Dat ligt aan de hypotheekvorm en de hoogte van jouw rente.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 03:58 schreef Marloes het volgende:
Heeft iemand wellicht een idee wat voor boete-rente je kan verwachten als je een hypotheek hebt van rond de 200.000 met een rentevasteperiode van 10 jaar die nog 9 jaar loopt?(is bij Florius overigens).
voor wat ga je een boete krijgen dan?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 03:58 schreef Marloes het volgende:
Heeft iemand wellicht een idee wat voor boete-rente je kan verwachten als je een hypotheek hebt van rond de 200.000 met een rentevasteperiode van 10 jaar die nog 9 jaar loopt?(is bij Florius overigens).
Voor het vervroegd oversluitenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 07:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor wat ga je een boete krijgen dan?
Nou het is niet mijn rente.. Maar de rente is rond de 5,5 procent.. En de hypotheekvorm is aflossingsvrij.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 07:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt aan de hypotheekvorm en de hoogte van jouw rente.
Ja volledig aflossingsvrij, geen idee wat het verstrekkingspercentage isquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Volledig aflossingsvrij? Wat is het verstrekkingspercentage? (ten opzichte van de executiewaarde?)
Geen NHG?
Volgens mij profijtquote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Is het een Profijt-, Voordeel-, Budget- of Compleethypotheek?(had op zich ook wel in één vraag gekund, maar ik loop hier 23 dingen te doen
)
Als ik uitga van 75% EW en de Profijt 12, zal de boeterente ongeveer 5800 euro bedragen, gok ik. Wil je het zeker weten, dan moet je een opgave van Florius vragen.quote:
Niemand?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:22 schreef Reddiablo het volgende:
hoop dat dit het goede topic is
Ben op zoek naar een Hypotheekverstrekker (heb al een koophuis) die niet moeilijk doen met het verhuren van mijn huis vanwege het vertrek naar het buitenland. Zit nu bij Woonfonds Hypotheken (Achmea) en ga daar ZSM weg. Wat een gaar kutbedrijf!
Iemand goede ervaringen hieromtrent?
Dat laatste begrijp ik heel goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:00 schreef bambi.27 het volgende:
Hoe bedoel je wat wil ik. Ik wil een hypotheek waarbij mijn maandlasten laag zijn en waarbij ik een groot deel van mijn hypotheek heb afbetaalt. In 2048 bereik ik de pensioengerechtigde leeftijd. Maar ikwilniet met een mega schuld achterblijven. Ook zitten er haken en ogen aan een hypotheek altijd natuurlijk maar 20% lijkt mij onbredelijk. Voor iemand die nog nooit een schuld heeft gehad is het best wel een eng idee omzo iets alleen te beslissen.
Groetjes
Voor de zekerheid: de Opbouwhypotheek is een hybride hypotheek en niet de voormalige spaarhypotheek. Je kunt inderdaad kiezen om op te bouwen op basis van sparen (100%), maar dat wil niet zeggen dat het hetzelfde is (de kostenstructuur kan wel degelijk anders zijn). Verder niet schokkend, maar ik vind het altijd prettig als de zaken juist worden voorgespiegeldquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:10 schreef bambi.27 het volgende: De rabobank verkoopt .
De opbouw hypotheek voorheen de spaarhypotheek.
Nope. Dat lijkt me niet.quote:Komt de koopsubsidie helemaal niet meer terug???
Let wel op het provisieverhaal.quote:. Ikga meteen opzoeknaar een onafhanelijke adviseur.
en adviseur die provisie krijgt is definitief niet aan te merken als geloofwaardig onafhaneklijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor de zekerheid: de Opbouwhypotheek is een hybride hypotheek en niet de voormalige spaarhypotheek. Je kunt inderdaad kiezen om op te bouwen op basis van sparen (100%), maar dat wil niet zeggen dat het hetzelfde is (de kostenstructuur kan wel degelijk anders zijn). Verder niet schokkend, maar ik vind het altijd prettig als de zaken juist worden voorgespiegeld
[..]
Nope. Dat lijkt me niet.
[..]
Let wel op het provisieverhaal.![]()
Mja, ik ken er zat waar ik m'n handen wel voor in het vuur durf te steken, maar het is maar net waar je als klant voor kiest.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
en adviseur die provisie krijgt is definitief niet aan te merken als geloofwaardig onafhaneklijk
Ik zeg niet dat de Rabobank je oplicht, trouwensquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:48 schreef bambi.27 het volgende:
Een hybride hypotheek dat is niet hetzelfde als de spaarhypotheek. Kijk daarom vind ikdit echt een rotsituatie je word altijd wel opgelicht.. Ikmoet me even laten informeren over een hybride hypotheek.
Hier heb ik ook over nagedacht. Zou het helpen als ik een stageverklaring bijvoeg van een bij hetzelfde bedrijf gelopen (buitenlandse) stage? Ik zou menen dat ik daar het proeftijd risico voor de hypotheekverstrekker mee kan verkleinen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Qua bedrag zou dat best moeten lukken, maar het punt is (op dit moment) dat je pas 1 september begint en daar ook nog eens de proeftijd bij komt. Dát maakt het vooral lastig.
Het risico van de proeftijd is er natuurlijk nog steeds. Als je dat wil verkleinen, moet je de proeftijd achterwege laten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:26 schreef troxx27 het volgende:
[..]
Hier heb ik ook over nagedacht. Zou het helpen als ik een stageverklaring bijvoeg van een bij hetzelfde bedrijf gelopen (buitenlandse) stage? Ik zou menen dat ik daar het proeftijd risico voor de hypotheekverstrekker mee kan verkleinen.
Ik heb hier m'n voorwaardenbestand niet bij de hand. Ik probeer er van de week nog even op terug te komen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:57 schreef Reddiablo het volgende:
welke hypotheekverstrekker is er een beetje relaxt met het verhuren van je huis als je voor een (langere) tijd naar het buitenland vertrekt?
[ben ook geintereseerd] Deze week gaan wij ook om formele toestemming vragen, maar ik blijf het eng vinden. Het huis staat trouwens nu al 2 weken in de verhuurquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb hier m'n voorwaardenbestand niet bij de hand. Ik probeer er van de week nog even op terug te komen.
Je zit in dezelfde situatie als ik zat, nooit schulden gehad en toen ineens een hypotheekquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:00 schreef bambi.27 het volgende:
Hoe bedoel je wat wil ik. Ik wil een hypotheek waarbij mijn maandlasten laag zijn en waarbij ik een groot deel van mijn hypotheek heb afbetaalt. In 2048 bereik ik de pensioengerechtigde leeftijd. Maar ikwilniet met een mega schuld achterblijven. Ook zitten er haken en ogen aan een hypotheek altijd natuurlijk maar 20% lijkt mij onbredelijk. Voor iemand die nog nooit een schuld heeft gehad is het best wel een eng idee omzo iets alleen te beslissen.
Groetjes
Ga eens naar een hypotheekshop ipv op de site van een bank te kijken. Let maar op, dan kun je veel meer lenen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:07 schreef Intrepidity het volgende:
Okay, here goes. Ik weet nul komma niks over Hypotheken. Ik ben 3 weken geleden afgestudeerd, en ben voor een bedrijf aan de slag gegaan voor een salaris van 28.500 euro bruto/jaar (incl vakantiegeld en dat soort dingen). Ik ben inmiddels 22 en wil onderhand toch wel eens op mezelf gaan wonen, en tegen huren heb ik iets omdat a) je jaren op een wachtlijst staat of b) je particulier huurt wat asociaal duur is en c) het huis nooit van jezelf wordt.
Bereken ik echter mijn maximale hypotheek met het bovenstaande bedrag, dan kom ik op een maximum van zo rond de 120.000 uit. Nou is dat natuurlijk nooit het bedrag wat je daadwerkelijk aan een huis kunt uitgeven, en ook al was dat zo, daar koop je tegenwoordig nauwelijks een garagebox voor.
Het soort appartement waar ik me thuis zou voelen begint zo ongeveer bij 130 a 135 k.k.
Ik weet dat je ouders garant kunnen staan, maar alleen mijn moeder leeft nog, en ook zij zit niet al te ruim in het geld, maar heeft wel een behoorlijke overwaarde op haar huis.
Wat zijn de mogelijkheden om je maximale budget wat te rekken? Ik geloof dat sommige gemeenten ook startersleningen verstrekken, maar dan moet je zo ongeveer in een tent voor de deur gaan liggen om voor de quota op is kans te maken..
Bambi, ik zou je adviseren om de hypotheekadviseur ook te vragen naar een spaarhypotheek. Misschien betaal je voor dat hybride gedoe wel hogere kosten terwijl je er wellicht nooit gebruik van zult maken. Laat ze je de verschillen maar heel duidelijk uitleggen en voorrekenen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:45 schreef bambi.27 het volgende:
Beste fokkers,
Situatie is als volgt. Ik heb inmiddels het huis gezien.Het is huis is gevestigd in haarlem de lange veer straat.
Hartje centrum. prijs 159.000 overeengekomen op 152.000.
Ik kreeg allerlei documenten gestuurd.
-Splitsingsakte?
-Financieel overzicht?
- Notullen : waarop stond dat een mw 750huurachterstand had.
Ik behoor tot de VEV. De huidige bewoner neemt ook 2x 250 euro voor zijn reking. Waarschijnlijk voor onderhoud. Ik weet het niet meer. Huisje viel tegen. Gemeenschappelijke berging erg vies. Vroeg waarom er niet goed schoongemaakt werd. Kreeg niet echt een antwoord. Ik heb hier een raar gevoel bij .De huidige bewoner laat zelf zijn peperdure koelkast achter als cadootje....?
Nogmaals een hypotheek gesprek aangevraag bij de rabobank.
Het huis vertoonde ook een aanta manekementen zoals een kapote raam( raam gaat niet open)
Geprobeerd om een onafhankelijke adviseur te vinden. Niet gevonden.
Graag een paar geruststellende woorden voor een bang meisje.
Wat is het senario voor een executie en kun je van een koophuis naar een huurhuis? Hoe gaat dat?
Veel kusjes Bambi.
Je zit waarschijnlijk in een VVEquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:45 schreef bambi.27 het volgende:
-Financieel overzicht?
Ik behoor tot de VEV. De huidige bewoner neemt ook 2x 250 euro voor zijn reking. Waarschijnlijk voor onderhoud. Ik weet het niet meer. Huisje viel tegen. Gemeenschappelijke berging erg vies. Vroeg waarom er niet goed schoongemaakt werd. Kreeg niet echt een antwoord.
Ik heb hier een raar gevoel bij .De huidige bewoner laat zelf zijn peperdure koelkast achter als cadootje....?
Het huis vertoonde ook een aanta manekementen zoals een kapote raam( raam gaat niet open)
Wat is het senario voor een executie en kun je van een koophuis naar een huurhuis? Hoe gaat dat?
Veel kusjes Bambi.
Het financiele overzicht wat je kreeg is waarschijnlijk van die VVE.quote:Wat is een VvE
VVE staat voor Vereniging van Eigenaren.
Wie eigenaar van een koopappartement is, wordt automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren. Dat lidmaatschap is een wettelijke verplichting.
Pas als u uw appartement (en daarmee het appartementsrecht) hebt verkocht én de overdracht aan de nieuwe eigenaar door de notaris is geregeld, bent u geen lid meer van de VvE.
Wat doet een VvE?
De VVE behartigt de gemeenschappelijke belangen van woning- en winkeleigenaren in een gebouw en is verantwoordelijk voor het onderhoud van het gebouw en de bijbehorende grond.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:45 schreef bambi.27 het volgende:
Huisje viel tegen. Gemeenschappelijke berging erg vies. Vroeg waarom er niet goed schoongemaakt werd. Kreeg niet echt een antwoord. Ik heb hier een raar gevoel bij .De huidige bewoner laat zelf zijn peperdure koelkast achter als cadootje....?
Je klinkt niet echt enthousiast over het huis, weet je wel zeker dat je het wilt kopen? Huis kopen moet je niet vergelijk met het kopen van een auto of zo. Je gaat afspraken aan, waar je 30 jaar aan vast zit (hypotheek bijvoorbeeld). Vergeet niet dat na het tekenen van het koopcontract, je nog 3 dagen bedenktijd hebt en de koop kunt ontbinden in die periode zonder opgaaf van reden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:45 schreef bambi.27 het volgende:
Beste fokkers,
Situatie is als volgt. Ik heb inmiddels het huis gezien.Het is huis is gevestigd in haarlem de lange veer straat.
Hartje centrum. prijs 159.000 overeengekomen op 152.000.
Ik kreeg allerlei documenten gestuurd.
-Splitsingsakte?
-Financieel overzicht?
Ik behoor tot de VEV. De huidige bewoner neemt ook 2x 250 euro voor zijn reking. Waarschijnlijk voor onderhoud. Ik weet het niet meer. Huisje viel tegen. Gemeenschappelijke berging erg vies. Vroeg waarom er niet goed schoongemaakt werd. Kreeg niet echt een antwoord. Ik heb hier een raar gevoel bij .De huidige bewoner laat zelf zijn peperdure koelkast achter als cadootje....?
Veel kusjes Bambi.
Ik heb inderdaad al meerdere verhalen gehoord, zo ook bij Florius van ABN...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef TimeJumper het volgende:
Nou volgens mij moet dit geen probleem zijn.
Wij hebben een hypotheek gekregen tegen alle verwachting in. Hypotheek via Aegon afgesloten december 2009.
Mijn vriend had een contract tot en met augustus 2010, geen verlenging.
Ik werkte via een uitzendbureau (ook geen intentieverklaring te krijgen) de afgelopen 2 jaar. Ze hebben de hypotheek op basis van mijn loon berekend. Dus ook jaaropgaven van 3 jaar ervoor.
Maar in die jaren werkte ik voornamelijk parttime.
Nu hadden wij ook niet zo'n hoge hypotheek nodig, uit mijn hoofd zo'n 150.000
De gegevens van het loon van mijn vriend zijn wel meegezonden.
Dus je ziet, we konden ze geen enkele zekerheid geven maar toch de hypotheek gekregen.
Ik vond het wel vreemd maar we waren er wel blij mee.
Dus misschien lukt het jullie ook wel.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:58 schreef capricia het volgende:
Zijn er ook hypotheken waarbij je geen afsluitprovisie hoeft te betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |