abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82922583
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:19 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nou leg eens uit waarom dan.
Wilders is in vergelijking met de andere politici meer een populist en viel in de debatten vaak terug op simpele leuzen. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik kan me voorstellen dat voor de inhoud van een debat men dat niet op prijs stelt. De media hielp hierin ook om Wilders continu in debat te laten gaan over integratie en moslims. Anderen hadden natuurlijk ook wel populistisch gedrag maar Rutte pakte dat bijvoorbeeld beter aan door meer te focussen op de economie en lange termijn plaatje van Nederland.

Daarbij komt ook nog eens dat hij ten opzichte van andere politici niet bepaald 'nette' woorden gebruikt en erg op de man speelt.

En je kunt niet ontkennen dat Wilders onomstreden is. Hij is meerdere malen aangeklaagd voor discriminatie en zelfs toezegging in bepaalde landen ontzegd vanwege vrees voor rellen. De UK bijvoorbeeld. En ik kan me dan goed voorstellen dat mensen zo'n iemand niet ons land willen vertegenwoordigen.

En bij opkomst van een nieuwe partij heeft men altijd de twijfel of ze wel voldoende capabele mensen kunnen krijgen voor de 2e kamer. Zie LPF als voorbeeld waarin men ook vooral leunde op 1 persoon. PVV is zonder Wilders helemaal niks en valt weg. Als Rutte/Verhagen/Cohen weggaan is dat shock effect vele malen minder.

In de PVV zie ik dan ook de achteruitgang van Nederland. Onbegrijpelijk dat zo'n partij zo veel stemmen heeft gekregen. Maar een land krijgt de regering en de toekomst die men wil. En dat zie ik komende jaren niet beter worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82922787
Maar ook jij vraagt je dus niet af waarom zoveel mensen op de PVV hebben gestemd?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82922840
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:33 schreef Amos_ het volgende:
Maar ook jij vraagt je dus niet af waarom zoveel mensen op de PVV hebben gestemd?
Iedereen vraagt zich af waarom mensen op de PVV hebben gestemd behalve de PVVers zelf.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:35:17 #158
136 V.
Like tears in rain...
pi_82922856
quote:
Ik vraag mij dat in het geheel niet af.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_82922913
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iedereen vraagt zich af waarom mensen op de PVV hebben gestemd behalve de PVVers zelf.

Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Ergens komt de motivatie vandaan voor 1,5 miljoen mensen om te stemmen op de PVV. Het is niet zo dat 1,5 miljoen mensen per ongeluk een verkeerd bolletje hebben ingekleurd
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:40:29 #160
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82923141
quote:
Ik snap dat continue gejengel om begrip niet zo. Alsof PVV'ers zo geïnteresseerd zijn in de redenen waarom ik GroenLinks gestemd heb. Of dat de SP'ers met hun plotselinge 25 zetels in 2006 liepen te mekkeren over het onbegrip van alle andere kiezers.

5 op de 6 kiezers hebben niet op de PVV gestemd en die mensen zijn gemiddeld hoger opgeleid en maatschappelijk meer participerend dan de 1 op de 6 die wel PVV stemmen. Die 5 op de 6 zijn daarom veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die 1,5 miljoen luie proteststemmen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:45:46 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82923383
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:40 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik snap dat continue gejengel om begrip niet zo. Alsof PVV'ers zo geïnteresseerd zijn in de redenen waarom ik GroenLinks gestemd heb. Of dat de SP'ers met hun plotselinge 25 zetels in 2006 liepen te mekkeren over het onbegrip van alle andere kiezers.

5 op de 6 kiezers hebben niet op de PVV gestemd en die mensen zijn gemiddeld hoger opgeleid en maatschappelijk meer participerend dan de 1 op de 6 die wel PVV stemmen. Die 5 op de 6 zijn daarom veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die 1,5 miljoen luie proteststemmen.
Zoiets kun je voor elke partij wel zeggen. 4 op de 5 mensen heeft NIET op de PvdA gestemd en van die 4 op 5 zijn de meeste autochtone mensen. Die zijn dus veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die allochtone proteststemmen.

Als je er VVD van maakt en 'rijke' mensen hetzelfde verhaal. Een voor jou dus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:47:42 #162
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82923460
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zoiets kun je voor elke partij wel zeggen. 4 op de 5 mensen heeft NIET op de PvdA gestemd en van die 4 op 5 zijn de meeste autochtone mensen. Die zijn dus veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die allochtone proteststemmen.

Als je er VVD van maakt en 'rijke' mensen hetzelfde verhaal. Een voor jou dus.
Alleen eisen die VVD'ers en PvdA'ers niet de continue aandacht en begrip voor hun stem, dus je praat een beetje langs mijn punt heen.
pi_82923504
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:47 schreef Pool het volgende:

[..]

Alleen eisen die VVD'ers en PvdA'ers niet de continue aandacht en begrip voor hun stem, dus je praat een beetje langs mijn punt heen.
Aandacht en begrip wordt alleen maar gevraagd omdat er een stel klaplopers is dat het nodig vindt een excuus-facebook te maken. Dat zie je rijke bankiers ook niet doen als de SP een zetelwinst behaalt.
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:51:55 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82923651
quote:

[..]

Ik heb geen enkele PVV stemmer horen klagen en ik ken er genoeg. Ik hoor meer mensen klagen over het feit dat er zoveel PVV stemmers zijn, inclusief een Facebook pagina die tegen alle wetten van een democratie ingaan. Sorry dat er zoveel stemmen zijn voor Wilders, boehoe.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:56:20 #165
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82923878
Leuk initiatief, ik heb me natuurlijk ook meteen aangemeld.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:01:04 #166
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82924104
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele PVV stemmer horen klagen en ik ken er genoeg. Ik hoor meer mensen klagen over het feit dat er zoveel PVV stemmers zijn, inclusief een Facebook pagina die tegen alle wetten van een democratie ingaan. Sorry dat er zoveel stemmen zijn voor Wilders, boehoe.
Dat mag je me wel eens uitleggen, waarom het tegen de wetten van een democratie ingaat. Ik ben benieuwd naar je democratiebegrip.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:31:38 #167
136 V.
Like tears in rain...
pi_82925552
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Och, van de week is er nog een internetfilmpje geplaatst door stemmers op de partij met 24 zetels die nu in de coalitie-onderhandelingen zit. Essentie: wij dragen nog net geen gele ster en mogen onze mening niet uiten. Boehoehoehoe.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 12:40:41 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_82925925
quote:

[..]

Er wordt aan de andere kant wel steeds uitleg gevraagd, nee geéist aan mensen waarom ze op de PVV stemmen. Wat aanmatigend IS. Want dan gaat degene die dit vraagt en veroordeelt er van uit dat zijn/haar politieke keuze de juiste is.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:46:46 #169
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82926185
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat mag je me wel eens uitleggen, waarom het tegen de wetten van een democratie ingaat. Ik ben benieuwd naar je democratiebegrip.
Dat iedereen mag meebeslissen over hoe het land geregeerd moet gaan worden zonder dat die mensen in een hokje gestopt worden en belachelijk gemaakt worden op Facebook dmv een sorry-pagina.
pi_82926878
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat iedereen mag meebeslissen over hoe het land geregeerd moet gaan worden zonder dat die mensen in een hokje gestopt worden en belachelijk gemaakt worden op Facebook dmv een sorry-pagina.
Mensen die op de PVV hebben gestemd mogen helemaal niet meebeslissen over hoe het land geregeerd gaat worden! PVV-stemmers kunnen namelijk helemaal geen lid worden, hun mening niet geven op partij-bijeenkomsten, afdelingsvergaderingen of wat dan ook! Het enige wat ze kunnen is hun stem uitbrengen en doneren, verder hebben ze helemaal niets in te brengen! De PVV kent maar 1 lid: Geert Wilders.
pi_82927009
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

Mensen die op de PVV hebben gestemd mogen helemaal niet meebeslissen over hoe het land geregeerd gaat worden!
De PVV was niet verkiesbaar deze verkiezingen?
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:20:06 #172
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82927758
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Grappig. In mijn democratiebegrip is het namelijk niet "stemmen en daarna bakkes houden". In mijn democratiebegrip is er vrijheid van meningsuiting en een debatcultuur, waarbij burgers verantwoording nemen voor hun keuzes en kunnen uitleggen waarom hun keuze beter is dan die van een andere burger, zodat er uitwisseling van ideeën bestaat. Daarbij hoort ook dat je via Facebook moet kunnen zeggen dat je een bepaalde partij een zeer slechte keus vindt.

Maar goed, jij je eigen democratie hoor. Kijk dan vooral niet op Facebook.
pi_82927937
Wat is er slecht aan die facebook pagina? Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat zoiets bestaat gezien er voor elk wissewasje een facebook page is
Conscience do cost.
pi_82927951
stom. ga me nergens voor verontschuldigen
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:26:43 #175
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82928107
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Grappig. In mijn democratiebegrip is het namelijk niet "stemmen en daarna bakkes houden". In mijn democratiebegrip is er vrijheid van meningsuiting en een debatcultuur, waarbij burgers verantwoording nemen voor hun keuzes en kunnen uitleggen waarom hun keuze beter is dan die van een andere burger, zodat er uitwisseling van ideeën bestaat. Daarbij hoort ook dat je via Facebook moet kunnen zeggen dat je een bepaalde partij een zeer slechte keus vindt.

Maar goed, jij je eigen democratie hoor. Kijk dan vooral niet op Facebook.
Dat uitwisselen van ideeën mag voor de verkiezingen. Tijdens de verkiezingen mogen wij zeggen wat we vinden, daarna moet de politiek een regering vormen. Achteraf klagen over de PVV heeft echt geen nut, het is gebeurd. 1.5M mensen hebben erop gestemd en die stemmen moeten gehoord worden, hoe je het ook went of keert en of je het er nou mee eens bent of niet.

Van mij mag de hele PVV ophouden met bestaan, net als partijen als SGP, PvdD, SP en al die kleine partijen die niet eens een zetel hebben gehaald. Maar er zijn nou eenmaal mensen die daarop stemmen en dat dien je te respecteren en je hoeft al helemaal niet je excuses te maken voor iemand anders zijn/haar stemgedrag. Het is echt te elitair om jezelf op die manier boven een groot deel van de bevolking te plaatsen.
pi_82928155
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Amos_ het volgende:

[..]

De PVV was niet verkiesbaar deze verkiezingen?
Jawel hoor, en vervolgens wordt er niet meer naar de stemmers geluisterd, want volgens Wilders is de tijd nog niet rijp voor democratie binnen de partij.
Dus m.a.w.: ondanks het feit dat ze 24 zetels hebben, is het nog steeds 1 man die beslist!

Denk even terug aan de gemeenteraadsverkiezingen: de PVV deed maar in twee gemeenten mee en waarom? Omdat ze volgens Wilders in andere gemeenten geen capabele mensen konden vinden! Zegt mij toch iets (niet alles) over het gemiddelde nivo van de PVV stemmer. Want met zoveel kiezers achter je zou het toch niet zo heel erg moeilijk moeten zijn om met name in de grote steden mensen te vinden die deze taak op zich zouden kunnen nemen? Of is het durven?
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:33:35 #177
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82928426
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat uitwisselen van ideeën mag voor de verkiezingen. Tijdens de verkiezingen mogen wij zeggen wat we vinden, daarna moet de politiek een regering vormen. Achteraf klagen over de PVV heeft echt geen nut, het is gebeurd. 1.5M mensen hebben erop gestemd en die stemmen moeten gehoord worden, hoe je het ook went of keert en of je het er nou mee eens bent of niet.

Van mij mag de hele PVV ophouden met bestaan, net als partijen als SGP, PvdD, SP en al die kleine partijen die niet eens een zetel hebben gehaald. Maar er zijn nou eenmaal mensen die daarop stemmen en dat dien je te respecteren en je hoeft al helemaal niet je excuses te maken voor iemand anders zijn/haar stemgedrag. Het is echt te elitair om jezelf op die manier boven een groot deel van de bevolking te plaatsen.
De democratie bestaat niet alleen tijdens (of vlak voor) de verkiezingen. Democratie is een doorgaand proces, met wekelijkse peilingen, SER-overleg, EU-toppen, demonstraties, stakingen en over een jaar hebben we ook de Provinciale Staten weer. Als het volk na de verkiezingen meteen de bek moet houden, dán heb je pas een dikke kloof tussen politiek en burgers.

Als je vindt dat die 1,5 miljoen een fout hebben gemaakt, dan mag je dat in een normale democratie gewoon zeggen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:42:22 #178
136 V.
Like tears in rain...
pi_82928858
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:33 schreef Pool het volgende:

Als je vindt dat die 1,5 miljoen een fout hebben gemaakt, dan mag je dat in een normale democratie gewoon zeggen.
Dat is die door de PVV zo bejubelde 'vrijheid van meningsuiting'. Een term die het afgelopen jaar vaker is misbruikt dan een Thais kindhoertje met 24-uurs gangbang-dienst

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:44:59 #179
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82928991
Je blijft maar hameren op het feit dat je zoiets mag zeggen en dat is ook zo. Ik vind het alleen te belachelijk voor woorden aangezien er voor geen enkele andere partij zoiets bestaat. De anti-PVV mensen trekken het zichzelf veel te veel aan en voelen zich verheven boven de PVV-stemmers. Dát stoort mij.

Ik vind alle Cohen stemmers ook dom, maar ik ga geen anti-Cohen campagne maken want ik kan me neerleggen bij het feit dat die mensen een andere mening hebben dan ik. Daar moeten we met z'n allen uit zien te komen om zo een regering te vormen.

Stakingen en demonstraties zijn trouwens het gezwel van een democratie, vreselijk!
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:48:49 #180
136 V.
Like tears in rain...
pi_82929207
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

Ik vind alle Cohen stemmers ook dom, maar ik ga geen anti-Cohen campagne maken
Die is er dan ook al op Facebook: Sloop Cohen.

Hij is niet erg succesvol, maar hij is er wel.

Ik zal hem niet inkoppen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 13:51:09 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82929338
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik veel erger vind is dat sommige mensen in dit topic de haat of nijd richting de PVV of Wilders niet begrijpen. Dan moet je je hoofd wel erg diep in het zand hebben.
Soort wilders standpunt zeg maar.....
pi_82929354
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
En zo zullen ze er voor andere partijen misschien ook zijn Alleen trekt geen enkele partij zoveel negatieve aandacht als de PVV...............
pi_82929376
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:51 schreef spuitje het volgende:

[..]

En zo zullen ze er voor andere partijen misschien ook zijn Alleen trekt geen enkele partij zoveel negatieve aandacht als de PVV...............
Je moet het woord "trekt" vervangen met "krijgt"
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:53:47 #184
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82929466
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik wist niet dat er zo'n pagina was, maar goed, ook die vind ik kansloos dus. Als mensen nou eens niet zo anti waren steeds en gaan beseffen dat we het met z'n allen moeten doen zou het al een stuk beter gaan.
pi_82929829
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:51 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je moet het woord "trekt" vervangen met "krijgt"
Ik moet helemaal niets. En vraag je dan eens af waarom de PVV die negatieve aandacht krijgt?
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:00:37 #186
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82929837
quote:
Je blijft maar hameren op het feit dat je zoiets mag zeggen en dat is ook zo.
Nou dan, dan gaat het toch niet in tegen 'de wetten van de democratie'?
quote:
Ik vind het alleen te belachelijk voor woorden aangezien er voor geen enkele andere partij zoiets bestaat. De anti-PVV mensen trekken het zichzelf veel te veel aan en voelen zich verheven boven de PVV-stemmers. Dát stoort mij.
Natuurlijk mag het jou storen. Mij stoort het dat een zo grote groep Nederlanders een andere grote groep Nederlanders wil laten discrimineren door de overheid. Boven die groep voel ik me inderdaad ontzettend verheven, omdat PVV-stemmers mijns inziens een gebrekkige moraal hebben.
quote:
Ik vind alle Cohen stemmers ook dom, maar ik ga geen anti-Cohen campagne maken want ik kan me neerleggen bij het feit dat die mensen een andere mening hebben dan ik. Daar moeten we met z'n allen uit zien te komen om zo een regering te vormen.

Stakingen en demonstraties zijn trouwens het gezwel van een democratie, vreselijk!
Waarom? Anders houd je helemaal alleen maar de macht van de meerderheid over.
pi_82929911
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niets. En vraag je dan eens af waarom de PVV die negatieve aandacht krijgt?
Niet zolang mensen zich niet afvragen waarom de PVV 1,5 miljoen stemmers heeft gehad.
pi_82929926
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er zo'n pagina was, maar goed, ook die vind ik kansloos dus. Als mensen nou eens niet zo anti waren steeds en gaan beseffen dat we het met z'n allen moeten doen zou het al een stuk beter gaan.
En daar ligt wat mij betreft nu net 1 van de problemen: "met zijn allen" is in het geval van de PVV dus echt niet met zijn allen, maar dat heb ik eerder al uitgelegd!
pi_82929953
quote:
Je blijft maar hameren op het feit dat je zoiets mag zeggen en dat is ook zo. Ik vind het alleen te belachelijk voor woorden aangezien er voor geen enkele andere partij zoiets bestaat. De anti-PVV mensen trekken het zichzelf veel te veel aan en voelen zich verheven boven de PVV-stemmers. Dát stoort mij.

Lolz, stakingen en demonstraties zijn een fundamenteel onderdeel van de participatie democratie.

Kijk, ik vind orthodoxe Joden ook stom, maar ik ga nog geen voorstellen doen om het dragen van keppeltjes zwaar te belasten omdat ik me neer kan leggen bij het feit dat sommige mensen een andere religie aanhangen dan gebruikelijk. Je kan het niet met de anti-PVV'ers eens zijn, maar dit ontneemt ze niet het recht om aan te geven dat ze het gedachtegoed van Wilders afkeuren.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82929995
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Niet zolang mensen zich niet afvragen waarom de PVV 1,5 miljoen stemmers heeft gehad.
Maar niet genoeg capabele mensen kan vinden voor gemeenteraden
pi_82930524
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:27 schreef spuitje het volgende:
Denk even terug aan de gemeenteraadsverkiezingen: de PVV deed maar in twee gemeenten mee en waarom? Omdat ze volgens Wilders in andere gemeenten geen capabele mensen konden vinden! Zegt mij toch iets (niet alles) over het gemiddelde nivo van de PVV stemmer. Want met zoveel kiezers achter je zou het toch niet zo heel erg moeilijk moeten zijn om met name in de grote steden mensen te vinden die deze taak op zich zouden kunnen nemen? Of is het durven?
Het is strategie.
De PVV heeft alleen in die twee steden meegedaan om aandacht te genereren. Wilders wist van tevoren al dat hij niet hoefde plaats te nemen in die gemeenteraden.
Puur strategisch het buitengesloten slachtoffer uit kunnen hangen en daarmee stemmen genereren.
Dat zegt m.i. inderdaad ook wat over de mensen die daarop stemmen, die zijn daar blijkbaar gevoelig voor.
pi_82930596
quote:

[..]

Waarom denk je toch dat andere partijen geen weet hebben van die problemen?
Je kunt iets vinden van de oplossingen die blijkbaar niet gewerkt hebben in de afgelopen jaren, maar het is toch niet zo dat het niet bekend is?
pi_82930638
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar niet genoeg capabele mensen kan vinden voor gemeenteraden
Kan ik me voorstellen, de PVV is een jonge partij en in het begin wil je alles dan strak houden. Anders krijg je PvdD-achtige/LPF-achtige taferelen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:16:48 #194
15967 Frollo
pi_82930805
quote:

[..]

Hoe kom je erbij dat mensen zich dat niet afvragen?

Zeker sinds de gemeenteraadsverkiezingen, maar lang daarvoor ook al, zijn er in media die ik graag lees (Volkskrant, Vrij Nederland, Groene Amsterdammer) veel, heel veel artikelen verschenen waarin verklaringen worden gezocht voor het succes van de PVV.
Twee recente stukken over deze materie vind je in de eerste twee posts van dit topic: Buurtfeesten en banale racisten

Dat die verklaringen jou niet aanspreken, dat is natuurlijk mogelijk. Maar zeg niet dat ze er niet zijn.
pi_82932217
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, de PVV is een jonge partij en in het begin wil je alles dan strak houden. Anders krijg je PvdD-achtige/LPF-achtige taferelen.
En dus hou je alles in eigen hand? Wat heerlijk democratisch toch!
pi_82932477
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:43 schreef spuitje het volgende:

[..]

En dus hou je alles in eigen hand? Wat heerlijk democratisch toch!
Wat is daar ondemocratisch aan dan? Je bent niet verplicht om op de PVV, goedgekeurd door de Kiesraad, te stemmen.
pi_82932554
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:48 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat is daar ondemocratisch aan dan? Je bent niet verplicht om op de PVV, goedgekeurd door de Kiesraad, te stemmen.
Wat er ondemocratisch aan is heb ik al eerder uitgelegd
pi_82932698
Dat is geen goede verklaring waarom je de PVV ondemocratisch zou kunnen noemen, sorry.
pi_82932740
Maar goed, waar het om ging was die facebook en nee, daar ga ik me niet aanmelden. Ik voel me niet verantwoordelijk voor het stemgedrag van anderen en ga ook zeker niet mijn excuses aanbieden voor hun stemgedrag. Ieder mens is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor zijn woorden en daden en ik vind dat ik me niet hoef te verontschuldigen voor het gedrag van anderen.
pi_82932768
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:53 schreef Amos_ het volgende:
Dat is geen goede verklaring waarom je de PVV ondemocratisch zou kunnen noemen, sorry.
Wat is er democratisch aan de PVV dan?
pi_82932803
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat is er democratisch aan de PVV dan?
Ze zijn verkiesbaar in een democratisch kiesstelsel.
Je bent niet verplicht op ze te stemmen.
pi_82933057
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ze zijn verkiesbaar in een democratisch kiesstelsel.
Je bent niet verplicht op ze te stemmen.
Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:01:05 #203
15967 Frollo
pi_82933096
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:00 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.
Nou en, het is gewoon toegestaan volgens de kieswet.
pi_82933133
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou en, het is gewoon toegestaan volgens de kieswet.
Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.
pi_82933296
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:00 schreef Compatibel het volgende:

[..]

He he, tenminste iemand die me begrijpt

Misschien even lezen?

http://www.dagelijksestan(...)ch-een-echte-partij/
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:05:51 #206
15967 Frollo
pi_82933318
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:02 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.
Juist. Als ik een partij begin mag ik die toch zeker wel inrichten zoals ik wil? Of dat een goede manier is of niet wijzen de verkiezingen wel uit.

Van de vele redenen waarom ik de PVV niet zie zitten is dit wel de minst relevante.
pi_82933374
quote:

[..]

Het is ook geen argument om niet op de PVV te stemmen. Het punt is hier dat de PVV geen democratische partij is, terwijl sommigen dit toch beweren.
pi_82933499
quote:

[..]

En dat heb ik dus ook niet gedaan. Want naast het feit dat ik die hele zogenaamde partij zeer ondemocratisch vind, vind ik ook een groot deel van het programma om te janken! Maar nogmaals, dat is voor mij geen reden om mijn excuses te gaan aanbieden aan "de wereld".
pi_82933528
Het is wel een democratische partij want hij is verkiesbaar in een verkiezing.
Het is helemaal niet relevant of er maar 1 lid is of niet, dat zijn de partijstatuten dan. Maar het feit blijft dat de partij verkiesbaar is.
pi_82933535
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het is ook geen argument om niet op de PVV te stemmen. Het punt is hier dat de PVV geen democratische partij is, terwijl sommigen dit toch beweren.
Tot en met Wilders aan toe
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:11:36 #211
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82933658
De partijstructuur van de PVV past daarom natuurlijk prima bij maatschappelijk niet-betrokken mensen die het liefst vanaf hun bureaustoel lopen te kankeren op alles en iedereen (met name De Hoge Heren Uit Den Haag) behalve op henzelf.

Van mij mogen ze zichzelf zo vormgeven hoor, er is blijkbaar publiek voor.
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 15:25:07 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_82934272
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:11 schreef Pool het volgende:
De partijstructuur van de PVV past daarom natuurlijk prima bij maatschappelijk niet-betrokken mensen die het liefst vanaf hun bureaustoel lopen te kankeren op alles en iedereen (met name De Hoge Heren Uit Den Haag) behalve op henzelf.

Van mij mogen ze zichzelf zo vormgeven hoor, er is blijkbaar publiek voor.
Dat is wel gebleken inderdaad
pi_82934830
Zullen we trouwens even ophoude de PVV rechts te noemen? Als de sp anti islam werd hadden we dezelfde partij
pi_82936430
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Yreal het volgende:
Zullen we trouwens even ophoude de PVV rechts te noemen? Als de sp anti islam werd hadden we dezelfde partij
Tja, maar dat is nu juist 1 van de vele verschillen: de SP is niet anti-islam!!
pi_82943912
Wat ik ook zo hilarisch vind, zijn die vooroordelen over PVV stemmers.
Ik voldoe zelf in het geheel niet aan dat plaatje. HBO, baan midden in de maatschappij en een allochtone vriendin die ook PVV heeft gestemd. Mijn ex, Surinaamse, stemde 3 jaar geleden Rita Verdonk. Mijn buren: HBO/ MBO stemmen ook PVV. velen van mijn collega's ook. Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
pi_82944137
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:43 schreef Flounder het volgende:
Wat ik ook zo hilarisch vind, zijn die vooroordelen over PVV stemmers.
Ik voldoe zelf in het geheel niet aan dat plaatje. HBO, baan midden in de maatschappij en een allochtone vriendin die ook PVV heeft gestemd. Mijn ex, Surinaamse, stemde 3 jaar geleden Rita Verdonk. Mijn buren: HBO/ MBO stemmen ook PVV. velen van mijn collega's ook. Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
Racistisch niet per se, maar de gemiddelde PVV'er is wel dom en heeft een afkeer van de Islam.
HBO zegt niets over je intelligentie, maar goed ... hoe kon jij dat weten....
En dat je niet per se Nederlands moet zijn om racistisch te kunnen zijn.... ach ja, beter begin ik er niet aan.
Wat mij betreft voldoe je dus perfect aan de vooroordelen over PVV stemmers.
pi_82944200
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:50 schreef r2oiu het volgende:

[..]

Racistisch niet per se, maar de gemiddelde PVV'er is wel dom en heeft een afkeer van de Islam.
HBO zegt niets over je intelligentie, maar goed ... hoe kon jij dat weten....
En dat je niet per se Nederlands moet zijn om racistisch te kunnen zijn.... ach ja, beter begin ik er niet aan.
Wat mij betreft voldoe je dus perfect aan de vooroordelen over PVV stemmers.

Ja mijn donkergetinte ex had een hekel aan alles wat niet blank was en mensen met een IQ van 90 hebben HBO werk- en denkniveau.

Wanneer vertrekt je raket weer naar mars?

[ Bericht 4% gewijzigd door Flounder op 17-06-2010 18:57:19 ]
pi_82944527
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:51 schreef Flounder het volgende:

[..]

Ja mijn donkergetinte ex had een hekel aan alles wat niet blank was en mensen met een IQ van 90 hebben HBO werk- en denkniveau.

Wanneer vertrekt je raket weer naar mars?
-edit- Afkeer van Islam is geen racisme. Lees wat ik schrijf.
Jouw Surinaamse kan net zo goed een hekel hebben aan moslims.
En dat er op het HBO genoeg domme mensen lopen is algemeen bekend.
Dus nogmaals voor mij voldoe je precies aan het stereotype PVV stemmer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 17-06-2010 19:52:08 ]
pi_82945590
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:43 schreef Flounder het volgende:
Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
Waarom heb je dan op de PVV gestemd?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:45:17 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946357
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom heb je dan op de PVV gestemd?
Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
pi_82946412
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
Andere partijen willen slechtere zorg en minder veiligheid inderdaad.
Lees het PVV programma is, realisme is ver te zoeken. Populistische one-liners daarentegen zijn er genoeg.
pi_82946534
quote:

[..]

En andere partijen willen dat niet zeker? Dit voldoet nou wel ernstig aan het stereotype PVV stemmer.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:50:53 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946590
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:46 schreef r2oiu het volgende:

[..]

Andere partijen willen slechtere zorg en minder veiligheid inderdaad.
Lees het PVV programma is, realisme is ver te zoeken. Populistische one-liners daarentegen zijn er genoeg.
Ja alle andere partijprogramma's staan vol van onderbouwde stellingen

Ik heb het programma gelezen, en uiteraard kan niet alles gerealiseerd worden, net zoals niet alles in elk ander willekeurig partij programma gerealiseerd kan worden. En nee voor andere partijen is veiligheid niet zo'n belangrijk punt in hun programma als bij de PVV. Om er maar eens 1 te noemen.

Hoe moeilijk is het nu om te accepteren dat de PVV gewoon prima punten in hun programma hebben die mensen kunnen aanspreken zonder dat deze personen alle moslims over de grens willen pleuren?

En over populisme gesproken
quote:
We werpen een dam op tegen segregatie en gettovorming en werken aan gemengde buurten en gemengde scholen. We geven iedereen een eerlijke kans om er bij te horen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:51:46 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946628
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En andere partijen willen dat niet zeker? Dit voldoet nou wel ernstig aan het stereotype PVV stemmer.
Want? Alsof elk punt bij de andere partijen uniek is? Volgens mij heeft geen enkele partij behalve de PVV 10.000 extra agenten in hun programma staan.
pi_82946732
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja alle andere partijprogramma's staan vol van onderbouwde stellingen

Hoe moeilijk is het nu om te accepteren dat de PVV gewoon prima punten in hun programma hebben die mensen kunnen aanspreken zonder dat deze personen alle moslims over de grens willen pleuren?
De andere hebben het in ieder beter onderbouwd dan de PVV. Niet alle en sommige zelfs slechter. Maar PVV heeft het wel erg makkelijke taal in het verkiezingsprogramma en dat is jammerlijk genoeg niet realistisch. Een partij met rechtse veiligheid en links op sociale zekerheid. Dat is niet te betalen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:54:31 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946764
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De andere hebben het in ieder beter onderbouwd dan de PVV. Niet alle en sommige zelfs slechter. Maar PVV heeft het wel erg makkelijke taal in het verkiezingsprogramma en dat is jammerlijk genoeg niet realistisch. Een partij met rechtse veiligheid en links op sociale zekerheid. Dat is niet te betalen.
Niet alles nee...
pi_82946835
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want? Alsof elk punt bij de andere partijen uniek is? Volgens mij heeft geen enkele partij behalve de PVV 10.000 extra agenten in hun programma staan.
Net of die 10.000 agenten realistisch zijn en het dus maar behaald zal worden. Wie zal dat betalen? En sinds wanneer is meer politie meer veiligheid? Zoals ik al eerder zei, er zitten te veel simplistische leuzen in dat verkiezingsboekje van de PVV wat slecht onderbouwd is. (met name financieel..)
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 19:56:33 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_82946850
quote:

[..]

De PVV was idd de enige partij die steeds weer terugkwam op de zorg, dat dat anders en beter moet.
Veiligheid, ook een speerpunt, voor heel veel mensen het belangrijkste probleem momenteel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:00:35 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82947030
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Net of die 10.000 agenten realistisch zijn en het dus maar behaald zal worden. Wie zal dat betalen? En sinds wanneer is meer politie meer veiligheid? Zoals ik al eerder zei, er zitten te veel simplistische leuzen in dat verkiezingsboekje van de PVV wat slecht onderbouwd is. (met name financieel..)
Ik post er net hierboven 1 van een andere partij. Hun programma staat vol met dat soort leuzen.

En joh, al blijven er 5k over van die 10k is dat al meer dan 1.5k die bv het SP voor ogen hebben. En of dat veiligheid brengt weten we niet. Want er wordt al 10 jaar gepleit voor meer blauw op straat terwijl er steeds MINDER blauw op straat komt. Het minste wat we kunnen doen is het proberen niet waar

Prima dat jij het niet met het programma eens ben, maar het is niet te ontkennen dat de PVV gewoon programma punten heeft die mensen kan aanspreken. Er is NIEMAND die verwacht dat een partijprogramma volledig tot uitvoer gebracht wordt en andere partijen hebben even zozeer populistische slecht onderbouwde partijprogramma's of staan vol met wollige taal.

Kortom, er kunnen zat redenen zijn om op de PVV te stemmen, waarbij racisme geen overweging hoeft te zijn.
pi_82947115
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

Niet moeilijk. Niet moeilijker dan accepteren dat er mensen zijn die niet op de PVV stemmen vanwege enkele extremistische standpunten, hoe goed de andere standpunten ook mogen zijn.
pi_82947141
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De PVV was idd de enige partij die steeds weer terugkwam op de zorg, dat dat anders en beter moet.
Veiligheid, ook een speerpunt, voor heel veel mensen het belangrijkste probleem momenteel.
De PVV de enige partij die steeds terugkwam op de zorg? Waar heb je het over? Ik weet niet welke debatten jij hebt lopen kijken maar de SP heeft het er vaker over gehad. Zelfs nog op terugkomen toen Roemer het had over het feit dat ouderen moesten betalen voor een douche of een wandeling.

En veiligheid is inderdaad een speerpunt. Ik vraag me alleen af of dat echt een belangrijk probleem is voor veel mensen. We zijn nog steeds een van de rijkste, welvarende en veiligste landen van Europa. Waar we het een stuk beter voor elkaar hebben dan andere grote landen zoals Duitsland, Frankrijk en Engeland. Alleen de Scandinavische landen hebben het qua veiligheid een stuk beter dan hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')