abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82979021
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef zuigmarmot het volgende:
Als ik de symptomen uit de OP lees vermoeidheid, chagarijnig e.d. en datvanaf de ongeveer 12 maanden zou ik ook aan coeliakie denken (gluten allergie)

Ah, de stichting zelfdiagnose is ook weer van de partij.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:17:03 #252
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82979027
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:15 schreef E.T. het volgende:
En als ze een broer/zus hebben worden ze ook in een ritme gedwongen dat ze misschien niet helemaal ligt..

Op een gegeven moment krijg je te maken met psz/schooltijden e.d. ..
Yeps, en dan wennen ze er ook vanzelf aan . Ik zeg ook niet dat je je kind altijd uit moet slapen hoor. Ik denk alleen wel dat de wallen daar aan zouden kunnen liggen.
pi_82979087
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat je zwaar overdrijft, maar je hebt het recht die mening te hebben.

En slecht ouderschap, onverschilligheid? Ik denk dat er veel kinderen zijn van wie een of beide ouders fulltime thuis zijn die het vele malen slechter hebben dan veel kinderen die 3-4 dagen naar het kdv gaan.
Hier wil ik dan even op reageren.
Ik ben fulltime moeder nu. Maar wil straks misschien toch wel weer 2 dagen per week gaan werken.
En mijn moeder past dan op, hier in huis. Dus ben ik nu een slechte moeder? Of is dit slecht voor mijn kind.

Mijn moeder was er alitjd voor ons. En ik ben daar niet slechter van geworden! Ik ben vóór het thuis zijn, omdat ik van mening ben dat kinderen hun ouders nodig hebben.
Vroeger bleven de moeders altijd thuis (ja, nu doe ik het zelf hihi, vroeger, moet mijn moeder eens doen hé).

Ik wil er gewoon zijn voor mijn kind.

Maar ik zeg niet, dat het persé slecht is al je beide 40 uur werkt. Maar mijn ding is het zeker niet!
Ik wil niets missen van mijn kind(eren). Nu niet en later ook niet. Voor je het weet hebben ze een relatie, gaan ze uit huis, trouwen en ben je zo opa en oma
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:20:03 #254
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_82979203
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:16 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Ah, de stichting zelfdiagnose is ook weer van de partij.

Waar zie jij een diagnose ?

wat is er mis met mensen wijzen op mogelijke oorzaken ? zolang je maar verstandig met de informatie omgaat

//lama...outtahere
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:20:21 #255
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82979221
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:18 schreef ymme het volgende:
en ben je zo opa en oma
En we zijn weer ontopic! GEEF DAT KIND NIET ZOVEEL SUIKER!
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:21:24 #256
5428 crew  miss_sly
pi_82979296
quote:

[..]

Ik ben fulltime moeder nu. Maar wil straks misschien toch wel weer 2 dagen per week gaan werken.
En mijn moeder past dan op, hier in huis. Dus ben ik nu een slechte moeder? Of is dit slecht voor mijn kind.

Mijn moeder was er alitjd voor ons. En ik ben daar niet slechter van geworden! Ik ben vóór het thuis zijn, omdat ik van mening ben dat kinderen hun ouders nodig hebben.
Vroeger bleven de moeders altijd thuis (ja, nu doe ik het zelf hihi, vroeger, moet mijn moeder eens doen hé).

Ik wil er gewoon zijn voor mijn kind.

Maar ik zeg niet, dat het persé slecht is al je beide 40 uur werkt. Maar mijn ding is het zeker niet!
Ik wil niets missen van mijn kind(eren). Nu niet en later ook niet. Voor je het weet hebben ze een relatie, gaan ze uit huis, trouwen en ben je zo opa en oma
Ik begrijp niet helemaal waarom dit een reactie zou zijn op mijn post, eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:21:36 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_82979311
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:56 schreef GI het volgende:

[..]

Ook een goed punt, Yade is niet te genieten als we haar wakker maken voordat ze zelf al wakker is. Ik kan me zo voorstellen dat chronisch niet lang genoeg slapen ook zo zijn invloed heeft op de wallen van het betreffende kindje.

Wij hebben het luxe, mijn vader past 'zijn' dag in de week op in ons huis terwijl Yade dus gewoon lekker door kan slapen tot ze zelf wakker wordt.
Onze jongens slapen ook gewoon totdat ze wakker worden voordat ze naar de opvang gaan, dus ik zie het verschil niet echt Daarnaast: als een kind niet wakker wordt uit zichzelf, moet het misschien eerder naar bed, want straks met de basisschool moet je toch ook echt op tijd wakker zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:22:15 #258
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_82979344
Gelukkig zijn de meningen in dit topic niet echt representatief, aangezien de thuiszitters die het KDV maar niks vinden natuurlijk oververtegenwoordigd zijn op Fok! Hard werkende mensen van wie de kinderen 3 of meer dagen naar de opvang gaan hebben helemaal geen tijd / zin om zich te mengen in dit soort discussies.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 14:22:56 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_82979390
quote:

[..]

dat staat er helemaal niet, dat je een slechte moeder bent of dat het slecht is voor je kind

Jammer dat TS niet meer van zich laat horen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_82979425
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal waarom dit een reactie zou zijn op mijn post, eigenlijk.
Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.

En hier gaat Mart dus nooit naar het kinderdagverblijf en ben ik nu een fulltime moeder
En Mart heeft het echt niet slechter dan welk ander kind dan ook.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:00 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_82979456
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
Gelukkig zijn de meningen in dit topic niet echt representatief, aangezien de thuiszitters die het KDV maar niks vinden natuurlijk oververtegenwoordigd zijn op Fok! Hard werkende mensen van wie de kinderen 3 of meer dagen naar de opvang gaan hebben helemaal geen tijd / zin om zich te mengen in dit soort discussies.
Ow sorry, ik hoor net dat ik geen tijd heb om me te mengen in deze discussie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:19 #262
5428 crew  miss_sly
pi_82979473
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:

[..]

Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.

En hier gaat Mart dus nooit naar het kinderdagverblijf en ben ik nu een fulltime moeder
Misschien moet je toch beter lezen.

Lees mijn post nog eens...
pi_82979523
En heel eventjes om lekker off-topic te blijven:

Ik vind dat iedereen moet doen, wat zijn gevoel zegt dat hij/zij moet doen!
Dat is het beste voor de kids. Gelukkig blije ouders zijn leuker, dan gestreste niet blije ouders

Zo en nu weer over op de orde van dit topic.
Suiker
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 14:25:45 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_82979552
quote:

[..]

le-zen!

Er zijn nou eenmaal moeders die beter in hun vel zitten als ze een paar dagen in de week werken, er zijn er die zelfs depri worden van het thuis zitten, dan is het kind toch beter af op een kdv een paar dagdelen in de week dan 24/7 met een depri moeder?
pi_82979647
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je toch beter lezen.

Lees mijn post nog eens...
Ik moet inderdaad eens beter lezen. Voordat ik ergens op reageer.
Na een paar lezen, begrijp ik jouw kant van het verhaal.
pi_82979676
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:25 schreef moussy het volgende:

[..]

le-zen!

Er zijn nou eenmaal moeders die beter in hun vel zitten als ze een paar dagen in de week werken, er zijn er die zelfs depri worden van het thuis zitten, dan is het kind toch beter af op een kdv een paar dagdelen in de week dan 24/7 met een depri moeder?
Zie post hierboven
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:28:54 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82979756
quote:
[..]

Dat is dan kennelijk een kwestie van "wie de schoen past...." want dat staat er niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:29:24 #268
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82979788
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
Tunnelvisie is je niet vreemd ?

Ik werk best hard moet ik zeggen.
pi_82979814
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dan kennelijk een kwestie van "wie de schoen past...." want dat staat er niet.
Nee dat weet ik nu ook ja.
Zie mijn posts hierboven
pi_82979973
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]

Onze jongens slapen ook gewoon totdat ze wakker worden voordat ze naar de opvang gaan, dus ik zie het verschil niet echt Daarnaast: als een kind niet wakker wordt uit zichzelf, moet het misschien eerder naar bed, want straks met de basisschool moet je toch ook echt op tijd wakker zijn.
Nah, ze gaan pas naar de basisschool als ze vier jaar zijn. Ik denk niet dat een kind van 9 maanden dan alvast maar op tijd wakker moet worden uit zichzelf.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:34:03 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82980066
Dus mensen die 'thuiszitten' ( ) met hun kinderen zijn geen hardwerkende mensen? Weet ik dat ook weer als ik na van half zeven 's ochtends tot 8 uur 's avonds in touw te zijn geweest op de bank plof.

Wat een discussie hier volgens mij zit het best hoog bij veel mensen. Ik vind het altijd maar zo: overal is wat vóór en wat tegen te zeggen / vinden, de perfecte opvoeding of opvoedingssituatie zul je nooit krijgen, je doet het zoals je het zelf het beste vindt voor jou én je kind. Als dat 2 dagen naar het kdv is, prima. Als dat thuisblijven met de kinders is, prima. Kijk naar hoe het jou en je kind vergaat en baseer daar je mening op.

Overigens, als je meer kinderen hebt dan 1, moeten de kleintjes ook mee het bed uit als je de oudste naar school moet brengen, dus die moeten ook op tijd op. Dat kan best lastig plannen zijn... zeker in het begin. Je kunt ze moeilijk in bed laten liggen terwijl je zelf weg bent.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 14:35:59 #272
7074 moussy
kuttekop
pi_82980171
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:34 schreef Suzanna het volgende:
Dus mensen die 'thuiszitten' ( ) met hun kinderen zijn geen hardwerkende mensen? Weet ik dat ook weer als ik na van half zeven 's ochtends tot 8 uur 's avonds in touw te zijn geweest op de bank plof.
Er zijn dagen dat ik voor mijn gevoel voor mijn rust naar mijn werk ga
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:37:56 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82980280
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:32 schreef Jore het volgende:
[..]
Nah, ze gaan pas naar de basisschool als ze vier jaar zijn. Ik denk niet dat een kind van 9 maanden dan alvast maar op tijd wakker moet worden uit zichzelf.
Daarbij, als je om 07.30 op je werk moet zijn dan is de kans groot dat het kind dus op z'n laatst om 07.00 uit bed gehaald wordt, maar waarschijnlijk zelfs eerder, en dat is geen tijdstip waarop je "moet" opstaan om als je 4 bent op tijd op school te zijn.

Natuurlijk pakt een kind het ritme van een ouder broertje of zusje op als die al wel naar school gaat, maar dan gaat het nog steeds niet over uit bed plukken (al dan niet een boterham) en de auto in zodat je dusdanig vroeg bij opa en oma bent zodat papa en mama om 07.30 op het werk kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:41:33 #274
5428 crew  miss_sly
pi_82980509
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij, als je om 07.30 op je werk moet zijn dan is de kans groot dat het kind dus op z'n laatst om 07.00 uit bed gehaald wordt, maar waarschijnlijk zelfs eerder, en dat is geen tijdstip waarop je "moet" opstaan om als je 4 bent op tijd op school te zijn.

Natuurlijk pakt een kind het ritme van een ouder broertje of zusje op als die al wel naar school gaat, maar dan gaat het nog steeds niet over uit bed plukken (al dan niet een boterham) en de auto in zodat je dusdanig vroeg bij opa en oma bent zodat papa en mama om 07.30 op het werk kunnen zijn.
Waarom is het allemaal zo zwart-wit in veel posts?

Ik begrijp wel dat jouw post met name gericht is op de situatie van TS waarbij ze vroeg de deur uit moetne, maar daar staat dan wel weer tegenover dat het kind iedere dag 's middags thuis is, juist omdat d eouders zo vroeg beginnen.

Op de dagen dat Senna naar het kdv gaat (nu nog 1 dus, straks 2) staan wij rond een uur of 7 op en gaan rond half 9 de deur uit. We nemen rustig de tijd om te ontbijten enzo en proppen echt niet ons kind half aangekleed met een boterham in de hand in de auto omdat wij zo nodig moeten werken.

Kan het niet gewoon allemaal eens wat grijzer zijn, met wat meer ruimte voor de mening, manier van leven, van anderen?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:55:02 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82981666
kinderen zijn best flexibel hoor. natuurlijk is het niet ideaal als je ze wakker moet maken, maar daar staat tegenover dat zo'n kleintje 's middags aardig wat bij kan slapen als 't moet. en ik vind de geschetste situatie ook niet onmenselijk zwaar klinken: 5 halve dagen bij opa & oma, dat is bij elkaar dus 2,5 dag. de rest van de week is de kleine in kwestie lekker thuis.

TS, ik ben wel benieuwd of je er nog uit gaat komen met je (schoon?)ouders. succes ermee, en ik hoop dat er toch een fijne opa&oma-band kan blijven bestaan voor je hier te erge ruzie over krijgt.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')