FOK!forum / Travel / Beste vliegmaatschappij waar je mee gevlogen hebt?
Croonzondag 20 juni 2010 @ 23:14
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!

[ Bericht 79% gewijzigd door Croon op 20-06-2010 23:23:45 ]
zomaareennaamzondag 20 juni 2010 @ 23:16
1. SAS
2. Lufthansa
3. KLM
Chinlesszondag 20 juni 2010 @ 23:20
Meerdere keren transavia. Nog nooit problemen met tijden gehad en de bagage was vrij snel op de band.
RemcoDelftzondag 20 juni 2010 @ 23:22
Air New Zealand!
Bij KLM bleef de stoelleuning niet vastzitten en het handbagagerek viel open...
Bij China Airlines krijg je rijstesoep als ontbijt.
Air New Zealand is gewoon Westers en kwaliteit.
Oja, Transavia heeft de leukste stewardessen (dacht ik), want ze bleek grondpersoneel en bleef achter...
ArnoKlaassenzondag 20 juni 2010 @ 23:23
1. Emirates
2. British Airways
3. Lufthansa

Alleen intercontinentale vluchten en emirates stak er met kop en schouders bovenaan. Niet te vergelijken met een westerse vluchtmaatschappij
LXIVzondag 20 juni 2010 @ 23:28
Goed: Malaysia airlines, Thai Airways

Slecht: KLM en BA

Dan kijk ik naar de prijs/kwaliteitsverhouding, naar de kwaliteit van de zitplaats, van het eten en de vriendelijkheid van het personeel.

Oh, en dan heb ik ook nog gevlogen met wazige maatschappijen als Garuda, en Egypt Air. Dat is allemaal heel erg slecht natuurlijk, onderweg moest de stewardes op de vleugel klimmen om met haar naaldhakje wat klinknagels terug in het ijzer te slaan, maar van die maatschappijen verwacht je dan ook weinig.
Stringerzondag 20 juni 2010 @ 23:36
verkeerde topic, excuus
WimTolmaandag 21 juni 2010 @ 08:09
Heb een keer met United Airlines First Class gevlogen, die service die je dan krijgt is ongelooflijk. Normaal gesproken betaal je daar dan ook erg dik voor. Ik was omgeboekt en betaalde er dus niet voor, maar kreeg het wel.

Op normale vluchten heb ik de beste ervaringen met Continental Airlines.
sangermaandag 21 juni 2010 @ 08:34
Hapag Loyd, was een charter die door de baas was afgehuurd
Drive-rmaandag 21 juni 2010 @ 08:48
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:16 schreef zomaareennaam het volgende:
1. SAS
2. Lufthansa
3. KLM
SAS

Daar willen zelfs Scandinaviers niet meer mee vliegen.

Anyway, in mijn ogen goed:
BA (voornamelijk omdat Londen mijn thuis is en ze met Terminal 5 echt service bieden, helpt ook dat ik gold status heb)
Lufthansa
Swiss
Virgin
De aziaten (Thai/Singapore/Malaysian, etc...)

In mijn ogen niet goed:
KLM
SAS
BMI (hoewel ik ook daar gold status heb)
Discounters (maar daar betaal je dan ook weinig voor)

PS: Nog met veel meer airlines gevlogen, maar deze heb ik iets regelmatiger of een specifieke mening over.
Robarmaandag 21 juni 2010 @ 08:56
Transavia komt bij mij als laatste, omdat ik in die vliegtuigen gewoonweg geen beenruimte heb en na een vlucht van minimaal 4 uur kom je er echt helemaal gebroken uit door de vreemde houding die je aan moet nemen om je benen kwijt te kunnen. KLM is degelijk, maar ook niet meer dan dat. Arke bevalt me wel qua vliegcomfort ( mogelijkheid om "luxer" te boeken, wat bij de concurerende maatschappijen niet altijd mogelijk is). Maar Arke wil nog weleens last hebben van vertragingen. Iberia had ik echt helemaal niets op aan te merken. Holland International . . zo lang geleden dat ik me eigenlijk niet meer kan herinneren of het goed of slecht was

Beste . . . op basis van mijn ervaringen KLM en Iberia.
RemcoDelftmaandag 21 juni 2010 @ 10:30
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:56 schreef Robar het volgende:
Transavia komt bij mij als laatste, omdat ik in die vliegtuigen gewoonweg geen beenruimte heb en na een vlucht van minimaal 4 uur kom je er echt helemaal gebroken uit door de vreemde houding die je aan moet nemen om je benen kwijt te kunnen.
Het slechtste excuus ooit.... Transavia biedt gewoon diverse opties voor grotere stoelen, dan moet je alleen niet het goedkoopste ticket willen hebben! Dat jij niet in een goedkope stoel past kan Transavia niets aan doen.
Robarmaandag 21 juni 2010 @ 10:33
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het slechtste excuus ooit.... Transavia biedt gewoon diverse opties voor grotere stoelen, dan moet je alleen niet het goedkoopste ticket willen hebben! Dat jij niet in een goedkope stoel past kan Transavia niets aan doen.
Dat is dan alleen op lange vluchten want continentaal bieden ze dat niet. Heb het meerdere malen gevraagd. Ik wil helemaal niet het goedkoopste ticket hebben. Leer eens lezen. Je ziet toch dat ik bij Arke juist upgrade, omdat het daar wel kan.
RemcoDelftmaandag 21 juni 2010 @ 10:56
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:33 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat is dan alleen op lange vluchten want continentaal bieden ze dat niet. Heb het meerdere malen gevraagd. Ik wil helemaal niet het goedkoopste ticket hebben.
Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo
Drive-rmaandag 21 juni 2010 @ 10:58
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo
Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.

PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Drive-r op 21-06-2010 11:16:07 ]
Robarmaandag 21 juni 2010 @ 11:01
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo
Ik vraag het elke keer weer als ik een reis boek en steeds weer bieden ze het niet. Er wordt me steevast verteld dat Transavia dat sowieso niet biedt. Bieden ze dat wel, dan zou ik er direct gebruik van maken. Ik ben niet extreem lang (1.95), maar elke beetje extra ruimte is zeer gewenst.
Hikmaandag 21 juni 2010 @ 13:02
Goed:
- South African Airways & Kenyan (vriendelijke service, nieuwe vliegtuigen (toen), goed eten)
- KLM (vlieg ik heel vaak en is gewoon het meest consistent. Gaat wel eens wat mis, maar dat wordt altijd netjes opgelost, prima service, professionele bemanning die haar talen kent)

Waardeloos:
- AlItalia (Vaak te laat (ook door slecht hubs), geen probleemoplossend vermogen, chagerijnige bemanning en eten waar Italianen zich voor moeten schamen)
- Iberia (zie Alitalia. Spreken ook hun talen niet)
- AirEuropa (zie AlItalia. Zijn wel vriendelijk, maar spreken hun talen he-le-maal niet. Genant. Heel krap.)
- Antrak Air (Vriendelijk maar rommelig, altijd te laat, oud materieel).
DeGroteBosatlasmaandag 21 juni 2010 @ 13:23
Zonder twijfel: Singapore Airlines

Mooi materieel, goede service, comfortabele stoelen, goed entertainment, vriendelijk personeel, lekker eten en Singapore Sling in de economy, wat wil je nog meer!
Killahtmaandag 21 juni 2010 @ 13:28
Top 3:
1 Martin Air
2 KLM
3 Transavia
Fogelmaandag 21 juni 2010 @ 15:00
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

SAS

Daar willen zelfs Scandinaviers niet meer mee vliegen.
Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
gifkwalmaandag 21 juni 2010 @ 18:33
Emirates en Swiss Air.
ozzietukkermaandag 21 juni 2010 @ 18:57
Goed is in mijn ogen Singapore Airlines, en ook Sri Lankan Airways is niet slecht.
KLM heeft met vertrek vanaf Dusseldorf een fantastische prijs-kwaliteit verhouding voor verre vluchten, want Singapore Airlines kan nog zo goed zijn, 400 euro all-in vanaf Dusseldorf naar Azië is voor mij een goed selling point, daarnaast is KLM wel betrouwbaar em werken de stoelreserveringen 3 maanden vooraf, maaltijdkeuzes en online check-in altijd prima.
Masangamaandag 21 juni 2010 @ 19:11
Emirates, Malaysia Airlines en Sabena longhaul indertijd.
ThePianoManmaandag 21 juni 2010 @ 19:15
1. Transavia
2. Emirates
3. KLM
Thetallguymaandag 21 juni 2010 @ 19:25
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:01 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vraag het elke keer weer als ik een reis boek en steeds weer bieden ze het niet. Er wordt me steevast verteld dat Transavia dat sowieso niet biedt. Bieden ze dat wel, dan zou ik er direct gebruik van maken. Ik ben niet extreem lang (1.95), maar elke beetje extra ruimte is zeer gewenst.
Je kan een stoel bij de nooduitgang boeken voor extra geld bij je boeking. Maar alleen via de website van transavia zelf, als je een pakketreis boekt is dat nog wat lastiger.
Blikdinsdag 22 juni 2010 @ 10:43
Die ene keer die ik met Singapore Airlines heb gevlogen was verreweg de beste vlucht die ik ooit heb gehad. Dat was alweer 13 jaar geleden, en het huidige entertainment-systeem van de KLM kan niet tippen aan het entertainment-systeem wat ik toen al had bij Singapore Airlines.
buzz1291dinsdag 22 juni 2010 @ 11:48
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Intercontinentaal vind ik KLM nog steeds prima, zeker nu ze die comfort class hebben geintroduceerd. Beter dan die arrogante lui van Air France. Wat betreft Singapore Airlines en Thai Airways ben ik ook wel te spreken, al was het alleen al om de eye candy van de strakke uniformen van die kleine stewardesjes. Malaysian vind ik gewoon niet goed maar dat komt waarschijnlijk omdat ik al een paar keer op een volledig doorgezeten stoel heb mogen zitten op een vlucht naar KUL. En dan die mini glaasjes waar ze de wijn in schenken, one sip thats all! En vanwege de policy vind ik die Amerikaanse maatschappijen op intercontinentale vluchten ook wel heel goed gezien de policy dat ze altijd de Business Class opvullen met upgrades, in tegenstelling tot KLM, waarbij dat alleen gebeurt wanneer economy vol is.
Maar de vlucht die me het meeste bij is gebleven is een vlucht van Bangkok naar Mae Hong Son met PB Air. Vluchtje van een uurtje en een complete 3 gangen warme
maaltijd op een plate geserveerd, en dat alles voor iets van 40 euro (incl vlucht )

En binnenkort Emirates maar eens proberen. Ik hoor ook absoluut goede berichten over Qatar Airways, maar die vertrekt niet vanuit de buurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door buzz1291 op 22-06-2010 11:54:17 ]
Drive-rdinsdag 22 juni 2010 @ 12:23
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
BMI maaltijden zijn prima, maar dat soort voer krijg je beter bij BA en vergelijkbaar bij de meeste airlines binnen Europa. Ik vlieg ze wekelijks, dus kan ze inmiddels aardig vergelijken. De maaltijd hangt ook sterk af van het tijdstip, ontbijt vind ik bij de meeste prut - dat eet ik eigenlijk nooit. Avond maaltijd eet ik ook nooit, het enige wat ik af en toe nuttig is een salade ofzo, en die zij bij BA goed en bij de rest ok.
Coastertommmdinsdag 22 juni 2010 @ 14:30
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.

PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).

Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
Drive-rdinsdag 22 juni 2010 @ 14:39
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).

Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
Binnen Europa wordt nergens meer met first class gevlogen. Wel business class, geen first. Zit nog een groot verschil tussen natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook altijd erg tevreden over BA, maar ik begrijp dat het op het eerste gezicht wellicht vaak wat ouder personneel heeft enzo.
LangeTabbetjedinsdag 22 juni 2010 @ 14:40
Goed:
Singapore Airlines, Malaysian, en Cathay Pacific

Al het overige is dertien in een dozijn wat mij betreft...alhoewel ik Noord-Europese maatschappijen (KLM, BA en/of Lufthansa) wat prettiger vind dan Zuid-Europese (Alitalia en/of Iberia), maar dat is meer een gevoelskwestie..
Posdnousdinsdag 22 juni 2010 @ 14:41
Lufthansa roeleert inderdaad. Vooral Transatlantische vluchten.
Skeffiedinsdag 22 juni 2010 @ 16:57
1. Singapore Airlines, vooral de business class
2. Northwest Airlines
3. Korean Airways

KLM vind ik maar matig, zeker op intercontinentale vluchten. Op de lijn Amsterdam naar Shanghai worden een paar super oude 747's gebruikt, waar (tot voor kort) geen inflight entertainment in zat.

Behalve Northwest, heb ik met andere amerikaanse maatschappijen slechte ervaringen, vooral met United. Vaak vertraging gehad en 1x mijn baggage 2 dagen te laat.

In China niet vliegen met Shanghai Airlines, 90% van de vluchten zijn te laat. Afgelopen zaterdag Nederland-Japan gemist wegens 3,5 uur vertraging....
Saekerhettdinsdag 22 juni 2010 @ 19:09
KLM tot nu toe. Lijnvluchtje van A'dam - Londen en terug, maar prima! Vriendelijk personeel, genoeg beenruimte (ben 1.92). Dat was wat anders dan die chartervlucht van Transavia van A'dam - Rhodos...
hollishzaterdag 26 juni 2010 @ 21:14
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
ozzietukkerzaterdag 26 juni 2010 @ 22:10
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:14 schreef hollish het volgende:
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.

KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
EddyAlbenazondag 27 juni 2010 @ 08:07
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
rechtsedirectezondag 27 juni 2010 @ 08:12
Singapore Airlines by far...( ooit een keer het genoegen gehad om long haul business class te vliegen en dat fantastisch)
goede tweede: Cathay
derde: Air New Zealand

ik vlieg voornamelijk tussen NZ en NL en dan kan je bijna niet om Singpore en Cathay heen
hollishzondag 27 juni 2010 @ 09:19
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.

KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
Klopt, en dat is maar goed ook. Anders zou iedereen met dezelfde maatschappij vliegen. Maar het gaat hier over de beste maatschappij en niet alleen de meest betrouwbare, wat natuurlijk wel meespeelt. Vooral op long haul vluchten vind ik het belangrijk een fijne stoel te hebben en wat leuke filmpjes voor mijn neus, daar wil ik dan best wat meer geld voor neer tellen. Ik heb verder ook niks tegen KLM, vlieg er regelmatig mee (niet naar Azie ) Maar om nou te zeggen dat het de beste maatschappij is.. Neen. Wellicht als je alleen charters gewend bent...
staticzondag 27 juni 2010 @ 09:42
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:14 schreef Croon het volgende:
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!
Je vliegt zeker niet al te vaak?

Anyway, vroeger zou ik zeggen KLM, maar dat is nu meer de budget afdeling van Air France geworden. Vooral op de route Amsterdam - Hong Kong die ik nogal eens vlieg zetten ze hele oude toestellen in. Gelukkig vlieg ik die business class, anders zou ik toch Air France nemen via Parijs. Ik probeer sowieso altijd met die twee te vliegen vanwege de punten.

China Southern Airlines is ook wel redelijk.
Pietverdrietzondag 27 juni 2010 @ 09:57
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
Croondinsdag 29 juni 2010 @ 17:46
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:42 schreef static het volgende:

[..]

Je vliegt zeker niet al te vaak?

Nee, ik heb inderdaad niet veel ervaring!
rubjedinsdag 29 juni 2010 @ 18:34
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
kan je wat meerr info geven wat de grootste verschillen waren en waar dat dan aan lag en wat de prijsverschillen zijn ?
StormWarningdinsdag 29 juni 2010 @ 23:15
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
Drive-rdinsdag 29 juni 2010 @ 23:20
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:15 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
Geen idee hoe de SAS op lange vluchten is, maar binnen Europa is het gewoon redelijk knudde. Enkel nog betaalde drankjes, oude toestellen, vrij oude en onbehulpzame crew en helaas vertrekken ze in Londen vanaf een klote terminal.

En dan heb je nog de stakingen.
Fogeldinsdag 29 juni 2010 @ 23:24
Ik ken SAS ook alleen van binnenlands in Noorwegen, en verder binnen Europa, niet van intercontinentaal. De punten die Drive-r aanstipt + dat de avondvlucht van Oslo naar Trondheim zo goed als standaard een kwartier vertraging heeft (dat ze in theorie de meest punctuele airline zijn helpt mij niet als _mijn_ vluchten vertraagd zijn), dat hun bonuspuntensystem zo mogelijk nog slechter is als dat van KLM... en de eeuwige stakingen inderdaad. Als ik vlieg doe ik dat omdat ik het moet, niet omdat ik het wil, en dan wil ik dus dat de vlucht vertrekt en verder verloopt zoals het hoort. En dat is iets wat de SAS niet waar kan maken.
StormWarningwoensdag 30 juni 2010 @ 00:08
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
#ANONIEMwoensdag 30 juni 2010 @ 00:54
Ryanair: zonder deze maatschappij had ik nooit zoveel plaatsen goedkoop kunnen bereiken. Hulde daarvoor.

Emirates: lmfd entertainment systeem en alles tip top in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 00:54:29 ]
Drive-rwoensdag 30 juni 2010 @ 01:05
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef StormWarning het volgende:
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
Maar Transavia is een budget airline en voor SAS betaal je een behoorlijk stukje meer...
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 09:52
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
LangeTabbetjewoensdag 30 juni 2010 @ 10:06
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:52 schreef Fogel het volgende:
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
Heb je daar reactie op gekregen ?
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 10:29
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Heb je daar reactie op gekregen ?
Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.
LangeTabbetjewoensdag 30 juni 2010 @ 10:31
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.
Nou ja, liever dat, dan zo 'n standaard klantenservice belletje of mailtje.
Drive-rwoensdag 30 juni 2010 @ 10:36
Ik heb mijn SAS kaart ook weg geflikkerd en vlieg er eigenlijk nooit meer mee. Zelfs mijn secretaresse heeft al in mijn reisprofiel opgenomen dat ik alleen SAS vlieg bij gebrek aan beter. Wel nu de status match bij BMI gekregen, dus daar gold status en dus kan ik de punten van de weinige SAS vluchten die ik nog neem, daar in ieder geval mee tellen.
LangeTabbetjewoensdag 30 juni 2010 @ 10:44
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:36 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb mijn SAS kaart ook weg geflikkerd en vlieg er eigenlijk nooit meer mee. Zelfs mijn secretaresse heeft al in mijn reisprofiel opgenomen dat ik alleen SAS vlieg bij gebrek aan beter. Wel nu de status match bij BMI gekregen, dus daar gold status en dus kan ik de punten van de weinige SAS vluchten die ik nog neem, daar in ieder geval mee tellen.
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 10:49
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Als ik wil kan ik zelf boeken, of het aan het reisbureau overlaten (maar die weten ook dat ik bij voorkeur geen SAS vlieg).
Drive-rwoensdag 30 juni 2010 @ 10:56
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 11:00
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.
Thetallguywoensdag 30 juni 2010 @ 11:02
full-flex is wel handig mocht je de ochtendvlucht van 6:10u uit Trondheim naar Amsterdam missen omdat het veel te vroeg is, kan je alsnog de middagvlucht pakken
Drive-rwoensdag 30 juni 2010 @ 11:02
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.
Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 11:06
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Thetallguy het volgende:
full-flex is wel handig mocht je de ochtendvlucht van 6:10u uit Trondheim naar Amsterdam missen omdat het veel te vroeg is, kan je alsnog de middagvlucht pakken
Als ik een vlucht mis (met economy restricted), koop ik gewoon een nieuw ticket, geen probleem.
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 11:07
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.
Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaan
Toen ik nog in Oslo woonde was het allemaal een stuk makkelijker, veel meer directe vluchten richting Europa.
LangeTabbetjewoensdag 30 juni 2010 @ 11:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.
Drive-rwoensdag 30 juni 2010 @ 11:12
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaan
Toen ik nog in Oslo woonde was het allemaal een stuk makkelijker, veel meer directe vluchten richting Europa.
Ja, dat is inderdaad een groot verschil. Naar Londen is er altijd wel iets en dat is 40% van mijn vluchten binnen Europa. De rest is van Londen naar grotere steden en vluchten tussen grote steden.

(Parijs/Geneva/Brussel/Amsterdam/Rotterdam/Copenhagen/Oslo/Stockholm/Hamburg zal 95% van mijn vluchten dekken)
Drive-rwoensdag 30 juni 2010 @ 11:13
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.
Ook een goed punt. Bij mij is het meestal het eerste. Ik denk dat 50% van mijn trips geen overnachting hebben en 30% maar 1 overnachting.
Fogelwoensdag 30 juni 2010 @ 11:53
Vooral vergaderingen van 3 dagen hebben de neiging om (soms een hele dag!) korter te worden, en dan is een flexibele retour toch wel erg handig.
Guppywoensdag 30 juni 2010 @ 13:03
1. Cathay Pacific: ik heb eens business class van Schiphol naar Hong Kong gevlogen met ze, daar kan werkelijk niks tegenop.
2. LTU (inmiddels Air Berlin)
3. Britisch Airways
Ploprwoensdag 30 juni 2010 @ 17:34
1 China Airlines (maar dan wel een vliegtuig met je eigen entertainment schermpje)
2. Qantas (maar is erg lang geleden, weet niet hoe ze nu zijn)

Dat waren de beste. Dan volgt er een lange middengroep. En onderaan was ik weinig onder de indruk van Tiger Airways.
Ingrossowoensdag 30 juni 2010 @ 18:12
Swiss air: Hele fijne service, behulpzaam, aardige stewards
Lufthansa: Ook heel fijn
Alitalia: Iets minder
Easyjet: Goed
DUKdonderdag 1 juli 2010 @ 00:42
Singapore Airlines
BA
VLM (inmiddels CityJet), alhoewel op een vlucht AMS-LCY weinig mis kan gaan.

Heb redelijk vaak met Swiss gevlogen en kan de meningen van velen hier niet echt delen. Vind het een OK maatschappij, vergelijkbaar met KLM. Niet meer en niet minder.

Minder goede ervaringen met:

Delta, gedateerd toestel, onvriendelijk en OUD personeel. Terminal op Detroit voor interecontinentale vluchten maakte wel een hoop goed overigens.
Alle prijsvechters met Ryanair voorop (maar dat is ingecalculeerd).
Chariedonderdag 1 juli 2010 @ 00:56
Martinair heb ik de beste ervaringen mee. En Transavia... kan er mee door zolang de vluchttijd niet al de lang is..
Athlon_2o0ozaterdag 3 juli 2010 @ 12:43
Singapore Airlines hands down
tomatenroodzaterdag 3 juli 2010 @ 13:33
quote:
Delta, gedateerd toestel, onvriendelijk en OUD personeel
En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?
staticzaterdag 3 juli 2010 @ 13:51
Je wil natuurlijk wel iets leuks om naar te kijken.
HomoSaabienszaterdag 3 juli 2010 @ 18:30
Leuk om te lezen! Zelf heb ik goeie ervaringen met Swiss en Lufthansa, allebei binnen Europa. Gewoon netjes en op tijd, zoals het hoort.

Het valt me op dat Qantas nergens genoemd wordt, ik dacht dat zij toch ook wel een vooraanstaande maatschappij was voor de longhaul vluchten? Eind van 't jaar vertrek ik voor meer dan een half jaar naar Singapore, ik zit zo nu en dan eens te kijken naar tickets. De A380 van Qantas lonkt toch wel moet ik zeggen. Een andere optie is Singapore Airlines (zit wel snor met de service zo te zien) vanaf Zurich.
Mylenezaterdag 3 juli 2010 @ 18:35
Singapore Airlines
Virgin Atlantic
Cathay Pacific
DUKzondag 4 juli 2010 @ 12:48
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:33 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?
Hmm, goed punt. Op zich inderdaad vrij weinig. Bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn leeftijd en vriendelijkheid echter vaak aan elkaar gerelateerd. Dat was bij Delta het geval en met Continental heb ik dezelfde ervaring. OUD AMERIKAANS personeel doet vrij veel op de automatische piloot (ha!) en dat gaat veelal ten koste van de persoonlijke benadering.

Oog wil daarnaast ook wat ja..
pineapplzondag 4 juli 2010 @ 21:52
Gevlogen met Cathay pacific, KLM, Lufthansa & Malaysian airlines.

KLM was wel goed en malaysian airlines veruit de beste.
Cathay pacific het slechtst. 2x mee gevlogen. Veel vertraging en vooral het eten was bagger.
jacodinsdag 6 juli 2010 @ 11:57
1. Cathay Pacific. Vorig jaar ben ik in hun nieuwe business class upper deck naar Hong Kong gevlogen. Zoals een eerdere poster al opmerkte, kan hier weinig tegen op ...


Door de 'visgraat' opstelling heeft iedere passagier direkt toegang tot het looppad. Je ziet daardoor eigenlijk niemand, behalve dan de uiterst klantvriendelijke cabin crew. De stoel kan 180 graden plat en het IFE beeldscherm is groot. Het enige probleem in de Cathay Busines Class cabin dat je moet kiezen voor een maaltijd: nemen we de Grilled beef tenderloin with cognac cream sauce of de Barbecued duck in noodle soup ?

2. PrivatAir. Dit is een Zwitserse maatschappij die een all business class vlucht naar en van Houston uitvoert voor KLM. De kwaliteit van de service is lager dan Cathay. Het vliegtuig heeft echter slechts 44 Business Class stoelen, zodat de chaos van het inchecken en boarden compleet is verdwenen op deze vlucht. Je vindt mijn vluchtverslag hier.

3. Singapore Airlines. Dit vind ik de maatschappij die de overall service, dus zowel business class als economy en de hele organisatie eromheen, het meest in orde heeft. (Ik heb echter nog nooit met Emirates, Etihad en Virgin Atlantic gevlogen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 06-07-2010 14:08:36 (visgraat met een t natuurlijk) ]
Guppydinsdag 6 juli 2010 @ 12:03
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Drive-rdinsdag 6 juli 2010 @ 12:05
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Erg gaaf. Vanwege mijn werk vlieg ik erg veel, maar helaas 99% van de tijd binnen Europa

Dus weinig mooie BC vluchtjes... Maar goed, kan niet alles hebben.
fathankdinsdag 6 juli 2010 @ 12:23
Qatar Airways, maar ik heb dan ook niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Ja Onur Air toen ik een jaar of 18 was en naar Alanya op vakantie ging. Verder nog wat KLM vluchtjes Schiphol - Frankfurt in zo'n vliegende bus. Met 10 man in een vliegtuig zitten is best apart de eerste keer .
Beelzebufodinsdag 6 juli 2010 @ 12:52
Malaysian, zonder twijfel (long haul naar Azie). Al doet Qatar het ook niet slecht.

Overigens vlieg ik binnen europa zo budget mogelijk (met de nadruk op bud), veel langer dan 3-4 uur ben je dan toch niet onderweg.
buzz1291dinsdag 6 juli 2010 @ 13:15
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.
Croonvrijdag 23 juli 2010 @ 20:53
Ik vlieg morgen naar Athene met KLM. Geen kans dat ik een leuk video on demand-schermpje heb? Ik neem sowieso m'n iPod wel mee.
Pietverdrietvrijdag 23 juli 2010 @ 21:14
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.

Ben eerste klassen met Emirates gevlogen naar Auckland, in de A380
Ge-fucking-weldig





De man op de laatste foto moet formaat Tom Cruise zijn, maar wat een luxe.
A la carte eten, wanneer jij dat wil. Heb je ineens zin in wat caviaar, of in een kaasplankje en een glas 20 jaar oude port? Gewoon even vragen.
jeoffvrijdag 23 juli 2010 @ 21:18
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben eerste klassen met Emirates gevlogen naar Auckland, in de A380
Ge-fucking-weldig


Heb jij de loterij gewonnen ofzo?

Overigens mijn top3:

1-Brittish Airways (Londen - Orlando)
2-KLM (Ams - Atlanta)
3-Continental (nieuwe 777 - Brussel - New York)
Pietverdrietvrijdag 23 juli 2010 @ 21:20
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:18 schreef jeoff het volgende:

[..]

Heb jij de loterij gewonnen ofzo?


Nee, retour was 3300 euro, valt dus eigenlijk best mee, is veel geld, maar niet staatsloterij jackpot prijs.
En ja, dat was een aanbieding.
jeoffvrijdag 23 juli 2010 @ 21:23
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, retour was 3300 euro, valt dus eigenlijk best mee, is veel geld, maar niet staatsloterij jackpot prijs.
En ja, dat was een aanbieding.


Dat is inderdaad een goede prijs! maar was dat dan Business class of echt First class
Pietverdrietvrijdag 23 juli 2010 @ 21:32
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:23 schreef jeoff het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goede prijs! maar was dat dan Business class of echt First class

Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.
jeoffvrijdag 23 juli 2010 @ 21:36
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.


:9~ Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.
Saekerhettvrijdag 23 juli 2010 @ 21:42
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:

[..]

:9~ Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.


Ik geloof zelfs dat een of andere rijke Arabier een zwembad, ja een ZWEMBAD in zijn privé A380 wilde hebben :')

Je zult begrijpen dat dit niet mogelijk is geweest.
Pietverdrietvrijdag 23 juli 2010 @ 21:48
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:

[..]

:9~ Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.

alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
We waren beide trouwens vrijwel geheel jet lag vrij in beide richtingen. Heenweg aangekomen in auckland en toen (ja ik geef het toe, met wat moeite) tot 22:00 uur opgebleven en gewone tijd opgestaan, geen centje pijn. Terugweg kwamen we op zaterdag terug en op maandag was ik ook gewoon weer aan het werk.
Fogelvrijdag 23 juli 2010 @ 21:55
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
We waren beide trouwens vrijwel geheel jet lag vrij in beide richtingen. Heenweg aangekomen in auckland en toen (ja ik geef het toe, met wat moeite) tot 22:00 uur opgebleven en gewone tijd opgestaan, geen centje pijn. Terugweg kwamen we op zaterdag terug en op maandag was ik ook gewoon weer aan het werk.


Ik las laatst over een bedrijf wat plannen had om twee concordes te kopen, op te knappen en weer in de lucht te krijgen. Misschien komt er dus nog een nieuwe kans.

En wat betreft de noice canceling koptelefoon, welke heb je? De QuietComfort 15?
Pietverdrietvrijdag 23 juli 2010 @ 21:59
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:55 schreef Fogel het volgende:

[..]



Ik las laatst over een bedrijf wat plannen had om twee concordes te kopen, op te knappen en weer in de lucht te krijgen. Misschien komt er dus nog een nieuwe kans.

En wat betreft de noice canceling koptelefoon, welke heb je? De QuietComfort 15?
Sennheiser pcx 450
rechtsedirectevrijdag 23 juli 2010 @ 22:20
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.

Pietje toch, als ik dit zo lees dan bevestigd dit bijna weer het stereotype vooroordeel over homo's en hun voorliefde voor mooie, luxe spullen.. ;)
Jabberwockyvrijdag 23 juli 2010 @ 22:46
Die plaatjes van de first class zien er ook gewoon super slick uit, homo of niet. :P
rechtsedirectezaterdag 24 juli 2010 @ 00:01
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Die plaatjes van de first class zien er ook gewoon super slick uit, homo of niet. :P

ja Jabberwocky, al ben ik zelf zo "straight as a ruler", ik heb ook een hang naar mooie en luxe spullen en kan Piet dan ook geen gelijk geven, misschien zelfs enige jaloezie, post was dan ook "tongue in cheek" maar geloof dat Piet dat wel op waarde weet te schatten
Barcaconiazaterdag 24 juli 2010 @ 00:07
Top:

Qantas! Erg goede lange afstandsvluchten en goede service, entertainment is in orde en personeel is vriendelijk (ook ground-staff).
Singapore Airlines, zelfde verhaal.

Niet goed:
Delta/Northwest/KLM. Binnenlandse vluchten in de VS vaak te laat, personeel is niet echt vriendelijk, verouderde vloot (laatst 2x in 1 maand vertraging gehad omdat het vliegtuig kapot was toen we al aan boord zaten :{ ). De intercontinentale vluchten van KLM/Detla heb ik ook al een aantal keren vervloekt vanwege de belabberde service op de grond en in de lucht. De vliegtuigen zijn dan wel weer in orde.

Europa:
Ryanair: Top, geniale formule. Je betaald niets, je krijgt niets en alles dat je wilt kost geld. Voor een paar tientjes door heel Europa reizen, beter kan niet.
#ANONIEMzaterdag 24 juli 2010 @ 01:07
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
Europa:
Ryanair: Top, geniale formule. Je betaald niets, je krijgt niets en alles dat je wilt kost geld. Voor een paar tientjes door heel Europa reizen, beter kan niet.


Eindelijk iemand die het begrijpt _O_
Barcaconiazaterdag 24 juli 2010 @ 01:10
En iedereen die instapt denkt dat de eerste rijen gereserveerd zijn :') Echt, ik heb al zo vaak gehad dat er al 20 mensen voor mij ingestapt zijn en ik nog op rij 1 bij de deur kan zitten :D Heerlijk.
yosanderzaterdag 24 juli 2010 @ 02:31
Van de vier maatschappijen waarmee ik heb gevlogen:

1. KLM/Czech Airlines
Heenvlucht werd uitgevoerd door KLM, terug door CSA. Beide zelfde toestel en vond ik dik in orde met waar ik voorheen heb mee gevlogen. De broodjes waren beide keren ook verukkelijk :9 en gratis drinken en dat voor een vlucht van 1,5 uur. Personeel/service van CSA vond ik wel beter dan dat van KLM :Y.

2. Transavia
Ook een Boeing 737 maar dan simpelweg krapper dan die van KLM/CSA en je moet (fors) betalen voor eten/drinken. Maargoed, Transavia is niet voor niets de budgetdochter van Air France/KLM :). Voor de rest: vriendelijk en jong personeel :+!

3. Ryanair
Een nog krappere 737? Personeel niet veel van meegekregen. Ze zijn natuurlijk wel spotgoedkoop en daarom vlieg ik in oktober met school voor de tweede keer met Ryanair naar Italië, merk alleen zelf vrij weinig van de kosten. Maar ach, die beenruimte... zo'n joekel ben ik nou ook weer niet :').

[ Bericht 7% gewijzigd door yosander op 24-07-2010 02:38:58 ]
EddyAlbenazaterdag 24 juli 2010 @ 05:55
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt _O_


En dan zijn er mensen die erover durven te klagen.

Heeft iemand hier ervaring met Air Europa? Heb een JFK-MAD vlucht geboekt ergens in januari.
Heb enkele reviews gelezen en dat was niet bepaald positief. Vaak koffers die volledig kwijtraken en ik las zelfs enkele reacties dat ze uiteindelijk vanaf een ander vliegveld vertrokken of een andere bestemming hadden (kan dit uberhaupt wel? :S ).
Blikdinsdag 27 juli 2010 @ 13:18
Ik moet zeggen dat KLM me positief verrast heeft met de vlucht van Amsterdam - Singapore - Bali. Goed vliegtuig met prima entertainment (777-300), eten was ook goed.
abdalfawazdinsdag 27 juli 2010 @ 13:50
Swiss Air, al een paar keer genoemd hier zie ik, maar prima service, goed personeel
reemdinsdag 27 juli 2010 @ 22:38
Swiss, Lufthansa en TACA (Perú)
5688dinsdag 27 juli 2010 @ 22:44
onur air
Reneuhvrijdag 30 juli 2010 @ 14:08
Heeft iemand ervaringen met Bulgaria Air?
Pietverdrietvrijdag 30 juli 2010 @ 14:11
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:08 schreef Reneuh het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Bulgaria Air?
Heb in Bulgarije een keer met de nationale carrier gevlogen, was in de jaren 80. Binnenlandse vlucht. Stonden tijdens de vlucht mensen in het gangpad die zich vasthielden aan zo een rails als in de tram.
Is veel veranderd na de koude oorlog
Mylenevrijdag 30 juli 2010 @ 14:25
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
Pietverdrietvrijdag 30 juli 2010 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef Mylene het volgende:

[..]


Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
Jaloers, maar hoe was het, heb je een beleving van de snelheid?
zeebeschuitvrijdag 30 juli 2010 @ 14:46
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef Mylene het volgende:

[..]


Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
In 3 uur van London naar New York.. Kon dat nog maar en dan tegen een iets goedkoper tarief...

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:20 schreef Rijstkoker het volgende:
Asiana Airlines,
Ik moest 16 uur vliegen en kreeg slippers en oogkapjes. Elke stoel heeft een entertainment schermpje met een hele database aan films en series, documentaires allerlei muziek echt de beste maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.
Wat je opnoemt is gewoon standaard... :P

[ Bericht 31% gewijzigd door zeebeschuit op 30-07-2010 15:23:15 ]
Reneuhvrijdag 30 juli 2010 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb in Bulgarije een keer met de nationale carrier gevlogen, was in de jaren 80. Binnenlandse vlucht. Stonden tijdens de vlucht mensen in het gangpad die zich vasthielden aan zo een rails als in de tram.
Is veel veranderd na de koude oorlog
Ik verwacht dat het nu wel iets anders is. De vlucht is geboekt via Corendon.
Rijstkokervrijdag 30 juli 2010 @ 15:20
Asiana Airlines,
Ik moest 16 uur vliegen en kreeg slippers en oogkapjes. Elke stoel heeft een entertainment schermpje met een hele database aan films en series, documentaires allerlei muziek echt de beste maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.
Yi-Longvrijdag 30 juli 2010 @ 15:43
Cathay Pacific. Zelfs in 2001 al voor iedereen een eigen TVtje in de stoel.

KLM de slechtste. Vervelend personeel, geen TVtjes in de stoelen, duur, gezeik over de bagage, etc etc.
Blikvrijdag 30 juli 2010 @ 15:55
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
Cathay Pacific. Zelfs in 2001 al voor iedereen een eigen TVtje in de stoel.

KLM de slechtste. Vervelend personeel, geen TVtjes in de stoelen, duur, gezeik over de bagage, etc etc.
Ligt bij KLM puur aan het vliegtuig waar je inzit, ik had een perfect entertainmentsysteem afgelopen vakantie en een perfecte vlucht.
Mylenevrijdag 30 juli 2010 @ 18:09
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaloers, maar hoe was het, heb je een beleving van de snelheid?
Als je claustrofobisch bent moet je niet in een Concorde stappen. Ik had het een beetje waardoor ik misselijk enzo was. Je zit in zo'n smalle cabine dicht op elkaar. Het viel mij een beetje tegen. Ik dacht namelijk dat het wel zou meevallen. De piloot die vervolgens aangaf hoe hoog en snel er wordt gevlogen helpt dan ook niet echt. Maar goed, neemt absoluut niet weg dat ik het wel een tweede keer zou doen. Indien de Concorde weer zou gaan vliegen. Het was echt wel een mooie ervaring.

Foto's van het koffertje die we toen kregen uitgedeeld.





Yi-Longvrijdag 30 juli 2010 @ 18:20
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt bij KLM puur aan het vliegtuig waar je inzit, ik had een perfect entertainmentsysteem afgelopen vakantie en een perfecte vlucht.
Ik weet dat ze nu een aantal toestellen hebben die het ook hebben, maar je zou denken dat je op een intercontinentale vlucht naar Hong Kong dus wel in zo'n toestel zou zitten...

...en mijn schoonzusje was met KLM naar de USA, en ook die had geen entertainmentsysteem tot haar beschikking.
EddyAlbenavrijdag 30 juli 2010 @ 19:02
Volgens mij beschikken alleen de 747's niet over PTV (allemaal KLM Asia dacht ik?).
Die vlucht naar de USA werd dan waarschijnlijk uitgevoerd door Delta, die vliegen met 75 of 76 daarheen.

Ze zullen er vast wel een reden voor hebben, maar voor mij is het bijv. een reden om op een dergelijke vlucht niet voor die maatschappij te kiezen (tenzij een stopcontact hebben), tenzij het financieel heel erg veel aantrekkelijker is. Ik ga het anders echt niet 10u+ volhouden (hoewel ik achteraf altijd merk dat ik het weinig heb gebruikt is het toch altijd lekker om de échte verveelmomentjes door te komen).

@Mylene: heel jaloers dat jij daarmee hebt mogen vliegen. Ik zit nu weer een docu te kijken over die kist, wat een bijzonder ding.
Was het hier dat ik iets las over een eventuele herintroductie van de Concorde?
Thetallguyvrijdag 30 juli 2010 @ 19:14
KLM 747s vliegen ook nog naar bijv. Houston of Los Angeles. Gaan de hele wereld nog over :) er zijn er meen ik 2 die nog asia opschriften hebben.

Al me al zijn er stukken meer toestellen met IFE dan zonder.
EddyAlbenavrijdag 30 juli 2010 @ 19:41
Hm ok, niet helemaal op de hoogte dus. Maar met die twee resterende is heel KLM Asia toch zo ongeveer verdwenen? Ik wist wel dat het hele principe van Asia niet meer nodig was, maar dat ze al bezig waren met het reintegreren was mij nog niet opgevallen
boem-dikkievrijdag 30 juli 2010 @ 19:42
Ik heb alleen nog maar met Ryanair en Transavia gevlogen. Maar goed, als je met eenmaal met Ryanair hebt gevlogen zijn eigenlijk alle andere maatschappijen wel prettig. :')
klnvntrbytvrijdag 30 juli 2010 @ 19:49
Beste: Malaysia Airlines
- vriendelijk personeel
- goed eten :Y)

Ik las hier negatieve reacties over SAS. Ik heb zelf nooit met SAS gevlogen, maar hier op m'n werk is ook een beleid om standaard geen SAS te boeken nav negatieve reacties van collega's die er wel mee moesten vliegen
TheHappyPrincezaterdag 31 juli 2010 @ 00:02
Heeft iemand ook ervaring met Turkish Airlines? Ik ga binnenkort naar Istanbul, vandaar :)
Cobra4zaterdag 31 juli 2010 @ 00:19
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof :)
:Y ^O^

Verder heb ik ook geen klachten over Austrian Airlines.
Coastertommmzaterdag 31 juli 2010 @ 13:12
Oh Mylene, ik ben echt intens jaloers op je wbt de Concorde! Wel een vrij beperkt menu, ik dacht dat het ongeveer gelijk stond aan First? Daar kan je echt uit talloze hoofdgerechten kiezen 8)7

* Coastertommm droomt ooit nog eens met een Concorde te vliegen... al gaat hij nooit meer in dienst. ;(
john_ven24zondag 1 augustus 2010 @ 03:58
Mijn favoriete airlines zijn Malaysia airlines, goede service, comfortabele stoelen en voldoende beenruimte voor mijn lengte (2 meter)!
Zelfde voor Shenzhen airlines, lekker goedkoop om via Shenzhen in plaats van Hong Kong naar andere chinese steden te vliegen, redelijke beenruimte en ik kreeg als enige buitenlander op mijn vlucht naar Beijing de engelstalige staatskrant van de stewardess in mijn handengedrukt.
Air France is ook goed vertoeven, 4x mee gevlogen 3x op de nooduitgangrij mogen zitten en 1x gratis business class wat me uitstekend beviel.
KLM vind ik wat minder, mede door de oude 747's waarmee ze naar Azie vliegen met oud interieur en bagger stoelen. Wel altijd op de nooduitgangrij mogen zitten maar ik vlieg er uit principe niet meer mee sinds ze willen dat je hier tegenwoordig 100 euro voor betaald per intercontinentaal retourtje.
Transavia vind ik 3x niks, altijd vertraging en onprofessioneel personeel.
Miss_Wiezondag 1 augustus 2010 @ 04:21
Emirates!

De schermpjes mij en van 2 vrienden deden het niet, en wij kregen ten compensatie alledrie Business class stoelen, en wij waren de enigen daar. Hemels. :)
MLuciusUzondag 1 augustus 2010 @ 20:14
Air Berlin vond ik verreweg een toppertje. Prima comfort, prima service en prijs/kwaliteit is echt top. Heb echter veel goede verhalen gehoord over de Aziatische maatschappijen, dus ben erg benieuwd. Bulgarian Air was overigens niet best..