abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83017862
Het zou me niets verbazen als Anita van der Sloot een beetje erg bang is geworden voor haar zoon en zijzelf haar leven niet meer zo veilig voelt.
Zal hem niet bezoeken in gevangenis in Peru.
Trek mijn handen nu van hem af.
pi_83017948
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:52 schreef MargrietV het volgende:
Het zou me niets verbazen als Anita van der Sloot een beetje erg bang is geworden voor haar zoon en zijzelf haar leven niet meer zo veilig voelt.
Zal hem niet bezoeken in gevangenis in Peru.
Trek mijn handen nu van hem af.
Precies de grootste Serial killers krijgen bezoek van vrienden en familie en trouwen zelfs in de gevangenis . En zij laat haar oudste zoon nu al helemaal vallen zonder dat ze weet wat er precies aan de hand is ?
pi_83018072
Wat moet ie haar nu aan kunnen doen dan. Ze weet zelf ook wel dat ze niet meer zal meemaken dat hij weer in vrijheid komt (hij zal zeker rond de 30 jaar daar vastzitten).
En ze hoopt dat er uiteindelijk nog een uitleveringsverdrag met Peru zal komen, als ze zo bang voor hem is is dat het laatste wat ze hoopt natuurlijk.
pi_83018110
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:47 schreef zoefbust het volgende:
Er zijn ook gewoon Klinieken op Aruba hoor zelfs met dag behandelingen .
Verder had Anita ook om een Observatiemachtiging kunnen vragen .
Daar is een handtekening voor nodig van de burgemeester en dan wordt iemand voor 3 weken ter Observatie opgenomen .

quote:
Rechterlijke machtiging
Iemand die niet instemt met opname en zich daartegen verzet, kan eigenlijk niet worden opgenomen in een instelling. Toch kan volgens een familielid, de huisarts of de behandelend psychiater opname noodzakelijk zijn. Deze mensen kunnen dan een rechtbank vragen om opname via een rechterlijke machtiging.
http://www.rijksoverheid.(...)observatiemachtiging
pi_83018248
Wil toch eens even de kant van een moeder laten horen die dus in dezelfde schoenen heeft gestaan als Joran's moeder met een zoon die dus Psy niet goed in elkaar zit.
Zoals ik het verhaal uit de media mee krijg is dat z'n ouders dus ook wel wisten dat joran hulp nodig had.
Je gaat niet voor niks achter met een kind naar de psy hulpverlening.

Maar wat ik dus aan de lijve ondervonden heb is dat : je kan naar de hulpverlening maar de hulpverlening faalt in veel gevallen.
Ook ik heb als moeder aangeklopt en we kregen hulp maar wat voor hulp?? Ik kan janken, huilen, woedend worden maar ze gaan volgens de regeltjes die soms gewoon nergens op slaan.
Dossiers worden opgebouwd en opgebouwd en elke keer doen ze er niks mee.

Heb dingen meegemaakt waar je als je er niet in zit , je met je oren staat te klapperen dat dit in Nl mogelijk is.
Ja en denk daarbij aan jeugdzorg, politie, Psy hulp.

Je staat alleen in al de hulp want wat er echt nodig is mag niet volgens bepaalde regels die opgesteld zijn.
Denk daarbij aan gevaar voor zichzelf en omgeving.
Ben er zelf ook niet over uit wat ze daar nu onder verstaan want ook m''n zoon voldeed aan deze beschrijving maar gedwongen opname (zelfs als ze minderjarig zijn) kan niet.

Toen m'n zoon 17 was kreeg ik te horen , ja tis nu te laat na jaren van hulpverlening. Ze stonden erbij en keken erna.
Toen hij 18 was kreeg ik te horen dat hij aan alle kenmerken van Psygopaat voldeed, waarop ik huilde en waarom is daar nooit iets mee gedaan?? Waarom is hij daar nooit voor behandeld?
Ik kreeg als antwoord, die diagnose mag niet gesteld worden voordat iemand 18 jr oud is.
En daar sta je dan als moeder, met jaren van hulpverlening.

Als ik alle veroordelen hoor van jullie naar die ouders dan denk ik vaak want ik als moeder aan de andere kant weet dat het dus gewoon niet altijd aan de ouders ligt.
pi_83018280
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ame-in-kliniek.dhtml

RIJSWIJK - Joran van der Sloot is naar Peru vertrokken om te ontkomen aan opname in een psychiatrische kliniek. Jorans moeder Anita van der Sloot zegt dat haar zoon akkoord was gegaan met de opname, maar op het laatste moment vluchtte voor zijn behandeling.

Dit schrijft De Telegraaf vandaag.
''Ik had een afspraak gemaakt met een Nederlandse kliniek'', vertelt Van der Sloot in het dagblad. Twee dagen voor het geplande vertrek vond ze echter een briefje op de keukentafel met de mededeling dat Joran naar Peru was vertrokken voor een pokertoernooi.

Anita van der Sloot (53) zegt in het interview nog altijd te geloven dat haar zoon niet verantwoordelijk is voor de dood van Natalee Holloway. Ze houdt het echter wel voor mogelijk dat hij de Peruaanse Stephany Flores heeft omgebracht.

Joran kampt volgens zijn moeder met grote psychische problemen. ''Joran is ziek in zijn hoofd, maar hij wilde geen hulp.'' (ANP/EBO)
pi_83018299
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 08:23 schreef Mylene het volgende:
In de papieren Telegraaf staat meer.
In het artikel in deze post (pag 2 van dit topic) vind ik moeder heel reeel. Ze sluit niks uit en verdedigd hem hierin niet! Echter legt ze uit dat hij is ontspoord en dat haar andere twee broers het goed doen. Ook fijn om te lezen dat zij haar al eerder hebben gewaarschuwd om Joran los te laten.

Een paar dingen vind ik wel echt dom van de ouders. (dus ho, ho, niet dat ik de schuld bij hun leg, maar gewoon wat ik erg dom van ze vond)

a) Als je kind onhandelbaar, verslaafd en dwars is, dan geef je hem niet een eigen woonplek in de tuin,
want dan kun je hem helemaal niet meer in de gaten houden.

b) "Ik geloofde Joran. Ondanks zijn vele leugens".
Dat is ook niet slim

c) "Ik voelde dat hij niets met de verdwijning van Natalee Holloway had te maken in 2005. Hij had haar achtergelaten op het strand. Dat geloof ik nog steeds.”
Maar, zegt ze ook: „Stephany kan hij hebben gedood.” Waarom kan hij Natalee in haar ogen dan niet hebben vermoord??

d) Over Paul: Niemand hamerde er harder op bij Joran dat hij de waarheid moest spreken. Op tv werd een karikatuur van Paul gemaakt. Hij was een zachte, eerlijke, betrokken man.”
Klopt niet, hij gaf Joran sowieso aanwijzingen om steeds zijn verklaringen te wijzigen, zodat ze hem niet meer konden volgen. Wat wel klopt is dat ze zegt dat hij betrokken was, haha.

e) "Ja, één keer vergezelde ze Joran en Paul naar een tv-programma, waar haar zoon een glas wijn naar Peter. R. de Vries gooide. „Die sarde hem, joeg op hem.”
Hier geeft ze Joran nog gelijk ook voor die domme agressieve actie ook! Een tik of berisping was veel beter geweest.

f) "Nadat hij was opgepakt voor de verdwijning van Natalee, was hij getraumatiseerd."
Denkt ze niet dat het trauma is ontstaan nadat hij een meisje dood had geslagen, en zijn schoenen vol bloed zaten, en hij een lijk in zee of waar dan ook moest dumpen. Lijkt mij traumatiserender dan opgepakt worden.

g) "We maakten toen een grote fout. We stuurden hem naar Nederland om te studeren. Hij had in een gesloten kliniek gemoeten, hij had toen al psychische hulp nodig."
Hier ziet ze haar eigen fout gelukkig al in, heb ik niks meer aan toe te voegen.

h) "Hij kon naar een aan de Arnhemse hogeschool gelieerde businessschool bij Bangkok, Thailand.”
Hoe DOM ben je als je een ontspoorde zoon naar Thailand stuurt, of all places!!

i) "Hij ontkende het. Hij was volwassen, we konden hem ook niet dwingen."
Weer een fout, dat dwingen hadden ze al veel eerder op jongere leeftijd moeten doen.

j) "Hij raakte in de ban van pokeren. Dat was geen spel meer, hij kon níet stoppen. Hij was verslaafd.”
Daarvan was 'ie al veeeeel jonger in de ban...denial!!

k) " De familie hoopte dat Joran een nieuw leven kon oppakken in Thailand. Dat lukte niet, beaamt Anita. „Hij werd opnieuw opgezocht door De Vries."
Geeft ze de Vries hiervan de schuld. Jonge jonge. Hij was daar toch al vrouwen aan het ronselen?!! Of was dat een studie-projectje?

l) "Hij hing zelfs huilend over de kist. ’Het is mijn schuld, papa’, zei hij. ’Ik heb je een hartaanval bezorgd’.
Hier had Joran zelf even een helder momentje.

m) "Hij was samen met een meisje aangehouden en beroofd. Twee mannen hadden hem foto’s van Natalee laten zien. Hij was heel angstig en onsamenhangend. Was het waar? Of zat het in zijn hoofd?”
Ja, zat in zijn hoofd, wederom 1 goede conclusie.

n) "Toen viel hij even stil en zei: ’Het is toch niet Stephany? Nee, niet Stephany!’
Sterk staaltje method acting!

o) "Ik geloof nu dat Joran in Peru Stephany inderdaad mogelijk iets heeft aangedaan. Misschien in een woedeaanval?"
En nog een helder moment van moeders: Ik denk namelijk niet aan roofmoord, maar aan oncontroleerbare woede-uitbarstingen. Zo ook mijns inziens bij Natalee gebeurd.

Goed, bijna een heel alphabet aan domme niet opvoedkundig verantwoorde daden als het een onhandelbare zoon betreft. Maar goed. Ik vind haar interview duidelijk en behoolijk reeel. Dat ze nu maar afstand gaat nemen ja, beter voor haar en haar andere twee zonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luna3 op 19-06-2010 13:27:06 ]
pi_83018439
Ik ga er voorlopig vanuit dat moeder en wellicht een psychiater/dokter Joran dachten te hebben overtuigd dat een opname verstandig zou zijn.
Joran stemt eerst in en krijgt het benauwd vlak voor het zover is. Hij ziet het niet zitten en is bang zijn vrije leventje te verliezen. Versiert wat geld en vertrekt naar Peru om te pokeren en de bloemetjes buiten te zetten.
Dat zou best zo gegaan kunnen zijn toch?

Het krijgt iets van een soort van fuik waarin Joran steeds verder verstrikt in is geraakt met als apetheose een oncontroleerbare razernij in die hotelkamer.... (geen fuik door anderen, maar een fuik veroorzaakt door leugens/bedrog/gokken/schulden/alcohol/afpersing/vader dood/moeder die je in een inrichting wil hebben/ etc/)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_83018527
Joran blijkt ziek in zijn hoofd te zijn?
Wat onverwacht.

Het schijnt wel vaker voor te komen bij seriemoordenaars.
Dat dit nieuws is, geeft aan dat de samenleving wel een Joran verdient eigenlijk.
pi_83018552
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:05 schreef pipilangkousje het volgende:
-Knip-
Dapper dat je het hier durft op te schrijven!

Ik heb een geestelijk gehandicapt broertje, en herken sommige dingen hieruit duidelijk, ook mijn ouders zijn op veel problemen en weerstand gestuit.

Hoop dat het goed gaat en blijft gaan met je zoon.
pi_83018611
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:07 schreef Luna3 het volgende:

[..]

In het artikel in deze post (pag 2 van dit topic) vind ik moeder heel reeel. Ze sluit niks uit en verdedigd hem hierin niet! Echter legt ze uit dat hij is ontspoort en dat haar andere twee broers het goed doen. Ook fijn om te lezen dat zij haar al eerder hebben gewaarschuwd om Joran los te laten.

Een paar dingen vind ik wel echt dom van de ouders. (dus ho, ho, niet dat ik de schuld bij hun leg, maar gewoon wat ik erg dom van ze vond)
-knip-
Goed, bijna een heel aphabet aan domme niet opvoedkundig verantwoorde daden als het een onhandelbare zoon betreft. Maar goed. Ik vind haar interview duidelijk en behoolijk reeel. Dat ze nu maar afstand gaat nemen ja, beter voor haar en haar andere twee zonen.
Prima analyse!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_83018757
En Joran zit in zijn Oranje shirt samen met zijn Peruviaanse mattie naar voetbal te kijken.
pi_83018765
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:05 schreef pipilangkousje het volgende:
Wil toch eens even de kant van een moeder laten horen die dus in dezelfde schoenen heeft gestaan als Joran's moeder met een zoon die dus Psy niet goed in elkaar zit.

Wat een droevig verhaal.
Helaas hoor je dit soort dingen vrij veel in Nederland.
De Nederlandse hulpverlening faalt vaker.
Psychopaten of mensen in een psychose vinden natuurlijk zelf helemaal niet dat ze 'ziek' zijn. Dat is juist een onderdeel van hun ziekte. Ze hebben een totaal verwrongen beeld van de werkelijkheid en vaak is het de hele wereld tegen hen (in hun beleving). Meewerken aan een opname zal dus vaak niet gebeuren. Tja en dan sta je als ouders dus met lege handen en moet lijdzaam toezien hoe je kind afglijdt, wegglijdt.

Of dit helemaal te vergelijken is met de van der Sloots en Joran....
Ik krijg eerder het idee dat moeder de ernst van de situatie pas een beetje de laatste tijd is gaan inzien, na de dood van de vader.
Een psychisch gestoorde zoon naar Thailand sturen, klinkt niet heel erg slim. Maar ja.. wellicht zagen ze geen andere mogelijkheid?
Er komt in haar verhaal niet naar voren dat ze al jaren en jaren overal hulp hebben gezocht en aangeklopt. Wellicht hebben ze heel lang gedacht het zelf te kunnen oplossen?
pi_83018776
faithull thanks,

Het is misschien juist wel dat ouders/familie zich schamen dat er zoveel onbegrip is onder mensen die dus niet met zulke mensen te maken krijgen en de daarbij behorende problems zoals de hulpverlening.

Zoals je aangeeft ook met gehandicapten zoveel mistanden terwijl iedereen denkt dat het allemaal zo mooi en allemaal geregeld is. Totdat je er mee te maken krijgt.
Is heel sneu.
pi_83018942
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:13 schreef Injetta het volgende:
Ik ga er voorlopig vanuit dat moeder en wellicht een psychiater/dokter Joran dachten te hebben overtuigd dat een opname verstandig zou zijn.
Joran stemt eerst in en krijgt het benauwd vlak voor het zover is. Hij ziet het niet zitten en is bang zijn vrije leventje te verliezen. Versiert wat geld en vertrekt naar Peru om te pokeren en de bloemetjes buiten te zetten.
Dat zou best zo gegaan kunnen zijn toch?

Het krijgt iets van een soort van fuik waarin Joran steeds verder verstrikt in is geraakt met als apetheose een oncontroleerbare razernij in die hotelkamer.... (geen fuik door anderen, maar een fuik veroorzaakt door leugens/bedrog/gokken/schulden/alcohol/afpersing/vader dood/moeder die je in een inrichting wil hebben/ etc/)
Blijkbaar heeft hij dan wel door in welk fuik hij verstrikt is geraakt ?
Op het moment dat hij in Peru was was er toch niks aan de hand ?
Hij bezocht gewoon een poker toernooi en om te kunnen pokeren moet je redelijk goed bij je verstand zijn .
Van oncontroleerbare razernij is totaal geen sprake ,we hebben hier te maken met een ordinaire ( serie ?) moordenaar die er niet voor terug deinst om op een koelbloedige manier een meisje af te slachten . Ze was totaal onherkenbaar zei de broer ..

Zijn lichaams taal :

Op het filmpje zie je hem als hij de sleutel krijgt iets wat triomfantelijk een beweging de lucht in maken van - zo ik heb het voor elkaar -Ik ga haar zo beroven .

Als de bediende de deur open komt doen grijpt hij even naar zijn hoofd .
Hij denkt dan: als hij ook maar 1 stap de kamer inzet weet hij wat ik gedaan heb.

Ook zie je dat hij even later op een hele gluiperige manier het hotel uit sluipt .
pi_83018964
Met m'n zoon gaat het...
Goed gaat het voor die iemand die hij is. Maar ik weet , ben me bewust dat het zo weer anders kan zijn.

Ik wilde ook nog even iets duidelijk maken. Als naasten met deze personen omgaan.
Ook al weet je dat ze ziek zijn je laat je ondanks al deze wetenschap toch manipuleren. Deze mensen hebben een gave om op je gevoel te spelen.
Je moet alsmaar sterk blijven, je gevoel mag niet meespelen anders ga je er weer in.
pi_83018974
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:31 schreef zoefbust het volgende:

Op het filmpje zie je hem als hij de sleutel krijgt iets wat triomfantelijk een beweging de lucht in maken van - zo ik heb het voor elkaar -Ik ga haar zo beroven .

Als de bediende de deur open komt doen grijpt hij even naar zijn hoofd .
Hij denkt dan: als hij ook maar 1 stap de kamer inzet weet hij wat ik gedaan heb.

Ook zie je dat hij even later op een hele gluiperige manier het hotel uit sluipt .

Oh yayyyy eindelijk iemand die weet wat Joran dacht.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 13:35:02 #118
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_83019008
Luna3 verwoordt het mooi.
Aan de ene kant gloort er ergens wat inzicht bij moeder Sloot. Dat is goed. Aan de andere kant blijft ze de oorzaken toch steeds buiten Joran zoeken: hij was getraumatiseerd door het geval Holloway, en ja, Peter R was zo klierig met vragen bij P&W, logisch dat hij dat glas wijn in zijn gezicht kreeg. En het was ook de schuld van Peter R, dat hij ontspoorde in Thailand. En over het feit dat hij rond zijn vijftiende al pscychologische hulp nodig had, en wegens onhandelbaarheid maar apart moest wonen op het terrein is ze ook niet eerlijk.
Maar goed, wel heel goed van haar dat ze de raad van haar andere zoons ter harte neemt en afstand neemt van Joran, en hem niet gaat opzoeken in Peru. Wijze beslissing.
pi_83019137
Moeder Van der Sloot gaat nu een actie op touw zetten voor betere omstandigheden in de gevangenissen van Peru! Toestaan dat ze er allemaal Internet en laptop in de cel krijgen, zodat ze zich suf kunnen pokeren?
pi_83019266
Jaap had het ook al over een opname;
quote:
In de weken voor de moord is het helemaal mis gegaan met Joran. Na de dood van zijn vader is Joran weer in Aruba gaan wonen. Joran had nieuwe toekomstplannen. Hij zou in therapie en een sociaal werktraject gaan om zijn leven weer vorm te geven. Een week nadat hij zou worden opgenomen gebeurd dit.....
Bron
pi_83019538
Hier de uitzending van 20/20 op ABC van afgelopen nacht.

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_83020748
Voornaam Joran is nu niet langer ‘in’

Gepubliceerd: 19 juni 2010 09:17 | Gewijzigd: 19 juni 2010 09:17
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 19 juni.
Joran is uit. Sinds de nu 22-jarige Van der Sloot in verband wordt gebracht met de verdwijning van Natalee Holloway en de moord op de Peruaanse Stephany Flores, is de populariteit van zijn voornaam gekelderd tot een dieptepunt.

Dat blijkt uit gegevens in de Nederlandse Voornamenbank, die begin deze maand online zijn gekomen. Het Meertens Instituut en de Universiteit van Utrecht gebruikten voor de databank gegevens uit de Gemeentelijke Basisadministratie en de Sociale Verzekeringsbank.

Uit de cijfers blijkt dat de naam Joran voor het eerst werd gegeven in 1973. In de jaren negentig begon de populariteit te stijgen, maar vanaf 2006 – als de naam aan 124 Nederlandse kinderen wordt gegeven – verdampt hij in drie jaar tijd tot de naam van nog maar acht jonggeborenen. Het ligt voor de hand dat de populariteit nog verder zal dalen.

„Dat is inderdaad een merkwaardige ontwikkeling”, stelt hoogleraar Gerrit Bloothooft, medeopzetter van de databank. „Normaal gesproken zou zo’n naam nog minstens twintig jaar zijn meegegaan. Bij Joran is er duidelijk iets geks aan de hand.” Hij benadrukt dat de opkomst van een naam doorgaans net zo lang duurt als de verdwijning.

„In positieve zin valt de naam Dex op. Sinds deze naam voorkomt in Goede tijden, slechte tijden is de populariteit ervan flink gestegen. Dat is niet alleen met een natuurlijk verloop te verklaren”, stelt Bloothooft.

Laagopgeleiden laten zich doorgaans het meest inspireren door namen in de media. Zij geven ook veel Engelse namen.

Met de database hopen onderzoekers in de toekomst ook de mobiliteit van namen tussen sociale klassen te verklaren.

Bron

Wat een verrassing.
pi_83020870

[ Bericht 86% gewijzigd door MargrietV op 19-06-2010 14:51:11 ]
pi_83020985
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:40 schreef MargrietV het volgende:
De vuvuzuela gilt hier om mijn oren.
Zou Joranneke ook aan het toeteren zijn?
Grappig.

Zou je eens willen stoppen met zulke nutteloze en kansloze posts?
pi_83021130
moeders van der sloot is te laat voor joran , om eens te laten nakijken. misschien is ze op tijd voor haarzelf. zou naar mijn idee geen kwaad kunnen te beginnen met 1 keer per week , effe kletsen op de bank voor 1 uur.

standaard in het ziektenkostenverzekering 100% vergoeding
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:29:39 #126
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_83022473
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:39 schreef Felixa het volgende:
Voornaam Joran is nu niet langer ‘in’

Gepubliceerd: 19 juni 2010 09:17 | Gewijzigd: 19 juni 2010 09:17
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 19 juni.
Joran is uit. Sinds de nu 22-jarige Van der Sloot in verband wordt gebracht met de verdwijning van Natalee Holloway en de moord op de Peruaanse Stephany Flores, is de populariteit van zijn voornaam gekelderd tot een dieptepunt.

Dat blijkt uit gegevens in de Nederlandse Voornamenbank, die begin deze maand online zijn gekomen. Het Meertens Instituut en de Universiteit van Utrecht gebruikten voor de databank gegevens uit de Gemeentelijke Basisadministratie en de Sociale Verzekeringsbank.

Uit de cijfers blijkt dat de naam Joran voor het eerst werd gegeven in 1973. In de jaren negentig begon de populariteit te stijgen, maar vanaf 2006 – als de naam aan 124 Nederlandse kinderen wordt gegeven – verdampt hij in drie jaar tijd tot de naam van nog maar acht jonggeborenen. Het ligt voor de hand dat de populariteit nog verder zal dalen.

„Dat is inderdaad een merkwaardige ontwikkeling”, stelt hoogleraar Gerrit Bloothooft, medeopzetter van de databank. „Normaal gesproken zou zo’n naam nog minstens twintig jaar zijn meegegaan. Bij Joran is er duidelijk iets geks aan de hand.” Hij benadrukt dat de opkomst van een naam doorgaans net zo lang duurt als de verdwijning.

„In positieve zin valt de naam Dex op. Sinds deze naam voorkomt in Goede tijden, slechte tijden is de populariteit ervan flink gestegen. Dat is niet alleen met een natuurlijk verloop te verklaren”, stelt Bloothooft.

Laagopgeleiden laten zich doorgaans het meest inspireren door namen in de media. Zij geven ook veel Engelse namen.

Met de database hopen onderzoekers in de toekomst ook de mobiliteit van namen tussen sociale klassen te verklaren.

Bron

Wat een verrassing.
En dan heb je nog een berg jongens die Joram heten, vet verschil hoor je ook nauwelijks. Lullig
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:32:59 #127
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_83022628
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:49 schreef plonsplons het volgende:
moeders van der sloot is te laat voor joran , om eens te laten nakijken. misschien is ze op tijd voor haarzelf. zou naar mijn idee geen kwaad kunnen te beginnen met 1 keer per week , effe kletsen op de bank voor 1 uur.

standaard in het ziektenkostenverzekering 100% vergoeding
Had je gedroomd. Niks 100% vergoeding: altijd minstens een tientje per zitting zelf betalen. En er wordt alleen vergoed als DBC gesteld kan worden, en behandelaar een contract heeft met de verzekeraar.
En er worden maar maximaal 8 gesprekken vergoed.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:35:41 #128
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83022737
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:29 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

En dan heb je nog een berg jongens die Joram heten, vet verschil hoor je ook nauwelijks. Lullig
Tja ik zou mijn hond nog geen Joran willen noemen, nou misschien de hond wel
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83022885
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:32 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Had je gedroomd. Niks 100% vergoeding: altijd minstens een tientje per zitting zelf betalen. En er wordt alleen vergoed als DBC gesteld kan worden, en behandelaar een contract heeft met de verzekeraar.
En er worden maar maximaal 8 gesprekken vergoed.
was het zeker in het aanvullende pakket
pi_83022959
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:29 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

het spreekwoord : van de wal in de sloot , wordt zekers weer wel in
pi_83023064
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:35 schreef Verburg_K het volgende:
Tja ik zou mijn hond nog geen Joran willen noemen, nou misschien de hond wel
Is wel een perfecte hondennnaam.

Een hond luistert het best naar een naam, bestaande uit twee lettergrepen, (Borus is dus beter dan Bo)
en het best is dat die twee lettergrepen bestaan uit twee verschillende klinkers. (Dus Brenda is beter dan bijv Fifi.)

Joran, een goede hondennaam dus.

Maja, Luna dus ook
pi_83023176
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:19 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hij was zo gek op dieren dat hij zijn hond vermoordde. Ik vraag me af hoe zijn oma is overleden.
Dat zou inderdaad een intressante wending zijn.
pi_83023759
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:01 schreef Felixa het volgende:
Hier de uitzending van 20/20 op ABC van afgelopen nacht.

Die is ook vaag... die zit het hele interview met een smile op haar gezicht wat onnozel te lachen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:25:38 #137
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_83024199
Zij is duidelijk (vind ik althans) nog best gek op Joran. Ontroerend filmpje vind ik. Op het laatst zegt ze: "He was a caring person".
pi_83024724
Waarom ze nou dat vriendinnetje uit de kast getrokken hebben ?
Soort strategie ? Zo komt oma nog op tv met zijn eerste telraampje .
pi_83024845
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:44 schreef zoefbust het volgende:
Waarom ze nou dat vriendinnetje uit de kast getrokken hebben ?
Soort strategie ? Zo komt oma nog op tv met zijn eerste telraampje .
Al die Amerikaanse tv-stations zoeken naar een exclusief verhaal.
Het draait daar alleen maar om concurrentie en $$$.
pi_83025060
Stom ook hoe die interviewer haar steeds in de richting wil duwen van "Joran is tiltgeslagen door de break-up". Lijkt me onwaarschijnlijk als hij haar ook al constant bedroog toen ze nog samen waren.
En Melody's liefde voor Joran zal ook wel al wat minder zijn als ze hun dagboekje nu verkoopt

Peruviaanse media stellen 'm dan wel tentoon alsof ie een trofeetje is, heb dan veel meer iets tegen de manier van werken van die Amerikaanse "reporters", dat artikel waarbij ze zomaar z'n broers schoolgegevens en zo publiceerden...
pi_83025187
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 02:39 schreef sig000 het volgende:
Joran heeft wel 1 grote fout gemaakt, de vader van die meid is een linkmiegel.
Ik denk dat iedere vader wel een 'linkmiegel' zou worden als zijn kind is vermoord
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:28:49 #142
3542 Gia
User under construction
pi_83025785
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:47 schreef Luna3 het volgende:
Maja, Luna dus ook
Zo heette onze Duitse herder.
pi_83025827
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:47 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Is wel een perfecte hondennnaam.

Een hond luistert het best naar een naam, bestaande uit twee lettergrepen, (Borus is dus beter dan Bo)
en het best is dat die twee lettergrepen bestaan uit twee verschillende klinkers. (Dus Brenda is beter dan bijv Fifi.)

Joran, een goede hondennaam dus.

Maja, Luna dus ook
Nou, mijn hond heet Beau en die luistert prima hoor. Als ik Boris zegt reageert ie juist niet.
En Fifi zijn ook twee lettergrepen.
pi_83025840
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:32 schreef pipilangkousje het volgende:
Met m'n zoon gaat het...
Goed gaat het voor die iemand die hij is. Maar ik weet , ben me bewust dat het zo weer anders kan zijn.

Ik wilde ook nog even iets duidelijk maken. Als naasten met deze personen omgaan.
Ook al weet je dat ze ziek zijn je laat je ondanks al deze wetenschap toch manipuleren. Deze mensen hebben een gave om op je gevoel te spelen.
Je moet alsmaar sterk blijven, je gevoel mag niet meespelen anders ga je er weer in.
Ik vind het heel erg voor je en weet dat het idd heel moeilijk gaat bij het vinden van geschikte hulp daar waar het nodig is. Sterkte .
pi_83026629
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, mijn hond heet Beau en die luistert prima hoor. Als ik Boris zegt reageert ie juist niet.
En Fifi zijn ook twee lettergrepen.
Snap ik.

Off topic, maar ik wil het nog wel even verder toelichten:

Tuurlijk luistert een (mits goed opgevoed) hond naar de naam die hem aangeleerd is.
Maahaaar; er is onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat honden hun naam makkelijker kunnen herkennen wanneer die naam uit twee lettergrepen bestaat, waarvan dan ook nog de ene klinker anders is dan de andere klinker. Dus Fifi is herkenbaarder dan Bo, maar Fifi is minder makkelijk te herkennen voor een hond dan Paco, Brenda, Boris, Luna, Trixy, etc.
Drie lettergrepen wordt weer te moeilijk; zoals Anabel of Peppermint. (Roept ook heul nie makkelijk)

Maja, Beau is ook mooi hoor.
Waarschijnlijk luistert je hond ook naar Ho, Go, of Mo. Gewoon omdat ie dat herkent.
Een Luna luistert niet naar Paco, omdat ie daar zijn naam niet in herkent natuurlijk, maar een Luna luistert uiteraard ook naar Tuna.

Terug naar Jo-ran!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:01:07 #147
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83026638
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mijn vrouw Truus luistert ook niet als ik Angelique roep
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:03:58 #148
6941 APK
Factual, I think.
pi_83026704
quote:
Zou je een keertje een korte omschrijving van wat te zien is via de links die je plaatst kunnen geven?
Dan weet ik of ik moet klikken of niet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_83026733
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:01 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Wees blij dat ze uberhaubt luistert
pi_83026945
quote:

[..]

Heet je vrouw Truus.
pi_83027216
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:05 schreef Papabear het volgende:
[..]
Wees blij dat ze uberhaubpt luistert

Staat dat artikel van de telegraaf met de moeder van Joran ergens online?
pi_83027253
quote:

[..]

je moet altijd lieveling zeggen , daar luisteren alle naar
pi_83027557
Piplangkousje vertelde hier al over haar zoon en dat je als moeder niet overal wat aan kan doen.

Vriendin van mij heeft 2 kinderen,
één geeft nooit problemen maar de ander is altijd vervelend en heeft een gemeen karakter,
ze heeft altijd geroepen dat hij hulp nodig heeft omdat die jongen niet goed is.
Niemand helpt en zolang hij volgens "de regels"leeft wordt hij ook niet opgenomen.

Toen hij 18 was heeft hij iemand vermoord (kan hier verder niet over vertellen).
Na de moord ging zij ook over de tong in de pers,ze moest wel een hele slechte moeder zijn.
Maar ze heeft juist voor die tijd iedereen al voor hem gewaarschuwd en niemand kon/wilde helpen.

Andere vriendin zelfde verhaal,
3 kinderen ,één zou ADHD hebben ,krijgt medicijnen en dit gaat goed tot hij op zichzelf gaat wonen,
geen medicijnen meer in neemt en op het verkeerde pad raakt.
Zit nu in de gevangenis terwijl zijn broer op de universiteit zit.

Je kan als ouders echt niet altijd je kind in de hand houden.
Je doet je best maar sommige kinderen willen gewoon niks van je aan nemen.

Dat Anita van der Sloot haar zoon niet meer wil zien of ontmoeten in Peru heeft misschien met zelfbescherming te maken,
misschien kan ze het niet aan zien
misschien is ze boos omdat ze hem vaak gewaarschuwd heeft of misschien heeft ze zoveel problemen methem gehad dat ze uit zelfbescherming hem een tijd niet wil zien.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 18:40:34 #154
135305 beequeen
Lost.
pi_83027578
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:03 schreef APK het volgende:

Zou je een keertje een korte omschrijving van wat te zien is via de links die je plaatst kunnen geven?
Dan weet ik of ik moet klikken of niet.
Ik zou deze site+ info sowieso niet echt serieus nemen.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:44:00 #155
6941 APK
Factual, I think.
pi_83027659
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:40 schreef beequeen het volgende:

[..]

Ik zou deze site+ info sowieso niet echt serieus nemen.
Ik heb niet geklikt, veel links die gepost worden zijn een herhaling van iets dat al gepost is.
Vandaar mijn vraag om een korte omschrijving van hetgeen te zien / lezen is.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 18:51:13 #156
135305 beequeen
Lost.
pi_83027823
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:44 schreef APK het volgende:

Ik heb niet geklikt, veel links die gepost worden zijn een herhaling van iets dat al gepost is.
Vandaar mijn vraag om een korte omschrijving van hetgeen te zien / lezen is.
Ik klik, bekijk wat het onderwerp is. Vaak oud nieuws of alu-hoedjesgedoe , klik weg en klaar.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_83027943

Valt best mee/tegen.
pi_83028380
Vloertje is wel nieuw gezien dit filmpje waar het er nog niet in lag
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_83028523
Ik kan kan me best wel inleven in het verhaal van Anita volgende de Telegraaf Ik heb altijd zoiets gehad van:

1) hij spoort niet en is 100% schuldig (bebloede witte blousje Joran in zaak Flores)
of:
2) hij spoort niet & is/was onschuldig - de zaak Holloway/Flores gaat eigenlijk helemaal niet over verdwenen/vermoorde meisjes, maar functioneren als dekmantel voor grote belangen als olie/geld/landsverhoudingen/mensenhandel etc. waar bijna niemand volledig kennis over heeft (misschien zelfs Joran&Beth niet) maar wel diverse partijen bij zijn betrokken uit eigenbelang. Vervolgens wordt Joran al vanaf zijn 17e jaar meteen beschilderd als moordenaar, verkrachter, etc. , omdat hij als laatste met NH is gesignaleerd. Hij wordt labiel, beseft dat hij nooit meer een normaal leven kan hebben, maar besluit om het spelletje keihard mee te spelen. Hij liegt, draait en besteelt net als de (in)directe partijen die zijn leven hebben verkloot. Uiteindelijk draait het hele vieze spelletje om macht&geld en Joran verliest zichzelf hierin. Vervolgens worden de (in)directe partijen zo kwaad dat dekmantel na 5 jaar nog steeds geen volledige dekmantel is, dat ze hem voor altijd de mond willen snoeren. Want elk betrokken land heeft er belang bij dat er nu eindelijk eens iemand volledig voor de verdwijning van NH opdraait (of het nou eerlijk is gegaan of niet). Joran wordt niet vermoord, want mensen willen dat iemand moet boeten voor zijn/haar daden.
-> Vervolgens een set-up in Peru.
- > Of Joran heeft inderdaad Stephany vermoord omdat hij inmiddels krankzinnig is geworden in een woedeaanval of inderdaad om geld.

Ik weet dat de meeste mensen denken dat Joran 100% schuldig is en ik begin dat ook steeds meer te geloven, maar ik heb bovenstaand wel altijd in mijn achterhoofd

[ Bericht 0% gewijzigd door MidnightB00m op 19-06-2010 19:37:33 ]
pi_83028559
dubbele post
pi_83028612
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:39 schreef angel69 het volgende:
Piplangkousje vertelde hier al over haar zoon en dat je als moeder niet overal wat aan kan doen.

Vriendin van mij heeft 2 kinderen,
één geeft nooit problemen maar de ander is altijd vervelend en heeft een gemeen karakter,
ze heeft altijd geroepen dat hij hulp nodig heeft omdat die jongen niet goed is.
Niemand helpt en zolang hij volgens "de regels"leeft wordt hij ook niet opgenomen.

Toen hij 18 was heeft hij iemand vermoord (kan hier verder niet over vertellen).
Na de moord ging zij ook over de tong in de pers,ze moest wel een hele slechte moeder zijn.
Maar ze heeft juist voor die tijd iedereen al voor hem gewaarschuwd en niemand kon/wilde helpen.

Andere vriendin zelfde verhaal,
3 kinderen ,één zou ADHD hebben ,krijgt medicijnen en dit gaat goed tot hij op zichzelf gaat wonen,
geen medicijnen meer in neemt en op het verkeerde pad raakt.
Zit nu in de gevangenis terwijl zijn broer op de universiteit zit.

Je kan als ouders echt niet altijd je kind in de hand houden.
Je doet je best maar sommige kinderen willen gewoon niks van je aan nemen.
Zo denk ik er ook over. Het is zo gemakkelijk om vanaf de zijlijn adviezen te geven, maar zelfs het opvoeden van redelijk 'normale' kinderen is al moeilijk, laat staan... En wat vaak over het hoofd wordt gezien, is dat kinderen al snel een eigen persoon worden, met eigen meningen, gedragingen, karaktereigenschappen en ga zo maar door. Dan kun je als ouder wel steeds het 'goede voorbeeld' geven, het valt soms gewoon in kurkdroge aarde
quote:
Dat Anita van der Sloot haar zoon niet meer wil zien of ontmoeten in Peru heeft misschien met zelfbescherming te maken,
misschien kan ze het niet aan zien
misschien is ze boos omdat ze hem vaak gewaarschuwd heeft of misschien heeft ze zoveel problemen methem gehad dat ze uit zelfbescherming hem een tijd niet wil zien.
Ook een optie is dat ze zich hyperbewust is van de heersende opinie. Alle media-aandacht maakt het haar bijna onmogelijk om te zeggen wat ze diep van binnen waarschijnlijk toch het liefste wil, namelijk dicht bij hem zijn en hem steunen. Denk ik. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker

Het verhaal over de psychisch ontspoorde Joran klinkt mij wel aannemelijk in de oren, omdat het voor de hand ligt dat een jongen van 17/18 jaar (destijds) een behoorlijk tik van de molen krijgt door alles wat hem is overkomen. Hij is zelf natuurlijk de aanstichter geweest, maar de gevolgen heeft hij toen onmogelijk kunnen overzien, laat staan dat hij al die - negatieve - aandacht heeft kunnen verwerken. Dát heeft hem misschien wel zo gevaarlijk (want: onberekenbaar, gefrustreerd, wantrouwend, paranoïde, agressief, etc.) gemaakt. Hij wás in psychisch opzicht waarschijnlijk al een grensgeval, maar de 'Holloway'-zaak kan hem heel goed over die grens hebben geduwd.

Het is dus een logische verklaring voor wat er in Peru is gebeurd, maar het is óók een verzachtende omstandigheid, ik bedoel: in juridisch opzicht. Dat maakt de positie van Anita van der Sloot nu dus een beetje dubieus. Ik geloof haar verhaal, maar eigenlijk is dit ook het enige verhaal waarmee ze voor de dag kan komen. En ik vraag me eerlijk gezegd af hoe zoiets in Peru werkt: wordt daar bij misdrijven ook rekening gehouden met de psychische toestand van de dader? Stel dat de advocaat van Joran kan aantonen dat hij ontoerekeningsvatbaar was (want: paranoïde, lijdend aan wanen etc.), zou dat zijn zaak dan ten goede kunnen komen?
pi_83028844
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:22 schreef Nadine26 het volgende:

Het is dus een logische verklaring voor wat er in Peru is gebeurd, maar het is óók een verzachtende omstandigheid, ik bedoel: in juridisch opzicht. Dat maakt de positie van Anita van der Sloot nu dus een beetje dubieus. Ik geloof haar verhaal, maar eigenlijk is dit ook het enige verhaal waarmee ze voor de dag kan komen. En ik vraag me eerlijk gezegd af hoe zoiets in Peru werkt: wordt daar bij misdrijven ook rekening gehouden met de psychische toestand van de dader? Stel dat de advocaat van Joran kan aantonen dat hij ontoerekeningsvatbaar was (want: paranoïde, lijdend aan wanen etc.), zou dat zijn zaak dan ten goede kunnen komen?
Volgens mij wel... volgens mij wordt de straf versoepeld en in sommige gevallen zelfs helemaal geen gevangenisstraf, maar hier in NL krijg je dan TBS. Hebben ze iets als TBS in Peru? Zou mogelijk zijn dat ze die strategie gaan aannemen ja
pi_83028896
ik heb deze nog gevonden ,weet niet of hij al geplaats was(is )
http://www.peterrdevries.(...)n-justitie-hans-mos/
pi_83029077
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:12 schreef Stiggie het volgende:
Vloertje is wel nieuw gezien dit filmpje waar het er nog niet in lag
Hebben ze snel even een zeiltje in gelegd voor de cameraploeg. Jonge jonge. Waarschijnlijk heeft ie ook een nieuw matras gekregen voor de cameraploeg; het veerde zo lekker (duw duw) en aangezien Joran de eerste nacht niet op het matrasje was gaan liggen, maar op de vloer, durf ik die conclusie wel te trekken. Zou hij na de cameraploeg zijn oude pispoepbloedsperma-matras weer hebben teruggekregen?
pi_83029199
dit is de eerste keer dat ik in dit topic reageer, terwijl ik denk ik wel alles zo'n beetje heb gelezen.
ik heb al een paar keer het boek "een man" over alecos panagounis, een griekse verzetstrijder gelezen, voor mij een held, die jaren gevangen heeft gezeten voor zijn daden. (nu wil ik ABSOLUUT joran hier niet mee vergelijken), daar kwam een statement in voor van deze man, die ongeveer luidde als volgt: gevangene zijn geeft je een gevoel van vrijheid, je hoeft namelijk niets, niet te denken, niets te doen, niets te regelen.... en zo ging dat even door. m.a.w. je kan je overgeven aan wat je overkomt.
ik heb het stupide idee ergens in mijn achterhoofd, dat dit met joran ook het geval is.
hij is niet meer "op de vlucht", hoeft uiteindelijk voor zijn idee niet meer te liegen of ergens zich voor uit te sloven.
hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel?
pi_83029217
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:32 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Oh yayyyy eindelijk iemand die weet wat Joran dacht.
Nou idd knap van jou zeg
pi_83029484
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:32 schreef Hobby het volgende:
ik heb deze nog gevonden ,weet niet of hij al geplaats was(is )
http://www.peterrdevries.(...)n-justitie-hans-mos/
Wat heeft een interview uit 2008 met Hans Mos hier mee te maken?
Waarom specifiek dit?
pi_83029511
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:30 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Volgens mij wel... volgens mij wordt de straf versoepeld en in sommige gevallen zelfs helemaal geen gevangenisstraf, maar hier in NL krijg je dan TBS. Hebben ze iets als TBS in Peru? Zou mogelijk zijn dat ze die strategie gaan aannemen ja
Ik geloof niet dat ze het fenomeen TBS kennen in Peru. Ze hebben er ongetwijfeld gekkenhuizen, maar daar wil je waarschijnlijk al helemáál niet terecht komen Kortom: best kans de team-Van der Sloot nu mikt op overplaatsing om psychische redenen. Het is een wilde gok, ik weet niets van de juridische haken en ogen die daaraan vast zitten, maar het lijkt me een slimme zet. Joran heeft er zelf ook al op gezinspeeld in zijn bekentenis: 'Ik weet het niet...', 'Ik kan het me niet herinneren...', etc. Vlaag van verstandsverbijstering. En iemand in psychische nood hoort volgens het Nederlandse systeem hulp te krijgen.
pi_83029571
Waar is dat shirt van Joran gevonden ?

pi_83029670
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:54 schreef zoefbust het volgende:

[ afbeelding ]
Op Stephany's lichaam.
pi_83029693
quote:

[ afbeelding ]
Zo te zien hebben ze het uit één van zijn intieme openingen moeten halen
pi_83029812
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:57 schreef Felixa het volgende:

[..]

Op Stephany's lichaam.
Jezus ja dan hangt ie echt .
pi_83030308
quote:

[ afbeelding ]
Ik meende dat het in één van zijn tassen/koffers was gevonden. Haha zie je, daar gaan we alweer Maar het is wel het blousje lijkt wel veel op het blousje dat Joran draagt op de casino-camerabeelden en op de hotelbeelden waarin Stephany rond 5.00 uur 'sochtends meeloopt met Joran de hotelkamer in.

Maar dat snap ik dus niet, want in de eerste berichten stond dus dat Stephany rond 8 uur 's ochtends vermoord moest zijn. Maar rond dat tijdstip ging Joran koffie halen en droeg dit shirtje niet, maar die gestreepte polo. En waar is het filmpje dat hij terug komt 2 koffie en brood? Die is spoorloos van internet verdwenen of eruit geknipt.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:18:05 #174
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83030400
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:15 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik meende dat het in één van zijn tassen/koffers was gevonden. Haha zie je, daar gaan we alweer Maar het is wel het blousje lijkt wel veel op het blousje dat Joran draagt op de casino-camerabeelden en op de hotelbeelden waarin Stephany rond 5.00 uur 'sochtends meeloopt met Joran de hotelkamer in.

Maar dat snap ik dus niet, want in de eerste berichten stond dus dat Stephany rond 8 uur 's ochtends vermoord moest zijn. Maar rond dat tijdstip ging Joran koffie halen en droeg dit shirtje niet, maar die gestreepte polo. En waar is het filmpje dat hij terug komt 2 koffie en brood? Die is spoorloos van internet verdwenen of eruit geknipt.
nee toen hij koffie voor twee ging halen was ze al dood en was hij al omgekleed, de moord vond plaats binnen een uur na binnenkomst om ongeveer 06:00 uur dus.
pi_83030566
quote:

[..]

Overhemd is op de hotelkamer gevonden. Zie ook de foto van de andere kleren (o.a. Kiss-shirt) die op de kamer zijn gevonden. Foto's zijn gemaakt met dezelfde achtergrond. Bij het commentaar staat ook dat het om "crime scene" foto's gaat.
Op die foto's zijn ook de beelden te zien (alleen dus foto's geen bewegende beelden) dat hij koffie gaat halen (met sigaret in de mond) en weer terugkomt, ongeveer 10 minuten later met koffie. Je ziet geen brood of iets anders maar dat had ie misschien onder zijn arm.

Hier alle foto's:
http://www.radaronline.co(...)-joran-van-der-sloot
pi_83030777
quote:

[..]

Zeg dat nou niehiet: komt Djenneke dadelijk weer online om te beweren dat dat filmpje er nooit geweest is!!
pi_83031171
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:22 schreef Felixa het volgende:

Op die foto's zijn ook de beelden te zien (alleen dus foto's geen bewegende beelden) dat hij koffie gaat halen (met sigaret in de mond) en weer terugkomt, ongeveer 10 minuten later met koffie. Je ziet geen brood of iets anders maar dat had ie misschien onder zijn arm.
Ik blijf het vreemd vinden dat daar geen bewegend beeld van is zoals eerder al een paar keer verklaard is in Peru.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_83031279
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:27 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Zeg dat nou niehiet: komt Djenneke dadelijk weer online om te beweren dat dat filmpje er nooit geweest is!!
en ze heeft nog gelijk ook
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_83031404
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:37 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Ik blijf het vreemd vinden dat daar geen bewegend beeld van is zoals eerder al een paar keer verklaard is in Peru.
Dat is er waarschijnlijk wel, alleen nog niet vrijgegeven.
pi_83031910
Was dit filmpje al geplaatst?
ABC-journalist ook in de Castro Castro gevangenis (net als die vrouw van CNN).
Hij gaat ook de cel in van Joran en laat nu zelfs zijn etensresten zien.
En hij roept nog wat vragen richting Joran.

http://abcnews.go.com/202(...)ian-prisons-10958440
pi_83032221
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:43 schreef Felixa het volgende:

[..]

Vreemd dan dat ik in eerdere topics toch echt heb gelezen dat er geen bewegend beeld is van dat moment
pi_83032999
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:43 schreef Felixa het volgende:

[..]

quote:
Ja, dat denk ik ook. Diverse mensen hebben dat filmpje wel gezien, heeft een dag online gestaan en is toen overal offline gehaald.. De beelden waarop Joran alleen zijn kamer verlaat en even later terugkomt met 2 koffie en een broodje heb ik ook gezien. Het was via een woordlink in een bericht op nu.nl en linkte aan een filmpje van een buitenlandse verslaggeefster (Peruaans denk ik). Dat filmpje heb ik gezien op donderdag 10 juni meen ik me te herinneren, kan ook een dag later zijn geweest. Omdat ik daarna tegenstrijdige berichten tegen kwam op internet, wilde ik dat filmpje nog eens bekijken om te kunnen zien hoe laat hij precies weg ging en terug kwam en ook wat voor shirt hij toen aan had. Ik heb me toen ook rot gezocht naar het filmpje, dat was vrijdagavond 11 juni en kon het niet meer vinden, kwam tijdens het zoeken dit blog tegen. Wel kwam ik een filmpje van naar ik meen de zelfde verslaggeefster tegen, maar inderdaad waar dat gedeelte uitgehaald is. Ik vond dat zeer vreemd en ben sindsdien het nieuws over deze zaak blijven volgen
Reactie op blog over 'vreemde 2e video'

Wat ik daarnaast nog begrijp is dat ze, na het pokeren in het casino, de sleutel halen van de hotelkamer rond 21.00 uur . Rond 5:13 gaan ze weg uit het casino. Het is zo'n 16 minuten met de auto (volgens Google Maps ). Ze komen 5:33 hotelkamer binnen.
Dus ze halen eerst de sleutel & gaan dan pokeren. Wat hebben ze voor die tijd gedaan?
Trouwens haha ik kijk nu nog eens die beelden nog van de sleutel-kwijt-scene. Hij klopt niet eens echt op de deur. Daarnaast heeft hij volgens mij naast 2 bekertjes koffie nog iets in zijn hand - sigaretten?

[ Bericht 12% gewijzigd door MidnightB00m op 19-06-2010 21:34:28 ]
pi_83033297
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:04 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Vreemd dan dat ik in eerdere topics toch echt heb gelezen dat er geen bewegend beeld is van dat moment
volgens mij hebben we drie dagen video nog te goed , waarom zouden er geen beelden zijn ??
natuurlijk zijn er beelden, misschien koopt anti van der sloot ze allemaal wel op, zodat we ze niet op tv zien
pi_83033544
Dat verhaal over dat horloge ook erg vreemd ,zo te zien heeft hij helemaal geen ferarri horloge om op die filmpjes .
pi_83033675
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:21 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

[..]

Reactie op blog over 'vreemde 2e video'

Wat ik daarnaast nog begrijp is dat ze, na het pokeren in het casino, de sleutel halen van de hotelkamer rond 21.00 uur . Maar op de volgende gereleasde beelden gaan ze pas 5.00 uur de hotelkamer binnen.
Dat van 21u is een "lees"fout.
Op de foto staat 2010/05/30-05 20 57-25
Ik denk dat de verwarring ontstaat door de tweede "05". Dat is het uur, niet de maand.
Het is dus geen 20u57 maar 05u20.

pi_83033678
Ik heb de Telegraaf gekocht, ga me nou niet vertellen dat dat artikel online staat please.
pi_83033912
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:32 schreef zoefbust het volgende:
Dat verhaal over dat horloge ook erg vreemd ,zo te zien heeft hij helemaal geen ferarri horloge om op die filmpjes .
Kan in zijn tas hebben gezeten natuurlijk.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:41:11 #188
16715 Mylene
*schatje*
pi_83033928
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:35 schreef Mercer het volgende:
Ik heb de Telegraaf gekocht, ga me nou niet vertellen dat dat artikel online staat please.
Joran van der Sloot - Decennia op water en brood #49
pi_83033998
quote:
Mercer baalt
haha
pi_83034150
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:42 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Mercer baalt
haha
haha kut
pi_83035258
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:40 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Kan in zijn tas hebben gezeten natuurlijk.
Maar hier ligt in het midden ook een horloge .

pi_83036238
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:57 schreef Felixa het volgende:

Walgelijk filpmje!!!Oke hij heeft haar waarschijnlijk vermoord maar als hij daar ooit nog leven uit komt zal hij nog gekker zijn.Deze gevangenis is voor niemand goed.Erg dat er niks aan die gevangenis gedaan wordt.
Ik zeg niet dat ze in luxe behandeld moeten worden maar dit is gewoon onmenselijk!Straf en verplichte therapie zou goed zijn voor Joran.Heb echt wel medelijden met Anita.Wat Joran waarschijnlijk heeft gedaan is niet goed te praten.Maaar als je echt heel ziek in je hoofd bent moet je gewoon de juiste hulp krijgen.Alleen bij de hulpverlening is het vaak zo van ze stonden erbij en keken ernaar.(spreek uit ervaring)

Het slaat natuurlijk ook nergens op dat hij nu elke keer die cel moet verlaten omdat die geile journalisten daar willen filmen
pi_83036259
dat is een Ferrari horloge maar kost geen 7000 euro maar 295 euro, de vuile leugenaar.
pi_83036613
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:28 schreef MargrietV het volgende:
dat is een Ferrari horloge maar kost geen 7000 euro maar 295 euro, de vuile leugenaar.
In Thailand kost een look-alike slechts 1000 Baht
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:36:24 #195
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83036704
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:57 schreef Felixa het volgende:

Hij heeft gewoon een freaking tv op zijn kamer.
Het moet niet gekker worden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_83036861
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:36 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hij heeft geen tv op zijn kamer, die tv. is in de zgn, recreatiekamer.
pi_83036896
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:36 schreef mazaru het volgende:

[..]

Nou die tv staat niet in zijn cel hoor
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:42:05 #198
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83036987
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:39 schreef MargrietV het volgende:

[..]

Hij heeft geen tv op zijn kamer, die tv. is in de zgn, recreatiekamer.
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:40 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Nou die tv staat niet in zijn cel hoor
Dat scheelt dan nog iets. Maar toch baal ik ervan dat die sukkel gewoon naar de WK kan kijken.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_83037701
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:42 schreef mazaru het volgende:

[..]

[..]

Dat scheelt dan nog iets. Maar toch baal ik ervan dat die sukkel gewoon naar de WK kan kijken.
laat ze toch , maar ze moeten dit wel aan de mensen in peru laten zien dat een serie vrouwen moordenaar zo luxe in de nor zit , wil iedereen daar toch wel, stimuleert om moordenaar te worden.

of te wel hoe luxe de cel ook mag zijn , des te hoger de strafmaat ??

er schijnt anders nog een gevangenis te zijn inperu die nog slechter is dan slecht

en wat ik nu zo van joran gevangenis cel vindt , is dat alleen de wc niet naar westerse maatstafen is maar voor de rest zou dit zo in nederland mogen
pi_83037930
http://video.foxnews.com/(...)o-peru-murder-motive

hier wordt ook over koffie gesproken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')