Dank je, maar daar sta ik over het algemeen wel bekend om hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:37 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik neem aan dat ze deze dingen in de boekwinkel gewoon hebben liggen, ik zal daar eens de verschillen bekijken, wat lekker leest. Dat is een goed idee!
Ik ook. Het is minder fel voor je ogen (als de zon er bijv. op schijnt).quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind het gelige van de Kluwer prettiger lezen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
Probeer goed te kijken naar Bachelor jaar 1, want anders zit je met de verkeerde boeken idd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:09 schreef hemelsblauw het volgende:
Oooh volgens mij ben ik echt heel dom he, ik snap nu waarom sommige boeken er niet bij staan.
Er staat een kopje: Internationaal publiekrecht. En dan er schuin onder: Dit vak is alleen onderdeel van enkele schakelprogramma's
Ik hoef deze boeken dan helemaal niet te hebben natuurlijk.
Leuk, die gretigheidquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:40 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb me nu dus helemaal ingschreven, de literatuurlijst uitgeprint.
Zijn er nog dingen die ik vergeet? Dingen die ik moet kopen bijvoorbeeld?
Dat zijn goede tips!quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Leuk, die gretigheid![]()
Je hoeft niet veel dingen meer te kopen en ook al zou je iets vergeten, dan is dat zo geregeld. Mocht je alvast wat willen lezen, kun je natuurlijk gewoon in de bieb een boek van een vak gaan lezen. Of anders koop je een Sil-verslag van vorig jaar (www.silverslagen.nl) of een uittreksel van vorig jaar via tentamenbank.nl. Zoveel veranderen deze vakken nou ook weer niet dat het hele vak totaal vernieuwd wordt.
Of anders ga je alvast je college- en tentamenrooster inplannen....![]()
Het echte rooster staat er idd nog niet op, maar dat zou hier moeten komen:quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:50 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Dat zijn goede tips!
Ik heb nog geen rooster, moet mijn diploma nog voor autustus opsturen, daar kwam ik gelukkig pas achter nadat ik had gemaild met de universiteit.
Eens. De Kluwer heeft een soort chique bijbel-papier, terwijl het papier van de Vermande 'gewoon' wit is. En de Wet is toch iets speciaalsquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind het gelige van de Kluwer prettiger lezen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het echte rooster staat er idd nog niet op, maar dat zou hier moeten komen:
http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/sg/
Wel is er al een concept-roosterschema met de indeling van de vakken:
http://media.leidenuniv.nl/legacy/roosterschema-ba-10-11.xls.pdf
Hopelijk ga je de studie leuk vinden![]()
Welke is dat?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:06 schreef hemelsblauw het volgende:
Er is alleen 1 boek die wel op de lijst staat, maar niet op de lijst van de boekenwinkel. Dat is dan weer een beetje jammer.
Deze:quote:
Wat vreemd dat ze dat doen. In Rotterdam wordt er nooit over paginanummers gesproken, het lijkt me niet bevorderlijk voor het inzicht in de structuur van het recht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:03 schreef Orbis het volgende:
[..]
Eens. De Kluwer heeft een soort chique bijbel-papier, terwijl het papier van de Vermande 'gewoon' wit is. En de Wet is toch iets speciaals.
In Leiden gebruiken overigens vrijwel alle docenten de Kluwer, waarmee de Vermande-gebruikers gelijk achter staan, zeker in het eerste jaar als de docent gewoon het paginanummer noemt met het artikel.
Hmm nee die heb ik ook niet. Ik heb nog een paar boeken hier liggen uit het eerste en tweede jaar, vandaarquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:14 schreef hemelsblauw het volgende:
[..]
Deze:
M.B.M. Loos en D.L.M.T. Dankers-Hagenaars (red.), Jurisprudentie Aansprakelijkheidsrecht en Contractenrecht, Boom Juridische Uitgevers, 2010
Het is anders wel makkelijk als je met de werkgroep een artikel moet gaan bekijken, dat iedereen snel de juiste pagina voor zich heeftquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat vreemd dat ze dat doen. In Rotterdam wordt er nooit over paginanummers gesproken, het lijkt me niet bevorderlijk voor het inzicht in de structuur van het recht.
Precies. In de hoorcolleges worden uiteraard geen paginanummers gebruikt, maar met name in de eerste paar werkgroepen helpt het wel voor het tempo als niet iedereen keer op keer de opbouw van de specifieke wet en de wetbundel zelf moet doorgronden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het is anders wel makkelijk als je met de werkgroep een artikel moet gaan bekijken, dat iedereen snel de juiste pagina voor zich heeft
Verstandig!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi, ik ga dit vanaf september doen aan de uva.
De boekhandel Selexyz op het Koningsplein. Heeft vóór het begin van het collegejaar alles wat je nodig hebt op voorraad. Zelfs geordend, één tafel per jaar, dus voor de bachelor pak je gewoon alle boeken die op de desbetreffende tafel liggen en je bent klaar. Behalve de readers e.d., die hebben ze niet (en mijn god, wat zijn die dingen overpricedquote:Maar ik ben nu bezig met die literatuurlijst, ik wil die boeken graag nu bestellen.
Maar die lijst op de site van de boekenwinkel komt niet overeen.
Hoe komen jullie aan de boeken?
Je mag er niks bijschrijven, maar als er al iets is bijgeschreven als je hem nieuw koopt zou ik even terug gaan naar de winkelquote:En wat is een ongeannoteerde wettenbundel?
De Kluwer. Dat blauwe kreng is lelijk.quote:Ik zag trouwens dat ik keuze had tussen twee, welke kiezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |