dat zegt toch geen fuckquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:01 schreef Esmerallda17 het volgende:
Hoe hard reed die bestuurder dan wel nietSterkte!
Okequote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:07 schreef Oksel het volgende:
Bij 30 overleef je zoiets. Helaas reed de bestuurder die mijn broertje aanreed 100+, waar hij 50 mocht.
Wat een dramaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Hoor net van m`n buurvrouw wiens zus in die wijk woont dat het meisje dat zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht is, ook is overleden zojuist
R.I.P. meisjes
Kids van 10 jaar oud loop je natuurlijk niet meer constant achterna. Die zijn meer dan oud genoeg om buiten hun eigen gang te gaan. En als je de beelden bekijkt betreft het nog eens een erg rustige weg ook, eentje die alleen maar leidt naar een tiental huizen. Dus er is enkel verkeer van die bewoners. Dus geen plek waar die meisjes een gevaar in zagen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Wie laat zijn kinderen van 10 nou op zo'n weg spelen
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Hoor net van m`n buurvrouw wiens zus in die wijk woont dat het meisje dat zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht is, ook is overleden zojuist
R.I.P. meisjes
één van de reacties op de DvhN-site zegt het ookquote:hans friederich schrijft op 12-6-2010 18:58
heel veel sterkte voor beide fam, het meisje wat zwaar gewond was is helaas ook overleden. veel sterkte bij dit groote verlies.
Tiental huizen? Zeker nooit daar geweest, aan beide kanten van de weg staan HEEL VEEL huizen, Langebosch is een hele grote nieuwbouwwijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kids van 10 jaar oud loop je natuurlijk niet meer constant achterna. Die zijn meer dan oud genoeg om buiten hun eigen gang te gaan. En als je de beelden bekijkt betreft het nog eens een erg rustige weg ook, eentje die alleen maar leidt naar een tiental huizen. Dus er is enkel verkeer van die bewoners. Dus geen plek waar die meisjes een gevaar in zagen.
Als ik de beelden op Maps bekijk, leidt dat bruggetje dat genoemd wordt enkel naar dat eilandje waar een tiental huizen aan een ronde weg staat. Dus die brug wordt alleen gebruikt door die bewoners.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:26 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Tiental huizen? Zeker nooit daar geweest, aan beide kanten van de weg staan HEEL VEEL huizen, Langebosch is een hele grote nieuwbouwwijk.
Hoe schat je dit in? Als je er vanuit gaat dat een automobilist hard remt, hoe kun je dan ooit weten of de daadwerkelijke snelheid waarmee je aangereden bent 15, 20 of 30 km/h was? Ik denk dat als je echt geraakt wordt door een auto die 30km/h rijdt, en hij raakt je ongelukkig, je er zeker wel zwaar gewond van kunt raken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:21 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben zelf ooit aangereden door iemand die ook ong. 30 reed - had alleen een gekneusde schouder, blauwe plekken en een kapotte jas.
Blijkbaar toch niet he...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kids van 10 jaar oud loop je natuurlijk niet meer constant achterna. Die zijn meer dan oud genoeg om buiten hun eigen gang te gaan. En als je de beelden bekijkt betreft het nog eens een erg rustige weg ook, eentje die alleen maar leidt naar een tiental huizen. Dus er is enkel verkeer van die bewoners. Dus geen plek waar die meisjes een gevaar in zagen.
Hij remde niet en het was binnen de bebouwde kom. Dat weet ik, dat je daar zeker wel zwaargewond van kunt raken, of zelfs erger.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:32 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Hoe schat je dit in? Als je er vanuit gaat dat een automobilist hard remt, hoe kun je dan ooit weten of de daadwerkelijke snelheid waarmee je aangereden bent 15, 20 of 30 km/h was? Ik denk dat als je echt geraakt wordt door een auto die 30km/h rijdt, en hij raakt je ongelukkig, je er zeker wel zwaar gewond van kunt raken.
Op een woonerf of 30km zone dien je defensief te rijden omdat je daar spelende kinderen kunt verwachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Blijkbaar toch niet he...
Iedereen weet dat er idioten op de weg zijn. Daar moet je dus helaas rekening mee houden.
Niet helemaal waar. Een woonerf (wat tegenwoordig gewoon erf heet) is een 15km zone, dat is iets anders dan een 30km zone (bron).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:58 schreef Reintji het volgende:
[..]
Op een woonerf (30km zone) dien je defensief te rijden omdat je daar spelende kinderen kunt verwachten.
woonerf is stapvoets de snelheid, geen 30 km zone. Op een brug spelen is ook te dom overigens.quote:
Zelfs 15-jarige blagen kunnen nog niet opletten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit was genoeg dikke pech natuurlijk. Maar over het algemeen kunnen 10-jarigen echt wel uitkijken. Het zijn absoluut niet meer de allerkleinste kinderen. Ze hebben een flinke mate van zelfstandigheid en willen daarvan ook gebruik maken. Een 10-jarige zal het echt niet accepteren dat papa of mama constant op de uitkijk staat.
Dat dus. Ik hoorde ergens dat kinderen daar vaak op de brug zitten en dan zijn ze echt volstrekt onzichtbaar aan de andere kant; moet je als automobilist er rekening mee houden dat er iemand op de weg kan zitten?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die kinderen achter de bolling van de bus spelen dan is het waarschijnijk een botsing geweest met de snelheid die hij reed, dus zonder dat er ook maar enigzins afgeremd is. Dan is 30 km/u al heel erg hard.
Buurvrouw, zus.... je bezorgde me een hartverzakking met die bewering van je.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
R.I.P. meisjes
Maar heel veel mensen onderschatten de impact van snelheid. Een botsing met 30 km/u is heel erg hard. Kijk naar die botsproeven, die zijn met 50 km/u. Een botsing met 100 km/u komt zelden voor, wel dat iemand 100 km/u reed, maar niet dat daar ook daadwerkelijk mee gebotst wordt. Meestal zit er nog een flinke afremming tussen. Maar bij zo'n brug is dat minder waarschijnlijk.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat dus. Ik hoorde ergens dat kinderen daar vaak op de brug zitten en dan zijn ze echt volstrekt onzichtbaar aan de andere kant; moet je als automobilist er rekening mee houden dat er iemand op de weg kan zitten?
Er zijn simpelweg niet genoeg feiten bekend om te oordelen over wat er hier gebeurd is.
Duimen dat het weer goed komt met dit kindquote:Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Gelukkig heb ik vanmorgen van haar vader gehoord dat ze de nacht redelijk stabiel is doorgekomen. En zolang ze leeft is er nog hoop!
Zo'n brug moet je zeker voorzichtig over gaan met de auto. Je weet nooit wat je voor je wielen vindt. Dat blijkt maar weer. Zeker op zo'n veredeld fietspad als dit.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat dus. Ik hoorde ergens dat kinderen daar vaak op de brug zitten en dan zijn ze echt volstrekt onzichtbaar aan de andere kant; moet je als automobilist er rekening mee houden dat er iemand op de weg kan zitten?
Gelukkig! Hopen dat ze het goed blijft doen!quote:Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Buurvrouw, zus.... je bezorgde me een hartverzakking met die bewering van je.Ja, het zijn vrienden van ons. Gelukkig heb ik vanmorgen van haar vader gehoord dat ze de nacht redelijk stabiel is doorgekomen. En zolang ze leeft is er nog hoop!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG ..Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffffSnollebolt
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik vernam van een kennis die daar woont, gehoord heeft dat het ene meisje haar...![]()
Bah kan het nauwelijks typen gewoon zo vreselijk dit...DamnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG ..Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffff
, verschrikkelijk zeg.
♫
Ik heb het horen zeggen, weet er verder ook niets van. Maar er werd ook op meerdere sites al over gesproken. Maar gelukkig leeft het ene meisje toch nog wel, hopen dat ze er bovenop komt.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Buurvrouw, zus.... je bezorgde me een hartverzakking met die bewering van je.Ja, het zijn vrienden van ons. Gelukkig heb ik vanmorgen van haar vader gehoord dat ze de nacht redelijk stabiel is doorgekomen. En zolang ze leeft is er nog hoop!
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik vernam van een kennis die daar woont, gehoord heeft dat het ene meisje haar...![]()
Bah kan het nauwelijks typen gewoon zo vreselijk dit...Wat een zieke postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG ..Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffff
waarom dan toch doen?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffff
alsof bestuurders als van Thijn en Wiegel zo goed warenquote:Op zondag 13 juni 2010 22:24 schreef ouderejongere het volgende:
Wanneer gaat Den Haag nu eindelijk eens maatregelen nemen tegen jonge bestuurders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens getuigen en bekenden van hem die onder andere op berichten van parkstadveendam.nl en rtvnoord.nl hebben gereageerd zou hij nog geen 30 hebben gereden. `T schijnt iemand te zijn die juist altijd extra voorzichtig is.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:56 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Misschien zegt het iets over de snelheid waarmee die jongeman de brug overging?
Als je harder dan 30 over zo'n brug gaat dan speel je Dukes of Hazzard naquote:Op maandag 14 juni 2010 04:52 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Volgens getuigen en bekenden van hem die onder andere op berichten van parkstadveendam.nl en rtvnoord.nl hebben gereageerd zou hij nog geen 30 hebben gereden. `T schijnt iemand te zijn die juist altijd extra voorzichtig is.
Dan lijkt het me ontzettend voor die jongen, het zal je maar gebeuren. Een kind onder mijn auto is een van mijn ergste nachtmerriesquote:Op maandag 14 juni 2010 04:52 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Volgens getuigen en bekenden van hem die onder andere op berichten van parkstadveendam.nl en rtvnoord.nl hebben gereageerd zou hij nog geen 30 hebben gereden. `T schijnt iemand te zijn die juist altijd extra voorzichtig is.
ik zou dan gek worden volgens mij.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan lijkt het me ontzettend voor die jongen, het zal je maar gebeuren. Een kind onder mijn auto is een van mijn ergste nachtmerries
Nee. Het zegt vooral veel over jouw zucht tot veroordelen zonder dat je de feiten kent.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:56 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Misschien zegt het iets over de snelheid waarmee die jongeman de brug overging?
Inderdaad. Vanmiddag daar geweest met m`n zussie. Uit respect voor de nabestaanden en voor het omgekomen meisje een beertje en een witte roos op de plek gelegd. Kreeg gewoon kippenvel toen ik daar stond. Paar klasgenootjes van beide meiden waren er ook, helemaal van de kaartquote:Op maandag 14 juni 2010 19:35 schreef De_Groentenboer het volgende:
Over die brug kán je gewoonweg niet hard, hoe graag je ook zou willen, tenzei je een enorme 4x4 hebt.. je kan al overlijden met een ''klapper'' van 10km/u ..
Las net op rtvnoord.nl dat de toestand van Sanne-Mei nog steeds heel erg kritiek is, dus is nog niet zeker of ze het overleeft. Hopen op het beste.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:48 schreef De_Groentenboer het volgende:
Lichamelijk zal ze er wel op komen, maar geestelijk.. sodeju
verschrikkelijk triest...quote:Tweede meisje ongeval Wildervank overleden
GRONINGEN - Het tienjarige meisje dat zondag ernstig gewond raakte door een aanrijding in Wildervank (Groningen) is in het ziekenhuis alsnog overleden aan haar verwondingen. Dat heeft de politie woensdag gemeld. Zondag overleed ter plekke ook al een 10-jarig meisje.
Het ongeluk deed zich zondag voor midden in een woonwijk, op de Langebosschedijk. Volgens de politie reed de automobilist (21) over een bruggetje terwijl aan het eind daarvan twee meisjes aan het spelen waren. Beide meisjes kwamen onder de auto terecht.
De meisjes waren in de buurt goed bekend. Het onderzoek naar de exacte toedracht van het ongeval is nog niet afgerond, aldus de politie.
40 wil misschien nog, harder is echt uitgesloten.... Bovendien is het een woonwijk met veel wegen van rechts, dus als je je aan de regels houdt wijk je niet of nauwelijks van de 30 af.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:52 schreef Prowl het volgende:
Hoe wil je harder dan 30 over zo'n bruggetje rijden zonder gelanceerd te worden?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef __Saviour__ het volgende:
De brug op streetview
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Langebosschedijk,+wildervank&ie=UTF8&hq=&hnear=Langebosschedijk,+Wildervank,+Veendam,+Groningen&ll=53.084391,6.849605&spn=0,0.002747&t=h&z=19&layer=c&cbll=53.08403,6.850168&panoid=HtMRz-RygPRiBD4-51ZISA&cbp=12,197.1,,0,19.59
Als je de streetview link goed bekijkt, zie je een man in een elektrische rolstoel. Dat is ook de richting van waaruit de auto is gereden. Daar staat een bejaardentehuis op een eiland. Een stuk van ongeveer 40 meter tot aan desbetreffende brug.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:02 schreef Boldface het volgende:
Ik zie nogal wat onjuiste aannames en vooroordelen in dit topic. Laat onderzoek eerst maar eens uitwijzen wat er precies is gebeurd. Als ik die streetview-foto zie, is het een ongelukkig ingerichte, onoverzichtelijke situatie. Ik denk dan: "vragen om problemen".
Die heeft ie al wel denk ik. Aangezien jij vast net uit de skeelers gestapt bent heb je waarschijnlijk nog geen rijbewijs. Die brug kun je echt niet hard overheen rijden.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:10 schreef Annnet het volgende:
Pfft, ik heb het gelezen op 112groningen.nl, stomme asobak die er op de foto stond.. Levenslang trauma gewenst. Ik heb daar ook zo vaak geskeelerd als klein meisje..
Mijn zucht tot veroordelen, waar baseer je dat nu op dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Het zegt vooral veel over jouw zucht tot veroordelen zonder dat je de feiten kent.
Het heeft er alle schijn van dat ze onder de auto is gekomen. Dat kan lelijk uitpakken natuurlijk.
Kijk eens naar die brug, kun je daar met 30 overheen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Als je 30 rijd gebeurt zoiets niet hoor.Gast heeft veel te hard gereden natuurlijk!
Je hoopt toch echt dat zo'n jongen nooit hier komt lezen. Alsof het nog niet erg genoeg is, heb je van die retards die precies weten hoe hard er is gereden en wat daar is gebeurd.quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Als je 30 rijd gebeurt zoiets niet hoor.Gast heeft veel te hard gereden natuurlijk!
Je laat je niet hinderen door de feiten, zo te zien.quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Maak eens een noodstop met 30km/h en kijk eens hoeveel meter je dan nog aflegt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Jij komt met onsmakelijk details om te insinueren dat de auto te hard heeft gereden. Ze zijn onder de auto gekomen, wat op zich ook niet raar is wanneer kleine kinder onderaan een bolle brug aangereden worden. Tot welke verwondingen dat dan leidt is een kwestie van toeval en zegt weinig tot niets over de snelheid.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:30 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Mijn zucht tot veroordelen, waar baseer je dat nu op dan?![]()
Ik veroordeel toch niemand het is al erg genoeg dat dit is gebeurd!
Ik vertel alleen wat iemand van zeer nabij mij vertelde.
Gast, dat kán niet op die brug. Ik woon er namelijk in de buurtquote:Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Dan heb je nog een normale reactietijd om te remmen, ik weet niet wat die precies is, maar bij 30km/u staat daar een behoorlijke afstand voor. Helling af remt een auto al minder af als het daarvan komt, en kinderen hebben onderaan een helling meer kans onder de auto te komen dan op een rechte weg waar ze sneller op de motorkap komen. Eenmaal onder de auto is er grote kans op zeer ernstig letsel, ongeacht de snelheid.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
Zo'n brug nodigt uit om er overheen te vliegen met een auto, dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. Met 30 km rijd je geen 2 meisjes dood, op het moment dat je op de bolling bent heb je namelijk wél zicht en ben je nog niet aan het eind van de brug.
+ de schrikseconde + eventuele tijd dat je toevallig net even in je spiegel keek = een heleboel metersquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb je nog een normale reactietijd om te remmen, ik weet niet wat die precies is, maar bij 30km/u staat daar een behoorlijke afstand voor. Helling af remt een auto al minder af als het daarvan komt, en kinderen hebben onderaan een helling meer kans onder de auto te komen dan op een rechte weg waar ze sneller op de motorkap komen. Eenmaal onder de auto is er grote kans op zeer ernstig letsel, ongeacht de snelheid.
Eén seconde van onoplettendheid zou genoeg zijn om dat argument onderuit te halen. En men let achter het stuur vaak niet op. Bovendien kun je met 30km/u iemand echt wel doodrijden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
Zo'n brug nodigt uit om er overheen te vliegen met een auto, dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. Met 30 km rijd je geen 2 meisjes dood, op het moment dat je op de bolling bent heb je namelijk wél zicht en ben je nog niet aan het eind van de brug.
De meisjes lagen praktisch op de grond.. ze gingen liggend op een waveboard van het bruggetje af.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snap je? Ja het is een jonge gozer, ja het is een BMW.. Iedereen die écht betrokken is, de jongen dus kent, die zeggen allemaal dat hij altijd heel rustig rijdt en zelfs zuinig is op zijn auto.. Het kan daar ook niet veel harder, verkeerstechnisch niet en ook niet met zijn BMW want dan sloopt hij zijn auto.
Het is allemaal heel erg vervelend, een tragisch ongeval. Het is ook fout om te zeggen dat de meisjes schuldig zijn, ze horen niet op de rijbaan.. maar je weet hoe dat gaat. Ook al is het geen woonerf.
Kindjes spelen op straat, of steken zomaar de weg over.. Maar dit was wel een heel onhandig plekje om te gaan spelen.. wel heel leuk.. van het bruggetje af!! Dat is toch geweldig.. Maar te onveilig op die lokatie.
Wie is er nu schuldig? Niemand, of iedereen saampjes.. Zelfs de wegbeheerder.. een spiegel had immers had ongeluk kunnen voorkomen, had..
Het is een heel tragisch ongeval.Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
Ik sta altijd wat sceptisch tegenover dat soort 'naasten' die hun kijk geven. Vrienden en familie denken vaker iemand heel goed te kennen terwijl dat niet zo is. "Dat zou mijn kind nooit doen" en zulks.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:55 schreef Autidude het volgende:
Snap je? Ja het is een jonge gozer, ja het is een BMW.. Iedereen die écht betrokken is, de jongen dus kent, die zeggen allemaal dat hij altijd heel rustig rijdt en zelfs zuinig is op zijn auto.. Het kan daar ook niet veel harder, verkeerstechnisch niet en ook niet met zijn BMW want dan sloopt hij zijn auto.
Als er kinderen in het spel zijn en we zijn binnen de bebouwde kom is m.i. vaker niemand (als bijvoorbeeld een kind op straat speelt en de autobestuurder kon onmogelijk uitwijken) of de autobestuurder (c.q. volwassene) schuldig. Kinderen zijn zelden schuldig.quote:Het is allemaal heel erg vervelend, een tragisch ongeval. Het is ook fout om te zeggen dat de meisjes schuldig zijn, ze horen niet op de rijbaan.. maar je weet hoe dat gaat. Ook al is het geen woonerf.
Kindjes spelen op straat, of steken zomaar de weg over.. Maar dit was wel een heel onhandig plekje om te gaan spelen.. wel heel leuk.. van het bruggetje af!! Dat is toch geweldig.. Maar te onveilig op die lokatie.
Wie is er nu schuldig? Niemand, of iedereen saampjes.. Zelfs de wegbeheerder.. een spiegel had immers had ongeluk kunnen voorkomen, had..
Het is een heel tragisch ongeval.
Dat kan niet, er is iets heel ernstigs gebeurt, dus moet er één schuldige zijn.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:55 schreef Autidude het volgende:
Wie is er nu schuldig? Niemand, of iedereen saampjes..
Tyf toch op man idiootquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
Heb je mij dat ergens zien doen? Nee dus!quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:58 schreef justanick het volgende:
[..]
Ben je er nou trots op dat je in een topic als dit gaat lopen trollen?
Je bent anders wel erg overtuigd van je standpunt...quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:25 schreef Mercer het volgende:
[..]
Heb je mij dat ergens zien doen? Nee dus!
Een standpunt innemen is naar mijn mening wel iets anders dan lopen trollen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:30 schreef e-wok het volgende:
[..]
Je bent anders wel erg overtuigd van je standpunt...![]()
Zo is het! Maar mensen kunnen de kans op opgelukken iig verkleinen door zich aan de snelheid te houden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Als kind heb ik vaak genoeg op zulke gevaarlijke plekken gespeeld en als automobilist ook genoeg enge ongelukken voorkomen door goed op te letten.
Dit soort ongelukken zullen helaas blijven voorkomen...
Waarom kom je dan semi-stampvoetend het topic binnen met een 'standpunt' dat a) volslagen onbewezen is en b) ook nog eens zeer onwaarschijnlijk is gezien de bekende feiten?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef Mercer het volgende:
Een standpunt innemen is naar mijn mening wel iets anders dan lopen trollen.
Bij mijn weten bestaan er gewoon normen voor maximale helling en minimale boogstraal en wat dies meer zij voor bruggen, en ik veronderstel dat deze brug daar gewoon aan voldoet. De ontwerper valt waarschijnlijk ook niet echt iets te verwijten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:17 schreef Autidude het volgende:
Als er 1 schuldige moet zijn dan is het feitelijk de ontwerper/architect van de weg/brug. Of de wegbeheerder die geen spiegels neerzet (heeft ook nadelen overigens, het is allemaal niet zo simpel als dat je het kan posten op een forum...) of andere maatregelen neemt.
Klopt, ik las in de krant dat de brug toentertijd (zo'n 10 jaar geleden) aan de normen voldeed.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:58 schreef ColdFeet het volgende:
Bij mijn weten bestaan er gewoon normen voor maximale helling en minimale boogstraal en wat dies meer zij voor bruggen, en ik veronderstel dat deze brug daar gewoon aan voldoet. De ontwerper valt waarschijnlijk ook niet echt iets te verwijten.
Omdat de kans groot is dat er te hard is gereden over een bruggetje waar je zo mooi a la Dukes of Hazzard over heen kan vliegen. Mijn standpunt was dus ook dat het onwaarschijnlijk is dat er 30 km is gereden. En dat is toch echt iets anders dan "lopen trollen".quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarom kom je dan semi-stampvoetend het topic binnen met een 'standpunt' dat a) volslagen onbewezen is en b) ook nog eens zeer onwaarschijnlijk is gezien de bekende feiten?
Je standpunt kan zijn dat er harder is gereden, maar omdat je geen feiten hebt ben je niet in de positie die persoon te veroordelen, dat doe je wel met "misschien kan er nog een les uit getrokken worden".quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat de kans groot is dat er te hard is gereden over een bruggetje waar je zo mooi a la Dukes of Hazzard over heen kan vliegen. Mijn standpunt was dus ook dat het onwaarschijnlijk is dat er 30 km is gereden. En dat is toch echt iets anders dan "lopen trollen".
Ik snap niet waar je vandaan haalt dat de kans groot is dat er te hard is gereden, eigenlijk. Dukes of Hazzard leuk en aardig, maar de gemiddelde automobilist (ook een 21-jarige) is daarvoor iets te zuinig op zijn auto.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat de kans groot is dat er te hard is gereden over een bruggetje waar je zo mooi a la Dukes of Hazzard over heen kan vliegen. Mijn standpunt was dus ook dat het onwaarschijnlijk is dat er 30 km is gereden. En dat is toch echt iets anders dan "lopen trollen".
Misschien kan er nog een les uit getrokken worden voor iedereen die dit topic leest. Dat is wat ik heb geschreven! En daarmee bedoelde ik niet wat jij hierboven suggereert!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je standpunt kan zijn dat er harder is gereden, maar omdat je geen feiten hebt ben je niet in de positie die persoon te veroordelen, dat doe je wel met "misschien kan er nog een les uit getrokken worden".
En met een serieuze onderbouwing kom je niet, afgezien van de volslagen absurde claim dat de brug uit zou nodigen om te hard overheen te rijden. Iedereen die meer dan 0,1 seconde auto heeft gereden ziet al dat die brug precies het tegenovergestelde doet. Serieus te hard over die brug zorgt er nl voor dat ze extreem oncomfortabel in je auto zit, als je auto het al trekt.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:19 schreef Mercer het volgende:
En dat staat los van het feit dat ik eerder heb gezegd dat er waarschijnlijk te hard is gereden. En ik zeg het dan wel even anders: "Ik denk dat er te hard was gereden."
De meisjes zijn overreden. Dat kan zelfs met 10 km/h nog fataal zijn, of denk je echt dat je zomaar even opstaat als er net een goede ton over je heen is gereden?quote:Als je 30 rijd gebeurt zoiets niet hoor. Gast heeft veel te hard gereden natuurlijk!
Ik weet niet eens precies hoe die brug er uit ziet, heb hem alleen even snel in dit topic gezien.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:42 schreef justanick het volgende:
[..]
En met een serieuze onderbouwing kom je niet, afgezien van de volslagen absurde claim dat de brug uit zou nodigen om te hard overheen te rijden. Iedereen die meer dan 0,1 seconde auto heeft gereden ziet al dat die brug precies het tegenovergestelde doet. Serieus te hard over die brug zorgt er nl voor dat ze extreem oncomfortabel in je auto zit, als je auto het al trekt.
Verder stelde je eerder nog:
[..]
De meisjes zijn overreden. Dat kan zelfs met 10 km/h nog fataal zijn, of denk je echt dat je zomaar even opstaat als er net een goede ton over je heen is gereden?
Verder: Ook als je 30 tuft, is het zicht op de weg achter de brug zo goed als nul totdat je bovenop de brug rijdt. Je hebt gemiddeld 1 seconde nodig om te reageren, je gaat naar beneden, dus ja, zelfs met 30 duurt het dan even voor je stilstaat. Aan de remweg van de auto kun je ook afleiden dat de kans dat de automobilist harder heeft gereden dan 30, zo goed als nul is.
Goh, had je dat niet kunnen bedenken toen je dit postte??quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:34 schreef Mercer het volgende:
Daarnaast, deze discussie is hier niet echt op zijn plaats denk ik, beter dat we de klemtoon hier leggen op de meisjes die zijn omgekomen?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Oké, ik neem het terug.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:00 schreef Redux het volgende:
[..]
Goh, had je dat niet kunnen bedenken toen je dit postte??
[..]
Ik ga dit topic wel uit m'n myat deleten. Stoornis, ja tuurlijk!quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:21 schreef maniack28 het volgende:
Mercer, kan je nu alsjeblieft ophouden met dat speculatieve gedoe. Heb je soms ene stoornis ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |