Echt?quote:Op maandag 14 juni 2010 17:24 schreef Eva4Evah het volgende:
Oh hee, een nieuw topic. Had niet door dat we hier verder waren gegaan.
Ik heb zulke slechte cijfers voor mijn tentamens. Echt dramatisch.Maargoed, het is ook wel mijn eigen schuld, omdat ik qua het lezen van de stof nogal achterliep. Die boeken zijn echt gruwelijk om door te komen.
Nou, gelukkig telden ze nog maar voor resp. 25% en 30% mee. Dus ik moet even knallen voor de volgende tentamens, over 2 weken. Probleem is dat ik deze week en volgende week knetterveel werkquote:Op maandag 14 juni 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Echt?Wel herkansbaar?
Eerlijk zeggen: Wie heeft er tijdens de wedstrijd gestudeerd?
Tijdens de eerste helft.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier 'zelfs' een tentamenquote:Op maandag 14 juni 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Echt?Wel herkansbaar?
Tuurlijk wel, dat eigen doelpunt van Denemarken was hilarisch.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hier 'zelfs' een tentamenMaar ik heb geloof niet al te veel gemist
Yes, met een casus naar analogie van deze film: http://www.imdb.com/title/tt0780536/quote:
Haha, gaaf! Erg leuke film ook. Hiep het kennen van de film nog voor de casus?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Yes, met een casus naar analogie van deze film: http://www.imdb.com/title/tt0780536/
Ik had de film 1 keer gezien een tijd terug, dus ik wist niet alles meer. Maar ik kon me een beetje makkelijker de situaties voorstellen.. Is een beetje een dingetje van deze vakgroep, films verwerken in colleges en tentamens...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:22 schreef Orbis het volgende:
[..]
Haha, gaaf! Erg leuke film ook. Hiep het kennen van de film nog voor de casus?
Ik studeer in Maastrichtquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:34 schreef Mar84 het volgende:
Dank je!
Aan welke universiteit studeer jij? En wat is het onderwerp van je bachelorscriptie?
Er is momenteel inderdaad voldoende afleiding (en, indien je een sportfan bent, houdt het de komende tijd ook nog niet op, met Wimbledon en de Tour in aantocht). Heb je een deadline voor deze scriptie?
Ik vond het schrijven van de scriptie het meest fantastische aan de hele studie; ik had deze in december dan ook al afgerond en moest daarna nog alle verplichte vakken. Nu glijdt de stress van de laatste tentamens ook langzamerhand een beetje van me af, maar voel me enigszins ontheemd. Vandaar ook de aansluiting bij dit topic!
Veel succes!
Feli met je Pquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:44 schreef TiMPiN het volgende:
Contractenrecht net een 6je gehaald en Contractenrecht in Perspectief ook een 6. Ben met de 1e gewoon heel erg blij, maar die laatst is wel een beetjeDaar gaat mijn gemiddelde ineens, maar iig wel meteen me P binnen
UvA?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:44 schreef TiMPiN het volgende:
Contractenrecht net een 6je gehaald en Contractenrecht in Perspectief ook een 6. Ben met de 1e gewoon heel erg blij, maar die laatst is wel een beetjeDaar gaat mijn gemiddelde ineens, maar iig wel meteen me P binnen
Je bent niet de 1e die dat zegt hehequote:Op donderdag 17 juni 2010 09:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
UvA?
Wees blij dat conflictbeslechting vervallen is.
Loop je maar alvast warm voor Algemene Rechtsleer, nog zo'n verschrikkelijk vak.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:22 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
Je bent niet de 1e die dat zegt heheUvA inderdaad
De vakken uit jaar 2 zorgen inderdaad niet voor enige vreugde als ik dat zo bekijkquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Loop je maar alvast warm voor Algemene Rechtsleer, nog zo'n verschrikkelijk vak.
Ik moest ook nog bestuursrecht doen in jaar 2 (fiscaal recht). De gifbeker is nu in ieder geval leeg.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:43 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
De vakken uit jaar 2 zorgen inderdaad niet voor enige vreugde als ik dat zo bekijk
Je mag er arresten en wetsartikelen bijschrijven. Het besluit tot afschaffing van alle bijschrijvingen is tegengehouden door de studentenraad volgens mij.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:27 schreef Morendo het volgende:
Voor alle studenten Rechtsgeleerdheid aan de Radboud Universiteit: wat is er nu in concreto veranderd met betrekking tot het mogen bijschrijven van namen van arresten in wetbundels en het maken van onderstrepingen en verwijzingen e.d. Is dat nu wel of niet toegestaan? Ik kan me herinneren dat er vorig jaar een enorme hype was, en dat er geruchten rondgingen dat het wetboek 'maagdelijk' wit moest blijven, nu weet ik dat dat niet klopt maar wat is wel toegestaan?
quote:Op zondag 20 juni 2010 19:31 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je mag er arresten en wetsartikelen bijschrijven. Het besluit tot afschaffing van alle bijschrijvingen is tegengehouden door de studentenraad volgens mij.
Vind ik ook. Bij ons was het bijna doorgevoerd, omdat de surveillanten moeite hadden met het zien van verschil tussen gerechtvaardigde bijschrijvingen en fraude. Ja, en daar moeten wij voor boeten.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Ik pleit voor een uniformering van dat soort regels voor universiteiten![]()
Wij mogen niks bijschrijven bij alle non-fiscale vakken.
IK heb geen idee waarom wij niks mogen bijschrijven. Overigens heeft een surveillant nog nooit mijn wetboeken ingezien.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vind ik ook. Bij ons was het bijna doorgevoerd, omdat de surveillanten moeite hadden met het zien van verschil tussen gerechtvaardigde bijschrijvingen en fraude. Ja, en daar moeten wij voor boeten.! Is het bij jullie ook daardoor?
zit je op de RuG? hoe vond je sociaal recht gaan? Ik vind het zo'n andere tentamen dan de oefententamens van vorige jaren die op nestor staan. Volgens mij hebben ze vanaf vorig jaar de boel flink omgegooid, maar het is wel belachelijk veel moeilijker geworden.. bij sommige vragen heb ik geen idee waar het over gaat..quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:22 schreef Orbis het volgende:
Bijna vakantie! Morgen staat alleen nog het tentamen Sociaal Recht tussen mij en een krankzinnig lange periode van heerlijk nietsdoen...
Succes ermeequote:Op zondag 20 juni 2010 20:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Morgen, als het meezit, mijn allerlaatste tentamen van de bachelor (UU) verdiepend materieel strafrecht.
Scriptie is zo goed als af, in het eerste gesprek werd aangegeven dat het zo rond de 8 uit zou komen, van de week nog even een paar dingetjes aanpassen, onderwerp is jeugdstrafrecht en dan met name de PIJ-maatregel en de gedragsmaatregel jeugdigen
Dan markeer je toch losse letters om aldus woorden te vormen?quote:Op zondag 20 juni 2010 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
In Rotterdam mag je alleen markeren, verder niets.
Wat schiet ik daar mee op? Als ik een tentamen daar op moet halen, kan ik het beter gelijk herkansen.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan markeer je toch losse letters om aldus woorden te vormen?
Dat wordt in Leiden gecontroleerd en gezien als fraude....quote:Op zondag 20 juni 2010 21:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan markeer je toch losse letters om aldus woorden te vormen?
Bij mijn laatste twee tentamens zijn mijn wetboeken niet gecontroleerd...quote:Op maandag 21 juni 2010 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat wordt in Leiden gecontroleerd en gezien als fraude....
Serieus? Het heeft mij namelijk altijd wel een aardig idee geleken. Ik had het alleen nog niet gedaan omdat het niet echt nodig was. Nu ja, dan zal ik het ook maar niet meer gaan doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In Tilburg werd mij dit aangeraden in een van mijn eerste colleges in het eerste jaar :pquote:Op maandag 21 juni 2010 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, maar dat is toeval, ik neem het risico toch maar niet..quote:Op maandag 21 juni 2010 09:58 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Bij mijn laatste twee tentamens zijn mijn wetboeken niet gecontroleerd...
quote:U mag zelf in uw wetboek bij/naast wetsartikelen alleen verwijzingen opnemen naar andere wetsartikelen.
Verwijzingen naar arresten en andere literatuur is NIET toegestaan.
U mag onderstrepen, arceren en markeren met fluoriserende stift binnen een wetsartikel. Dit is iets anders dan coderen met behulp van onderstrepingen, arceringen of markeringen. U mag uitsluitend de tabs gebruiken die door de uitgever zijn bijgeleverd. Op de tabs mogen alleen namen van wetten, verdragen of andere regelingen zijn opgenomen.
Idd, ik onderstreep of verwijs zo min mogelijk. Ik vind het veel belangrijker om de structuur van een wet te kennen. Maar dat kan mss alleen bij eerstejaarsvakken...quote:Op maandag 21 juni 2010 19:01 schreef eriksd het volgende:
Tegen die tijd dat je een enigzins herkenbaar woord gemarkeerd hebt doormiddel van losse letters, zit het allang in je hoofd.
Nee hoor. Zelf markeer ik, zodat ik tenminste weet dat iets een belangrijk element van een wet is en er niet (nonchalant) overheen lees.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, ik onderstreep of verwijs zo min mogelijk. Ik vind het veel belangrijker om de structuur van een wet te kennen. Maar dat kan mss alleen bij eerstejaarsvakken...
Bij mijn laatste tentamens in Leiden juist welquote:Op maandag 21 juni 2010 09:58 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Bij mijn laatste twee tentamens zijn mijn wetboeken niet gecontroleerd...
Neuh, doen ze het eerste jaar expres als afschrikwekkend voorbeeld. Dit hele jaar 0 x gecheckt.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:18 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb nu al een paar keer gehad tijdens 1 tentamen dat ik 2/3 x ben gecontroleerdHeb ik zo'n boevenkop?
UvA overigens hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |