abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82975080
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef LadyS het volgende:
Ik vind 'dumpen' altijd zo'n vervelend woord in deze context. :$

"Opvoeding outsourcen" klinkt ook niet helemaal jovel.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:08:35 #202
5428 crew  miss_sly
pi_82975085
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef Silmarwen het volgende:
Artikel stond pas in de Volkskrant dacht ik. Is ook nog wel ergens een topic over in NWS. Zal eens kijken of ik het kan vinden.

En op elk KDV gebeurt alles op verzoek. Als ouders niet willen dat hun kindje slaapt prima. En ik zou nooit een kind dwingen te eten of te drinken, dat is niet aan mij. Voeding gaat ook op verzoek van de ouders. Het KDV levert een standaard aan producten en diensten maar alles is op maat voor elk kindje. Maar feit is en blijft dat een kindje veel en veel minder aandacht krijgt daar dan bij ouders. En feit is en blijft dat het een veel stressvollere omgeving is, verticaal of horizontaal.
Natuuriljk krijgt een kindje daar minder aandacht dan thuis. zeker als het thuis enig kind is. En ik vind dat niet per se slecht, eigenlijk. Senna zal geen broertjes of zusjes krijgen, en ik denk dat ze op deze manier al vroeg kan leren dat niet altijd alle aandacht 100% voor haar is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_82975098
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, om aan te geven hoe ons kdv omgaat met zaken: toen er een keer Danoontje werd uitgedeeld ( ) werd ik speciaal omgebeld om te vragen of Senna dat mocht hebben.
Dat is wel heel netjes zeg!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:09:09 #204
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_82975115
Ik vind, dat je een slechte ouder bent, als jij je kind de helft van de week door een ander laat verzorgen ja. Ouder zijn is een keus, en tegenwoordig veel al een bewuste keus, dan kun je ook de bewuste keus maken om minder te gaan werken en ook echt tijd aan je kind te besteden ipv de opvoeding steeds aan een ander over te laten, maar wel klagen over wat er allemaal niet goed is. Wil je het goed hebben, doe het dan zelf.

1 a 2 dagen, prima. Goed voor de ontwikkeling op sociaal en cognitief vlak. 3 dagen, op het randje, 4 dagen van de zotte. Dan is je kind meer bij een vreemde dan bij jou. Ja, dat vind ik getuigen van slecht ouderschap of onverschilligheid, misschien wel egoisme zelfs.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:10:08 #205
5428 crew  miss_sly
pi_82975161
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:08 schreef Roönaän het volgende:

[..]

dumpen is een engatief woord en eigenlijk in deze context gewoonweg incorrect:

dum·pen dumpte, h gedumpt 1 (afval, vuil) storten 2 (goederen) verkopen beneden de geldende prijs
pi_82975195
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:08 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Nee, dat klinkt ook niet nee.
Wat is er mis met '(weg)brengen'?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:11:16 #207
54772 Silmarwen
pi_82975229
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dumpen is een engatief woord en eigenlijk in deze context gewoonweg incorrect:

dum·pen dumpte, h gedumpt 1 (afval, vuil) storten 2 (goederen) verkopen beneden de geldende prijs
verkopen beneden de geldende prijs

Dat doe je toch in principe ook. De geldende prijs ben jij, en iemand daar buiten is beneden die prijs.
pi_82975242
Eens. Daarom snap ik die carriereouders ook niet. Het lijkt soms wel alsof ze kinderen hebben omdat het erbij hoort. Bij een ander oppasgezin wat ik had was ik fulltime de oppas (aupair dus) en die mensen werkten 5 dagen a 11 uur per dag. Hadden 3 jonge kids en een hond. Het opvoeden schoot er volledig bij in en het was een ongeregeld zooitje Ik kon daar niet tegenop boksen.
pi_82975304
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:09 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind, dat je een slechte ouder bent, als jij je kind de helft van de week door een ander laat verzorgen ja. Ouder zijn is een keus, en tegenwoordig veel al een bewuste keus, dan kun je ook de bewuste keus maken om minder te gaan werken en ook echt tijd aan je kind te besteden ipv de opvoeding steeds aan een ander over te laten, maar wel klagen over wat er allemaal niet goed is. Wil je het goed hebben, doe het dan zelf.

1 a 2 dagen, prima. Goed voor de ontwikkeling op sociaal en cognitief vlak. 3 dagen, op het randje, 4 dagen van de zotte. Dan is je kind meer bij een vreemde dan bij jou. Ja, dat vind ik getuigen van slecht ouderschap of onverschilligheid, misschien wel egoisme zelfs.
Inderdaad, dan kan je beter een werkloze WoW-moeder hebben, dan krijgen ze nog eens aandacht
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:12:53 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82975310
quote:

Maar misschien kunnen ze op het kdv wel beter opvoeden dan ik? Ik doe maar wat en die mensen op het kdv hebben ervoor geleerd. Sommige kinderen zijn op het kdv misschien wel beter af dan thuis.
Mijn kinderen gaan trouwens niet naar de opvang.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82975327
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef Stranger het volgende:

[..]

Inderdaad, dan kan je beter een werkloze WoW-moeder hebben, dan krijgen ze nog eens aandacht
pi_82975361
quote:

Ik vind jou vreselijk kort door de bocht.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:13:59 #213
54772 Silmarwen
pi_82975368
quote:

[..]

Uhh? Want ik ben werkloos? Ik werk gewoon 27 uur per week. En WoW speel ik als mijn dochter op bed ligt. Want God ja, je zou eens een hobby hebben. Moeders die 40 uur werken en 2 dagen shoppen zijn ook alles.
pi_82975386
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Maar misschien kunnen ze op het kdv wel beter opvoeden dan ik? Ik doe maar wat en die mensen op het kdv hebben ervoor geleerd. Sommige kinderen zijn op het kdv misschien wel beter af dan thuis.
Zeker. Ik denk dat alle kinderen op een kdv beter af zijn dan altijd thuis. Ze leren delen, op hun beurt te wachten, om te gaan met verschillende mensen, leidsters en kinderen. Sociale vaardigheden etc etc. Alleen ben ik voor max 2 dagen per week

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2010 13:14:58 ]
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:14:24 #215
5428 crew  miss_sly
pi_82975394
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:11 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

verkopen beneden de geldende prijs

Dat doe je toch in principe ook. De geldende prijs ben jij, en iemand daar buiten is beneden die prijs.
Ik vind dat je zwaar overdrijft, maar je hebt het recht die mening te hebben.

En slecht ouderschap, onverschilligheid? Ik denk dat er veel kinderen zijn van wie een of beide ouders fulltime thuis zijn die het vele malen slechter hebben dan veel kinderen die 3-4 dagen naar het kdv gaan.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:14:47 #216
54772 Silmarwen
pi_82975419
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:14 schreef heaven7 het volgende:
Zeker. Ik denk dat alle kinderen op een kdv beter af zijn dan altijd thuis. Ze leren delen, op hun beurt te wachten, om te gaan met verschillende mensen, leidsters en kinderen. Sociale vaardigheden etc etc. Alleen ben ik voor max 2 dagen per week
Wat jij zegt.
pi_82975439
Overigens is dit topic precies een mooi voorbeeld van in en out of the box zijn en het concept van self deception en collusion
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 13:16:01 #218
5428 crew  miss_sly
pi_82975479
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:15 schreef Roönaän het volgende:
Overigens is dit topic precies een mooi voorbeeld van in en out of the box zijn en het concept van self deception en collusion
Leg eens uit
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:16:43 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82975509
quote:
[..]
"Vroeger" leerden ze dat thuis ook; de gezinnen waren gemiddeld groter en omdat vrijwel geen enkele moeder werkte had geen kind de zandbak in het speeltuintje voor zichzelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:17:05 #220
54772 Silmarwen
pi_82975528
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Leidsters op een KDV hebben 3 a 4 jaar een opleiding achter de rug. Daarin leerje veel pedagogische trucjes, analyses et cetera. Maar dat maakt niet voor betere opvoeding in mijn ogen. Want ik kan nog zo gek zijn op de kindjes in mijn groep, ze nog zo pedagogisch verantwoord opvoeden, ik houd niet van ze, zeker niet zoals ik van mijn eigen kindje houd.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:18:36 #221
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975598
quote:

[..]

Zei de level 80 holy paladin ...
pi_82975717
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leg eens uit

http://www.bol.com/nl/p/e(...)004872253/index.html
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:21:19 #223
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975723
quote:

[..]

En dat is precies de reden dat Yade, en ook de baby die gaat komen op 1.5 jarige leeftijd naar een kdv gaan. Sociale ontwikkeling gaat een stuk beter bij een groep kinderen. Maar ik ben het dan ook weer met Silmarwen eens dat het voor meer dan 2 dagen in de week zielig is. Yade zit één dag in de week op het kdv en één dag in de week past opa op. Voor de rest van de week is het aan ons ouders om op te voeden en voor ons kind te zorgen.
pi_82975743
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:13 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Uhh? Want ik ben werkloos? Ik werk gewoon 27 uur per week. En WoW speel ik als mijn dochter op bed ligt. Want God ja, je zou eens een hobby hebben. Moeders die 40 uur werken en 2 dagen shoppen zijn ook alles.
Waarom voel je je persoonlijk aangevallen?

Jij bent toch degene die moeders die hun kind meer dan twee dagen naar een kdv brengt voor slechte ouders uitmaakt? Wat kwam er voorbij; slecht ouders, slechte opvoeding, egoisten, toe maar!
Ik vind je vreselijk kort door de bocht, je weet helemaal niet waarom een moeder ervoor kiest haar kind wat meer naar een kdv te brengen, net of dat alleen maar carrieretijgers zijn die denken dat de wereld om hun alleen draait en die een kind als een hebbedingetje erbij hebben.
Zo zwart-wit als jij het schetst is de situatie niet.

Ook zijn er ook weer onderzoeken die zeggen dat het niet goed is je kind maar een dag in de week naar de opvang te brengen omdat ze dan te weinig gaan om te wennen aan de leidsters.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:22:30 #225
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_82975777
quote:
quote:
You might think you are a people person. But do you really treat others well? And how can you improve your dealings with those around you? Be prepared to have your world turned upside down and open your eyes to a whole new way of living and working. Through a series of entertaining stories, this astonishing book will show you how most of us are not fulfilling our potential - in our personal lives and at work - because of 'self-deception'. It will show you how to escape your box of self-deception, and change for the better in a lasting way: don't focus on what others are doing wrong. Do focus on what you can do to help; don't worry whether others are helping you. Do worry whether you are helping others; and, don't try to be perfect. Do try to be better. By following this book's advice, you can deepen your personal happiness, strengthen your relationships, improve your leadership skills, build teamwork - and increase your success in everything you choose to pursue.
Ik zie de context niet helemaal met betrekking tot het topic eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')