quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef zuigmarmot het volgende:
Als ik de symptomen uit de OP lees vermoeidheid, chagarijnig e.d. en datvanaf de ongeveer 12 maanden zou ik ook aan coeliakie denken (gluten allergie)
Yeps, en dan wennen ze er ook vanzelf aanquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:15 schreef E.T. het volgende:
En als ze een broer/zus hebben worden ze ook in een ritme gedwongen dat ze misschien niet helemaal ligt..
Op een gegeven moment krijg je te maken met psz/schooltijden e.d. ..
Hier wil ik dan even op reageren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je zwaar overdrijft, maar je hebt het recht die mening te hebben.
En slecht ouderschap, onverschilligheid? Ik denk dat er veel kinderen zijn van wie een of beide ouders fulltime thuis zijn die het vele malen slechter hebben dan veel kinderen die 3-4 dagen naar het kdv gaan.
Waar zie jij een diagnose ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:16 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Ah, de stichting zelfdiagnose is ook weer van de partij.
Ik begrijp niet helemaal waarom dit een reactie zou zijn op mijn post, eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:18 schreef ymme het volgende:
[..]
Hier wil ik dan even op reageren.
Ik ben fulltime moeder nu. Maar wil straks misschien toch wel weer 2 dagen per week gaan werken.
En mijn moeder past dan op, hier in huis. Dus ben ik nu een slechte moeder? Of is dit slecht voor mijn kind.
Mijn moeder was er alitjd voor ons. En ik ben daar niet slechter van geworden! Ik ben vóór het thuis zijn, omdat ik van mening ben dat kinderen hun ouders nodig hebben.
Vroeger bleven de moeders altijd thuis (ja, nu doe ik het zelf hihi, vroeger, moet mijn moeder eens doen hé).
Ik wil er gewoon zijn voor mijn kind.
Maar ik zeg niet, dat het persé slecht is al je beide 40 uur werkt. Maar mijn ding is het zeker niet!
Ik wil niets missen van mijn kind(eren). Nu niet en later ook niet. Voor je het weet hebben ze een relatie, gaan ze uit huis, trouwen en ben je zo opa en oma
Onze jongens slapen ook gewoon totdat ze wakker worden voordat ze naar de opvang gaan, dus ik zie het verschil niet echtquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:56 schreef GI het volgende:
[..]
Ook een goed punt, Yade is niet te genieten als we haar wakker maken voordat ze zelf al wakker is. Ik kan me zo voorstellen dat chronisch niet lang genoeg slapen ook zo zijn invloed heeft op de wallen van het betreffende kindje.
Wij hebben het luxe, mijn vader past 'zijn' dag in de week op in ons huis terwijl Yade dus gewoon lekker door kan slapen tot ze zelf wakker wordt.
dat staat er helemaal niet, dat je een slechte moeder bent of dat het slecht is voor je kindquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:18 schreef ymme het volgende:
[..]
Hier wil ik dan even op reageren.
Ik ben fulltime moeder nu. Maar wil straks misschien toch wel weer 2 dagen per week gaan werken.
En mijn moeder past dan op, hier in huis. Dus ben ik nu een slechte moeder? Of is dit slecht voor mijn kind.
Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waarom dit een reactie zou zijn op mijn post, eigenlijk.
Ow sorry, ik hoor net dat ik geen tijd heb om me te mengen in deze discussiequote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
Gelukkig zijn de meningen in dit topic niet echt representatief, aangezien de thuiszitters die het KDV maar niks vinden natuurlijk oververtegenwoordigd zijn op Fok! Hard werkende mensen van wie de kinderen 3 of meer dagen naar de opvang gaan hebben helemaal geen tijd / zin om zich te mengen in dit soort discussies.
Misschien moet je toch beter lezen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.
En hier gaat Mart dus nooit naar het kinderdagverblijf en ben ik nu een fulltime moeder
En Mart heeft het echt niet slechter dan welk ander kind dan ook.
le-zen!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Omdat jij aangeeft te denken dat kinderen waarvan één van de ouders fulltime thuis is, het slechter hebben dan kinderen die 3 of 4 dagen per week naar het kdv gaan.
En hier gaat Mart dus nooit naar het kinderdagverblijf en ben ik nu een fulltime moeder
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je toch beter lezen.
Lees mijn post nog eens...
Zie post hierbovenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:25 schreef moussy het volgende:
[..]
le-zen!
Er zijn nou eenmaal moeders die beter in hun vel zitten als ze een paar dagen in de week werken, er zijn er die zelfs depri worden van het thuis zitten, dan is het kind toch beter af op een kdv een paar dagdelen in de week dan 24/7 met een depri moeder?
Dat is dan kennelijk een kwestie van "wie de schoen past...." want dat staat er niet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Tunnelvisie is je niet vreemd ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
Gelukkig zijn de meningen in dit topic niet echt representatief, aangezien de thuiszitters die het KDV maar niks vinden natuurlijk oververtegenwoordigd zijn op Fok! Hard werkende mensen van wie de kinderen 3 of meer dagen naar de opvang gaan hebben helemaal geen tijd / zin om zich te mengen in dit soort discussies.
Nee dat weet ik nu ook ja.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan kennelijk een kwestie van "wie de schoen past...." want dat staat er niet.
Nah, ze gaan pas naar de basisschool als ze vier jaar zijn. Ik denk niet dat een kind van 9 maanden dan alvast maar op tijd wakker moet worden uit zichzelf.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Onze jongens slapen ook gewoon totdat ze wakker worden voordat ze naar de opvang gaan, dus ik zie het verschil niet echtDaarnaast: als een kind niet wakker wordt uit zichzelf, moet het misschien eerder naar bed, want straks met de basisschool moet je toch ook echt op tijd wakker zijn.
Er zijn dagen dat ik voor mijn gevoel voor mijn rust naar mijn werk gaquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:34 schreef Suzanna het volgende:
Dus mensen die 'thuiszitten' () met hun kinderen zijn geen hardwerkende mensen? Weet ik dat ook weer als ik na van half zeven 's ochtends tot 8 uur 's avonds in touw te zijn geweest op de bank plof.
Daarbij, als je om 07.30 op je werk moet zijn dan is de kans groot dat het kind dus op z'n laatst om 07.00 uit bed gehaald wordt, maar waarschijnlijk zelfs eerder, en dat is geen tijdstip waarop je "moet" opstaan om als je 4 bent op tijd op school te zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:32 schreef Jore het volgende:
[..]
Nah, ze gaan pas naar de basisschool als ze vier jaar zijn. Ik denk niet dat een kind van 9 maanden dan alvast maar op tijd wakker moet worden uit zichzelf.
Waarom is het allemaal zo zwart-wit in veel posts?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij, als je om 07.30 op je werk moet zijn dan is de kans groot dat het kind dus op z'n laatst om 07.00 uit bed gehaald wordt, maar waarschijnlijk zelfs eerder, en dat is geen tijdstip waarop je "moet" opstaan om als je 4 bent op tijd op school te zijn.
Natuurlijk pakt een kind het ritme van een ouder broertje of zusje op als die al wel naar school gaat, maar dan gaat het nog steeds niet over uit bed plukken (al dan niet een boterham) en de auto in zodat je dusdanig vroeg bij opa en oma bent zodat papa en mama om 07.30 op het werk kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |