Is toch mooi? Geeft toch aan dat deze race toch iets is meer is dan zo maar een race.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef jrk1990 het volgende:
Hartverscheurende beelden van Quesnel en de teambaas van Oreca
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:05 schreef jrk1990 het volgende:
afstandsrecord is toch van Helmut Marko en Gijs van Lennip 5335 km is toch het record?
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:08 schreef Desunoto het volgende:
De afstandsrecords die stammen uit de periode zonder chicanes zijn natuurlijk niet vergelijkbaar. En het aantal safety car periodes telt ook zwaar mee.
De Team ORECA-Peugeot heeft geen turbo.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Al hebben de probleem in werkelijkheid misschien eerder iets te maken met de turbo i.p.v. het blok zelf.
De hoge heren van Peugeot die Ullrich kwamen feliciteren en een applaus gaven aan het hele team van Audiquote:Op zondag 13 juni 2010 15:03 schreef gias het volgende:
[..]
?? met wat, ik mis het ff.
wel mooi 1-2-3 voor audi!
ah, zo. dat is wel tof van ze.quote:Op zondag 13 juni 2010 15:06 schreef vosss het volgende:
[..]
De hoge heren van Peugeot die Ullrich kwamen feliciteren en een applaus gaven aan het hele team van Audi
quote:Op zondag 13 juni 2010 15:31 schreef Ermanon het volgende:
Waarom trouwens geen bericht op de FP... Een van de grootste Autosport evenementen ter wereld en dan geen bericht op de FP
Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:32 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind die scheiding veels te subjectief. Je kan met geen maatstaven bepalen wie er bij een bepaalde groep hoort of niet.
Ah dat wist ik niet. Met licenties is het al een stuk beter ja. Ben benieuwd wat het op gaat leveren.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:29 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.
Ik denk dat als Audi het genoeg vindt er opeens een handjevol fabrikanten opduiken met interesse. Er valt dan immers een (zeer sterke en constante) concurrent weg.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom doen er niet meer fabrieksteams mee aan de GT1?
Het is dat Peugeot de laatste jaren weer meedoet anders was het helemaal een Audi-happening geworden.
Waar zijn Porsche, Mercedes, Jaguar etc?
Het lijkt er op dat de fabrieken alleen hun miljoenen willen investeren als het zeker is dat ze ook winnen. Als Audi het een keer genoeg vindt blijft er weinig van Le Mans over.
quote:
quote:Op maandag 14 juni 2010 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Ik vind trouwens ook dat de diesels aangepast moeten worden of zelfs gewoon helemaal moeten verdwijnen. Racen met dieselmotoren kom op zeg. En dan krijgen ze ook nog het voordeel van een mega turbo erop. Gaat nergens meer over. Zelfs een 6l V12 van Aston Martin kan dan niet behappen.
De dupe van die diesels zijn de echte oude racemerken. Ik ben er van overtuigd dat er een hele berg met merken de 24 uur ook wil rijden in de lmp1, maar die houden het voor gezien omdat ze niet met benzine mee kunnen doen om de winst.
Niet zozeer gelijkwaardiger, want dat is bijna niet te doen (kijk ook maar naar de WTCC). Gewoon een aparte klasse voor diesels.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren om het gelijkwaardiger te maken, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de dieselmotoren de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Dat moet je niet vergeten en daarom is het logisch dat er met diesel gereden wordt.
Neen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 @ 19:12 schreef gias het volgende:
peu reed toch met benzine motoren?
Kijk, sinds lange tijd weer een "dichte wagen" ?quote:Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18
[ afbeelding ]
Lijkt eigenlijk meer op een straaljager dan een auto. Wel heeeel vet.quote:Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18
[ afbeelding ]
Handige laadbak. Daar kunnen mooi 2 balen hooi en een zak haver in voor onderweg.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).
[ afbeelding ]
En het beestje heeft nog een naam nodig.
Jammer dat het een open auto is. Ik vond de Lola van dit jaar veel mooier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).
[ afbeelding ]
En het beestje heeft nog een naam nodig.
Waarom zij nou weer open? Die dichte auto van de laatste 2 jaar was echt vet!quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).
[ afbeelding ]
En het beestje heeft nog een naam nodig.
De coureurs zijn in ieder geval hetzelfde gebleven.quote:Auf den ersten Blick schaut der Neue exakt so aus wie der Alte. Doch das entspricht keineswegs der Realität. "Wir haben zwar nichts wirklich Revolutionäres am Auto, aber fast alle Teile sind neu konstruiert", beteuert Technikchef Bruno Famin. "Eigentlich konnten wir nur den Scheibenwischer übernehmen. Auch wenn der neue Peugeot 908 so aussieht wie sein Vorgänger, in bezug auf die Aerodynamik, also Abtrieb und Luftwiderstand, hat sich fast alles geändert." Dies ist in erster Linie eine Folge der Regeländerungen, die 2011 in Kraft treten.
quote:Peugeot is planning to test a diesel-hybrid version of its 908 sportscar ahead of the Le Mans 24 Hours this year.
Although the French car maker opted for a diesel power unit for its latest challenger, it has announced that it is planning to run the hybrid version at the official pre-Le Mans 24 Hours test day at the French circuit on April 24.
De Highcroft pakt een verrassende tweede plaats in de 12 uur van Sebring, achter een jaar oude Peugeot en voor de nieuwe Peugeot.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
HIghcroft komt met een LMP1 naar Le Mans. Upgrade van de LMP2, waarmee ze ALMS hebben gewonnen, volledig CFD ontworpen (door Nick Wirth van Virgin).
[ afbeelding ]
Omdat het chassis uit 2010 komt. Oude chassis mogen nog zonder grote fin rijden. Kijk maar naar de r15+ op Sebring en de oude 908.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Nieuwe LMP1 wagens hebben toch zo'n vin? Waarom heeft die Highcroft dat niet?
Overigens verrassend dat die "oude" Peugeot gewonnen heeft.
Nee, maar de nieuwe Pescarolo wel. Wat een comeback na een jaar afwezigheid! Kanshebber voor de 24 uur?quote:Op zondag 3 april 2011 19:58 schreef nils7 het volgende:
Vandaag was op MotorsTV de 6 uren van Paul Ricard.
Die Aston lijkt wel heel erg op een F1 auto met wielkappen... erg snel was ie trouwens (nog) niet.
3 grote teams als in Audi Peugeot en HPD/Honda of bedoel je aston martin?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:09 schreef Migue het volgende:
Absoluut niet, de drie grote teams waren er niet bij. Maar het wordt wel interessant hoe het gevecht daarachter zich af gaat spelen in de Europese Intercontinental-ronden. Idem voor de GTE, dat is echt iets waar ik dit jaar erg van geniet, véél beter dan het oude GT1.
quote:Highcroft Racing announced Monday that it has pulled the plug on its planned attack at this year’s 24 Hours of Le Mans, and at the same time, concluding its partnership with Honda Performance Development after five seasons.
The Duncan Dayton-led squad started the 2011 American Le Mans Series season off with a strong second-place finish at the Twelve Hours of Sebring in the HPD ARX-01e’s debut race. However, lack of funding has halted Highcroft’s LMP1 program after just one race.
Dayton believes the recent earthquake and tsunami disaster in Japan could have contributed to Honda’s decision not to provide the resources needed for the LMP1 program this year. Highcroft, along with HPD, made its Le Mans debut last year in the LMP2 category.
The team’s late withdrawal now leaves both David Brabham and Marino Franchitti without a ride heading into next month’s 24-hour classic. It does, however, give the Kronos Racing Lola-Aston Martin a place on the grid next month.
Er rijden meer hybride teams rond, zoals Hope Racing met Jan Lammers.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:32 schreef Fir3fly het volgende:
Waren dat die lui met die hybride motor of was dat een ander team? Zo ja, good riddance.
Zo nee, dan is het jammer. Maar ach we krijgen er een Lola-Aston voor terug, mooi wagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga er volgend weekend dan lekker voor zitten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:40 schreef GizartFRL het volgende:
Vanochtend net de 24 uur gestart in GT5.24 uur achterelkaar Eurosport 1 of 2. En niks anders gaat aan. Misschien een paar kleine uurtjes slaap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga er volgend weekend dan lekker voor zitten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Dit en anders online met Radio Lemans op de achtergrond.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
24 uur achterelkaar Eurosport 1 of 2. En niks anders gaat aan. Misschien een paar kleine uurtjes slaap.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | No Team Car Driver 1 Driver 2 Driver 3 1 Audi Sport Team Joest Audi R18 TDI Bernhard Dumas Rockenfeller 2 Audi Sport Team Joest Audi R18 TDI Fassler Lotterer Treluyer 3 Audi Sport North America Audi R18 TDI Kristensen Capello McNish 5 Hope Racing Oreca 01 - HyTech Zacchia Lammers Elgaard 7 Peugeot Sport Total Peugeot 908 Davidson Wurz Gene 8 Peugeot Sport Total Peugeot 908 Sarrazin Montagny Minassian 9 Team Peugeot Total Peugeot 908 Bourdais Lamy Pagenaud 10 Team Oreca Matmut Peugeot 908 HDI FAP Lapierre Duval Panis 12 Rebellion Racing Lola B10/60 - Toyota Prost Jani Bleekemolen 13 Rebellion Racing Lola B10/60 - Toyota Belicchi Boullion Smith 15 OAK Racing OAK Pescarolo - Judd Moreau Ragues Monteiro 16 Pescarolo Team Pescarolo - Judd Collard Tinseau Jousse 20 Quifel-ASM Team Zytek 09SC Amaral Pla Hughes 22 Kronos Racing Lola-Aston Martin Ickx Leinders Martin 24 OAK Racing OAK Pescarolo - Judd Hein Nicolet Yvon 007 Aston Martin Racing Aston Martin AMR-One Mucke Turner Klien 009 Aston Martin Racing Aston Martin AMR-One Primat Fernandez Meyrick |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | No Team Car Driver 1 Driver 2 Driver 3 26 Signatech Nissan Oreca 03-Nissan Ayari Mailleux Ordonez 33 Level 5 Motorsports Lola B11/80-HPD Tucker Bouchut Barbosa 35 OAK Racing OAK Pescarolo - Judd Da Rocha Lafargue Barlesi 36 RML HPD ARX-01d Newton Erdos Collins 39 PeCom Racing Lola B11/40 - Judd Companc Russo Kaffer 40 Race Performance Oreca 03-Judd Frey Meichtry Rostan 41 Greaves Motorsport Zytek Z11SN-Nissan Ojjeh Lombard Kimber-Smith 42 Strakka Racing HPD ARX-01d Leventis Watts Kane 44 Extreme Limite AM Paris Norma M200P-Judd Rosier Haezebrouck De Fournoux 48 Team Oreca Matmut Oreca 03-Nissan Premat Hallyday Kraihamer 49 OAK Racing OAK Pescarolo - Judd Nakano de Crem Charouz |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | No Team Car Driver 1 Driver 2 Driver 3 51 AF Corse Ferrari 458 Italia GTC Fisichella Bruni Vilander 55 BMW Motorsport BMW M3 GT2 Farfus J Muller Werner 56 BMW Motorsport BMW M3 GT2 Priaulx D Muller Hand 58 Luxury Racing Ferrari 458 Italia GTC Beltoise Jakubowski Thiriet 59 Luxury Racing Ferrari 458 Italia GTC Ortelli Makowiecki Melo 64 Lotus Jetalliance Lotus Evora GTE Slingerland Rich Hartshorne 65 Lotus Jetalliance Lotus Evora GTE Hirschi Mowlem Rossiter 66 JMW Motorsport Ferrari 458 Italia GTC Bell Sugden Maassen 71 AF Corse Ferrari 458 Italia GTC Kaufmann Waltrip Aguas 73 Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.R Beretta Milner Garcia 74 Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.R Gavin Magnussen Westbrook 75 Prospeed Competition Porsche 997 GT3-RSR Goosens Holzer van Lagen 76 IMSA Performance Matmut Porsche 997 GT3-RSR Narac Pilet Armindo 77 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3-RSR Lieb Lietz Henzler 79 JOTA Aston Martin V8 Vantage Hancock Dolan Buncombe 80 Flying Lizard Motorsports Porsche 997 GT3-RSR Bergmeister Long Luhr 88 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3-RSR Tandy Al-Faisal Miller 89 Hankook Team Farnbacher Ferrari 458 Italia GTC Farnbacher Simonsen Keen |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | No Team Car Driver 1 Driver 2 Driver 3 50 Larbre Competition Chevrolet Corvette C6.R Bornhauser Canal Gardel 57 Krohn Racing Ferrari F430 GTE Krohn Jonsson Rugolo 60 Gulf AMR Middle East Aston Martin V8 Vantage Giroix Goethe Wainright 61 AF Corse Ferrari F430 GTE Perazzini Cioci Breslin 62 CRS Racing Ferrari F430 GTE Ehret Lynn Willis 63 Proton Competition Porsche 997 GT3-RSR Felbermayr S Felbermayr J Ried 68 Robertson Racing Ford GT-R Mk VII D Robertson A Robertson Murry 70 Larbre Competition Porsche 997 GT3-RSR Bourret Gibon Belloc 81 Flying Lizard Motorsports Porsche 997 GT3-RSR Neiman Law Pumpelly 83 JMB Racing Ferrari F430 GTE Rodrigues Menahem Marroc |
Heeft die Aston Martin überhaupt wel al een race gereden?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:01 schreef Migue het volgende:
Ondanks de afwezigheid van Highcroft Racing ziet de LMP1-klasse er toch wel enorm boeiend uit. Uiteraard juich ik weer voor Rebellion Racing, Adrián Fernández en Lotus!
Niet geïnteresseerd wil niet zeggen dat ze hem niet gaan pakken. Alleen maar dat ze de pole niet ten koste van alles willen krijgen. Iets wat me normaal lijkt voor een race van 24 uur. Maar als ze sneller zijn, waarom niet?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ben toch benieuwd wie hier pole gaat pakken. Als ik me niet vergis heb ik gisteren op RLM gehoord dat Peugeot dit jaar niet geinteresseerd is in pole. Dag 1 bewijst toch anders lijkt me.
Morgen zet ik hem aan rond een uurtje of 2 en dat ding gaat niet meer uit tot diep in de nacht, daarna kort slapen en weer verder. Ik vind dit echt zoveel mooier dan F1 of Indycar. Nope, dit is echt de combi van machine en coureur die het uiterste vraagt van alles.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:59 schreef Fir3fly het volgende:
Eurosport zend de gehele race uit, maar ze switchen tussen Eurosport 1 en 2.
Gelukkig hebben mijn ouders beide dus die TV ga ik mooi confisqueren.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Morgen zet ik hem aan rond een uurtje of 2 en dat ding gaat niet meer uit tot diep in de nacht, daarna kort slapen en weer verder. Ik vind dit echt zoveel mooier dan F1 of Indycar. Nope, dit is echt de combi van machine en coureur die het uiterste vraagt van alles.
Was tof om te zien ja, die wagens uit de oertijd toen rondetijden nog op papyrus werden geschreven met een veerquote:
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:28 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ik zit er eigenlijk nu wel klaar voor!
Allez Peugeot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vind die 908 al even tof als mijn eigen Peugeot diesel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
Inderdaad al vind ik die Group C wagens nog imposanter, helaas worden die maar om de x jaren uitgenodigd.quote:
Das voor auto's die niet meer dan 1000 km kunnen rijden, waarvan de rijders na 300 km al op zijn. *gaap*quote:
Vreemd is dat niet, aangezien F1 frequenter is. Makkelijker te volgen, overzichtelijker is qua race. En natuurlijk de tijds-spanne waar het zich in afspeelt. Welke gek gaat er 24 uur voor een tv zitten voor een race, en dan moet je nog Eurosport 2 hebben anders kun je 't nog niet eens 24 uur volgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:46 schreef GizartFRL het volgende:
Eigenlijk klopt dit topic niet meer
Wat nog erger is, dat het F1 topic meer posts krijgt.
Dit is toch de race der races.
Dat waren nog eens tijden. Die dingen waren bijna net zo snel als F1 wagens destijds.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad al vind ik die Group C wagens nog imposanter, helaas worden die maar om de x jaren uitgenodigd.
Ik las het ja. Maar dan moeten er eerst meer races komen en betere TV uitzendingen. En nog ten minste een fabrieksteam (Porsche?).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |