abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82932803
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat is er democratisch aan de PVV dan?
Ze zijn verkiesbaar in een democratisch kiesstelsel.
Je bent niet verplicht op ze te stemmen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82933057
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ze zijn verkiesbaar in een democratisch kiesstelsel.
Je bent niet verplicht op ze te stemmen.
Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:01:05 #203
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82933096
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:00 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.
Nou en, het is gewoon toegestaan volgens de kieswet.
pi_82933133
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou en, het is gewoon toegestaan volgens de kieswet.
Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.
pi_82933296
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:00 schreef Compatibel het volgende:

[..]

He he, tenminste iemand die me begrijpt

Misschien even lezen?

http://www.dagelijksestan(...)ch-een-echte-partij/
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:05:51 #206
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82933318
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:02 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.
Juist. Als ik een partij begin mag ik die toch zeker wel inrichten zoals ik wil? Of dat een goede manier is of niet wijzen de verkiezingen wel uit.

Van de vele redenen waarom ik de PVV niet zie zitten is dit wel de minst relevante.
pi_82933374
quote:

[..]

Het is ook geen argument om niet op de PVV te stemmen. Het punt is hier dat de PVV geen democratische partij is, terwijl sommigen dit toch beweren.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82933499
quote:

[..]

En dat heb ik dus ook niet gedaan. Want naast het feit dat ik die hele zogenaamde partij zeer ondemocratisch vind, vind ik ook een groot deel van het programma om te janken! Maar nogmaals, dat is voor mij geen reden om mijn excuses te gaan aanbieden aan "de wereld".
pi_82933528
Het is wel een democratische partij want hij is verkiesbaar in een verkiezing.
Het is helemaal niet relevant of er maar 1 lid is of niet, dat zijn de partijstatuten dan. Maar het feit blijft dat de partij verkiesbaar is.
pi_82933535
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het is ook geen argument om niet op de PVV te stemmen. Het punt is hier dat de PVV geen democratische partij is, terwijl sommigen dit toch beweren.
Tot en met Wilders aan toe
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:11:36 #211
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82933658
De partijstructuur van de PVV past daarom natuurlijk prima bij maatschappelijk niet-betrokken mensen die het liefst vanaf hun bureaustoel lopen te kankeren op alles en iedereen (met name De Hoge Heren Uit Den Haag) behalve op henzelf.

Van mij mogen ze zichzelf zo vormgeven hoor, er is blijkbaar publiek voor.
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 15:25:07 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_82934272
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:11 schreef Pool het volgende:
De partijstructuur van de PVV past daarom natuurlijk prima bij maatschappelijk niet-betrokken mensen die het liefst vanaf hun bureaustoel lopen te kankeren op alles en iedereen (met name De Hoge Heren Uit Den Haag) behalve op henzelf.

Van mij mogen ze zichzelf zo vormgeven hoor, er is blijkbaar publiek voor.
Dat is wel gebleken inderdaad
pi_82934830
Zullen we trouwens even ophoude de PVV rechts te noemen? Als de sp anti islam werd hadden we dezelfde partij
pi_82936430
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Yreal het volgende:
Zullen we trouwens even ophoude de PVV rechts te noemen? Als de sp anti islam werd hadden we dezelfde partij
Tja, maar dat is nu juist 1 van de vele verschillen: de SP is niet anti-islam!!
pi_82943912
Wat ik ook zo hilarisch vind, zijn die vooroordelen over PVV stemmers.
Ik voldoe zelf in het geheel niet aan dat plaatje. HBO, baan midden in de maatschappij en een allochtone vriendin die ook PVV heeft gestemd. Mijn ex, Surinaamse, stemde 3 jaar geleden Rita Verdonk. Mijn buren: HBO/ MBO stemmen ook PVV. velen van mijn collega's ook. Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
pi_82944137
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:43 schreef Flounder het volgende:
Wat ik ook zo hilarisch vind, zijn die vooroordelen over PVV stemmers.
Ik voldoe zelf in het geheel niet aan dat plaatje. HBO, baan midden in de maatschappij en een allochtone vriendin die ook PVV heeft gestemd. Mijn ex, Surinaamse, stemde 3 jaar geleden Rita Verdonk. Mijn buren: HBO/ MBO stemmen ook PVV. velen van mijn collega's ook. Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
Racistisch niet per se, maar de gemiddelde PVV'er is wel dom en heeft een afkeer van de Islam.
HBO zegt niets over je intelligentie, maar goed ... hoe kon jij dat weten....
En dat je niet per se Nederlands moet zijn om racistisch te kunnen zijn.... ach ja, beter begin ik er niet aan.
Wat mij betreft voldoe je dus perfect aan de vooroordelen over PVV stemmers.
pi_82944200
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:50 schreef r2oiu het volgende:

[..]

Racistisch niet per se, maar de gemiddelde PVV'er is wel dom en heeft een afkeer van de Islam.
HBO zegt niets over je intelligentie, maar goed ... hoe kon jij dat weten....
En dat je niet per se Nederlands moet zijn om racistisch te kunnen zijn.... ach ja, beter begin ik er niet aan.
Wat mij betreft voldoe je dus perfect aan de vooroordelen over PVV stemmers.

Ja mijn donkergetinte ex had een hekel aan alles wat niet blank was en mensen met een IQ van 90 hebben HBO werk- en denkniveau.

Wanneer vertrekt je raket weer naar mars?

[ Bericht 4% gewijzigd door Flounder op 17-06-2010 18:57:19 ]
pi_82944527
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:51 schreef Flounder het volgende:

[..]

Ja mijn donkergetinte ex had een hekel aan alles wat niet blank was en mensen met een IQ van 90 hebben HBO werk- en denkniveau.

Wanneer vertrekt je raket weer naar mars?
-edit- Afkeer van Islam is geen racisme. Lees wat ik schrijf.
Jouw Surinaamse kan net zo goed een hekel hebben aan moslims.
En dat er op het HBO genoeg domme mensen lopen is algemeen bekend.
Dus nogmaals voor mij voldoe je precies aan het stereotype PVV stemmer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 17-06-2010 19:52:08 ]
pi_82945590
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:43 schreef Flounder het volgende:
Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
Waarom heb je dan op de PVV gestemd?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:45:17 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946357
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom heb je dan op de PVV gestemd?
Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
pi_82946412
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
Andere partijen willen slechtere zorg en minder veiligheid inderdaad.
Lees het PVV programma is, realisme is ver te zoeken. Populistische one-liners daarentegen zijn er genoeg.
pi_82946534
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En andere partijen willen dat niet zeker? Dit voldoet nou wel ernstig aan het stereotype PVV stemmer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:50:53 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946590
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:46 schreef r2oiu het volgende:

[..]

Andere partijen willen slechtere zorg en minder veiligheid inderdaad.
Lees het PVV programma is, realisme is ver te zoeken. Populistische one-liners daarentegen zijn er genoeg.
Ja alle andere partijprogramma's staan vol van onderbouwde stellingen

Ik heb het programma gelezen, en uiteraard kan niet alles gerealiseerd worden, net zoals niet alles in elk ander willekeurig partij programma gerealiseerd kan worden. En nee voor andere partijen is veiligheid niet zo'n belangrijk punt in hun programma als bij de PVV. Om er maar eens 1 te noemen.

Hoe moeilijk is het nu om te accepteren dat de PVV gewoon prima punten in hun programma hebben die mensen kunnen aanspreken zonder dat deze personen alle moslims over de grens willen pleuren?

En over populisme gesproken
quote:
We werpen een dam op tegen segregatie en gettovorming en werken aan gemengde buurten en gemengde scholen. We geven iedereen een eerlijke kans om er bij te horen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:51:46 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946628
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En andere partijen willen dat niet zeker? Dit voldoet nou wel ernstig aan het stereotype PVV stemmer.
Want? Alsof elk punt bij de andere partijen uniek is? Volgens mij heeft geen enkele partij behalve de PVV 10.000 extra agenten in hun programma staan.
pi_82946732
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja alle andere partijprogramma's staan vol van onderbouwde stellingen

Hoe moeilijk is het nu om te accepteren dat de PVV gewoon prima punten in hun programma hebben die mensen kunnen aanspreken zonder dat deze personen alle moslims over de grens willen pleuren?
De andere hebben het in ieder beter onderbouwd dan de PVV. Niet alle en sommige zelfs slechter. Maar PVV heeft het wel erg makkelijke taal in het verkiezingsprogramma en dat is jammerlijk genoeg niet realistisch. Een partij met rechtse veiligheid en links op sociale zekerheid. Dat is niet te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')