd. Die mensen hebben toch ook een pedagogische opleiding????
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:07:12 #219
108648 cattie
lieve moeder
pi_83589448
Moonah, ik kan me heel goed voorstellen dat het lastig is. Een moeilijke keuze. Maar als hij begint op een taal/spraakschool, kan hij, als hij "bij" is qua taal, toch wel weer doorstromen naar een andere basisschool? (Dat heb ik wel eens op mijn werk gezien.)
pi_83590130
Moonah, lastig hoor! Moeilijke keuze.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:32:07 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83590460
Cattie, het is zeker de insteek dat Thies, bij keuze van speciaal onderwijs, tzt instroomt op een reguliere school. Wij staan ook zeker niet negatief tov speciaal onderwijs, ik zelf al helemaal niet. Maar hoe meer je er over praat met deze en gene, des te meer je te overdenken hebt.
Wát is in hemelsnaam het beste voor je kind?
Als het goed is gaan we binnenkort kijken op de spraak/taalschool. Hopelijk biedt dat wat meer helderheid.
pi_83600484
Moonah, lastige keuze, veel om over na te denken.. Een blik in die spraak/taalschool kan dan misschien wel helpen. Misschien blijkt de keuze dan makkelijker.
Hij was al wel eens getest op zijn gehoor toch?

Chris begint hier (eindelijk) meer fantasie in zijn spel te krijgen, echt leuk om te zien. Dat ik op de bank moet zitten, en doen alsof ik in de vrachtauto zit, terwijl hij met de vrachtwagen over de tafel rijdt. En me dan gelukkig ook verzorgd als de auto van de tafel is gevallen

En ook grapjes maken, zoals beweren dat de kast de tafel is, en de tafel de kast. Klaine dingetjes, maar voor Chris iets nieuws. Hij lijkt weer een stapje verder te zijn.. Nu alleen nog de klanken fatsoenlijk uitspreken, want het is hier soms net hints
  zondag 4 juli 2010 @ 19:20:30 #223
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_83651404
Chaca, hoe gaat het bij jullie?
En met alle andere warme peuters?

Chris kan tot nu toe prima tegen de warmte, hij zweet het er goed uit. Zijn kussen kun je zowat uitknijpen na de 1e paar uren slaap
  zondag 4 juli 2010 @ 19:58:10 #224
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83652522
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Chaca, hoe gaat het bij jullie?

Wij zaten buiten te eten. floor vond het "fris weer", dus die trok de winterjas maar even aan.
Verder alles onder controle hier.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:40:13 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83654015
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:20 schreef Deepfreeze het volgende:

Gheghe, mijn schoonmoeder had voor de kleinkinderen een enorm zwembad opgezet, gaan ze binnen spelen, het hele weekend.
quote:
Chris kan tot nu toe prima tegen de warmte, hij zweet het er goed uit. Zijn kussen kun je zowat uitknijpen na de 1e paar uren slaap
Vies he? Heeft Thies altijd, zomer en winter.
  maandag 5 juli 2010 @ 07:00:56 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_83669516
Ive en ik komen afscheid nemen. Gisteren heeft Ive een heel leuk feest gehad, hij vond het super. Het piratenschip was een hit, net als het waterpistool, de gereedschapskist, de monstertruck en nog veel meer. Daaaag
  maandag 5 juli 2010 @ 07:41:02 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83669683
Ive en Cattie!
  maandag 5 juli 2010 @ 07:57:08 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83669786
Ive ook al weg hier Veel plezier met je kleuter cattie.

Moonah, wij hadden vorige week een ouderavond over logopedie, echt geniaal! Ik dacht dat het alleen zo gaan over de R en K enzo en wat stotteren, maar er is zoveel meer. Ook inderdaad net als met Thies, dat wel praten, maar toch ook niet begrijpelijk. Erg verhelderend was dat. Niet voor jou natuurlijk, maar ik snap er een beetje meer van.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 5 juli 2010 @ 09:46:20 #229
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83671328
Dag Ive! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_83671426
Ive, gefeliciteerd nog!!
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:58 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Wij zaten buiten te eten. floor vond het "fris weer", dus die trok de winterjas maar even aan.
Verder alles onder controle hier.
Hier wou mevrouw gister ook dr jas aan
  maandag 5 juli 2010 @ 11:07:57 #231
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_83673670
Ive, gefeliciteerd met je verjaardag. En veel plezier bij de kleuters!

Een jas aan met dit weer? Gekke kids

Net Chris zijn kussen maar in de was gegooid. Gelukkig vandaag alweer fijner weer
  maandag 5 juli 2010 @ 11:30:23 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83674449
Ik mag de ventilator niet op Jen dr kamer aan zetten... Das koud... Kind ligt helemaal onder haar dekbed te zweten..

Gelukkig vond ze alleen een lakentje ook wel ok.
pi_83674646
Lol gekke kinderen
  maandag 5 juli 2010 @ 11:47:39 #234
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83675050
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag de ventilator niet op Jen dr kamer aan zetten... Das koud... Kind ligt helemaal onder haar dekbed te zweten..
Mijn zoon is doodsbang voor de plafondventilator tot onze groot verdriet. Nu kan hij pas aan als meneer in bed ligt. Af en toe doe ik hem wel aan in de hoop dat hij er wat aan gaat wennen, maar nee hoor.... hoop dat het een periode is, als ik het de hele zomer zonder mijn favoriete apparaat moet stellen
I intend to be formidably armed
  maandag 5 juli 2010 @ 12:50:00 #235
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83677367
Ive Gefeliciteerd!
Ik weet dat al die andere kinderen ook vier jaar zijn geworden en dat ik hier bijna niet meer post, maar Ive is toen gewoon net voor Kendahl geboren...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_83679362
Ive veel plezier bij de andere moeders

die winterjas!
Wij hebben met deze hitte het water opgezocht, maar Jet ging er niet in want het was te koud buiten
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_83700433
Wij komen ons officieel melden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is hij echt 2 Ik vond het zo jammer dat hij op zijn verjaardag zelf niet lekker was, hij leefde echt een paar keer op, aart en kado, tuurlijk logisch
Zaterdag vierden we de verjaardag van beide jongens, het was de hele dag mooi, aan eind was de visite weg en begon het te regenen. Toch lekker buiten kunnen zitten
Hier even wat foto's:

Kaarsje uitblazen:
Taart!

Kado:

welgeteld is dit de enige foto waar hij daadwerkelijk er op gezeten heeft (daarna niet meer, maar hem kennende heeft dat tijd nodig

Voornamelijk duplo gehad dit was een circustreintje (hij is helemaal gek van TREIE = treinen)

Toen begon het af te koelen, en wilde Koen naar buiten:

Met het parapluutje van de duplo circusclown
pi_83700647
Koen!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:47:40 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83711705
Jen slaapt tegenwoordig in de "tent", oftewel ze heeft een klamboe gekregen. Ze vindt het helemaal leuk
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:24:28 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83712726
Sasha heeft ook een tent!
En afhankelijk van zijn bui mag hij meteen dicht of moeten we even wachten tot hij slaapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')