Dank je, maar daar sta ik over het algemeen wel bekend om hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:37 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik neem aan dat ze deze dingen in de boekwinkel gewoon hebben liggen, ik zal daar eens de verschillen bekijken, wat lekker leest. Dat is een goed idee!
Ik ook. Het is minder fel voor je ogen (als de zon er bijv. op schijnt).quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind het gelige van de Kluwer prettiger lezen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
Probeer goed te kijken naar Bachelor jaar 1, want anders zit je met de verkeerde boeken idd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef hemelsblauw het volgende:
Oooh volgens mij ben ik echt heel dom he, ik snap nu waarom sommige boeken er niet bij staan.
Er staat een kopje: Internationaal publiekrecht. En dan er schuin onder: Dit vak is alleen onderdeel van enkele schakelprogramma's
Ik hoef deze boeken dan helemaal niet te hebben natuurlijk.
Leuk, die gretigheidquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:40 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb me nu dus helemaal ingschreven, de literatuurlijst uitgeprint.
Zijn er nog dingen die ik vergeet? Dingen die ik moet kopen bijvoorbeeld?
Dat zijn goede tips!quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Leuk, die gretigheid![]()
Je hoeft niet veel dingen meer te kopen en ook al zou je iets vergeten, dan is dat zo geregeld. Mocht je alvast wat willen lezen, kun je natuurlijk gewoon in de bieb een boek van een vak gaan lezen. Of anders koop je een Sil-verslag van vorig jaar (www.silverslagen.nl) of een uittreksel van vorig jaar via tentamenbank.nl. Zoveel veranderen deze vakken nou ook weer niet dat het hele vak totaal vernieuwd wordt.
Of anders ga je alvast je college- en tentamenrooster inplannen....![]()
Het echte rooster staat er idd nog niet op, maar dat zou hier moeten komen:quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:50 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Dat zijn goede tips!
Ik heb nog geen rooster, moet mijn diploma nog voor autustus opsturen, daar kwam ik gelukkig pas achter nadat ik had gemaild met de universiteit.
Eens. De Kluwer heeft een soort chique bijbel-papier, terwijl het papier van de Vermande 'gewoon' wit is. En de Wet is toch iets speciaalsquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind het gelige van de Kluwer prettiger lezen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het echte rooster staat er idd nog niet op, maar dat zou hier moeten komen:
http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/sg/
Wel is er al een concept-roosterschema met de indeling van de vakken:
http://media.leidenuniv.nl/legacy/roosterschema-ba-10-11.xls.pdf
Hopelijk ga je de studie leuk vinden![]()
Welke is dat?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:06 schreef hemelsblauw het volgende:
Er is alleen 1 boek die wel op de lijst staat, maar niet op de lijst van de boekenwinkel. Dat is dan weer een beetje jammer.
Deze:quote:
Wat vreemd dat ze dat doen. In Rotterdam wordt er nooit over paginanummers gesproken, het lijkt me niet bevorderlijk voor het inzicht in de structuur van het recht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:03 schreef Orbis het volgende:
[..]
Eens. De Kluwer heeft een soort chique bijbel-papier, terwijl het papier van de Vermande 'gewoon' wit is. En de Wet is toch iets speciaals.
In Leiden gebruiken overigens vrijwel alle docenten de Kluwer, waarmee de Vermande-gebruikers gelijk achter staan, zeker in het eerste jaar als de docent gewoon het paginanummer noemt met het artikel.
Hmm nee die heb ik ook niet. Ik heb nog een paar boeken hier liggen uit het eerste en tweede jaar, vandaarquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:14 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Deze:
M.B.M. Loos en D.L.M.T. Dankers-Hagenaars (red.), Jurisprudentie Aansprakelijkheidsrecht en Contractenrecht, Boom Juridische Uitgevers, 2010
Het is anders wel makkelijk als je met de werkgroep een artikel moet gaan bekijken, dat iedereen snel de juiste pagina voor zich heeftquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat vreemd dat ze dat doen. In Rotterdam wordt er nooit over paginanummers gesproken, het lijkt me niet bevorderlijk voor het inzicht in de structuur van het recht.
Precies. In de hoorcolleges worden uiteraard geen paginanummers gebruikt, maar met name in de eerste paar werkgroepen helpt het wel voor het tempo als niet iedereen keer op keer de opbouw van de specifieke wet en de wetbundel zelf moet doorgronden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het is anders wel makkelijk als je met de werkgroep een artikel moet gaan bekijken, dat iedereen snel de juiste pagina voor zich heeft
Verstandig!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi, ik ga dit vanaf september doen aan de uva.
De boekhandel Selexyz op het Koningsplein. Heeft vóór het begin van het collegejaar alles wat je nodig hebt op voorraad. Zelfs geordend, één tafel per jaar, dus voor de bachelor pak je gewoon alle boeken die op de desbetreffende tafel liggen en je bent klaar. Behalve de readers e.d., die hebben ze niet (en mijn god, wat zijn die dingen overpricedquote:Maar ik ben nu bezig met die literatuurlijst, ik wil die boeken graag nu bestellen.
Maar die lijst op de site van de boekenwinkel komt niet overeen.
Hoe komen jullie aan de boeken?
Je mag er niks bijschrijven, maar als er al iets is bijgeschreven als je hem nieuw koopt zou ik even terug gaan naar de winkelquote:En wat is een ongeannoteerde wettenbundel?
De Kluwer. Dat blauwe kreng is lelijk.quote:Ik zag trouwens dat ik keuze had tussen twee, welke kiezen?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:26 schreef DonJames het volgende:
De Kluwer. Dat blauwe kreng is lelijk.
Rotterdam?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had een 5 voor strafrecht en ik kon niet naar de inzage. En nu ben ik boos want ik dacht dat ie best goed ging.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:19 schreef Teteteterek het volgende:
Meld me hier ook maar even.
Dit jaar begonnen met rechten als tweede studie aan de UvA. Net m'n herkansing van strafrecht terug; een 7.
Hetgeen betekent dat ik mijn propedeuse heb gehaald
Jij doet het ook in Amsterdam?quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Verstandig!![]()
[..]
De boekhandel Selexyz op het Koningsplein. Heeft vóór het begin van het collegejaar alles wat je nodig hebt op voorraad. Zelfs geordend, één tafel per jaar, dus voor de bachelor pak je gewoon alle boeken die op de desbetreffende tafel liggen en je bent klaar. Behalve de readers e.d., die hebben ze niet (en mijn god, wat zijn die dingen overpriced)
[..]
Je mag er niks bijschrijven, maar als er al iets is bijgeschreven als je hem nieuw koopt zou ik even terug gaan naar de winkel
[..]
De Kluwer. Dat blauwe kreng is lelijk.
Readers zijn inderdaad papieren boekjes, soms zijn ze vrij dik, met daarin een aantal teksten die moeten worden geleerd voor het tentamen. De teksten zijn in readers gezet omdat het hele boek kopen niet nodig was of omdat het echt een op zichzelf staande tekst was waar de professoren alleen bij konden. Verder moet je waarschijnlijk ook nog werkgroepopdrachtenboekjes aanschaffen. De prijs van beiden varieert meestal zo tussen de 10 en 20 euro.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:20 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Jij doet het ook in Amsterdam?
Ja, dan moet ik die boeken dus in Amsterdam gaan halen enz, dat zie ik niet zo zitten. Heb liever dat ze die gewoon hier bezorgen.
En die readers, wat is dat precies? Ik dacht juist dat die niet zo duur zouden zijn, maar ze zijn dus duur? Is het niet gewoon zo een papieren boekje?
Oooh leuk, wat voor opdrachten staan er in? Leuke? Ben erg benieuwd.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Readers zijn inderdaad papieren boekjes, soms zijn ze vrij dik, met daarin een aantal teksten die moeten worden geleerd voor het tentamen. De teksten zijn in readers gezet omdat het hele boek kopen niet nodig was of omdat het echt een op zichzelf staande tekst was waar de professoren alleen bij konden. Verder moet je waarschijnlijk ook nog werkgroepopdrachtenboekjes aanschaffen. De prijs van beiden varieert meestal zo tussen de 10 en 20 euro.
Ik heb ook een reader gehad van 60 euro, maar dat was dan wel het enige boek wat je gebruikte voor dat vak (juridische schrijfvaardigheid in dit geval).quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:34 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Oooh leuk, wat voor opdrachten staan er in? Leuke? Ben erg benieuwd.
Oh oke, dat is niet zo duur, ik dacht met duur echt 60 euro ofzo.
Meestal zijn het vragen die betrekking hebben op de stof die je die week hebt moeten bestuderen. Ik vond de opdrachten in vergelijking met de tentamens niet bepaald moeilijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:34 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Oooh leuk, wat voor opdrachten staan er in? Leuke? Ben erg benieuwd.
Oh oke, dat is niet zo duur, ik dacht met duur echt 60 euro ofzo.
Allemachtig, wat een bedragenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef Teteteterek het volgende:
Readers van 10-20 euro zijn helaas zwaar in de minderheid bij de uva. Bij de 10-puntenvakken zijn ze sowieso mega dik( grootste gedeelte is tekst dat letterlijk gescand is uit andere tekstboeken), wat betekent dat ze rond de 60-70 euro zijn p.s. Ik geloof voor het eerstejaar in totaal zo'n 200-250 euro
Achteraf gezien had ik daar behoorlijk wat geld mee kunnen besparen want ik heb ze sporadisch gebruikt.
Verkoopwaarde is ook 0 want ze veranderen elk jaarquote:
Het is met name kopieervergoeding die moet worden betaald, voor de auteurs van de artikelen die er in gekopieerd worden.quote:
Meestal niet, wat de harde kaft betreft dan. Het kreukelen hangt af van de manier waarop je er mee omgaat.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:49 schreef hemelsblauw het volgende:
En hebben ze wel een harde kaft? Of kreukelen ze ook snel?
Ja, maar ik studeer in deeltijd (alleen dan wel in voltijdtempo).quote:
Okee, als je niet in Amsterdam woont is dat misschien makkelijker. Of maak er een leuk dagje van in onze mooie hoofdstad! Kan je gelijk kijken waar de JoHo is, daar verkopen ze de uittreksels (van wisselende kwaliteit)quote:Ja, dan moet ik die boeken dus in Amsterdam gaan halen enz, dat zie ik niet zo zitten. Heb liever dat ze die gewoon hier bezorgen.
Wat hierboven is gezegd, ik vind het allemaal behoorlijk prijzig voor een paar gekopieerde blaadjes (maar aangezien ik het niet zelf hoef te betalen kan ik er ook niet wakker van liggen..).quote:En die readers, wat is dat precies? Ik dacht juist dat die niet zo duur zouden zijn, maar ze zijn dus duur? Is het niet gewoon zo een papieren boekje?
De dikkere hebben zo'n doorzichtig plastic kaftje, kreukelen doen ze niet zo snel bij mij (en zo zuinig ben ik er niet op).quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:49 schreef hemelsblauw het volgende:
En hebben ze wel een harde kaft? Of kreukelen ze ook snel?
Als je er voor kiest om intensief onderwijs te volgen, wat inhoudt dat je elke week huiswerk moet maken (dat wordt gecontroleerd), dan heb je die readers zeker weten nodig.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:14 schreef hemelsblauw het volgende:
Oeh klinkt lekker positief alles over die readers.
Tuurlijk. Ik zou het je ook zeker aanraden om dat te gaan doen. Je haalt de tentamens zo veel makkelijker als je alles al gelezen/gedaan hebt... dat spreekt natuurlijk voor zich. Ik doe echter twee studies en daarnaast merkte ik dat het ook wel red door een dag van te voren te lerenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:42 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar leer je niet meer van intensief onderwijs?
Oja zag het net al, toch bedankt! Jep ga heeel waarschijnlijk hetzelfde als jou doenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:19 schreef hemelsblauw het volgende:
Via de site.
Ga jij hetzelfde als ik doen?
Ik doe het nu via mn telefoon dus kan even niet kopieren.
Maar het staat op de site, google even op: uva rechtsgeleerdheid nieuwe studenten. Daar staat het geloof ik bij.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yes.
En vanaf september dus "officieel" belastingadviseur
Genieten van de laatste dag van augustus natuurlijk. Daarna komt de r weer in de maand.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:22 schreef dreamzk het volgende:
Alle nieuwe studenten die vorig jaar aan de UvA beginnen, ik begin ook daarzo (opnieuw). Mijn jaar in utrecht is dramatisch afgelopen waardoor ik naar de volgende stad moet verkassen. Heb mijn inschrijving zo goed als rond, moet alleen nog de betaalmachteging op de bus gooien. Er staat dat we al iets verplichts hebben op 30/31 augustus, weet iemand wat dit is?
Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?quote:Op maandag 19 juli 2010 10:40 schreef cinnamongirl het volgende:
GDPP, gefeliciteerd, wat een mooi cijfer!
[..]
Jij ook van harte.
Ik heb nu een stok achter de deur om snel af te studeren. Ook ik heb per 1 oktober nl. een baan!
Hoewel het afstuderen geen dealbreaker is, zie ik mezelf niet zo snel de scriptie meer afronden zodra ik ben begonnen met die baan...
quote:Op maandag 19 juli 2010 16:26 schreef Marloes het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?
quote:Op maandag 19 juli 2010 17:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!![]()
Bedanktquote:Op maandag 19 juli 2010 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Goed nieuws hier, tegenwoordig!
Ondanks dat je niet naar de beste uni gaat: toch welkomquote:Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
*meld*
September start ik aan de uva.
Thanks, maar wel in de leukste stad!quote:Op maandag 19 juli 2010 23:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ondanks dat je niet naar de beste uni gaat: toch welkom
quote:Op maandag 19 juli 2010 23:38 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Thanks, maar wel in de leukste stad!
Goed van je dat je niet opgeeft in ieder geval! Ik hoop voor je dat het allemaal wat beter gaat in Amsterdam!quote:Op zondag 18 juli 2010 01:22 schreef dreamzk het volgende:
Alle nieuwe studenten die vorig jaar aan de UvA beginnen, ik begin ook daarzo (opnieuw). Mijn jaar in utrecht is dramatisch afgelopen waardoor ik naar de volgende stad moet verkassen. Heb mijn inschrijving zo goed als rond, moet alleen nog de betaalmachteging op de bus gooien. Er staat dat we al iets verplichts hebben op 30/31 augustus, weet iemand wat dit is?
Voor zolang het duurt.quote:
De colleges staan niet voor niets online heaquote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:53 schreef TiMPiN het volgende:
Je hebt wel gelijk. Vorig jaar in 't begin dat je verplicht door die figuren met die gele banden om hun arm(SS flashback) door de nooduitgang naar buiten werd gedirigeerd
Ik ook!quote:Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
*meld*
September start ik aan de uva.
Kloptquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:55 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
De colleges staan niet voor niets online hea
Leuk!!quote:
Wettenbundels. Misschien omdat je ze zelf moet kopenquote:Op donderdag 22 juli 2010 02:47 schreef hemelsblauw het volgende:
Wat? Wat zijn dat? Ik heb helemaal niets gekregen. : (
De eerste collegeweek heb je de hele week de tijd om ze te kopen in de kelder van de oudemanhuispoort.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:26 schreef Woman1 het volgende:
aan de mensen die ook aan de UvA gaan beginnen....
Bestellen jullie nu alle boeken al?
Of kan je ze ook gewoon bij de vereniging aan het begin v.h jaar kopen?
Ohhhh fotopikker. 6:162 BWquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:52 schreef -Trinity- het volgende:
Ik was dit topic al 6 pagina's lang kwijt zonder het door te hebben.
Edit: ik heb nog wat boeken voor het 1e en 2e jaar in Leiden te koop staan.
Je krijgt geen P.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef Teteteterek het volgende:
Weet iemand hier van de UvA hoe dat gaat met het wel of niet aanvragen van je propedeuse?
Het is nu bijna augustus en ik heb nog geen enkel bericht gehad of op een andere manier enige informatie kunnen vergaren op internet..
Oke primaquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je krijgt geen P.
Je bachelor wordt ook niet uitgereikt, die kan je ophalen (als je rechtsgeleerdheid doet that is) Massa is kassa hé
Als je 60 punten hebt behaald krijg je overigens automatisch een overzicht per post, met de behaalde cijfers.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Oke prima
Opzich wel opmerkelijk, ik doe ook algemene ecenomie en daar kreeg ik wel een papiertje na het eerste jaar. Terwijl dat ook een behoorlijke massa-studie is.
Ik ben iig blij met dit bericht. Dat ze niet alleen aan de UL zo lopen te prutsen met de administratie geeft mij iig troost.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:55 schreef aaipod het volgende:
Ik kreeg ook een lekker persoonlijk briefje van de RUG. Een positief studieadvies omdat ik 65 EC's heb, maar wel met de waarschuwing dat ik binnen 2 jaar mijn propedeuse moet halen. Als ze even zouden kijken waar die 65 EC's wegkomen zouden ze zien dat ik mijn propedeuse al heb.
Ik was op vakantie en ondertussen een baan aan het regelen, disculpatie dus!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ouderejaars laten het afweten....![]()
![]()
Ik bedoel jou nou net dus nietquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was op vakantie en ondertussen een baan aan het regelen, disculpatie dus!
quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik bedoel jou nou net dus nietwel al die anderen die je eerst altijd langs zag komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |