abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:34:20 #76
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_82922806
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 01:36 schreef Mercer het volgende:
Als je 30 rijd gebeurt zoiets niet hoor. Gast heeft veel te hard gereden natuurlijk!
Gast, dat kán niet op die brug. Ik woon er namelijk in de buurt
pi_82925004
Arme ouders.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:29:45 #78
11102 knep
Mountainfreak
pi_82925481
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:19 schreef Oksel het volgende:
Arme ouders.
pi_82926138
Zo'n brug nodigt uit om er overheen te vliegen met een auto, dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. Met 30 km rijd je geen 2 meisjes dood, op het moment dat je op de bolling bent heb je namelijk wél zicht en ben je nog niet aan het eind van de brug.
pi_82926384
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef Mercer het volgende:
Zo'n brug nodigt uit om er overheen te vliegen met een auto, dat is wat er waarschijnlijk is gebeurd. Met 30 km rijd je geen 2 meisjes dood, op het moment dat je op de bolling bent heb je namelijk wél zicht en ben je nog niet aan het eind van de brug.
Dan heb je nog een normale reactietijd om te remmen, ik weet niet wat die precies is, maar bij 30km/u staat daar een behoorlijke afstand voor. Helling af remt een auto al minder af als het daarvan komt, en kinderen hebben onderaan een helling meer kans onder de auto te komen dan op een rechte weg waar ze sneller op de motorkap komen. Eenmaal onder de auto is er grote kans op zeer ernstig letsel, ongeacht de snelheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82926460
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan heb je nog een normale reactietijd om te remmen, ik weet niet wat die precies is, maar bij 30km/u staat daar een behoorlijke afstand voor. Helling af remt een auto al minder af als het daarvan komt, en kinderen hebben onderaan een helling meer kans onder de auto te komen dan op een rechte weg waar ze sneller op de motorkap komen. Eenmaal onder de auto is er grote kans op zeer ernstig letsel, ongeacht de snelheid.
+ de schrikseconde + eventuele tijd dat je toevallig net even in je spiegel keek = een heleboel meters
pi_82926554
quote:
Eén seconde van onoplettendheid zou genoeg zijn om dat argument onderuit te halen. En men let achter het stuur vaak niet op. Bovendien kun je met 30km/u iemand echt wel doodrijden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82926595
quote:
De meisjes lagen praktisch op de grond.. ze gingen liggend op een waveboard van het bruggetje af.
Misschien iets voor mythbusters? Maar ik denk, of mag toch hopen, dat je begrijpt dat wanneer .. en dit is cru/vervelend situatieschets, dus ik zit het in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap je? Ja het is een jonge gozer, ja het is een BMW.. Iedereen die écht betrokken is, de jongen dus kent, die zeggen allemaal dat hij altijd heel rustig rijdt en zelfs zuinig is op zijn auto.. Het kan daar ook niet veel harder, verkeerstechnisch niet en ook niet met zijn BMW want dan sloopt hij zijn auto.

Het is allemaal heel erg vervelend, een tragisch ongeval. Het is ook fout om te zeggen dat de meisjes schuldig zijn, ze horen niet op de rijbaan.. maar je weet hoe dat gaat. Ook al is het geen woonerf.
Kindjes spelen op straat, of steken zomaar de weg over.. Maar dit was wel een heel onhandig plekje om te gaan spelen.. wel heel leuk.. van het bruggetje af!! Dat is toch geweldig.. Maar te onveilig op die lokatie.

Wie is er nu schuldig? Niemand, of iedereen saampjes.. Zelfs de wegbeheerder.. een spiegel had immers had ongeluk kunnen voorkomen, had..
Het is een heel tragisch ongeval.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_82926970
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:55 schreef Autidude het volgende:
Snap je? Ja het is een jonge gozer, ja het is een BMW.. Iedereen die écht betrokken is, de jongen dus kent, die zeggen allemaal dat hij altijd heel rustig rijdt en zelfs zuinig is op zijn auto.. Het kan daar ook niet veel harder, verkeerstechnisch niet en ook niet met zijn BMW want dan sloopt hij zijn auto.
Ik sta altijd wat sceptisch tegenover dat soort 'naasten' die hun kijk geven. Vrienden en familie denken vaker iemand heel goed te kennen terwijl dat niet zo is. "Dat zou mijn kind nooit doen" en zulks.
quote:
Het is allemaal heel erg vervelend, een tragisch ongeval. Het is ook fout om te zeggen dat de meisjes schuldig zijn, ze horen niet op de rijbaan.. maar je weet hoe dat gaat. Ook al is het geen woonerf.
Kindjes spelen op straat, of steken zomaar de weg over.. Maar dit was wel een heel onhandig plekje om te gaan spelen.. wel heel leuk.. van het bruggetje af!! Dat is toch geweldig.. Maar te onveilig op die lokatie.

Wie is er nu schuldig? Niemand, of iedereen saampjes.. Zelfs de wegbeheerder.. een spiegel had immers had ongeluk kunnen voorkomen, had..
Het is een heel tragisch ongeval.
Als er kinderen in het spel zijn en we zijn binnen de bebouwde kom is m.i. vaker niemand (als bijvoorbeeld een kind op straat speelt en de autobestuurder kon onmogelijk uitwijken) of de autobestuurder (c.q. volwassene) schuldig. Kinderen zijn zelden schuldig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82927049
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:55 schreef Autidude het volgende:
Wie is er nu schuldig? Niemand, of iedereen saampjes..
Dat kan niet, er is iets heel ernstigs gebeurt, dus moet er één schuldige zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82927110
@Autidude
Oke, dat ze liggend op een skateboard van de brug gingen, veranderd het wel. Maar goed, als er een Gans de weg over was gestoken onder aan de brug, had hij die waarschijnlijk ook doodgereden.

Misschien dat er nog een les uit te leren valt, voor iedereen die dit topic leest!
pi_82927660
Als er 1 schuldige moet zijn dan is het feitelijk de ontwerper/architect van de weg/brug. Of de wegbeheerder die geen spiegels neerzet (heeft ook nadelen overigens, het is allemaal niet zo simpel als dat je het kan posten op een forum...) of andere maatregelen neemt.

Maar ja, en ik vind dat je het niet mag zeggen.. want het is zo tragisch en in en in triest.. Maar welke ouder laat zijn of haar kind zo gevaarlijk spelen? .. Ik zal het je zeggen.. IEDERE OUDER.. of je moet je kind vastbinden, en dat mag niet ..

Ik hoop inderdaad dat mensen door dit bericht ook weer wat bewuster worden, gewoon IEDEREEN.. want in mijn ogen is er niet 1 schuldige in deze zaak.. het is een samenloop waar niemand bewust of expres aan heeft meegedaan. Gebeurt ook wel vaker.

Dit is echt zo'n ongeluk waar iedereen leer uit zou moeten trekken. Dit heeft niets met snelheid, alcohol of drugs of aso gedrag te maken.. Dit was zeer en zeer ongelukkig.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:07:56 #88
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_82936427
quote:
Tyf toch op man idioot
pi_82937782
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:07 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Tyf toch op man idioot
Goede onderbouwing!
pi_82939331
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:31 schreef Mercer het volgende:

[..]

Goede onderbouwing!
Ben je er nou trots op dat je in een topic als dit gaat lopen trollen?
pi_82943289
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:58 schreef justanick het volgende:
[..]
Ben je er nou trots op dat je in een topic als dit gaat lopen trollen?
Heb je mij dat ergens zien doen? Nee dus!
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:30:30 #92
108725 e-wok
pi_82951651
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:25 schreef Mercer het volgende:

[..]

Heb je mij dat ergens zien doen? Nee dus!
Je bent anders wel erg overtuigd van je standpunt...

Ik hoop dat ze de aan- en afrij-route van de brug gaan aanpassen, zodat het meer een vlakke helling wordt in plaats van een bolle brug. Helaas moest daar eerst iets tragisch aan voorafgaan
pi_82951799
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:30 schreef e-wok het volgende:
[..]
Je bent anders wel erg overtuigd van je standpunt...
Een standpunt innemen is naar mijn mening wel iets anders dan lopen trollen.
pi_82952299
Als kind heb ik vaak genoeg op zulke gevaarlijke plekken gespeeld en als automobilist ook genoeg enge ongelukken voorkomen door goed op te letten.

Dit soort ongelukken zullen helaas blijven voorkomen...
pi_82955021
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Als kind heb ik vaak genoeg op zulke gevaarlijke plekken gespeeld en als automobilist ook genoeg enge ongelukken voorkomen door goed op te letten.

Dit soort ongelukken zullen helaas blijven voorkomen...
Zo is het! Maar mensen kunnen de kans op opgelukken iig verkleinen door zich aan de snelheid te houden.
Ook al zegt dat natuurlijk ook niet alles. Als hij 30 km/u reed en de meisjes kwamen echt onder de auto hadden ze natuurlijk geen schijn van kans.
Mocht blijken dat hij te hard reed, verdient hij straf. Tot die tijd verdient hij ook medelijden.
pi_82959356
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef Mercer het volgende:

Een standpunt innemen is naar mijn mening wel iets anders dan lopen trollen.
Waarom kom je dan semi-stampvoetend het topic binnen met een 'standpunt' dat a) volslagen onbewezen is en b) ook nog eens zeer onwaarschijnlijk is gezien de bekende feiten?

[ Bericht 16% gewijzigd door justanick op 17-06-2010 23:43:40 ]
pi_83001693
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:17 schreef Autidude het volgende:
Als er 1 schuldige moet zijn dan is het feitelijk de ontwerper/architect van de weg/brug. Of de wegbeheerder die geen spiegels neerzet (heeft ook nadelen overigens, het is allemaal niet zo simpel als dat je het kan posten op een forum...) of andere maatregelen neemt.
Bij mijn weten bestaan er gewoon normen voor maximale helling en minimale boogstraal en wat dies meer zij voor bruggen, en ik veronderstel dat deze brug daar gewoon aan voldoet. De ontwerper valt waarschijnlijk ook niet echt iets te verwijten.

Het is gewoon triest en ongelukkig
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:16:09 #98
108725 e-wok
pi_83016756
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:58 schreef ColdFeet het volgende:
Bij mijn weten bestaan er gewoon normen voor maximale helling en minimale boogstraal en wat dies meer zij voor bruggen, en ik veronderstel dat deze brug daar gewoon aan voldoet. De ontwerper valt waarschijnlijk ook niet echt iets te verwijten.
Klopt, ik las in de krant dat de brug toentertijd (zo'n 10 jaar geleden) aan de normen voldeed.
pi_83017750
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarom kom je dan semi-stampvoetend het topic binnen met een 'standpunt' dat a) volslagen onbewezen is en b) ook nog eens zeer onwaarschijnlijk is gezien de bekende feiten?
Omdat de kans groot is dat er te hard is gereden over een bruggetje waar je zo mooi a la Dukes of Hazzard over heen kan vliegen. Mijn standpunt was dus ook dat het onwaarschijnlijk is dat er 30 km is gereden. En dat is toch echt iets anders dan "lopen trollen".
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:52:00 #100
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_83026412
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:48 schreef Mercer het volgende:

[..]

Omdat de kans groot is dat er te hard is gereden over een bruggetje waar je zo mooi a la Dukes of Hazzard over heen kan vliegen. Mijn standpunt was dus ook dat het onwaarschijnlijk is dat er 30 km is gereden. En dat is toch echt iets anders dan "lopen trollen".
Je standpunt kan zijn dat er harder is gereden, maar omdat je geen feiten hebt ben je niet in de positie die persoon te veroordelen, dat doe je wel met "misschien kan er nog een les uit getrokken worden".
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')