Nou leg eens uit waarom dan.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik veel erger vind is dat sommige mensen in dit topic de haat of nijd richting de PVV of Wilders niet begrijpen. Dan moet je je hoofd wel erg diep in het zand hebben.
Zeker. Ik weiger mij te verontschuldigen voor anderhalf miljoen mensen die beter hadden moeten kunnen weten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:53 schreef bohgek het volgende:
Kansloos initiatief.
Dat is dom van je, dat je daarvan schrok. Lees zelf eerst de haat in het PVV-programma en de opinitiestukken van PVV'ers tegen andere bevolkingsgroepen maar eens en ga je dan schamen voor je racistische stem.quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:02 schreef Flounder het volgende:
Ik waagde het een posting daar te plaatsen met het feit dat ik op de PVV had gestemd en de standpunten onderstreepte. Gewoon een nette reactie.
Binnen 3 minuten (!) 73 (!) reacties waarin ik onder andere voor "dom" en "racist" werd uitgemaakt en dat ik "op moest rotten" uit "hun" Facebookgroepje.
Ik ben echt wel wat gewend van Fok!, maar dit sloeg echt alles. Schrok gewoon van de haat die uit sommige reacties stroomde.
Wilders is in vergelijking met de andere politici meer een populist en viel in de debatten vaak terug op simpele leuzen. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik kan me voorstellen dat voor de inhoud van een debat men dat niet op prijs stelt. De media hielp hierin ook om Wilders continu in debat te laten gaan over integratie en moslims. Anderen hadden natuurlijk ook wel populistisch gedrag maar Rutte pakte dat bijvoorbeeld beter aan door meer te focussen op de economie en lange termijn plaatje van Nederland.quote:
Iedereen vraagt zich af waarom mensen op de PVV hebben gestemd behalve de PVVers zelf.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:33 schreef Amos_ het volgende:
Maar ook jij vraagt je dus niet af waarom zoveel mensen op de PVV hebben gestemd?
Ik vraag mij dat in het geheel niet af.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:33 schreef Amos_ het volgende:
Maar ook jij vraagt je dus niet af waarom zoveel mensen op de PVV hebben gestemd?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iedereen vraagt zich af waarom mensen op de PVV hebben gestemd behalve de PVVers zelf.
Ik snap dat continue gejengel om begrip niet zo. Alsof PVV'ers zo geïnteresseerd zijn in de redenen waarom ik GroenLinks gestemd heb. Of dat de SP'ers met hun plotselinge 25 zetels in 2006 liepen te mekkeren over het onbegrip van alle andere kiezers.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:33 schreef Amos_ het volgende:
Zoiets kun je voor elke partij wel zeggen. 4 op de 5 mensen heeft NIET op de PvdA gestemd en van die 4 op 5 zijn de meeste autochtone mensen. Die zijn dus veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die allochtone proteststemmen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik snap dat continue gejengel om begrip niet zo. Alsof PVV'ers zo geïnteresseerd zijn in de redenen waarom ik GroenLinks gestemd heb. Of dat de SP'ers met hun plotselinge 25 zetels in 2006 liepen te mekkeren over het onbegrip van alle andere kiezers.
5 op de 6 kiezers hebben niet op de PVV gestemd en die mensen zijn gemiddeld hoger opgeleid en maatschappelijk meer participerend dan de 1 op de 6 die wel PVV stemmen. Die 5 op de 6 zijn daarom veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die 1,5 miljoen luie proteststemmen.
Alleen eisen die VVD'ers en PvdA'ers niet de continue aandacht en begrip voor hun stem, dus je praat een beetje langs mijn punt heen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zoiets kun je voor elke partij wel zeggen. 4 op de 5 mensen heeft NIET op de PvdA gestemd en van die 4 op 5 zijn de meeste autochtone mensen. Die zijn dus veel interessanter qua oplossingen voor ons land dan die allochtone proteststemmen.
Als je er VVD van maakt en 'rijke' mensen hetzelfde verhaal. Eenvoor jou dus.
Aandacht en begrip wordt alleen maar gevraagd omdat er een stel klaplopers is dat het nodig vindt een excuus-facebook te maken. Dat zie je rijke bankiers ook niet doen als de SP een zetelwinst behaalt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
[..]
Alleen eisen die VVD'ers en PvdA'ers niet de continue aandacht en begrip voor hun stem, dus je praat een beetje langs mijn punt heen.
Ik heb geen enkele PVV stemmer horen klagen en ik ken er genoeg. Ik hoor meer mensen klagen over het feit dat er zoveel PVV stemmers zijn, inclusief een Facebook pagina die tegen alle wetten van een democratie ingaan. Sorry dat er zoveel stemmen zijn voor Wilders, boehoe.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
[..]
Alleen eisen die VVD'ers en PvdA'ers niet de continue aandacht en begrip voor hun stem, dus je praat een beetje langs mijn punt heen.
Dat mag je me wel eens uitleggen, waarom het tegen de wetten van een democratie ingaat. Ik ben benieuwd naar je democratiebegrip.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele PVV stemmer horen klagen en ik ken er genoeg. Ik hoor meer mensen klagen over het feit dat er zoveel PVV stemmers zijn, inclusief een Facebook pagina die tegen alle wetten van een democratie ingaan. Sorry dat er zoveel stemmen zijn voor Wilders, boehoe.
Och, van de week is er nog een internetfilmpje geplaatst door stemmers op de partij met 24 zetels die nu in de coalitie-onderhandelingen zit. Essentie: wij dragen nog net geen gele ster en mogen onze mening niet uiten. Boehoehoehoe.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele PVV stemmer horen klagen en ik ken er genoeg. Ik hoor meer mensen klagen over het feit dat er zoveel PVV stemmers zijn, inclusief een Facebook pagina die tegen alle wetten van een democratie ingaan. Sorry dat er zoveel stemmen zijn voor Wilders, boehoe.
Er wordt aan de andere kant wel steeds uitleg gevraagd, nee geéist aan mensen waarom ze op de PVV stemmen. Wat aanmatigend IS. Want dan gaat degene die dit vraagt en veroordeelt er van uit dat zijn/haar politieke keuze de juiste is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:47 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat iedereen mag meebeslissen over hoe het land geregeerd moet gaan worden zonder dat die mensen in een hokje gestopt worden en belachelijk gemaakt worden op Facebook dmv een sorry-pagina.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat mag je me wel eens uitleggen, waarom het tegen de wetten van een democratie ingaat. Ik ben benieuwd naar je democratiebegrip.
Mensen die op de PVV hebben gestemd mogen helemaal niet meebeslissen over hoe het land geregeerd gaat worden! PVV-stemmers kunnen namelijk helemaal geen lid worden, hun mening niet geven op partij-bijeenkomsten, afdelingsvergaderingen of wat dan ook! Het enige wat ze kunnen is hun stem uitbrengen en doneren, verder hebben ze helemaal niets in te brengen! De PVV kent maar 1 lid: Geert Wilders.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat iedereen mag meebeslissen over hoe het land geregeerd moet gaan worden zonder dat die mensen in een hokje gestopt worden en belachelijk gemaakt worden op Facebook dmv een sorry-pagina.
De PVV was niet verkiesbaar deze verkiezingen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Mensen die op de PVV hebben gestemd mogen helemaal niet meebeslissen over hoe het land geregeerd gaat worden!
Grappig. In mijn democratiebegrip is het namelijk niet "stemmen en daarna bakkes houden". In mijn democratiebegrip is er vrijheid van meningsuiting en een debatcultuur, waarbij burgers verantwoording nemen voor hun keuzes en kunnen uitleggen waarom hun keuze beter is dan die van een andere burger, zodat er uitwisseling van ideeën bestaat. Daarbij hoort ook dat je via Facebook moet kunnen zeggen dat je een bepaalde partij een zeer slechte keus vindt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat iedereen mag meebeslissen over hoe het land geregeerd moet gaan worden zonder dat die mensen in een hokje gestopt worden en belachelijk gemaakt worden op Facebook dmv een sorry-pagina.
Dat uitwisselen van ideeën mag voor de verkiezingen. Tijdens de verkiezingen mogen wij zeggen wat we vinden, daarna moet de politiek een regering vormen. Achteraf klagen over de PVV heeft echt geen nut, het is gebeurd. 1.5M mensen hebben erop gestemd en die stemmen moeten gehoord worden, hoe je het ook went of keert en of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Grappig. In mijn democratiebegrip is het namelijk niet "stemmen en daarna bakkes houden". In mijn democratiebegrip is er vrijheid van meningsuiting en een debatcultuur, waarbij burgers verantwoording nemen voor hun keuzes en kunnen uitleggen waarom hun keuze beter is dan die van een andere burger, zodat er uitwisseling van ideeën bestaat. Daarbij hoort ook dat je via Facebook moet kunnen zeggen dat je een bepaalde partij een zeer slechte keus vindt.
Maar goed, jij je eigen democratie hoor. Kijk dan vooral niet op Facebook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |