Voor jou wel, voor anderen is dat nu eenmaal niet logisch, zo lijkt hetquote:Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar als iemand het op een openbaar forum over trillingsenergie heeft, dan is het toch logisch dat anderen dan graag zouden willen weten wat dat inhoudt?
Waarom zou je eigenlijk iemand willen overtuigen van zijn ongelijk? Dat willen alleen al maakt je blind voor al het andere dat deze persoon je te bieden heeft.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe kun je trouwens ooit tevreden zijn met een antwoord op jouw vraag ? Je vraagt iemands uitleg over iets waar jij totaal niet in gelooft ...
Je stelt gewoon de vraag om achteraf te gaan proberen de ander te overtuigen van zijn ongelijk.
Laat de ander toch gewoon geloven in die trillingsenergie als hij dat wil, wat stoort dat jou ?
Waarom maakt dat blind voor "al het andere"dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk iemand willen overtuigen van zijn ongelijk? Dat willen alleen al maakt je blind voor al het andere dat deze persoon je te bieden heeft.
Het is ook iets van binnen een bepaald onderdeel van een openbaar forum lijkt mij.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar als iemand het op een openbaar forum over trillingsenergie heeft, dan is het toch logisch dat anderen dan graag zouden willen weten wat dat inhoudt?
Je wilt er iets over weten dus vraag je het. Het staat volledig los van ONZ of KLB.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is ook iets van binnen een bepaald onderdeel van een openbaar forum lijkt mij.
In ONZ kun je genoeg van je onzin kwijt, net zoals dat je in KLB je frustraties kwijt kunt. Dat geven de nieuwe regels dan ook aan.
Of moet ik maar concluderen dat dat gelul over die vreselijke conflicten in de topics van TRU alleen maar ontsierende beeldvorming van de believers is?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, nogmaals:
Er wordt hier door een aantal believers gesteld alsof er op dit moment grote conflicten zijn in TRU en dat dat zou blijken uit de huidige topics... (en dat dat uiteraard de schuld is van de sceptici)
Waar zijn die conflicten dan
?!
Wijs ze me aan, ik wil namelijk ook meerellen.
Probleem is gewoon dat jullie een wetenschappellijk onderbouwd antwoord willen, en dat is er gewoon niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:38 schreef Michielos het volgende:
Je wilt er iets over weten dus vraag je het. Het staat volledig los van ONZ of KLB.
Omdat je dan concentreert op dat wat deze persoon fout heeft. Kan het overigens beter zeggen, er is dan minder concentratie over voor de rest wat deze persoon je te bieden heeft. Blind is vrij definitief.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waarom maakt dat blind voor "al het andere"dan?
Waarom is dat een probleem? HEt hoeft niet hoogstaand te zijn ofzo. Ik verwacht geen Kappa waardes e.d. in je betoog. Een motivatie over het waarom is toch wel het minste?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Probleem is gewoon dat jullie een wetenschappellijk onderbouwd antwoord willen, en dat is er gewoon niet.
Je staat dus niet stil bij het feit dat ik mijn "aandacht" over alle vlakken en op alle fronten kan spreiden? Dat zou wat zijn, gezien mijn werkzaamheden, dat ik me maar op 1 vlak focus en de rest negeerquote:Op maandag 21 juni 2010 13:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Omdat je dan concentreert op dat wat deze persoon fout heeft. Kan het overigens beter zeggen, er is dan minder concentratie over voor de rest wat deze persoon je te bieden heeft. Blind is vrij definitief.
Waarom zou ik dat moeten doen? Als ik niet met iemand eens ben, ben ik op dat vlak het niet met de persoon eens. Als de persoon daarnaast prachtig kan dichten, muziek kan maken of whatever wil dat niet zeggen dat ik dat ook meteen niks vind hoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Omdat je dan concentreert op dat wat deze persoon fout heeft. Kan het overigens beter zeggen, er is dan minder concentratie over voor de rest wat deze persoon je te bieden heeft. Blind is vrij definitief.
Zoals ik al zei heb ik al genoeg voorbeelden aangegeven. Het is eigenlijk ook niet de moeite waard om dit te blijven doen voor iemand die aangeeft er toch niets mee te doen. Of het moet zijn dat je een serieus geheugenprobleem hebt, geef dat aan en misschien dat ik erover zal denken om nog een voorbeeld te gaan zoeken.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ahum, mag ik antwoord op deze vraag, die ik al tig keer gesteld heb?:
[..]
Of moet ik maar concluderen dat dat gelul over die vreselijke conflicten in de topics van TRU alleen maar ontsierende beeldvorming van de believers is?
Het is voor iedereen van toepassing, we hebben namelijk allemaal onze goede en minder goede dagen.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Als ik niet met iemand eens ben, ben ik op dat vlak het niet met de persoon eens. Als de persoon daarnaast prachtig kan dichten, muziek kan maken of whatever wil dat niet zeggen dat ik dat ook meteen niks vind hoor.
Nja, misschien is het gestelde voor jou van toepassing, maar niet voor mij hoor
Niet mee eens. Of het nu een goede of een minder goede dag is, ik ga me niet blindstaren op een aspect dat ik minder vind aan een persoon. Het is gewoon niet op mij van toepassing, sorry. Het is niet hoe ik over mensen denk.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is voor iedereen van toepassing, we hebben namelijk allemaal onze goede en onze minder goede dagen.
Blijkbaar heb ik een serieus geheugenprobleem. Dus wijs me a.j.b. nogmaals al die voorbeelden aan dan in de de huidige topiclijst (dus geen topics van een half jaar geleden en ook niet 1 postje of 1 mening die jou niet bevalt, maar ritsen met posts met een en al conflict tussen lieve believers en stoute sceptici)quote:Op maandag 21 juni 2010 13:45 schreef mediaconsument het volgende:
Zoals ik al zei heb ik al genoeg voorbeelden aangegeven. Het is eigenlijk ook niet de moeite waard om dit te blijven doen voor iemand die aangeeft er toch niets mee te doen. Of het moet zijn dat je een serieus geheugenprobleem hebt, geef dat aan en misschien dat ik erover zal denken om nog een voorbeeld te gaan zoeken.
Dit is toch juist het punt dat Mediaconsument aanhaalt ?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe kun je trouwens ooit tevreden zijn met een antwoord op jouw vraag ? Je vraagt iemands uitleg over iets waar jij totaal niet in gelooft ...
Je stelt gewoon de vraag om achteraf te gaan proberen de ander te overtuigen van zijn ongelijk.
Laat de ander toch gewoon geloven in die trillingsenergie als hij dat wil, wat stoort dat jou ?
Daarom is het ook handig om werk en prive te scheiden.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je staat dus niet stil bij het feit dat ik mijn "aandacht" over alle vlakken en op alle fronten kan spreiden? Dat zou wat zijn, gezien mijn werkzaamheden, dat ik me maar op 1 vlak focus en de rest negeer
Huh? Explain yourself, nu is er helemaal niks meer van te maken...quote:Op maandag 21 juni 2010 13:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is het ook handig om werk en prive te scheiden.
Wil je soms zeggen dat als het je de hele dag flink tegen zit en s'avonds zegt iemand op een forum iets verkeerd tegen je, dat je de mentaliteit recht houdt en je jezelf niet laat kennen?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
Niet mee eens. Of het nu een goede of een minder goede dag is, ik ga me niet blindstaren op een aspect dat ik minder vind aan een persoon. Het is gewoon niet op mij van toepassing, sorry. Het is niet hoe ik over mensen denk.
Ja natuurlijk, jij niet dan ?quote:Op maandag 21 juni 2010 13:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wil je soms zeggen dat als het je de hele dag flink tegen zit en s'avonds zegt iemand op een forum iets verkeerd tegen je, dat je de mentaliteit recht houdt en je jezelf niet laat kennen?
Ik wel. Om de simpele reden dat het maar het internet is. Veel te onbelangrijk om echt kwaad over te worden.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wil je soms zeggen dat als het je de hele dag flink tegen zit en s'avonds zegt iemand op een forum iets verkeerd tegen je, dat je de mentaliteit recht houdt en je jezelf niet laat kennen?
Frustratie en boosheid zijn namelijk 2 normale emoties welke beide veel oorzaken kunnen hebben.
Als je besluit te gaan forummen tijdens werktijd, dan besluit je ook minder te concentreren op je werk. Omdat je altijd wat concentratie nodig zult hebben om te kunnen forummen. Daarom kun je dat beter doen op de momenten dat je vrij hebt, oftewel niet aan het werk bent. Dat tekort aan concentratie kan namelijk fouten veroorzaken.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:49 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Huh? Explain yourself, nu is er helemaal niks meer van te maken...
Ik denk dat mediaconsument in de horeca werkt. Hij lijkt me ook echt zo'n gezellige sociale barkeeperquote:Op maandag 21 juni 2010 13:57 schreef _Led_ het volgende:
Mogen we hieruit afleiden dat jij niet werkt, gezien je post-tijden ? Of hou je je zelf gewoon niet aan je eigen principes ?
Ik denk dat het eerder komt dat je vooroordelen niet waar zijn en andere mensen dus nooitquote:Op maandag 21 juni 2010 13:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee hoor, het is toch meestal echt gewoon het feit dat het uberhaupt gevraagd wordt
Dat is het punt juist - ik wil juist vaak duidelijkheid krijgen, dus ik stel vragen en blijf doorvragen, en dat bevalt veel mensen niet. Volgens mij omdat ze zelf heel snel dingen maar gewoon aangenomen hebben die ze eigenlijk niet begrijpen, maar waar ze zelf verzuimd hebben om er over door te vragen / na te denken.
Dat doorvragen van anderen wijst ze daar dan op, en dat irriteert ze dan volgens mij.
Tja, anekdotes zijn maar anekdotes maar zodra er onderdelen van eventueel (nu als) paranormale zaken (geziene) gemeten worden (mja, paranormaal is het dan al niet meer omdat het binnen dit universum gebeurd en per definitie al niet meer boven de natuur staan, maar ok) dan wordt het onderzoek onderuit gehaald met argumenten waarvan men hun ook beticht en wordt de wetenschapper in kwestie zwart gemaakt omdat hij of zij het lef heeft om die resultaten naar buiten te brengen.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, het is wat met die anekdotes he.
Vroeger met school op werkweek werden er ook wel eens zulke verhalen verteld om het kampvuur.
Uhuh, heeeeeeeeeeeel flexibelquote:Op maandag 21 juni 2010 14:02 schreef mediaconsument het volgende:
Of ik heb werk met flexibele werktijden
Nee, dat was ik, maar dat heeft jou er nooit van weerhouden om daarover te miepenquote:of ik heb werk dat goed verdient zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.
Volgens mij draaf je nu een beetje door. Zoals ik al zei, jij kunt voor mij niet invullenquote:Op maandag 21 juni 2010 14:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mister perfect kan alles goed combineren! Je kunt dan ook reageren in de vorm van hey, daar heb je een punt. Ik wil soms weleens wat langer forummen dan de baas wil, echter haal ik dat weer in door wat scherper te werken op andere momenten. En heck, deze baan levert me toch geen 10000 in de maand op, dus waarom zou ik in hemelsnaam op dit soort zaken letten?
Dat zou mijns inziens getuigen van wat meer eerlijkheid tegenover jezelf enzo.
Je trekt het gewoon weer direct te extreem.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:48 schreef _Led_ het volgende:
Dit is toch juist het punt dat Mediaconsument aanhaalt ?
Ik stel juist de vraag wat iemand ermee bedoelt omdat ik die persoon wil begrijpen.
Er wordt hier voortdurend gedaan alsof mensen niet geinteresseerd zijn, maar vragen stellen wordt ook weer niet gewaardeerd.
En dat komt volgens mij voornamelijk omdat veel mensen er door die vragen achter komen dat ze zelf eigenlijk ook niet weten waar ze het nou over hebben, maar dat ze gewoon napapegaaien wat ze verteld is / wat ze gelezen hebben - enkel omdat het ze zo graag zouden willen dat het zo was.
Kortom, interesse is enkel goed als je klakkeloos napapegaait, niet als je vragen stelt.
Volgens mediaconsument zijn er in de huidige topiclijst allemaal conflicten tussen stoute sceptici en lieve believers en hij zegt dat hij die topics al meerdere keren aangewezen heeft in dit topic. Ik kan die posts niet vinden waar hij ze aanwijst, ook kan ik die topics niet vinden.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, nogmaals:
Er wordt hier door een aantal believers gesteld alsof er op dit moment grote conflicten zijn in TRU en dat dat zou blijken uit de huidige topics... (en dat dat uiteraard de schuld is van de sceptici)
Waar zijn die conflicten dan
?!
Wijs ze me aan, ik wil namelijk ook meerellen.
Ik vraag me af of dat zo is. Misschien dat je met bepaalde vormen van autisme wel beter kunt interpreteren via geschreven dan met gesproken tekst. Maar dat weet ik nietquote:Op maandag 21 juni 2010 14:51 schreef Amos_ het volgende:
Vorm is subjectief, dus dan zou je altijd verwarring hebben over de "intentie" van een post.
Stel, je bent autistisch. Dan is interpreteren van posts op fora volgens mij nog moeilijker.
Eeehm, dat hangt er vanaf. Iemand die loopt te schelden op een forum en/of ongefundeerd dingen roept, daar heb ik wel snel mijn mening over klaar ja. Maar dat heb ik i.r.l. ook. Ik hou niet van ordinair en onnadenkend gedrag.quote:Kun je mensen dan afserveren op basis van posts op een forum of pas na diepere analyse?
Vragen stellen staat altijd vrij, als je maar genoegen neemt met het antwoord dat gegeven wordt ookal is het in jouw ogen lachwekkend. Zeker in TRU, gezien het feit dat er bedroevend weinig onderzoek geaccepteerd wordt door de wetenschappelijke samenleving, is er dus weinig bekend over de eventuele dieper liggende verklaring van bepaalde fenomenen en de verklaringen die men geeft zijn bijna per definitie niet goed genoeg.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:44 schreef _Led_ het volgende:
Okee, om weer terug te komen op het gesprek :
als ik het goed begrijp moet je vragen stellen om zeker te weten wat de ander bedoelt, behalve als de ander vindt dat je geen vragen mag stellen. En dat moet je dan gewoon weer aanvoelen ofzo.
Daarom is respect ook erg belangrijk binnen dit onderwerp. Net zoals bij het zoeken van je sleutels als je deze kwijt bent ergens in je kamer. Dan ga je rustig te werk om de sleutel te vinden, zonder de omgeving daarbij een rotzooi te maken. Je begint namelijk te zoeken bij een plek waar je denkt dat de sleutel zou liggen, echter kan de sleutel altijd op een vreemde plek liggen waar je niet zo snel aan zou denken. Je zult dan ook altijd je best moeten doen om de sleutel te vinden, of om je vraag beantwoord te krijgen naar voldoening.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Vragen stellen staat altijd vrij, als je maar genoegen neemt met het antwoord dat gegeven wordt ookal is het in jouw ogen lachwekkend. Zeker in TRU, gezien het feit dat er bedroevend weinig onderzoek geaccepteerd wordt door de wetenschappelijke samenleving, is er dus weinig bekend over de eventuele dieper liggende verklaring van bepaalde fenomenen en de verklaringen die men geeft zijn bijna per definitie niet goed genoeg.
Het is ook wel een probleem dat elke tak van de samenleving een ander woordenboek bedrijft. kijk maar eens naar het verschil tussen het normale woordenboek en die van de juristen, het verschil tussen die van de juristen en de wetenschappers, vergelijk die weer eens met die van de musici etc etc etc.
Als ik mijn sleutels zoek, of iets anders dan maak ik een groteske bende van het hele huis tot ik ze heb gevonden maar dat terzijde.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is respect ook erg belangrijk binnen dit onderwerp. Net zoals bij het zoeken van je sleutels als je deze kwijt bent ergens in je kamer. Dan ga je rustig te werk om de sleutel te vinden, zonder de omgeving daarbij een rotzooi te maken. Je begint namelijk te zoeken bij een plek waar je denkt dat de sleutel zou liggen, echter kan de sleutel altijd op een vreemde plek liggen waar je niet zo snel aan zou denken. Je zult dan ook altijd je best moeten doen om de sleutel te vinden, of om je vraag beantwoord te krijgen naar voldoening.
Als ik haast heb en ik ben mijn sleutels kwijt ga ik echt niet 'rustig en georganiseerd te werk'quote:Op maandag 21 juni 2010 15:18 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom is respect ook erg belangrijk binnen dit onderwerp. Net zoals bij het zoeken van je sleutels als je deze kwijt bent ergens in je kamer. Dan ga je rustig te werk om de sleutel te vinden, zonder de omgeving daarbij een rotzooi te maken. Je begint namelijk te zoeken bij een plek waar je denkt dat de sleutel zou liggen, echter kan de sleutel altijd op een vreemde plek liggen waar je niet zo snel aan zou denken. Je zult dan ook altijd je best moeten doen om de sleutel te vinden, of om je vraag beantwoord te krijgen naar voldoening.
We zijn dan ook allebei een mens en leven in dezelfde wereld. Daarom vertel ik ook over een logica die in deze wereld vaker naar voren komt, daar hebben we zelfs een spreekwoord over! "Wie goed doet, goed ontmoet." Oftewel als je met een positieve insteek op zoek bent naar een antwoord, zul je dit sneller vinden dan dat je dit dmv. het ontkrachten of beoordelen van je medemens zult vinden.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:19 schreef Amos_ het volgende:
Maar je kunt je eigen visie niet spiegelen aan anderen of geforceerd projecteren. Jij en ik hebben duidelijk een andere mening over "sleutels" en "respect".
Een antwoord kan ook juist meer vragen oproepen.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Vragen stellen staat altijd vrij, als je maar genoegen neemt met het antwoord dat gegeven wordt ookal is het in jouw ogen lachwekkend.
Als je naar die vergelijking kijkt zul je zien dat alles dus draait om definities - wat versta je onder een bepaalde term. Wil je het productief ergens met iemand over kunnen hebben, dan zul je eerst moeten zorgen dat je beide dezelfde definities aanhoudt, anders praat je langs elkaar heen en kun je elkaar nooit begrijpen.quote:Het is ook wel een probleem dat elke tak van de samenleving een ander woordenboek bedrijft. kijk maar eens naar het verschil tussen het normale woordenboek en die van de juristen, het verschil tussen die van de juristen en de wetenschappers, vergelijk die weer eens met die van de musici etc etc etc.
Dat kan het proces dat ervoor zorgt dat je de sleutel vind vertragen. Met rust en beleid zul je dan heel wat sneller de sleutel kunnen vinden uiteindelijk.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Als ik mijn sleutels zoek, of iets anders dan maak ik een groteske bende van het hele huis tot ik ze heb gevonden maar dat terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |