abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 15:34:07 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82744141
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:31 schreef Ermanon het volgende:
Waarom trouwens geen bericht op de FP... Een van de grootste Autosport evenementen ter wereld en dan geen bericht op de FP

er komt nog een bericht aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82745147
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


er komt nog een bericht aan
Ik heb dan niks gezegd
  zondag 13 juni 2010 @ 16:49:40 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82747205
Blamage voor Peugeot .

Nou ja, volgend jaar nieuwe regels én een fabrieksauto van Aston Martin .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_82747529
Ik vind de nieuwe regels helemaal niets voor zover ik ervan gehoord heb.

Nu willen ze 1 GT klasse maken maar wel opgesplitst in tweeën: ervaren coureurs met nieuwe auto's en onervaren coureurs met 1 jaar oude auto's. Wat een belachelijk idee als dit klopt.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:26:00 #155
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_82756272
Ik ben wel voor 1 GT klasse, zodat hier het startveld met nieuwe teams kan worden uitgebreid, ik denk bijvoorbeeld aan een Nissan. En wellicht is een scheiding tussen ervaren en onervaren coureurs wel juist. Het professionele karakter verdwijnt door de zgn. gentlemen drivers, maar deze gentlemen zorgen tegelijkertijd ook weer voor karakter, dat ook mindere goden kunnen deelnemen aan zo'n mooie wedstrijd.
pi_82756625
Ik vind die scheiding veels te subjectief. Je kan met geen maatstaven bepalen wie er bij een bepaalde groep hoort of niet. De één heeft heel veel endurance races gereden maar eindigde altijd ergens achteraan. De ander heeft veel minder endurance races (en andere races) gereden maar eindigt vaak een stuk hoger. Zijn ze dan beide professioneel? Of beide niet? Of juist degene met veel ervaring zonder resultaten of juist de nieuwkomer met goede resultaten?

Ze moeten het gewoon op GT1 en GT2 houden zoals het nu is.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:25:31 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82760316
GT1 is niet meer levensvatbaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 juni 2010 @ 21:29:37 #158
184465 Migue
Sensuele man
pi_82760596
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:32 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind die scheiding veels te subjectief. Je kan met geen maatstaven bepalen wie er bij een bepaalde groep hoort of niet.
Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:04:39 #159
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_82767058
Waarom doen er niet meer fabrieksteams mee aan de GT1?
Het is dat Peugeot de laatste jaren weer meedoet anders was het helemaal een Audi-happening geworden.
Waar zijn Porsche, Mercedes, Jaguar etc?
Het lijkt er op dat de fabrieken alleen hun miljoenen willen investeren als het zeker is dat ze ook winnen. Als Audi het een keer genoeg vindt blijft er weinig van Le Mans over.
Wie dit leest is gek
pi_82767296
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:29 schreef Migue het volgende:

[..]

Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.
Ah dat wist ik niet. Met licenties is het al een stuk beter ja. Ben benieuwd wat het op gaat leveren.
pi_82767466
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom doen er niet meer fabrieksteams mee aan de GT1?
Het is dat Peugeot de laatste jaren weer meedoet anders was het helemaal een Audi-happening geworden.
Waar zijn Porsche, Mercedes, Jaguar etc?
Het lijkt er op dat de fabrieken alleen hun miljoenen willen investeren als het zeker is dat ze ook winnen. Als Audi het een keer genoeg vindt blijft er weinig van Le Mans over.
Ik denk dat als Audi het genoeg vindt er opeens een handjevol fabrikanten opduiken met interesse. Er valt dan immers een (zeer sterke en constante) concurrent weg.

Maar ik snap het GT1 verhaal ook niet helemaal. Als je nu ziet dat er een Saleen van heel wat jaartjes oud de race wint, dan denk ik dat er genoeg zullen zijn die ook een poging willen wagen. Aan de andere kant ook weer niet omdat de GT1 winnen niet zoveel aandacht krijgt als de algemene race winnen (LMP1). Dus misschien is de investering te groot. Maar ik zou ook graag meer toffe wagens in die klasse zien. Zou bijvoorbeeld leuk zijn als Pagani mee gaat doen in die klasse.
pi_82767560
Trouwens ook wel raar dat Audi niet hun R8 LMS heeft ingezet. Die kon wel in de GT1 meedoen lijkt me. Dan hadden ze in twee klasses kunnen winnen?
  maandag 14 juni 2010 @ 03:34:15 #163
184465 Migue
Sensuele man
pi_82773355
R8 LMS heeft VLN gedaan vandaag, tweede geworden achter Porsche.

Ik denk dat de GT1-klasse niets meer voorstelt, omdat fabrikanten niet zo belachelijk veel geld willen steken in de ontwikkeling van een GT1-wagen, waar ze met een relatief onaangepaste productieauto al in de GT2 kunnen rijden. Vooral voor Porsche en BMW marketingtechnisch gezien een stuk aantrekkelijker.
  maandag 14 juni 2010 @ 10:40:54 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_82777784
Ik vind trouwens ook dat de diesels aangepast moeten worden of zelfs gewoon helemaal moeten verdwijnen. Racen met dieselmotoren kom op zeg. En dan krijgen ze ook nog het voordeel van een mega turbo erop. Gaat nergens meer over. Zelfs een 6l V12 van Aston Martin kan dan niet behappen.
De dupe van die diesels zijn de echte oude racemerken. Ik ben er van overtuigd dat er een hele berg met merken de 24 uur ook wil rijden in de lmp1, maar die houden het voor gezien omdat ze niet met benzine mee kunnen doen om de winst.

Waarom deed er eigenlijk geen Maserati mc12 mee? Deze zitten wel in het FIA GT maar niet in de 24 uur. Zonde. Geldt trouwens ook een beetje voor de Pagani. Die hebben ook een monster in het assortiment (ben de naam kwijt) maar nergens is die te bekennen in de autosport. Juist de 24 uur lijkt me een prima podium om je naam te vestigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Red_85 op 14-06-2010 10:46:05 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_82777944
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:43 schreef Migue het volgende:
Peugeot


Ik ben blij dat er weer een team is dat Audi aankan, nadat Audi eigenhandig heeft voorkomen dat Porsche in de LMP1 klasse instapte terwijl ze een wagen hiervoor hadden ontwikkeld.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 10:50:29 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82778156
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Ik vind trouwens ook dat de diesels aangepast moeten worden of zelfs gewoon helemaal moeten verdwijnen. Racen met dieselmotoren kom op zeg. En dan krijgen ze ook nog het voordeel van een mega turbo erop. Gaat nergens meer over. Zelfs een 6l V12 van Aston Martin kan dan niet behappen.
De dupe van die diesels zijn de echte oude racemerken. Ik ben er van overtuigd dat er een hele berg met merken de 24 uur ook wil rijden in de lmp1, maar die houden het voor gezien omdat ze niet met benzine mee kunnen doen om de winst.

Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren om het gelijkwaardiger te maken, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de dieselmotoren de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Dat moet je niet vergeten en daarom is het logisch dat er met diesel gereden wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82780031
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren om het gelijkwaardiger te maken, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de dieselmotoren de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Dat moet je niet vergeten en daarom is het logisch dat er met diesel gereden wordt.
Niet zozeer gelijkwaardiger, want dat is bijna niet te doen (kijk ook maar naar de WTCC). Gewoon een aparte klasse voor diesels.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_82780278
Een aparte klasse voor diesels zou niet veel meer fabrikanten aantrekken gok ik zo.

Omdat de diesels dan gewoon het snelst zijn zullen mensen die zien als de hoogste klasse en het winnen van Le Mans in de hoogste klasse is de beste promotie.

Ik denk dat ze het reglement van diesels gewoon iets moeten bijschaven om ze een paar seconden per ronde langzamer te maken.

Of aan de andere kant de regels voor benzine motoren iets versoepelen zodat zij een paar seconden kunnen winnen.
pi_82783611
Er zijn nu ook te weinig deelnemers voor. Er zijn gister maar 18 LMP1's gestart en slechts 6 gefinished. Dan zou die Lola Judd met 143 rondes achterstand brons hebben gewonnen bij de benzine-klasse.
pi_82784958
Voor een klasse splitsing zijn er inderdaad gewoon te weinig.

Beste zou zijn als ze de verschillen tussen de wagens op een of andere manier gewoon verkleinen. Dan wordt de gehele klasse spannender.
  zondag 20 juni 2010 @ 01:34:58 #171
184465 Migue
Sensuele man
pi_83043434
Weet iemand al iets over de precieze toedracht van de pech bij Peugeot? Ik kan nergens wat vinden, behalve wat simpele verklaringen als turbo kapot en zo. Daar doe ik het natuurlijk niet voor
pi_83542178
peu reed toch met benzine motoren? gezien de enorme steekvlammen bij de blowups.

Die waren over het algemeen sneller dan audi, alleen waren ze niet betrouwbaar.
Dus, we kunnen stellen dat de benzine motoren wel sneller zijn, maar hun betrouwbaarheid hierdoor aanzienlijk daalt.

maar om dan te stellen dat de diesels sneller zijn.. tja.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:12:55 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83542194
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 19:12 schreef gias het volgende:
peu reed toch met benzine motoren?
Neen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_89870497
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89870638
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18

[ afbeelding ]
Kijk, sinds lange tijd weer een "dichte wagen" ?

*must have schaalmodel* :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')