abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 01:33:34 #1
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82730103
Soms, lieve mensen, moet je je grenzen verleggen. Een hotel is immers ook niet alles. Zeg nou zelf: Al-tijd die gewatteerde bedsprei.

Dus is de dag gekomen waarop ook Duderella zich ter camping zal begeven. Want er gaat tenslotte niets boven een stevig robbertje één worden met de natuur. Inslapen op de adem van de avondbries en wakker worden om je aangezicht te verkwikken met het zuiverste dauw dat onze lieve heer te bieden heeft. Vreedzaam leven te midden van het gekrakeel der krekels en het tsjilpen van de boomklever. Fluitend van zorgeloosheid de afwaskwast door de -teil jagen in de sanitaire unit en begeesterd kwebbelen met de Franse buurvrouw van het C-veld. Oui! Oui! La vie est belle! Oh la laaaa, ha-ha-haaaa! Om daarna ten volle het serene leven te leven, dat zich slechts afwikkelt tussen grasspriet en butagas, en zich ontvouwt temidden van scheerlijn en tentdoek...

MAAR!!!!!
Dat levert dus nog allerlei stress op hè!?!
Ten eerste: Een tent. MIJN HEMEL! Hállen vol. Katoenen, synthetische. Grote. Kleine. Lichtgewichten. Middengewichten. Zwaargewichten. Trekkers-. Verblijfs-. Tunneltenten. Piramidetenten. Bustenten. Met binnententen. Zonder binnententen. Tweepersoonstenten. Vierpersoonstenten. Tien-tal-len-per-soons-tenten! En alsof je dan al niet in de touwen hangt van de keuzestress, heb je nog de kleurkeuze: Sahara-geel, Natuur-groen, Sportief beige-oranje, Allure-Geel of Blauw (blauw is gewoon blauw in de tentenbranche).
We hebben ons van de weeromstuit maar gericht op wat andere basics, en dus zijn we inmiddels al wél de trotse bezitters van de complete outdoor-design-servieslijn van Rosti-Mepal. - Ja nou, je zal maar zonder tapasschaal zitten als de campingtafel al gedekt is. Dat zal ons dus bijvoorbeeld niet overkomen!

---> Kortom: Hilfe!!!! Ten einde dit avontuur goed voorbereid aan te vangen, heb ik jullie hulp nodig. Véél hulp. Daarom heb ik mijn hulpvragen in een paar subcategorieën opgedeeld:

1. Tent: Wat raden jullie aan? Katoen of synthetisch? En wat voor model?
Informatie: We gaan niet dagelijks op- en afbreken. We zullen her en der minstens drie nachten blijven en misschien wel langer. We reizen met de auto, dus súperlichtgewicht is niet nodig. We willen op regenachtige dagen graag níet opgevouwen en ondersteboven in de tent vertoeven, dus een beetje ruimte is wel prettig. We hebben de Nomad Source IV op het oog:

Maar de redenen daarvoor zijn wellicht niet geheel zuiver (de oranje scheerlijnen kleuren zo leuk bij de oranje Rosti-Mepal-lijn ).

2. Benodigdheden: Wat nemen we mee? Wat zijn nou van die dingen waar geen hond (of Duderella) ooit aan denkt, maar die je vreselijk mist op het moment dat je ze nodig hebt? Van lucifers voor het gas, tot snijplankje - alle suggesties zijn welkom. Zoals gezegd hebben we al wel tapasschalen en saladbowls voor de camping, dus dat is gedekt, check!

- Bestemming: Wij willen Duitsland wel eens verkennen, maar hebben nog geen enkel idee welk gebied. Tips welkom! Maar ook: Moeten we lid worden van een campingclub om terecht te kunnen op eenvoudige campings? En kunnen we op de bonnefooi terecht in het hoogseizoen (we gaan in augustus)? Hebben jullie aanraders voor te bezoeken steden/natuurschoon? Wat mogen we niet missen?

Heel erg bedankt al vast! En als ik dan straks de zon in het C-veld zie zakken, dan zal ik aan jullie denken en FOK! in mijn afwassopje schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderella op 13-06-2010 01:42:57 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82730420
het zwarte woud... Tenminste, dat was in mijn herinnering erg mooi (plm 8 jaar was ik toen).

Verder gewoon de standaard dignetjes meenemen, blikopener, aansteker, etc. Anders hebben ze daar ook wel winkels

Qua kampeerspul: extra haringen en extra haring elastiekdingies. Die willen weleens stuk gaan. En over haringen gesproken: het buitenland heeft niet zulke mooie kleigrond als hier, dus haring spijkers en een gewone hamer is heel fijn (de standaard haringen mep je krom op harde grond + je rubberen hamertje is aan gort daarna...

Campingclub? Nooit van gehoord... Daarbij: Al de kampeervakanties ging/gaat nog steeds op de bonnefooi. Ook wel leuk... dan sta je 2 dagen hier en 8 dagen daar en als het vol is ga je verder (wel de ANWB kampeergids meenemen!) Ook in het hoogseizoen altijd gelukt. En daarbij kom je de mooiste campings tegen!! Heb het vaak genoeg gehad dat een mooie camping in de gids in het echt ietsie anders was. Dan ben je blij dat je zonder verdere kosten de boel kan oppakken

Ow... en neem, als het kan, een klein tentje mee voor de doorreis. 1 die snel staat en af te breken is + klein pakketje. Daarbij ook meteen de beste tip die ik kan geven: denk bij het inpakken van de auto na wat je echt nodig hebt om een nachtje te overbruggen en pak dat als laatste in zodat je niet de hele auto uit elkaar hoeft te halen bij een tussenovernachting!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door tvdleur op 13-06-2010 02:00:40 ]
  zondag 13 juni 2010 @ 01:59:10 #3
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82730609
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:49 schreef tvdleur het volgende:
het zwarte woud... Tenminste, dat was in mijn herinnering erg mooi (plm 8 jaar was ik toen).

Verder gewoon de standaard dignetjes meenemen, blikopener, aansteker, etc. Anders hebben ze daar ook wel winkels
Voor mij is (nog) niets standaard hè? Dus echt alle tips zijn welkom, ook de voor de hand liggende.
quote:
Qua kampeerspul: extra haringen en extra haring elastiekdingies. Die willen weleens stuk gaan. En over haringen gesproken: het buitenland heeft niet zulke mooie kleigrond als hier, dus haring spijkers en een gewone hamer is heel fijn (de standaard haringen mep je krom op harde grond + je rubberen hamertje is aan gort daarna...
Een hamer dus (kijk, de knoflookpers ligt klaar, maar een 'hamer', dat zou me nou ontschieten. ) "Haringspijkers" is iets dat ik koop bij de campingzaak?
quote:
Campingclub? Nooit van gehoord... Daarbij: Al de kampeervakanties ging/gaat nog steeds op de bonnefooi. Ook wel leuk... dan sta je 2 dagen hier en 8 dagen daar en als het vol is ga je verder (wel de ANWB kampeergids meenemen!) Ook in het hoogseizoen altijd gelukt. En daarbij kom je de mooiste campings tegen!! Heb het vaak genoeg gehad dat een mooie camping in de gids in het echt ietsie anders was. Dan ben je blij dat je zonder verdere kosten de boel kan oppakken
De ANWB-kampeergids heb ik gekocht!

Dank voor je tips!
  zondag 13 juni 2010 @ 02:00:13 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_82730634
Ik zou allereerst gewoon niet al te veel meenemen.
Voor lijsten van benodigdheden voor kamperen (etc) zijn er genoeg sites op het internet. Uitprinten, en afstrepen wat je al klaar hebt gelegd.
Een blikopener, een goed zwitsers zakmes (en een klein verbanddoosje) zijn nooit verkeerd.

Wat voor tent je mee neemt? Maakt niet zoveel uit, zolang je maar minstens 2 busjes waterproof spray meeneemt om de tent na het opbouwen even flink mee in te spuiten.

De meeste dingen die je vergeten bent kun je ook ter plekke nog wel kopen.
En waar in Duitsland? Kijk eens in de atlas, kijk of er een meertje in de buurt is, bossen of berg/ heuvelland.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:08:35 #5
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82730795
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:00 schreef EricOscuro het volgende:
Ik zou allereerst gewoon niet al te veel meenemen.
Voor lijsten van benodigdheden voor kamperen (etc) zijn er genoeg sites op het internet. Uitprinten, en afstrepen wat je al klaar hebt gelegd.
Een blikopener, een goed zwitsers zakmes (en een klein verbanddoosje) zijn nooit verkeerd.
Ja ik zal wat checklists opzoeken binnenkort (maar toch vind ik het leuk om die samen te stellen met de hulp van FOK!kers. )
quote:
Wat voor tent je mee neemt? Maakt niet zoveel uit, zolang je maar minstens 2 busjes waterproof spray meeneemt om de tent na het opbouwen even flink mee in te spuiten.
Ook voor synthetische tenten? Ik lees bij veel tenten trouwens dat ze een soort dubbelwandig systeem hebben, waardoor ze minder snel lekken, weet jij daar iets van?
quote:
De meeste dingen die je vergeten bent kun je ook ter plekke nog wel kopen.
En waar in Duitsland? Kijk eens in de atlas, kijk of er een meertje in de buurt is, bossen of berg/ heuvelland.
Ja, maar dan blijven tips nog steeds willkommen.
pi_82730833
Onmisbare gadget 1 : ( oranje )

Onmisbare tip 2 :

Met stip op 3 :

Oranje wc papier mét grasgeur

En dan final :

pi_82730872
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:59 schreef Duderella het volgende:

[..]
"Haringspijkers" is iets dat ik koop bij de campingzaak?
Die kan je iig bij de vrijbuiter gewoon kopen.

Denk ook aan een onderzijl voor de tent, die leg je eerst neer en dan daarop de tent zetten. scheelt je een boel schoonmaken als je weggaat (kan ook gewoon schildersplastic zijn van de bouwmarkt (die van 4 x 5 oid). en een stoffer en blik is ook handig.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:15:41 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82730910
Synthetische tenten zijn kut. Het is net als met kleding: je zweet je de takketyfus. Bij katoen valt het mee, synthetisch is zooi. Als je naar een bestemming gaat met een beetje zon, ga je dood in zo'n ding. Probeer een tent te nemen met zo min mogelijk synthetische shit erin.

Op de bonnefooi kun je prima terecht met een tentje, geen lidmaatschap nodig. In Duitsland zijn de Eifel en Schwarzwald aan te raden. Kun je als je wilt ook nog een stukje Zwitserland of Frankrijk meepakken .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:16:45 #9
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82730929
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:13 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Denk ook aan een onderzijl voor de tent, die leg je eerst neer en dan daarop de tent zetten. scheelt je een boel schoonmaken als je weggaat (kan ook gewoon schildersplastic zijn van de bouwmarkt (die van 4 x 5 oid). en een stoffer en blik is ook handig.
Mijn tip is dan om één keer een dik zeil te kopen. Kost je wat meer, maar als je daarmee een mooi 'fort' bouwt, heb je er meer profijt van dan van die dunne zooi. Dat is mijn ervaring althans...
Zerg schreef:
  zondag 13 juni 2010 @ 02:18:50 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_82730963
Vergeet, als je naar Duitsland gaat, ook niet de bijbehorende campingkleding aan te schaffen:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 juni 2010 @ 02:19:15 #11
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82730967
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:11 schreef Bluezz het volgende:
Onmisbare gadget 1 : ( oranje )

[ afbeelding ]
Jeugdsentiment & Musthave! Waar zou ik zoiets kunnen kopen (á l'orange?)
quote:
Onmisbare tip 2 :

[ afbeelding ]
Ja, ik wil zo'n lichtblauw campinggaz-driepitsje:
quote:
En dan final :

[ afbeelding ]
Oh een fleshlight!
  zondag 13 juni 2010 @ 02:20:21 #12
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82730991
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:18 schreef golfer het volgende:
Vergeet, als je naar Duitsland gaat, ook niet de bijbehorende campingkleding aan te schaffen:
[ afbeelding ]
Immer gerade aus in der Kleidung Garderobe
pi_82731027
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mijn tip is dan om één keer een dik zeil te kopen. Kost je wat meer, maar als je daarmee een mooi 'fort' bouwt, heb je er meer profijt van dan van die dunne zooi. Dat is mijn ervaring althans...
Die dunne zooi hoef je niet de hele vakantie mee te slepen en zit in handige kleine pakketjes. oftewel, die mik je weg als je weggaat Daarnaast, als je een groot formaat koopt, dan kan je die half uitgevouwen neerleggen en is het ook stevig. Zo'n dik ding kost je 1 alleen maar ruimte in de auto (weleens een plastic zeil weer eens opgevouwen? krijg je nooit meer zo klein als het de eerste x was) en 2 wordt ook ranzig = dus schoonmaken = dus wederom die tijdrovende rotklus...
  zondag 13 juni 2010 @ 02:24:11 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82731063
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:22 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Die dunne zooi hoef je niet mee te slepen en zit in handige kleine pakketjes. oftewel, die mik je weg als je weggaat Daarnaast, als je een groot formaat koopt, dan kan je die half uitgevouwen neerleggen en is het ook stevig. Zo'n dik ding kost je 1 alleen maar ruimte in de auto en 2 wordt ook ranzig = dus schoonmaken = dus wederom die tijdrovende rotklus...
Mja, ik vond dat schoonmaken wel meevallen. Even goed opletten met opvouwen en je hebt niks van ranzige zooi in je auto. Alleen dat afspuiten kost je tijd, ja. Maar die dingen zijn ook weer niet zo duur dat je ze niet gewoon kan weggooien.

Belangrijk nadeel aan die dunne shit is dat je het redelijk snel kapot loopt en dat je het moeilijk strak getrokken krijgt en als 'dijk' om je tent heen kan leggen. Het is te slap en flexibel, terwijl je met zo'n dik zeil een veel betere kuip kan maken, zodat je baggervrij blijft .
Zerg schreef:
pi_82731087
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:22 schreef tvdleur het volgende:

Die dunne zooi hoef je niet de hele vakantie mee te slepen en zit in handige kleine pakketjes. oftewel, die mik je weg als je weggaat Daarnaast, als je een groot formaat koopt, dan kan je die half uitgevouwen neerleggen en is het ook stevig. Zo'n dik ding kost je 1 alleen maar ruimte in de auto en 2 wordt ook ranzig = dus schoonmaken = dus wederom die tijdrovende rotklus...
Precies, wij kochten ook altijd die dunne zooi en gooiden het weg als we verkasten

Nog een tipje :

zondag 13 juni 2010 @ 02:26:15 #16
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82731100
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:13 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Waaráán schoonmaken scheelt dat?

Stoffer en blik staat op de lijst, dank!
pi_82731146
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, ik vond dat schoonmaken wel meevallen. Even goed opletten met opvouwen en je hebt niks van ranzige zooi in je auto. Alleen dat afspuiten kost je tijd, ja. Maar die dingen zijn ook weer niet zo duur dat je ze niet gewoon kan weggooien.

Belangrijk nadeel aan die dunne shit is dat je het redelijk snel kapot loopt en dat je het moeilijk strak getrokken krijgt en als 'dijk' om je tent heen kan leggen. Het is te slap en flexibel, terwijl je met zo'n dik zeil een veel betere kuip kan maken, zodat je baggervrij blijft .
Heb het nog niet meegemaakt dat het stuk was. Nu sta ik dan ook niet langer dan 2 week op een plek... verder geen problemen met de bagger, als het eens geregend had: alles wat onder de tent nog uitkomt oprollen en binnen de haringen leggen, dan is het geen punt.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:29:20 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82731148
Je tent zelf wordt anders erg vies. Als je 'm dan op gaat rollen is alles vies/nat etc.
pi_82731190
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:26 schreef Duderella het volgende:

[..]

Waaráán schoonmaken scheelt dat?

Stoffer en blik staat op de lijst, dank!
onderkant binnentent meteen op grond zonder iets ertussen = vieze ranzige onderkant van de binnentent (en aangezien je de boel sowieso weer moet opvouwen als je weggaat: bij niet schoonmaken complete vieze tent bij de volgende x opzetten )
  zondag 13 juni 2010 @ 02:32:56 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_82731209
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:15 schreef Mikkie het volgende:
Synthetische tenten zijn kut. Het is net als met kleding: je zweet je de takketyfus. Bij katoen valt het mee, synthetisch is zooi. Als je naar een bestemming gaat met een beetje zon, ga je dood in zo'n ding. Probeer een tent te nemen met zo min mogelijk synthetische shit erin.

Op de bonnefooi kun je prima terecht met een tentje, geen lidmaatschap nodig. In Duitsland zijn de Eifel en Schwarzwald aan te raden. Kun je als je wilt ook nog een stukje Zwitserland of Frankrijk meepakken .
Alleen als TS vaker gaat kamperen dan zou ik een katoenen tent aanraden. Die tenten zijn duurder in aanschaf en gaan langer mee, maar dan moet je em wel gebruiken. Ik zou dan eigenlijk ook gewoon beginnen met een betaalbare synthetische tent, eentje met een binnen en buiten tent en voldoende isolatie, om als het kamperen bevalt later een keer een katoenen versie aan te schaffen. Bovendien is een synthetische tent ook praktischer als je gaat rondreizen in een land, wat je als kampeerder juist zo gemakkelijk kunt omdat je inderdaad vaak overal wel terecht kunt.

Het zwarte woud is inderdaad prachtig. Ik ben daar vorig jaar zelf nog geweest op een erg mooie camping op ongeveer 1 km hoogte. Als je wilt kan ik die voor je opzoeken, kun je eens kijken of je het wat vindt. Daar zit je ook dichtbij Luxemburg, daar is het ook al zo mooi, dus ik zou zeker een dagje die kant op gaan (al is het maar om goedkoop te tanken ). Let er trouwens op dat je slaapzak een beetje koud weer aankan, want ondanks dat het overdag lekker warm is kan het 's nachts nog ontzettend koud worden, vooral als je een camping hebt die op een berg ligt.

Zo'n gasstelletje verkopen ze ook bij de Action, een koffer model. Wel 1 pits, dus je hebt er 2 nodig, maar ze kosten maar een 10tje per stuk. De dunne folie voor onder de tent verkopen ze ook bij de Action, volgens mij nog geen euro per folie. En dat is inderdaad ideaal, gebruiken en dan weggooien.

Laarzen neem ik zelf nooit mee. Een paar wandelschoenen is voldoende, en een paar gympies voor in de auto. En slippers voor onder de douche
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 13 juni 2010 @ 02:33:08 #21
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82731214
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:29 schreef PLAE@ het volgende:
Je tent zelf wordt anders erg vies. Als je 'm dan op gaat rollen is alles vies/nat etc.
O aha, ja, ik snap wat je bedoelt. Je legt het dus helemaal onder het vaste zeil van je tent. Kijk, dat zijn nou dingen waaraan ik nooit zou denken.

Raden jullie ovverigens aan een tent te nemen waaraan het onderzeil vastgeritst zit in de 'voortent'? We hoorden andere mensen daarover discussiëren vanmiddag. Dat het een pré is als een tent een vast zeil heeft. Die Nomad uit de OP heeft dat dus. het scheelt wel echt honderden euro's, merkten we, wanneer een tent dat heeft.

Echt belangrijk dus?
  zondag 13 juni 2010 @ 02:36:43 #22
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_82731266
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:33 schreef Duderella het volgende:

[..]

O aha, ja, ik snap wat je bedoelt. Je legt het dus helemaal onder het vaste zeil van je tent. Kijk, dat zijn nou dingen waaraan ik nooit zou denken.

Raden jullie ovverigens aan een tent te nemen waaraan het onderzeil vastgeritst zit in de 'voortent'? We hoorden andere mensen daarover discussiëren vanmiddag. Dat het een pré is als een tent een vast zeil heeft. Die Nomad uit de OP heeft dat dus. het scheelt wel echt honderden euro's, merkten we, wanneer een tent dat heeft.

Echt belangrijk dus?
Ik had zelf een tent van 130 euro. Gewoon een simpel moddelletje tunneltent. Met geen vast grondzeil (alleen onder de binnentent), de voortent heeft dus geen standaard grondzeil. Maar daar gebruik ik dan vuilniszakken of zo'n folietje voor. Er was dan voldoende ventilatie ook op die manier, wat ik in een synthetische tent toch wel heel fijn vind
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_82731303
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:33 schreef Duderella het volgende:

[..]

Echt belangrijk dus?
Onzin... een 1 euro onderzeiltje doen hetzelfde. (edit nuancering: maak dit dan wel vast aan de plekken waar de elastieken van de haringen zitten zodat het goed omhoog staat) Luxer: koop hierbij een mooie dunne rubberen mat van 20 euro en leg die eroverheen (met van die gaatjes... hoe heet dat spul nou?? het zijn ook van die antislip matjes voor in de auto) en je bent ook klaar. Gaat nergens heen

Ik lach om dat soort kampeerders eigenlijk stiekem: geven 100x meer uit aan de uitrusting en klagen dan alsnog als een regenbui bijv. hun voortent totaal heeft vernaggelt (compleet doorweekt en zo) + de tent is in elkaar gezakt omdat de haringen te zwak waren om goed in de grond te gaan. Dan heb ik altijd zoiets dat ze hun portemonee hebben getrokken, het duurste kampeerspul hebben gekocht en dat daarmee het vermogen om zelf nadenken ook meteen afgekocht is.

Heerlijk, dat soort leed te zien onder een biertje voor mn 100 euro tent die als een huis staat (met spijkerharingen) met mn 2e hands gasstelletje en gortdroog met een onderzeil van een euro

[ Bericht 4% gewijzigd door tvdleur op 13-06-2010 02:55:13 ]
  zondag 13 juni 2010 @ 02:49:16 #24
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_82731424
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:08 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja ik zal wat checklists opzoeken binnenkort (maar toch vind ik het leuk om die samen te stellen met de hulp van FOK!kers. )
Kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou zeggen; neem de checklists als basis en gebruik de Fok adviezen als extra's.
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit checklists...Ik ga meestal na wat ik dagelijks gebruik; te beginnen bij het slapen gaan (luchtbed, slaapzak, kussens) en wat als ik 's nachts gebruik als ik wakker wordt om naar de wc te gaan (zaklantaarn, slippers... toilet papier - of in geval van vrouw- maandverband eventueel).
Dan naar wat je tijdens het opstaan en ontbijt nodig hebt enzovoort enzovoort.
quote:
Ook voor synthetische tenten? Ik lees bij veel tenten trouwens dat ze een soort dubbelwandig systeem hebben, waardoor ze minder snel lekken, weet jij daar iets van?
Gebruik het voor alle tenten, of het aangeraden wordt of niet... niemand wil in het midden van de nacht natregenen in eigen slaapzak.
Alleen wanneer er op de labels van de tent zou staan dat een spray afgeraden wordt, kun je het beter laten.
Maar sowieso, als je een tuin hebt, kun je op een zonnige dag de tent beter al eens opzetten en de spray laten inwerken.... dan hoef je dat niet te doen wanneer je bezig bent het op te zetten, en er dan ineens een regenwolk verschijnt.
BTW, je schrijft soms "ik" en andere keren "wij"... Dat is wel belangrijk voor het soort tent dat je koopt.
Niet elke tent is geschikt om in je eentje op te zetten. Mocht je wel alleen gaan, vraag dan aan de verkoper of de tent door een persoon opgezet kan worden.
Nog iets om te weten; een 2 persoonstent is vaak een eenpersoonstent + bagage.
Voor 2 personen kun je beter een 3 persoonstent kopen, anders moet je de bagage buiten laten.
[..]
quote:
Ja, maar dan blijven tips nog steeds willkommen.
Hoe lang ben je van plan op vakantie te vieren?
Is het slechts 3 dagen, dan eet je gewoon buiten de deur bij het warm eten.
Dan heeft het aanschaffen/ meenemen van kookgerei en gastanks etcetera geen enkele zin.

Ga je twee weken kamperen, dan is het anders. Ga je dan ook nog met de auto van plaats naar plaats... dan kun je veel meer meenemen, dan wanneer je met de trein gaat.
O ja, en als je van redelijk koud drinken houdt (fris of bier), neem dan een behoorlijke emmer mee om dit te koelen. Ga je met de trein, dan kun je dit beter ter plekke kopen bij een bouwmarkt.

En maak direct veel vrienden/ kennissen wanneer je op een camping zit... als zij een of twee dagen later vertrekken, zul je ineens veel spullen bij jouw tent vinden (als afscheids cadeau) die je nog nodig hebt, die zij niet willen meenemen naar huis.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:52:47 #25
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_82731461
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:15 schreef Mikkie het volgende:

Ze gaat naar Duitsland, niet naar Zuid Europa.
Sowieso ben je in Zuid Europa net zo genaaid met een katoenen tent... in het hoogseizoen is het bijna net zo erg, tenzij je onder een goede boom staat.
Hm, misschien is een kompas nog een goede suggestie... dan weet je onder welke kant van een boom je de tent het beste op kunt zetten.
  zondag 13 juni 2010 @ 02:54:25 #26
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82731478
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:39 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Onzin... een 1 euro onderzeiltje doen hetzelfde. Luxer: koop hierbij een mooie dunne rubberen mat van 20 euro en leg die eroverheen (met van die gaatjes... hoe heet dat spul nou?? het zijn ook van die antislip matjes voor in de auto) en je bent ook klaar. Gaat nergens heen

Ik lach om dat soort kampeerders eigenlijk stiekem: geven 100x meer uit aan de uitrusting en klagen dan alsnog als een regenbui bijv. hun voortent totaal heeft vernaggelt (compleet doorweekt en zo) + de tent is in elkaar gezakt omdat de haringen te zwak waren om goed in de grond te gaan. Dan heb ik altijd zoiets dat ze hun portemonee hebben getrokken, het duurste kampeerspul hebben gekocht en dat daarmee het vermogen om zelf nadenken ook meteen afgekocht is.

Heerlijk, dat soort leed voor mn 100 euro tent die als een huis staat (met spijkerharingen) met mn 2e hands gasstelletje en gortdroog met een onderzeil van een euro
Nou lach maar! Ik heb nu al 100 x meer uitgegeven dan nodig is en ik heb alleen nog maar slakommen. Dus ik zal ongetwijfeld wel goed nat gaan deze zomer.
pi_82731492
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nou lach maar! Ik heb nu al 100 x meer uitgegeven dan nodig is en ik heb alleen nog maar slakommen. Dus ik zal ongetwijfeld wel goed nat gaan deze zomer.
Op vakantie heb ik geen tv nodig

Maar jij hebt nu voorkennis, dus ik denk dat het wel goed komt met alle tips die je nu al hebt gehad

[ Bericht 9% gewijzigd door tvdleur op 13-06-2010 03:00:59 ]
pi_82732571
Vuilnis- en kleinere zakken, ducktape, een stevige schaar, veiligheidsspelden en touw zijn niet alleen onmisbare attributen in de slaapkamer, maar ook in de kampeertent. Tevens scheerspiegel, fikse waterzak en merkstift.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 07:57:36 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82732830
Zet van tevoren je tent een keer op, om te oefenen en vertrouwd te raken met hoe alles werkt. Mocht je een tent met losse stokken kopen, hou dan gekleurde tape bij de hand tijdens het opzetten en merk de stokeinden die in elkaar moeten met tape. Scheelt bij elke volgende keer opzetten een hoop frustratie

Neem luchtbedden mee (je gaat immers met de auto dus maakt niet uit voor het gewicht), dat slaapt oneindig veel beter dan een keihard slaapmatje. Vergeet ook niet een pomp mee te nemen in dat geval. Zoek een goede slaapzak - bij voorkeur niet synthetisch. Neem je hoofdkussen mee van thuis.

Douchen: vergeet niet om slippers mee te nemen. Niet elke douchevloer is schoon genoeg om er met je blote voeten op te kunnen staan zonder met een gezellige portie voetschimmel thuis te komen als vakantiesouvenir. Twee-in-een shampoo/douchgel is handig, scheelt weer een fles.

Afwasteiltje niet vergeten, kun je mooi je vuile vaat in verzamelen. Handig is een watertank die groot genoeg is, zodat je niet elke 2 uur naar de kraan moet sjokken.

Een goede zaklamp is onmisbaar. Neem een opwindbare of zorg voor voldoende reservebatterijen.

Ook handig: een eind waslijn en flink wat knijpers. En wasmiddel Een emmer om je was in te doen wil ook wel helpen

Een zachte bezem is prettig om je tent uit te vegen. Ik zou eerder kiezen voor zo'n bezem + blik dan voor een stoffer + blik, scheelt bukken.

Denk vooral ook aan kleine maar onmisbare dingen als lucifers, blikopener, kurkentrekker, schilmesjes, houten lepel/spaan (als je serieus gebruik gaat maken van je kooktoestel), bij Xenos kun je vaak van die ronde potjes kopen met allerlei kruiden erin:

Neem een mandje of doos mee om al je keukenspullen bij elkaar in op te bergen. Dan hoef je niet te zoeken. Het is sowieso handig om al je spullen een vaste plek te geven in je tent. Zo'n ding als dit is ook handig:

Maar dan moet je wel even kijken of je die inderdaad kunt ophangen, je hebt er een horizontale tentstok voor nodig. Als je een koepeltent met fiberstokken hebt, kun je zo'n organizer niet kwijt

O, en als je wilt mag je ook in onze tuin kamperen In Duitsland mag je op particulier terrein kamperen, mits je toestemming hebt van de eigenaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 08:00:15 #30
13151 crew  Rewimo
pi_82732840
Eten: denk aan een voorraadje rijst/pasta. Eventueel potjes of zakjes saus. Eenpansmaaltijden zijn handig als je een klein kooktoestel hebt. Je kunt eventueel ook zo'n wegwerpbbq meenemen of onderweg kopen. Duitsers grillen graag, dus dat soort spullen is overal verkrijgbaar. Aldi en vooral Lidl verkopen veel bbq-geschikt vlees.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 juni 2010 @ 08:36:47 #31
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82732950
Neem een Quechua tent!

http://frontpage.fok.nl/review/133846/1/1/50/lifestyle-quechua-2-seconds-base-4-2-tent.html

Ik ben sinds een jaar volledig overtuigd, superdingen!

En koop de Kleine Campings gids van de ANWB
  zondag 13 juni 2010 @ 08:41:54 #32
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82732980
Oh en wij hebben geen:

maar

want: geen externe gasfles oid (er zit een kleine gasbus in die je kunt verwisselen), want: ze zitten een leuk handig klein koffertje en als ik water kook pak ik er eentje, wil ik koken dan pak ik er twee! en want: ze kosten 12 euro bij de Action
  zondag 13 juni 2010 @ 09:01:53 #33
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_82733066
Koop geen tent met een klein luifeltje of zonder voortent. Als je dan 's ochtends je tent uitfikt door de zon is er niks vervelenders dan gelijk in nat gras staan. Vergelijkbaar met natte sokken in de badkamer

En hierboven al een paar keer de tip gezien voor een Aerotex dekzeil. Daar ga je heel vrolijk van worden. (dun) plastic/landbouwzeil eronder, en gaan.! Overigens is een goed onderzeil ook weer belangrijk, want je wil niet je tent weggooien aan het eind van de vakantie. Landbouwzeil sop je zo af, mijn ervaring leert dat het onderzeil van een tent toch wat rotzooi laat intrekken, en je moet met sop weer uitkijken dat je de binnentent niet natmaakt.

En verder tien miljoen batterijen voor een zaklamp, want die zijn elke avond standaard op en kwijt .

Denk trouwens ook aan een goeie tank/jerrycan voor water. Als je niet van plan bent om koffie te zetten van bronwater is het altijd handig een tankje water te hebben. Dan heb je alles in je tent zodat je 's ochtends niet met een verwaaide coupe in je huispak eerst naar het washok moet voor twee bakkies koffie .

Zoek geen plek uit in een kuil, want als het lekker doorregent komt het je tent in, en kijk als je onder een boom gaat staan even of er geen dingen uitvallen (kastanjes, dennenappels, teken ) Neem Autan mee tegen muggen en als het 3 dagen achter elkaar regent, pak je tent in en vertrek. Niet blijven wachten of het nog beter wordt, na 3 dagen komt de echtscheiding steeds dichterbij .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 13 juni 2010 @ 09:04:43 #34
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82733081
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:01 schreef k_i_m het volgende:
En verder tien miljoen batterijen voor een zaklamp, want die zijn elke avond standaard op en kwijt .
Ik heb een behoorlijk felle LEDlamp, was na twee weken nog steeds met dezelfde batterijen bezig, was 14,99 bij de UitVrijbuiter.
  zondag 13 juni 2010 @ 09:12:15 #35
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_82733121
Oja, de LEDlamp. Die had je nog niet in mijn tijd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_82733225
Heb je al stoeltjes / tafeltje? Je hebt stoeltjes en een tafeltje nodig.
Heb je al matjes en slaapzak? Je hebt matjes, slaapzak oid en lakenzak oid nodig.

Tegen de tijd dat je bedenkt dat de hele zwik niet in de auto gaat passen: je hebt geen 4 pannen nodig, geen 4 handdoeken, geen reserveservies, geen complete garderobe etc.

Kan je een lijstje maken van wat je al bedacht hebt mee te gaan nemen?

Die tent lijkt me prima trouwens. Modern kunststof is uitstekend tentmateriaal, ouderwetse zweettenten koop je alleen nog voor 1 tientje bij een niettentenboer (gamma, action).
Een katoenen tent is ook niet meer zo loodzwaar en waterdoorlatend als een ouderwetse, maar wel duur, langer nat en kwetsbaarder.
Ikzelf geef trouwens de voorkeur aan een tent met wat kruiselingse stokken, zodat deze ook zonder haringen overeind blijft. Dat zet makkelijker op, maar als je niet heel erg gaat rondtrekken is het dat niet echt belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 13-06-2010 09:33:13 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 juni 2010 @ 09:27:57 #37
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_82733255
Wat een grappig topic, ik lees graag even mee als medekampeernoob. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 11:09:11 #38
13151 crew  Rewimo
pi_82734719
Overigens, koken is eigenlijk helemaal niet nodig in DLD Uit eten gaan is hier echt heel goedkoop in vergelijking met NL
  zondag 13 juni 2010 @ 11:18:10 #39
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82734890
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, koken is eigenlijk helemaal niet nodig in DLD Uit eten gaan is hier echt heel goedkoop in vergelijking met NL

Ja, en hotels zijn er ook niet duur, maar daar gaat het niet om bij kamperen
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 11:24:30 #40
45833 crew  Fogel
pi_82735026
Ik heb sinds gister ook het idee om de natuur eens van dichterbij te bekijken dan vanuit een apartement of hotelkamer, dus het plan is om in de zomer eens een keer een tent op te zetten in het bos (dat mag gelukkig, ik woon in Noorwegen ).

Het sluit op zich aan bij de vraag bij TS: Wat heb je eigenlijk allemaal nodig als je maar 1 nacht (dicht bij huis) in een tent gaat slapen in een willekeurig bos, bij een meer en met kinderen? Het grote voordeel is dat ik gewoon naar huis kan om dingen te halen, dit is zowat in mijn achtertuin. Op slecht weer voorbereid zijn is niet nodig, we gaan gewoon een dag waarop de de kans op regen ongeveer 0 is en mocht het toch gaan regenen, zijn we zo weer thuis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 11:27:02 #41
13151 crew  Rewimo
pi_82735089
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:18 schreef detulp050 het volgende:
Ja, en hotels zijn er ook niet duur, maar daar gaat het niet om bij kamperen
Nee, dat snap ik maar ik kan me ook voorstellen dat je niet elke dag koken wilt op de camping. Eten kopen en zelf maken is ongeveer even duur als uit eten gaan hier En ik zie Dude geen lap schnitzel-die-over-de-rand-van-je-bord-hangt klaarmaken op haar campinggasje
  zondag 13 juni 2010 @ 11:33:39 #42
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_82735220
Waarom zoveel aanschaffen als je ook een volledig ingerichte tent kunt huren?
Dat is misschien niet zo avontuurlijk, maar je kunt kijken of kamperen iets voor jullie is en als het bevalt kun je alsnog die hele heisa aanschaffen.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:47:03 #43
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82735541
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:33 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat is misschien niet zo avontuurlijk, maar je kunt kijken of kamperen iets voor jullie is en als het bevalt kun je alsnog die hele heisa aanschaffen.

Dat soort tenten staat vaak op de massale campings en dat is -althans dat denk ik- niet wat Dude zoekt
  zondag 13 juni 2010 @ 13:10:28 #44
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82738059
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:32 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Het zwarte woud is inderdaad prachtig. Ik ben daar vorig jaar zelf nog geweest op een erg mooie camping op ongeveer 1 km hoogte. Als je wilt kan ik die voor je opzoeken, kun je eens kijken of je het wat vindt. Daar zit je ook dichtbij Luxemburg, daar is het ook al zo mooi, dus ik zou zeker een dagje die kant op gaan (al is het maar om goedkoop te tanken ). Let er trouwens op dat je slaapzak een beetje koud weer aankan, want ondanks dat het overdag lekker warm is kan het 's nachts nog ontzettend koud worden, vooral als je een camping hebt die op een berg ligt.

Graag!
  zondag 13 juni 2010 @ 13:13:55 #45
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82738181
quote:
Op zondag 13 juni 2010 08:36 schreef detulp050 het volgende:
Neem een Quechua tent!

[ afbeelding ]
http://frontpage.fok.nl/review/133846/1/1/50/lifestyle-quechua-2-seconds-base-4-2-tent.html

Ik ben sinds een jaar volledig overtuigd, superdingen!

En koop de Kleine Campings gids van de ANWB
De Kleine Campinggids bevat geen Duitsland, zag ik.
Wat is er zo goed aan die tent Tulp?Review lezen.

Jongens, allemaal onwijs bedankt al voor alle tips. Jullie zijn mijn redding hoor!

O en we gaan dus twee weken (werd door iemand gevraagd).
  zondag 13 juni 2010 @ 13:38:10 #46
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82739146
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:25 schreef sigme het volgende:
Heb je al stoeltjes / tafeltje? Je hebt stoeltjes en een tafeltje nodig.
Heb je al matjes en slaapzak? Je hebt matjes, slaapzak oid en lakenzak oid nodig.

Tegen de tijd dat je bedenkt dat de hele zwik niet in de auto gaat passen: je hebt geen 4 pannen nodig, geen 4 handdoeken, geen reserveservies, geen complete garderobe etc.

Kan je een lijstje maken van wat je al bedacht hebt mee te gaan nemen?

Die tent lijkt me prima trouwens. Modern kunststof is uitstekend tentmateriaal, ouderwetse zweettenten koop je alleen nog voor 1 tientje bij een niettentenboer (gamma, action).
Een katoenen tent is ook niet meer zo loodzwaar en waterdoorlatend als een ouderwetse, maar wel duur, langer nat en kwetsbaarder.
Ikzelf geef trouwens de voorkeur aan een tent met wat kruiselingse stokken, zodat deze ook zonder haringen overeind blijft. Dat zet makkelijker op, maar als je niet heel erg gaat rondtrekken is het dat niet echt belangrijk.
Ik zal me weldra aan een lijstje gaan zetten sigme. Maar er gaat tot nu toe nog een wereld voor me open, dus ik lift nog even mee. Dan maak ik later een lijstje waarop jullie dan weer kunnen schieten.

Kim, wat een gouden tip, die driedagenregel!

Rewimo, het gaat niet om het besparen van geld, maar om het back to nature gevoel van deze stadse nuf. Maar uit eten zullen we vast ook doen hoor! Maar ik wil ook pasta in het gras en tomatensaus over mijn broek.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:41:46 #47
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82739288
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:24 schreef Fogel het volgende:
Ik heb sinds gister ook het idee om de natuur eens van dichterbij te bekijken dan vanuit een apartement of hotelkamer, dus het plan is om in de zomer eens een keer een tent op te zetten in het bos (dat mag gelukkig, ik woon in Noorwegen ).

Het sluit op zich aan bij de vraag bij TS: Wat heb je eigenlijk allemaal nodig als je maar 1 nacht (dicht bij huis) in een tent gaat slapen in een willekeurig bos, bij een meer en met kinderen? Het grote voordeel is dat ik gewoon naar huis kan om dingen te halen, dit is zowat in mijn achtertuin. Op slecht weer voorbereid zijn is niet nodig, we gaan gewoon een dag waarop de de kans op regen ongeveer 0 is en mocht het toch gaan regenen, zijn we zo weer thuis.
Een gameboy?
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:33 schreef Blue-eyes het volgende:
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik vroeger veel gekampeerd heb hoor, als kleine Dude. Ik weet dus wel dat ik het leuk ga vinden. Ik ben het alleen ernstig afgeleerd, vandaar dit topic.
En ik wil ook gewoon door tentenhallen lopen en met een ernstig gezicht koffiefilters met elkaar vergelijken en zo. Het gedoe is onderdeel van de pret (tot nu toe).
En wat Tulp daar zegt is ook waar: wij willen op kleine rustige campings staan én de vrijheid hebben om elk moment weer te vertrekken. Misschien dóen we dat niet, maar het is het idéé.

Ik voel me al helemaal een happy camper
pi_82739426
Niet echt tips voor het kopen van een tent, wel basic tips voor het opzetten (die je misschien al kent):
- Als je een losse binnen- en buitentent hebt, zet die dan zo op dat de binnentent de buitentent niet aanraakt. Als het gaat regenen en ze raken elkaar direct aan, willen veel tenten nogal eens gaan lekken. Let daar ook op als je bagage in de binnentent legt, die tegen de buitentent aanleunt.
- Kijk waar de zon opgaat en ondergaat. In een warme periode is het fijn om 's morgens met je tent in de schaduw te zijn, dan is het risico op uit je tent drijven van het zweet wat kleiner. Ik ga zelf altijd bij een boom staan, al is dat met onweer minder veilig en komt er soms rotzooi uitvallen.
- Probeer een vlak stuk grond te vinden om je tent op te zetten. Het slaapt minder fijn als je op een helling ligt.

En neem zo'n antimuggenkaarsje/spray mee. Leuk als je 's avonds nog voor de tent wil zitten met een lampje aan en niet lekgeprikt wil worden.

En al mijn andere tips zijn al door anderen gegeven. Veel plezier!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 13:45:52 #49
13151 crew  Rewimo
pi_82739439
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:38 schreef Duderella het volgende:
Rewimo, het gaat niet om het besparen van geld, maar om het back to nature gevoel van deze stadse nuf. Maar uit eten zullen we vast ook doen hoor! Maar ik wil ook pasta in het gras en tomatensaus over mijn broek.
Dat laatste moet lukken. Dat lukt me thuis ook wel
pi_82740253
Dude, zal ik je mijn kampeerbenodighedenlijst mailen? Kan je zelf wegstrepen wat je niet nodig denkt te hebben. Maar het is een behoorlijk complete lijst
  zondag 13 juni 2010 @ 14:12:48 #51
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82740522
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Dude, zal ik je mijn kampeerbenodighedenlijst mailen? Kan je zelf wegstrepen wat je niet nodig denkt te hebben. Maar het is een behoorlijk complete lijst
Ja heel graag!

En ik heb nog een praktische vraag: Hoe laad je, al kamperend, je telefoon en Nintendo DS op? Ik bedoel, er zit geen stopcontact in de Nomad volgens mij.
pi_82740553
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Sun, mijne is kwijt (computercrash)

En wij hebben een goed gasstel! Kan als tweepitter en als grillplaat.

http://www.vrijbuiter.nl/(...)l-kitchen-plus-1406/
pi_82740568
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja heel graag!

En ik heb nog een praktische vraag: Hoe laad je, al kamperend, je telefoon en Nintendo DS op? Ik bedoel, er zit geen stopcontact in de Nomad volgens mij.
Verlengsnoer, Dude, verlengsnoer.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:15:19 #54
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82740628
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:13 schreef LieLie het volgende:

[..]

Sun, mijne is kwijt (computercrash)

En wij hebben een goed gasstel! Kan als tweepitter en als grillplaat.

[ afbeelding ]

http://www.vrijbuiter.nl/(...)l-kitchen-plus-1406/

Die heb ik gezien!

Maar ik dacht dat jullie me vast stom zouden vinden als ik back to basic zou willen met zo'n halve buitenkeuken!

Neemt 'ie veel ruimte in, of klap je 'm zo weg?
  zondag 13 juni 2010 @ 14:16:03 #55
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82740660
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:14 schreef LieLie het volgende:

[..]

Verlengsnoer, Dude, verlengsnoer.
Naar........ de derde boom rechts?

Of heeft een camping standaard elektriciteit, tegenswoordigs?
pi_82740710
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:15 schreef Duderella het volgende:

[..]

Die heb ik gezien!

Maar ik dacht dat jullie me vast stom zouden vinden als ik back to basic zou willen met zo'n halve buitenkeuken!

Neemt 'ie veel ruimte in, of klap je 'm zo weg?
Stelt niks voor, qua ruimte! (eerlijkheid gebied me te zeggen dat wij de versie zonder pootjes hebben, maar die waren achteraf wel makkelijk. Misschien zijn ze er nog los

en ik ben heel, heel goed in auto's inpakken
pi_82740721
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:16 schreef Duderella het volgende:

[..]

pi_82741477
Moeten jullie me ff je e-mail adres pb'en

Oh en Dude.. hoe denk je dat je anders moet koken joh!! Ik neem zelfs vaak een oven mee Maar dan wel van Coleman, die op de benzinebrander past
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 14:38:39 #59
13151 crew  Rewimo
pi_82741602
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:16 schreef Duderella het volgende:

Veel campings hebben elektriciteit. En anders onderweg, met de autolader.
pi_82741699
Jup, zelf proberen we geheel elektriciteitloos te kamperen, maar we hebben wel standaard een omvormer in de auto liggen om de camera's en foons en zo weer op te kunnen laden.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:51:33 #61
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82742183
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Moeten jullie me ff je e-mail adres pb'en

Oh en Dude.. hoe denk je dat je anders moet koken joh!! Ik neem zelfs vaak een oven mee Maar dan wel van Coleman, die op de benzinebrander past
Duderinnetje@ hotmail.com

Koken kan op gas toch? Dat gaan wij doen althans.

Vroeger hadden we nooit electriciteit op de campings. Ja op sommige en daar moest je dan extra voor betalen geloof ik, maar dat waren dan van die nare veldplaatsen.
pi_82742337
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:51 schreef Duderella het volgende:

[..]

Duderinnetje@ hotmail.com

Koken kan op gas toch? Dat gaan wij doen althans.

Vroeger hadden we nooit electriciteit op de campings. Ja op sommige en daar moest je dan extra voor betalen geloof ik, maar dat waren dan van die nare veldplaatsen.
Dat is nog steeds wel zo meestal hoor..

Oh en koken op gas kan prima ja!
Wij doen het zelf op benzine omdat dat overal verkrijgbaar is en zuinig, gas is in sommige gebieden niet te krijgen al ondermijnen we dat idee door een koelbox op gas te hebben, maar die kan anders altijd ook nog weer op stroom als het gas leeg is (in Schotland was het bijv. lastig)
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 14:59:09 #63
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_82742510
Niet mailen, maar hier plaatsen voor alle andere kersverse of herintredende kampeerders.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 15:00:07 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_82742582
Daar behoor ik zelf natuurlijk niet toe. Noch kersvers, noch herintredend.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_82743418
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet mailen, maar hier plaatsen voor alle andere kersverse of herintredende kampeerders.
Misschien doe ik dat nog wel.. moet ik hem eerst een beetje opschonen
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 15:56:22 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_82745095
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien doe ik dat nog wel.. moet ik hem eerst een beetje opschonen
Je mag de vieze Duderella-versie hier best plaatsen hoor.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:08:12 #67
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_82745564
je kan voor het opladen natuurlijk een klein 12v DC >> 230 AC omvormertje kopen kan je in de auto opladen En een koelbox (die op 230 / 12 volt werkt, (EVT ook op gas) is ook handig Lekker koel bier of wijn (en natuiurlijk voor je beleg enzo
  zondag 13 juni 2010 @ 16:08:58 #68
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82745591
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:56 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je mag de vieze Duderella-versie hier best plaatsen hoor.
Uitwasbare geitenwollen condooms
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:08 schreef gateway het volgende:
je kan voor het opladen natuurlijk een klein 12v DC >> 230 AC omvormertje kopen kan je in de auto opladen En een koelbox (die op 230 / 12 volt werkt, (EVT ook op gas) is ook handig Lekker koel bier of wijn (en natuiurlijk voor je beleg enzo
Hallfords od?
  zondag 13 juni 2010 @ 16:10:52 #69
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_82745655
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:08 schreef Duderella het volgende:

[..]

Uitwasbare geitenwollen condooms
[..]

Hallfords od?
ja, denk het, anders een keer langs www.obelink.nl die hebben echt ALLES op campinggebied
  zondag 13 juni 2010 @ 16:49:43 #70
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82747210
Oh ja: ga trouwens naar Tirol. Geweldig gebied, niet idioot ver rijden en heerlijk kleine campings midden in de natuur. Extragratis toptip
  zondag 13 juni 2010 @ 16:52:24 #71
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82747330
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:08 schreef Duderella het volgende:
Hallfords od?

ANWB
  zondag 13 juni 2010 @ 17:20:42 #72
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82748524
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:49 schreef detulp050 het volgende:
Oh ja: ga trouwens naar Tirol. Geweldig gebied, niet idioot ver rijden en heerlijk kleine campings midden in de natuur. Extragratis toptip
Tirol!

Waarom moet ik al grinniken bij de naam alleen al?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 17:23:42 #73
13151 crew  Rewimo
pi_82748635
Vanwege de Tiroler films waarschijnlijk
  zondag 13 juni 2010 @ 17:31:14 #74
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82748967
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Vanwege de Tiroler films waarschijnlijk
Heisse Spass im Schnee
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 juni 2010 @ 17:48:19 #75
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_82750003
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:31 schreef Duderella het volgende:

[..]

Heisse Spass im Schnee
"Auf der Alm, da gibt′s koa Sünd" oftewel "Kom met je waldhoorn tussen mijn Alpen"

Het is trouwens inderdaad een erg mooi gebied.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juni 2010 @ 17:54:02 #76
22592 crew  Ole
pi_82750344
Niet het grondzeil onder de buitentent uit laten komen hoor!

En waar gaan jullie op slapen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 13 juni 2010 @ 18:16:32 #77
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_82751295
Hoe zit dat eigenlijk op een camping als je met een tentje komt, mag je dan je auto naast de tent laten staan? Zodat je niet alle spullen uit hoeft te laden, maar gewoon later uit de auto kunt pakken.
Of komt dat haast niet voor en zet je je auto op een apart parkeerterrein?
Rayen 2½ jaar!
  zondag 13 juni 2010 @ 19:07:34 #78
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82752981
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:16 schreef TimeJumper het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk op een camping als je met een tentje komt, mag je dan je auto naast de tent laten staan? Zodat je niet alle spullen uit hoeft te laden, maar gewoon later uit de auto kunt pakken.
Of komt dat haast niet voor en zet je je auto op een apart parkeerterrein?

In principe kun je bij bijna elke kleine camping wel je auto naast je tent kwijt. Als het niet zo is dan zoek ik verder; alles zit in de auto en dan hoef ik bij een rondreis niet steeds de hele auto uit te pakken; de auto is dan een soort drive-in-closet
pi_82755717
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:07 schreef detulp050 het volgende:

[..]

In principe kun je bij bijna elke kleine camping wel je auto naast je tent kwijt. Als het niet zo is dan zoek ik verder; alles zit in de auto en dan hoef ik bij een rondreis niet steeds de hele auto uit te pakken; de auto is dan een soort drive-in-closet
hehehe grappig dat je dat zegt.. ik sta liever op campings waar de auto niet bij de tenten mag (alleen om ff in en uit te laden, dat is wel handig natuurlijk). Maar ja, ik heb dan ook een aardig grote tent inmiddels.
Moet zeggen dat het afgelopen jaar in Schotland wel allemaal campings met auto's op het veld waren, maar op een of andere manier hinderde me dat daar veel minder dan normaal.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 20:17:04 #80
45833 crew  Fogel
pi_82755830
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:41 schreef Duderella het volgende:

[..]

Een gameboy?
[..]
Check. En een tent (of twee, misschien drie).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_82758281
Heb je al matjes / slaapzak?
Wij hebben sinds kort een duo-isohoes (van birdland).
Gewoonlijk doe je kamperend zoiets als matjes en daarop twee slaapzakken aanelkaargeritst. Maar je hebt heel weinig aan de slaapzak waar je óp ligt; je plet de isolatiewaarde.

Wat betreft het matgebeuren: je kan op een luchtbed gaan liggen. Dat is zacht maar heel koud. Je kan op een veldbed gaan liggen. Dat is eenzaam en koud. Je kan een matras meenemen, maar dat is niet kamperen. Je kan schuimrubber of plat plastic nemen, dat is spartaans: koud & hard.
Beste matjes zijn de therm-a-rest matjes: een soort schuimrubber dat je strak kan oprollen waarbij je alle lucht eruit rolt, en die zichzelf weer vol lucht zuigen als je ze weer losrolt. Altijd warm, en afhankelijk van de dikte ook redelijk zacht.

Een duo-isohoes is een soort lakenzak, waarin je twee therm-a-restmatjes kan schuiven (handig, liggen die op hun plek) en waar je langs de buitenrand een slaapzak op vastritst, zodat één slaapzak twee mensen bedekt. Eventueel met laken onder die slaapzak als onderdeel van de isohoes.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 13-06-2010 21:10:19 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_82758817
Vind dat altijd zo grappig, men roept altijd maar dat een gewoon luchtbed zo koud is, maar wij kamperen al jaren op die simpele rubberen dingen (niet van die gladde of nep fluwelen dus) maar ik heb nooit ervaren dat het koud zou zijn. Heb ook een thermarest matje voor het meer primitieve werk maar merk qua warmte echt geen verschil!
Wat wel verschil maakt: goede binnentent met wollen onderdeken in de onderkuipte De Waard! Dat maakt wel echt veel uit!!
Maar nu zal Dude sowieso voor een simpele tent met binnentent gaan, dus die isolerende werking zal voor een deel al aanwezig zijn
Wat ik aan raad: neem 2 fleecedekens mee. 1 voor op het luchtbed mocht je toch ervaren dat het koud aan voelt, en 1 voor bovenop.
  maandag 14 juni 2010 @ 00:42:16 #83
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82770895
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:54 schreef Ole het volgende:
Niet het grondzeil onder de buitentent uit laten komen hoor!

En waar gaan jullie op slapen?
Waarop?
Op een campingbed-ding? Toch? Waar slapen campingmensen op? Daar gaan wij ook op slapen.

Op een luchtbed en ons dekbed, kan dat?
  Moderator / Miss SHO maandag 14 juni 2010 @ 00:45:31 #84
22592 crew  Ole
pi_82770996
Ik deed altijd lux met luchtbed (soms met matje er nog bovenop) hoeslaken en dekbed

Maar dan bleven we wel weken op één plek
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_82772406
Als je een luchtbed neemt dan kan een rubberenmatje of isolatiematje daaronder al heel veel schelen qua kou. De kou komt bij een luchtbed altijd vanuit de grond en de rubberenmatjes houden dat tegen waardoor een luchtbed ook veel comfortabeler wordt. Die matjes zijn 5 euro ofzo. Ik slaap zelf op een therm-a-rest-achtig matje, maar wij gaan dan ook lichtgewicht kamperen waarbij vooral ruimte en gewicht het belangrijkst zijn. Een eigen kussen is wel heel erg fijn. Als je met een partner gaat kamperen raad ik je aan om gewoon een dekbed mee te nemen, dat is een stuk prettiger dan een aan elkaar geritste slaapzak. Direct voor het slapen gaan je nog even wassen met koud water zorgt er ook voor dat je het minder koud hebt in je slaapzak.

Campingstoeltjes zijn erg fijn. Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n vissersachtig stoeltje die je voor 9 euro bij de blokker kan kopen. Die zijn redelijk klein op te vouwen en zitten een stuk relaxter dan een echte campingstoel. Een klaptafel is ook erg prettig en let daarbij ook op de hoogte van je stoelen.

Mocht je stroom willen gebruiken dan is het erg handig een verlengsnoer mee te nemen. Moet je alleen af en toe wat opladen dan kun je dat vaak ook in de toiletruimtes doen of even aan een van de buren vragen.

Wat betreft pannen zijn lichtgewicht aluminiumpannetjes erg fijn als je een klein gasstelletje hebt. Deze worden heel snel warm, maar koelen tegelijkertijd ook heel snel af. Het voordeel van pannen die in elkaar passen is dat je deze op het gasstel kunt stapelen om het warm te houden (kleine pannetje onderop, een maat groter er bovenop en eventueel nog een grotere pan erbovenop als het stabiel genoeg staat). Kook je op een gewoon gasstel dan zijn normale pannen prima. Bij een kampeerwinkel zijn er speciale koffiezetters voor op het gasstel te koop die tegelijkertijd als schenkkan fungeren. Deze kunnen één of twee kopjes tegelijk zetten, afhankelijk van welke maat je koopt. Suiker en los brood beleg als hagelslag zijn handig om mee te nemen in bewaarbussen. Die zijn waterdicht en dan hoef je ook geen heel pak mee te nemen. Ook voor ander klein spul dat je meeneemt zoals plakband en een schaar is één grote bewaarbus erg handig, anders zit je elke keer weer te zoeken waar het gebleven is. En landbouwzeil is erg handig als goedkoop wegwerp grondzeil, maar wordt tegenwoordig niet meer op alle campings geaccepteerd als grondzeil omdat het niet goed is voor het gras. Houd daar ook rekening mee.

Dingen die verder erg handig zijn om mee te nemen: blikopener, kaasschaaf, schaar, klein bosje touw (erg handig als improvisatie scheerlijn of waslijn), speelkaarten, pen en papier, boeken (bij ons zijn taalpuzzels tijdens het kamperen altijd erg populair omdat daarbij iedereen mee kan denken), klein naaisetje om dingen te repareren, ducttape, jerrycan, slippers en tie wraps. Je gaat naar Duitsland, dus mocht je dingen vergeten dan zijn die altijd nog wel te kopen ter plaatse.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_82772452
Dat er nog mensen zijn die kamperen leuk vinden zeg.

Als ik zo om mij heen kijk in mijn omgeving dan gaat werkelijk iedereen tegenwoordig all inclusive ergens in een of ander resort zitten.

Ik vind kamperen ook leuk, maar om nou in mn eentje te gaan is ook al weer zo wat
De relaties die ik gehad heb kreeg ik ook met geen mogelijkheid mee op zo een vakantie.

Wel jammer, want het is imo veel leuker dan in een hotel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_82772580
quote:
Op maandag 14 juni 2010 02:03 schreef vosss het volgende:
Dat er nog mensen zijn die kamperen leuk vinden zeg.

Als ik zo om mij heen kijk in mijn omgeving dan gaat werkelijk iedereen tegenwoordig all inclusive ergens in een of ander resort zitten.

Ik vind kamperen ook leuk, maar om nou in mn eentje te gaan is ook al weer zo wat
De relaties die ik gehad heb kreeg ik ook met geen mogelijkheid mee op zo een vakantie.

Wel jammer, want het is imo veel leuker dan in een hotel
Ach, het ligt ook aan het weer. Beide weekenden dat ik dit jaar weggeweest ben was er stralend weer, maar ik heb vorig jaar ook een weekend met flinke regen gehad. Na dat weekend was ik ook even geen voorstander meer van kamperen Maar goed, half november is eigenlijk ook gewoon te laat om te kamperen. In de zomer is het wat dat betreft een stuk beter vertoeven, ook al word je dan weer om 7 uur de tent uit gejaagd door de hitte
pi_82774122
ik kom ook weer helemaal in de stemming door dit topic nog vier en halve week maar!

that reminds me, volgens mij hebben onze pannen de vorige vakantie niet helemaal overleefd.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:20:15 #89
246373 Idler
Simplicity!
pi_82799486
quote:
Op maandag 14 juni 2010 00:42 schreef Duderella het volgende:

[..]

Waarop?
Op een campingbed-ding? Toch? Waar slapen campingmensen op? Daar gaan wij ook op slapen.

Op een luchtbed en ons dekbed, kan dat?
Het meest comfortabele vind ik een self-inflatable (die thermarest die sigme ook noemde). Voor een paar tientjes heb je volgens mij al hele redelijke. Als je goede koopt gaan ze zo 20 jaar mee.

Luchtbedden vind ik persoonlijk waardeloos.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_82799588
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:20 schreef Idler het volgende:

[..]

Het meest comfortabele vind ik een self-inflatable (die thermarest die sigme ook noemde). Voor een paar tientjes heb je volgens mij al hele redelijke. Als je goede koopt gaan ze zo 20 jaar mee.

Luchtbedden vind ik persoonlijk waardeloos.
En ik vind een simpel luchtbed juist weer heerlijk liggen en gebruik mijn si alleen voor korte tripjes

Overigens is het slapen onder een dekbed een stuk minder warm dan in een slaapzak..
pi_82808678
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Overigens is het slapen onder een dekbed een stuk minder warm dan in een slaapzak..
Dat ligt eraan of je alleen bent of met zn tweeen. Samen onder één tweepersoonsdekbed is warmer dam samen in twee aan elkaar geritste slaapzakken, hoewel ik geen ervaring heb met dat vastritsding waar een stuk hierboven over gesproken werd. In je eentje is een slaapzak wel het warmste en al helemaal het mummymodel met lakenzak erin.
pi_82809051
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:43 schreef koei het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je alleen bent of met zn tweeen. Samen onder één tweepersoonsdekbed is warmer dam samen in twee aan elkaar geritste slaapzakken, hoewel ik geen ervaring heb met dat vastritsding waar een stuk hierboven over gesproken werd. In je eentje is een slaapzak wel het warmste en al helemaal het mummymodel met lakenzak erin.
Mijn eigen ervaring is juist dat samen onder een dekbed echt frisser is dan samen in aan elkaar geritste slaapzakken eigenlijk. Maar komt misschien ook omdat mijn vriend en ik dicht tegen elkaar aan slapen, dan heb je weinig last van kieren. Terwijl bij een dekbed aan de zijkanten kieren ontstaan..
Voor de rest wel met je eens En dan het liefste zo bloot mogelijk er in, in die mummieslaapzak. Dat schijnt het beste te zijn
  maandag 14 juni 2010 @ 21:53:51 #93
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82809427
Wij nemen voor deze eerste keer maar gewoon ons luchtbed mee. Kijken hoe het bevalt. Ik ben van huisuit niet anders gewend, tijdens kamperen, dus het komt vast goed. Ik zal wel voor iets ónder het luchtbed zorgen. Goede tip!
pi_82810494
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:53 schreef Duderella het volgende:
Wij nemen voor deze eerste keer maar gewoon ons luchtbed mee. Kijken hoe het bevalt. Ik ben van huisuit niet anders gewend, tijdens kamperen, dus het komt vast goed. Ik zal wel voor iets ónder het luchtbed zorgen. Goede tip!
en voor deze keer zou ik idd geen dure slaapzakken kopen verder hoor.. Wellicht een extra dekentje voor over het voeteneind om daar kieren te voorkomen zal vast genoeg zijn.
Toen wij het zo koud hadden onder een dekbed vroor het bijna 's nachts..
pi_82810785
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:53 schreef Duderella het volgende:
Is dat zo'n 'twijfelaar'-luchtbed? Zo eentje waarbij je constant naar het midden rolt, samen? Dat je dan ook samen eigenlijk op de grond ligt? Zo'n luchtbed zonder gescheiden kamers? Zo eentje?

Als ja; niet doen....

Stroom: ik weet niet wat standaard is op Duitse campings, maar zorg evt. voor een verloopstekker (CEE-stekkerdoos). Vaak wordt er geen onderscheid gemaakt tussen caravan- en tentplaatsen en dan zit je met je gewone verlengsnoer, waar je niets mee kan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_82810846
Ik vind een luchtbed fijn

Alleen de laatste keer was twee jaar geleden, en ik kan me niet helemaal meer herinneren of ie de laatste paar dagen nou lek was of niet
pi_82810973
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is dat zo'n 'twijfelaar'-luchtbed? Zo eentje waarbij je constant naar het midden rolt, samen? Dat je dan ook samen eigenlijk op de grond ligt? Zo'n luchtbed zonder gescheiden kamers? Zo eentje?

Als ja; niet doen....
ik vind ze heerlijk slapen beter dan zo'n groot dik ding waarbij je er vanaf getrampolined wordt als de ander zich omdraait.
pi_82811048
Ow... en iets om op te zitten (stoeltjes, whatever). In elk geval dat je kont van de grond is, want als het 's avonds vochtig wordt (de grond dus....) is het wel prettig dat je er niet op zit, zeg maar.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:22:18 #99
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_82811072
Zet van binnen geen dingen tegen het tentzeil aan als het regent
O)))
pi_82811104
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

ik vind ze heerlijk slapen beter dan zo'n groot dik ding waarbij je er vanaf getrampolined wordt als de ander zich omdraait.
Dat is juist wat ik bedoel. Als ze gescheiden kamers hebben, heb je én geen last van het naar het midden rollen én heb je geen last van het katapult-effect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')