Iedereen die na het tot stilstand komen van VVD-PVV-CDA feestend de straat over ging in afwachting van de paarse-"redding" ... hoe voelen jullie je nu?quote:Rutte wil grote coalitie met CDA en PvdA
Uitgegeven: 18 juni 2010 15:33
Laatst gewijzigd: 18 juni 2010 15:33
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte wil nu aansturen op een grote coalitie van VVD, PvdA en CDA. Hij zal dat later vrijdag voorstellen aan informateur Uri Rosenthal, zo melden bronnen rond de formatie-besprekingen.
De VVD ziet niks in Paars-plus, de favoriete coalitie van PvdA-leider Job Cohen.
Dat wordt volgens VVD'ers een links kabinet geleid door de VVD. Mocht Rosenthal kiezen voor een onderzoek naar een Paars-pluskabinet, dan zal dat een bijzonder korte ronde worden, aldus de bronnen.
De brede coalitie van VVD, PvdA en CDA kan wat de VVD betreft worden aangevuld met D66 als dat nodig is om de PvdA over de streep te trekken. Cohen zei vrijdag dat hij niet in een kabinet met de VVD en het CDA wil.
Je on-topic antwoord is dus: gefrustreerd.quote:
Wat een frustratie.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er is nog helemaal niets zeker,
Wacht nou maar even tot VVD en PvdA uberhaupt hebben gesproken. Tot Rosenthal met zijn advies komt. Etc.
Ik ben niet gefrustreerd, ik moet wel lachen om al die kansloze PVVers die nog steeds hopen dat Verhagen komt opdagen.quote:
Wat een mannetje ben je toch.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je on-topic antwoord is dus: gefrustreerd.
Nou, dan moeten we maar via het CDA over linksquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:19 schreef Amos_ het volgende:Cohen sluit het CDA uit en Rutte sluit Paars+ uit.
Dat is exact mijn gevoelquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:23 schreef DanHardy het volgende:
NL is gered, het ultralinkse kabinet komt gelukkig niet
Onmogelijk omdat Cohen al heeft gezegd dat hij niet in een kabinet stapt met VVD+CDA samen.quote:
Weet ik maar het is een optie als aanvulling op Swets zijn lijst in samenhang met de uitspraak van Ruttequote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Onmogelijk omdat Cohen al heeft gezegd dat hij niet in een kabinet stapt met VVD+CDA samen.
Stoere taal van de hakkelaar, maar hij zal snel bijdraaien.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Onmogelijk omdat Cohen al heeft gezegd dat hij niet in een kabinet stapt met VVD+CDA samen.
Daarom mag hij D66 meenemen als tegengewichtquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En dan heeft Cohen de geloofwaardigheid als politicus van een natte dweil.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Weet ik maar het is een optie als aanvulling op Swets zijn lijst in samenhang met de uitspraak van Rutte
Dat heeft hij toch al?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:30 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En dan heeft Cohen de geloofwaardigheid als politicus van een natte dweil.
Ad Melkert 2 inderdaad, alleen heeft de hakkelaar een iets vriendelijkere uitstraling. Voor de rest is de gelijkenis zeer treffend.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:35 schreef Holograph het volgende:
[..]
Inderdaad, Ad Melkert 2.0. Helaas zien de kiezers dat niet..
Ja want daar zijn we bij gebaatquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voelt helemaal top![]()
Laat maar stuk lopen en nieuwe verkiezingen komen![]()
Veel minder dan de PVDA kunnen ze niet presteren. Dus ik denk dat het wel mee zou vallen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:48 schreef Aylin het volgende:
Weet je, ik vind het zeeerrr jammer dat de PVV niet gaat regeren, zou fijn zijn om een periode flink te kunnen lachen en dan weer nieuwe verkiezingen te hebben. Nu gaan alle PVV-ers nog vier jaar zielig en onvergelijkt lopen doen ipv dat ze over twee maanden al weten dat Geert niks weerd is...
dan worden VVD en pvdA nog veel groter, en zijn ze helemaal tot elkaar veroordeeld.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voelt helemaal top![]()
Laat maar stuk lopen en nieuwe verkiezingen komen![]()
Nou, ik heb liever een goede regering dan tijd verknoeien met leedvermaak. Vreemd dat mensen zo graag een kabinet zien vallen ipv te hopen dat het gaat werken, misschien tegen alle verwachtingen in.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:48 schreef Aylin het volgende:
Weet je, ik vind het zeeerrr jammer dat de PVV niet gaat regeren, zou fijn zijn om een periode flink te kunnen lachen en dan weer nieuwe verkiezingen te hebben. Nu gaan alle PVV-ers nog vier jaar zielig en onvergelijkt lopen doen ipv dat ze over twee maanden al weten dat Geert niks weerd is...
Omdat PVV en VVD nu alsnog bij hem uitkomen en hij eisen kan stellen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:58 schreef Metro2005 het volgende:
Helemaal kut natuurlijk. Ik snap werkelijk niet waar Verhage het lef vandaan haalt om doodleuk te zeggen: ja sorry jongens , we hebben geen zin om te gaan regeren, ook al hebben we 20 zetels en laten we de andere winnaars links liggen (VVD en PVV)
Schandalig.
Nou ja het is natuurlijk wel de enige manier waarop de stemmers op die onzinpartijen er achter kunnen komen dat ze iets proberen dat kansloos is...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever een goede regering dan tijd verknoeien met leedvermaak. Vreemd dat mensen zo graag een kabinet zien vallen ipv te hopen dat het gaat werken, misschien tegen alle verwachtingen in.
Helaas is dit echter niet het moment om een kabinet te formeren met als enige doel één van de deelnemende partijen uit te schakelen. Eerst moet er even een crisis worden opgelost.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja het is natuurlijk wel de enige manier waarop de stemmers op die onzinpartijen er achter kunnen komen dat ze iets proberen dat kansloos is...
Niks schandaligs aan. Verplicht moeten regeren zou dat pas zijn. Dan zouden we net zo goed de VVD kunnen verplichten om in Paars+ te stappen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:58 schreef Metro2005 het volgende:
Helemaal kut natuurlijk. Ik snap werkelijk niet waar Verhage het lef vandaan haalt om doodleuk te zeggen: ja sorry jongens , we hebben geen zin om te gaan regeren, ook al hebben we 20 zetels en laten we de andere winnaars links liggen (VVD en PVV)
Schandalig.
Kun je als je totaal ongefundeerde uitspraken blijft doen gewoon weg blijven aub?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Oprecht blij.
De VVD zou ten onder zijn gegaan aan een overdosis linkse invloeden. En dan doel ik vooral op de communisten van Femke.
Kijk deze poster geen flauw idee hebben van het huidige politieke spectrum.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Oprecht blij.
De VVD zou ten onder zijn gegaan aan een overdosis linkse invloeden. En dan doel ik vooral op de communisten van Femke.
Goede houding. Ik weet dat ik een aantal FOK!'ers nu teleurstel, maar je hebt toch geen invloed op de vorming van een kabinet, hoe veel en hoe overtuigend je hier ook post.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:35 schreef IHVK het volgende:
Weet je het maakt me allemaal geen zak meer uit eigenlijk.
Whatever.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kijk deze poster geen flauw idee hebben van het huidige politieke spectrum.
Ik zie liever paar plus, als VVD-stemmer. Maar ik ben dan ook rechts-progressief, altijd lastig.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het plan van Rutte klinkt een stuk beter dan het Paars + plan van Cohen.
Ze hebben nog helemaal niks gepresteerd, behalve tweedeling in de maatschappij dus denk niet dat het zal meevallenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:53 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Veel minder dan de PVDA kunnen ze niet presteren. Dus ik denk dat het wel mee zou vallen.
Maar ben je niet bang dat de belastingen omhoog gaan en dat er meer nivellering plaats gaat vinden?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:14 schreef Steven184 het volgende:
Ik zie liever paar plus, als VVD-stemmer. Maar ik ben dan ook rechts-progressief, altijd lastig.
Nee, begrijp me niet verkeerd. Natuurlijk hebben we, juist op dit moment, een kabinet nodig dat goed functioneert. Wat ik hoop is dat als het valt, mensen iig niet meer van die onrealistische verwachtingen hebben van de PVV. En ja, daar moet ik om lachen, omdat men denkt dat Geert een soort messias is ofzo.. En mocht het wel werken, dan is dat toch alleen primaquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever een goede regering dan tijd verknoeien met leedvermaak. Vreemd dat mensen zo graag een kabinet zien vallen ipv te hopen dat het gaat werken, misschien tegen alle verwachtingen in.
Dat gaat ook gebeuren met het CDA erbij wees gerustquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ben je niet bang dat de belastingen omhoog gaan en dat er meer nivellering plaats gaat vinden?
Precies. Al dat gesmijt met stoere taal dat de ene niet met de andere wil etc. is alleen maar onderhandelingstactiek. Ze kunnen nog zo hard over straat roepen dat ze niet willen praten met elkaar (zodat ze de kiezers in ieder geval het idee geven dat ze niet zo maar toegeven), terwijl er zat in de achterkamertjes besproken word.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:42 schreef Boldface het volgende:
Ik ben er allesbehalve van overtuigd dat er geen kabinet Paars Plus komt.
Dat Rutte liever een kabinet van VVD, PvdA en CDA wil, zie ik als een spel. CDA kun je prima inruilen voor GroenLinks en D66, maar Rutte is bang. Hij is nog maar net gekozen als grootste partij en we kunnen nu al vraagtekens bij zijn leiderschap zetten. Want als je zonodig op 1 juli klaar wilt zijn, dan weet je het onderzoeken van een coalitie VVD-PvdA-CDA tijdverspilling is. PvdA wil dit niet, CDA gaat het voorleggen aan hun congres, die het mogelijk ook terugfluiten.
Nou, eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ben je niet bang dat de belastingen omhoog gaan en dat er meer nivellering plaats gaat vinden?
100% mee eens.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:30 schreef Montov het volgende:
Zo'n middenkabinet zou echt een verstandshuwelijk in het kwadraat worden,
Uit het verleden is gebleken dat Paars helemaal niet zo verbindend was. Laat staan wanneer GroenLinks erbij komt.quote:
met drie verschillende richtingen. Paars+ heeft nog een bindend liberale richting die ze op kunnen gaan.
Paars heeft het anders wel 8 jaar volgehouden. Eat that Balkenende.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:29 schreef Holograph het volgende:
[..]
100% mee eens.
[..]
Uit het verleden is gebleken dat Paars helemaal niet zo verbindend was. Laat staan wanneer GroenLinks erbij komt.
Met windkracht 9 in de rug aan economische ontwikkeling.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Paars heeft het anders wel 8 jaar volgehouden. Eat that Balkenende.
Paars heeft het 8 jaar volgehouden. Het is daarna zwaar overdreven neergesabeld door populisten, met Fortuyn voorop.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:29 schreef Holograph het volgende:
Uit het verleden is gebleken dat Paars helemaal niet zo verbindend was. Laat staan wanneer GroenLinks erbij komt.
Dat is te makkelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met windkracht 9 in de rug aan economische ontwikkeling.
Exact, Verhagen speelt het erg goed.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat PVV en VVD nu alsnog bij hem uitkomen en hij eisen kan stellen.
Tuurlijk johquote:
Nou zeker in het begin viel het echt niet mee.quote:
Een van de belangrijkste aspecten van Paars was de Zalm-Norm, dat was wel degelijk een belangrijke trendbreuk met wat gebruikelijk was. Want hoewel het financieel prima ging is er tijdens Paars ook weldegelijk bezuinigd.quote:Er is geen enkel financieel breekpunt geweest in die8 jaar, omdat dat simpelweg niet aan de orde was, het is nu de omgekeerde wereld. Niet voor niets staat Paars bekend om haar morele successen ipv haar financiële hervormingen.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou zeker in het begin viel het echt niet mee.
[..]
Een van de belangrijkste aspecten van Paars was de Zalm-Norm, dat was wel degelijk een belangrijke trendbreuk met wat gebruikelijk was. Want hoewel het financieel prima ging is er tijdens Paars ook weldegelijk bezuinigd.
Tja Paars2 was toch anders dan Paars1 maar inderdaad jammer dat Bolkenstein er toen zo snel vandoor ging naar Europa (ergens wel kiezersbedrog). maar ook sociaal is er toen best een hoop gedaan hoor. De werkeloosheid werd gedecimeerd, van die krapte op de arbeidsmarkt hebben we bij deze crisis weer geprofiteerd. Als ze dat kunstje kunnen herhalen is een nieuw paars kabinet wat mij betreft meer dan welkom!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
Tuurlijk maar geen ingrijpende financiële hervormingen terwijl daar juist wel de noodzaak toe was aangezien je altijd rekening moet houden met een baisse na een hausse.. Toen hadden we miljarden over en was er zowel sociaal als financieel draagvlak voor. Met name Bolkesteijn fulmineerde daar tegen in de TK, dat was juist de makke van Paars. Had Bolkesteijn doorgezet was het zaakje al in 1999 geklapt.
Nou heel erg veel anders is ook wat overdreven. We staan er nu beter voor dan in 94 maar het is aardig vergelijkbaar.quote:Nu is de tijd totaal anders al vindt Pechtold van niet.
Die 3 zetels was 'pas' in 2006 dus niet na 8 maar na 12 jaar en deelname aan zo'n kansloos experiment met Balkenende. Samenwerken met CDA en VVD gaat niemand goed afquote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:15 schreef Klummie het volgende:
Ook een leuk weetje, regeringsdeelname van D66 heeft altijd tot verlies bij de volgende verkiezingen geleid. Ondanks het succes van Paars, in 8 jaar tijd van 24 naar 3 zetels. Denk ook even aan de Terlouwtijd.
En dat gaat een nonfiguur als Pechtold ff veranderen?
De beste man heet Bolkestein.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:12 schreef Klummie het volgende:
Met name Bolkesteijn fulmineerde daar tegen in de TK, dat was juist de makke van Paars. Had Bolkesteijn doorgezet was het zaakje al in 1999 geklapt.
Hoe voelt TS zich nu?quote:Informateur gaat paars plus verkennen
Informateur Uri Rosenthal gaat onderzoeken of een coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks levensvatbaar is. Hij heeft de fractievoorzitters van deze partijen uitgenodigd om maandag te komen praten. Het gaat om een 'tussenstap' om te bekijken of onderhandelen over paars plus zin heeft, laat hij weten.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 04:42 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik volg het eigenlijk niet Wat doet Cohen nu. Hij denkt CDA wilt PVV niet dus VVD+PVV+CDA kan geen meerderheid halen. En dan hoopt hij op PvDA+GL+whatever?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er is nog helemaal niets zeker, -doe eens lief-
Wacht nou maar even tot VVD en PvdA uberhaupt hebben gesproken. Tot Rosenthal met zijn advies komt. Etc.
Hoe moet je dat herhalen als je ipv miljarden over, nu miljarden tekort hebt?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja Paars2 was toch anders dan Paars1 maar inderdaad jammer dat Bolkenstein er toen zo snel vandoor ging naar Europa (ergens wel kiezersbedrog). maar ook sociaal is er toen best een hoop gedaan hoor. De werkeloosheid werd gedecimeerd, van die krapte op de arbeidsmarkt hebben we bij deze crisis weer geprofiteerd. Als ze dat kunstje kunnen herhalen is een nieuw paars kabinet wat mij betreft meer dan welkom!
[..]
Nou heel erg veel anders is ook wat overdreven. We staan er nu beter voor dan in 94 maar het is aardig vergelijkbaar.
Miljarden over hebben we maar eens per 10 jaar ongeveerquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:27 schreef Klummie het volgende:
[..]
Hoe moet je dat herhalen als je ipv miljarden over, nu miljarden tekort hebt?
Toch was Paars1 wel degelijk een trendbreuk met de periode ervoor. De werkgelegenheid schoot als een peil omhoog, men ging veel breder profiteren van de stijgende welvaart en ook in internationaal verband deed men het zeer goed. Ook werd er wel degelijk uitgebreid bezuinigd en hervormd. Het verdelen van de buit die daaruit voortkwam was meer Paars2.quote:Situatie is helemaal niet vergelijkbaar met 1994, toen hadden we al jaren van dikke groei achter de rug en was de sanering van de overheidsuitgaven ook al aan de gang sinds Lubbers 1. Nu komen we uit een recessie.
Opesquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:40 schreef DennisMoore het volgende:
Als een pijl of als een peiling?
Bij Paars II was de scherpte er echt vanaf. Ze waren succesverslaafd en deden alsof er geen problemen waren om op te lossen. En de economische voorspoed werd verjubelt, met Zalm voorop. Meer, meer, meer, dat er na hoge pieken diepe dalen komen is de zorg van later, en de zorg van de sociaal zwakkeren.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:25 schreef du_ke het volgende:
Toch was Paars1 wel degelijk een trendbreuk met de periode ervoor. De werkgelegenheid schoot als een peil omhoog, men ging veel breder profiteren van de stijgende welvaart en ook in internationaal verband deed men het zeer goed. Ook werd er wel degelijk uitgebreid bezuinigd en hervormd. Het verdelen van de buit die daaruit voortkwam was meer Paars2.
Eens!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ongerust. In tegenstelling tot PVV-ers zit ik me niet te verkneukelen over hoe groot paars dan over een paar jaar zal zijn, om met alle plezier intussen het land te zien afzakken.
[..]
Bij Paars II was de scherpte er echt vanaf. Ze waren succesverslaafd en deden alsof er geen problemen waren om op te lossen. En de economische voorspoed werd verjubelt, met Zalm voorop. Meer, meer, meer, dat er na hoge pieken diepe dalen komen is de zorg van later, en de zorg van de sociaal zwakkeren.
Paars2 was inderdaad niet al te scherp. Maar Paars 1 was wel degelijk een belangrijke trendbreuk en heeft ons land veel goeds gebracht.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ongerust. In tegenstelling tot PVV-ers zit ik me niet te verkneukelen over hoe groot paars dan over een paar jaar zal zijn, om met alle plezier intussen het land te zien afzakken.
[..]
Bij Paars II was de scherpte er echt vanaf. Ze waren succesverslaafd en deden alsof er geen problemen waren om op te lossen. En de economische voorspoed werd verjubelt, met Zalm voorop. Meer, meer, meer, dat er na hoge pieken diepe dalen komen is de zorg van later, en de zorg van de sociaal zwakkeren.
Wat dan als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Paars2 was inderdaad niet al te scherp. Maar Paars 1 was wel degelijk een belangrijke trendbreuk en heeft ons land veel goeds gebracht.
Een gigantische focus op het scheppen van banen en het activeren van zoveel mogelijk mensen. We kwamen uit een periode van massawerkeloosheid en dat is structureel omgebogen gelukkig, bijvoorbeeld door zelfs tijdens economisch gunstige tijden de lonen te matigen en zo de productiviteit te doen stijgen. En ook het liberaliseren van een aantal markten was voor die tijd ondenkbaar.quote:
De arbeidsverdwazing was sindsdien een feit.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een gigantische focus op het scheppen van banen en het activeren van zoveel mogelijk mensen.
Was men in 2002 niet heel erg ontevreden na 2 x paars? M.n. ook over zorg, onderwijs, openbaar vervoer?quote:We kwamen uit een periode van massawerkeloosheid en dat is structureel omgebogen gelukkig, bijvoorbeeld door zelfs tijdens economisch gunstige tijden de lonen te matigen en zo de productiviteit te doen stijgen. En ook het liberaliseren van een aantal markten was voor die tijd ondenkbaar.
Whehehe.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Een regering van PVV-VVD-CDA komt uiteindelijk toch. Let op mijn woorden.
Neuh dat was een sentiment onder een zeer beperkt deel van de bevolking aangejaagd door enkele opiniemakers.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De arbeidsverdwazing was sindsdien een feit.
[..]
Was men in 2002 niet heel erg ontevreden na 2 x paars? M.n. ook over zorg, onderwijs, openbaar vervoer?
Paar+ komt niet. Voor VVD is dat electorale zelfmoord. Kansloos.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Whehehe.
Het leiderloze CDA likt liever de wonden in de oppositie dan dat ze een partij-scheuring riskeren door samen te werken met de PVV.
Inderdaad, en terecht ook trouwensquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Whehehe.
Het leiderloze CDA likt liever de wonden in de oppositie dan dat ze een partij-scheuring riskeren door samen te werken met de PVV.
Zeer beperkt deel? De onvrede onder een nogal brede groep hoor. Ik hoor Dijkstal zich nog beklagen over de Nederlanders als een stelletje verwende diva's...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dat was een sentiment onder een zeer beperkt deel van de bevolking aangejaagd door enkele opiniemakers.
Het debacle rond het CDA heeft denk ik te maken dat ze te neo-liberaal zijn geworden. Teveel economie, te weinig normen en waarden en de samenleving als geheel......quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, en terecht ook trouwens. Die partij moet nog langer mee als het aan de leden en leiders ligt
Ze kunnen de evaluatie van de commissie Gardeniers na het debacle Brinkman zo weer uit de kast trekken. Men heeft exact dezelfde fouten gemaakt als destijds en over een jaar of 20 als men weer "een leerzame reis door de woestijn heeft gemaakt" is het weer hetzelfde verhaal.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het debacle rond het CDA heeft denk ik te maken dat ze te neo-liberaal zijn geworden. Teveel economie, te weinig normen en waarden en de samenleving als geheel......
Zal blijken uit de evaluatie.
Heb je ook nog zoiets ouderwets als een onderbouwing of roep je maar wat omdat het lekker bekt?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Nu de PVV er niet meer er in komt, gaat de burger er toch maar alleen op achteruit.
Wilders had imo goede bezuinigingen en standpunten. Daar ging de burger er tenminste wat op vooruit. Niet dat ik overal mee eens was, maar goed, het was beter dan de VVD en de CDA.
Alleen als je straks achterlijk veel meer wil betalen moet je vooral voor Paars+ gaan.
Is onderbouwd genoeg, dat jij het niet ziet is niet mijn probleem.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je ook nog zoiets ouderwets als een onderbouwing of roep je maar wat omdat het lekker bekt?
Onzin. Het land moet geregeerd worden, de VVD kan die verantwoordelijkheid niet ontlopen. En dat kan 'qua programma' met GroenLinks+D66 net zo goed als met 't CDA.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Paar+ komt niet. Voor VVD is dat electorale zelfmoord. Kansloos.
Yep.quote:Nationaal kabinet: komt ook niet. Cohen zal de komende periode niet nog eens met het CDA gaan regeren, en al helemaal niet met twee rechtse partijen. Ook kansloos.
Nope, dan scheurt het CDA in stukken. En dat laten ze niet gebeuren.quote:Het CDA speelt een spel. De PVV en VVD gaan na de rituele dans van de komende week het CDA op de knieën smeken om toch mee te doen. Het CDA kan dan zeer hoge eisen stellen. Het CDA komt weg met de stelling dat het land geregeerd moet worden.
True, maar hij kan die beslissing niet nemen. Congres moet goedkeuring geven, en de emoties richting PVV zijn onoverkomelijk negatief.quote:Verhagen vertrouw ik voor geen cent.
Eens. Met de aanvulling dat de partij veel te rechts/neo-liberaal is geworden.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ze kunnen de evaluatie van de commissie Gardeniers na het debacle Brinkman zo weer uit de kast trekken. Men heeft exact dezelfde fouten gemaakt als destijds en over een jaar of 20 als men weer "een leerzame reis door de woestijn heeft gemaakt" is het weer hetzelfde verhaal.
Paars I was wel goed vond ik. Links en rechts moeten dan de oversteek maken en de loopgraven uit. Dan gaan ze bouwen ipv bestaande uitgewoonde en gedateerde bouwwerken te beschermen. Ze moeten kijken naar overeenkomsten ipv verschillen, dan kan er iets moois groeien.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens!![]()
Het is dieptreurig om van iedereen te horen dat ze paars weer terug willen en dan met de argumenten komen dat de vorige 2 paarse kabinetten het zo goed deden en het destijds goed was in het land. Dat kun je nu echt vergeten. Situatie is niet te vergelijken. Als we echt nog een shitstorm in Europa krijgen met Spanje of Griekenland wat kopje onder gaat zal het me niks verbazen dat het komende kabinet ook zal vallen.
Elk partij heeft goede standpunten, zelf de PVV. Maar een partij dat fundamenteel een bevolkingsgroep uitsluit? Etnisch wil registreren? Kopvoddetax?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Nu de PVV er niet meer er in komt, gaat de burger er toch maar alleen op achteruit.
Wilders had imo goede bezuinigingen en standpunten. Daar ging de burger er tenminste wat op vooruit. Niet dat ik overal mee eens was, maar goed, het was beter dan de VVD en de CDA.
Alleen als je straks achterlijk veel meer wil betalen moet je vooral voor Paars+ gaan.
Ik denk dat de VVD juist door een zeer rechtse opstelling electoraal succes hadden geboekt. En juist zo hebben voorkomen dat Wilders de grootste was geworden. Hoe rechtser de VVD is, des te groter de partij. Als ze nu in paars+ gaan regeren, dan denk ik dat de PVV de volgende keer nog groter wordtquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Onzin. Het land moet geregeerd worden, de VVD kan die verantwoordelijkheid niet ontlopen. En dat kan 'qua programma' met GroenLinks+D66 net zo goed als met 't CDA.
[..]
Ik hoop het.....quote:Nope, dan scheurt het CDA in stukken. En dat laten ze niet gebeuren.
Vergeet ook niet dat het congres goedkeuring moet geven, en de regionale afdelingsvoorzitters gaan écht niet voor een coalitie met de PVV stemmen.
[..]
Dat is waar, maar vergeet niet dat "verantwoordelijkheid nemen in landsbelang" voor hen ook zwaar weegt ...quote:True, maar hij kan die beslissing niet nemen. Congres moet goedkeuring geven, en de emoties richting PVV zijn onoverkomelijk negatief.
Hmmm....quote:Kortom: de VVD kan véél makkelijker samenwerking met GroenLinks+D66 aan de achterban verkopen dan het CDA een samenwerking met de PVV zou kunnen uitleggen.
Die groep was echt niet zo heel breed hoor. Het werd op een gegeven moment een hype maar dat maakt het aantal echt ontevreden mensen nog niet heel groot hoor. En dat bleek ook wel toen men na het ineenzakken van de LPF snel terug vluchtte naar de paarse partijen. Daaruit wist Balkie weer een kabinet te vormen maar dat is bijzaak.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeer beperkt deel? De onvrede onder een nogal brede groep hoor. Ik hoor Dijkstal zich nog beklagen over de Nederlanders als een stelletje verwende diva's...
Die problemen werden nogal overdreven hoorquote:Het ging economisch goed - mede door het beleid van Paars, maar de wereldconjunctuur deed het ook goed- maar het publieke veld werd door Paars nogal verwaarloosd. Enorme wachtlijsten in de zorg etc. Files waar niets tegen gedaan werd, openbaar vervoer dat als sneeuw voor de zo verdween. Men had wel een punt hoor.
En nu dreigen we dezelfde kant op te gaan?
Wilders had ook dubbel zoveel bezuinigingen moeten slikken als in zijn programma staat wanneer hij met VVD en CDA zou gaan regerenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Enige onderbouwing voor die stelling ontbreekt zeker weerquote:Alleen als je straks achterlijk veel meer wil betalen moet je vooral voor Paars+ gaan.
Kloptquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Paars I was wel goed vond ik. Links en rechts moeten dan de oversteek maken en de loopgraven uit. Dan gaan ze bouwen ipv bestaande uitgewoonde en gedateerde bouwwerken te beschermen. Ze moeten kijken naar overeenkomsten ipv verschillen, dan kan er iets moois groeien.
Op andere punten hebben ze het heel erg laten afweten, zoals: de zorg, het onderwijs, de veiligheid, het vreemdelingenbeleid, het Openbaar Bestuur en de ruimtelijke ordening, ook wel 'De Puinhopen van Acht Jaar Paars' genoemd.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een gigantische focus op het scheppen van banen en het activeren van zoveel mogelijk mensen. We kwamen uit een periode van massawerkeloosheid en dat is structureel omgebogen gelukkig, bijvoorbeeld door zelfs tijdens economisch gunstige tijden de lonen te matigen en zo de productiviteit te doen stijgen. En ook het liberaliseren van een aantal markten was voor die tijd ondenkbaar.
Dat is ook enerzijds logisch. Gros van de mensen denkt niet verder na en wil nu genieten.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bijna geen partij droeg uit hoe ze Nederland over 10-20-30 jaar willen zien.
Ik had het specifiek over Paars I. Maar ook Paars II deed het zeker niet slecht, al had het zeker beter en ander gekund. Die puinhopen zijn echter zwaar overdreven en maar matig onderbouwd. Andere regeringen hadden zoiets niet heel anders gedaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:26 schreef Holograph het volgende:
[..]
Op andere punten hebben ze het heel erg laten afweten, zoals: de zorg, het onderwijs, de veiligheid, het vreemdelingenbeleid, het Openbaar Bestuur en de ruimtelijke ordening, ook wel 'De Puinhopen van Acht Jaar Paars' genoemd.
Loon matiging en liberaliseren van de markten (wat belabberd slecht afgegaan is) wil alleen tijdens economisch voorspoedige tijden.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een gigantische focus op het scheppen van banen en het activeren van zoveel mogelijk mensen. We kwamen uit een periode van massawerkeloosheid en dat is structureel omgebogen gelukkig, bijvoorbeeld door zelfs tijdens economisch gunstige tijden de lonen te matigen en zo de productiviteit te doen stijgen. En ook het liberaliseren van een aantal markten was voor die tijd ondenkbaar.
Maar dat geld net zo goed voor de kabinetten Balkenende 1,2,3,4 enzovoorts.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over Paars I. Maar ook Paars II deed het zeker niet slecht, al had het zeker beter en ander gekund. Die puinhopen zijn echter zwaar overdreven en maar matig onderbouwd. Andere regeringen hadden zoiets niet heel anders gedaan.
de openbaringen de laatste tijd over kindermisbruik in de christelijke kerken hebben daar ook zeker aan bijgedragenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het debacle rond het CDA heeft denk ik te maken dat ze te neo-liberaal zijn geworden. Teveel economie, te weinig normen en waarden en de samenleving als geheel......
Zal blijken uit de evaluatie.
Loonmatigen wil altijd maar tijdens economisch voorspoedige tijden is het juist veel moeilijker dan tijdens tijden van crisis wanneer iedereen er van doordrongen is dat het noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Loon matiging en liberaliseren van de markten (wat belabberd slecht afgegaan is) wil alleen tijdens economisch voorspoedige tijden.
Dat helpt idd ook niet echt.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de openbaringen de laatste tijd over kindermisbruik in de christelijke kerken hebben daar ook zeker aan bijgedragen
Deels wel ja. De hele ingewikkelde dossiers zijn altijd lastig op te lossen. Het is al heel wat wanneer er tijdens een regeringsperiode een paar moeilijke dossiers flink aangepakt worden.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar dat geld net zo goed voor de kabinetten Balkenende 1,2,3,4 enzovoorts.
Haha ja dat is waarquote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:30 schreef DennisMoore het volgende:
Maar... het békt zo lekker, "Puinhopen van Paars"....
Vergeet de JPB-moeheid niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:37 schreef zakjapannertje het volgende:
de openbaringen de laatste tijd over kindermisbruik in de christelijke kerken hebben daar ook zeker aan bijgedragen
Dat was inderdaad een hele vreemde keuze van de CDA top. Kan me ook haast niet voorstellen dat ze dat niet voorzien konden hebben. Maar goed dat is verleden tijdquote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vergeet de JPB-moeheid niet.
Ik had écht verwacht dat JPB na de val van de coalitie snel zou vertrekken richting een leuk baantje, en dat 't CDA een jongere, frissere lijsttrekker naar voren zou schuiven. 'k Denk dat het CDA onder bijvoorbeeld een Eurlings, en zélfs onder Verhagen, een andere uitslag had mogen beleven.
De cijfers zeggen iets heel anders,quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over Paars I. Maar ook Paars II deed het zeker niet slecht, al had het zeker beter en ander gekund. Die puinhopen zijn echter zwaar overdreven en maar matig onderbouwd. Andere regeringen hadden zoiets niet heel anders gedaan.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
De cijfers zeggen iets heel anders,
De zorg (olv. Minister van Volksgezondheid, Ellen Borst (D'66)):
Kosten 1994 54 MRD NLG (Inflatie 2,7%)
Kosten 2000 73 MRD NLG (Inflatie 2,6%)
Stijging van +/- 35% (!)
En dan nog nagaan dat de wachtlijsten net zo hard meestegen als de kosten van de zorg.
Onderwijs (olv Jo Ritzen (PvdA)(1994 - 1998) en Loek Hermans (VVD)(1998 tot 2002))
Kosten 1994: 34,4 MRD NLG
Kosten 2001: 40,1 MRD NLG
Stijging van 16,5%
Veiligheid
Aantal gedetineerden in gevangenissen
1994: 7727 personen
1994 niet-Westerse gedetineerden: 3255 Personen (42%)
2000: 11.527 Personen
2000 niet-Westerse gedetineerden: 4725 Personen (42%)
Stijging van 49% (!)
Aantal personen in justitiele jeugdinrichtingen
1994: 831 Personen (waarvan 54% Allochtoon)
1998: 1335 Personen (58% Allochtoon)
Stijging van 61% (!)
Deze cijfers zijn niet echt een pre voor Paars III (of Paars+ I), en ik vind dit mag je best 'Puinhopen' noemen.
Els Borst, sorry, heb het aangepast.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
Lees ik nou goed dat onder Paars meer criminelen zijn opgepakt en langere straffen kregen opgelegd? En dat er meer geld is geïnvesteerd in 't onderwijs?
Ellen Borst ken ik trouwens niet, wie was dat?
Je kunt nou niet echt spreken van een succes voor Paars. Het komt meer in de buurt van de Puinhopen van Acht Jaar Paars dan de Successen van Acht Jaar Paars, want het enige wat ze echt goed hebben gedaan is het invoeren van bepaalde zedelijkheidswetgeving en de zalmnorm, maar daar heb je geen 8 jaar voor nodig.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:23 schreef ethiraseth het volgende:
Het woord puinhopen is duidelijk aan een behoorlijke devaluatie onderhevig.
Dat klinkt logisch, maar het kan ook zijn dat het opsporingspercentage stijgt terwijl het aantal misdaden gelijk blijft. Je zult echt meer gegevens moeten hebben om conclusies te kunnen trekken.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:27 schreef Holograph het volgende:
Maar het is inderdaad logisch dat wanneer er meer criminelen zijn, het absolute aantal veroordelingen ook stijgt.
In 1994 was er een oplossingspercentage van 18 %, terwijl er in 1999 daar nog 15% van over was.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch, maar het kan ook zijn dat het opsporingspercentage stijgt terwijl het aantal misdaden gelijk blijft. Je zult echt meer gegevens moeten hebben om conclusies te kunnen trekken.
Die zijn ook heel belangrijk. Ik wil wat geld inleveren om te zorgen dat ik meer mag.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:40 schreef Klummie het volgende:
[..]
Tuurlijk joh![]()
Er is geen enkel financieel breekpunt geweest in die8 jaar, omdat dat simpelweg niet aan de orde was, het is nu de omgekeerde wereld. Niet voor niets staat Paars bekend om haar morele successen ipv haar financiële hervormingen.
Mij maakt het niet uit. Belazerd en bestolen worden we toch door de grootste criminele organisatie in Nederland de overheid.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Iedereen die na het tot stilstand komen van VVD-PVV-CDA feestend de straat over ging in afwachting van de paarse-"redding" ... hoe voelen jullie je nu?
Op de radio hoorde ik dat het CDA zich bescheiden gaat opstellen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef marcodej het volgende:
Blij, VVD+PvdA+CDA betekent een hoop CDA-beleid.
En dat komt door overheidsbeleid? Die zegt bewust "och jongens, doe maar wat minder je best"?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:36 schreef Holograph het volgende:
[..]
In 1994 was er een oplossingspercentage van 18 %, terwijl er in 1999 daar nog 15% van over was.
Ja, dat komt door fout overheidsbeleid.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dat komt door overheidsbeleid? Die zegt bewust "och jongens, doe maar wat minder je best"?![]()
Vooral lekker kortzichtig blij zijn, als in dat geval het land nog langer onbestuurbaar is. Geeft wel het niveau van de PVV-fans aan.quote:Op maandag 21 juni 2010 07:29 schreef Amos_ het volgende:
Vandaag is de dag dat Paars+ definitief onmogelijk wordt
Ach kom, alsof jij niet blij was toen de stekker uit rechts getrokken werd na een week. Toen stond je ook niet met een gezichtje van een doodgraver te verkondigen dat het zo vervelend was dat het land nu langer onbestuurbaar was.quote:Op maandag 21 juni 2010 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vooral lekker kortzichtig blij zijn, als in dat geval het land nog langer onbestuurbaar is. Geeft wel het niveau van de PVV-fans aan.
Niet heel anders dan eerst eigenlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Iedereen die na het tot stilstand komen van VVD-PVV-CDA feestend de straat over ging in afwachting van de paarse-"redding" ... hoe voelen jullie je nu?
Droom lekker verder Amosquote:Op maandag 21 juni 2010 07:29 schreef Amos_ het volgende:
Vandaag is de dag dat Paars+ definitief onmogelijk wordt
Ik hoop het.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Droom lekker verder AmosJij denkt nog steeds dat de PVV zitting gaat nemen in een kabinet?
Dat mag, dat heb ik bij mensen die graag Paars+ zien. Meningenquote:Overigens vind ik die gedachte nog niet eens het ergste. Het ergste is dat mensen als jij daadwerkelijk gelukkig denken te worden van een rechts kabinet.
Eigenlijk zou de totstandkoming en samenstelling van de regering in z'n geheel niets te maken moeten hebben met de parlementsverkiezingen. Dan had je nu geen geleuter over de grootste winnaar en de wil van het volk en had je dus al lang een regering gehad.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
Eigenlijk zouden er opnieuw verkiezingen moeten kunnen worden ingelast als er geen werkbare coalitie uit kan komen of een ongewenste coalitie.
Snap ook niet hoe de VVD zou moeten samenwerken met de PVV. Alleen op het punt van immigratie en aanpak van criminaliteit vinden de partijen overeenstemming. Maar dat is te summier om een succesvol kabinet op te draaien.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik hoop het.
[..]
Dat mag, dat heb ik bij mensen die graag Paars+ zien. Meningen
Ja, maar wat moet je anders? Zelfs al zouden we in formele zin die twee dingen volledig loskoppelen, dan zit je altijd nog met politieke partijen, die invloed uitoefenen op zowel het beleid van de regering als de stemmingen in het parlement. Onvermijdelijk zitten er in de Tweede Kamer mensen die wensen hebben t.a.v. het te voeren beleid van de regering en andersom heeft een regering feitelijk de steun van het parlement nodig om wetgeving aan te kunnen passen, wat vaak toch nodig is om het gewenste beleid te kunnen voeren.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de totstandkoming en samenstelling van de regering in z'n geheel niets te maken moeten hebben met de parlementsverkiezingen. Dan had je nu geen geleuter over de grootste winnaar en de wil van het volk en had je dus al lang een regering gehad.
Dat kan ook. Als er geen werkbare coalitie uitkomt tenminste. Bij een ongewenste coalitie is het wat lastig. Hoe bepaal je wat een ongewenste coalitie is, als de partijen er uit zijn gekomen? Als het toch VVD-CDA-PVV was geworden, wat een deel van NL ongewenst vindt, nieuwe verkiezingen? Als het straks paars wordt, wat een deel ongewenst vindt, nieuwe verkiezingen? Dan kun je wel bezig blijven.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
Eigenlijk zouden er opnieuw verkiezingen moeten kunnen worden ingelast als er geen werkbare coalitie uit kan komen of een ongewenste coalitie.
Kan nog gewoon doorgaan.quote:Fractieleiders bij informateur
` De fractieleiders van VVD,PvdA,D66 en
GroenLinks zijn rond tien uur ontvangen
bij informateur Rosenthal.Die maakt een
een begin met zijn onderzoek naar de
vraag of een coalitie van die partijen,
Paars-plus,levensvatbaar is.
PvdA-leider Cohen wil weten of Rutte
(VVD) serieus werk wil maken van zo'n
coalitie.Rutte zei vrijdag,na de
mislukking van een rechtse coalitie,
dat zijn voorkeur nu uitgaat naar een
'middenkabinet' van VVD,PvdA en CDA.
Cohen voelt nu niets voor zo'n midden-
kabinet.Pechtold (D66) en Halsema (GL)
vinden dat Paars-plus het best in staat
is de problemen op te lossen.
Link?quote:Op maandag 21 juni 2010 10:55 schreef Maraca het volgende:
Bart-Jan Spruyt loopt behoorlijk te bitchen op Paars+Die wil het echt niet
Niet echt verbazingwekkend dat een gereformeerde neo-con een liberaal-progressieve coalitie niet ziet zitten...quote:Op maandag 21 juni 2010 10:55 schreef Maraca het volgende:
Bart-Jan Spruyt loopt behoorlijk te bitchen op Paars+Die wil het echt niet
Idd... hoe verbazendquote:Op maandag 21 juni 2010 11:26 schreef Shaman het volgende:
[..]
Niet echt verbazingwekkend dat een gereformeerde neo-con een liberaal-progressieve coalitie niet ziet zitten...
Om Cohen te troosten dat "zijn" paars+ niet doorgaat.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:49 schreef remlof het volgende:
Rutte, Cohen, Halsema en Pechtold zijn al bijna twee uur in gesprek met de informateur, dus de kansen stijgen
Dan gaat de vlag bij mij uit.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:12 schreef eriksd het volgende:
En dan komen we weer terug bij rechts, eist het CDA wat, en is Rutte 1 geboren.
er zijn broodjes besteld meldt Radio 1 (niks over thee trouwens?), het kan dus nog wel even durenquote:
Ze zijn nu iig al op dag 1 met alle lijsttrekkers tegelijk in gesprek. Dat is er bij de VVD-PVV-CDA poging nooit van gekomenquote:Op maandag 21 juni 2010 11:50 schreef Breekfast het volgende:
Deze poging voor Paars+ gaat net zo snel stranden als de VVD-CDA-PVV poging.
Het CDA zal zijn huid duur verkopen. In een kabinet gaan zitten met de PVV wordt het CDA bovendien fataal. Nee, onze christendemocraten passen wel op.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:12 schreef eriksd het volgende:
En dan komen we weer terug bij rechts, eist het CDA wat, en is Rutte 1 geboren.
Echtquote:Op maandag 21 juni 2010 12:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
er zijn broodjes besteld meldt Radio 1 (niks over thee trouwens?), het kan dus nog wel even duren
NOSRadio1 RT @MargreethBoer Bij Rosenthal broodjes binnengebracht voor de lunch. De fractievoorz. van paars+ nemen de tijd voor deze 'tussenstap".quote:
Ze hebben het wel erg goed die 4quote:Op maandag 21 juni 2010 12:31 schreef remlof het volgende:
[..]
NOSRadio1 RT @MargreethBoer Bij Rosenthal broodjes binnengebracht voor de lunch. De fractievoorz. van paars+ nemen de tijd voor deze 'tussenstap".
5 minutes ago via web
quote:Op maandag 21 juni 2010 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben het wel erg goed die 4Nja, het eerste besluit is al genomen: ze zijn het eens geworden over de welk te nemen lunch.
Het zou wat zijn als er vier verschillende cateringbedrijven langs komenquote:Op maandag 21 juni 2010 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben het wel erg goed die 4Nja, het eerste besluit is al genomen: ze zijn het eens geworden over de welk te nemen lunch.
Geen bitterballen?quote:Op maandag 21 juni 2010 12:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
er zijn broodjes besteld meldt Radio 1 (niks over thee trouwens?), het kan dus nog wel even duren
Ja, want Femke is plotsklaps getransformeerd van een schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe in een alleszins redelijke politica. Nee, die kans acht ik niet zo groot.quote:
Politieke zelfmoord voor de VVD.quote:
Ik denk dat de andere partijen dan van vrij ver moeten komen. Voor de PvdA, GL en D66 is paars+ heel goed te verkopen aan de achterban, ze worden al helemaal enthousiast bij het idee van zo'n coalitie en voor ze überhaupt weten wat er in het regeerakkoord staat, maar voor Rutte zal het een stuk lastiger worden en moet hij wel heel wat punten aan kunnen wijzen die de VVD mogelijk heeft gemaakt.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Straks is Rutte nog 'aangenaam verrast'
Ach, Rutte kan gemakkelijk met deze drie partijen een centrum-kabinet vormen. De vraag is dus of hij nog steeds bang is voor Geert Wilders.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Straks is Rutte nog 'aangenaam verrast'
Tja, jij bent dan ook een nogal bevooroordeelde schreeuwer vanaf de zijkant. Er is een reden dat de jongerenafdeling van de VVD Halsema nog niet zolang geleden als Liberaal van het Jaar zag. Dat was niet modat ze een "schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe" was.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, want Femke is plotsklaps getransformeerd van een schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe in een alleszins redelijke politica. Nee, die kans acht ik niet zo groot.
Volgens mij kreeg ze die prijs ondanks dat ze "een schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe" was. Maar goed, het doen en laten van de JOVD interesseert mij geen bal.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, jij bent dan ook een nogal bevooroordeelde schreeuwer vanaf de zijkant. Er is een reden dat de jongerenafdeling van de VVD Halsema nog niet zolang geleden als Liberaal van het Jaar zag. Dat was niet modat ze een "schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe" was.
Dat is mooi, maar daar denkt de grote broer van de jongerenafdeling waarschijnlijk anders over. In de JOVD zitten immers de VVD'ers van morgen.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij kreeg ze die prijs ondanks dat ze "een schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe" was. Maar goed, het doen en laten van de JOVD interesseert mij geen bal.
En je blijft maar bevestigen dat je niet buiten je eigen, zeer bekrompen, blikveldje kan kijken.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij kreeg ze die prijs ondanks dat ze "een schreeuwende, behaarde, boomknuffelende feministe" was. Maar goed, het doen en laten van de JOVD interesseert mij geen bal.
Gelukkig heb ik dan jou, de zelfbenoemde progressieve, kosmopoliet (die waarschijnlijk nog nooit in een straal van 15 km buiten zijn geboortedorp is geweest) om mij daarop te wijzen. Veel dank daarvoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En je blijft maar bevestigen dat je niet buiten je eigen, zeer bekrompen, blikveldje kan kijken.
Wouter Bos zat vroeger toch ook bij de JOVD ?quote:Op maandag 21 juni 2010 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar daar denkt de grote broer van de jongerenafdeling waarschijnlijk anders over. In de JOVD zitten immers de VVD'ers van morgen.
Yupquote:Op maandag 21 juni 2010 15:22 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wouter Bos zat vroeger toch ook bij de JOVD ?
Geen flauw idee, maar feit is wel dat de JOVD is gelieerd aan de VVD. En politici kunnen natuurlijk altijd een switch maken. Ook ons aller Wouter.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:22 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wouter Bos zat vroeger toch ook bij de JOVD ?
Daar hebben meer VVD'ers last van. Ze zullen wel te liberaal zijn. Hoog tijd dat de VVD eens gesplitst wordt.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, Rutte kan ook relatief veel binnenhalen in deze coalitie. Voor GL en D66 zal een marginalere rol weggelegd zijn. GL mag blij zijn met wat milieu en innovatiedingen, terwijl D66 wellicht wat investeringen in onderwijs krijgt. Grootste probleem voor Paars+ is de hypotheekrenteaftrek.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat de andere partijen dan van vrij ver moeten komen. Voor de PvdA, GL en D66 is paars+ heel goed te verkopen aan de achterban, ze worden al helemaal enthousiast bij het idee van zo'n coalitie en voor ze überhaupt weten wat er in het regeerakkoord staat, maar voor Rutte zal het een stuk lastiger worden en moet hij wel heel wat punten aan kunnen wijzen die de VVD mogelijk heeft gemaakt.
Ach, Rutte wist tijdens de campagne al dat de HRA waarschijnlijk op de schop moet. Compromis wordt denk ik dat de HRA sneuvelt voor woningen boven de 500k. Of iets in die geest.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, Rutte kan ook relatief veel binnenhalen in deze coalitie. Voor GL en D66 zal een marginalere rol weggelegd zijn. GL mag blij zijn met wat milieu en innovatiedingen, terwijl D66 wellicht wat investeringen in onderwijs krijgt. Grootste probleem voor Paars+ is de hypotheekrenteaftrek.
Bron? Ik kan daar niets over vinden, maar ik ben er wel benieuwd naar.quote:
Beperkt aanpakken van de hypotheekrenteaftrek is ook heel goed mogelijk. Dat kunnen GL. PvdA en D'66 prima verkopen aan hun achterban en zelfs de VVD weet diep van binnen ook wel dat het systeem ooit op de helling moet, en ze kunnen mooi de schuld bij die smerige linkschen leggenquote:Op maandag 21 juni 2010 15:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, Rutte kan ook relatief veel binnenhalen in deze coalitie. Voor GL en D66 zal een marginalere rol weggelegd zijn. GL mag blij zijn met wat milieu en innovatiedingen, terwijl D66 wellicht wat investeringen in onderwijs krijgt. Grootste probleem voor Paars+ is de hypotheekrenteaftrek.
Die dan vervolgens steeds dat kabinet bij hun ballen hebbenquote:Op maandag 21 juni 2010 15:51 schreef Tware het volgende:
Rutte moet gewoon voor een minderheidskabinet met CDA of PVV gaan en dan gedoogsteun krijgen van de andere rechtste partijen.
Hoezo, ze maken er toch zelf onderdeel van uit? Het is het kabinet-Rutte 1 die de beslissing neemt.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
en ze kunnen mooi de schuld bij die smerige linkschen leggen
Dat levert in Denemarken een halve dictatuur van de partij die gedoogt op. Lijkt me niet heel handig dus.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:51 schreef Tware het volgende:
Rutte moet gewoon voor een minderheidskabinet met CDA of PVV gaan en dan gedoogsteun krijgen van de andere rechtste partijen.
Tsja, beter rechts die zich ermee bemoeit voor Rutte dan linksquote:Op maandag 21 juni 2010 15:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat levert in Denemarken een halve dictatuur van de partij die gedoogt op. Lijkt me niet heel handig dus.
* Geeft stuk touw aan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:35 schreef IHVK het volgende:
Weet je het maakt me allemaal geen zak meer uit eigenlijk.
Misschien moeten de VVD en Rutte maar helemaal opzij stappen. Ze zijn blijkbaar te kinderachtig voor regeringsverantwoordelijkheid.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:01 schreef Tware het volgende:
[..]
Tsja, beter rechts die zich ermee bemoeit voor Rutte dan links
En dan moet mevrouw Heksema het voortouw gaan nemen ofzoquote:Op maandag 21 juni 2010 16:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Misschien moeten de VVD en Rutte maar helemaal opzij stappen. Ze zijn blijkbaar te kinderachtig voor regeringsverantwoordelijkheid.
Nee, we hebben een stevige leider nodig. iemand die de boel bij elkaar kan houden.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dan moet mevrouw Heksema het voortouw gaan nemen ofzo
Roep ik ook al tijden idd.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:51 schreef Tware het volgende:
Onze Christendemocraten kunnen weinig zetels meer verliezen. Volgens mij hebben ze minimaal 18 zetels aan vast electoraat. En 25% van de CDA kiezers zijn naar de PVV overgestapt, ook zijn velen naar de VVD overgestapt. Ze kunnen juist alleen nog maar winnen in dat kabinet. Overigens heeft het CDA ook in een CDA/LPF/VVD kabinet gezeten, en toen zijn ze alleen maar gegroeid.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA zal zijn huid duur verkopen. In een kabinet gaan zitten met de PVV wordt het CDA bovendien fataal. Nee, onze christendemocraten passen wel op.
Het gaat wel hard, toen ik vanmiddag tekende hadden ze nog maar 30.000 signs.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:24 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zie mijn sig al 2 dagenIk was een van de eerste die tekende.
Neverending FAIL met die lui. Godsgeklaagd is het gewoon.quote:Sinds de verkiezingen van 9 juni (en ook al daarvoor) waant het 'paarse spook' weer door de nieuwsbulletins en de kranten.
Al was het door een PvdA'er opgezet, doet niks af aan het feit dat er heel veel mensen tegen paars+ zijn. Het gewone paars had ik weinig moeite mee, maar met GL is gewoon teveel.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Goeie petitie hoor, vast een PVV'er geweestZie grootse bewoordingen en onvermijdbare fouten in het gebruik van woorden die te duur voor ze zijn.
[..]
Neverending FAIL met die lui. Godsgeklaagd is het gewoon.
Nou poeh he wat 'heel veel' is dat zegquote:Op maandag 21 juni 2010 18:30 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Al was het door een PvdA'er opgezet, doet niks af aan het feit dat er heel veel mensen tegen paars+ zijn. Het gewone paars had ik weinig moeite mee, maar met GL is gewoon teveel.
35000 stemmen per dag vind ik veel ja, aangezien de site geen media-aandacht gehad heeft en alleen via twitter (quote:Op maandag 21 juni 2010 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou poeh he wat 'heel veel' is dat zeg. Volgens mij won Llink nog sneller leden
. En dan tellen we alle poll-fuckende GeenStijlers nog mee ook
Wat wil je? De zon schijnt we hebben zes punten.....quote:Op maandag 21 juni 2010 18:46 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje klein, maar als ik zo die foto's zie, ziet het er allemaal bijzonder ontspannen uit.
Uiteraard, ze weten al dat de zaak rond is. Markje is ook blij want die kan begin juli al een nieuw kabinet presenteren.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:46 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje klein, maar als ik zo die foto's zie, ziet het er allemaal bijzonder ontspannen uit.
Inderdaad, dit is de manier om in elk geval op dat punt zijn zin te krijgenquote:Op maandag 21 juni 2010 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, ze weten al dat de zaak rond is. Markje is ook blij want die kan begin juli al een nieuw kabinet presenteren.
Ik heb ook al getekendquote:Op maandag 21 juni 2010 18:24 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zie mijn sig al 2 dagenIk was een van de eerste die tekende.
Het zou zomaar kunnen lukken. Maar dan wel straks met Kroes als formateur en dus MP.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is de manier om in elk geval op dat punt zijn zin te krijgen
Dat zou ook zomaar eens kunnen. Al zie ik Kroes niet zo zitten, volgens mij is die niet geschikt maar goed, dan heeft Rutte ook weer wat.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen lukken. Maar dan wel straks met Kroes als formateur en dus MP.
En Rutte gezellig in de Tweede Kamer met Halsema en Pechtold.
Wat is de typo dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Goeie petitie hoor, vast een PVV'er geweestZie grootse bewoordingen en onvermijdbare fouten in het gebruik van woorden die te duur voor ze zijn.
[..]
Neverending FAIL met die lui. Godsgeklaagd is het gewoon.
Het staat dik op geenstijl.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
35000 stemmen per dag vind ik veel ja, aangezien de site geen media-aandacht gehad heeft en alleen via twitter () bekend geworden is.
Wat een onzin jongenquote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef phpmystyle het volgende:![]()
![]()
God behoede mij aub voor paars
![]()
![]()
![]()
Ik ben nog van plan vakantiewerk te doen in de vakantie maar als er een paars plus komt doe ik dat niet meer, kan ik toch al mijn geld weer inleveren
Toen ik tekende nog nietquote:
Hopelijk is dat een: "Jammer, maar even goede vrienden!"quote:Op maandag 21 juni 2010 18:46 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Niet zo dramatisch, knulletje. Hoeveel belasting betaal je nou voor een beetje vakantiewerk? 25 procent ofzo?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef phpmystyle het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben nog van plan vakantiewerk te doen in de vakantie maar als er een paars plus komt doe ik dat niet meer, kan ik toch al mijn geld weer inleveren
Nee, ze zullen de belastingen in mijn loons-schaal ook niet verhogen maar wel andere dingen.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een onzin jongen. Aangezien je met je vakantiewerk in elk geval niet in de top 10% van veelverdieners terecht zal komen zal je er eerder een positief gevolg in mogen boeken. Zo willen de paarse partijen graag de heffingskorting verhogen (zodat je pas 1000-2000 euro later belasting hoeft te gaan betalen) dat is juist gunstig voor mensen met een bescheiden inkomen of bijbaantje...
En denk je dat de VVD in Paars+ plots in zal stemmen met een nieuwe belastingschijf?
0, heffingskorting gok ik.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet zo dramatisch, knulletje. Hoeveel belasting betaal je nou voor een beetje vakantiewerk? 25 procent ofzo?
Niks, wat ik al aan belasting betaal op arbeid is futiel. Maar wel tabak benzine en andere levens geneugten.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet zo dramatisch, knulletje. Hoeveel belasting betaal je nou voor een beetje vakantiewerk? 25 procent ofzo?
Ooh ja, dat is waar ook. Had ik ook toen ik nog een Koosje was. Nu betaal ik helaas de volle mep. Maar ach, zo gaat dat nou eenmaal, nietwaar?quote:
Op die manier niet nee, maar de gedoogsteun hoeft natuurlijk niet van slechts 1 partij te komen. De PVV zal ongetwijfeld bereid zijn om VVD-CDA te gedogen, maar als PvdA, D66, GL en CU zich voldoende constructief opstellen, heeft de PVV daarbij niet zoveel te eisen.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat levert in Denemarken een halve dictatuur van de partij die gedoogt op. Lijkt me niet heel handig dus.
Maarja, de accijnzen zullen ook stijgen als de PVV en de VVD de scepter zwaaien. Misschien moet je maar shag gaan roken. Deed ik ook toen ik nog op school zatquote:Op maandag 21 juni 2010 19:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks, wat ik al aan belasting betaal op arbeid is futiel. Maar wel tabak benzine en andere levens geneugten.
BREAKING NEWS: MARK RUTTE BREEKT ONDERHANDELINGEN OVER VORMING VAN EEN PAARS+ KABINET PER DIRECT AF. VOLGENS BRONNEN DICHTBIJ DE VVD'ER KWAM DEZE BESLISSING NA HET LEZEN VAN EEN DREIGEMENT OP FOK!quote:Op maandag 21 juni 2010 19:15 schreef 08gnoT. het volgende:
Als het paars+ wordt, haal ik meteen mijn avatar weg. Dat zal ze leren!
Shage is a slechter voor je gezondheid dan sigaretten, en ten tweede krijg je daar van die vieze gele vingers van, mij niet gezien. Ook ga ik straks met de auto naar school (nu scooterquote:Op maandag 21 juni 2010 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maarja, de accijnzen zullen ook stijgen als de PVV en de VVD de scepter zwaaien. Misschien moet je maar shag gaan roken. Deed ik ook toen ik nog op school zat
*Kuch* Stoppen met roken * Kuch*quote:Op maandag 21 juni 2010 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maarja, de accijnzen zullen ook stijgen als de PVV en de VVD de scepter zwaaien. Misschien moet je maar shag gaan roken. Deed ik ook toen ik nog op school zat
Oh, lees hij mee? Hoi Markquote:Op maandag 21 juni 2010 19:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: MARK RUTTE BREEKT ONDERHANDELINGEN OVER VORMING VAN EEN PAARS+ KABINET PER DIRECT AF. VOLGENS BRONNEN DICHTBIJ DE VVD'ER KWAM DEZE BESLISSING NA HET LEZEN VAN EEN DREIGEMENT OP FOK!
Als er paars komt stem je dan als nog VVD of stap je dan over naar CDA of PVV?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:15 schreef 08gnoT. het volgende:
Als het paars+ wordt, haal ik meteen mijn avatar weg. Dat zal ze leren!
Die zaken zullen onder elk kabinet gaan stijgen, knulquote:Op maandag 21 juni 2010 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ze zullen de belastingen in mijn loons-schaal ook niet verhogen maar wel andere dingen.
Benzine, alcohol, tabak, ja en daar ben ik niet bij gebaat
Ik blijf wel VVD stemmen, de uitslag van de verkiezingen is niet anders. Het is niet alsof ze zelf staan te springen om met links te gaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als er paars komt stem je dan als nog VVD of stap je dan over naar CDA of PVV?
Benzine en tabak worden iig bij hun niet verhoogd, noch VVD. Vaak wordt het toch verhoogd om dat dat altijd als makkelijkste uitweg gezien wordt. Daarbij snijdt de pvv juist weer veel meer in het armoede beleid, os europa subsidies milieu etc. Het is maar welke keuzes je maakt.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zaken zullen onder elk kabinet gaan stijgen, knul. Met je favoriete PVV aan de macht mag er bv namelijk niet bezuinigd worden op de grote klappers die mogelijk zijn (HRA, Stufi, Zorg etc) en het moet uit de lengte of uit de breedte komen
=Kinderachtigquote:Op maandag 21 juni 2010 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Shage is a slechter voor je gezondheid dan sigaretten, en ten tweede krijg je daar van die vieze gele vingers van, mij niet gezien. Ook ga ik straks met de auto naar school (nu scooter__!) Anyway, ik betaal wel mooi 1,50 voor 1 liter benzine onder het mom van milieu vervuiling, dat ding rijdt 1 op 20
, ik belast het milieu echt nauwelijks.
En tabaks prijzen verhogen is niet de lijn van de pvv en vvd hoorAlleen CDA SGP en CU willen een verhoging dacht ik.
Waarom? Het is lekker en mijn portemonnee kan het hebbenquote:
Mijn pa betaalt helemaal niets voor mijn auto, het enige wat ik krijg is zakgeld+kleedgeld (totaal 100 eurie) en de buskaart uiteraard. Voor de rest betaal ik mijn scooter onderhoud/brandstof/verzekering/bekeuringen helemaal 100 procent zelf. En daar werk ik voor(bijbaantje dan).quote:Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, vandaar dat je rechts bent: papa heeft poen. Althans, ik weet niet hoe je anders aan een auto en rijbewijs komt terwijl je geen baantje hebtGeeft niks hoor, gun het je van harte maar voor ons noeste arbeiders was het een ander verhaal
![]()
Overigens blijven accijnzen stijgen, ongeacht de partijen die in het kabinet gaan zitten.
Dan heb ik niets gezegdquote:Op maandag 21 juni 2010 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn pa betaalt helemaal niets voor mijn auto, het enige wat ik krijg is zakgeld+kleedgeld (totaal 100 eurie) en de buskaart uiteraard. Voor de rest betaal ik mijn scooter onderhoud/brandstof/verzekering/bekeuringen helemaal 100 procent zelf. En daar werk ik voor(bijbaantje dan).
Tsja, ben ook niet gelukkig met de benzineprijs. Kost mij ook aardig wat centen, maar gelukkig is het bedrag dat ik kan declareren per gereden km nog steeds hoger dan de kosten. En sigaretten, tsja. Dat mag wat mij betreft ook wel een tikkeltje lager. Maar het kan altijd erger. In Frankrijk bepaalt men zelf de prijs waardoor ik een keer tien euro heb betaald voor een pakje. Word je ook niet vrolijk van.quote:Ik ben het met je eens dat benzine nooit goedkoop zal worden, maar 1,50 is ronduit potsierlijk, om en nabij de 1 euro zou te billijken zijn. En een pakje sigaretten in Duitsland zijn 3,50 per pakje, dat vind ik netjes, hier hollen we naar de 5 euroIk wil echt wel accijnzen betalen maar dan voor dingen die echt nodig zijn goede zorg/onderwijs/politie.
GLquote:Op maandag 21 juni 2010 18:30 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Al was het door een PvdA'er opgezet, doet niks af aan het feit dat er heel veel mensen tegen paars+ zijn. Het gewone paars had ik weinig moeite mee, maar met GL is gewoon teveel.
waart ipv waantquote:
Behalve cannabis natuurlijkquote:Op maandag 21 juni 2010 19:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks, wat ik al aan belasting betaal op arbeid is futiel. Maar wel tabak benzine en andere levens geneugten.
Ik bedoel maarquote:Op maandag 21 juni 2010 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Benzine en tabak worden iig bij hun niet verhoogd, noch VVD. Vaak wordt het toch verhoogd om dat dat altijd als makkelijkste uitweg gezien wordt. Daarbij snijdt de pvv juist weer veel meer in het armoede beleid, os europa subsidies milieu etc. Het is maar welke keuzes je maakt.
Want vind jij trouwens van die exorbitante tabaks prijzen? Jij vindt toch dat mensen het zelfbeschikkingsrecht heeft voor zichzelf? Of niet, je bent toch liberaal
Deze is toepasselijk voor het Paars+ kabinet.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:35 schreef eriksd het volgende:
Ik probeer in elk vkz-topic een toepasselijke hit te poste, en deze is voor Wilders toen Verhagen zich terugtrok:
Oh, wacht maar afquote:Op maandag 21 juni 2010 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Benzine en tabak worden iig bij hun niet verhoogd, noch VVD.
Ja heel leuk en aardig maar daar haal je de grote miljarden niet weg. Dus zal er ook gezocht moeten worden naar extra inkomsten. Bijvoorbeeld door duurdere peuken of drank.quote:Vaak wordt het toch verhoogd om dat dat altijd als makkelijkste uitweg gezien wordt. Daarbij snijdt de pvv juist weer veel meer in het armoede beleid, os europa subsidies milieu etc. Het is maar welke keuzes je maakt.
Ik vind ze niet zo exorbitant hoog eigenlijkquote:Want vind jij trouwens van die exorbitante tabaks prijzen? Jij vindt toch dat mensen het zelfbeschikkingsrecht heeft voor zichzelf? Of niet, je bent toch liberaal
Doe toch eens normaal zeg. Als je dan echt als een klein kind wilt reageren ga dan maar eens naar PUB, tot nu toe reageer je alleen maar met kleinzerige onzin.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In de laatste 8 jaar tijd is de prijs van alle 3 flink omhoog geschoten en dat zal blijven gebeuren of er wel of niet wat voor kabinet dan ook komt. Leven wordt altijd duurder.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ze zullen de belastingen in mijn loons-schaal ook niet verhogen maar wel andere dingen.
Benzine, alcohol, tabak, ja en daar ben ik niet bij gebaat
Eh, ik weet niet wanneer jij voor het laatst in Duitsland was, maar de sigaretten zij daar tegenwoordig duurder dan hier en de prijs van de benzine is er ongeveer gelijk.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben het met je eens dat benzine nooit goedkoop zal worden, maar 1,50 is ronduit potsierlijk, om en nabij de 1 euro zou te billijken zijn. En een pakje sigaretten in Duitsland zijn 3,50 per pakje, dat vind ik netjes, hier hollen we naar de 5 euroIk wil echt wel accijnzen betalen maar dan voor dingen die echt nodig zijn goede zorg/onderwijs/politie.
Die 3,50 per pakje aan sigaretten prijzen in Duitsland klopt idd niet, het is 4,70 maar daar heb je geen bpm belasting op een aanschaf van een auto (scheelt enorm).quote:Op maandag 21 juni 2010 20:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Eh, ik weet niet wanneer jij voor het laatst in Duitsland was, maar de sigaretten zij daar tegenwoordig duurder dan hier en de prijs van de benzine is er ongeveer gelijk.
In Portugal had ik vorige week nog wel een slof Camel van pakjes à 20 sigaretten voor 34 euro, maar gezien hoe Portugal er nu financieel voor staat vrees ik dat ook daar de prijzen spoedig omhoog zullen gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
http://www.landenportal.n(...)prijzen-marlboro.htm Bronquote:Op maandag 21 juni 2010 20:47 schreef eriksd het volgende:
10 dollar voor een pakje in de USA?
Dacht het niet.
20 keer 4,80quote:Op maandag 21 juni 2010 20:52 schreef eriksd het volgende:
Mwoah, als ik doorzoek in de winkel zo rond de 25 a 30 per slof, en op het internet 16.
Ik rook zelf niet, wat kost een slof hier?
Tering...quote:
Heel Nederland koopt sloffen van 10 pakjes en jij van 20?quote:
10 x ¤ 4,80 (pakjes Marlboro van 19 sigaretten) = ¤ 48,-quote:Op maandag 21 juni 2010 20:52 schreef eriksd het volgende:
Mwoah, als ik doorzoek in de winkel zo rond de 25 a 30 per slof, en op het internet 16.
Ik rook zelf niet, wat kost een slof hier?
Eens! Er gloort wat hoop....quote:Op maandag 21 juni 2010 21:33 schreef Boldface het volgende:
Het geeft de burger moed dat de vier fractieleiders morgen verder praten. De conclusie na één dag praten had ook kunnen zijn dat de onderlinge afstanden te groot zijn. Als Rutte het echt niet zag zitten, zou hij, met de datum van 1 juli in aantocht, niet nog een dag met PvdA, GroenLinks en D66 gaan praten.
Wat is dat nou voor onzin? Alsof er ook maar één zinnig mens niet snapt dat die datum pure verkiezingsretoriek wasquote:Op maandag 21 juni 2010 21:33 schreef Boldface het volgende:
Het geeft de burger moed dat de vier fractieleiders morgen verder praten. De conclusie na één dag praten had ook kunnen zijn dat de onderlinge afstanden te groot zijn. Als Rutte het echt niet zag zitten, zou hij, met de datum van 1 juli in aantocht, niet nog een dag met PvdA, GroenLinks en D66 gaan praten.
Sssstttt!!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin? Alsof er ook maar één zinnig mens niet snapt dat die datum pure verkiezingsretoriek was
Lekker nuttige verkiezingsretoriek danquote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin? Alsof er ook maar één zinnig mens niet snapt dat die datum pure verkiezingsretoriek was
Voor de VVD wel. Alsof iemand zich dat nog herinnertquote:Op maandag 21 juni 2010 21:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lekker nuttige verkiezingsretoriek dan
Die BPM is men hier nu ook bezig af te schaffen (was onderdeel van het pakket 'anders betalen voor mobiliteit' waar ook de KM-heffing bijhoort).quote:Op maandag 21 juni 2010 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die 3,50 per pakje aan sigaretten prijzen in Duitsland klopt idd niet, het is 4,70 maar daar heb je geen bpm belasting op een aanschaf van een auto (scheelt enorm).
Laat die datum weg, vervang het door "snel". Rutte wil snel een nieuw kabinet. Waarom zou je dan tijd verspillen aan Paars Plus, als dat niet is wat je wilt....quote:Op maandag 21 juni 2010 21:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat nou voor onzin? Alsof er ook maar één zinnig mens niet snapt dat die datum pure verkiezingsretoriek was![]()
Goed punt inderdaad.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Laat die datum weg, vervang het door "snel". Rutte wil snel een nieuw kabinet. Waarom zou je dan tijd verspillen aan Paars Plus, als dat niet is wat je wilt....
Iedereen wil 'snel' een nieuw kabinet, maar partijbelangen gaan als puntje bij paaltje komt altijd boven landsbelang, triest maar waar.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Laat die datum weg, vervang het door "snel". Rutte wil snel een nieuw kabinet. Waarom zou je dan tijd verspillen aan Paars Plus, als dat niet is wat je wilt....
Maar morgen gaat de "pre-informatie" over Paars+ toch verder? Of verwachten we morgenochtend een "nee"?quote:
Ferry zal er wel weer staan met een hoofd alsof 'ie moet poepen.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar morgen gaat de "pre-informatie" over Paars+ toch verder? Of verwachten me morgenochtend een "nee"?
Zo maar even Nova kijken, misschien weten die iets..
Ja, hij kijkt altijd wel een beetje benauwd, alsof hij een windje inhoudtquote:Op maandag 21 juni 2010 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ferry zal er wel weer staan met een hoofd alsof 'ie moet poepen.
De volgende optie is het middenkabinet dat Rutte heeft voorgesteld en daarvoor heeft hij de PvdA weer nodig. Nu botweg weigeren zou de onderlinge verstandhouding niet echt ten goede komen. Als Rutte echt een middenkabinet wil, dan is voor hem de kunst om PaarsPlus te laten mislukken, zonder de PvdA tegen zich in het harnas te jagen. Op z'n minst zal hij dan de schijn moeten ophouden dat hij PaarsPlus een serieuze kans geeft en dat doet hij niet door er niet eens aan te beginnen.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Komt ook omdat partijen anders tegen het landsbelang aankijken. PVV vindt dat het in het landsbelang is dat moslimscholen verboden worden. Het CDA vindt dat dat niet in het landsbelang is. GL vindt dat het landsbelang is dat de HRA verdwijnt. De VVD vindt dat het landsbelang is dat het behouden blijft.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen wil 'snel' een nieuw kabinet, maar partijbelangen gaan als puntje bij paaltje komt altijd boven landsbelang, triest maar waar.
Maar het wordt er ook niet beter op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt ook omdat partijen anders tegen het landsbelang aankijken. PVV vindt dat het in het landsbelang is dat moslimscholen verboden worden. Het CDA vindt dat dat niet in het landsbelang is. GL vindt dat het landsbelang is dat de HRA verdwijnt. De VVD vindt dat het landsbelang is dat het behouden blijft.
Overigens vergaat NL absoluut niet als er een tijdje geen kabinet is.
Ach dat is maar de vraag, Klink kan gewoon bezuinigingen doorvoeren en Van Middelkoop stuurt een onderzeeër op piratenjacht. Het land rommelt dus wel door.quote:
Idd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat is maar de vraag, Klink kan gewoon bezuinigingen doorvoeren en Van Middelkoop stuurt een onderzeeër op piratenjacht. Het land rommelt dus wel door.
En er wordt even geen nieuw beleid gemaakt, dat is soms ook niet verkeerdquote:
Krijg ik die neven functie nietquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:57 schreef eriksd het volgende:
Als jij nou gewoon premier wordt, dan doe ik de belastingtechnische zaken wel.
Valt enorm mee. Er worden alleen geen beslissingen genomen over zaken als AOW, HRA etc. Het grootste deel gaat gewoon door. Zie ook de post van Du_ke.quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:57 schreef eriksd het volgende:
Als jij nou gewoon premier wordt, dan doe ik de belastingtechnische zaken wel.
Kunnen we niet gewoon een centrum coalitie nemen ipv centrum-links>?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Valt enorm mee. Er worden alleen geen beslissingen genomen over zaken als AOW, HRA etc. Het grootste deel gaat gewoon door. Zie ook de post van Du_ke.
Ik denk dat ik beter geschoold ben daarvoor. Jij defensie?quote:
Jij mag het neefje worden dat tekeer gaat aan de borreltafel.quote:
Ik wil financien hebben of integratie, defensie is geen zak aan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter geschoold ben daarvoor. Jij defensie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |