quote:Op zondag 13 juni 2010 15:31 schreef Ermanon het volgende:
Waarom trouwens geen bericht op de FP... Een van de grootste Autosport evenementen ter wereld en dan geen bericht op de FP
Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:32 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind die scheiding veels te subjectief. Je kan met geen maatstaven bepalen wie er bij een bepaalde groep hoort of niet.
Ah dat wist ik niet. Met licenties is het al een stuk beter ja. Ben benieuwd wat het op gaat leveren.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:29 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.
Ik denk dat als Audi het genoeg vindt er opeens een handjevol fabrikanten opduiken met interesse. Er valt dan immers een (zeer sterke en constante) concurrent weg.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom doen er niet meer fabrieksteams mee aan de GT1?
Het is dat Peugeot de laatste jaren weer meedoet anders was het helemaal een Audi-happening geworden.
Waar zijn Porsche, Mercedes, Jaguar etc?
Het lijkt er op dat de fabrieken alleen hun miljoenen willen investeren als het zeker is dat ze ook winnen. Als Audi het een keer genoeg vindt blijft er weinig van Le Mans over.
quote:
quote:Op maandag 14 juni 2010 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Ik vind trouwens ook dat de diesels aangepast moeten worden of zelfs gewoon helemaal moeten verdwijnen. Racen met dieselmotoren kom op zeg. En dan krijgen ze ook nog het voordeel van een mega turbo erop. Gaat nergens meer over. Zelfs een 6l V12 van Aston Martin kan dan niet behappen.
De dupe van die diesels zijn de echte oude racemerken. Ik ben er van overtuigd dat er een hele berg met merken de 24 uur ook wil rijden in de lmp1, maar die houden het voor gezien omdat ze niet met benzine mee kunnen doen om de winst.
Niet zozeer gelijkwaardiger, want dat is bijna niet te doen (kijk ook maar naar de WTCC). Gewoon een aparte klasse voor diesels.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren om het gelijkwaardiger te maken, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de dieselmotoren de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Dat moet je niet vergeten en daarom is het logisch dat er met diesel gereden wordt.
Neen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 @ 19:12 schreef gias het volgende:
peu reed toch met benzine motoren?
Kijk, sinds lange tijd weer een "dichte wagen" ?quote:Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18
[ afbeelding ]
Lijkt eigenlijk meer op een straaljager dan een auto. Wel heeeel vet.quote:Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18
[ afbeelding ]
Handige laadbak. Daar kunnen mooi 2 balen hooi en een zak haver in voor onderweg.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).
[ afbeelding ]
En het beestje heeft nog een naam nodig.
Jammer dat het een open auto is. Ik vond de Lola van dit jaar veel mooier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).
[ afbeelding ]
En het beestje heeft nog een naam nodig.
Waarom zij nou weer open? Die dichte auto van de laatste 2 jaar was echt vet!quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).
[ afbeelding ]
En het beestje heeft nog een naam nodig.
De coureurs zijn in ieder geval hetzelfde gebleven.quote:Auf den ersten Blick schaut der Neue exakt so aus wie der Alte. Doch das entspricht keineswegs der Realität. "Wir haben zwar nichts wirklich Revolutionäres am Auto, aber fast alle Teile sind neu konstruiert", beteuert Technikchef Bruno Famin. "Eigentlich konnten wir nur den Scheibenwischer übernehmen. Auch wenn der neue Peugeot 908 so aussieht wie sein Vorgänger, in bezug auf die Aerodynamik, also Abtrieb und Luftwiderstand, hat sich fast alles geändert." Dies ist in erster Linie eine Folge der Regeländerungen, die 2011 in Kraft treten.
quote:Peugeot is planning to test a diesel-hybrid version of its 908 sportscar ahead of the Le Mans 24 Hours this year.
Although the French car maker opted for a diesel power unit for its latest challenger, it has announced that it is planning to run the hybrid version at the official pre-Le Mans 24 Hours test day at the French circuit on April 24.
De Highcroft pakt een verrassende tweede plaats in de 12 uur van Sebring, achter een jaar oude Peugeot en voor de nieuwe Peugeot.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
HIghcroft komt met een LMP1 naar Le Mans. Upgrade van de LMP2, waarmee ze ALMS hebben gewonnen, volledig CFD ontworpen (door Nick Wirth van Virgin).
[ afbeelding ]
Omdat het chassis uit 2010 komt. Oude chassis mogen nog zonder grote fin rijden. Kijk maar naar de r15+ op Sebring en de oude 908.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Nieuwe LMP1 wagens hebben toch zo'n vin? Waarom heeft die Highcroft dat niet?
Overigens verrassend dat die "oude" Peugeot gewonnen heeft.
Nee, maar de nieuwe Pescarolo wel. Wat een comeback na een jaar afwezigheid! Kanshebber voor de 24 uur?quote:Op zondag 3 april 2011 19:58 schreef nils7 het volgende:
Vandaag was op MotorsTV de 6 uren van Paul Ricard.
Die Aston lijkt wel heel erg op een F1 auto met wielkappen... erg snel was ie trouwens (nog) niet.
3 grote teams als in Audi Peugeot en HPD/Honda of bedoel je aston martin?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:09 schreef Migue het volgende:
Absoluut niet, de drie grote teams waren er niet bij. Maar het wordt wel interessant hoe het gevecht daarachter zich af gaat spelen in de Europese Intercontinental-ronden. Idem voor de GTE, dat is echt iets waar ik dit jaar erg van geniet, véél beter dan het oude GT1.
quote:Highcroft Racing announced Monday that it has pulled the plug on its planned attack at this year’s 24 Hours of Le Mans, and at the same time, concluding its partnership with Honda Performance Development after five seasons.
The Duncan Dayton-led squad started the 2011 American Le Mans Series season off with a strong second-place finish at the Twelve Hours of Sebring in the HPD ARX-01e’s debut race. However, lack of funding has halted Highcroft’s LMP1 program after just one race.
Dayton believes the recent earthquake and tsunami disaster in Japan could have contributed to Honda’s decision not to provide the resources needed for the LMP1 program this year. Highcroft, along with HPD, made its Le Mans debut last year in the LMP2 category.
The team’s late withdrawal now leaves both David Brabham and Marino Franchitti without a ride heading into next month’s 24-hour classic. It does, however, give the Kronos Racing Lola-Aston Martin a place on the grid next month.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |