abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82975080
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef LadyS het volgende:
Ik vind 'dumpen' altijd zo'n vervelend woord in deze context. :$

"Opvoeding outsourcen" klinkt ook niet helemaal jovel.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:08:35 #202
5428 crew  miss_sly
pi_82975085
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef Silmarwen het volgende:
Artikel stond pas in de Volkskrant dacht ik. Is ook nog wel ergens een topic over in NWS. Zal eens kijken of ik het kan vinden.

En op elk KDV gebeurt alles op verzoek. Als ouders niet willen dat hun kindje slaapt prima. En ik zou nooit een kind dwingen te eten of te drinken, dat is niet aan mij. Voeding gaat ook op verzoek van de ouders. Het KDV levert een standaard aan producten en diensten maar alles is op maat voor elk kindje. Maar feit is en blijft dat een kindje veel en veel minder aandacht krijgt daar dan bij ouders. En feit is en blijft dat het een veel stressvollere omgeving is, verticaal of horizontaal.
Natuuriljk krijgt een kindje daar minder aandacht dan thuis. zeker als het thuis enig kind is. En ik vind dat niet per se slecht, eigenlijk. Senna zal geen broertjes of zusjes krijgen, en ik denk dat ze op deze manier al vroeg kan leren dat niet altijd alle aandacht 100% voor haar is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_82975098
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, om aan te geven hoe ons kdv omgaat met zaken: toen er een keer Danoontje werd uitgedeeld ( ) werd ik speciaal omgebeld om te vragen of Senna dat mocht hebben.
Dat is wel heel netjes zeg!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:09:09 #204
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_82975115
Ik vind, dat je een slechte ouder bent, als jij je kind de helft van de week door een ander laat verzorgen ja. Ouder zijn is een keus, en tegenwoordig veel al een bewuste keus, dan kun je ook de bewuste keus maken om minder te gaan werken en ook echt tijd aan je kind te besteden ipv de opvoeding steeds aan een ander over te laten, maar wel klagen over wat er allemaal niet goed is. Wil je het goed hebben, doe het dan zelf.

1 a 2 dagen, prima. Goed voor de ontwikkeling op sociaal en cognitief vlak. 3 dagen, op het randje, 4 dagen van de zotte. Dan is je kind meer bij een vreemde dan bij jou. Ja, dat vind ik getuigen van slecht ouderschap of onverschilligheid, misschien wel egoisme zelfs.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:10:08 #205
5428 crew  miss_sly
pi_82975161
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:08 schreef Roönaän het volgende:

[..]

dumpen is een engatief woord en eigenlijk in deze context gewoonweg incorrect:

dum·pen dumpte, h gedumpt 1 (afval, vuil) storten 2 (goederen) verkopen beneden de geldende prijs
pi_82975195
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:08 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Nee, dat klinkt ook niet nee.
Wat is er mis met '(weg)brengen'?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:11:16 #207
54772 Silmarwen
pi_82975229
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dumpen is een engatief woord en eigenlijk in deze context gewoonweg incorrect:

dum·pen dumpte, h gedumpt 1 (afval, vuil) storten 2 (goederen) verkopen beneden de geldende prijs
verkopen beneden de geldende prijs

Dat doe je toch in principe ook. De geldende prijs ben jij, en iemand daar buiten is beneden die prijs.
pi_82975242
Eens. Daarom snap ik die carriereouders ook niet. Het lijkt soms wel alsof ze kinderen hebben omdat het erbij hoort. Bij een ander oppasgezin wat ik had was ik fulltime de oppas (aupair dus) en die mensen werkten 5 dagen a 11 uur per dag. Hadden 3 jonge kids en een hond. Het opvoeden schoot er volledig bij in en het was een ongeregeld zooitje Ik kon daar niet tegenop boksen.
pi_82975304
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:09 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind, dat je een slechte ouder bent, als jij je kind de helft van de week door een ander laat verzorgen ja. Ouder zijn is een keus, en tegenwoordig veel al een bewuste keus, dan kun je ook de bewuste keus maken om minder te gaan werken en ook echt tijd aan je kind te besteden ipv de opvoeding steeds aan een ander over te laten, maar wel klagen over wat er allemaal niet goed is. Wil je het goed hebben, doe het dan zelf.

1 a 2 dagen, prima. Goed voor de ontwikkeling op sociaal en cognitief vlak. 3 dagen, op het randje, 4 dagen van de zotte. Dan is je kind meer bij een vreemde dan bij jou. Ja, dat vind ik getuigen van slecht ouderschap of onverschilligheid, misschien wel egoisme zelfs.
Inderdaad, dan kan je beter een werkloze WoW-moeder hebben, dan krijgen ze nog eens aandacht
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:12:53 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82975310
quote:

Maar misschien kunnen ze op het kdv wel beter opvoeden dan ik? Ik doe maar wat en die mensen op het kdv hebben ervoor geleerd. Sommige kinderen zijn op het kdv misschien wel beter af dan thuis.
Mijn kinderen gaan trouwens niet naar de opvang.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82975327
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef Stranger het volgende:

[..]

Inderdaad, dan kan je beter een werkloze WoW-moeder hebben, dan krijgen ze nog eens aandacht
pi_82975361
quote:

Ik vind jou vreselijk kort door de bocht.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:13:59 #213
54772 Silmarwen
pi_82975368
quote:

[..]

Uhh? Want ik ben werkloos? Ik werk gewoon 27 uur per week. En WoW speel ik als mijn dochter op bed ligt. Want God ja, je zou eens een hobby hebben. Moeders die 40 uur werken en 2 dagen shoppen zijn ook alles.
pi_82975386
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Maar misschien kunnen ze op het kdv wel beter opvoeden dan ik? Ik doe maar wat en die mensen op het kdv hebben ervoor geleerd. Sommige kinderen zijn op het kdv misschien wel beter af dan thuis.
Zeker. Ik denk dat alle kinderen op een kdv beter af zijn dan altijd thuis. Ze leren delen, op hun beurt te wachten, om te gaan met verschillende mensen, leidsters en kinderen. Sociale vaardigheden etc etc. Alleen ben ik voor max 2 dagen per week

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2010 13:14:58 ]
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:14:24 #215
5428 crew  miss_sly
pi_82975394
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:11 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

verkopen beneden de geldende prijs

Dat doe je toch in principe ook. De geldende prijs ben jij, en iemand daar buiten is beneden die prijs.
Ik vind dat je zwaar overdrijft, maar je hebt het recht die mening te hebben.

En slecht ouderschap, onverschilligheid? Ik denk dat er veel kinderen zijn van wie een of beide ouders fulltime thuis zijn die het vele malen slechter hebben dan veel kinderen die 3-4 dagen naar het kdv gaan.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:14:47 #216
54772 Silmarwen
pi_82975419
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:14 schreef heaven7 het volgende:
Zeker. Ik denk dat alle kinderen op een kdv beter af zijn dan altijd thuis. Ze leren delen, op hun beurt te wachten, om te gaan met verschillende mensen, leidsters en kinderen. Sociale vaardigheden etc etc. Alleen ben ik voor max 2 dagen per week
Wat jij zegt.
pi_82975439
Overigens is dit topic precies een mooi voorbeeld van in en out of the box zijn en het concept van self deception en collusion
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:16:01 #218
5428 crew  miss_sly
pi_82975479
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:15 schreef Roönaän het volgende:
Overigens is dit topic precies een mooi voorbeeld van in en out of the box zijn en het concept van self deception en collusion
Leg eens uit
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:16:43 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82975509
quote:
[..]
"Vroeger" leerden ze dat thuis ook; de gezinnen waren gemiddeld groter en omdat vrijwel geen enkele moeder werkte had geen kind de zandbak in het speeltuintje voor zichzelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:17:05 #220
54772 Silmarwen
pi_82975528
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Leidsters op een KDV hebben 3 a 4 jaar een opleiding achter de rug. Daarin leerje veel pedagogische trucjes, analyses et cetera. Maar dat maakt niet voor betere opvoeding in mijn ogen. Want ik kan nog zo gek zijn op de kindjes in mijn groep, ze nog zo pedagogisch verantwoord opvoeden, ik houd niet van ze, zeker niet zoals ik van mijn eigen kindje houd.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:18:36 #221
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975598
quote:

[..]

Zei de level 80 holy paladin ...
pi_82975717
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leg eens uit

http://www.bol.com/nl/p/e(...)004872253/index.html
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:21:19 #223
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975723
quote:

[..]

En dat is precies de reden dat Yade, en ook de baby die gaat komen op 1.5 jarige leeftijd naar een kdv gaan. Sociale ontwikkeling gaat een stuk beter bij een groep kinderen. Maar ik ben het dan ook weer met Silmarwen eens dat het voor meer dan 2 dagen in de week zielig is. Yade zit één dag in de week op het kdv en één dag in de week past opa op. Voor de rest van de week is het aan ons ouders om op te voeden en voor ons kind te zorgen.
pi_82975743
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:13 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Uhh? Want ik ben werkloos? Ik werk gewoon 27 uur per week. En WoW speel ik als mijn dochter op bed ligt. Want God ja, je zou eens een hobby hebben. Moeders die 40 uur werken en 2 dagen shoppen zijn ook alles.
Waarom voel je je persoonlijk aangevallen?

Jij bent toch degene die moeders die hun kind meer dan twee dagen naar een kdv brengt voor slechte ouders uitmaakt? Wat kwam er voorbij; slecht ouders, slechte opvoeding, egoisten, toe maar!
Ik vind je vreselijk kort door de bocht, je weet helemaal niet waarom een moeder ervoor kiest haar kind wat meer naar een kdv te brengen, net of dat alleen maar carrieretijgers zijn die denken dat de wereld om hun alleen draait en die een kind als een hebbedingetje erbij hebben.
Zo zwart-wit als jij het schetst is de situatie niet.

Ook zijn er ook weer onderzoeken die zeggen dat het niet goed is je kind maar een dag in de week naar de opvang te brengen omdat ze dan te weinig gaan om te wennen aan de leidsters.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:22:30 #225
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975777
quote:
quote:
You might think you are a people person. But do you really treat others well? And how can you improve your dealings with those around you? Be prepared to have your world turned upside down and open your eyes to a whole new way of living and working. Through a series of entertaining stories, this astonishing book will show you how most of us are not fulfilling our potential - in our personal lives and at work - because of 'self-deception'. It will show you how to escape your box of self-deception, and change for the better in a lasting way: don't focus on what others are doing wrong. Do focus on what you can do to help; don't worry whether others are helping you. Do worry whether you are helping others; and, don't try to be perfect. Do try to be better. By following this book's advice, you can deepen your personal happiness, strengthen your relationships, improve your leadership skills, build teamwork - and increase your success in everything you choose to pursue.
Ik zie de context niet helemaal met betrekking tot het topic eigenlijk.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:25:20 #226
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975938
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jij bent toch degene die moeders die hun kind meer dan twee dagen naar een kdv brengt voor slechte ouders uitmaakt? Wat kwam er voorbij; slecht ouders, slechte opvoeding, egoisten, toe maar!
Ik vind je vreselijk kort door de bocht, je weet helemaal niet waarom een moeder ervoor kiest haar kind wat meer naar een kdv te brengen, net of dat alleen maar carrieretijgers zijn die denken dat de wereld om hun alleen draait en die een kind als een hebbedingetje erbij hebben.
Zo zwart-wit als jij het schetst is de situatie niet.
Ze weet inderdaad net zo min als jij waarom mensen hun kinderen 4 of 5 dagen in de week in de opvang doen. Zij gaat uit van het feit dat het om de carriere gaat en jij gaat er vanuit dat het een keuze is die echt niet anders zou kunnen.
quote:
Ook zijn er ook weer onderzoeken die zeggen dat het niet goed is je kind maar een dag in de week naar de opvang te brengen omdat ze dan te weinig gaan om te wennen aan de leidsters.
Gelukkig gaat mijn kind niet voor het contact (Wat overig gewoon goed gaat, Yade gaat met plezier naar het KDV) met de leidster naar het KDV maar voor de sociale ontwikkeling met betrekking tot kinderen in haar eigen leeftijdsgroep.
pi_82975948
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat ze "in the box" zit.
pi_82976029
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:22 schreef GI het volgende:

Ik zie de context niet helemaal met betrekking tot het topic eigenlijk.
quote:
Self-Deception - Being in the Box
Self-deception is likened to being in the box because it seems that you’re shut in a box with no other external stimulus coming in except your own closed perspective. For instance, you may think that you’re committed, totally devoted and engaged in a project – giving it your all, forsaking holidays and special personal occasions for work – and yet, based on other people’s observations, you are NOT. Since you don’t and can’t see it from your point of view, it makes you take a defensive stance and even come to believe that other people are against you.
bron: http://www.bizsum.com/2page/b_LeadershipandSelf-Deception.php
pi_82976059
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:25 schreef GI het volgende:

[..]

Ze weet inderdaad net zo min als jij waarom mensen hun kinderen 4 of 5 dagen in de week in de opvang doen. Zij gaat uit van het feit dat het om de carriere gaat en jij gaat er vanuit dat het een keuze is die echt niet anders zou kunnen.
Oh, er zullen vast echte carrieretijgers bijzitten, maar denk dat het merendeel niet zo is.
Ik hoor hier veel mensen zeggen dat opa en oma oppassen, maar als je die niet hebt kan je zomaar boven die twee dagen per week uitkomen.
Om dan maar niet aan kinderen te beginnen vind ik kul.
pi_82976105
Slechte ouders die een kdv lopen te verheerlijken zodat ze lekker de verantwoordelijkheid kunnen afschuiven. Die mutsen die op het kdv lopen hebben dus totaal geen noemenswaardige opleiding.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:28:48 #231
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82976122
quote:
We gaan nogal offtopic op dit moment, maar zit jij door andere te wijzen op hun box juist niet zelf in een box ?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:30:11 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_82976203
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, er zullen vast echte carrieretijgers bijzitten, maar denk dat het merendeel niet zo is.
Ik hoor hier veel mensen zeggen dat opa en oma oppassen, maar als je die niet hebt kan je zomaar boven die twee dagen per week uitkomen.
Ik heb liever mijn kinderen op de opvang dan bij opa en oma. Opa en oma moeten opa en oma kunnen zijn in mijn ogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82976276
quote:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens.
Amber is nooit naar een kdv geweesy maar
is een heel sociaal kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:32:01 #234
5428 crew  miss_sly
pi_82976301
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:25 schreef GI het volgende:
Gelukkig gaat mijn kind niet voor het contact (Wat overig gewoon goed gaat, Yade gaat met plezier naar het KDV) met de leidster naar het KDV maar voor de sociale ontwikkeling met betrekking tot kinderen in haar eigen leeftijdsgroep.
Toch zullen die leidsters voor je kind moeten zorgen, niet die andere kindjes.

Senna gaat ook nog maar 1 dag op dit moment (vanaf oktober 2 dagen), maar ze had aanmerkelijk meer moeite met wennen dan andere kinderen, omdat 1 dag gewoon erg weinig is om een beetje structuur aan te brengen. De tijd tussen twee keer kdv was dusdanig lang, dat ze er langer over heeft gedaan om de leidsters te leren kennen.
pi_82976428
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:28 schreef GI het volgende:

[..]

We gaan nogal offtopic op dit moment, maar zit jij door andere te wijzen op hun box juist niet zelf in een box ?

Uiteraard in the box. Daar zit je praktisch altijd.Dat is een beetje het nadeel dat het moeilijker is online om mensen als mensen te zien in plaats van als presences.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:34:50 #236
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82976441
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch zullen die leidsters voor je kind moeten zorgen, niet die andere kindjes.
Misschien heb ik gewoon mazzel met een social kindje dat het met alle leidsters gewoon goed kan vinden op de groep waar ze op zit

Of het zijn gewoon hele goede leidsters.
pi_82976502
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Precies, mag alleen degene die het zich kan veroorloven om 2 dagen of minder te werken een kind krijgen?
Om het maar niet te hebben over het feit dat je voor veel werkgevers niet interessant meer bent als je maar zo weinig wilt werken.

Ik vind het echte een vreselijke veroordeling die hier maar even over andere ouders gemaakt worden
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:36:11 #238
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82976515
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:34 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Uiteraard in the box. Daar zit je praktisch altijd.Dat is een beetje het nadeel dat het moeilijker is online om mensen als mensen te zien in plaats van als presences.
Op zichzelf inderdaad een boeiende discussie wel, de anonimiteit van het internet maakt het veel makkelijker om dingen te zeggen, hetgeen de meeste discussies heel erg verhard maar naast dat vaak ook eerlijker en directer maakt.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:39:40 #239
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82976677
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb liever mijn kinderen op de opvang dan bij opa en oma. Opa en oma moeten opa en oma kunnen zijn in mijn ogen.
Dat ligt denk ik ook aan de opa en oma in kwestie. Mijn ouders willen de kinderen voornamelijk verwennen en door structureel op te laten passen zou ik ze dat ontnemen. Mijn schoonouders vinden het heerlijk om voor de kinderen te zorgen en zouden het heerlijk vinden om op te passen.
Maar voor ons maakt dat niet zoveel uit: zowel mijn ouders als mijn schoonouders wonen te ver voor structurele oppas (1:15 uur rijden). Mijn ouders zouden het niet willen ook, bovendien werken ze nog allebei.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:44:34 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82976916
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Precies, mag alleen degene die het zich kan veroorloven om 2 dagen of minder te werken een kind krijgen?
Om het maar niet te hebben over het feit dat je voor veel werkgevers niet interessant meer bent als je maar zo weinig wilt werken.
Misschien is dat wel een veel groter probleem; dat je qua arbeidszekerheid vrijwel kansloos bent als je beiden een flink aantal uur minder wilt werken.

Ik heb geen behoefte er over te oordelen wat een ander wel of niet zou moeten doen.
Dat beide ouders echter full-time blijven werken om de 3de vakantie en het net te dure huis met die tuin waar ze nooit van kunnen genieten te kunnen blijven betalen vind ik persoonlijk een keuze die ik niet zou maken.
Echter, dat men in NL er vanuit de overheid wel alles aan lijkt te doen om zo ongeveer iedereen aan het werk te krijgen maar ondertussen de mogelijkheden tot het beperken van het aantal uren per week niet aanpast vind ik persoonlijk wel triest.

Voor een hoop vrouwen is het al moeilijk minder te gaan werken als ze over 5 jaar ook nog een fatsoenlijke baan willen hebben, maar voor mannen is dat over het algemeen nog lastiger.
quote:
Ik vind het echte een vreselijke veroordeling die hier maar even over andere ouders gemaakt worden
Beide veroordelingen liggen mij overigens niet, noch de veroordeling over het naar het KDV brengen, noch de suggestie dat dat "beter" zou zijn voor kinderen. Hoe zijn we dan zelf allemaal opgevoed voor 1990?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_82976917
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef GI het volgende:

[..]

Op zichzelf inderdaad een boeiende discussie wel, de anonimiteit van het internet maakt het veel makkelijker om dingen te zeggen, hetgeen de meeste discussies heel erg verhard maar naast dat vaak ook eerlijker en directer maakt.

En zeker in deze discussie zie je dat opvoedkundige keuzes sterk gerationaliseerd worden en je ziet hier heel veel uitingen van zelfbevestiging die los van buiten bezien allemaal helemaal niet zo stellig en principieel zijn of hoeven te zijn.

Als je hebt opgemerkt dat je kind drukker is en slaperiger (wat een valide constatering is) na een oppassessie bij opa en oma dan ga je dit eerst vertalen naar je eigen perspectief. Dan zie je dat een ouder al snel bij zichzelf gaat rationaliseren dat zij "papa en mama goede ouders zijn", "opa en oma niet om de opvoeding geven", "opa en oma niet luisteren", "papa en mama in het weekend altijd hele goed en lieve ouders zijn, en daarmee goede opvoeders", "opa en oma het maar soms doen, en daarom per definitie slechter". En dat cirkelt lekker door.
De opvatting dat het wel aan het suiker of het voedingsprobleem ligt zou je wel eens kunnen afleiden (self-deception) van het gegeven dat een dagpatroon met oppas erin en wisselende contacten voor een kind an sich al drukker en stressvoller is, zonder dat opa en oma iets bijzonders doen of nalaten.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:44:38 #242
5428 crew  miss_sly
pi_82976918
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Mijn ouders wilden juist heel graag komen oppassen. Ze maken de kinderen van mijn zus vaak en intensief mee en hebben daar een hele goede band mee. Die band willen ze ook graag met Senna, en door op regelmatige basis (1 dag in de 2 weken iig) op te passen, leren ze elkaar erg goed kennen. Senna is bij hun ook echt heel erg op hun gemak inmiddels.
pi_82977031
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien is dat wel een veel groter probleem; dat je qua arbeidszekerheid vrijwel kansloos bent als je beiden een flink aantal uur minder wilt werken.

Ik heb geen behoefte er over te oordelen wat een ander wel of niet zou moeten doen.
Dat beide ouders echter full-time blijven werken om de 3de vakantie en het net te dure huis met die tuin waar ze nooit van kunnen genieten te kunnen blijven betalen vind ik persoonlijk een keuze die ik niet zou maken.
Echter, dat men in NL er vanuit de overheid wel alles aan lijkt te doen om zo ongeveer iedereen aan het werk te krijgen maar ondertussen de mogelijkheden tot het beperken van het aantal uren per week niet aanpast vind ik persoonlijk wel triest.

Voor een hoop vrouwen is het al moeilijk minder te gaan werken als ze over 5 jaar ook nog een fatsoenlijke baan willen hebben, maar voor mannen is dat over het algemeen nog lastiger.

Hangt van de sector af. Mijn vrouw zit in de jeugdzorg en werkt om het weekend flink veel uren in het weekend. Dit heeft een zekere impact op onze thuissituatie, maar positief bezien heb ik nu ook veel meer papa-moment die ik anders niet zou hebben omdat ik zo vroeg weg ga en laat terug ben doordeweeks. Mijn vrouw echter zit nu niet fulltime thuis, houdt contact met collega's en het werkveld. De keuze dat zij minder werkt dan ik is echter wel een bewuste toen wij ervoor kozen om kinderen te nemen. Ik kan me echter voorstellen dat dat in andere sectoren niet mogelijk is, of vanuit de visie op de thuissituatie niet wenselijk. (Of een kdv doordeweeks dan een beter alternatief is laat ik maar even in het midden)
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:51:31 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82977273
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:44 schreef Roönaän het volgende:
De opvatting dat het wel aan het suiker of het voedingsprobleem ligt zou je wel eens kunnen afleiden (self-deception) van het gegeven dat een dagpatroon met oppas erin en wisselende contacten voor een kind an sich al drukker en stressvoller is, zonder dat opa en oma iets bijzonders doen of nalaten.
Of simpelweg het feit dat het kind om 06.30 of 07.00 uur al uit bed getrokken wordt, ongeacht of het daar al aan toe is, die dag een beetje hangerig is of wat dan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:56:51 #245
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82977551
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of simpelweg het feit dat het kind om 06.30 of 07.00 uur al uit bed getrokken wordt, ongeacht of het daar al aan toe is, die dag een beetje hangerig is of wat dan ook.
Ook een goed punt, Yade is niet te genieten als we haar wakker maken voordat ze zelf al wakker is. Ik kan me zo voorstellen dat chronisch niet lang genoeg slapen ook zo zijn invloed heeft op de wallen van het betreffende kindje.

Wij hebben het luxe, mijn vader past 'zijn' dag in de week op in ons huis terwijl Yade dus gewoon lekker door kan slapen tot ze zelf wakker wordt.
pi_82978428
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens.
Amber is nooit naar een kdv geweesy maar
is een heel sociaal kind
Oh maar ik zeg niet dat kinderen die niet naar een kdv gaan niet sociaal zijn! Ze leren er alleen wel een hoop sociale vaardigheden, dat is een feit. Wil niet zeggen dat ze dat thuis of elders niet leren natuurlijk.
pi_82978502
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

"Vroeger" leerden ze dat thuis ook; de gezinnen waren gemiddeld groter en omdat vrijwel geen enkele moeder werkte had geen kind de zandbak in het speeltuintje voor zichzelf.
True maar tegenwoordig zijn de gezinnen vaak 2, maximaal 3 kinderen.
pi_82978569
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:21 schreef GI het volgende:

[..]

En dat is precies de reden dat Yade, en ook de baby die gaat komen op 1.5 jarige leeftijd naar een kdv gaan. Sociale ontwikkeling gaat een stuk beter bij een groep kinderen. Maar ik ben het dan ook weer met Silmarwen eens dat het voor meer dan 2 dagen in de week zielig is. Yade zit één dag in de week op het kdv en één dag in de week past opa op. Voor de rest van de week is het aan ons ouders om op te voeden en voor ons kind te zorgen.
Ik ben dus ook voor maximaal 2 dagen
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:13:29 #249
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_82978747
Als ik de symptomen uit de OP lees vermoeidheid, chagarijnig e.d. en datvanaf de ongeveer 12 maanden zou ik ook aan coeliakie denken (gluten allergie)
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:15:34 #250
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_82978893
En als ze een broer/zus hebben worden ze ook in een ritme gedwongen dat ze misschien niet helemaal ligt..

Op een gegeven moment krijg je te maken met psz/schooltijden e.d. ..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_82979021
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef zuigmarmot het volgende:
Als ik de symptomen uit de OP lees vermoeidheid, chagarijnig e.d. en datvanaf de ongeveer 12 maanden zou ik ook aan coeliakie denken (gluten allergie)

Ah, de stichting zelfdiagnose is ook weer van de partij.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:17:03 #252
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82979027
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:15 schreef E.T. het volgende:
En als ze een broer/zus hebben worden ze ook in een ritme gedwongen dat ze misschien niet helemaal ligt..

Op een gegeven moment krijg je te maken met psz/schooltijden e.d. ..
Yeps, en dan wennen ze er ook vanzelf aan . Ik zeg ook niet dat je je kind altijd uit moet slapen hoor. Ik denk alleen wel dat de wallen daar aan zouden kunnen liggen.
pi_82979087
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat je zwaar overdrijft, maar je hebt het recht die mening te hebben.

En slecht ouderschap, onverschilligheid? Ik denk dat er veel kinderen zijn van wie een of beide ouders fulltime thuis zijn die het vele malen slechter hebben dan veel kinderen die 3-4 dagen naar het kdv gaan.
Hier wil ik dan even op reageren.
Ik ben fulltime moeder nu. Maar wil straks misschien toch wel weer 2 dagen per week gaan werken.
En mijn moeder past dan op, hier in huis. Dus ben ik nu een slechte moeder? Of is dit slecht voor mijn kind.

Mijn moeder was er alitjd voor ons. En ik ben daar niet slechter van geworden! Ik ben vóór het thuis zijn, omdat ik van mening ben dat kinderen hun ouders nodig hebben.
Vroeger bleven de moeders altijd thuis (ja, nu doe ik het zelf hihi, vroeger, moet mijn moeder eens doen hé).

Ik wil er gewoon zijn voor mijn kind.

Maar ik zeg niet, dat het persé slecht is al je beide 40 uur werkt. Maar mijn ding is het zeker niet!
Ik wil niets missen van mijn kind(eren). Nu niet en later ook niet. Voor je het weet hebben ze een relatie, gaan ze uit huis, trouwen en ben je zo opa en oma
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:20:03 #254
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_82979203
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:16 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Ah, de stichting zelfdiagnose is ook weer van de partij.

Waar zie jij een diagnose ?

wat is er mis met mensen wijzen op mogelijke oorzaken ? zolang je maar verstandig met de informatie omgaat

//lama...outtahere
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:20:21 #255
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82979221
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:18 schreef ymme het volgende:
en ben je zo opa en oma
En we zijn weer ontopic! GEEF DAT KIND NIET ZOVEEL SUIKER!
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:21:24 #256
5428 crew  miss_sly
pi_82979296
quote:

[..]

Ik ben fulltime moeder nu. Maar wil straks misschien toch wel weer 2 dagen per week gaan werken.
En mijn moeder past dan op, hier in huis. Dus ben ik nu een slechte moeder? Of is dit slecht voor mijn kind.

Mijn moeder was er alitjd voor ons. En ik ben daar niet slechter van geworden! Ik ben vóór het thuis zijn, omdat ik van mening ben dat kinderen hun ouders nodig hebben.
Vroeger bleven de moeders altijd thuis (ja, nu doe ik het zelf hihi, vroeger, moet mijn moeder eens doen hé).

Ik wil er gewoon zijn voor mijn kind.

Maar ik zeg niet, dat het persé slecht is al je beide 40 uur werkt. Maar mijn ding is het zeker niet!
Ik wil niets missen van mijn kind(eren). Nu niet en later ook niet. Voor je het weet hebben ze een relatie, gaan ze uit huis, trouwen en ben je zo opa en oma
Ik begrijp niet helemaal waarom dit een reactie zou zijn op mijn post, eigenlijk.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:21:36 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_82979311
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:56 schreef GI het volgende:

[..]

Ook een goed punt, Yade is niet te genieten als we haar wakker maken voordat ze zelf al wakker is. Ik kan me zo voorstellen dat chronisch niet lang genoeg slapen ook zo zijn invloed heeft op de wallen van het betreffende kindje.

Wij hebben het luxe, mijn vader past 'zijn' dag in de week op in ons huis terwijl Yade dus gewoon lekker door kan slapen tot ze zelf wakker wordt.
Onze jongens slapen ook gewoon totdat ze wakker worden voordat ze naar de opvang gaan, dus ik zie het verschil niet echt Daarnaast: als een kind niet wakker wordt uit zichzelf, moet het misschien eerder naar bed, want straks met de basisschool moet je toch ook echt op tijd wakker zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:22:15 #258
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_82979344
Gelukkig zijn de meningen in dit topic niet echt representatief, aangezien de thuiszitters die het KDV maar niks vinden natuurlijk oververtegenwoordigd zijn op Fok! Hard werkende mensen van wie de kinderen 3 of meer dagen naar de opvang gaan hebben helemaal geen tijd / zin om zich te mengen in dit soort discussies.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 14:22:56 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_82979390
quote:

[..]

dat staat er helemaal niet, dat je een slechte moeder bent of dat het slecht is voor je kind

Jammer dat TS niet meer van zich laat horen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_82979425
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal waarom dit een reactie zou zijn op mijn post, eigenlijk.
Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.

En hier gaat Mart dus nooit naar het kinderdagverblijf en ben ik nu een fulltime moeder
En Mart heeft het echt niet slechter dan welk ander kind dan ook.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:00 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_82979456
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
Gelukkig zijn de meningen in dit topic niet echt representatief, aangezien de thuiszitters die het KDV maar niks vinden natuurlijk oververtegenwoordigd zijn op Fok! Hard werkende mensen van wie de kinderen 3 of meer dagen naar de opvang gaan hebben helemaal geen tijd / zin om zich te mengen in dit soort discussies.
Ow sorry, ik hoor net dat ik geen tijd heb om me te mengen in deze discussie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:19 #262
5428 crew  miss_sly
pi_82979473
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:

[..]

Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.

En hier gaat Mart dus nooit naar het kinderdagverblijf en ben ik nu een fulltime moeder
Misschien moet je toch beter lezen.

Lees mijn post nog eens...
pi_82979523
En heel eventjes om lekker off-topic te blijven:

Ik vind dat iedereen moet doen, wat zijn gevoel zegt dat hij/zij moet doen!
Dat is het beste voor de kids. Gelukkig blije ouders zijn leuker, dan gestreste niet blije ouders

Zo en nu weer over op de orde van dit topic.
Suiker
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 14:25:45 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_82979552
quote:

[..]

le-zen!

Er zijn nou eenmaal moeders die beter in hun vel zitten als ze een paar dagen in de week werken, er zijn er die zelfs depri worden van het thuis zitten, dan is het kind toch beter af op een kdv een paar dagdelen in de week dan 24/7 met een depri moeder?
pi_82979647
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je toch beter lezen.

Lees mijn post nog eens...
Ik moet inderdaad eens beter lezen. Voordat ik ergens op reageer.
Na een paar lezen, begrijp ik jouw kant van het verhaal.
pi_82979676
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:25 schreef moussy het volgende:

[..]

le-zen!

Er zijn nou eenmaal moeders die beter in hun vel zitten als ze een paar dagen in de week werken, er zijn er die zelfs depri worden van het thuis zitten, dan is het kind toch beter af op een kdv een paar dagdelen in de week dan 24/7 met een depri moeder?
Zie post hierboven
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:28:54 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82979756
quote:
[..]

Dat is dan kennelijk een kwestie van "wie de schoen past...." want dat staat er niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:29:24 #268
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82979788
quote:
Tunnelvisie is je niet vreemd ?

Ik werk best hard moet ik zeggen.
pi_82979814
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dan kennelijk een kwestie van "wie de schoen past...." want dat staat er niet.
Nee dat weet ik nu ook ja.
Zie mijn posts hierboven
pi_82979973
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]

Onze jongens slapen ook gewoon totdat ze wakker worden voordat ze naar de opvang gaan, dus ik zie het verschil niet echt Daarnaast: als een kind niet wakker wordt uit zichzelf, moet het misschien eerder naar bed, want straks met de basisschool moet je toch ook echt op tijd wakker zijn.
Nah, ze gaan pas naar de basisschool als ze vier jaar zijn. Ik denk niet dat een kind van 9 maanden dan alvast maar op tijd wakker moet worden uit zichzelf.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:34:03 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82980066
Dus mensen die 'thuiszitten' ( ) met hun kinderen zijn geen hardwerkende mensen? Weet ik dat ook weer als ik na van half zeven 's ochtends tot 8 uur 's avonds in touw te zijn geweest op de bank plof.

Wat een discussie hier volgens mij zit het best hoog bij veel mensen. Ik vind het altijd maar zo: overal is wat vóór en wat tegen te zeggen / vinden, de perfecte opvoeding of opvoedingssituatie zul je nooit krijgen, je doet het zoals je het zelf het beste vindt voor jou én je kind. Als dat 2 dagen naar het kdv is, prima. Als dat thuisblijven met de kinders is, prima. Kijk naar hoe het jou en je kind vergaat en baseer daar je mening op.

Overigens, als je meer kinderen hebt dan 1, moeten de kleintjes ook mee het bed uit als je de oudste naar school moet brengen, dus die moeten ook op tijd op. Dat kan best lastig plannen zijn... zeker in het begin. Je kunt ze moeilijk in bed laten liggen terwijl je zelf weg bent.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 14:35:59 #272
7074 moussy
kuttekop
pi_82980171
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:34 schreef Suzanna het volgende:
Dus mensen die 'thuiszitten' ( ) met hun kinderen zijn geen hardwerkende mensen? Weet ik dat ook weer als ik na van half zeven 's ochtends tot 8 uur 's avonds in touw te zijn geweest op de bank plof.
Er zijn dagen dat ik voor mijn gevoel voor mijn rust naar mijn werk ga
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:37:56 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82980280
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:32 schreef Jore het volgende:
[..]
Nah, ze gaan pas naar de basisschool als ze vier jaar zijn. Ik denk niet dat een kind van 9 maanden dan alvast maar op tijd wakker moet worden uit zichzelf.
Daarbij, als je om 07.30 op je werk moet zijn dan is de kans groot dat het kind dus op z'n laatst om 07.00 uit bed gehaald wordt, maar waarschijnlijk zelfs eerder, en dat is geen tijdstip waarop je "moet" opstaan om als je 4 bent op tijd op school te zijn.

Natuurlijk pakt een kind het ritme van een ouder broertje of zusje op als die al wel naar school gaat, maar dan gaat het nog steeds niet over uit bed plukken (al dan niet een boterham) en de auto in zodat je dusdanig vroeg bij opa en oma bent zodat papa en mama om 07.30 op het werk kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:41:33 #274
5428 crew  miss_sly
pi_82980509
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij, als je om 07.30 op je werk moet zijn dan is de kans groot dat het kind dus op z'n laatst om 07.00 uit bed gehaald wordt, maar waarschijnlijk zelfs eerder, en dat is geen tijdstip waarop je "moet" opstaan om als je 4 bent op tijd op school te zijn.

Natuurlijk pakt een kind het ritme van een ouder broertje of zusje op als die al wel naar school gaat, maar dan gaat het nog steeds niet over uit bed plukken (al dan niet een boterham) en de auto in zodat je dusdanig vroeg bij opa en oma bent zodat papa en mama om 07.30 op het werk kunnen zijn.
Waarom is het allemaal zo zwart-wit in veel posts?

Ik begrijp wel dat jouw post met name gericht is op de situatie van TS waarbij ze vroeg de deur uit moetne, maar daar staat dan wel weer tegenover dat het kind iedere dag 's middags thuis is, juist omdat d eouders zo vroeg beginnen.

Op de dagen dat Senna naar het kdv gaat (nu nog 1 dus, straks 2) staan wij rond een uur of 7 op en gaan rond half 9 de deur uit. We nemen rustig de tijd om te ontbijten enzo en proppen echt niet ons kind half aangekleed met een boterham in de hand in de auto omdat wij zo nodig moeten werken.

Kan het niet gewoon allemaal eens wat grijzer zijn, met wat meer ruimte voor de mening, manier van leven, van anderen?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:55:02 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82981666
kinderen zijn best flexibel hoor. natuurlijk is het niet ideaal als je ze wakker moet maken, maar daar staat tegenover dat zo'n kleintje 's middags aardig wat bij kan slapen als 't moet. en ik vind de geschetste situatie ook niet onmenselijk zwaar klinken: 5 halve dagen bij opa & oma, dat is bij elkaar dus 2,5 dag. de rest van de week is de kleine in kwestie lekker thuis.

TS, ik ben wel benieuwd of je er nog uit gaat komen met je (schoon?)ouders. succes ermee, en ik hoop dat er toch een fijne opa&oma-band kan blijven bestaan voor je hier te erge ruzie over krijgt.
in de haak.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:56:32 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82981787
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is het allemaal zo zwart-wit in veel posts?

Ik begrijp wel dat jouw post met name gericht is op de situatie van TS waarbij ze vroeg de deur uit moetne, maar daar staat dan wel weer tegenover dat het kind iedere dag 's middags thuis is, juist omdat d eouders zo vroeg beginnen.

Op de dagen dat Senna naar het kdv gaat (nu nog 1 dus, straks 2) staan wij rond een uur of 7 op en gaan rond half 9 de deur uit. We nemen rustig de tijd om te ontbijten enzo en proppen echt niet ons kind half aangekleed met een boterham in de hand in de auto omdat wij zo nodig moeten werken.

Kan het niet gewoon allemaal eens wat grijzer zijn, met wat meer ruimte voor de mening, manier van leven, van anderen?
Ik denk dat ouders die zelf zorgen zich snel aangevallen voelen door opmerkingen als "KDV is goed voor een kind" want dat horen ze niet alleen hier, zelfs de staatssecretaris Dijksma roept dat, en dus wordt er een schuldgevoel aangepraat als zouden zij niet het beste voor hun kind doen.

Daarentegen denk ik dat een hoop ouders die geen keuze hebben, of het gevoel hebben geen keuze te hebben al last hebben van schuldgevoel over het feit dat ze hun kind veel naar het KDV brengen, en zich daardoor snel aangevallen voelen.

Het is een beetje de BV/KV discussie met een ander onderwerp, maar net zo gevoelig.

Ik had 18 jaar geleden geen keuze en was dus verplicht aan het moederen, en eerlijk gezegd vond ik dat toen jammer omdat ik wist dat het mijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt beduidend lastiger maakte, en als alleenstaande moeder had ik het heel goed kunnen gebruiken. Toen ik na veel strijd eindelijk een plek op een KDV te pakken had toen mijn zoon 2½ was, was ik dan ook erg blij dat ik weer aan het werk kon, ondanks de toen nog geldende regel "Ja, maar je hoeft niet te gaan werken tot hij 12 is...."

Echter, hoe goed de zorg op het KDV ook was, ook voor de hele kleintjes, ben ik achteraf wel heel erg blij dat ik mijn zoon vooral de eerste 2½ jaar zelf heb kunnen opvoeden, want eerlijk gezegd was ik waarschijnlijk diep ongelukkig geweest van schuldgevoel als ik hem iedere dag de hele dag naar het KDV had moeten brengen. Dat is echter hoe ik er tegenaan kijk.

Hoe anderen dat doen is hun verantwoording, en ik geloof dat ik daar in mijn posts ook niet veroordelend over ben, noch over de ene vorm, noch over de andere.
Voor mezelf weet ik echter wel dat ik liever in een huis van ¤ 250.000,= woon en zelf een groot deel van de zorg draag, dan in een huis wat de helft meer kost en dat ik dan de zorg voor mijn kind vrijwel volledig aan anderen moet overlaten.

Overigens geef je in je voorbeeld al aan dat jullie een rustig ritme hebben op de dagen dat je Senna naar het KDV brengt, en mijn 07.30 voorbeeld gaat idd over TS en over zijn/haar specifieke probleem, om 08.30 de deur uit is simpelweg van een andere orde dan om 07.30 op je werk zijn en dan je kind al bij opa en oma gebracht hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:47:46 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82984833
Een huis van 250.000 is al een levensgroot 'misschien ooit' voor veel mensen Leandra (zeker met 1 salaris) ... maar ik snap je punt wel.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:49:19 #278
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_82984929
Als je vind dat er niet goed voor je kind gezorgd wordt moet je maar zorgen dat je er zelf bent om het beter te doen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:57:56 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82985387
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:49 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als je vind dat er niet goed voor je kind gezorgd wordt moet je maar zorgen dat je er zelf bent om het beter te doen.
tsja, die redenatie is hier al vaker geplaatst maar vind ik wel erg kort door de bocht. er bestaat toch ook zoiets als proberen die zorg te verbeteren?

ik ben wel benieuwd hoe mensen die zo denken omgaan met andere problemen. bijvoorbeeld op je werk. je collega doet iets anders dan je zou willen. is jouw idee van een oplossing dan ook: geef maar hier, ik doe het zelf wel? of 'tsja, er zit niks anders op: ik kan maar beter een andere baan gaan zoeken'.
in de haak.
pi_82989279
Zelf ben ik dichterbij het stadium van oma worden bij dat van nog een kleintje erbij............ik durf het nu aan hier zwart op wit te tikken dat ik voor geen van beide kinderskinderen de oppasoma word. dat is echt aan henzelf om te regelen. Ik ga een kapotverwenoma worden, de rol die mij het beste past.

Doe ze de opvang gaan doen moeten ze zelf weten, geen diskussie mogelijk.

Enige dat ik tegen die tijd voor elkaar hoop te hebben is een huisje in een warm land waar de gezinnen langs kunnen komen in de zomervakanties.

Ik vind het boeiend dat er oma's kiezen voor het oppassen. Ik zou het niet kunnen, denk ik nu (nog)!
pi_82989876
sabine, dat riepen mijn moeder en schoonmoeder ook altijd. en zodra zus en schoonzus zwanger waren waren ze van mening veranderd.

overigens heeft mijn moeder een goede balans in oma zijn en oppassen vind ik.er blijft genoeg ruimte voor verwennen over!
mijn moeder is volgens mij strenger dan mijn zus
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:33:11 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_82990089
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef zuigmarmot het volgende:
WTH
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:44:59 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_82990553
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:40 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik was alleenstaande moeder (officieel nog steeds, woon niet samen), en ik krijg per maand meer aan toeslagen als aan salaris. Ook als alleenstaande moeder is het dus (volgens mij) niet nodig om 40 uur te werken. (overigens krijg ik wél alimentatie, maar ik denk dat als ik het niet zou krijgen, dat ik het dan óók zou redden in de maand, maar dan meot ik gewoon écht gaan opletten. Maar te doen is het zeker wel volgens mij).
Ik weet niet of het lokaal verschillend is, maar in eerste instantie most ik zodra ik een eigen woning had met de scheiding 4van de sociale dienst 40 uur gaan werken.. in die zin ben je dan wel afhankelijk van een KDV ja..

Ik schrik trouwens wel van wat ze op sommige kinderdagverblijven geven aan voeding.
En dan maakt het me wel des temeer blij dat ik thuis kon zijn.

Ik merk wel dat ik buiten het wachten op de reintegratie ik zelf op leuke baantjes wel solliciteer heel vrijblijvend ik wel merk dat ik heel afhankelijk ben van een flexibele baas, maar ook wat rondvraag bij een BSO ik zelf tegen enorm veel problemen aanstuit voedingsgewijs..

Ergens belachelijk !
pi_82996160
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik weet niet of het lokaal verschillend is, maar in eerste instantie most ik zodra ik een eigen woning had met de scheiding 4van de sociale dienst 40 uur gaan werken.. in die zin ben je dan wel afhankelijk van een KDV ja..

Het scheelt denk ik wel dat ik geen uitkering kreeg. Op het moment dat mijn ex en ik uit elkaar waren, werkte ik wel. Een paar maanden na de breuk heb ik een 2 of 3 maanden in de ww gezeten om vervolgens 16-24 uur aan het werk te gaan. En dat werk ik nu nog steeds. En ik red het financieel. Gelukkig!
Maar goed, dit heeft weinig met suiker te maken
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:17:19 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82996326
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:44 schreef _evenstar_ het volgende:

Ik schrik trouwens wel van wat ze op sommige kinderdagverblijven geven aan voeding.
En dan maakt het me wel des temeer blij dat ik thuis kon zijn.
Ivm Arwens allergieën of in het algemeen? Ik ben wel benieuwd wat ze dan geven, ik heb er helemaal geen ervaring mee. Geef je ze niet zelf hun boterhammetjes etc. mee? (geen idee hoe dat gaat... )
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:44:13 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_82997451
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:17 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ivm Arwens allergieën of in het algemeen? Ik ben wel benieuwd wat ze dan geven, ik heb er helemaal geen ervaring mee. Geef je ze niet zelf hun boterhammetjes etc. mee? (geen idee hoe dat gaat... )
In zijn algemeenheid sowieso.
Maar ik loop hier bijv. enorm tegen aan dat ze sowieso standaard regels gebruiken qua voeding.
Reden bij een aantal ( wel van dezelfde overkoepelende organisatie trouwens ) is elk kind is gelijk..
eigen eten kan wel, maar de voorzichtigheid die nodig is kan dan weer niet. Want hun zijn er niet voor om gespecialiseerd te zijn en dit haalt de gelijkheid uit de groep want ze heeft dan toch een specialere behandeling.
Terwijl in mijn ogen je juist gelijkheid maakt door haar ondanks haar aanpassingen deelgenoot te maken van de groep.
Dit doen ze op school trouwens wel. ook al is ze anders met eten, ze is toch gelijk. niet stom en niet zielig.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:49:33 #287
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82997656
Wat fijn dat ze dat op school wel doen... (gelukkig maar)
Op de PSZ zijn ze gelukkig wél heel voorzichtig met het eten, want alles wat ze niet vertrouwen mag Julia niet hebben van ze, dan krijgt ze wat anders (ik heb daarvoor wat meegegeven voor haar).

Enne... 'elk kind is gelijk' ??? Wat is dat nou weer voor grote onzin...
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:07:22 #288
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_82998510
quote:
Ik werk drie dagen. Papa werkt vier dagen. Zoonlief is wo. bij mijn ouders, do. bij schoonouders, vr. is papa thuis. Dat gaat al zo sinds ik weer ben gaan werken. Ongeveer drie jaar nu. We zijn openlijk dankbaar voor die opvang omdat we zien dat ons kind goed verzorgd en soms verantwoord verwend wordt.
Wij hebben het daarmee getroffen, ja. Maar na de zomervakantie gaat hij naar school en zal het even puzzelen worden en dan ben ik, zo nodig, bereid om ander werk te zoeken. Werk dat dan beter bij de situatie past, ook al is het dan minder leuk werk.

Ik ben trouwens zo'n miep/muts/flapdrol die als oproepkracht in de kinderopvang werkt.
Kinderen krijgen daar over het algemeen genoeg te eten. Aan echte actieve suikerbeperking wordt niet gedaan. In elk geval niet zo verantwoord als bij miss_sly.
Wat ik wel een zorgelijke trend vind: ouders die hun kinderen voor vijf dagen per week bij de verlengde opvang hebben. Die eten doordeweeks dus niet met hun ouders. Het gros van die kinderen eet daarbij ook nog eens heel slecht. Dan worden die kinderen vervolgens gehaald, vertel je dat ze bijna alleen maar toetje wilden eten en dan is het: 'joah... da's altijd zo hé?' En dan vermoed ik dat ze thuis nog even een snelle hap krijgen. Een compensatiesnoepje. Dat zijn er veel, hoor... En die ouders kunnen het zich echt wel veroorloven om minder te werken, want die kinderen lopen met Mexx, Oilily etc...

edit: oja, dat is ook nog eens zo. Wij worden er vaak wérkelijk op aangekeken dat ons kind niet naar de psz of het kdv gaat. Wij zouden ons kind tekort doen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:32:09 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82999921
Grappig dat juist degenen die in de kinderopvang werken hun kinderen het minst of zelfs helemaal niet naar het KDV brengen.... beetje als een directeur van een bejaardentehuis die later absoluut niet in een bejaardentehuis wil wonen
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:33:58 #290
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83000092
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:32 schreef Leandra het volgende:
Grappig dat juist degenen die in de kinderopvang werken hun kinderen het minst of zelfs helemaal niet naar het KDV brengen.... beetje als een directeur van een bejaardentehuis die later absoluut niet in een bejaardentehuis wil wonen
Tsja, in ieder geval niet binnen de stichting waar ik werk. Maar ik ken genoeg collega's die wel hun kind binnen de stichting onderbrengen, hoor. Ik geloof dat ik wel één van de uitzonderingen ben...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_83000155
quote:
mijn vriendin werkt ook in de kinderopvang en haar oudste zou in eerste instantie ook naar het kdv gaan, maar uiteindelijk heeft ze 'm er niet naartoe gedaan. Ze had er geen prettig gevoel bij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83000259
Ja en dat is dus precies wat je krijgt als je je ouders niet gewoon laat opa en oma'en maar fulltime op je kind laat passen .. Echt, verwachten dat je eigen ouders met ijzeren discipline jouw kinderen op gaan voeden opa en oma's zijn er om hun kleinkinderen te verwennen. Als je dat niet dagelijks wil moet je je kinderen daar dus ook niet elke dag dumpen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:50:18 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_83001161
Ik ben de eerste drie jaar thuis geweest en ik ben er dus ook niet voor om hele kleine baby´s naar het KDV te brengen, Dean ging wel vanaf plm. 2 jaar 1 dag per week voor zijn sociale ontwikkeling. Tevens ging ik in dat kader met hem naar muziekles en sport. Nu is ie bijna 3,5 en sinds een half jaar werk ik weer en zit hij dus 3, 5 á 4 dagen per week op het KDV en ik moet zeggen dat het ook hoog tijd was voor mij om aan het werk te gaan, ik voelde me lichtelijk geinfantiliseerd door het thuiszitten en al ben ik heel blij en tevreden dat ik hem deze basis heb gegeven, zo blij en tevreden zet ik hem nu ook al bij het KDV!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:02:36 #294
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_83007486
quote:
Op het KDV waar mijn kinderen heen gaan zitten juist veel kindjes van werknemers daar maar niet op dezelfde groepen als de moeders trouwens.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_83010578
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:40 schreef zuigmarmot het volgende:
Tevens is het wel verboden te roken tijdens de opvang in de ruimte, maar doordat het primaire doel van de locatie een woonfunctie betreft mag dit dus wel voor en na de opvang
Wat je hier zegt klopt niet, het huis waar de opvang plaatsvindt moet te allen tijde rookvrij zijn.
Bron
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 19 juni 2010 @ 08:57:54 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83012353
Even over merkkleding, dat een kind mexx en olilyzooi draagt wil heus niet zeggen dat die ouders gewoon minder kunnen werken. Misschien krijgen kinderen het wel doorgeschoven of zijn de moeders heerlijk mp aan het afspeuren voor spul. Niets mis met 2e hands hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 09:21:09 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83012579
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:12 schreef -sabine- het volgende:
Zelf ben ik dichterbij het stadium van oma worden bij dat van nog een kleintje erbij............ik durf het nu aan hier zwart op wit te tikken dat ik voor geen van beide kinderskinderen de oppasoma word. dat is echt aan henzelf om te regelen. Ik ga een kapotverwenoma worden, de rol die mij het beste past.

Doe ze de opvang gaan doen moeten ze zelf weten, geen diskussie mogelijk.

Enige dat ik tegen die tijd voor elkaar hoop te hebben is een huisje in een warm land waar de gezinnen langs kunnen komen in de zomervakanties.

Ik vind het boeiend dat er oma's kiezen voor het oppassen. Ik zou het niet kunnen, denk ik nu (nog)!
Ik geef je groot gelijk, Sabine. Mijn ouders hebben ook altijd aangegeven dat ze niet een vaste oppas wilden zijn en dat is prima. En ik geloof dat ik ook echt moeilijk om had kunnen gaan met hen in de rol van vaste oppas.
Nu is het leuk, zij krijgen de tijd en mogelijkheid om te verwennen zonder dat het tot irritaties leidt en mijn kinderen zien ze ook vaak genoeg om een goede band met ze te hebben. En in geval van nood kan ik bij ze terecht en heb ik er ook het volste vertrouwen in dat ze het goed doen. Het zou toch erg zijn als de relatie met je ouders een knauw krijgt door het soort discussies als TS met zijn ouders moet voeren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 09:24:59 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83012637
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:50 schreef Vivi het volgende:
Ik ben de eerste drie jaar thuis geweest en ik ben er dus ook niet voor om hele kleine baby´s naar het KDV te brengen, Dean ging wel vanaf plm. 2 jaar 1 dag per week voor zijn sociale ontwikkeling. Tevens ging ik in dat kader met hem naar muziekles en sport. Nu is ie bijna 3,5 en sinds een half jaar werk ik weer en zit hij dus 3, 5 á 4 dagen per week op het KDV en ik moet zeggen dat het ook hoog tijd was voor mij om aan het werk te gaan, ik voelde me lichtelijk geinfantiliseerd door het thuiszitten en al ben ik heel blij en tevreden dat ik hem deze basis heb gegeven, zo blij en tevreden zet ik hem nu ook al bij het KDV!
Dat vind ik nou een hele goede regeling, zo wil ik het bij mijn jongste ook gaan doen.
  Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 09:28:03 #299
5428 crew  miss_sly
pi_83012677
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef livelink het volgende:

[..]

Het zou toch erg zijn als de relatie met je ouders een knauw krijgt door het soort discussies als TS met zijn ouders moet voeren.
Ik vind het erg dat je zo een discussie kennelijk moet voeren. Ik vind dat ook als de opa en oma geen vaste oppas zijn, ze rekening kunnen houden met de wensen van de ouders. Sterker nog, ik vind dat dat moet! Dat wil niet zeggen dat ze niet hun kleinkind een beetje moeten kunnen verwennen, maar waarom moet verwennen dan zo nodig zitten in snoep en ander eten? Verwennen kan toch juist ook in aandacht, kunnen spelen, spelletjes doen, een uitstapje maken, iets later naar bed mogen, EEN KEER iets op je brood wat je anders niet krijgt of je lievelingseten als je er blijft eten.

Ik vind het zo raar dat verwennen kennelijk inhoudt dat je een kind vol kan stoppen met suiker, snoep, vet en zoetigheid.
pi_83012909
MIjn zoon kreeg s,morgens twee broodjes met melk, s,middags 2 broodjes met limonade, s,avonds gewoon met de pot mee, tussendoor 1 koekje/ fruit of 1 snoepje en voor het slapen gaan een beker melk.
Moet er wel bij zeggen dat het meestal zoet beleg of kaas/ham was op zijn brood.

Ik durf ook te typen dat als mijn zoon later kinderen heeft ik ook geen oppas oma wordt (alleen in noodgevallen natuurlijk) ik zie het bij mijn buren die heel vaak op hun kleinkind passen en er zelfs hun vakantie voor omgooien door straks in het hoogseizoen te gaan omdat hun kleinzoon dan vrij van school is.
Oppassen is leuk maar niet ten koste van mijn vrije tijd. Kan je eindelijk gaan en staan waar je wilt omdat je kinderen de deur uit zijn kan je weer overnieuw beginnen.

In het geval van Ts zou ik nog 1 keer met oma en opa praten en ook zeggen dat als er niets verandert je andere oppas gaat zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')