abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:29:39 #126
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_83022473
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:39 schreef Felixa het volgende:
Voornaam Joran is nu niet langer ‘in’

Gepubliceerd: 19 juni 2010 09:17 | Gewijzigd: 19 juni 2010 09:17
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 19 juni.
Joran is uit. Sinds de nu 22-jarige Van der Sloot in verband wordt gebracht met de verdwijning van Natalee Holloway en de moord op de Peruaanse Stephany Flores, is de populariteit van zijn voornaam gekelderd tot een dieptepunt.

Dat blijkt uit gegevens in de Nederlandse Voornamenbank, die begin deze maand online zijn gekomen. Het Meertens Instituut en de Universiteit van Utrecht gebruikten voor de databank gegevens uit de Gemeentelijke Basisadministratie en de Sociale Verzekeringsbank.

Uit de cijfers blijkt dat de naam Joran voor het eerst werd gegeven in 1973. In de jaren negentig begon de populariteit te stijgen, maar vanaf 2006 – als de naam aan 124 Nederlandse kinderen wordt gegeven – verdampt hij in drie jaar tijd tot de naam van nog maar acht jonggeborenen. Het ligt voor de hand dat de populariteit nog verder zal dalen.

„Dat is inderdaad een merkwaardige ontwikkeling”, stelt hoogleraar Gerrit Bloothooft, medeopzetter van de databank. „Normaal gesproken zou zo’n naam nog minstens twintig jaar zijn meegegaan. Bij Joran is er duidelijk iets geks aan de hand.” Hij benadrukt dat de opkomst van een naam doorgaans net zo lang duurt als de verdwijning.

„In positieve zin valt de naam Dex op. Sinds deze naam voorkomt in Goede tijden, slechte tijden is de populariteit ervan flink gestegen. Dat is niet alleen met een natuurlijk verloop te verklaren”, stelt Bloothooft.

Laagopgeleiden laten zich doorgaans het meest inspireren door namen in de media. Zij geven ook veel Engelse namen.

Met de database hopen onderzoekers in de toekomst ook de mobiliteit van namen tussen sociale klassen te verklaren.

Bron

Wat een verrassing.
En dan heb je nog een berg jongens die Joram heten, vet verschil hoor je ook nauwelijks. Lullig
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:32:59 #127
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_83022628
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:49 schreef plonsplons het volgende:
moeders van der sloot is te laat voor joran , om eens te laten nakijken. misschien is ze op tijd voor haarzelf. zou naar mijn idee geen kwaad kunnen te beginnen met 1 keer per week , effe kletsen op de bank voor 1 uur.

standaard in het ziektenkostenverzekering 100% vergoeding
Had je gedroomd. Niks 100% vergoeding: altijd minstens een tientje per zitting zelf betalen. En er wordt alleen vergoed als DBC gesteld kan worden, en behandelaar een contract heeft met de verzekeraar.
En er worden maar maximaal 8 gesprekken vergoed.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:35:41 #128
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83022737
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:29 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

En dan heb je nog een berg jongens die Joram heten, vet verschil hoor je ook nauwelijks. Lullig
Tja ik zou mijn hond nog geen Joran willen noemen, nou misschien de hond wel
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83022885
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:32 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Had je gedroomd. Niks 100% vergoeding: altijd minstens een tientje per zitting zelf betalen. En er wordt alleen vergoed als DBC gesteld kan worden, en behandelaar een contract heeft met de verzekeraar.
En er worden maar maximaal 8 gesprekken vergoed.
was het zeker in het aanvullende pakket
pi_83022959
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:29 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

het spreekwoord : van de wal in de sloot , wordt zekers weer wel in
pi_83023064
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:35 schreef Verburg_K het volgende:
Tja ik zou mijn hond nog geen Joran willen noemen, nou misschien de hond wel
Is wel een perfecte hondennnaam.

Een hond luistert het best naar een naam, bestaande uit twee lettergrepen, (Borus is dus beter dan Bo)
en het best is dat die twee lettergrepen bestaan uit twee verschillende klinkers. (Dus Brenda is beter dan bijv Fifi.)

Joran, een goede hondennaam dus.

Maja, Luna dus ook
pi_83023176
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:19 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hij was zo gek op dieren dat hij zijn hond vermoordde. Ik vraag me af hoe zijn oma is overleden.
Dat zou inderdaad een intressante wending zijn.
pi_83023759
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:01 schreef Felixa het volgende:
Hier de uitzending van 20/20 op ABC van afgelopen nacht.

Die is ook vaag... die zit het hele interview met een smile op haar gezicht wat onnozel te lachen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:25:38 #137
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_83024199
Zij is duidelijk (vind ik althans) nog best gek op Joran. Ontroerend filmpje vind ik. Op het laatst zegt ze: "He was a caring person".
pi_83024724
Waarom ze nou dat vriendinnetje uit de kast getrokken hebben ?
Soort strategie ? Zo komt oma nog op tv met zijn eerste telraampje .
pi_83024845
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:44 schreef zoefbust het volgende:
Waarom ze nou dat vriendinnetje uit de kast getrokken hebben ?
Soort strategie ? Zo komt oma nog op tv met zijn eerste telraampje .
Al die Amerikaanse tv-stations zoeken naar een exclusief verhaal.
Het draait daar alleen maar om concurrentie en $$$.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_83025060
Stom ook hoe die interviewer haar steeds in de richting wil duwen van "Joran is tiltgeslagen door de break-up". Lijkt me onwaarschijnlijk als hij haar ook al constant bedroog toen ze nog samen waren.
En Melody's liefde voor Joran zal ook wel al wat minder zijn als ze hun dagboekje nu verkoopt

Peruviaanse media stellen 'm dan wel tentoon alsof ie een trofeetje is, heb dan veel meer iets tegen de manier van werken van die Amerikaanse "reporters", dat artikel waarbij ze zomaar z'n broers schoolgegevens en zo publiceerden...
pi_83025187
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 02:39 schreef sig000 het volgende:
Joran heeft wel 1 grote fout gemaakt, de vader van die meid is een linkmiegel.
Ik denk dat iedere vader wel een 'linkmiegel' zou worden als zijn kind is vermoord
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:28:49 #142
3542 Gia
User under construction
pi_83025785
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:47 schreef Luna3 het volgende:
Maja, Luna dus ook
Zo heette onze Duitse herder.
pi_83025827
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:47 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Is wel een perfecte hondennnaam.

Een hond luistert het best naar een naam, bestaande uit twee lettergrepen, (Borus is dus beter dan Bo)
en het best is dat die twee lettergrepen bestaan uit twee verschillende klinkers. (Dus Brenda is beter dan bijv Fifi.)

Joran, een goede hondennaam dus.

Maja, Luna dus ook
Nou, mijn hond heet Beau en die luistert prima hoor. Als ik Boris zegt reageert ie juist niet.
En Fifi zijn ook twee lettergrepen.
pi_83025840
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:32 schreef pipilangkousje het volgende:
Met m'n zoon gaat het...
Goed gaat het voor die iemand die hij is. Maar ik weet , ben me bewust dat het zo weer anders kan zijn.

Ik wilde ook nog even iets duidelijk maken. Als naasten met deze personen omgaan.
Ook al weet je dat ze ziek zijn je laat je ondanks al deze wetenschap toch manipuleren. Deze mensen hebben een gave om op je gevoel te spelen.
Je moet alsmaar sterk blijven, je gevoel mag niet meespelen anders ga je er weer in.
Ik vind het heel erg voor je en weet dat het idd heel moeilijk gaat bij het vinden van geschikte hulp daar waar het nodig is. Sterkte .
pi_83026629
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, mijn hond heet Beau en die luistert prima hoor. Als ik Boris zegt reageert ie juist niet.
En Fifi zijn ook twee lettergrepen.
Snap ik.

Off topic, maar ik wil het nog wel even verder toelichten:

Tuurlijk luistert een (mits goed opgevoed) hond naar de naam die hem aangeleerd is.
Maahaaar; er is onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat honden hun naam makkelijker kunnen herkennen wanneer die naam uit twee lettergrepen bestaat, waarvan dan ook nog de ene klinker anders is dan de andere klinker. Dus Fifi is herkenbaarder dan Bo, maar Fifi is minder makkelijk te herkennen voor een hond dan Paco, Brenda, Boris, Luna, Trixy, etc.
Drie lettergrepen wordt weer te moeilijk; zoals Anabel of Peppermint. (Roept ook heul nie makkelijk)

Maja, Beau is ook mooi hoor.
Waarschijnlijk luistert je hond ook naar Ho, Go, of Mo. Gewoon omdat ie dat herkent.
Een Luna luistert niet naar Paco, omdat ie daar zijn naam niet in herkent natuurlijk, maar een Luna luistert uiteraard ook naar Tuna.

Terug naar Jo-ran!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:01:07 #147
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83026638
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mijn vrouw Truus luistert ook niet als ik Angelique roep
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:03:58 #148
6941 APK
Factual, I think.
pi_83026704
quote:
Zou je een keertje een korte omschrijving van wat te zien is via de links die je plaatst kunnen geven?
Dan weet ik of ik moet klikken of niet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_83026733
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:01 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Wees blij dat ze uberhaubt luistert
pi_83026945
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:01 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Heet je vrouw Truus.