Voor mij is (nog) niets standaard hè? Dus echt alle tips zijn welkom, ook de voor de hand liggende.quote:Op zondag 13 juni 2010 01:49 schreef tvdleur het volgende:
het zwarte woud... Tenminste, dat was in mijn herinnering erg mooi (plm 8 jaar was ik toen).
Verder gewoon de standaard dignetjes meenemen, blikopener, aansteker, etc. Anders hebben ze daar ook wel winkels
Een hamer dus (kijk, de knoflookpers ligt klaar, maar een 'hamer', dat zou me nou ontschieten.quote:Qua kampeerspul: extra haringen en extra haring elastiekdingies. Die willen weleens stuk gaan. En over haringen gesproken: het buitenland heeft niet zulke mooie kleigrond als hier, dus haring spijkers en een gewone hamer is heel fijn(de standaard haringen mep je krom op harde grond + je rubberen hamertje is aan gort daarna...
De ANWB-kampeergids heb ik gekocht!quote:Campingclub? Nooit van gehoord... Daarbij: Al de kampeervakanties ging/gaat nog steeds op de bonnefooi. Ook wel leuk... dan sta je 2 dagen hier en 8 dagen daar en als het vol is ga je verder (wel de ANWB kampeergids meenemen!) Ook in het hoogseizoen altijd gelukt. En daarbij kom je de mooiste campings tegen!! Heb het vaak genoeg gehad dat een mooie camping in de gids in het echt ietsie anders was. Dan ben je blij dat je zonder verdere kosten de boel kan oppakken
Ja ik zal wat checklists opzoeken binnenkort (maar toch vind ik het leuk om die samen te stellen met de hulp van FOK!kers.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:00 schreef EricOscuro het volgende:
Ik zou allereerst gewoon niet al te veel meenemen.
Voor lijsten van benodigdheden voor kamperen (etc) zijn er genoeg sites op het internet. Uitprinten, en afstrepen wat je al klaar hebt gelegd.
Een blikopener, een goed zwitsers zakmes (en een klein verbanddoosje) zijn nooit verkeerd.
Ook voor synthetische tenten? Ik lees bij veel tenten trouwens dat ze een soort dubbelwandig systeem hebben, waardoor ze minder snel lekken, weet jij daar iets van?quote:Wat voor tent je mee neemt? Maakt niet zoveel uit, zolang je maar minstens 2 busjes waterproof spray meeneemt om de tent na het opbouwen even flink mee in te spuiten.
Ja, maar dan blijven tips nog steeds willkommen.quote:De meeste dingen die je vergeten bent kun je ook ter plekke nog wel kopen.
En waar in Duitsland? Kijk eens in de atlas, kijk of er een meertje in de buurt is, bossen of berg/ heuvelland.
Die kan je iig bij de vrijbuiter gewoon kopen.quote:Op zondag 13 juni 2010 01:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
"Haringspijkers" is iets dat ik koop bij de campingzaak?
Mijn tip is dan om één keer een dik zeil te kopen. Kost je wat meer, maar als je daarmee een mooi 'fort' bouwt, heb je er meer profijt van dan van die dunne zooi. Dat is mijn ervaring althans...quote:Op zondag 13 juni 2010 02:13 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Die kan je iig bij de vrijbuiter gewoon kopen.
Denk ook aan een onderzijl voor de tent, die leg je eerst neer en dan daarop de tent zetten. scheelt je een boel schoonmaken als je weggaat (kan ook gewoon schildersplastic zijn van de bouwmarkt (die van 4 x 5 oid). en een stoffer en blik is ook handig.
Jeugdsentiment & Musthave!quote:Op zondag 13 juni 2010 02:11 schreef Bluezz het volgende:
Onmisbare gadget 1 : ( oranje)
[ afbeelding ]
Ja, ik wil zo'n lichtblauw campinggaz-driepitsje:quote:
Oh een fleshlight!quote:
Immer gerade aus in der Kleidung Garderobequote:Op zondag 13 juni 2010 02:18 schreef golfer het volgende:
Vergeet, als je naar Duitsland gaat, ook niet de bijbehorende campingkleding aan te schaffen:
[ afbeelding ]
Die dunne zooi hoef je niet de hele vakantie mee te slepen en zit in handige kleine pakketjes. oftewel, die mik je weg als je weggaatquote:Op zondag 13 juni 2010 02:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn tip is dan om één keer een dik zeil te kopen. Kost je wat meer, maar als je daarmee een mooi 'fort' bouwt, heb je er meer profijt van dan van die dunne zooi. Dat is mijn ervaring althans...
Mja, ik vond dat schoonmaken wel meevallen. Even goed opletten met opvouwen en je hebt niks van ranzige zooi in je auto. Alleen dat afspuiten kost je tijd, ja. Maar die dingen zijn ook weer niet zo duur dat je ze niet gewoon kan weggooien.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:22 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Die dunne zooi hoef je niet mee te slepen en zit in handige kleine pakketjes. oftewel, die mik je weg als je weggaatDaarnaast, als je een groot formaat koopt, dan kan je die half uitgevouwen neerleggen en is het ook stevig. Zo'n dik ding kost je 1 alleen maar ruimte in de auto en 2 wordt ook ranzig = dus schoonmaken = dus wederom die tijdrovende rotklus...
Precies, wij kochten ook altijd die dunne zooi en gooiden het weg als we verkastenquote:Op zondag 13 juni 2010 02:22 schreef tvdleur het volgende:
Die dunne zooi hoef je niet de hele vakantie mee te slepen en zit in handige kleine pakketjes. oftewel, die mik je weg als je weggaatDaarnaast, als je een groot formaat koopt, dan kan je die half uitgevouwen neerleggen en is het ook stevig. Zo'n dik ding kost je 1 alleen maar ruimte in de auto en 2 wordt ook ranzig = dus schoonmaken = dus wederom die tijdrovende rotklus...
Waaráán schoonmaken scheelt dat?quote:Op zondag 13 juni 2010 02:13 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Die kan je iig bij de vrijbuiter gewoon kopen.
Denk ook aan een onderzijl voor de tent, die leg je eerst neer en dan daarop de tent zetten. scheelt je een boel schoonmaken als je weggaat (kan ook gewoon schildersplastic zijn van de bouwmarkt (die van 4 x 5 oid). en een stoffer en blik is ook handig.
Heb het nog niet meegemaakt dat het stuk was. Nu sta ik dan ook niet langer dan 2 week op een plek... verder geen problemen met de bagger, als het eens geregend had: alles wat onder de tent nog uitkomt oprollen en binnen de haringen leggen, dan is het geen punt.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik vond dat schoonmaken wel meevallen. Even goed opletten met opvouwen en je hebt niks van ranzige zooi in je auto. Alleen dat afspuiten kost je tijd, ja. Maar die dingen zijn ook weer niet zo duur dat je ze niet gewoon kan weggooien.
Belangrijk nadeel aan die dunne shit is dat je het redelijk snel kapot loopt en dat je het moeilijk strak getrokken krijgt en als 'dijk' om je tent heen kan leggen. Het is te slap en flexibel, terwijl je met zo'n dik zeil een veel betere kuip kan maken, zodat je baggervrij blijft.
onderkant binnentent meteen op grond zonder iets ertussen = vieze ranzige onderkant van de binnententquote:Op zondag 13 juni 2010 02:26 schreef Duderella het volgende:
[..]
Waaráán schoonmaken scheelt dat?
Stoffer en blik staat op de lijst, dank!
Alleen als TS vaker gaat kamperen dan zou ik een katoenen tent aanraden. Die tenten zijn duurder in aanschaf en gaan langer mee, maar dan moet je em wel gebruiken. Ik zou dan eigenlijk ook gewoon beginnen met een betaalbare synthetische tent, eentje met een binnen en buiten tent en voldoende isolatie, om als het kamperen bevalt later een keer een katoenen versie aan te schaffen. Bovendien is een synthetische tent ook praktischer als je gaat rondreizen in een land, wat je als kampeerder juist zo gemakkelijk kunt omdat je inderdaad vaak overal wel terecht kunt.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:15 schreef Mikkie het volgende:
Synthetische tenten zijn kut. Het is net als met kleding: je zweet je de takketyfus. Bij katoen valt het mee, synthetisch is zooi. Als je naar een bestemming gaat met een beetje zon, ga je dood in zo'n ding. Probeer een tent te nemen met zo min mogelijk synthetische shit erin.
Op de bonnefooi kun je prima terecht met een tentje, geen lidmaatschap nodig. In Duitsland zijn de Eifel en Schwarzwald aan te raden. Kun je als je wilt ook nog een stukje Zwitserland of Frankrijk meepakken.
O aha, ja, ik snap wat je bedoelt. Je legt het dus helemaal onder het vaste zeil van je tent. Kijk, dat zijn nou dingen waaraan ik nooit zou denken.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:29 schreef PLAE@ het volgende:
Je tent zelf wordt anders erg vies. Als je 'm dan op gaat rollen is alles vies/nat etc.
Ik had zelf een tent van 130 euro. Gewoon een simpel moddelletje tunneltent. Met geen vast grondzeil (alleen onder de binnentent), de voortent heeft dus geen standaard grondzeil. Maar daar gebruik ik dan vuilniszakken of zo'n folietje voor. Er was dan voldoende ventilatie ook op die manier, wat ik in een synthetische tent toch wel heel fijn vindquote:Op zondag 13 juni 2010 02:33 schreef Duderella het volgende:
[..]
O aha, ja, ik snap wat je bedoelt. Je legt het dus helemaal onder het vaste zeil van je tent. Kijk, dat zijn nou dingen waaraan ik nooit zou denken.
Raden jullie ovverigens aan een tent te nemen waaraan het onderzeil vastgeritst zit in de 'voortent'? We hoorden andere mensen daarover discussiëren vanmiddag. Dat het een pré is als een tent een vast zeil heeft. Die Nomad uit de OP heeft dat dus. het scheelt wel echt honderden euro's, merkten we, wanneer een tent dat heeft.
Echt belangrijk dus?
Onzin... een 1 euro onderzeiltje doen hetzelfde. (edit nuancering: maak dit dan wel vast aan de plekken waar de elastieken van de haringen zitten zodat het goed omhoog staat) Luxer: koop hierbij een mooie dunne rubberen mat van 20 euro en leg die eroverheen (met van die gaatjes... hoe heet dat spul nou?? het zijn ook van die antislip matjes voor in de auto) en je bent ook klaar. Gaat nergens heenquote:Op zondag 13 juni 2010 02:33 schreef Duderella het volgende:
[..]
O aha, ja, ik snap wat je bedoelt. Je legt het dus helemaal onder het vaste zeil van je tent. Kijk, dat zijn nou dingen waaraan ik nooit zou denken.
Raden jullie ovverigens aan een tent te nemen waaraan het onderzeil vastgeritst zit in de 'voortent'? We hoorden andere mensen daarover discussiëren vanmiddag. Dat het een pré is als een tent een vast zeil heeft. Die Nomad uit de OP heeft dat dus. het scheelt wel echt honderden euro's, merkten we, wanneer een tent dat heeft.
Echt belangrijk dus?
Kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou zeggen; neem de checklists als basis en gebruik de Fok adviezen als extra's.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:08 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja ik zal wat checklists opzoeken binnenkort (maar toch vind ik het leuk om die samen te stellen met de hulp van FOK!kers.)
Gebruik het voor alle tenten, of het aangeraden wordt of niet... niemand wil in het midden van de nacht natregenen in eigen slaapzak.quote:Ook voor synthetische tenten? Ik lees bij veel tenten trouwens dat ze een soort dubbelwandig systeem hebben, waardoor ze minder snel lekken, weet jij daar iets van?
Hoe lang ben je van plan op vakantie te vieren?quote:Ja, maar dan blijven tips nog steeds willkommen.
Ze gaat naar Duitsland, niet naar Zuid Europa.quote:Op zondag 13 juni 2010 02:15 schreef Mikkie het volgende:
Synthetische tenten zijn kut. Het is net als met kleding: je zweet je de takketyfus. Bij katoen valt het mee, synthetisch is zooi. Als je naar een bestemming gaat met een beetje zon, ga je dood in zo'n ding. Probeer een tent te nemen met zo min mogelijk synthetische shit erin.
Op de bonnefooi kun je prima terecht met een tentje, geen lidmaatschap nodig. In Duitsland zijn de Eifel en Schwarzwald aan te raden. Kun je als je wilt ook nog een stukje Zwitserland of Frankrijk meepakken.
Nou lach maar!quote:Op zondag 13 juni 2010 02:39 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Onzin... een 1 euro onderzeiltje doen hetzelfde. Luxer: koop hierbij een mooie dunne rubberen mat van 20 euro en leg die eroverheen (met van die gaatjes... hoe heet dat spul nou?? het zijn ook van die antislip matjes voor in de auto) en je bent ook klaar. Gaat nergens heen
Ik lach om dat soort kampeerders eigenlijk stiekem: geven 100x meer uit aan de uitrusting en klagen dan alsnog als een regenbui bijv. hun voortent totaal heeft vernaggelt (compleet doorweekt en zo) + de tent is in elkaar gezakt omdat de haringen te zwak waren om goed in de grond te gaan. Dan heb ik altijd zoiets dat ze hun portemonee hebben getrokken, het duurste kampeerspul hebben gekocht en dat daarmee het vermogen om zelf nadenken ook meteen afgekocht is.
Heerlijk, dat soort leed voor mn 100 euro tent die als een huis staat (met spijkerharingen) met mn 2e hands gasstelletje en gortdroog met een onderzeil van een euro![]()
Op vakantie heb ik geen tv nodigquote:Op zondag 13 juni 2010 02:54 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou lach maar!Ik heb nu al 100 x meer uitgegeven dan nodig is en ik heb alleen nog maar slakommen.
Dus ik zal ongetwijfeld wel goed nat gaan deze zomer.
Ik heb een behoorlijk felle LEDlamp, was na twee weken nog steeds met dezelfde batterijen bezig, was 14,99 bij de UitVrijbuiter.quote:Op zondag 13 juni 2010 09:01 schreef k_i_m het volgende:
En verder tien miljoen batterijen voor een zaklamp, want die zijn elke avond standaard op en kwijt.
quote:Op zondag 13 juni 2010 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, koken is eigenlijk helemaal niet nodig in DLDUit eten gaan is hier echt heel goedkoop in vergelijking met NL
Nee, dat snap ik maar ik kan me ook voorstellen dat je niet elke dag koken wilt op de camping. Eten kopen en zelf maken is ongeveer even duur als uit eten gaan hierquote:Op zondag 13 juni 2010 11:18 schreef detulp050 het volgende:
Ja, en hotels zijn er ook niet duur, maar daar gaat het niet om bij kamperen
quote:Op zondag 13 juni 2010 11:33 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom zoveel aanschaffen als je ook een volledig ingerichte tent kunt huren?
Dat is misschien niet zo avontuurlijk, maar je kunt kijken of kamperen iets voor jullie is en als het bevalt kun je alsnog die hele heisa aanschaffen.
Graag!quote:Op zondag 13 juni 2010 02:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het zwarte woud is inderdaad prachtig. Ik ben daar vorig jaar zelf nog geweest op een erg mooie camping op ongeveer 1 km hoogte. Als je wilt kan ik die voor je opzoeken, kun je eens kijken of je het wat vindt. Daar zit je ook dichtbij Luxemburg, daar is het ook al zo mooi, dus ik zou zeker een dagje die kant op gaan (al is het maar om goedkoop te tanken). Let er trouwens op dat je slaapzak een beetje koud weer aankan, want ondanks dat het overdag lekker warm is kan het 's nachts nog ontzettend koud worden, vooral als je een camping hebt die op een berg ligt.
De Kleine Campinggids bevat geen Duitsland, zag ik.quote:Op zondag 13 juni 2010 08:36 schreef detulp050 het volgende:
Neem een Quechua tent!
[ afbeelding ]
http://frontpage.fok.nl/review/133846/1/1/50/lifestyle-quechua-2-seconds-base-4-2-tent.html
Ik ben sinds een jaar volledig overtuigd, superdingen!
En koop de Kleine Campings gids van de ANWB
Ik zal me weldra aan een lijstje gaan zetten sigme. Maar er gaat tot nu toe nog een wereld voor me open, dus ik lift nog even mee. Dan maak ik later een lijstje waarop jullie dan weer kunnen schieten.quote:Op zondag 13 juni 2010 09:25 schreef sigme het volgende:
Heb je al stoeltjes / tafeltje? Je hebt stoeltjes en een tafeltje nodig.
Heb je al matjes en slaapzak? Je hebt matjes, slaapzak oid en lakenzak oid nodig.
Tegen de tijd dat je bedenkt dat de hele zwik niet in de auto gaat passen: je hebt geen 4 pannen nodig, geen 4 handdoeken, geen reserveservies, geen complete garderobe etc.
Kan je een lijstje maken van wat je al bedacht hebt mee te gaan nemen?
Die tent lijkt me prima trouwens. Modern kunststof is uitstekend tentmateriaal, ouderwetse zweettenten koop je alleen nog voor 1 tientje bij een niettentenboer (gamma, action).
Een katoenen tent is ook niet meer zo loodzwaar en waterdoorlatend als een ouderwetse, maar wel duur, langer nat en kwetsbaarder.
Ikzelf geef trouwens de voorkeur aan een tent met wat kruiselingse stokken, zodat deze ook zonder haringen overeind blijft. Dat zet makkelijker op, maar als je niet heel erg gaat rondtrekken is het dat niet echt belangrijk.
Een gameboy?quote:Op zondag 13 juni 2010 11:24 schreef Fogel het volgende:
Ik heb sinds gister ook het idee om de natuur eens van dichterbij te bekijken dan vanuit een apartement of hotelkamer, dus het plan is om in de zomer eens een keer een tent op te zetten in het bos (dat mag gelukkig, ik woon in Noorwegen).
Het sluit op zich aan bij de vraag bij TS: Wat heb je eigenlijk allemaal nodig als je maar 1 nacht (dicht bij huis) in een tent gaat slapen in een willekeurig bos, bij een meer en met kinderen? Het grote voordeel is dat ik gewoon naar huis kan om dingen te halen, dit is zowat in mijn achtertuin. Op slecht weer voorbereid zijn is niet nodig, we gaan gewoon een dag waarop de de kans op regen ongeveer 0 is en mocht het toch gaan regenen, zijn we zo weer thuis.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik vroeger veel gekampeerd heb hoor, als kleine Dude. Ik weet dus wel dat ik het leuk ga vinden. Ik ben het alleen ernstig afgeleerd, vandaar dit topic.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:33 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom zoveel aanschaffen als je ook een volledig ingerichte tent kunt huren?
Dat is misschien niet zo avontuurlijk, maar je kunt kijken of kamperen iets voor jullie is en als het bevalt kun je alsnog die hele heisa aanschaffen.
Dat laatste moet lukken. Dat lukt me thuis ook welquote:Op zondag 13 juni 2010 13:38 schreef Duderella het volgende:
Rewimo, het gaat niet om het besparen van geld, maar om het back to nature gevoel van deze stadse nuf.Maar uit eten zullen we vast ook doen hoor! Maar ik wil ook pasta in het gras en tomatensaus over mijn broek.
![]()
Ja heel graag!quote:Op zondag 13 juni 2010 14:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Dude, zal ik je mijn kampeerbenodighedenlijst mailen? Kan je zelf wegstrepen wat je niet nodig denkt te hebben. Maar het is een behoorlijk complete lijst
Sun, mijne is kwijt (computercrash)quote:Op zondag 13 juni 2010 14:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Dude, zal ik je mijn kampeerbenodighedenlijst mailen? Kan je zelf wegstrepen wat je niet nodig denkt te hebben. Maar het is een behoorlijk complete lijst
Verlengsnoer, Dude, verlengsnoer.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja heel graag!![]()
En ik heb nog een praktische vraag: Hoe laad je, al kamperend, je telefoon en Nintendo DS op? Ik bedoel, er zit geen stopcontact in de Nomad volgens mij.
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:13 schreef LieLie het volgende:
[..]
Sun, mijne is kwijt (computercrash)![]()
En wij hebben een goed gasstel! Kan als tweepitter en als grillplaat.
[ afbeelding ]
http://www.vrijbuiter.nl/(...)l-kitchen-plus-1406/
Naar........ de derde boom rechts?quote:
Stelt niks voor, qua ruimte! (eerlijkheid gebied me te zeggen dat wij de versie zonder pootjes hebben, maar die waren achteraf wel makkelijk. Misschien zijn ze er nog losquote:Op zondag 13 juni 2010 14:15 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Die heb ik gezien!
Maar ik dacht dat jullie me vast stom zouden vinden als ik back to basic zou willen met zo'n halve buitenkeuken!![]()
Neemt 'ie veel ruimte in, of klap je 'm zo weg?
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:16 schreef Duderella het volgende:
[..]
Naar........ de derde boom rechts?
Of heeft een camping standaard elektriciteit, tegenswoordigs?
Veel campings hebben elektriciteit. En anders onderweg, met de autolader.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:16 schreef Duderella het volgende:
Naar........ de derde boom rechts?
Of heeft een camping standaard elektriciteit, tegenswoordigs?
Duderinnetje@ hotmail.comquote:Op zondag 13 juni 2010 14:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Moeten jullie me ff je e-mail adres pb'en![]()
Oh en Dude.. hoe denk je dat je anders moet koken joh!! Ik neem zelfs vaak een oven meeMaar dan wel van Coleman, die op de benzinebrander past
Dat is nog steeds wel zo meestal hoor..quote:Op zondag 13 juni 2010 14:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Duderinnetje@ hotmail.com
Koken kan op gas toch? Dat gaan wij doen althans.
Vroeger hadden we nooit electriciteit op de campings. Ja op sommige en daar moest je dan extra voor betalen geloof ik, maar dat waren dan van die nare veldplaatsen.
Misschien doe ik dat nog wel.. moet ik hem eerst een beetje opschonenquote:Op zondag 13 juni 2010 14:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet mailen, maar hier plaatsen voor alle andere kersverse of herintredende kampeerders.
Je mag de vieze Duderella-versie hier best plaatsen hoor.quote:Op zondag 13 juni 2010 15:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien doe ik dat nog wel.. moet ik hem eerst een beetje opschonen
Uitwasbare geitenwollen condoomsquote:Op zondag 13 juni 2010 15:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je mag de vieze Duderella-versie hier best plaatsen hoor.
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:08 schreef gateway het volgende:
je kan voor het opladen natuurlijk een klein 12v DC >> 230 AC omvormertje kopenkan je in de auto opladen
En een koelbox (die op 230 / 12 volt werkt, (EVT ook op gas) is ook handig
Lekker koel bier of wijn
(en natuiurlijk voor je beleg enzo
ja, denk het, anders een keer langs www.obelink.nl die hebben echt ALLES op campinggebiedquote:Op zondag 13 juni 2010 16:08 schreef Duderella het volgende:
[..]
Uitwasbare geitenwollen condooms
[..]
Hallfords od?
Tirol!quote:Op zondag 13 juni 2010 16:49 schreef detulp050 het volgende:
Oh ja: ga trouwens naar Tirol. Geweldig gebied, niet idioot ver rijden en heerlijk kleine campings midden in de natuur. Extragratis toptip
"Auf der Alm, da gibt′s koa Sünd" oftewel "Kom met je waldhoorn tussen mijn Alpen"quote:
quote:Op zondag 13 juni 2010 18:16 schreef TimeJumper het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk op een camping als je met een tentje komt, mag je dan je auto naast de tent laten staan? Zodat je niet alle spullen uit hoeft te laden, maar gewoon later uit de auto kunt pakken.
Of komt dat haast niet voor en zet je je auto op een apart parkeerterrein?
hehehe grappig dat je dat zegt.. ik sta liever op campings waar de auto niet bij de tenten mag (alleen om ff in en uit te laden, dat is wel handig natuurlijk). Maar ja, ik heb dan ook een aardig grote tent inmiddels.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:07 schreef detulp050 het volgende:
[..]
In principe kun je bij bijna elke kleine camping wel je auto naast je tent kwijt. Als het niet zo is dan zoek ik verder; alles zit in de auto en dan hoef ik bij een rondreis niet steeds de hele auto uit te pakken; de auto is dan een soort drive-in-closet
Check. En een tent (of twee, misschien drie).quote:
Waarop?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:54 schreef Ole het volgende:
Niet het grondzeil onder de buitentent uit laten komen hoor!
En waar gaan jullie op slapen?
Ach, het ligt ook aan het weer. Beide weekenden dat ik dit jaar weggeweest ben was er stralend weer, maar ik heb vorig jaar ook een weekend met flinke regen gehad. Na dat weekend was ik ook even geen voorstander meer van kamperenquote:Op maandag 14 juni 2010 02:03 schreef vosss het volgende:
Dat er nog mensen zijn die kamperen leuk vinden zeg.
Als ik zo om mij heen kijk in mijn omgeving dan gaat werkelijk iedereen tegenwoordig all inclusive ergens in een of ander resort zitten.
Ik vind kamperen ook leuk, maar om nou in mn eentje te gaan is ook al weer zo wat
De relaties die ik gehad heb kreeg ik ook met geen mogelijkheid mee op zo een vakantie.
Wel jammer, want het is imo veel leuker dan in een hotel
Het meest comfortabele vind ik een self-inflatable (die thermarest die sigme ook noemde). Voor een paar tientjes heb je volgens mij al hele redelijke. Als je goede koopt gaan ze zo 20 jaar mee.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
Waarop?![]()
Op een campingbed-ding?Toch? Waar slapen campingmensen op? Daar gaan wij ook op slapen.
Op een luchtbed en ons dekbed, kan dat?
En ik vind een simpel luchtbed juist weer heerlijk liggen en gebruik mijn si alleen voor korte tripjesquote:Op maandag 14 juni 2010 19:20 schreef Idler het volgende:
[..]
Het meest comfortabele vind ik een self-inflatable (die thermarest die sigme ook noemde). Voor een paar tientjes heb je volgens mij al hele redelijke. Als je goede koopt gaan ze zo 20 jaar mee.
Luchtbedden vind ik persoonlijk waardeloos.
Dat ligt eraan of je alleen bent of met zn tweeen. Samen onder één tweepersoonsdekbed is warmer dam samen in twee aan elkaar geritste slaapzakken, hoewel ik geen ervaring heb met dat vastritsding waar een stuk hierboven over gesproken werd. In je eentje is een slaapzak wel het warmste en al helemaal het mummymodel met lakenzak erin.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Overigens is het slapen onder een dekbed een stuk minder warm dan in een slaapzak..
Mijn eigen ervaring is juist dat samen onder een dekbed echt frisser is dan samen in aan elkaar geritste slaapzakken eigenlijk. Maar komt misschien ook omdat mijn vriend en ik dicht tegen elkaar aan slapen, dan heb je weinig last van kieren. Terwijl bij een dekbed aan de zijkanten kieren ontstaan..quote:Op maandag 14 juni 2010 21:43 schreef koei het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of je alleen bent of met zn tweeen. Samen onder één tweepersoonsdekbed is warmer dam samen in twee aan elkaar geritste slaapzakken, hoewel ik geen ervaring heb met dat vastritsding waar een stuk hierboven over gesproken werd. In je eentje is een slaapzak wel het warmste en al helemaal het mummymodel met lakenzak erin.
quote:Op maandag 14 juni 2010 21:53 schreef Duderella het volgende:
Wij nemen voor deze eerste keer maar gewoon ons luchtbed mee. Kijken hoe het bevalt. Ik ben van huisuit niet anders gewend, tijdens kamperen, dus het komt vast goed. Ik zal wel voor iets ónder het luchtbed zorgen. Goede tip!
Is dat zo'n 'twijfelaar'-luchtbed? Zo eentje waarbij je constant naar het midden rolt, samen? Dat je dan ook samen eigenlijk op de grond ligt? Zo'n luchtbed zonder gescheiden kamers? Zo eentje?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:53 schreef Duderella het volgende:
Wij nemen voor deze eerste keer maar gewoon ons luchtbed mee. Kijken hoe het bevalt. Ik ben van huisuit niet anders gewend, tijdens kamperen, dus het komt vast goed. Ik zal wel voor iets ónder het luchtbed zorgen. Goede tip!
quote:Op maandag 14 juni 2010 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Is dat zo'n 'twijfelaar'-luchtbed? Zo eentje waarbij je constant naar het midden rolt, samen? Dat je dan ook samen eigenlijk op de grond ligt? Zo'n luchtbed zonder gescheiden kamers? Zo eentje?
Als ja; niet doen....
Dat is juist wat ik bedoel. Als ze gescheiden kamers hebben, heb je én geen last van het naar het midden rollen én heb je geen last van het katapult-effect.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
ik vind ze heerlijk slapen
beter dan zo'n groot dik ding waarbij je er vanaf getrampolined wordt als de ander zich omdraait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |