Jawel hoor, en vervolgens wordt er niet meer naar de stemmers geluisterd, want volgens Wilders is de tijd nog niet rijp voor democratie binnen de partij.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De PVV was niet verkiesbaar deze verkiezingen?
De democratie bestaat niet alleen tijdens (of vlak voor) de verkiezingen. Democratie is een doorgaand proces, met wekelijkse peilingen, SER-overleg, EU-toppen, demonstraties, stakingen en over een jaar hebben we ook de Provinciale Staten weer. Als het volk na de verkiezingen meteen de bek moet houden, dán heb je pas een dikke kloof tussen politiek en burgers.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat uitwisselen van ideeën mag voor de verkiezingen. Tijdens de verkiezingen mogen wij zeggen wat we vinden, daarna moet de politiek een regering vormen. Achteraf klagen over de PVV heeft echt geen nut, het is gebeurd. 1.5M mensen hebben erop gestemd en die stemmen moeten gehoord worden, hoe je het ook went of keert en of je het er nou mee eens bent of niet.
Van mij mag de hele PVV ophouden met bestaan, net als partijen als SGP, PvdD, SP en al die kleine partijen die niet eens een zetel hebben gehaald. Maar er zijn nou eenmaal mensen die daarop stemmen en dat dien je te respecteren en je hoeft al helemaal niet je excuses te maken voor iemand anders zijn/haar stemgedrag. Het is echt te elitair om jezelf op die manier boven een groot deel van de bevolking te plaatsen.
Dat is die door de PVV zo bejubelde 'vrijheid van meningsuiting'. Een term die het afgelopen jaar vaker is misbruikt dan een Thais kindhoertje met 24-uurs gangbang-dienstquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:33 schreef Pool het volgende:
Als je vindt dat die 1,5 miljoen een fout hebben gemaakt, dan mag je dat in een normale democratie gewoon zeggen.
Die is er dan ook al op Facebook: Sloop Cohen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind alle Cohen stemmers ook dom, maar ik ga geen anti-Cohen campagne maken
Soort wilders standpunt zeg maar.....quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik veel erger vind is dat sommige mensen in dit topic de haat of nijd richting de PVV of Wilders niet begrijpen. Dan moet je je hoofd wel erg diep in het zand hebben.
En zo zullen ze er voor andere partijen misschien ook zijnquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is er dan ook al op Facebook: Sloop Cohen.
Hij is niet erg succesvol, maar hij is er wel.
Ik zal hem niet inkoppen.
V.
Je moet het woord "trekt" vervangen met "krijgt"quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:51 schreef spuitje het volgende:
[..]
En zo zullen ze er voor andere partijen misschien ook zijnAlleen trekt geen enkele partij zoveel negatieve aandacht als de PVV...............
Ik wist niet dat er zo'n pagina was, maar goed, ook die vind ik kansloos dus. Als mensen nou eens niet zo anti waren steeds en gaan beseffen dat we het met z'n allen moeten doen zou het al een stuk beter gaan.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is er dan ook al op Facebook: Sloop Cohen.
Hij is niet erg succesvol, maar hij is er wel.
Ik zal hem niet inkoppen.
V.
Ik moet helemaal niets. En vraag je dan eens af waarom de PVV die negatieve aandacht krijgt?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je moet het woord "trekt" vervangen met "krijgt"
Nou dan, dan gaat het toch niet in tegen 'de wetten van de democratie'?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je blijft maar hameren op het feit dat je zoiets mag zeggen en dat is ook zo.
Natuurlijk mag het jou storen. Mij stoort het dat een zo grote groep Nederlanders een andere grote groep Nederlanders wil laten discrimineren door de overheid. Boven die groep voel ik me inderdaad ontzettend verheven, omdat PVV-stemmers mijns inziens een gebrekkige moraal hebben.quote:Ik vind het alleen te belachelijk voor woorden aangezien er voor geen enkele andere partij zoiets bestaat. De anti-PVV mensen trekken het zichzelf veel te veel aan en voelen zich verheven boven de PVV-stemmers. Dát stoort mij.
Waarom? Anders houd je helemaal alleen maar de macht van de meerderheid over.quote:Ik vind alle Cohen stemmers ook dom, maar ik ga geen anti-Cohen campagne maken want ik kan me neerleggen bij het feit dat die mensen een andere mening hebben dan ik. Daar moeten we met z'n allen uit zien te komen om zo een regering te vormen.
Stakingen en demonstraties zijn trouwens het gezwel van een democratie, vreselijk!
Niet zolang mensen zich niet afvragen waarom de PVV 1,5 miljoen stemmers heeft gehad.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niets. En vraag je dan eens af waarom de PVV die negatieve aandacht krijgt?
En daar ligt wat mij betreft nu net 1 van de problemen: "met zijn allen" is in het geval van de PVV dus echt niet met zijn allen, maar dat heb ik eerder al uitgelegd!quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er zo'n pagina was, maar goed, ook die vind ik kansloos dus. Als mensen nou eens niet zo anti waren steeds en gaan beseffen dat we het met z'n allen moeten doen zou het al een stuk beter gaan.
Lolz, stakingen en demonstraties zijn een fundamenteel onderdeel van de participatie democratie.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je blijft maar hameren op het feit dat je zoiets mag zeggen en dat is ook zo. Ik vind het alleen te belachelijk voor woorden aangezien er voor geen enkele andere partij zoiets bestaat. De anti-PVV mensen trekken het zichzelf veel te veel aan en voelen zich verheven boven de PVV-stemmers. Dát stoort mij.
Ik vind alle Cohen stemmers ook dom, maar ik ga geen anti-Cohen campagne maken want ik kan me neerleggen bij het feit dat die mensen een andere mening hebben dan ik. Daar moeten we met z'n allen uit zien te komen om zo een regering te vormen.
Stakingen en demonstraties zijn trouwens het gezwel van een democratie, vreselijk!
Maar niet genoeg capabele mensen kan vinden voor gemeenteradenquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Niet zolang mensen zich niet afvragen waarom de PVV 1,5 miljoen stemmers heeft gehad.
Het is strategie.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:27 schreef spuitje het volgende:
Denk even terug aan de gemeenteraadsverkiezingen: de PVV deed maar in twee gemeenten mee en waarom? Omdat ze volgens Wilders in andere gemeenten geen capabele mensen konden vinden! Zegt mij toch iets (niet alles) over het gemiddelde nivo van de PVV stemmer. Want met zoveel kiezers achter je zou het toch niet zo heel erg moeilijk moeten zijn om met name in de grote steden mensen te vinden die deze taak op zich zouden kunnen nemen? Of is het durven?
Waarom denk je toch dat andere partijen geen weet hebben van die problemen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Niet zolang mensen zich niet afvragen waarom de PVV 1,5 miljoen stemmers heeft gehad.
Kan ik me voorstellen, de PVV is een jonge partij en in het begin wil je alles dan strak houden. Anders krijg je PvdD-achtige/LPF-achtige taferelen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar niet genoeg capabele mensen kan vinden voor gemeenteraden
Hoe kom je erbij dat mensen zich dat niet afvragen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En dus hou je alles in eigen hand? Wat heerlijk democratisch toch!quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, de PVV is een jonge partij en in het begin wil je alles dan strak houden. Anders krijg je PvdD-achtige/LPF-achtige taferelen.
Wat is daar ondemocratisch aan dan? Je bent niet verplicht om op de PVV, goedgekeurd door de Kiesraad, te stemmen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
En dus hou je alles in eigen hand? Wat heerlijk democratisch toch!
Wat er ondemocratisch aan is heb ik al eerder uitgelegdquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat is daar ondemocratisch aan dan? Je bent niet verplicht om op de PVV, goedgekeurd door de Kiesraad, te stemmen.
Wat is er democratisch aan de PVV dan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:53 schreef Amos_ het volgende:
Dat is geen goede verklaring waarom je de PVV ondemocratisch zou kunnen noemen, sorry.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |