abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:14:12 #1
3542 Gia
User under construction
pi_82870741
Asscher dreigt moskee met ontruiming

Al meer dan 2 jaar weet men dat deze moskee ontruimd moet worden. Burgemeester Asscher biedt moslims een kans dit zelf op gepaste wijze te doen, maar dit weigert men.
Tja, dan worden straks moskeeregels waarschijnlijk overtreden.

De eerste reactie op dit frontpage-artikel vond ik wel typisch:
quote:
Joden maakt het niet uit dat ze moslims beledigen, dat weet iedereen. Zo'n ontruiming kan ook met een beetje respect voor de gelovigen.
Wat willen ze nou? Dat men dit op sokken gaat doen uit respect voor de Islam?

En hoe zit het met na de ontruiming? Moskee afbreken, ook op sokken?

Snap eigenlijk niet waarom dat ding niet al lang ontruimd is.

Grmbzz, TT moet zijn 'ontruimen' natuurlijk. Mod???
pi_82870798
Dan maar zo:

[ Bericht 33% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2010 11:23:52 ]
pi_82870831
quote:
Wat willen ze nou? Dat men dit op sokken gaat doen uit respect voor de Islam?
Uit FP artikel:
quote:
Voorzitter van Milli Görüs Fatih Dag reageert in de krant gelaten. Hij zegt waarschijnlijk geen gehoor te geven aan het verzoek van Asscher.
Waar zie je staan dat het moskee bestuur ageert tegen het dreigement van schoenen en laarzen?
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:17:28 #4
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_82870832
Een ontruiming op sokken

pi_82870854
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:14 schreef Gia het volgende:
En hoe zit het met na de ontruiming? Moskee afbreken, ook op sokken?

sloopkogel.
pi_82870896
Nee, ze komen gewoon met schoenen binnen en honden. Ze houden er wel rekening mee dat dit niet tijdens een gebedsdienst is.
pi_82870961
Mogen ze nog lang blijven zitten. Als dit gewone huizen waren geweest was een maand na de uitspraak van die rechter de boel al ontruimd geweest.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:22:02 #8
3542 Gia
User under construction
pi_82870976
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Uit FP artikel:
[..]

Waar zie je staan dat het moskee bestuur ageert tegen het dreigement van schoenen en laarzen?
Nergens, daarom haal ik ook een reactie aan van iemand die vindt dat die ontruiming op respectvolle wijze dient te gebeuren.

Vraag ik me af of dit dan op sokken moet?

Ook vermoed ik dat dit op dat moment veel ophef zal geven. Toch nog onvoldoende respect.
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:23:43 #9
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82871028
Is er al een linkse geitenwollensokken vereniging opgestaan om tegen dit besluit te ageren met als einddoel de moskee te behouden? Nee? Wacht maar even dan... komt vanzelf wel.

Voorzitter van Milli Görüs Fatih Dag weet dit onderhand ook wel hoe Nederland werkt en die gaat rustig onderuit hangen tot die linksen komen en zijn problemen oplossen.
pi_82871110
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:21 schreef Amos_ het volgende:
Mogen ze nog lang blijven zitten. Als dit gewone huizen waren geweest was een maand na de uitspraak van die rechter de boel al ontruimd geweest.
Oud bericht uit November 2009:
quote:
AMSTERDAM - De Aya Sofiamoskee aan de Postjesweg moet morgen leeg opgeleverd zijn. Maar de gelovigen willen niet verhuizen naar het alternatief, een voormalig naaiatelier in de Pilotenstraat op bedrijventerrein De Schinkel.
[knip]

Maar volgens Michel Slaager van Stadgenoot is de gestelde datum een voldongen feit. Stadgenoot wil op de grond aan de Postjesweg een woon-servicecomplex bouwen. ''Het ligt bij de deurwaarder. We zitten niet te wachten op een ontruiming, maar de rechter heeft ons in het gelijk gesteld. Ze hebben ons al zo lang geremd in de ontwikkeling van de bouwplannen.''
Het slappe zakken beleid sterkt dat moskee bestuur alleen maar in hun overtuiging dat ze er niet echt uit hoeven. Ze hadden in november al met ME voor de deur moeten staan.
pi_82871154

Net zoals die grote gemeentes die nu al zeggen de kraak-wet niet uit te voeren. Nederland het land van de slappe thee-zakjes
pi_82871181
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Nergens, daarom haal ik ook een reactie aan van iemand die vindt dat die ontruiming op respectvolle wijze dient te gebeuren.

Vraag ik me af of dit dan op sokken moet?

Ook vermoed ik dat dit op dat moment veel ophef zal geven. Toch nog onvoldoende respect.
Oeps. Verkeerd begrepen, inderdaad een beetje vreemde reactie op de FP. De moskee krijgt al voldoende respect door het continu uitstel van ontruiming en zelfs een nette aankondiging.

Het is de eiser (woningbouw/gemeente) die geen respect krijgt op haar verzoek om ontruiming, die door de wettelijke macht is goedgekeurd.
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:30:06 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_82871229
Ah vandaar al die spandoeken op dat gebouw , toen ik er vorige week langs liep. Ik wist helemaal niet dat ze weg moesten daar terwijl ik er om de hoek woonde
Ik ben inmiddels overleden
pi_82871315
Het slappe zakken beleid was trouwens onder regie van Job Cohen.
quote:
Asscher: Aya Sofia moskee ontruimen
AMSTERDAM (ANP) - Waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher van Amsterdam heeft de gebruikers van de Aya Sofia moskee aan de Postjesweg in de hoofdstad per brief gesommeerd het pand uiterlijk 28 juni te verlaten.

In 2008 oordeelde de rechter al dat moskeevereniging Milli Görüs uit de moskee moet vertrekken zodat eigenaar, woningcorporatie Stadgenoot, het pand in gebruik kan nemen. Dat heeft de gemeente woensdag bekendgemaakt.

In de brief, opgesteld in het Turks en het Nederlands, wordt nogmaals medegedeeld dat het pand verlaten moet worden, anders krijgt de politie de opdracht het te ontruimen. Tussen de eigenaar en Milli Görüs sleept al een jarenlang conflict over het gebouw.

Volgens de brief is door oud-burgemeester Cohen in maart van dit jaar nog overleg gevoerd met alle partijen in het conflict. Hij heeft ze destijds opgeroepen om er onderling uit te komen. Na een gesprek daarna met Stadgenoot is er geen oplossing gekomen en heeft de woningcorporatie verzocht het vonnis alsnog ten uitvoer te brengen.

Ontruiming buiten gebedstijden

Asscher stelt in de brief verder dat ontruiming, mocht die nodig zijn, buiten de gebedstijden zal plaatshebben en ook buiten de reguliere schooltijden van de omringende scholen.

Stadgenoot wil het pand na de ontruiming onmiddellijk in gebruik nemen.
Bron

Praten, praten, praten en twee jaar later zitten ze er nog en lacht dat moskeebestuur zich helemaal dood.
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:33:10 #15
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82871338
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:31 schreef Disana het volgende:
Het perfecte recept: een suggestieve TT (sokken), een opruiende OP (moet dat soms op sokken?!?) en ziedaar, je hebt een topic voor onderbuikreacties.
... en moslims die het telkens niet kunnen laten er ook op te happen...
pi_82871385
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oeps. Verkeerd begrepen, inderdaad een beetje vreemde reactie op de FP. De moskee krijgt al voldoende respect door het continu uitstel van ontruiming en zelfs een nette aankondiging.

Het is de eiser (woningbouw/gemeente) die geen respect krijgt op haar verzoek om ontruiming, die door de wettelijke macht is goedgekeurd.
Dat dus. Als je zeker wilt zijn dat een ontruiming van een moskee respectabel gebeurt moet je het gewoon zelf doen en niet wachten tot anderen het voor je doen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2010 @ 10:34:40 #17
137949 Disana
pi_82871389
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:32 schreef Amos_ het volgende:

Maar om het on-topic te houden, jij vindt het normaal dat een gebouw dat al maanden geleden leeg had moeten zijn er nog steeds staat? Dus voor de moskee geldt die wet niet? Wat nou civielrecht van Nederland, de moskee gaat voor?
Ik vind dat niet normaal maar wel gebruikelijk. Je zet mensen niet zo eenvoudig uit een pand. Maar wat is er nou helemaal aan de hand: er is een ultimatum gesteld. Geen reden om hier over knuppels en varkens en voortrekken te lezen.
pi_82871440
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat niet normaal maar wel gebruikelijk. Je zet mensen niet zo eenvoudig uit een pand. Maar wat is er nou helemaal aan de hand: er is een ultimatum gesteld. Geen reden om hier over knuppels en voortrekken te lezen.
Niet normaal maar wel gebruikelijk? Het betreft potdomme een gerechtelijk bevel uit 2008 (!!!) en er is een alternatief pand gewoon beschikbaar.

Dat ultimatum is al meerdere malen gesteld, lekkere boodschap geeft dat af vind je ook niet? En de overtrokken reacties heb ik (ja ja daar gaan al die mensen die mij altijd beschuldigen van oogkleppen weer ) gewoon in feedback gemeld.

Was je ook maar zo fel als het over israel ging, hoe vaak je daar wel niet joden/israel bash ziet met gelijkwaardige bewoordingen....
pi_82871452
Eerst moesten die bejaarde biljarters meteen het pand uit omdat er een Marokkaans clubhuis kwam
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82871485
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:36 schreef bijdehand het volgende:
Eerst moesten die bejaarde biljarters meteen het pand uit omdat er een Marokkaans clubhuis kwam
Die mochten het geen 2 jaar uitstellen zoals, volgens Disana, gebruikelijk is...
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2010 @ 10:37:33 #21
137949 Disana
pi_82871498
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:36 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Niet normaal maar wel gebruikelijk? Het betreft potdomme een gerechtelijk bevel uit 2008 (!!!) en er is een alternatief pand gewoon beschikbaar.

Dat ultimatum is al meerdere malen gesteld, lekkere boodschap geeft dat af vind je ook niet? En de overtrokken reacties heb ik (ja ja daar gaan al die mensen die mij altijd beschuldigen van oogkleppen weer ) gewoon in feedback gemeld.
Oh, dus omdat jij weer eens iets in een FB meldt, mogen anderen er niets meer in het topic zelf over zeggen?
pi_82871525
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, dus omdat jij weer eens iets in een FB meldt, mogen anderen er niets meer in het topic zelf over zeggen?
Dat zeg ik niet maar wat gaat het bereiken behalve nog meer off-topic reacties?
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2010 @ 10:39:59 #23
137949 Disana
pi_82871606
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar wat gaat het bereiken behalve nog meer off-topic reacties?
Ik denk dat ik prima zelf kan uitmaken wat ik post en wat ik daarmee denk te bereiken
pi_82871642
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat ik prima zelf kan uitmaken wat ik post en wat ik daarmee denk te bereiken
Ik wilde alleen maar voorkomen dat men als bloedhonden op je af zou gaan vanwege die post

Het is alleen jammer dat zo de aandacht afgeleid gaat van het daadwerkelijke probleem. Een bestuur dat denkt dat het boven de wet van Nederland staat.
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2010 @ 10:42:51 #25
137949 Disana
pi_82871714
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:

Een bestuur dat denkt dat het boven de wet van Nederland staat.
Dat lees ik nergens, dat is een aanname die hier wordt gedaan. Het is heel gewoon uitzetting zo lang mogelijk tegen te houden. Er is nu een ultimatum bereikt dus einde verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')