abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 00:12:57 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82646626


Komend weekend staat in Montreal weer de Grand Prix van Canada op het programma. Na een jaar afwezigheid keren de coureurs terug op het circuit Gilles-Villeneuve. Robert Kubica won de laatste race op dit circuit, maar wat kan de Pool nu en zijn de McLarens in staat om deze race de Red Bulls wederom te verslaan? We weten het zondagavond.



Het circuit ligt op een kunstmatig eiland in de Saint-Lawrence Seeway in de stad Montreal en werd in 1978 geopend onder de naam Île Notre-Dame. Na de dood van Gilles Villeneuve in 1982 werd zijn naam aan de baan verbonden. Het semipermanente circuit kenmerkt zich door chicanes in het eerste gedeelte, uitmondend in een snel stuk voor de hairpin. Daarna volgt een lang recht stuk waar inhalen mogelijk is. Via een korte chicane komen de rijders bij het start/finishgedeelte. Hier moeten ze oppassen dat ze niet van de lijn raken, want dan wacht onherroepelijk de muur.


Bron: FIA.com

Lengte: 4,361 km
Aantal ronden: 70
Totale lengte: 305,270 km
Baanrecord: Rubens Barrichello 1:13.622 (2004)



Coureurs
Pos. Naam Team Punten
1M. Webber Red Bull 93
2J. Button McLaren 88
3L. Hamilton McLaren 84
4F. Alonso Ferrari 79
5S. Vettel Red Bull 78
6F. Massa Ferrari 67
7R. Kubica Renault 67
8N. Rosberg Mercedes 66
9M. Schumacher Mercedes 34
10A. Sutil Force India 22
11V. Liuzzi Force India 10
12R. Barrichello Williams 7
13V. Petrov Renault 6
14J. Alguersuari Toro Rosso 3
15N. Hülkenberg Williams 1
16K. Kobayashi BMW Sauber 1
17S. Buemi Toro Rosso 1
18P. de la Rosa BMW Sauber 0
19H. Kovalainen Lotus Racing 0
20K. Chandhok HRT 0
21L. Di Grassi Virgin Racing 0
22B. Senna HRT 0
23T. Glock Virgin Racing 0
24J. Trulli Lotus Racing 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1McLaren 172
2Red Bull 171
3Ferrari 146
4Mercedes 100
5Renault 73
6Force India 32
7Williams 8
8Toro Rosso 4
9BMW Sauber 1
10Lotus Racing 0
11HRT 0
12Virgin Racing 0




De Grand Prix van Canada staat sinds 1961 op het programma. Destijds werd er gereden op Mosport Park in Ontario, een baan die enkele malen afgewisseld werd door Mont Tremblant dat in Quebec ligt. Sinds 1978 rijden de coureurs op Île Notre-Dame in Montreal. De race is niet meer van de kalender verdwenen, hoewel 1975, 1987 en 2009 overgeslagen werden.

Het circuit ligt Michael Schumacher zeer goed, want de Duitser wist in Canada liefst zeven maal als eerste over de streep te komen, de laatste keer in 2004. Op gepaste afstand staat Nelson Piquet sr. tweede met drie zeges. Bij de teams is Ferrari dertien maal de sterkste geweest.

Het jaar 1982 was een tragisch jaar voor de Formule 1. Gilles Villeneuve was niet lang daarvoor om het leven gekomen in België en ook ditmaal zou er een dodelijk slachtoffer te betreuren zijn. Didier Pironi kwam niet weg bij de start, waarna Raul Boesel de Ferrari raakte. Riccardo Paletti reed in op de brokstukken. Die werd pas na een half uur uit de bolide bevrijd en daarna naar het ziekenhuis gevlogen. Daar bezweek hij uiteindelijk aan zijn verwondingen.

1995 was een jaar met veel vreugde, want de Fransman Jean Alesi behaalde de enige overwinning uit zijn carrière. De Ferrari-coureur had zijn winst te danken aan hydraulische problemen bij Damon Hill en versnellingsbakproblemen bij Michael Schumacher die pas na een lange pitstop verder kon rijden. Nadat de jarige Alesi over de streep gekomen was stormden de fans de baan op terwijl de andere coureurs nog moesten finishen. Hierdoor werd de laatste ronde uiteindelijk uit de uitslag geschrapt. De Fransman kwam in de uitloopronde zonder benzine te staan, waarna hij door Schumacher terug naar de pits werd vervoerd.




Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar, want twee jaar na de winst voor Alesi ging het mis voor de Fransman Olivier Panis. Hij crashte zwaar en brak zijn been hierbij. Hij kon de zeven races die volgden niet racen en haalde daarna nimmer het niveau meer dat hij eerst had. Dat geldt niet voor Robert Kubica. De Pool crashte in 2007 zwaar nabij de hairpin waarbij hij zijn BMW Sauber volledig afschreef. Hij kwam vrijwel ongeschonden uit zijn bolide na een klap van 75G gekregen te hebben. Wel moest hij een week later de Grand Prix van de Verenigde Staten laten schieten. Kubica werd hierbij vervangen door Sebastian Vettel die in zijn debuutrace gelijk een punt behaalde.




De race in 2007 betekende voor rookie Lewis Hamilton zijn eerste overwinning in de Formule 1 en Takuma Sato behaalde met plaats zes het beste resultaat voor Super Aguri ooit. De Japanner stal de show door onder meer de Ferrari van Kimi Räikkönen en de McLaren van Fernando Alonso in te halen.




In 2001 schreven de gebroeders Ralf en Michael Schumacher geschiedenis door eerste en tweede te eindigen. Niet eerder waren twee broers op de bovenste plaatsen in een Formule 1-race geëindigd. In 2003 zouden de Duitsers deze prestatie herhalen, waarbij nu Michael als eerste werd afgevlagd.



In 2009 is de race niet verreden, maar het jaar er voor wel. Sebastian Vettel kon met de Toro Rosso niet deelnemen aan de kwalificatie na zijn crash in de derde vrije training. Vooraan pakte Lewis Hamilton wederom een poleposition, voor Robert Kubica en Kimi Räikkönen.

De start was voor Hamilton die al snel een gat van vijf seconden op Kubica bij elkaar reed. De race werd na zestien ronden onderbroken middels een safety car nadat Adrian Sutil zijn Force India met versnellingbakproblemen nabij bocht drie parkeerde en de auto vlam vatte. De toppers kwamen binnen voor hun pitstop, maar moesten wachten omdat het pitlicht op rood stond. De naast elkaar rijdende Räikkönen en Kubica hadden dit tijdig door, maar Hamilton daarachter niet, waarna een botsing tussen de Brit en Räikkönen volgde. Beide rijders moesten daarna opgeven, waarna de Fin de McLaren-coureur woedend uitlegde dat hij het rode licht over het hoofd had gezien. Nico Rosberg reed nog in op Hamilton, maar die kon wel verder rijden.




Door alle leiderswisselingen lagen plotseling Kubica en teamgenoot Nick Heidfeld op de eerste twee plaatsen. De BMW-coureurs kenden geen problemen, terwijl daarachter de rijders die wel hadden. Zo viel de als derde rijdende Nelson Piquet jr. uit met remproblemen en moest Felipe Massa zich na zijn problemen bij de pitstops terugvechten door het veld. De Braziliaan liet een fraai kunstje zien door bij de hairpin de met grip worstelende Heikki Kovalainen en Rubens Barrichello tegelijk in te halen. Hij wist uiteindelijk als vijfde te finishen achter Kubica, Heidfeld, David Coulthard en Timo Glock.



Vrijdag 11 juni 2010
16:00 - 17:30 vrije training 1
20:00 - 21:30 vrije training 2

Zaterdag 12 juni 2010
16:00 - 17:00 vrije training 3
19:00 - 20:00 kwalificatie

Zondag 13 juni 2010
18:00 Formula 1 Grand Prix du Canada 2010

Nederlandse tijden




Datum Tijd Programma
Za 12 juni18.55-20.15 uur RTL GP: Formule 1 - Canada - Kwalificatie
Zo 13 juni17.00-17.55 uur RTL GP: Formule 1 - Canada - Pre-show
Zo 13 juni17.55-20.10 uur RTL GP: Formule 1 - Canada - Race


Datum Tijd Programma
Za 12 juni18.00-20.15 uur BBC2: Formule 1 - Canada - Kwalificatie
Zo 13 juni17.05-20.15 uur BBC1: Formule 1 - Canada - Race
Ma 14 juni1.00-2.15 uur BBC3: Formule 1 - Canada - Samenvatting
Nederlandse tijden



Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 14 °C 24 °C 20 % deels bewolkt
Zaterdag 16 °C 22 °C 40 % buien
Zondag 15 °C 24 °C 50 % buien
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:13:45 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82646652
Die OP !
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:19:20 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82646832
DRIVERS TALK OF RISK ON A RAINY DAY IN MONTREAL
Posted on | June 10, 2010 | by | 11 Comments
quote:
Today was cold and wet in Montreal, creating a subdued atmosphere after all the feverish excitement of the last Grand Prix in Istanbul.
The drivers did their press briefings early to accommodate European press deadlines and predictably much of the talk was about the right and wrong ways of racing a team mate and about the risks of driving close to the walls here in Montreal.

The body language of Sebastian Vettel and Mark Webber was interesting. Webber went first, sheltered under an awning with rain bouncing off the umbrellas and onto the media. When the subject of Turkey came up, he folded his arms, a traditional defensive gesture. He is obviously still uncomfortable with this situation even though he said, “I’m cool. I’m totally over it.”
He had nothing to hide, after all he’s come out of this episode the best, with the Red Bull management going through several phases of blame-laying, finally arriving at Christian Horner’s interview with BBC yesterday in which he said that the team had been wrong to blame Webber after the race. Horner repeated that this afternoon with us in the paddock.
On top of that Webber has landed a new deal with the team for 2011, so it’s been a positive outcome from a difficult situation. But he doesn’t look very triumphant, or even particularly pleased. The episode still rankles, I reckon.
Clearly there have been some hard words behind closed doors.
As for Vettel, he handled himself very well in a difficult situation. He had some of the English tabloid journos trying to goad him, asking if he felt he had anything to apologise for and whether indeed he was even capable of saying sorry.
He covered it well, saying, “I did what I did, if I had my time again I wouldn’t do anything different.”
At one point he started to get a bit shirty, saying that he would like to move on and talk about the future, but he got hold of himself quickly and carried on his laconic, half-smiley delivery and going over what happened when he turned into Webber. It was as if he suddenly realised that all these hacks surrounding him was a compliment to him and he rose above it. It was impressive maturity for a 22 year old.

It’s hard not to like Vettel. He has a calm, easy way about him and impressive intelligence. I asked him whether he regretted that the episode had blown open the debate about him being the favoured son at Red Bull, due to their massive investment in the young driver programme. F1 fans don’t like driver with a sense of entitlement -just ask Lewis Hamilton. He has suffered from that since McLaren nurtured him into F1. It won’t be until the end of his career, probably, that he is able to shake that off.
Vettel said that he doesn’t regret it, because he accepts that at the top of this business the media will take a view and you have to accept it and focus on the racing. He has sustained some collateral damage over this, mostly because of the reaction of Helmut Marko immediately after the incident and it’s just something he has to deal with.
The other drivers were talking today about this Montreal track and the thrill of racing close to the walls, knowing how finely to judge it. The two outstanding Montreal exponents, Hamilton and Robert Kubica had a lot to say on the subject.
As I posted in the last LG Tech Report, one of the great skills of an F1 driver is judging risk. They work their way up to the limit and every corner is about a micro-decision on how far to push their luck. In Istanbul if they make a mistake they go for a jaunt across acres of asphalt run off. Here in Montreal they hit a wall and it brings out a safety car.
It’s not often that you get the modern drivers to talk about existential subjects like risk taking. They conversation tends to be either factual or opinion. It is especially fitting that we should be discussing risk at a track named after Gilles Villeneuve, F1’s ultimate risk-taker.
Drivers take calculated gambles at every corner, based on the consequences. On a track like Montreal the consequences can be severe, as they were for Alonso in Monaco for example, and it is about closing the gap between what is comfortable and what is fast, finding the limit.
” I like when the walls are close and there is a very small margin for a mistake,” said Kubica. “It’s always more challenging and it gives you more fun to drive. I am a big fan of street circuits, but I’m also a big fan of safety because I have been through a big crash, here in Canada. Thanks to a big effort of the FIA and the teams becomes much safer and I am still here. Otherwise if would crash here ten years ago with such a big impact as I had, most probably I wouldn’t be here.”
“A lot of us like the street circuits where there is less room for error,” said Hamilton. “Here you can be really close to the walls and there is a real danger factor. The tyres grain here too and if you go off line it’s easy to crash.”
And this brings the whole discussion full circle really, because assessing risks is also a crucial factor when racing against another car, especially if it is your team mate. When you race another car the consequences of a mistake are far less severe than if you collide with your team mate. Both Webber and Vettel failed to assess those risks properly in Istanbul and that is because they were motivated by a desire to get the upper hand over each other at a vital point in the season.
We are told that they have learned from the experience, but what that really means is that they have had their risk assessment retuned by the team. The competitive tension is undoubtedly still there.
http://www.jamesallenonf1.com/
pi_82647033
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:13 schreef Zeroku het volgende:
Die OP !
Eens! Prachtige OP.
pi_82647530
Goeie OP Mooi dat de race weer terug is op de kalender
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:45:36 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_82651319
Het is lang geleden dat Le Mans en een GP in hetzelfde weekend zijn volgens mij. Ik zal dus wat heen en weer zappen tijdens de kwali
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_82651351
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:13 schreef Zeroku het volgende:
Die OP !
Inderdaad.
pi_82651426
Wordt Le Mans eindelijk eens helemaal uitgezonden op Eurosport ipv telkens een half uurtje wat updates?

Toffe OP trouwens en goed dat ie dit jaar weer op de kalander staat. Mooie baan. Een van de mooiere zelfs als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_82651495
Bijna zonder uitzondering altijd spectaculaire races hier, kijk er echt naar uit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_82651722
Nou, geen tvp dan maar, want anders wordtie verwijderd

Zin in
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_82651788
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:54 schreef franklop het volgende:
Bijna zonder uitzondering altijd spectaculaire races hier, kijk er echt naar uit
Ik kijk naar alle races uit, alleen naar sommigen meer dan anderen.

Deze hoort bij de sommigen, samen met Silverstone, Monza en Spa
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:13:02 #12
194695 franklop
Fran knock
pi_82651868
vorig jaar nog in de bandenstapels gelegen hier trouwens
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:34:46 #13
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_82652442
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:50 schreef vosss het volgende:
Wordt Le Mans eindelijk eens helemaal uitgezonden op Eurosport ipv telkens een half uurtje wat updates?
Volgens mij zenden ze dit jaar aardig wat uit. Ook op eurosport2 misschien? En hadden ze ook niet een 24h livestream?

Is er geen Le Mans topic op fok! eigenlijk?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_82652519
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:50 schreef vosss het volgende:
Wordt Le Mans eindelijk eens helemaal uitgezonden op Eurosport ipv telkens een half uurtje wat updates?

Toffe OP trouwens en goed dat ie dit jaar weer op de kalander staat. Mooie baan. Een van de mooiere zelfs als je het mij vraagt
Zend carchannel hem niet compleet uit? Volgens mij doet eurosport weer van die blokjes van een uurtje.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:56:57 #15
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_82653170
Eurosport zend alles uit, maar verdeelt over Eurosport en Eurosport 2
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:13:17 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_82656195
Canada Zoals Vosss ook al zei. Een van dé circuits waar ik echt naar uitkijk samen met Silverstone, Spa, Monza en -zeker niet vergeten- Suzuka

The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_82656589
Gaan de watjes nou zeuren dat er niet genoeg uitloopruimte is, dat de muur zo dichtbijstaat ? Zijn ze dan zo verwend door XXL asfaltzones dat ze het echte racen verleert zijn? In Suzuka klaagden ze ook al dat de baan zo smal was....:(
pi_82656791
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Canada Zoals Vosss ook al zei. Een van dé circuits waar ik echt naar uitkijk samen met Silverstone, Spa, Monza en -zeker niet vergeten- Suzuka

The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )

Ben benieuwd wie er dit jaar in terecht komt.

Er zijn 4 kampioenen: Schumacher, Alonso, Hamilton en Button.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:30:15 #19
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_82659812
Grand Prix van Canada volledig uitverkocht

Kijk, daar zitten de echte liefhebbers en niet in China, Turkije, Zuid-Korea en Bahrein.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:33:16 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82659937
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:30 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Grand Prix van Canada volledig uitverkocht

Kijk, daar zitten de echte liefhebbers en niet in China, Turkije, Zuid-Korea en Bahrein.
Inderdaad, jammer dat Eikelstein zich daar niets van aan trekt
pi_82660972
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad, jammer dat Eikelstein zich daar niets van aan trekt
Die maakt het niet uit hoeveel bezoekers er komen als er maar betaald wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:21:25 #22
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82662171
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die maakt het niet uit hoeveel bezoekers er komen als er maar betaald wordt.
Dat. Helaas.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82663637
Mooie OP weer PSM
pi_82670165
Mooie OP .

Iemand een goede (Engelse) stream?
pi_82670218
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Canada Zoals Vosss ook al zei. Een van dé circuits waar ik echt naar uitkijk samen met Silverstone, Spa, Monza en -zeker niet vergeten- Suzuka

The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )
Ow Suzuka was ik inderdaad vergeten

En de Wall of Champions is de mooiste muur van het seizoen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 16:10:28 #26
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_82670611
Training is begonnen!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_82670915
Stream iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_82670969
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[...]
The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )

Alonso mist nog in dat filmpje. Is één van zijn (toen) zeldzame fouten.
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Canadian_Grand_Prix
quote:
However, on lap 39, Alonso ran wide through a chicane and hit a wall, damaging his suspension and forcing him from the race.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 16:19:52 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82671048
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:16 schreef vosss het volgende:
Stream iemand?
http://eplsite.com/stream3.html
Wel zonder commentaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82671400
Mooie race, op een goed racecircuit
Zou idd mooi zijn als er zondag een bui valt, ergens in de race.

Met een voetbaltintje, de Gp in 2000 met Verstappen in een mooie race met een oranje helm



Neil LOVES Carrots!
pi_82674134
Petrov, Liuzzi of Alguersuari. Wie van deze zal het 't best gaan doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:25:44 #32
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_82674284
Petrov, altijd (als ie finished)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_82674870
Uitslag VT1:

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 17:47:16 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82675277
HRT zit er goed bij zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82680077
canada

morgen de kwali kijken onder het genot van bier en BBQ

iemand een stream voor VT2 straks?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_82681080
stream dood
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:19:34 #37
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_82681918
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_82683426
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Deze werkt prima: http://www.atdhe.net/2015(...)du-canada-practice-2
Thanks man, doet het idd al een tijd goed

Was Montreal nou dat circuit waar iedereen problemen kreeg met ze remmen op t eind?
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:09:54 #39
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82684305
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Thanks man, doet het idd al een tijd goed

Was Montreal nou dat circuit waar iedereen problemen kreeg met ze remmen op t eind?
Dit jaar met volgetankte auto's helemaal. Om maar te zwijgen over de Red Bull's
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82684409
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Thanks man, doet het idd al een tijd goed

Was Montreal nou dat circuit waar iedereen problemen kreeg met ze remmen op t eind?
Ja, wordt nog spannend inderdaad met die volgetankte auto's waardoor de remmen op het begin flink slijten.
Neil LOVES Carrots!
pi_82684889
mooie camerapositie zo op dat achterwiel gericht
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_82685526
Tijdens de training veel geklaag over de zachte band.. Schijnen nog geen 2 rondjes mee te gaan
Where facts are few, experts are many.
pi_82685693
ferrari is ook geen touw aan vast te knopen
pi_82685698
Uitslag VT2:

  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:06:00 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82693131
Gelukkig dat het Canada is dit weekend, kan ik 's middags lekker Le Mans kijken .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_82693783
TVP
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_82697603
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:21 schreef Burnie88 het volgende:
TVP Mooie OP
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:40:00 #48
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82700897
Mooie OP!

Bovendien erg chill dat de race precies tussen het voetballen door komt
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_82700930
Sutil staat op een leuke plek
pi_82701168
McLaren zit lekker verstoppertje te spelen, prachtig
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_82701539
Morgen omweer en regen verwacht zie ik op formula1.com en vandaag kans op regen
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_82709305
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:04 schreef Stiggie het volgende:
Morgen omweer en regen verwacht zie ik op formula1.com en vandaag kans op regen
Ik hoop dat ze bij Red Bull Racing ook zulke foutjes maken.
pi_82709474
quote:
Teams face Montreal tyre dilemma

Overnight rain and lower than expected temperatures in Montreal on Saturday morning have left teams facing a nightmare dilemma over tyre strategies for the Canadian Grand Prix - that could blow open the battle for pole position.

A number of drivers complained about bad graining on the super soft tyres in free practice on Friday, and Bridgestone chiefs think the tyre choices for qualifying will not be straightforward.

Overnight showers have washed away any rubber laid down on Friday, and the track temperature is no warmer than yesterday. Bridgestone's director of motorsport tyre development Hirohide Hamashima says current predictions are that a standard one-stop will be impossible.

Furthermore, he also thinks that with the frontrunning teams likely to opt to qualify on the medium tyre, there is a chance slower outfits may gamble on taking the supersoft option in Q3 - to get themselves at the front of the grid. That could result in a surprise car being on pole position.

"FP3 will be very, very important to compare between the option and the prime to see if the option is quick," said Hamashima. "If that is the case then maybe the grid will be interesting. Someone could take a risk with the option tyres for qualifying, and in that case we could have a little bit of a different story from the past races."

The graining experienced on Friday was caused by the tyres actually tearing, rather than excessive temperature, and Hamashima thinks the situation is on a knife-edge for teams.

"It is not normal graining because it seems the rubber is tearing, so not melting," said Hamashima. "The graining itself is a bit different, because the surface itself is very, very smooth – and smoother than two years ago. So the tyre isn't gripping, it isn't getting the proper temperature and there is no deformation - which is why the rubber tears off."

Hamashima thinks that the title-fighting teams may be forced to choose tyres that are better for the race than qualifying – with the top ten drivers having to start the race on the tyres they set their best qualifying lap on.

"I reckon it will be a minimum of two stops according to the current data," said Hamashima. "Maybe the top teams will use the supersoft in Q1 and then for Q2 and Q3, maybe they will use prime.

"With the current situation – the lap time difference between the prime and option tyre is very small. The super soft has better traction, however, it is poor with lateral support so the lap time itself is not so better. Also when the car is heavy, the option tyre is slower than the prime tyre – about 0.6 seconds."

Hamashima estimates that the current degradation prediction suggests that the medium will lose 7.0 seconds per half race distance, with the option a whopping 16.2 seconds per half race distance.

"Maybe the teams will start with the prime, then next stop prime, and then a very short stint with super soft. That looks like the best way."

When asked if anyone could risk trying a one-stop strategy, Hamashima said: "It's currently impossible. Even for very slow people, it's very, very difficult.

"In 2008 we saw the track improvement over the weekend was quite dramatic – and in that case they could use the super soft. But the current temperature is not so high, so it will be very, very difficult."
pi_82710332
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:51 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze bij Red Bull Racing ook zulke foutjes maken.
Oke die was wel dom ja
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_82711570
Uitslag VT3:

pi_82711710
Wat was er met Rosberg aan de hand?
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_82711761
quote:
Mercedes' Nico Rosberg had to sit out most of the hour with clutch issues, only getting out for a very brief run at the end, leaving him 18th.
pi_82711838
Hij zet toch een goede S1 en S2.
pi_82714867
Gek dat die sectortijden erachter niet bij t rondje lijken te horen..
Where facts are few, experts are many.
pi_82715109
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:36 schreef Atreidez het volgende:
Gek dat die sectortijden erachter niet bij t rondje lijken te horen..
Volgens mij zijn dat de snelste sectortijden p.p.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_82715124
wie heeft gewon?
pi_82715235
Massa



  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 18:50:44 #63
18653 crew  D.
pi_82715275
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:46 schreef ThePianoMan het volgende:
wie heeft gewon?
nog nie heeft begin
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:00:52 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82715631
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:04 schreef Stiggie het volgende:
Morgen omweer en regen verwacht zie ik op formula1.com en vandaag kans op regen
Mooi! Heb net ingeschakeld, even kijken of Schumacher een potje kan breken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:21:15 #65
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82716335
Waarom staat er PET ipv VET of is dat een andere rijder?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:22:13 #66
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82716353
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:21 schreef chufi het volgende:
Waarom staat er PET ipv VET of is dat een andere rijder?
edit : Petrov, maar waar is VET dan ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_82716481
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:22 schreef chufi het volgende:

[..]

edit : Petrov, maar waar is VET dan ?
Irritant is dat he, dat ze nr 1 laten zien, en dan 7 tm 24
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:30:37 #68
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82716612
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:27 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Irritant is dat he, dat ze nr 1 laten zien, en dan 7 tm 24
Ah OK Past gewoon niet op het scherm....
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_82716710
Rosberg
pi_82716806
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:50 schreef D. het volgende:

[..]

nog nie heeft begin
ok waarom zie ik plaatjes van rijdende bolides dan?
pi_82717028
Schumi p12 ...
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:43:09 #72
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82717036
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mooi! Heb net ingeschakeld, even kijken of Schumacher een potje kan breken.
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:42 schreef Trystar het volgende:
Schumi p12 ...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_82717051
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:36 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

ok waarom zie ik plaatjes van rijdende bolides dan?
...
pi_82717064
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]


[..]

!
pi_82717070
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:42 schreef Trystar het volgende:
Schumi p12 ...
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_82717121
Schumi p13 zelfs
pi_82717179
Scheiße! Zal schumi wel denken
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_82717298
haha, waarom staat er 'zelluf' achter Olav Mol ?
pi_82717819
Hamilton!
pi_82717829
Hamilton! Pole!
pi_82717830
Meesterlijke qualify
Where facts are few, experts are many.
pi_82717865
Ok, dat was leuk.

Verschillende strategieën, meerdere pitstops... belooft een mooie race te worden.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:02:45 #83
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_82717869
Lol webber, ff de wall of champions huggen
ff wachten nog
pi_82717879
Toffe qualify zeg, laatste 3 ronden
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_82717906
Lewis zonder brandstof...
pi_82717907
Hamilton zonder benzine
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:03:42 #87
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_82717918
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef Deviant1nl het volgende:
Toffe qualify zeg, laatste 3 ronden
Slecht voor mn hart dit, vooral met die bbc commentatoren.
ff wachten nog
pi_82717922
Kijk Hamilton !
pi_82717926
Haha, bovenop die wagen. geniaaaaal.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:04:16 #90
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82717940
Moet je nagaan hoe goed ze dat uitgerekend hebben. Niet handig voor de coureur, maar het zal net die paar belangrijke honderdsten schelen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:04:21 #91
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_82717943
lol Hamilton
ff wachten nog
pi_82717947
En vervolgens zelf duwen, whahaha. xD
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:04:36 #93
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_82717958
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:03 schreef Crientj het volgende:
Haha, bovenop die wagen. geniaaaaal.
duwen
ff wachten nog
pi_82717966
Hij duwt hem wel even naar de pit.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:04:44 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_82717968
Wat een beeld van Hamilton nu!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_82717969
Hij brengt m zelf wel ff terug
Where facts are few, experts are many.
pi_82718093
Whahaha HAMILTON

  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:12:03 #98
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_82719776
Jammer, dat filmpje mist nog een heel leuk stuk ervoor dat ie uitrollend bovenop ze auto zit en er op slaat alsof het een braaf paard is
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:01:18 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82725562
Hamilton reprimanded after qualifying

Saturday, June 12th 2010, 20:54 GMT
quote:
Lewis Hamilton was fined and reprimanded by the Canadian Grand Prix stewards following qualifying for the Montreal event.

Right after securing pole position, Hamilton was instructed by his McLaren team to stop the car on track as he was nearly out of fuel and some of it was still needed for the sample for the post-qualifying inspection.

Hamilton stopped his engine but kept his car moving while he seated on top of it as he celebrated his first pole of the year. He then got off the car and started pushing it.

The stewards deemed Hamilton had exceeded the maximum time set to return to the pits after the end of qualifying, and the Briton was fined USD10,000 and given a reprimand.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/84404
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')