abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 02:54:25 #26
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82731478
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:39 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Onzin... een 1 euro onderzeiltje doen hetzelfde. Luxer: koop hierbij een mooie dunne rubberen mat van 20 euro en leg die eroverheen (met van die gaatjes... hoe heet dat spul nou?? het zijn ook van die antislip matjes voor in de auto) en je bent ook klaar. Gaat nergens heen

Ik lach om dat soort kampeerders eigenlijk stiekem: geven 100x meer uit aan de uitrusting en klagen dan alsnog als een regenbui bijv. hun voortent totaal heeft vernaggelt (compleet doorweekt en zo) + de tent is in elkaar gezakt omdat de haringen te zwak waren om goed in de grond te gaan. Dan heb ik altijd zoiets dat ze hun portemonee hebben getrokken, het duurste kampeerspul hebben gekocht en dat daarmee het vermogen om zelf nadenken ook meteen afgekocht is.

Heerlijk, dat soort leed voor mn 100 euro tent die als een huis staat (met spijkerharingen) met mn 2e hands gasstelletje en gortdroog met een onderzeil van een euro
Nou lach maar! Ik heb nu al 100 x meer uitgegeven dan nodig is en ik heb alleen nog maar slakommen. Dus ik zal ongetwijfeld wel goed nat gaan deze zomer.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82731492
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nou lach maar! Ik heb nu al 100 x meer uitgegeven dan nodig is en ik heb alleen nog maar slakommen. Dus ik zal ongetwijfeld wel goed nat gaan deze zomer.
Op vakantie heb ik geen tv nodig

Maar jij hebt nu voorkennis, dus ik denk dat het wel goed komt met alle tips die je nu al hebt gehad

[ Bericht 9% gewijzigd door tvdleur op 13-06-2010 03:00:59 ]
pi_82732571
Vuilnis- en kleinere zakken, ducktape, een stevige schaar, veiligheidsspelden en touw zijn niet alleen onmisbare attributen in de slaapkamer, maar ook in de kampeertent. Tevens scheerspiegel, fikse waterzak en merkstift.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 07:57:36 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82732830
Zet van tevoren je tent een keer op, om te oefenen en vertrouwd te raken met hoe alles werkt. Mocht je een tent met losse stokken kopen, hou dan gekleurde tape bij de hand tijdens het opzetten en merk de stokeinden die in elkaar moeten met tape. Scheelt bij elke volgende keer opzetten een hoop frustratie

Neem luchtbedden mee (je gaat immers met de auto dus maakt niet uit voor het gewicht), dat slaapt oneindig veel beter dan een keihard slaapmatje. Vergeet ook niet een pomp mee te nemen in dat geval. Zoek een goede slaapzak - bij voorkeur niet synthetisch. Neem je hoofdkussen mee van thuis.

Douchen: vergeet niet om slippers mee te nemen. Niet elke douchevloer is schoon genoeg om er met je blote voeten op te kunnen staan zonder met een gezellige portie voetschimmel thuis te komen als vakantiesouvenir. Twee-in-een shampoo/douchgel is handig, scheelt weer een fles.

Afwasteiltje niet vergeten, kun je mooi je vuile vaat in verzamelen. Handig is een watertank die groot genoeg is, zodat je niet elke 2 uur naar de kraan moet sjokken.

Een goede zaklamp is onmisbaar. Neem een opwindbare of zorg voor voldoende reservebatterijen.

Ook handig: een eind waslijn en flink wat knijpers. En wasmiddel Een emmer om je was in te doen wil ook wel helpen

Een zachte bezem is prettig om je tent uit te vegen. Ik zou eerder kiezen voor zo'n bezem + blik dan voor een stoffer + blik, scheelt bukken.

Denk vooral ook aan kleine maar onmisbare dingen als lucifers, blikopener, kurkentrekker, schilmesjes, houten lepel/spaan (als je serieus gebruik gaat maken van je kooktoestel), bij Xenos kun je vaak van die ronde potjes kopen met allerlei kruiden erin:

Neem een mandje of doos mee om al je keukenspullen bij elkaar in op te bergen. Dan hoef je niet te zoeken. Het is sowieso handig om al je spullen een vaste plek te geven in je tent. Zo'n ding als dit is ook handig:

Maar dan moet je wel even kijken of je die inderdaad kunt ophangen, je hebt er een horizontale tentstok voor nodig. Als je een koepeltent met fiberstokken hebt, kun je zo'n organizer niet kwijt

O, en als je wilt mag je ook in onze tuin kamperen In Duitsland mag je op particulier terrein kamperen, mits je toestemming hebt van de eigenaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 08:00:15 #30
13151 crew  Rewimo
pi_82732840
Eten: denk aan een voorraadje rijst/pasta. Eventueel potjes of zakjes saus. Eenpansmaaltijden zijn handig als je een klein kooktoestel hebt. Je kunt eventueel ook zo'n wegwerpbbq meenemen of onderweg kopen. Duitsers grillen graag, dus dat soort spullen is overal verkrijgbaar. Aldi en vooral Lidl verkopen veel bbq-geschikt vlees.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 juni 2010 @ 08:36:47 #31
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82732950
Neem een Quechua tent!

http://frontpage.fok.nl/review/133846/1/1/50/lifestyle-quechua-2-seconds-base-4-2-tent.html

Ik ben sinds een jaar volledig overtuigd, superdingen!

En koop de Kleine Campings gids van de ANWB
  zondag 13 juni 2010 @ 08:41:54 #32
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82732980
Oh en wij hebben geen:

maar

want: geen externe gasfles oid (er zit een kleine gasbus in die je kunt verwisselen), want: ze zitten een leuk handig klein koffertje en als ik water kook pak ik er eentje, wil ik koken dan pak ik er twee! en want: ze kosten 12 euro bij de Action
  zondag 13 juni 2010 @ 09:01:53 #33
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_82733066
Koop geen tent met een klein luifeltje of zonder voortent. Als je dan 's ochtends je tent uitfikt door de zon is er niks vervelenders dan gelijk in nat gras staan. Vergelijkbaar met natte sokken in de badkamer

En hierboven al een paar keer de tip gezien voor een Aerotex dekzeil. Daar ga je heel vrolijk van worden. (dun) plastic/landbouwzeil eronder, en gaan.! Overigens is een goed onderzeil ook weer belangrijk, want je wil niet je tent weggooien aan het eind van de vakantie. Landbouwzeil sop je zo af, mijn ervaring leert dat het onderzeil van een tent toch wat rotzooi laat intrekken, en je moet met sop weer uitkijken dat je de binnentent niet natmaakt.

En verder tien miljoen batterijen voor een zaklamp, want die zijn elke avond standaard op en kwijt .

Denk trouwens ook aan een goeie tank/jerrycan voor water. Als je niet van plan bent om koffie te zetten van bronwater is het altijd handig een tankje water te hebben. Dan heb je alles in je tent zodat je 's ochtends niet met een verwaaide coupe in je huispak eerst naar het washok moet voor twee bakkies koffie .

Zoek geen plek uit in een kuil, want als het lekker doorregent komt het je tent in, en kijk als je onder een boom gaat staan even of er geen dingen uitvallen (kastanjes, dennenappels, teken ) Neem Autan mee tegen muggen en als het 3 dagen achter elkaar regent, pak je tent in en vertrek. Niet blijven wachten of het nog beter wordt, na 3 dagen komt de echtscheiding steeds dichterbij .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 13 juni 2010 @ 09:04:43 #34
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82733081
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:01 schreef k_i_m het volgende:
En verder tien miljoen batterijen voor een zaklamp, want die zijn elke avond standaard op en kwijt .
Ik heb een behoorlijk felle LEDlamp, was na twee weken nog steeds met dezelfde batterijen bezig, was 14,99 bij de UitVrijbuiter.
  zondag 13 juni 2010 @ 09:12:15 #35
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_82733121
Oja, de LEDlamp. Die had je nog niet in mijn tijd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_82733225
Heb je al stoeltjes / tafeltje? Je hebt stoeltjes en een tafeltje nodig.
Heb je al matjes en slaapzak? Je hebt matjes, slaapzak oid en lakenzak oid nodig.

Tegen de tijd dat je bedenkt dat de hele zwik niet in de auto gaat passen: je hebt geen 4 pannen nodig, geen 4 handdoeken, geen reserveservies, geen complete garderobe etc.

Kan je een lijstje maken van wat je al bedacht hebt mee te gaan nemen?

Die tent lijkt me prima trouwens. Modern kunststof is uitstekend tentmateriaal, ouderwetse zweettenten koop je alleen nog voor 1 tientje bij een niettentenboer (gamma, action).
Een katoenen tent is ook niet meer zo loodzwaar en waterdoorlatend als een ouderwetse, maar wel duur, langer nat en kwetsbaarder.
Ikzelf geef trouwens de voorkeur aan een tent met wat kruiselingse stokken, zodat deze ook zonder haringen overeind blijft. Dat zet makkelijker op, maar als je niet heel erg gaat rondtrekken is het dat niet echt belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 13-06-2010 09:33:13 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 juni 2010 @ 09:27:57 #37
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_82733255
Wat een grappig topic, ik lees graag even mee als medekampeernoob. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 11:09:11 #38
13151 crew  Rewimo
pi_82734719
Overigens, koken is eigenlijk helemaal niet nodig in DLD Uit eten gaan is hier echt heel goedkoop in vergelijking met NL
  zondag 13 juni 2010 @ 11:18:10 #39
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82734890
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, koken is eigenlijk helemaal niet nodig in DLD Uit eten gaan is hier echt heel goedkoop in vergelijking met NL

Ja, en hotels zijn er ook niet duur, maar daar gaat het niet om bij kamperen
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 11:24:30 #40
45833 crew  Fogel
pi_82735026
Ik heb sinds gister ook het idee om de natuur eens van dichterbij te bekijken dan vanuit een apartement of hotelkamer, dus het plan is om in de zomer eens een keer een tent op te zetten in het bos (dat mag gelukkig, ik woon in Noorwegen ).

Het sluit op zich aan bij de vraag bij TS: Wat heb je eigenlijk allemaal nodig als je maar 1 nacht (dicht bij huis) in een tent gaat slapen in een willekeurig bos, bij een meer en met kinderen? Het grote voordeel is dat ik gewoon naar huis kan om dingen te halen, dit is zowat in mijn achtertuin. Op slecht weer voorbereid zijn is niet nodig, we gaan gewoon een dag waarop de de kans op regen ongeveer 0 is en mocht het toch gaan regenen, zijn we zo weer thuis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 11:27:02 #41
13151 crew  Rewimo
pi_82735089
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:18 schreef detulp050 het volgende:
Ja, en hotels zijn er ook niet duur, maar daar gaat het niet om bij kamperen
Nee, dat snap ik maar ik kan me ook voorstellen dat je niet elke dag koken wilt op de camping. Eten kopen en zelf maken is ongeveer even duur als uit eten gaan hier En ik zie Dude geen lap schnitzel-die-over-de-rand-van-je-bord-hangt klaarmaken op haar campinggasje
  zondag 13 juni 2010 @ 11:33:39 #42
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_82735220
Waarom zoveel aanschaffen als je ook een volledig ingerichte tent kunt huren?
Dat is misschien niet zo avontuurlijk, maar je kunt kijken of kamperen iets voor jullie is en als het bevalt kun je alsnog die hele heisa aanschaffen.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:47:03 #43
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_82735541
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:33 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat is misschien niet zo avontuurlijk, maar je kunt kijken of kamperen iets voor jullie is en als het bevalt kun je alsnog die hele heisa aanschaffen.

Dat soort tenten staat vaak op de massale campings en dat is -althans dat denk ik- niet wat Dude zoekt
  zondag 13 juni 2010 @ 13:10:28 #44
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82738059
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:32 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Het zwarte woud is inderdaad prachtig. Ik ben daar vorig jaar zelf nog geweest op een erg mooie camping op ongeveer 1 km hoogte. Als je wilt kan ik die voor je opzoeken, kun je eens kijken of je het wat vindt. Daar zit je ook dichtbij Luxemburg, daar is het ook al zo mooi, dus ik zou zeker een dagje die kant op gaan (al is het maar om goedkoop te tanken ). Let er trouwens op dat je slaapzak een beetje koud weer aankan, want ondanks dat het overdag lekker warm is kan het 's nachts nog ontzettend koud worden, vooral als je een camping hebt die op een berg ligt.

Graag!
  zondag 13 juni 2010 @ 13:13:55 #45
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82738181
quote:
Op zondag 13 juni 2010 08:36 schreef detulp050 het volgende:
Neem een Quechua tent!

[ afbeelding ]
http://frontpage.fok.nl/review/133846/1/1/50/lifestyle-quechua-2-seconds-base-4-2-tent.html

Ik ben sinds een jaar volledig overtuigd, superdingen!

En koop de Kleine Campings gids van de ANWB
De Kleine Campinggids bevat geen Duitsland, zag ik.
Wat is er zo goed aan die tent Tulp?Review lezen.

Jongens, allemaal onwijs bedankt al voor alle tips. Jullie zijn mijn redding hoor!

O en we gaan dus twee weken (werd door iemand gevraagd).
  zondag 13 juni 2010 @ 13:38:10 #46
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82739146
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:25 schreef sigme het volgende:
Heb je al stoeltjes / tafeltje? Je hebt stoeltjes en een tafeltje nodig.
Heb je al matjes en slaapzak? Je hebt matjes, slaapzak oid en lakenzak oid nodig.

Tegen de tijd dat je bedenkt dat de hele zwik niet in de auto gaat passen: je hebt geen 4 pannen nodig, geen 4 handdoeken, geen reserveservies, geen complete garderobe etc.

Kan je een lijstje maken van wat je al bedacht hebt mee te gaan nemen?

Die tent lijkt me prima trouwens. Modern kunststof is uitstekend tentmateriaal, ouderwetse zweettenten koop je alleen nog voor 1 tientje bij een niettentenboer (gamma, action).
Een katoenen tent is ook niet meer zo loodzwaar en waterdoorlatend als een ouderwetse, maar wel duur, langer nat en kwetsbaarder.
Ikzelf geef trouwens de voorkeur aan een tent met wat kruiselingse stokken, zodat deze ook zonder haringen overeind blijft. Dat zet makkelijker op, maar als je niet heel erg gaat rondtrekken is het dat niet echt belangrijk.
Ik zal me weldra aan een lijstje gaan zetten sigme. Maar er gaat tot nu toe nog een wereld voor me open, dus ik lift nog even mee. Dan maak ik later een lijstje waarop jullie dan weer kunnen schieten.

Kim, wat een gouden tip, die driedagenregel!

Rewimo, het gaat niet om het besparen van geld, maar om het back to nature gevoel van deze stadse nuf. Maar uit eten zullen we vast ook doen hoor! Maar ik wil ook pasta in het gras en tomatensaus over mijn broek.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:41:46 #47
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82739288
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:24 schreef Fogel het volgende:
Ik heb sinds gister ook het idee om de natuur eens van dichterbij te bekijken dan vanuit een apartement of hotelkamer, dus het plan is om in de zomer eens een keer een tent op te zetten in het bos (dat mag gelukkig, ik woon in Noorwegen ).

Het sluit op zich aan bij de vraag bij TS: Wat heb je eigenlijk allemaal nodig als je maar 1 nacht (dicht bij huis) in een tent gaat slapen in een willekeurig bos, bij een meer en met kinderen? Het grote voordeel is dat ik gewoon naar huis kan om dingen te halen, dit is zowat in mijn achtertuin. Op slecht weer voorbereid zijn is niet nodig, we gaan gewoon een dag waarop de de kans op regen ongeveer 0 is en mocht het toch gaan regenen, zijn we zo weer thuis.
Een gameboy?
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:33 schreef Blue-eyes het volgende:
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik vroeger veel gekampeerd heb hoor, als kleine Dude. Ik weet dus wel dat ik het leuk ga vinden. Ik ben het alleen ernstig afgeleerd, vandaar dit topic.
En ik wil ook gewoon door tentenhallen lopen en met een ernstig gezicht koffiefilters met elkaar vergelijken en zo. Het gedoe is onderdeel van de pret (tot nu toe).
En wat Tulp daar zegt is ook waar: wij willen op kleine rustige campings staan én de vrijheid hebben om elk moment weer te vertrekken. Misschien dóen we dat niet, maar het is het idéé.

Ik voel me al helemaal een happy camper
pi_82739426
Niet echt tips voor het kopen van een tent, wel basic tips voor het opzetten (die je misschien al kent):
- Als je een losse binnen- en buitentent hebt, zet die dan zo op dat de binnentent de buitentent niet aanraakt. Als het gaat regenen en ze raken elkaar direct aan, willen veel tenten nogal eens gaan lekken. Let daar ook op als je bagage in de binnentent legt, die tegen de buitentent aanleunt.
- Kijk waar de zon opgaat en ondergaat. In een warme periode is het fijn om 's morgens met je tent in de schaduw te zijn, dan is het risico op uit je tent drijven van het zweet wat kleiner. Ik ga zelf altijd bij een boom staan, al is dat met onweer minder veilig en komt er soms rotzooi uitvallen.
- Probeer een vlak stuk grond te vinden om je tent op te zetten. Het slaapt minder fijn als je op een helling ligt.

En neem zo'n antimuggenkaarsje/spray mee. Leuk als je 's avonds nog voor de tent wil zitten met een lampje aan en niet lekgeprikt wil worden.

En al mijn andere tips zijn al door anderen gegeven. Veel plezier!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 13:45:52 #49
13151 crew  Rewimo
pi_82739439
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:38 schreef Duderella het volgende:
Rewimo, het gaat niet om het besparen van geld, maar om het back to nature gevoel van deze stadse nuf. Maar uit eten zullen we vast ook doen hoor! Maar ik wil ook pasta in het gras en tomatensaus over mijn broek.
Dat laatste moet lukken. Dat lukt me thuis ook wel
pi_82740253
Dude, zal ik je mijn kampeerbenodighedenlijst mailen? Kan je zelf wegstrepen wat je niet nodig denkt te hebben. Maar het is een behoorlijk complete lijst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')