quote:
In het artikel in deze post (pag 2 van dit topic)
vind ik moeder heel reeel. Ze sluit niks uit en verdedigd hem hierin niet! Echter legt ze uit dat hij is ontspoord en dat haar andere twee broers het goed doen. Ook fijn om te lezen dat zij haar al eerder hebben gewaarschuwd om Joran los te laten.
Een paar dingen vind ik wel echt dom van de ouders. (dus ho, ho, niet dat ik de schuld bij hun leg, maar gewoon wat ik erg dom van ze vond)
a) Als je kind onhandelbaar, verslaafd en dwars is, dan geef je hem niet een eigen woonplek in de tuin,
want dan kun je hem helemaal niet meer in de gaten houden.b) "Ik geloofde Joran. Ondanks zijn vele leugens".
Dat is ook niet slimc) "Ik voelde dat hij niets met de verdwijning van Natalee Holloway had te maken in 2005. Hij had haar achtergelaten op het strand. Dat geloof ik nog steeds.”
Maar, zegt ze ook: „Stephany kan hij hebben gedood.” Waarom kan hij Natalee in haar ogen dan niet hebben vermoord??d) Over Paul: Niemand hamerde er harder op bij Joran dat hij de waarheid moest spreken. Op tv werd een karikatuur van Paul gemaakt. Hij was een zachte, eerlijke, betrokken man.”
Klopt niet, hij gaf Joran sowieso aanwijzingen om steeds zijn verklaringen te wijzigen, zodat ze hem niet meer konden volgen. Wat wel klopt is dat ze zegt dat hij betrokken was, haha.e) "Ja, één keer vergezelde ze Joran en Paul naar een tv-programma, waar haar zoon een glas wijn naar Peter. R. de Vries gooide. „Die sarde hem, joeg op hem.”
Hier geeft ze Joran nog gelijk ook voor die domme agressieve actie ook! Een tik of berisping was veel beter geweest.f) "Nadat hij was opgepakt voor de verdwijning van Natalee, was hij getraumatiseerd."
Denkt ze niet dat het trauma is ontstaan nadat hij een meisje dood had geslagen, en zijn schoenen vol bloed zaten, en hij een lijk in zee of waar dan ook moest dumpen. Lijkt mij traumatiserender dan opgepakt worden.g) "We maakten toen een grote fout. We stuurden hem naar Nederland om te studeren. Hij had in een gesloten kliniek gemoeten, hij had toen al psychische hulp nodig."
Hier ziet ze haar eigen fout gelukkig al in, heb ik niks meer aan toe te voegen.h) "Hij kon naar een aan de Arnhemse hogeschool gelieerde businessschool bij Bangkok, Thailand.”
Hoe DOM ben je als je een ontspoorde zoon naar Thailand stuurt, of all places!!i) "Hij ontkende het. Hij was volwassen, we konden hem ook niet dwingen."
Weer een fout, dat dwingen hadden ze al veel eerder op jongere leeftijd moeten doen.j) "Hij raakte in de ban van pokeren. Dat was geen spel meer, hij kon níet stoppen. Hij was verslaafd.”
Daarvan was 'ie al veeeeel jonger in de ban...denial!!k) " De familie hoopte dat Joran een nieuw leven kon oppakken in Thailand. Dat lukte niet, beaamt Anita. „Hij werd opnieuw opgezocht door De Vries."
Geeft ze de Vries hiervan de schuld. Jonge jonge. Hij was daar toch al vrouwen aan het ronselen?!! Of was dat een studie-projectje?l) "Hij hing zelfs huilend over de kist. ’Het is mijn schuld, papa’, zei hij. ’Ik heb je een hartaanval bezorgd’.
Hier had Joran zelf even een helder momentje.m) "Hij was samen met een meisje aangehouden en beroofd. Twee mannen hadden hem foto’s van Natalee laten zien. Hij was heel angstig en onsamenhangend. Was het waar? Of zat het in zijn hoofd?”
Ja, zat in zijn hoofd, wederom 1 goede conclusie.n) "Toen viel hij even stil en zei: ’Het is toch niet Stephany? Nee, niet Stephany!’
Sterk staaltje method acting!o) "Ik geloof nu dat Joran in Peru Stephany inderdaad mogelijk iets heeft aangedaan. Misschien in een woedeaanval?"
En nog een helder moment van moeders: Ik denk namelijk niet aan roofmoord, maar aan oncontroleerbare woede-uitbarstingen. Zo ook mijns inziens bij Natalee gebeurd.Goed, bijna een heel alphabet aan domme niet opvoedkundig verantwoorde daden als het een onhandelbare zoon betreft. Maar goed. Ik vind haar interview duidelijk en behoolijk reeel. Dat ze nu maar afstand gaat nemen ja, beter voor haar en haar andere twee zonen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Luna3 op 19-06-2010 13:27:06 ]