Een groot deel van de militaire doctrine is een kopie van de Sovjet-Unie en Chinaquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:15 schreef Iska het volgende:
Hmm, my bad.. Rangindicatie lijkt wel op die van de USSR: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_ranks_of_the_Soviet_Union
Nu nog geld...quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Pumatje het volgende:
nu nog zakken, iets donkerder, een mee gecamoufleerde kraag, ROT's op de schouders, en een getailleerd jasje....
Dr zit toch geen vorm in niets.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wen er maar aan... Krijgsmachtbreed naar wat ik vernomen heb.
Je bent toch gvd geen wijf...quote:Op maandag 11 juli 2011 16:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dr zit toch geen vorm in niets.
Durf de jasjes te tailleren zodat ze niet als een vuilniszak hangen.
I wear clothes that are body consciousquote:Op maandag 11 juli 2011 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bent toch gvd geen wijf...
Als je er netjes bij wil lopen doe je je barathea maar aan.
Generation Kill.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
I wear clothes that are body conscious
Die rangonderscheidingstekens zijn dingen waar ik me het laatst druk om maak. Het zal me werkelijkwaar boeien waar die dingen zitten. Hell ze mogen tegenwoordig zelfs op de tropenkoppel gedragen worden als je in je "bureau tenue" (quote:Op maandag 11 juli 2011 18:02 schreef Pumatje het volgende:
haha.. damn.
goed, enige wat ik echt kut vind is geen rots op schouder, voorkomt geirriteerde officieren...als dat nog kan, of is het nu "in" ofzo? Rot in het midden..
Volgens mij weer amerikaans idee geweest, als ik ff terug denk aan de parka natweer
Beenzakken, die zou ik echt gaan missen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:13 schreef Pumatje het volgende:
Waar wil je je dan druk om maken?
Geloof wel dat het goede pakken zijn, Ten cate heeft daarvoor teveel ervaring om dat te verneuken, maaar aan de andere kant zie ik de NL regering in staat om weer zichzelf zo veel te bemoeien dat het uiteindelijk wel een faal product wordt.
Hendig om je shag in te doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beenzakken, die zou ik echt gaan missen.
ik kan niet zonder.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
dat lijkt mij vanzelfsprekendquote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
goed punt.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef Schild het volgende:
Zouden z'n 'build-in' kniebeschermers niet handig zijn voor die GVT broek? Je hebt ook van z'n werkbroeken waar een vakje zit waar je kniestukken in kunt doen
Daardoor gaat de broek nogal snel kapot.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef Schild het volgende:
Zouden z'n 'build-in' kniebeschermers niet handig zijn voor die GVT broek? Je hebt ook van z'n werkbroeken waar een vakje zit waar je kniestukken in kunt doen
Die is nu al ingevoerd he, de smock.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:14 schreef thesystem het volgende:
En van snel kapot....daar houd mindef niet van!
Liever wat knieen kapot dan wat broeken
opzich, het nieuwe uniform ziet er mooi uit! Maar ik vind het ergens wat weghebben van oostblok? Ergens ken ik bang voor de kwaliteit net als de fiunctionaliteit. Ik hoop wel dat het tot de heren door dringt wat het meest aangekochte product is door veel militairen. Een Smock!
Laten we hopen.....dat men hersenen gebruikt.
Ik heb 'build-in' kniebeschermers in zowel mijn ACU's, Cryes en 5.11's en heb met geen van de drie grotere slijt problemen als ik vroeger met bv. de BDU's/DCU's had.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daardoor gaat de broek nogal snel kapot.
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:12 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik heb "inge
[..]
Ik heb 'build-in' kniebeschermers in zowel mijn ACU's, Cryes en 5.11's en heb met geen van de drie grotere slijt problemen als ik vroeger met bv. de BDU's/DCU's had.
Zie je het al voor je? Dit pak in het blauw?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wen er maar aan... Krijgsmachtbreed naar wat ik vernomen heb.
Het uniform van de Gouverneur generaal;quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef revolutionarymen het volgende:
Hoe heten die oude uniformen met die varens op de kraag. Dat is nog eens een mooi uniform zo'n koloniaal pak
Ja! heeft dat pak/tenue een naam?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Het uniform van de Gouverneur generaal;
[ afbeelding ]
Zover ik weet staat het gewoon bekend als 'Het uniform van de Gouverneur generaal'.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:28 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Ja! heeft dat pak/tenue een naam?
Bij die amerikaanse broeken van bv Crye die Sine_Pari als t goed is ook bedoelt zit de harde beschermer aan de buitenkant en slijt de stof daar dus niet. (zie ook mijn vorige post)quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.
Het is een feit dat als je Steen tegen een stukje stof van 1/2mm dikte zet met daarachter weer een hard materiaal dat de stof het gewoon gaat ontgelden op een gegeven moment.
Hoef je geen rocket sience voor gestudeerd te hebben..
kan wel extra stevige stof zijn om het proces te vertragen, maar het gaat altijd slijten.
Sorry dat ik het verkeerd heb, en ook mijn ACU, en 5.11 broeken bieden hun oprechte verontschuldiging aan dat ze niet door hebben dat ze allang versleten hadden moeten zijn. Ik heb ze dan ook even flink op hun donder gegeven, zeker ook omdat ik ze buiten de bossen heb gedragen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.
Het is een feit dat als je Steen tegen een stukje stof van 1/2mm dikte zet met daarachter weer een hard materiaal dat de stof het gewoon gaat ontgelden op een gegeven moment.
Hoef je geen rocket sience voor gestudeerd te hebben..
kan wel extra stevige stof zijn om het proces te vertragen, maar het gaat altijd slijten.
Misschien had ik de Crye broek niet in het lijstje moeten zetten omdat het hier ondanks dat deze 'build-in' kniebeschermers hebben het deel voor de knie cap buiten de stof steekt. De beschermers die je in de ACU (van onder af aan de buitenkant) of in de 5.11 van de zijde aan de binnenkant) in je broek stopt zijn echter door stof bedekt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:49 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Bij die amerikaanse broeken van bv Crye die Sine_Pari als t goed is ook bedoelt zit de harde beschermer aan de buitenkant en slijt de stof daar dus niet. (zie ook mijn vorige post)
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..quote:Op donderdag 14 juli 2011 04:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry dat ik het verkeerd heb, en ook mijn ACU, en 5.11 broeken bieden hun oprechte verontschuldiging aan dat ze niet door hebben dat ze allang versleten hadden moeten zijn. Ik heb ze dan ook even flink op hun donder gegeven, zeker ook omdat ik ze buiten de bossen heb gedragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |