Wat willen ze nou? Dat men dit op sokken gaat doen uit respect voor de Islam?quote:Joden maakt het niet uit dat ze moslims beledigen, dat weet iedereen. Zo'n ontruiming kan ook met een beetje respect voor de gelovigen.
Uit FP artikel:quote:Wat willen ze nou? Dat men dit op sokken gaat doen uit respect voor de Islam?
Waar zie je staan dat het moskee bestuur ageert tegen het dreigement van schoenen en laarzen?quote:Voorzitter van Milli Görüs Fatih Dag reageert in de krant gelaten. Hij zegt waarschijnlijk geen gehoor te geven aan het verzoek van Asscher.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:14 schreef Gia het volgende:
En hoe zit het met na de ontruiming? Moskee afbreken, ook op sokken?
Nergens, daarom haal ik ook een reactie aan van iemand die vindt dat die ontruiming op respectvolle wijze dient te gebeuren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uit FP artikel:
[..]
Waar zie je staan dat het moskee bestuur ageert tegen het dreigement van schoenen en laarzen?
Oud bericht uit November 2009:quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:21 schreef Amos_ het volgende:
Mogen ze nog lang blijven zitten. Als dit gewone huizen waren geweest was een maand na de uitspraak van die rechter de boel al ontruimd geweest.
Het slappe zakken beleid sterkt dat moskee bestuur alleen maar in hun overtuiging dat ze er niet echt uit hoeven. Ze hadden in november al met ME voor de deur moeten staan.quote:AMSTERDAM - De Aya Sofiamoskee aan de Postjesweg moet morgen leeg opgeleverd zijn. Maar de gelovigen willen niet verhuizen naar het alternatief, een voormalig naaiatelier in de Pilotenstraat op bedrijventerrein De Schinkel.
[knip]
Maar volgens Michel Slaager van Stadgenoot is de gestelde datum een voldongen feit. Stadgenoot wil op de grond aan de Postjesweg een woon-servicecomplex bouwen. ''Het ligt bij de deurwaarder. We zitten niet te wachten op een ontruiming, maar de rechter heeft ons in het gelijk gesteld. Ze hebben ons al zo lang geremd in de ontwikkeling van de bouwplannen.''
Oeps. Verkeerd begrepen, inderdaad een beetje vreemde reactie op de FP. De moskee krijgt al voldoende respect door het continu uitstel van ontruiming en zelfs een nette aankondiging.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nergens, daarom haal ik ook een reactie aan van iemand die vindt dat die ontruiming op respectvolle wijze dient te gebeuren.
Vraag ik me af of dit dan op sokken moet?
Ook vermoed ik dat dit op dat moment veel ophef zal geven. Toch nog onvoldoende respect.
Bronquote:Asscher: Aya Sofia moskee ontruimen
AMSTERDAM (ANP) - Waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher van Amsterdam heeft de gebruikers van de Aya Sofia moskee aan de Postjesweg in de hoofdstad per brief gesommeerd het pand uiterlijk 28 juni te verlaten.
In 2008 oordeelde de rechter al dat moskeevereniging Milli Görüs uit de moskee moet vertrekken zodat eigenaar, woningcorporatie Stadgenoot, het pand in gebruik kan nemen. Dat heeft de gemeente woensdag bekendgemaakt.
In de brief, opgesteld in het Turks en het Nederlands, wordt nogmaals medegedeeld dat het pand verlaten moet worden, anders krijgt de politie de opdracht het te ontruimen. Tussen de eigenaar en Milli Görüs sleept al een jarenlang conflict over het gebouw.
Volgens de brief is door oud-burgemeester Cohen in maart van dit jaar nog overleg gevoerd met alle partijen in het conflict. Hij heeft ze destijds opgeroepen om er onderling uit te komen. Na een gesprek daarna met Stadgenoot is er geen oplossing gekomen en heeft de woningcorporatie verzocht het vonnis alsnog ten uitvoer te brengen.
Ontruiming buiten gebedstijden
Asscher stelt in de brief verder dat ontruiming, mocht die nodig zijn, buiten de gebedstijden zal plaatshebben en ook buiten de reguliere schooltijden van de omringende scholen.
Stadgenoot wil het pand na de ontruiming onmiddellijk in gebruik nemen.
... en moslims die het telkens niet kunnen laten er ook op te happen...quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:31 schreef Disana het volgende:
Het perfecte recept: een suggestieve TT (sokken), een opruiende OP (moet dat soms op sokken?!?) en ziedaar, je hebt een topic voor onderbuikreacties.
Dat dus. Als je zeker wilt zijn dat een ontruiming van een moskee respectabel gebeurt moet je het gewoon zelf doen en niet wachten tot anderen het voor je doen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Oeps. Verkeerd begrepen, inderdaad een beetje vreemde reactie op de FP. De moskee krijgt al voldoende respect door het continu uitstel van ontruiming en zelfs een nette aankondiging.
Het is de eiser (woningbouw/gemeente) die geen respect krijgt op haar verzoek om ontruiming, die door de wettelijke macht is goedgekeurd.
Ik vind dat niet normaal maar wel gebruikelijk. Je zet mensen niet zo eenvoudig uit een pand. Maar wat is er nou helemaal aan de hand: er is een ultimatum gesteld. Geen reden om hier over knuppels en varkens en voortrekken te lezen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:32 schreef Amos_ het volgende:
Maar om het on-topic te houden, jij vindt het normaal dat een gebouw dat al maanden geleden leeg had moeten zijn er nog steeds staat? Dus voor de moskee geldt die wet niet? Wat nou civielrecht van Nederland, de moskee gaat voor?
Niet normaal maar wel gebruikelijk? Het betreft potdomme een gerechtelijk bevel uit 2008 (!!!) en er is een alternatief pand gewoon beschikbaar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat niet normaal maar wel gebruikelijk. Je zet mensen niet zo eenvoudig uit een pand. Maar wat is er nou helemaal aan de hand: er is een ultimatum gesteld. Geen reden om hier over knuppels en voortrekken te lezen.
Die mochten het geen 2 jaar uitstellen zoals, volgens Disana, gebruikelijk is...quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:36 schreef bijdehand het volgende:
Eerst moesten die bejaarde biljarters meteen het pand uit omdat er een Marokkaans clubhuis kwam
Oh, dus omdat jij weer eens iets in een FB meldt, mogen anderen er niets meer in het topic zelf over zeggen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:36 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Niet normaal maar wel gebruikelijk? Het betreft potdomme een gerechtelijk bevel uit 2008 (!!!) en er is een alternatief pand gewoon beschikbaar.
Dat ultimatum is al meerdere malen gesteld, lekkere boodschap geeft dat af vind je ook niet? En de overtrokken reacties heb ik (ja ja daar gaan al die mensen die mij altijd beschuldigen van oogkleppen weer) gewoon in feedback gemeld.
Dat zeg ik niet maar wat gaat het bereiken behalve nog meer off-topic reacties?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dus omdat jij weer eens iets in een FB meldt, mogen anderen er niets meer in het topic zelf over zeggen?
Ik denk dat ik prima zelf kan uitmaken wat ik post en wat ik daarmee denk te bereikenquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar wat gaat het bereiken behalve nog meer off-topic reacties?
Ik wilde alleen maar voorkomen dat men als bloedhonden op je af zou gaan vanwege die postquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat ik prima zelf kan uitmaken wat ik post en wat ik daarmee denk te bereiken
Dat lees ik nergens, dat is een aanname die hier wordt gedaan. Het is heel gewoon uitzetting zo lang mogelijk tegen te houden. Er is nu een ultimatum bereikt dus einde verhaal.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:
Een bestuur dat denkt dat het boven de wet van Nederland staat.
Waarom is dit zo'n probleem voor jou dat je zelfs een suggestieve TT maakt? Is het niet algemeen gebruikelijk dat mensen waar dat kan rekening met elkaar houden? Of zou je graag zien dat een christelijke gebedsruimte wordt ontruimd door het respectloos op de grond smijten van kruisen en kaarsen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:43 schreef Gia het volgende:
Hoe moet dit nou straks gaan? Staan ze om 9 uur 's morgens klaar. "Oh nee, schooltijd, mag niet." Dan maar om 12 uur? "Oops, toevallig gebedstijd en daarna weer schooltijd". Kunnen ze om kwart voor 4 misschien beginnen? "Eh, nee, zitten ze weer klaar voor het gebed". Op vrijdag kan natuurlijk al helemaal niet.
Wanneer en hoe is het gepast om te ontruimen? Op zaterdag en zondag, buiten de gebedstijden?
Een gerechtelijk bevel tot ontruimen lijkt me een prima ultimatum.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens, dat is een aanname die hier wordt gedaan. Het is heel gewoon uitzetting zo lang mogelijk tegen te houden. Er is nu een ultimatum bereikt dus einde verhaal.
Het dan gaande gebed af laten ronden en iedereen eruit begeleiden en niemand meer het pand laten binnen treden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:43 schreef Gia het volgende:
Hoe moet dit nou straks gaan? Staan ze om 9 uur 's morgens klaar. "Oh nee, schooltijd, mag niet." Dan maar om 12 uur? "Oops, toevallig gebedstijd en daarna weer schooltijd". Kunnen ze om kwart voor 4 misschien beginnen? "Eh, nee, zitten ze weer klaar voor het gebed". Op vrijdag kan natuurlijk al helemaal niet.
Wanneer en hoe is het gepast om te ontruimen? Op zaterdag en zondag, buiten de gebedstijden?
Er is wel een verschil tussen kruisbeelden vernielen of op schoenen een gebouw ontruimen in verband met de arbo-wet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom is dit zo'n probleem voor jou dat je zelfs een suggestieve TT maakt? Is het niet algemeen gebruikelijk dat mensen waar dat kan rekening met elkaar houden? Of zou je graag zien dat een christelijke gebedsruimte wordt ontruimd door het respectloos op de grond smijten van kruisen en kaarsen.
Door te blijven zitten, ondanks deurwaarders en gerechtelijke bevelen, geven ze toch geen gevolg aan de wet? Ergo, ze stellen zichzelf boven de wet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens, dat is een aanname die hier wordt gedaan. Het is heel gewoon uitzetting zo lang mogelijk tegen te houden. Er is nu een ultimatum bereikt dus einde verhaal.
Je aanname dat ze boven de wet staan neem je terug? Je bent het met me eens dat ook voor moslims gewoon zo'n ultimatum geldt? Mooi.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:47 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Een gerechtelijk bevel tot ontruimen lijkt me een prima ultimatum.
Die oude mannetjes van de blijartclub moesten er ook meteen uit. Daar werd niet "gerekt" zoals "gebruikelijk".
wanneer gaan marokkanen/moslims eens rekening houden met onze wetten, onze cultuur en wensen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom is dit zo'n probleem voor jou dat je zelfs een suggestieve TT maakt? Is het niet algemeen gebruikelijk dat mensen waar dat kan rekening met elkaar houden? Of zou je graag zien dat een christelijke gebedsruimte wordt ontruimd door het respectloos op de grond smijten van kruisen en kaarsen.
Jawel hoor, het gebeurt voorafgaand aan ontruimingen en bij gewijzigde bestemmingsplannen zo vaak dat mensen/groepen doorprocederen en protesteren tot het eind in zicht is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Door te blijven zitten, ondanks deurwaarders en gerechtelijke bevelen, geven ze toch geen gevolg aan de wet? Ergo, ze stellen zichzelf boven de wet.
[ afbeelding ]
Nee, die neem ik niet terug. Dat ultimatum is al eerder gesteld en er wordt niet geluisterd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Je aanname dat ze boven de wet staan neem je terug? Je bent het met me eens dat ook voor moslims gewoon zo'n ultimatum geldt? Mooi.
1. Er is allang geen protestmogelijkheid meer het ultimatum was al eerder (vaker) ingesteld.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Jawel hoor, het gebeurt voorafgaand aan ontruimingen en bij gewijzigde bestemmingsplannen zo vaak dat mensen/groepen doorprocederen en protesteren tot het eind in zicht is.
Je kunt ook niet stellen dat deze groep dit zonder reden doet: ze willen graag blijven tot hun moskee is afgebouwd. Daar kunnen ze gewoon om vechten. Alleen is er nu dus een ultimatum gesteld.
Dat teken naast ''Wij'' op het spandoek lijkt net een middelvingerquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Door te blijven zitten, ondanks deurwaarders en gerechtelijke bevelen, geven ze toch geen gevolg aan de wet? Ergo, ze stellen zichzelf boven de wet.
[ afbeelding ]
Wat begrijp je niet aan gerechtelijke uitspraken vanaf 2008?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Jawel hoor, het gebeurt voorafgaand aan ontruimingen en bij gewijzigde bestemmingsplannen zo vaak dat mensen/groepen doorprocederen en protesteren tot het eind in zicht is.
Je kunt ook niet stellen dat deze groep dit zonder reden doet: ze willen graag blijven tot hun moskee is afgebouwd. Daar kunnen ze gewoon om vechten. Alleen is er nu dus een ultimatum gesteld.
quote:Op 27 september maakte de Keulse Milli Görüs-bobo Ücüncü duidelijk dat men zich in Amsterdam-West geen illusies meer moest maken over de Westermoskee. Ze krijgen geen architectonisch hoogstandje aan een gracht in een woonwijk, maar een bedrijfsruimte achter een bouwmarkt.
Ja logisch we hadden Job als burgemeesterquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Oud bericht uit November 2009:
[..]
Het slappe zakken beleid sterkt dat moskee bestuur alleen maar in hun overtuiging dat ze er niet echt uit hoeven. Ze hadden in november al met ME voor de deur moeten staan.
als daar vervangende woonruimte voor is aangeboden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:59 schreef Disana het volgende:
Als dit, zoals veel vaker voorkomt, over de protesterende bewoners van huurwoningen die worden gesloopt voor koopwoningen was gegaan, had niemand twee keer nagedacht over de beweegredenen van de bewoners.
Ze moeten blij zijn dat ze iets krijgen, in Scandinavie hadden ze al lang de vinger gekregen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan gerechtelijke uitspraken vanaf 2008?
En er zijn al meerdere malen ultimatums gesteld, wat maakt dit ultimatum anders dan de eerdere?
Ze krijgen een alternatieve ruimte aangeboden. Daarnaast gaat heel die Westermoskee niet door, dus valt er ook niets te wachten.
[..]
Onzin, je gaat volledig voorbij aan het feit dat dit niet het eerste ( en dat is al triest genoeg ) ultimatum is dat is gesteld maar dat dit al vanaf 2008 aan de gang is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:59 schreef Disana het volgende:
Als dit, zoals veel vaker voorkomt, over de protesterende bewoners van huurwoningen die worden gesloopt voor koopwoningen was gegaan, had niemand twee keer nagedacht over de beweegredenen van de bewoners.
Nee fout.. Als een moslim wordt tegengehouden door de wet, is het discriminatie..quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:50 schreef Enchanter het volgende:
Het is bijna vakantie , dus van de omliggende scholen (zit maar één school om de hoek) zullen ze geen last hebben.
Dus binnenkort kan het 'feest' beginnen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom die gasten niet gewoon vrijwillig vertrekken , ze hebben zich gewoon aan de wet te houden.
Van "doorprocederen" was geen sprake. Ze bleven gewoon arrogant zitten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ontruimen is ontruimen. Zorg dat het gebouw leeg is, dan is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar kennelijk zit het je dwars dat het ontruimen op respectvolle wijze zal geschieden. Wat is je probleem daarmee dat je het zelfs over sokken hebt in de TT?quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ontruimen is ontruimen. Zorg dat het gebouw leeg is, dan is er niks aan de hand.
Zoiets zou bij een Christelijke gebedsruimte überhaupt niet gebeuren, die hebben dat dan al wel eerder in veiligheid gebracht.
Ah en ik maar denken dat het ultimatum 2008 was??quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Je draait het nu om, ze zit er niet mee dat het respectvol gebeurt maar verbaast zich dat er expliciet een oproep staat tot respectvol ontruimen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar kennelijk zit het je dwars dat het ontruimen op respectvolle wijze zal geschieden. Wat is je probleem daarmee dat je het zelfs over sokken hebt in de TT?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |