Ze zijn verkiesbaar in een democratisch kiesstelsel.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat is er democratisch aan de PVV dan?
Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ze zijn verkiesbaar in een democratisch kiesstelsel.
Je bent niet verplicht op ze te stemmen.
Nou en, het is gewoon toegestaan volgens de kieswet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:00 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.
Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou en, het is gewoon toegestaan volgens de kieswet.
He he, tenminste iemand die me begrijptquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:00 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het is een democratisch verkozen ondemocratische partij. Duidelijk toch? Er is niets democratisch aan de PVV zelf, alleen de manier waarop ze zijn verkozen is dit.
Juist. Als ik een partij begin mag ik die toch zeker wel inrichten zoals ik wil? Of dat een goede manier is of niet wijzen de verkiezingen wel uit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:02 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.
Het is ook geen argument om niet op de PVV te stemmen. Het punt is hier dat de PVV geen democratische partij is, terwijl sommigen dit toch beweren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:02 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik snap dat argument ook niet. Als je het niet eens bent met het "er is maar 1 lid/woordvoerder van de partij"-principe dan stem je ook niet op de PVV.
En dat heb ik dus ook niet gedaan. Want naast het feit dat ik die hele zogenaamde partij zeer ondemocratisch vind, vind ik ook een groot deel van het programma om te janken! Maar nogmaals, dat is voor mij geen reden om mijn excuses te gaan aanbieden aan "de wereld".quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:02 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Tot en met Wilders aan toequote:Op donderdag 17 juni 2010 15:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het is ook geen argument om niet op de PVV te stemmen. Het punt is hier dat de PVV geen democratische partij is, terwijl sommigen dit toch beweren.
Dat is wel gebleken inderdaadquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:11 schreef Pool het volgende:
De partijstructuur van de PVV past daarom natuurlijk prima bij maatschappelijk niet-betrokken mensen die het liefst vanaf hun bureaustoel lopen te kankeren op alles en iedereen (met name De Hoge Heren Uit Den Haag) behalve op henzelf.
Van mij mogen ze zichzelf zo vormgeven hoor, er is blijkbaar publiek voor.
Tja, maar dat is nu juist 1 van de vele verschillen: de SP is niet anti-islam!!quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Yreal het volgende:
Zullen we trouwens even ophoude de PVV rechts te noemen? Als de sp anti islam werd hadden we dezelfde partij
Racistisch niet per se, maar de gemiddelde PVV'er is wel dom en heeft een afkeer van de Islam.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:43 schreef Flounder het volgende:
Wat ik ook zo hilarisch vind, zijn die vooroordelen over PVV stemmers.
Ik voldoe zelf in het geheel niet aan dat plaatje. HBO, baan midden in de maatschappij en een allochtone vriendin die ook PVV heeft gestemd. Mijn ex, Surinaamse, stemde 3 jaar geleden Rita Verdonk. Mijn buren: HBO/ MBO stemmen ook PVV. velen van mijn collega's ook. Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:50 schreef r2oiu het volgende:
[..]
Racistisch niet per se, maar de gemiddelde PVV'er is wel dom en heeft een afkeer van de Islam.
HBO zegt niets over je intelligentie, maar goed ... hoe kon jij dat weten....
En dat je niet per se Nederlands moet zijn om racistisch te kunnen zijn.... ach ja, beter begin ik er niet aan.
Wat mij betreft voldoe je dus perfect aan de vooroordelen over PVV stemmers.
-edit- Afkeer van Islam is geen racisme. Lees wat ik schrijf.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:51 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ja mijn donkergetinte ex had een hekel aan alles wat niet blank was en mensen met een IQ van 90 hebben HBO werk- en denkniveau.
Wanneer vertrekt je raket weer naar mars?
Waarom heb je dan op de PVV gestemd?quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:43 schreef Flounder het volgende:
Het klopt gewoon niet dat de gemiddelde PVV stemmer dom/ racistisch is.
Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb je dan op de PVV gestemd?
Andere partijen willen slechtere zorg en minder veiligheid inderdaad.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
En andere partijen willen dat niet zeker?quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
Ja alle andere partijprogramma's staan vol van onderbouwde stellingenquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:46 schreef r2oiu het volgende:
[..]
Andere partijen willen slechtere zorg en minder veiligheid inderdaad.
Lees het PVV programma is, realisme is ver te zoeken. Populistische one-liners daarentegen zijn er genoeg.
quote:We werpen een dam op tegen segregatie en gettovorming en werken aan gemengde buurten en gemengde scholen. We geven iedereen een eerlijke kans om er bij te horen
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En andere partijen willen dat niet zeker?Dit voldoet nou wel ernstig aan het stereotype PVV stemmer.
De andere hebben het in ieder beter onderbouwd dan de PVV. Niet alle en sommige zelfs slechter. Maar PVV heeft het wel erg makkelijke taal in het verkiezingsprogramma en dat is jammerlijk genoeg niet realistisch. Een partij met rechtse veiligheid en links op sociale zekerheid. Dat is niet te betalen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja alle andere partijprogramma's staan vol van onderbouwde stellingen
Hoe moeilijk is het nu om te accepteren dat de PVV gewoon prima punten in hun programma hebben die mensen kunnen aanspreken zonder dat deze personen alle moslims over de grens willen pleuren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |