abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 13:09:21 #76
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83094533
offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:12:17 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_83094554
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:50 schreef Amos_ het volgende:
Fanatisme heb je van beide kanten.
Nou ...
Als ik in TRU over de ziel, reincarnatie of whatever kom praten, is het mn laatste zorg of ik anderen overtuig van mijn mening/zienswijze.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83094603
Vermoeidheid? Onwil?
Mag ik mijn eigen scepticisme dan gewoon scharen onder "een andere mening hebben" zodat jij hem niet voor mij hoeft in te vullen?

Intenties en toon van een internet-forum "lezen" is een onmogelijke opgave.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_83094620
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou ...
Als ik in TRU over de ziel, reincarnatie of whatever kom praten, is het mn laatste zorg of ik anderen overtuig van mijn mening/zienswijze.
Dat heeft niks met fanatisme te maken.
pi_83094664
reactie op offtopic.

[ Bericht 93% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:14:11 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83094666
reactie op verwijderd offtopic bericht.

[ Bericht 93% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:14:34 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_83094706
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:11 schreef Amos_ het volgende:
Dat heeft niks met fanatisme te maken.
Wel met het sceptische fanatisme.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:16:06 #83
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83094778
offtopic en persoonlijk. Doe eens niet. Oude koeien laten we lekker in de sloot wegrotten.

[ Bericht 35% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:15:33 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 13:19:13 #84
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83094895
Altijd leuk hoe mensen het hebben over discussie, informatief bezig zijn, en vrijuit willen kunnen praten - om vervolgens boos te worden op mensen die ze niet direct gelijk geven, mensen die in hun ogen te veel vragen stellen, en mensen met een andere mening
zzz
pi_83094916
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:11 schreef Amos_ het volgende:
Vermoeidheid? Onwil?
Mag ik mijn eigen scepticisme dan gewoon scharen onder "een andere mening hebben" zodat jij hem niet voor mij hoeft in te vullen?

Intenties en toon van een internet-forum "lezen" is een onmogelijke opgave.
Als jij dat wil denken, dan mag dat van mij hoor. Het lijkt me dan ook duidelijk dat als iemand continu op delen van de post ingaat die niet helemaal begrepen worden of niet helemaal goed zijn opgesteld en daarbij telkens de positieve verhalen links laat liggen en hier dus niet op verder wil gaan, dat de intentie weinig te maken heeft met het aanvullen van een discussie en dus het onderwerp. Eerder om deze discussie te winnen!

Daarom is het vaak ook handig om te vragen wat iemand bedoeld en als je iets niet helemaal begrijpt. In plaats van een conclusie te trekken en daardoor fouten te maken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:21:14 #86
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83094988
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als jij dat wil denken, dan mag dat van mij hoor. Het lijkt me dan ook duidelijk dat als iemand continu op delen van de post ingaat die niet helemaal begrepen worden of niet helemaal goed zijn opgesteld en daarbij telkens de positieve verhalen links laat liggen en hier dus niet op verder wil gaan, dat de intentie weinig te maken heeft met het aanvullen van een discussie en dus het onderwerp. Eerder om deze discussie te winnen!

Daarom is het vaak ook handig om te vragen wat iemand bedoeld en als je iets niet helemaal begrijpt. In plaats van een conclusie te trekken en daardoor fouten te maken.
Hoe bedoel je dit?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:21:24 #87
31101 _Led_
pi_83094996
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:19 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom vraag ik altijd aan mensen in TRU wat ze nou precies bedoelen met die trillingsenergie enzo.
Maar dat wordt me dan weer niet in dank afgenomen
zzz
pi_83095001
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou ...
Je bent dan benieuwd hoe andere mensen over dit onderwerp denken, om de vragen te beantwoorden waar je mee zit. Daarbij is het ook een vorm van een uitlaatklep, daar je toch veel van dit soort zaken op je bord krijgt, of je het nu wil of niet.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:21:49 #89
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83095012
edit + note. Doe eens niet.

[ Bericht 94% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:16:43 ]
pi_83095014
Je spiegelt de zaken hier gewoon verkeerd. Dat persoon A de post niet begrijpt wil niet zeggen dat personen B t/m Z hem ook niet begrijpen.
pi_83095067
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Daarom vraag ik altijd aan mensen in TRU wat ze nou precies bedoelen met die trillingsenergie enzo.
Dat is weer te verklaren door de manier waarop het gevraagd word. Net zoals de manier van reageren op het antwoord. Als het antwoord je niet bevalt kun je het dan ook kort houden en afwachten tot er iemand komt die je wat verder kan helpen toch?
pi_83095111
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is weer te verklaren door de manier waarop het gevraagd word. Net zoals de manier van reageren op het antwoord. Als het antwoord je niet bevalt kun je het dan ook kort houden en afwachten tot er iemand komt die je wat verder kan helpen toch?
Dan ga je ervanuit dat er iemand is die exact weet wat jij bedoelt. Ook gevaarlijk zo'n aanname.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:25:32 #93
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83095150
Maar goed, nogmaals:

Er wordt hier door een aantal believers gesteld alsof er op dit moment grote conflicten zijn in TRU en dat dat zou blijken uit de huidige topics... (en dat dat uiteraard de schuld is van de sceptici )

Waar zijn die conflicten dan ?!

Wijs ze me aan, ik wil namelijk ook meerellen .
  maandag 21 juni 2010 @ 13:28:04 #94
31101 _Led_
pi_83095251
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is weer te verklaren door de manier waarop het gevraagd word.
Nee hoor, het is toch meestal echt gewoon het feit dat het uberhaupt gevraagd wordt
Dat is het punt juist - ik wil juist vaak duidelijkheid krijgen, dus ik stel vragen en blijf doorvragen, en dat bevalt veel mensen niet. Volgens mij omdat ze zelf heel snel dingen maar gewoon aangenomen hebben die ze eigenlijk niet begrijpen, maar waar ze zelf verzuimd hebben om er over door te vragen / na te denken.
Dat doorvragen van anderen wijst ze daar dan op, en dat irriteert ze dan volgens mij.
zzz
pi_83095283
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:21 schreef Amos_ het volgende:
Je spiegelt de zaken hier gewoon verkeerd. Dat persoon A de post niet begrijpt wil niet zeggen dat personen B t/m Z hem ook niet begrijpen.
En dat is af te leiden aan de hand waarop er gereageerd word op een post.

Ik denk dan ook dat ook jij dagen hebt dat je positiever reageert en minder gedreven bent in dergelijke discussies en dagen waar je moeite hebt om sterk in de schoenen te staan. Hiermee leren omgaan heeft dan ook te maken met je bewustzijn. Als je hier een tijdje mee bezig bent dan begin je te merken (word je bewust) waardoor deze emoties veroorzaakt worden en kun je er dus iets mee gaan doen, oftewel kun je gaan bouwen.
pi_83095315
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:24 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dan ga je ervanuit dat er iemand is die exact weet wat jij bedoelt. Ook gevaarlijk zo'n aanname.
Dat kun je toch ook afleiden aan de reactie die je krijgt op je post? Als het bericht begrepen word, krijg je het antwoord op je vraag.
pi_83095316
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

En dat is af te leiden aan de hand waarop er gereageerd word op een post.

Ik denk dan ook dat ook jij dagen hebt dat je positiever reageert en minder gedreven bent in dergelijke discussies en dagen waar je moeite hebt om sterk in de schoenen te staan. Hiermee leren omgaan heeft dan ook te maken met je bewustzijn. Als je hier een tijdje mee bezig bent dan begin je te merken (word je bewust) waardoor deze emoties veroorzaakt worden en kun je er dus iets mee gaan doen, oftewel kun je gaan bouwen.
Dit zul je mij even nader moeten toelichten want ik kan dit niet plaatsen in het geheel.
pi_83095335
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:21 schreef _Led_ het volgende:
Hoe kun je trouwens ooit tevreden zijn met een antwoord op jouw vraag ? Je vraagt iemands uitleg over iets waar jij totaal niet in gelooft ...
Je stelt gewoon de vraag om achteraf te gaan proberen de ander te overtuigen van zijn ongelijk.
Laat de ander toch gewoon geloven in die trillingsenergie als hij dat wil, wat stoort dat jou ?
  maandag 21 juni 2010 @ 13:30:20 #99
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095342
offtopic.

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:18:29 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 13:33:30 #100
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83095477
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
Hoe kun je trouwens ooit tevreden zijn met een antwoord op jouw vraag ? Je vraagt iemands uitleg over iets waar jij totaal niet in gelooft ...
Je stelt gewoon de vraag om achteraf te gaan proberen de ander te overtuigen van zijn ongelijk.
Laat de ander toch gewoon geloven in die trillingsenergie als hij dat wil, wat stoort dat jou ?
Maar als iemand het op een openbaar forum over trillingsenergie heeft, dan is het toch logisch dat anderen dan graag zouden willen weten wat dat inhoudt?
  maandag 21 juni 2010 @ 13:34:09 #101
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095508
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar als iemand het op een openbaar forum over trillingsenergie heeft, dan is het toch logisch dat anderen dan graag zouden willen weten wat dat inhoudt?
Voor jou wel, voor anderen is dat nu eenmaal niet logisch, zo lijkt het
pi_83095538
quote:

[..]

Waarom zou je eigenlijk iemand willen overtuigen van zijn ongelijk? Dat willen alleen al maakt je blind voor al het andere dat deze persoon je te bieden heeft.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:35:37 #103
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095577
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom zou je eigenlijk iemand willen overtuigen van zijn ongelijk? Dat willen alleen al maakt je blind voor al het andere dat deze persoon je te bieden heeft.
Waarom maakt dat blind voor "al het andere"dan?
pi_83095654
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het is ook iets van binnen een bepaald onderdeel van een openbaar forum lijkt mij.

In ONZ kun je genoeg van je onzin kwijt, net zoals dat je in KLB je frustraties kwijt kunt. Dat geven de nieuwe regels dan ook aan.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:38:22 #105
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095707
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is ook iets van binnen een bepaald onderdeel van een openbaar forum lijkt mij.

In ONZ kun je genoeg van je onzin kwijt, net zoals dat je in KLB je frustraties kwijt kunt. Dat geven de nieuwe regels dan ook aan.
Je wilt er iets over weten dus vraag je het. Het staat volledig los van ONZ of KLB.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:39:20 #106
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83095742
Ahum, mag ik antwoord op deze vraag, die ik al tig keer gesteld heb?:
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, nogmaals:

Er wordt hier door een aantal believers gesteld alsof er op dit moment grote conflicten zijn in TRU en dat dat zou blijken uit de huidige topics... (en dat dat uiteraard de schuld is van de sceptici )

Of moet ik maar concluderen dat dat gelul over die vreselijke conflicten in de topics van TRU alleen maar ontsierende beeldvorming van de believers is?
pi_83095761
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:38 schreef Michielos het volgende:
Je wilt er iets over weten dus vraag je het. Het staat volledig los van ONZ of KLB.
Probleem is gewoon dat jullie een wetenschappellijk onderbouwd antwoord willen, en dat is er gewoon niet.
pi_83095869
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waarom maakt dat blind voor "al het andere"dan?
Omdat je dan concentreert op dat wat deze persoon fout heeft. Kan het overigens beter zeggen, er is dan minder concentratie over voor de rest wat deze persoon je te bieden heeft. Blind is vrij definitief.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:43:59 #109
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095918
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Probleem is gewoon dat jullie een wetenschappellijk onderbouwd antwoord willen, en dat is er gewoon niet.
Waarom is dat een probleem? HEt hoeft niet hoogstaand te zijn ofzo. Ik verwacht geen Kappa waardes e.d. in je betoog. Een motivatie over het waarom is toch wel het minste?
pi_83095926
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Omdat je dan concentreert op dat wat deze persoon fout heeft. Kan het overigens beter zeggen, er is dan minder concentratie over voor de rest wat deze persoon je te bieden heeft. Blind is vrij definitief.
Je staat dus niet stil bij het feit dat ik mijn "aandacht" over alle vlakken en op alle fronten kan spreiden? Dat zou wat zijn, gezien mijn werkzaamheden, dat ik me maar op 1 vlak focus en de rest negeer
  maandag 21 juni 2010 @ 13:45:09 #111
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095966
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten doen? Als ik niet met iemand eens ben, ben ik op dat vlak het niet met de persoon eens. Als de persoon daarnaast prachtig kan dichten, muziek kan maken of whatever wil dat niet zeggen dat ik dat ook meteen niks vind hoor.

Nja, misschien is het gestelde voor jou van toepassing, maar niet voor mij hoor
pi_83095987
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ahum, mag ik antwoord op deze vraag, die ik al tig keer gesteld heb?:
[..]

Of moet ik maar concluderen dat dat gelul over die vreselijke conflicten in de topics van TRU alleen maar ontsierende beeldvorming van de believers is?
Zoals ik al zei heb ik al genoeg voorbeelden aangegeven. Het is eigenlijk ook niet de moeite waard om dit te blijven doen voor iemand die aangeeft er toch niets mee te doen. Of het moet zijn dat je een serieus geheugenprobleem hebt, geef dat aan en misschien dat ik erover zal denken om nog een voorbeeld te gaan zoeken.
pi_83096037
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten doen? Als ik niet met iemand eens ben, ben ik op dat vlak het niet met de persoon eens. Als de persoon daarnaast prachtig kan dichten, muziek kan maken of whatever wil dat niet zeggen dat ik dat ook meteen niks vind hoor.

Nja, misschien is het gestelde voor jou van toepassing, maar niet voor mij hoor
Het is voor iedereen van toepassing, we hebben namelijk allemaal onze goede en minder goede dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 21-06-2010 14:33:12 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 13:47:56 #114
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83096082
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is voor iedereen van toepassing, we hebben namelijk allemaal onze goede en onze minder goede dagen.
Niet mee eens. Of het nu een goede of een minder goede dag is, ik ga me niet blindstaren op een aspect dat ik minder vind aan een persoon. Het is gewoon niet op mij van toepassing, sorry. Het is niet hoe ik over mensen denk.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:48:06 #115
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83096088
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:45 schreef mediaconsument het volgende:
Zoals ik al zei heb ik al genoeg voorbeelden aangegeven. Het is eigenlijk ook niet de moeite waard om dit te blijven doen voor iemand die aangeeft er toch niets mee te doen. Of het moet zijn dat je een serieus geheugenprobleem hebt, geef dat aan en misschien dat ik erover zal denken om nog een voorbeeld te gaan zoeken.
Blijkbaar heb ik een serieus geheugenprobleem. Dus wijs me a.j.b. nogmaals al die voorbeelden aan dan in de de huidige topiclijst (dus geen topics van een half jaar geleden en ook niet 1 postje of 1 mening die jou niet bevalt, maar ritsen met posts met een en al conflict tussen lieve believers en stoute sceptici) .

Bij voorbaat dank .
  maandag 21 juni 2010 @ 13:48:59 #116
31101 _Led_
pi_83096121
quote:

[..]

Dit is toch juist het punt dat Mediaconsument aanhaalt ?
Ik stel juist de vraag wat iemand ermee bedoelt omdat ik die persoon wil begrijpen.

Er wordt hier voortdurend gedaan alsof mensen niet geinteresseerd zijn, maar vragen stellen wordt ook weer niet gewaardeerd.

En dat komt volgens mij voornamelijk omdat veel mensen er door die vragen achter komen dat ze zelf eigenlijk ook niet weten waar ze het nou over hebben, maar dat ze gewoon napapegaaien wat ze verteld is / wat ze gelezen hebben - enkel omdat het ze zo graag zouden willen dat het zo was.
Kortom, interesse is enkel goed als je klakkeloos napapegaait, niet als je vragen stelt.
zzz
pi_83096145
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:44 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je staat dus niet stil bij het feit dat ik mijn "aandacht" over alle vlakken en op alle fronten kan spreiden? Dat zou wat zijn, gezien mijn werkzaamheden, dat ik me maar op 1 vlak focus en de rest negeer
Daarom is het ook handig om werk en prive te scheiden.
pi_83096153
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:49 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom is het ook handig om werk en prive te scheiden.
Huh? Explain yourself, nu is er helemaal niks meer van te maken...
pi_83096327
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:47 schreef Michielos het volgende:

[..]

Niet mee eens. Of het nu een goede of een minder goede dag is, ik ga me niet blindstaren op een aspect dat ik minder vind aan een persoon. Het is gewoon niet op mij van toepassing, sorry. Het is niet hoe ik over mensen denk.
Wil je soms zeggen dat als het je de hele dag flink tegen zit en s'avonds zegt iemand op een forum iets verkeerd tegen je, dat je de mentaliteit recht houdt en je jezelf niet laat kennen?

Frustratie en boosheid zijn namelijk 2 normale emoties welke beide veel oorzaken kunnen hebben.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:55:20 #120
31101 _Led_
pi_83096396
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wil je soms zeggen dat als het je de hele dag flink tegen zit en s'avonds zegt iemand op een forum iets verkeerd tegen je, dat je de mentaliteit recht houdt en je jezelf niet laat kennen?
Ja natuurlijk, jij niet dan ?

[ Bericht 13% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:24:48 ]
zzz
pi_83096415
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Frustratie en boosheid zijn namelijk 2 normale emoties welke beide veel oorzaken kunnen hebben.
Ik wel. Om de simpele reden dat het maar het internet is. Veel te onbelangrijk om echt kwaad over te worden.
pi_83096423
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:49 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Huh? Explain yourself, nu is er helemaal niks meer van te maken...
Als je besluit te gaan forummen tijdens werktijd, dan besluit je ook minder te concentreren op je werk. Omdat je altijd wat concentratie nodig zult hebben om te kunnen forummen. Daarom kun je dat beter doen op de momenten dat je vrij hebt, oftewel niet aan het werk bent. Dat tekort aan concentratie kan namelijk fouten veroorzaken.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:56:37 #123
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83096447
Nou ja, blijkbaar zuip ik ook te veel, want ten eerste snap ik ook absoluut niet wat 'werk & prive scheiden' met deze discussie te maken heeft en ten tweede dat serieuze geheugenprobleem van mij .
  maandag 21 juni 2010 @ 13:57:10 #124
31101 _Led_
pi_83096472
nee.

[ Bericht 52% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:26:09 ]
zzz
pi_83096475
offtopic

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:37:27 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 13:58:45 #126
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83096568
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:57 schreef _Led_ het volgende:
Mogen we hieruit afleiden dat jij niet werkt, gezien je post-tijden ? Of hou je je zelf gewoon niet aan je eigen principes ?
Ik denk dat mediaconsument in de horeca werkt. Hij lijkt me ook echt zo'n gezellige sociale barkeeper .
pi_83096665
offtopic. werk/prive discussie is hierbij beëindigd.

[ Bericht 94% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:37:06 ]
pi_83096730
reactie op verwijderd bericht.

[ Bericht 47% gewijzigd door jogy op 21-06-2010 14:26:56 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 14:02:31 #129
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_83096733
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee hoor, het is toch meestal echt gewoon het feit dat het uberhaupt gevraagd wordt
Dat is het punt juist - ik wil juist vaak duidelijkheid krijgen, dus ik stel vragen en blijf doorvragen, en dat bevalt veel mensen niet. Volgens mij omdat ze zelf heel snel dingen maar gewoon aangenomen hebben die ze eigenlijk niet begrijpen, maar waar ze zelf verzuimd hebben om er over door te vragen / na te denken.
Dat doorvragen van anderen wijst ze daar dan op, en dat irriteert ze dan volgens mij.
Ik denk dat het eerder komt dat je vooroordelen niet waar zijn en andere mensen dus nooit
aan je vooroordelen kunnen of gaan voldoen en je jezelf frustreert omdat je niet wil/kan verder kijken dan je eigen vooroordelen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 21 juni 2010 @ 14:05:19 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83096850
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:52 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja, het is wat met die anekdotes he.
Vroeger met school op werkweek werden er ook wel eens zulke verhalen verteld om het kampvuur.
Tja, anekdotes zijn maar anekdotes maar zodra er onderdelen van eventueel (nu als) paranormale zaken (geziene) gemeten worden (mja, paranormaal is het dan al niet meer omdat het binnen dit universum gebeurd en per definitie al niet meer boven de natuur staan, maar ok) dan wordt het onderzoek onderuit gehaald met argumenten waarvan men hun ook beticht en wordt de wetenschapper in kwestie zwart gemaakt omdat hij of zij het lef heeft om die resultaten naar buiten te brengen.

Zo blijft het allemaal lekker rustig in de status quo die zo zorgvuldig is opgebouwd en waar men hun reputatie aan heeft opgehangen, wee degene die aan de poten zaagt van iemands carriere/overtuigingen.

Dit is iet wat zwart wit verteld uiteraard maar niet veel zwart-witter dan het meestal geuit wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 21 juni 2010 @ 14:05:57 #131
31101 _Led_
pi_83096883
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:02 schreef mediaconsument het volgende:
Of ik heb werk met flexibele werktijden
Uhuh, heeeeeeeeeeeel flexibel
quote:
of ik heb werk dat goed verdient zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.
Nee, dat was ik, maar dat heeft jou er nooit van weerhouden om daarover te miepen

...En er is natuurlijk ook nog de optie ik eerder aanhaalde he
zzz
pi_83096948
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Mister perfect kan alles goed combineren! Je kunt dan ook reageren in de vorm van hey, daar heb je een punt. Ik wil soms weleens wat langer forummen dan de baas wil, echter haal ik dat weer in door wat scherper te werken op andere momenten. En heck, deze baan levert me toch geen 10000 in de maand op, dus waarom zou ik in hemelsnaam op dit soort zaken letten?

Dat zou mijns inziens getuigen van wat meer eerlijkheid tegenover jezelf enzo.
Volgens mij draaf je nu een beetje door. Zoals ik al zei, jij kunt voor mij niet invullen
1. wat voor werk ik doe
2. wat voor dat werk benodigd is
3. wat ik daarmee verdien

en zo kan ik wel even doorgaan. Ik zie ook niet in waarom dat relevant is voor deze discussie maar jij haalde het aan met "werk en prive gescheiden houden" ... en waarom je daarmee kwam is mij nog steeds een raadsel.

Of staat er ergens een icoontje aan waardoor je ziet dat ik wel of niet op mijn werk zit?
  maandag 21 juni 2010 @ 14:07:33 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83096953
ff een opschoning.
Vrijheid
  maandag 21 juni 2010 @ 14:28:24 #134
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83097689
En weer open. Is dit nou echt zo'n moeilijk onderwerp dat men persoonlijk, beledigend en offtopic moet reageren?
Vrijheid
pi_83097750
< doe ik wel in feedback >
pi_83097963
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:48 schreef _Led_ het volgende:
Dit is toch juist het punt dat Mediaconsument aanhaalt ?
Ik stel juist de vraag wat iemand ermee bedoelt omdat ik die persoon wil begrijpen.

Er wordt hier voortdurend gedaan alsof mensen niet geinteresseerd zijn, maar vragen stellen wordt ook weer niet gewaardeerd.

En dat komt volgens mij voornamelijk omdat veel mensen er door die vragen achter komen dat ze zelf eigenlijk ook niet weten waar ze het nou over hebben, maar dat ze gewoon napapegaaien wat ze verteld is / wat ze gelezen hebben - enkel omdat het ze zo graag zouden willen dat het zo was.
Kortom, interesse is enkel goed als je klakkeloos napapegaait, niet als je vragen stelt.
Je trekt het gewoon weer direct te extreem.
Vergelijk het met in een religieus forum steeds te gaan vragen achter een bewijs voor die mensen hun geloof en hun god ... Hoeveel vragen je ook stelt, je zal nooit een voor jou bevredigend antwoord krijgen.
En idd, sommige zaken weten we zelf idd ook niet zeker ... moeten we ons daarvoor dan verantwoorden omdat we er toch graag verder over filosoferen ?

[ Bericht 63% gewijzigd door UncleScorp op 21-06-2010 14:52:39 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 14:44:46 #137
31101 _Led_
pi_83098330
Okee, om weer terug te komen op het gesprek :
als ik het goed begrijp moet je vragen stellen om zeker te weten wat de ander bedoelt, behalve als de ander vindt dat je geen vragen mag stellen. En dat moet je dan gewoon weer aanvoelen ofzo.
zzz
pi_83098707
Vorm is subjectief, dus dan zou je altijd verwarring hebben over de "intentie" van een post.

Stel, je bent autistisch. Dan is interpreteren van posts op fora volgens mij nog moeilijker. Kun je mensen dan afserveren op basis van posts op een forum of pas na diepere analyse?
  maandag 21 juni 2010 @ 14:55:31 #139
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83098898
Het topic is opgeschoond, maar mijn geheugenprobleem is nog niet opgelost:
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, nogmaals:

Volgens mediaconsument zijn er in de huidige topiclijst allemaal conflicten tussen stoute sceptici en lieve believers en hij zegt dat hij die topics al meerdere keren aangewezen heeft in dit topic. Ik kan die posts niet vinden waar hij ze aanwijst, ook kan ik die topics niet vinden.

Kan iemand voor mij die posts van mediaconsument laten zien waar hij de conflicten aangeeft en/of kan iemand voor mij de topics met de conflicten aanwijzen?

En nee, dit topic telt uiteraard niet .
  maandag 21 juni 2010 @ 14:59:52 #140
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83099132
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:51 schreef Amos_ het volgende:
Vorm is subjectief, dus dan zou je altijd verwarring hebben over de "intentie" van een post.

Stel, je bent autistisch. Dan is interpreteren van posts op fora volgens mij nog moeilijker.
Ik vraag me af of dat zo is. Misschien dat je met bepaalde vormen van autisme wel beter kunt interpreteren via geschreven dan met gesproken tekst. Maar dat weet ik niet .
quote:
Kun je mensen dan afserveren op basis van posts op een forum of pas na diepere analyse?
Eeehm, dat hangt er vanaf. Iemand die loopt te schelden op een forum en/of ongefundeerd dingen roept, daar heb ik wel snel mijn mening over klaar ja. Maar dat heb ik i.r.l. ook. Ik hou niet van ordinair en onnadenkend gedrag.

En daarom, in tegenstelling tot wat sommige mensen graag willen geloven, vind ik echt niet alle believers hier stom en zij mij ook niet trouwens . En i.r.l. ook niet trouwens. En ik vind trouwens ook niet alle sceptici even leuk en aardig

[ Bericht 7% gewijzigd door JoepiePoepie op 21-06-2010 15:21:32 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 15:00:23 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83099163
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:44 schreef _Led_ het volgende:
Okee, om weer terug te komen op het gesprek :
als ik het goed begrijp moet je vragen stellen om zeker te weten wat de ander bedoelt, behalve als de ander vindt dat je geen vragen mag stellen. En dat moet je dan gewoon weer aanvoelen ofzo.
Vragen stellen staat altijd vrij, als je maar genoegen neemt met het antwoord dat gegeven wordt ookal is het in jouw ogen lachwekkend. Zeker in TRU, gezien het feit dat er bedroevend weinig onderzoek geaccepteerd wordt door de wetenschappelijke samenleving, is er dus weinig bekend over de eventuele dieper liggende verklaring van bepaalde fenomenen en de verklaringen die men geeft zijn bijna per definitie niet goed genoeg.

Het is ook wel een probleem dat elke tak van de samenleving een ander woordenboek bedrijft. kijk maar eens naar het verschil tussen het normale woordenboek en die van de juristen, het verschil tussen die van de juristen en de wetenschappers, vergelijk die weer eens met die van de musici etc etc etc.
Vrijheid
pi_83100195
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Vragen stellen staat altijd vrij, als je maar genoegen neemt met het antwoord dat gegeven wordt ookal is het in jouw ogen lachwekkend. Zeker in TRU, gezien het feit dat er bedroevend weinig onderzoek geaccepteerd wordt door de wetenschappelijke samenleving, is er dus weinig bekend over de eventuele dieper liggende verklaring van bepaalde fenomenen en de verklaringen die men geeft zijn bijna per definitie niet goed genoeg.

Het is ook wel een probleem dat elke tak van de samenleving een ander woordenboek bedrijft. kijk maar eens naar het verschil tussen het normale woordenboek en die van de juristen, het verschil tussen die van de juristen en de wetenschappers, vergelijk die weer eens met die van de musici etc etc etc.
Daarom is respect ook erg belangrijk binnen dit onderwerp. Net zoals bij het zoeken van je sleutels als je deze kwijt bent ergens in je kamer. Dan ga je rustig te werk om de sleutel te vinden, zonder de omgeving daarbij een rotzooi te maken. Je begint namelijk te zoeken bij een plek waar je denkt dat de sleutel zou liggen, echter kan de sleutel altijd op een vreemde plek liggen waar je niet zo snel aan zou denken. Je zult dan ook altijd je best moeten doen om de sleutel te vinden, of om je vraag beantwoord te krijgen naar voldoening.
pi_83100289
Maar je kunt je eigen visie niet spiegelen aan anderen of geforceerd projecteren. Jij en ik hebben duidelijk een andere mening over "sleutels" en "respect".
  maandag 21 juni 2010 @ 15:23:33 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83100556
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom is respect ook erg belangrijk binnen dit onderwerp. Net zoals bij het zoeken van je sleutels als je deze kwijt bent ergens in je kamer. Dan ga je rustig te werk om de sleutel te vinden, zonder de omgeving daarbij een rotzooi te maken. Je begint namelijk te zoeken bij een plek waar je denkt dat de sleutel zou liggen, echter kan de sleutel altijd op een vreemde plek liggen waar je niet zo snel aan zou denken. Je zult dan ook altijd je best moeten doen om de sleutel te vinden, of om je vraag beantwoord te krijgen naar voldoening.
Als ik mijn sleutels zoek, of iets anders dan maak ik een groteske bende van het hele huis tot ik ze heb gevonden maar dat terzijde.
Vrijheid
  maandag 21 juni 2010 @ 15:25:10 #145
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83100662
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:18 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik haast heb en ik ben mijn sleutels kwijt ga ik echt niet 'rustig en georganiseerd te werk' ...

Maar goed, dat wordt weer offtopic zo .
pi_83100663
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:19 schreef Amos_ het volgende:
Maar je kunt je eigen visie niet spiegelen aan anderen of geforceerd projecteren. Jij en ik hebben duidelijk een andere mening over "sleutels" en "respect".
We zijn dan ook allebei een mens en leven in dezelfde wereld. Daarom vertel ik ook over een logica die in deze wereld vaker naar voren komt, daar hebben we zelfs een spreekwoord over! "Wie goed doet, goed ontmoet." Oftewel als je met een positieve insteek op zoek bent naar een antwoord, zul je dit sneller vinden dan dat je dit dmv. het ontkrachten of beoordelen van je medemens zult vinden.
pi_83100754
"Wie goed doet, goed ontmoet" is in mijn wereld een fabeltje. De goeden zullen altijd lijden onder de kwaden. Diegene die het hardst schreeuwt krijgt het meest.

En in al mijn levensjaren ben ik nog nooit het tegenovergestelde tegengekomen.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:27:18 #148
31101 _Led_
pi_83100773
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Vragen stellen staat altijd vrij, als je maar genoegen neemt met het antwoord dat gegeven wordt ookal is het in jouw ogen lachwekkend.
Een antwoord kan ook juist meer vragen oproepen.
quote:
Als je naar die vergelijking kijkt zul je zien dat alles dus draait om definities - wat versta je onder een bepaalde term. Wil je het productief ergens met iemand over kunnen hebben, dan zul je eerst moeten zorgen dat je beide dezelfde definities aanhoudt, anders praat je langs elkaar heen en kun je elkaar nooit begrijpen.
Dat is waarom juristen een woordenboek hebben, en de wetenschap ook - omdat zij weten dat elk misverstand de discussie compleet in de war kan schoppen.
Daarom zul je mij juist vaak zien vragen wat mensen nou precies met bepaalde termen bedoelen.
zzz
pi_83100846
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Als ik mijn sleutels zoek, of iets anders dan maak ik een groteske bende van het hele huis tot ik ze heb gevonden maar dat terzijde.
Dat kan het proces dat ervoor zorgt dat je de sleutel vind vertragen. Met rust en beleid zul je dan heel wat sneller de sleutel kunnen vinden uiteindelijk.

Joepie geeft daarom een goed voorbeeld, als er ook nog eens haast bij geboden is, dan zul je sterk moeten zijn wil je in die stress de sleutel nog kunnen vinden zonder daar al teveel schade bij op te lopen in de vorm van het te laat zijn op de afspraak of het fysiek beschadigen van huisraad.
pi_83100892
En als je huis in brand staat? Dan ga ik echt niet "met beleid" mezelf het huis uit laten kruipen

Wat ik bedoel te zeggen; elke situatie vergt een eigen aanpak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')