abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:35:40 #201
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_84054105

vs

Het is maar wat je zelf wilt... Voor de lelijkheid van het papier hoef je het niet te laten hoor.
pi_84054179
Ik neem aan dat ze deze dingen in de boekwinkel gewoon hebben liggen, ik zal daar eens de verschillen bekijken, wat lekker leest. Dat is een goed idee!
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:38:11 #203
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84054231
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:37 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik neem aan dat ze deze dingen in de boekwinkel gewoon hebben liggen, ik zal daar eens de verschillen bekijken, wat lekker leest. Dat is een goed idee!
Dank je, maar daar sta ik over het algemeen wel bekend om hoor
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_84054359
Ik heb me nu dus helemaal ingschreven, de literatuurlijst uitgeprint.

Zijn er nog dingen die ik vergeet? Dingen die ik moet kopen bijvoorbeeld?
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:43:43 #205
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_84054496
Collegeblokken en pennen.
pi_84054590
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:43 schreef Kimochi het volgende:
Collegeblokken en pennen.
Ja dus aantekeningenboekjes, pennen, markeerstiften.
pi_84055125
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Steve het volgende:

[..]

Ik vind het gelige van de Kluwer prettiger lezen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
Ik ook. Het is minder fel voor je ogen (als de zon er bijv. op schijnt).
pi_84055570
Of een laptop, gebruik ik zelf ook voor de aantekeningen, en het scheelt een hoop printwerk.

Ik ga dit jaar denk ik wel de Vermande proberen.
Geen referral hier.
pi_84055724
Oooh volgens mij ben ik echt heel dom he, ik snap nu waarom sommige boeken er niet bij staan.

Er staat een kopje: Internationaal publiekrecht. En dan er schuin onder: Dit vak is alleen onderdeel van enkele schakelprogramma's

Ik hoef deze boeken dan helemaal niet te hebben natuurlijk.
pi_84056064
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef hemelsblauw het volgende:
Oooh volgens mij ben ik echt heel dom he, ik snap nu waarom sommige boeken er niet bij staan.

Er staat een kopje: Internationaal publiekrecht. En dan er schuin onder: Dit vak is alleen onderdeel van enkele schakelprogramma's

Ik hoef deze boeken dan helemaal niet te hebben natuurlijk.
Probeer goed te kijken naar Bachelor jaar 1, want anders zit je met de verkeerde boeken idd.
Geen referral hier.
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:38:09 #211
124676 RobertoCarlos
pi_84056990
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:40 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb me nu dus helemaal ingschreven, de literatuurlijst uitgeprint.

Zijn er nog dingen die ik vergeet? Dingen die ik moet kopen bijvoorbeeld?
Leuk, die gretigheid

Je hoeft niet veel dingen meer te kopen en ook al zou je iets vergeten, dan is dat zo geregeld. Mocht je alvast wat willen lezen, kun je natuurlijk gewoon in de bieb een boek van een vak gaan lezen. Of anders koop je een Sil-verslag van vorig jaar (www.silverslagen.nl) of een uittreksel van vorig jaar via tentamenbank.nl. Zoveel veranderen deze vakken nou ook weer niet dat het hele vak totaal vernieuwd wordt.

Of anders ga je alvast je college- en tentamenrooster inplannen....
pi_84057514
Ja ik kijk gewoon studiegids, en daar staan die vakken, en die staan verder ook op die lijst, dus ik neem aan dat het klopt. Ik ga ze ook gewoon nu bestellen, hopelijk heb ik ze dan lekker op tijd binnen en kan ik er een mee nemen op vakantie.
pi_84057576
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Leuk, die gretigheid

Je hoeft niet veel dingen meer te kopen en ook al zou je iets vergeten, dan is dat zo geregeld. Mocht je alvast wat willen lezen, kun je natuurlijk gewoon in de bieb een boek van een vak gaan lezen. Of anders koop je een Sil-verslag van vorig jaar (www.silverslagen.nl) of een uittreksel van vorig jaar via tentamenbank.nl. Zoveel veranderen deze vakken nou ook weer niet dat het hele vak totaal vernieuwd wordt.

Of anders ga je alvast je college- en tentamenrooster inplannen....
Dat zijn goede tips!

Ik heb nog geen rooster, moet mijn diploma nog voor autustus opsturen, daar kwam ik gelukkig pas achter nadat ik had gemaild met de universiteit.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:00:29 #214
124676 RobertoCarlos
pi_84058026
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:50 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Dat zijn goede tips!

Ik heb nog geen rooster, moet mijn diploma nog voor autustus opsturen, daar kwam ik gelukkig pas achter nadat ik had gemaild met de universiteit.
Het echte rooster staat er idd nog niet op, maar dat zou hier moeten komen:
http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/sg/
Wel is er al een concept-roosterschema met de indeling van de vakken:
http://media.leidenuniv.nl/legacy/roosterschema-ba-10-11.xls.pdf

Hopelijk ga je de studie leuk vinden
pi_84058194
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Steve het volgende:

[..]

Ik vind het gelige van de Kluwer prettiger lezen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
Eens. De Kluwer heeft een soort chique bijbel-papier, terwijl het papier van de Vermande 'gewoon' wit is. En de Wet is toch iets speciaals .

In Leiden gebruiken overigens vrijwel alle docenten de Kluwer, waarmee de Vermande-gebruikers gelijk achter staan, zeker in het eerste jaar als de docent gewoon het paginanummer noemt met het artikel.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_84058326
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het echte rooster staat er idd nog niet op, maar dat zou hier moeten komen:
http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/sg/
Wel is er al een concept-roosterschema met de indeling van de vakken:
http://media.leidenuniv.nl/legacy/roosterschema-ba-10-11.xls.pdf

Hopelijk ga je de studie leuk vinden

Jaa ik hoop het ook, anders heb ik een fout gemaakt met kiezen.

Ja, ik ga het in Amsterdam doen niet in Leiden, al twijfelde ik wel die twee steden.
pi_84058383
Er is alleen 1 boek die wel op de lijst staat, maar niet op de lijst van de boekenwinkel. Dat is dan weer een beetje jammer.
pi_84060211
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:06 schreef hemelsblauw het volgende:
Er is alleen 1 boek die wel op de lijst staat, maar niet op de lijst van de boekenwinkel. Dat is dan weer een beetje jammer.
Welke is dat?
pi_84061999
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Welke is dat?
Deze:

M.B.M. Loos en D.L.M.T. Dankers-Hagenaars (red.), Jurisprudentie Aansprakelijkheidsrecht en Contractenrecht, Boom Juridische Uitgevers, 2010
pi_84063713
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:03 schreef Orbis het volgende:

[..]

Eens. De Kluwer heeft een soort chique bijbel-papier, terwijl het papier van de Vermande 'gewoon' wit is. En de Wet is toch iets speciaals .

In Leiden gebruiken overigens vrijwel alle docenten de Kluwer, waarmee de Vermande-gebruikers gelijk achter staan, zeker in het eerste jaar als de docent gewoon het paginanummer noemt met het artikel.
Wat vreemd dat ze dat doen. In Rotterdam wordt er nooit over paginanummers gesproken, het lijkt me niet bevorderlijk voor het inzicht in de structuur van het recht.
Geen referral hier.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:03:32 #221
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84064494
Bij ons hebben ze nooit gebruik gemaakt van paginanummers.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_84065749
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:14 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Deze:

M.B.M. Loos en D.L.M.T. Dankers-Hagenaars (red.), Jurisprudentie Aansprakelijkheidsrecht en Contractenrecht, Boom Juridische Uitgevers, 2010
Hmm nee die heb ik ook niet. Ik heb nog een paar boeken hier liggen uit het eerste en tweede jaar, vandaar
pi_84065802
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wat vreemd dat ze dat doen. In Rotterdam wordt er nooit over paginanummers gesproken, het lijkt me niet bevorderlijk voor het inzicht in de structuur van het recht.
Het is anders wel makkelijk als je met de werkgroep een artikel moet gaan bekijken, dat iedereen snel de juiste pagina voor zich heeft
pi_84067359
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:26 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Het is anders wel makkelijk als je met de werkgroep een artikel moet gaan bekijken, dat iedereen snel de juiste pagina voor zich heeft
Precies. In de hoorcolleges worden uiteraard geen paginanummers gebruikt, maar met name in de eerste paar werkgroepen helpt het wel voor het tempo als niet iedereen keer op keer de opbouw van de specifieke wet en de wetbundel zelf moet doorgronden.
Maar goed, op de langere termijn moet het uiteraard niet nodig zijn.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_84100388
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi, ik ga dit vanaf september doen aan de uva.
Verstandig!
quote:
Maar ik ben nu bezig met die literatuurlijst, ik wil die boeken graag nu bestellen.
Maar die lijst op de site van de boekenwinkel komt niet overeen.

Hoe komen jullie aan de boeken?
De boekhandel Selexyz op het Koningsplein. Heeft vóór het begin van het collegejaar alles wat je nodig hebt op voorraad. Zelfs geordend, één tafel per jaar, dus voor de bachelor pak je gewoon alle boeken die op de desbetreffende tafel liggen en je bent klaar. Behalve de readers e.d., die hebben ze niet (en mijn god, wat zijn die dingen overpriced )
quote:
En wat is een ongeannoteerde wettenbundel?
Je mag er niks bijschrijven, maar als er al iets is bijgeschreven als je hem nieuw koopt zou ik even terug gaan naar de winkel
quote:
Ik zag trouwens dat ik keuze had tussen twee, welke kiezen?
De Kluwer. Dat blauwe kreng is lelijk.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:29:43 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84100505
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:26 schreef DonJames het volgende:

Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_84107914
Ik had een 5 voor strafrecht en ik kon niet naar de inzage. En nu ben ik boos want ik dacht dat ie best goed ging.
pi_84108023
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had een 5 voor strafrecht en ik kon niet naar de inzage. En nu ben ik boos want ik dacht dat ie best goed ging.
Rotterdam?
Geen referral hier.
pi_84108587
Nee Nijmegen.
pi_84125185
Meld me hier ook maar even.

Dit jaar begonnen met rechten als tweede studie aan de UvA. Net m'n herkansing van strafrecht terug; een 7.

Hetgeen betekent dat ik mijn propedeuse heb gehaald
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 11:34:42 #231
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_84125739
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:19 schreef Teteteterek het volgende:
Meld me hier ook maar even.

Dit jaar begonnen met rechten als tweede studie aan de UvA. Net m'n herkansing van strafrecht terug; een 7.

Hetgeen betekent dat ik mijn propedeuse heb gehaald
Gefeliciteerd

Ik ben nu door naar jaar 2 (Utrecht) met 45 van de 60 punten. Laatste 2 vakken niet gehaald (Kernvak privaatrecht en kernvak sbr), tis jammer maar ik lig er niet wakker van. Kon de motivatie niet meer opbrengen, totaal geen energie meer en zwaar aan vakantie toe. Komt omdat het gewoon een zwaar klotejaar is geweest, ben emotioneel uitgeput. Maar volgend jaar ga ik er gewoon weer tegenaan en ik vertrouw erop dat het helemaal goedkomt.
pi_84132428
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Verstandig!
[..]

De boekhandel Selexyz op het Koningsplein. Heeft vóór het begin van het collegejaar alles wat je nodig hebt op voorraad. Zelfs geordend, één tafel per jaar, dus voor de bachelor pak je gewoon alle boeken die op de desbetreffende tafel liggen en je bent klaar. Behalve de readers e.d., die hebben ze niet (en mijn god, wat zijn die dingen overpriced )
[..]

Je mag er niks bijschrijven, maar als er al iets is bijgeschreven als je hem nieuw koopt zou ik even terug gaan naar de winkel
[..]

Jij doet het ook in Amsterdam?

Ja, dan moet ik die boeken dus in Amsterdam gaan halen enz, dat zie ik niet zo zitten. Heb liever dat ze die gewoon hier bezorgen.

En die readers, wat is dat precies? Ik dacht juist dat die niet zo duur zouden zijn, maar ze zijn dus duur? Is het niet gewoon zo een papieren boekje?
pi_84132814
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:20 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Ja, dan moet ik die boeken dus in Amsterdam gaan halen enz, dat zie ik niet zo zitten. Heb liever dat ze die gewoon hier bezorgen.

En die readers, wat is dat precies? Ik dacht juist dat die niet zo duur zouden zijn, maar ze zijn dus duur? Is het niet gewoon zo een papieren boekje?
Readers zijn inderdaad papieren boekjes, soms zijn ze vrij dik, met daarin een aantal teksten die moeten worden geleerd voor het tentamen. De teksten zijn in readers gezet omdat het hele boek kopen niet nodig was of omdat het echt een op zichzelf staande tekst was waar de professoren alleen bij konden. Verder moet je waarschijnlijk ook nog werkgroepopdrachtenboekjes aanschaffen. De prijs van beiden varieert meestal zo tussen de 10 en 20 euro.
pi_84132972
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:31 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Readers zijn inderdaad papieren boekjes, soms zijn ze vrij dik, met daarin een aantal teksten die moeten worden geleerd voor het tentamen. De teksten zijn in readers gezet omdat het hele boek kopen niet nodig was of omdat het echt een op zichzelf staande tekst was waar de professoren alleen bij konden. Verder moet je waarschijnlijk ook nog werkgroepopdrachtenboekjes aanschaffen. De prijs van beiden varieert meestal zo tussen de 10 en 20 euro.
Oooh leuk, wat voor opdrachten staan er in? Leuke? Ben erg benieuwd.

Oh oke, dat is niet zo duur, ik dacht met duur echt 60 euro ofzo.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:23:40 #235
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_84134838
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:34 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Ik heb ook een reader gehad van 60 euro, maar dat was dan wel het enige boek wat je gebruikte voor dat vak (juridische schrijfvaardigheid in dit geval).
pi_84136038
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:34 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Meestal zijn het vragen die betrekking hebben op de stof die je die week hebt moeten bestuderen. Ik vond de opdrachten in vergelijking met de tentamens niet bepaald moeilijk.
pi_84137551
Readers van 10-20 euro zijn helaas zwaar in de minderheid bij de uva. Bij de 10-puntenvakken zijn ze sowieso mega dik( grootste gedeelte is tekst dat letterlijk gescand is uit andere tekstboeken), wat betekent dat ze rond de 60-70 euro zijn p.s. Ik geloof voor het eerstejaar in totaal zo'n 200-250 euro

Achteraf gezien had ik daar behoorlijk wat geld mee kunnen besparen want ik heb ze sporadisch gebruikt.
pi_84137720
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef Teteteterek het volgende:
Readers van 10-20 euro zijn helaas zwaar in de minderheid bij de uva. Bij de 10-puntenvakken zijn ze sowieso mega dik( grootste gedeelte is tekst dat letterlijk gescand is uit andere tekstboeken), wat betekent dat ze rond de 60-70 euro zijn p.s. Ik geloof voor het eerstejaar in totaal zo'n 200-250 euro

Achteraf gezien had ik daar behoorlijk wat geld mee kunnen besparen want ik heb ze sporadisch gebruikt.
Allemachtig, wat een bedragen
pi_84138013
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:43 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Verkoopwaarde is ook 0 want ze veranderen elk jaar
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:04:43 #240
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_84138515
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:43 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Het is met name kopieervergoeding die moet worden betaald, voor de auteurs van de artikelen die er in gekopieerd worden.
Nulla verba sed acta
pi_84139940
En hebben ze wel een harde kaft? Of kreukelen ze ook snel?
pi_84140512
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:49 schreef hemelsblauw het volgende:
Meestal niet, wat de harde kaft betreft dan. Het kreukelen hangt af van de manier waarop je er mee omgaat.
Geen referral hier.
pi_84140704
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:20 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Ja, maar ik studeer in deeltijd (alleen dan wel in voltijdtempo).
quote:
Okee, als je niet in Amsterdam woont is dat misschien makkelijker. Of maak er een leuk dagje van in onze mooie hoofdstad! Kan je gelijk kijken waar de JoHo is, daar verkopen ze de uittreksels (van wisselende kwaliteit)
quote:
Wat hierboven is gezegd, ik vind het allemaal behoorlijk prijzig voor een paar gekopieerde blaadjes (maar aangezien ik het niet zelf hoef te betalen kan ik er ook niet wakker van liggen..).
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:49 schreef hemelsblauw het volgende:
De dikkere hebben zo'n doorzichtig plastic kaftje, kreukelen doen ze niet zo snel bij mij (en zo zuinig ben ik er niet op).
pi_84141971
Die JOHO samenvattingen zijn echt crap vind ik. Sommige arresten kloppen ook voor geen moer Readers zijn inderdaad chill geprijsd. Vind het ook idioot dat je er dik voor betaald, maar dat sommige tekst niet eens fatsoenlijk gekopierd wordt/de ene pagina horizontaal gelezen moet worden en de andere verticaal
pi_84168048
Oeh klinkt lekker positief alles over die readers.
pi_84168829
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:14 schreef hemelsblauw het volgende:
Oeh klinkt lekker positief alles over die readers.
Als je er voor kiest om intensief onderwijs te volgen, wat inhoudt dat je elke week huiswerk moet maken (dat wordt gecontroleerd), dan heb je die readers zeker weten nodig.

Het tweede semester heb ik dat allemaal links laten liggen en is het behoorlijk zonde van het geld gebleken.
pi_84170132
Maar leer je niet meer van intensief onderwijs?
pi_84170146
Sorry alvast voor mijn 10000000 vragen, ik heb er gewoon heel erg veel zin in.
pi_84170945
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:42 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar leer je niet meer van intensief onderwijs?
Tuurlijk. Ik zou het je ook zeker aanraden om dat te gaan doen. Je haalt de tentamens zo veel makkelijker als je alles al gelezen/gedaan hebt... dat spreekt natuurlijk voor zich. Ik doe echter twee studies en daarnaast merkte ik dat het ook wel red door een dag van te voren te leren
pi_84175298
hii Hemelsblauw,

hoe kom je aan die Literatuurlijst ?
pi_84175956
Via de site.

Ga jij hetzelfde als ik doen?

Ik doe het nu via mn telefoon dus kan even niet kopieren.

Maar het staat op de site, google even op: uva rechtsgeleerdheid nieuwe studenten. Daar staat het geloof ik bij.
pi_84176027
Dan dus de eerste kiezen, en dan zie je het gelijk.
pi_84176429
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:19 schreef hemelsblauw het volgende:
Via de site.

Ga jij hetzelfde als ik doen?

Ik doe het nu via mn telefoon dus kan even niet kopieren.

Maar het staat op de site, google even op: uva rechtsgeleerdheid nieuwe studenten. Daar staat het geloof ik bij.
Oja zag het net al, toch bedankt! Jep ga heeel waarschijnlijk hetzelfde als jou doen woon jij lekker dichtbij adam?
pi_84178938
Nee, als ik daar vanaf hier wil komen duurt dat heeeel lang haha.
Als ik daar om 9 uur wil zijn moet ik hier om 6 uur weg haha.

Maaaar leuk dat jij hetzelfde gaat doen! Al zullen er wel heeel veel mensen zijn die dat doen.
pi_84188221
Alle nieuwe studenten die vorig jaar aan de UvA beginnen, ik begin ook daarzo (opnieuw). Mijn jaar in utrecht is dramatisch afgelopen waardoor ik naar de volgende stad moet verkassen. Heb mijn inschrijving zo goed als rond, moet alleen nog de betaalmachteging op de bus gooien. Er staat dat we al iets verplichts hebben op 30/31 augustus, weet iemand wat dit is?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_84225870
GDPP, gefeliciteerd, wat een mooi cijfer!
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Yes.

En vanaf september dus "officieel" belastingadviseur

Jij ook van harte.

Ik heb nu een stok achter de deur om snel af te studeren. Ook ik heb per 1 oktober nl. een baan!
Hoewel het afstuderen geen dealbreaker is, zie ik mezelf niet zo snel de scriptie meer afronden zodra ik ben begonnen met die baan...
  maandag 19 juli 2010 @ 14:16:17 #257
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_84233905
... en na de hel die afstudeerscriptie heet (tegelijkertijd met drukste co-schap van de studie) wordt het dus in september beginnen met de master in deeltijd, met ook nog snel een paar voltijd vakken om zo niet veel langer dan 1.33 jaar over de studie te hoeven doen ipv 2 jaar.

ondertussen ook nog m'n tweede doctoraal gnk binnenhengelen en de artsenbul, zodat de weg naar promotie open staat.

en dan heb ik eindelijk net zoveel titels als m'n pa
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_84236802
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:22 schreef dreamzk het volgende:
Alle nieuwe studenten die vorig jaar aan de UvA beginnen, ik begin ook daarzo (opnieuw). Mijn jaar in utrecht is dramatisch afgelopen waardoor ik naar de volgende stad moet verkassen. Heb mijn inschrijving zo goed als rond, moet alleen nog de betaalmachteging op de bus gooien. Er staat dat we al iets verplichts hebben op 30/31 augustus, weet iemand wat dit is?
Genieten van de laatste dag van augustus natuurlijk. Daarna komt de r weer in de maand.
  maandag 19 juli 2010 @ 16:26:46 #259
57434 Marloes
Digital Love
pi_84238488
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:40 schreef cinnamongirl het volgende:
GDPP, gefeliciteerd, wat een mooi cijfer!
[..]

Jij ook van harte.

Ik heb nu een stok achter de deur om snel af te studeren. Ook ik heb per 1 oktober nl. een baan!
Hoewel het afstuderen geen dealbreaker is, zie ik mezelf niet zo snel de scriptie meer afronden zodra ik ben begonnen met die baan...
Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_84239587
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:26 schreef Marloes het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?

Dank je!
Ik ga werken bij de Raad van State. Als jurist ondersteun je de hoogste bestuursrechter, door bestuursrechtelijke geschillen te beoordelen en conceptuitspraken te schrijven. Mijn ideale baan: Ik ben echt iemand die dingen helemaal wil uitpluizen, maar wil niet de wetenschap in. Ik heb vorige week mijn aanstelling gekregen: vreemd, omdat ik niet hoefde te tekenen
Na meer dan 10 jaar bedrijfsleven ben ik nu dus rijksambtenaar...
pi_84242194
Ik heb mijn bachelor binnen !
  maandag 19 juli 2010 @ 17:54:03 #262
124676 RobertoCarlos
pi_84242307
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef Rucebo het volgende:
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
pi_84246774
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef Rucebo het volgende:

Gefeliciteerd! Goed nieuws hier, tegenwoordig!
pi_84255330
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Goed nieuws hier, tegenwoordig!
Bedankt . Het zal de tijd van het jaar zijn ook .
pi_84256319
*meld*

September start ik aan de uva.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:36:18 #266
124676 RobertoCarlos
pi_84256951
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
*meld*

Ondanks dat je niet naar de beste uni gaat: toch welkom
pi_84257067
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ondanks dat je niet naar de beste uni gaat: toch welkom
Thanks, maar wel in de leukste stad!
pi_84271332
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:38 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

Thanks, maar wel in de leukste stad!
OMHP
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:24:18 #269
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_84271609
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:22 schreef dreamzk het volgende:
Goed van je dat je niet opgeeft in ieder geval! Ik hoop voor je dat het allemaal wat beter gaat in Amsterdam!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:53:00 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84272847
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:18 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

OMHP
Voor zolang het duurt.
ATM te druk ook

Lekker zuur bezig ben ik weer.
Bis bis bis
pi_84272870
Je hebt wel gelijk. Vorig jaar in 't begin dat je verplicht door die figuren met die gele banden om hun arm(SS flashback ) door de nooduitgang naar buiten werd gedirigeerd
pi_84295876
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:53 schreef TiMPiN het volgende:
Je hebt wel gelijk. Vorig jaar in 't begin dat je verplicht door die figuren met die gele banden om hun arm(SS flashback ) door de nooduitgang naar buiten werd gedirigeerd
De colleges staan niet voor niets online hea
pi_84302355
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
*meld*

Ik ook!
pi_84332730
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:55 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

De colleges staan niet voor niets online hea
Klopt Wist ik in 't begin ook niet
pi_84339614
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 05:58 schreef hemelsblauw het volgende:

[..]

Ik ook!
Leuk!!

Vandaag collegebundels binnen gekregen.. Ziet er leuk uit Maakt niet uit, nu eerst genieten, morgen naar New York!
pi_84343075
Wat? Wat zijn dat? Ik heb helemaal niets gekregen. : (
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:41:05 #277
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84344675
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 02:47 schreef hemelsblauw het volgende:
Wat? Wat zijn dat? Ik heb helemaal niets gekregen. : (
Wettenbundels. Misschien omdat je ze zelf moet kopen
Bis bis bis
pi_84351131
aan de mensen die ook aan de UvA gaan beginnen....
Bestellen jullie nu alle boeken al?
Of kan je ze ook gewoon bij de vereniging aan het begin v.h jaar kopen?
pi_84353264
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:26 schreef Woman1 het volgende:
aan de mensen die ook aan de UvA gaan beginnen....
Bestellen jullie nu alle boeken al?
Of kan je ze ook gewoon bij de vereniging aan het begin v.h jaar kopen?
De eerste collegeweek heb je de hele week de tijd om ze te kopen in de kelder van de oudemanhuispoort.

Echt waanzin om ze nú al te bestellen.
pi_84412836
Ik was dit topic al 6 pagina's lang kwijt zonder het door te hebben :').

Edit: ik heb nog wat boeken voor het 1e en 2e jaar in Leiden te koop staan.
pi_84420093
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:52 schreef -Trinity- het volgende:
Ik was dit topic al 6 pagina's lang kwijt zonder het door te hebben :').

Edit: ik heb nog wat boeken voor het 1e en 2e jaar in Leiden te koop staan.
Ohhhh fotopikker. 6:162 BW :{w

:P
pi_84427697
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:31 schreef xxiessiexx het volgende:
Ohhhh fotopikker. 6:162 BW :{w

:P

Eerste hit op google :').
pi_84436453
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 06:05 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Eerste hit op google :').
:o Ik word een beroemd fotograaf!
pi_84631694
Weet iemand hier van de UvA hoe dat gaat met het wel of niet aanvragen van je propedeuse?

Het is nu bijna augustus en ik heb nog geen enkel bericht gehad of op een andere manier enige informatie kunnen vergaren op internet..
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:24:50 #285
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84631769
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef Teteteterek het volgende:
Weet iemand hier van de UvA hoe dat gaat met het wel of niet aanvragen van je propedeuse?

Het is nu bijna augustus en ik heb nog geen enkel bericht gehad of op een andere manier enige informatie kunnen vergaren op internet..
Je krijgt geen P.

Je bachelor wordt ook niet uitgereikt, die kan je ophalen (als je rechtsgeleerdheid doet that is) Massa is kassa hé
Bis bis bis
pi_84632931
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je krijgt geen P.

Je bachelor wordt ook niet uitgereikt, die kan je ophalen (als je rechtsgeleerdheid doet that is) Massa is kassa hé
Oke prima

Opzich wel opmerkelijk, ik doe ook algemene ecenomie en daar kreeg ik wel een papiertje na het eerste jaar. Terwijl dat ook een behoorlijke massa-studie is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:57:10 #287
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84633123
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:52 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Oke prima

Opzich wel opmerkelijk, ik doe ook algemene ecenomie en daar kreeg ik wel een papiertje na het eerste jaar. Terwijl dat ook een behoorlijke massa-studie is.
Als je 60 punten hebt behaald krijg je overigens automatisch een overzicht per post, met de behaalde cijfers.
Bis bis bis
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:55:34 #288
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_84636862
Ik kreeg ook een lekker persoonlijk briefje van de RUG. Een positief studieadvies omdat ik 65 EC's heb, maar wel met de waarschuwing dat ik binnen 2 jaar mijn propedeuse moet halen. Als ze even zouden kijken waar die 65 EC's wegkomen zouden ze zien dat ik mijn propedeuse al heb.

Overigens kom ik er ook nu pas achter dat dat BSA op de RUG er toch doorgedrukt is :') En dat geldt ook meteen voor studenten die al studeerden voordat het BSA in is gevoerd? Erg fijn..
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:26:13 #289
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_84637976
Nou, ik heb ook een positief studieadvies binnen *O*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:28:38 #290
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_84690014
tvp

nederlands recht op de RU hier :)
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_84690333
Akelig stil hier de laatste tijd :7
pi_84693252
er wordt te weinig gedrnken
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:45:52 #293
124676 RobertoCarlos
pi_84695912
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:55 schreef aaipod het volgende:
Ik kreeg ook een lekker persoonlijk briefje van de RUG. Een positief studieadvies omdat ik 65 EC's heb, maar wel met de waarschuwing dat ik binnen 2 jaar mijn propedeuse moet halen. Als ze even zouden kijken waar die 65 EC's wegkomen zouden ze zien dat ik mijn propedeuse al heb.
Ik ben iig blij met dit bericht. Dat ze niet alleen aan de UL zo lopen te prutsen met de administratie geeft mij iig troost. :{ Kan me er ook behoorlijk aan ergeren. Als ze nou eerst eens zorgen dat hun eigen administratie op orde is, voordat ze zo geil een BSA invoeren...
k heb voor de grap eens zitten kijken op de site maar idd geen overgangsregeling oid gevonden. Strikt genomen mogen ze de OER elk jaar aanpassen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat studenten niet gaan klagen..

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertoCarlos op 31-07-2010 12:29:13 ]
pi_84698443
Voor zover ik weet is het BSA aan de RuG nog niet echt ingevoerd. In die zin dat je er gewoon door mag blijven prutsen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:34:54 #295
124676 RobertoCarlos
pi_84699022
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:34 schreef Maharbal het volgende:
Akelig stil hier de laatste tijd :7
Ouderejaars laten het afweten.... :Y ;)
pi_84713666
Ik heb iig zin in het nieuwe jaar. Moet één vak nog halen van het eerste jaar, maar dat mag geen probleem zijn, heb daar gewoon te weinig aandacht aan besteed.
Geen referral hier.
pi_84713811
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ouderejaars laten het afweten.... :Y ;)
Ik was op vakantie en ondertussen een baan aan het regelen, disculpatie dus!
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:34:56 #298
124676 RobertoCarlos
pi_84732687
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik was op vakantie en ondertussen een baan aan het regelen, disculpatie dus!
Ik bedoel jou nou net dus niet ;) wel al die anderen die je eerst altijd langs zag komen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:36:19 #299
124676 RobertoCarlos
pi_84732726
Even iets anders: als ik mij voor het voor het volgend jaar opnieuw wil inschrijven voor Rechten, moet dat dan via Studielink of kan dat ook gewoon alleen via het inschrijfformulier dat ik van de Universiteit heb gekregen?
pi_84732739
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik bedoel jou nou net dus niet ;) wel al die anderen die je eerst altijd langs zag komen.
:Y)

Vraag me af of ik dit jaar nieuwe wetboeken moet kopen....Ik heb ze nog van vorig jaar, en ik heb eigenlijk geen nieuwe dingen nodig (heb uberhaupt geen vakken meer nu die niet fiscaal zijn).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')