dat zegt toch geen fuckquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:01 schreef Esmerallda17 het volgende:
Hoe hard reed die bestuurder dan wel nietSterkte!
Okequote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:07 schreef Oksel het volgende:
Bij 30 overleef je zoiets. Helaas reed de bestuurder die mijn broertje aanreed 100+, waar hij 50 mocht.
Wat een dramaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Hoor net van m`n buurvrouw wiens zus in die wijk woont dat het meisje dat zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht is, ook is overleden zojuist
R.I.P. meisjes
Kids van 10 jaar oud loop je natuurlijk niet meer constant achterna. Die zijn meer dan oud genoeg om buiten hun eigen gang te gaan. En als je de beelden bekijkt betreft het nog eens een erg rustige weg ook, eentje die alleen maar leidt naar een tiental huizen. Dus er is enkel verkeer van die bewoners. Dus geen plek waar die meisjes een gevaar in zagen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Wie laat zijn kinderen van 10 nou op zo'n weg spelen
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Hoor net van m`n buurvrouw wiens zus in die wijk woont dat het meisje dat zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht is, ook is overleden zojuist
R.I.P. meisjes
één van de reacties op de DvhN-site zegt het ookquote:hans friederich schrijft op 12-6-2010 18:58
heel veel sterkte voor beide fam, het meisje wat zwaar gewond was is helaas ook overleden. veel sterkte bij dit groote verlies.
Tiental huizen? Zeker nooit daar geweest, aan beide kanten van de weg staan HEEL VEEL huizen, Langebosch is een hele grote nieuwbouwwijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kids van 10 jaar oud loop je natuurlijk niet meer constant achterna. Die zijn meer dan oud genoeg om buiten hun eigen gang te gaan. En als je de beelden bekijkt betreft het nog eens een erg rustige weg ook, eentje die alleen maar leidt naar een tiental huizen. Dus er is enkel verkeer van die bewoners. Dus geen plek waar die meisjes een gevaar in zagen.
Als ik de beelden op Maps bekijk, leidt dat bruggetje dat genoemd wordt enkel naar dat eilandje waar een tiental huizen aan een ronde weg staat. Dus die brug wordt alleen gebruikt door die bewoners.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:26 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Tiental huizen? Zeker nooit daar geweest, aan beide kanten van de weg staan HEEL VEEL huizen, Langebosch is een hele grote nieuwbouwwijk.
Hoe schat je dit in? Als je er vanuit gaat dat een automobilist hard remt, hoe kun je dan ooit weten of de daadwerkelijke snelheid waarmee je aangereden bent 15, 20 of 30 km/h was? Ik denk dat als je echt geraakt wordt door een auto die 30km/h rijdt, en hij raakt je ongelukkig, je er zeker wel zwaar gewond van kunt raken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:21 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben zelf ooit aangereden door iemand die ook ong. 30 reed - had alleen een gekneusde schouder, blauwe plekken en een kapotte jas.
Blijkbaar toch niet he...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kids van 10 jaar oud loop je natuurlijk niet meer constant achterna. Die zijn meer dan oud genoeg om buiten hun eigen gang te gaan. En als je de beelden bekijkt betreft het nog eens een erg rustige weg ook, eentje die alleen maar leidt naar een tiental huizen. Dus er is enkel verkeer van die bewoners. Dus geen plek waar die meisjes een gevaar in zagen.
Hij remde niet en het was binnen de bebouwde kom. Dat weet ik, dat je daar zeker wel zwaargewond van kunt raken, of zelfs erger.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:32 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Hoe schat je dit in? Als je er vanuit gaat dat een automobilist hard remt, hoe kun je dan ooit weten of de daadwerkelijke snelheid waarmee je aangereden bent 15, 20 of 30 km/h was? Ik denk dat als je echt geraakt wordt door een auto die 30km/h rijdt, en hij raakt je ongelukkig, je er zeker wel zwaar gewond van kunt raken.
Op een woonerf of 30km zone dien je defensief te rijden omdat je daar spelende kinderen kunt verwachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Blijkbaar toch niet he...
Iedereen weet dat er idioten op de weg zijn. Daar moet je dus helaas rekening mee houden.
Niet helemaal waar. Een woonerf (wat tegenwoordig gewoon erf heet) is een 15km zone, dat is iets anders dan een 30km zone (bron).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:58 schreef Reintji het volgende:
[..]
Op een woonerf (30km zone) dien je defensief te rijden omdat je daar spelende kinderen kunt verwachten.
woonerf is stapvoets de snelheid, geen 30 km zone. Op een brug spelen is ook te dom overigens.quote:
Zelfs 15-jarige blagen kunnen nog niet opletten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit was genoeg dikke pech natuurlijk. Maar over het algemeen kunnen 10-jarigen echt wel uitkijken. Het zijn absoluut niet meer de allerkleinste kinderen. Ze hebben een flinke mate van zelfstandigheid en willen daarvan ook gebruik maken. Een 10-jarige zal het echt niet accepteren dat papa of mama constant op de uitkijk staat.
Dat dus. Ik hoorde ergens dat kinderen daar vaak op de brug zitten en dan zijn ze echt volstrekt onzichtbaar aan de andere kant; moet je als automobilist er rekening mee houden dat er iemand op de weg kan zitten?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die kinderen achter de bolling van de bus spelen dan is het waarschijnijk een botsing geweest met de snelheid die hij reed, dus zonder dat er ook maar enigzins afgeremd is. Dan is 30 km/u al heel erg hard.
Buurvrouw, zus.... je bezorgde me een hartverzakking met die bewering van je.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
R.I.P. meisjes
Maar heel veel mensen onderschatten de impact van snelheid. Een botsing met 30 km/u is heel erg hard. Kijk naar die botsproeven, die zijn met 50 km/u. Een botsing met 100 km/u komt zelden voor, wel dat iemand 100 km/u reed, maar niet dat daar ook daadwerkelijk mee gebotst wordt. Meestal zit er nog een flinke afremming tussen. Maar bij zo'n brug is dat minder waarschijnlijk.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat dus. Ik hoorde ergens dat kinderen daar vaak op de brug zitten en dan zijn ze echt volstrekt onzichtbaar aan de andere kant; moet je als automobilist er rekening mee houden dat er iemand op de weg kan zitten?
Er zijn simpelweg niet genoeg feiten bekend om te oordelen over wat er hier gebeurd is.
Duimen dat het weer goed komt met dit kindquote:Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Gelukkig heb ik vanmorgen van haar vader gehoord dat ze de nacht redelijk stabiel is doorgekomen. En zolang ze leeft is er nog hoop!
Zo'n brug moet je zeker voorzichtig over gaan met de auto. Je weet nooit wat je voor je wielen vindt. Dat blijkt maar weer. Zeker op zo'n veredeld fietspad als dit.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat dus. Ik hoorde ergens dat kinderen daar vaak op de brug zitten en dan zijn ze echt volstrekt onzichtbaar aan de andere kant; moet je als automobilist er rekening mee houden dat er iemand op de weg kan zitten?
Gelukkig! Hopen dat ze het goed blijft doen!quote:Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Buurvrouw, zus.... je bezorgde me een hartverzakking met die bewering van je.Ja, het zijn vrienden van ons. Gelukkig heb ik vanmorgen van haar vader gehoord dat ze de nacht redelijk stabiel is doorgekomen. En zolang ze leeft is er nog hoop!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG ..Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffffSnollebolt
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik vernam van een kennis die daar woont, gehoord heeft dat het ene meisje haar...![]()
Bah kan het nauwelijks typen gewoon zo vreselijk dit...DamnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG ..Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffff
, verschrikkelijk zeg.
♫
Ik heb het horen zeggen, weet er verder ook niets van. Maar er werd ook op meerdere sites al over gesproken. Maar gelukkig leeft het ene meisje toch nog wel, hopen dat ze er bovenop komt.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Buurvrouw, zus.... je bezorgde me een hartverzakking met die bewering van je.Ja, het zijn vrienden van ons. Gelukkig heb ik vanmorgen van haar vader gehoord dat ze de nacht redelijk stabiel is doorgekomen. En zolang ze leeft is er nog hoop!
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik vernam van een kennis die daar woont, gehoord heeft dat het ene meisje haar...![]()
Bah kan het nauwelijks typen gewoon zo vreselijk dit...Wat een zieke postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMG ..Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffff
waarom dan toch doen?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Wilde het eigenlijk niet vermelden hier pffffff
alsof bestuurders als van Thijn en Wiegel zo goed warenquote:Op zondag 13 juni 2010 22:24 schreef ouderejongere het volgende:
Wanneer gaat Den Haag nu eindelijk eens maatregelen nemen tegen jonge bestuurders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |