abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83026951
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:48 schreef Mercer het volgende:

[..]

Omdat de kans groot is dat er te hard is gereden over een bruggetje waar je zo mooi a la Dukes of Hazzard over heen kan vliegen. Mijn standpunt was dus ook dat het onwaarschijnlijk is dat er 30 km is gereden. En dat is toch echt iets anders dan "lopen trollen".
Ik snap niet waar je vandaan haalt dat de kans groot is dat er te hard is gereden, eigenlijk. Dukes of Hazzard leuk en aardig, maar de gemiddelde automobilist (ook een 21-jarige) is daarvoor iets te zuinig op zijn auto.

Ik vind het onnodig om de automobilist op dit moment al te veroordelen, terwijl m.i. de feiten hem voorlopig niet als schuldige aanwijzen.
pi_83027060
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je standpunt kan zijn dat er harder is gereden, maar omdat je geen feiten hebt ben je niet in de positie die persoon te veroordelen, dat doe je wel met "misschien kan er nog een les uit getrokken worden".
Misschien kan er nog een les uit getrokken worden voor iedereen die dit topic leest. Dat is wat ik heb geschreven! En daarmee bedoelde ik niet wat jij hierboven suggereert! Ik bedoelde dat men bewust is van het feit dat kinderen op onverwachte plekken kunnen opduiken!!

En dat staat los van het feit dat ik eerder heb gezegd dat er waarschijnlijk te hard is gereden. En ik zeg het dan wel even anders: "Ik denk dat er te hard was gereden."

Maar goed, belangrijkste is dat er twee meisjes zijn overleden.
pi_83031363
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:19 schreef Mercer het volgende:

En dat staat los van het feit dat ik eerder heb gezegd dat er waarschijnlijk te hard is gereden. En ik zeg het dan wel even anders: "Ik denk dat er te hard was gereden."
En met een serieuze onderbouwing kom je niet, afgezien van de volslagen absurde claim dat de brug uit zou nodigen om te hard overheen te rijden. Iedereen die meer dan 0,1 seconde auto heeft gereden ziet al dat die brug precies het tegenovergestelde doet. Serieus te hard over die brug zorgt er nl voor dat ze extreem oncomfortabel in je auto zit, als je auto het al trekt.

Verder stelde je eerder nog:
quote:
Als je 30 rijd gebeurt zoiets niet hoor. Gast heeft veel te hard gereden natuurlijk!
De meisjes zijn overreden. Dat kan zelfs met 10 km/h nog fataal zijn, of denk je echt dat je zomaar even opstaat als er net een goede ton over je heen is gereden?

Verder: Ook als je 30 tuft, is het zicht op de weg achter de brug zo goed als nul totdat je bovenop de brug rijdt. Je hebt gemiddeld 1 seconde nodig om te reageren, je gaat naar beneden, dus ja, zelfs met 30 duurt het dan even voor je stilstaat. Aan de remweg van de auto kun je ook afleiden dat de kans dat de automobilist harder heeft gereden dan 30, zo goed als nul is.
pi_83033645
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:42 schreef justanick het volgende:

[..]

En met een serieuze onderbouwing kom je niet, afgezien van de volslagen absurde claim dat de brug uit zou nodigen om te hard overheen te rijden. Iedereen die meer dan 0,1 seconde auto heeft gereden ziet al dat die brug precies het tegenovergestelde doet. Serieus te hard over die brug zorgt er nl voor dat ze extreem oncomfortabel in je auto zit, als je auto het al trekt.

Verder stelde je eerder nog:
[..]

De meisjes zijn overreden. Dat kan zelfs met 10 km/h nog fataal zijn, of denk je echt dat je zomaar even opstaat als er net een goede ton over je heen is gereden?

Verder: Ook als je 30 tuft, is het zicht op de weg achter de brug zo goed als nul totdat je bovenop de brug rijdt. Je hebt gemiddeld 1 seconde nodig om te reageren, je gaat naar beneden, dus ja, zelfs met 30 duurt het dan even voor je stilstaat. Aan de remweg van de auto kun je ook afleiden dat de kans dat de automobilist harder heeft gereden dan 30, zo goed als nul is.
Ik weet niet eens precies hoe die brug er uit ziet, heb hem alleen even snel in dit topic gezien.

Ik heb vanmiddag nog even expres een stuk 30 gereden en vervolgens hard geremd. Nou sorry hoor, maar dan moet er wel een zéér absurde situatie zijn wil je dan niet op tijd stil kunnen staan!! Laat staan twee mensen dood rijden. Dat is naar mijn idee een kleine kans. En ik heb zelf nog nooit op een brug gereden, waarbij er een dergelijke dode hoek is. Dus ik kan het me moeilijk voorstellen, dat wil niet zeggen dat je geen gelijk kan hebben. En als jij zegt: Ik ken die brug goed, ben er vaak overheen gereden, ja dan is de kans groot dat je gelijk zal hebben. Ik weet het niet, en waarschijnlijk komen we het ook niet te weten. So be it!

Daarnaast, deze discussie is hier niet echt op zijn plaats denk ik, beter dat we de klemtoon hier leggen op de meisjes die zijn omgekomen?
pi_83034245
Joh, ik ken iemand die 5 km/u achteruit reed en er toen in slaagde het been van zijn zoontje te breken. Akelige pech...
Ik wil best geloven dat je met 25-30 km/u iemand dood kunt rijden. En ik denk dat deze jongen zich vele malen ellendiger voelt dan die vader die z'n zoontje aanreed.
pi_83034898
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:34 schreef Mercer het volgende:

Daarnaast, deze discussie is hier niet echt op zijn plaats denk ik, beter dat we de klemtoon hier leggen op de meisjes die zijn omgekomen?
Goh, had je dat niet kunnen bedenken toen je dit postte??
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Als je 30 rijd gebeurt zoiets niet hoor. Gast heeft veel te hard gereden natuurlijk!
pi_83035026
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:00 schreef Redux het volgende:
[..]
Goh, had je dat niet kunnen bedenken toen je dit postte??
[..]

Oké, ik neem het terug. Mijn excuus. Ik weet niet of er te hard is gereden.
pi_83035197
pi_83151242
Sanne-Mei Boonstra is vandaag begraven
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:22:54 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_83168026
Ik vraag het me toch af he, wat heb jij er eigenlijk aan om dit allemaal zo te posten? Misschien ligt het eraan dat ik een goede vriendin van hun ben en het me daardoor persoonlijk raakt, maar die posts van jou komen op mij in ieder geval over als een soort ramptoerisme.
pi_83173769
Feit is wel dat de bestuurder 21 was en een bmw 3 serie reed. Niet makkelijk om dan onbevooroordeeld te zijn.
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:21:09 #112
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_83175200
Mercer, kan je nu alsjeblieft ophouden met dat speculatieve gedoe. Heb je soms ene stoornis ofzo?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_83175309
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:21 schreef maniack28 het volgende:
Mercer, kan je nu alsjeblieft ophouden met dat speculatieve gedoe. Heb je soms ene stoornis ofzo?
Ik ga dit topic wel uit m'n myat deleten. Stoornis, ja tuurlijk!
Maar waarom mag ik me dat niet afvragen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')