abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 00:24:58 #276
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84186461
Vandaag gezien:

Playtime
Het persoonlijke drama van Jacques Tati omtrent Playtime is een verhaal op zich. De opnamen werden altijd maar uitgesteld, de productie die zo duur en omvangrijk was (hij liet een hele stad met eigen wegen en electriciteitsnet bouwen waarin de film werd opgenomen) dat Tati het hele familie fortuin, de erfenis van z`n moeder die hij met z`n zus zou moeten delen er door jaagde en vervolgens falliet ging omdat de film aanvankelijk niet in Amerika gedistribueerd werd, het ultieme perfectionisme: al dat samen zorgde ervoor dat het (in eerste instantie) een zowel kritische als financieele flop werd. Het richtte Tati ten gronde en hij zou nooit meer het artistieke niveau van Playtime halen...

Gelukkig is zijn laatste film op niveau wel een fenomenale geworden. In ieder shot gebeurd er zoveel dat je het onmogelijk allemaal in één kijkbeurt kan bevatten. Tijdens deze eerste kijkbeurt laat Tati je als kijker wel echt onderdeel voelen van de steriele, betonnen wereld die hij zo verafschuwt (het mooie oude Parijs met z`n bekende gebouwen wordt slechts getoond in de reflectie van glazen deuren), maar hij laat je op het zelfde moment ook precies je aandacht uitgaan naar die dingen die hij wílt dat je ziet. Dat doet hij door middel van felle kleuren te gebruiken in een overwegend grijs gekleurde wereld en door middel van het optimaal gebruik maken van geluidseffecten die je aandachten direct op bepaalde dingen vestigen.
Dat er naast de dingen waar Tati je aandacht op vestigt véél meer te zien is in ieder shot valt je wel op maar echt er op letten doe je niet. Hiervoor moet je de film toch vaker zien.

Een echt plot kent de film niet. Het is, zoals film historicus Philip Kemp terecht zegt tijdens het audio commentaar, meer een opeenvolging van verschillende gebeurtenissen in verschillende gebouwen en ruimtes.
Het daverende hoogtepunt van de film is de fantastische, ruim 45 minuten durende scene in een pas geopend restaurant die zijn climax kent in een feest midden op de dansvloer, de Playtime uit de titel.
Elk shot, iedere scene is tot op het kleinste detail vooraf uitgedacht en gegoreografeerd door Tati. Het levert een feest op voor het oog en oor, een scene die op zich zelf al het bekijken van de film waard is. Een scene ook die je makkelijk vaker los kunt herbekijken om zo de kleinste details in iedere uithoek van ieder shot te kunnen ontdekken.

Playtime is de climax van Tati`s carriere, een film van ongekende schoonheid en precisie. Een film die meerdere kijkbeurten absoluut rechtvaardigt. Eigenlijk doe je de film juist te kort als je het bij slechts één kijkbeurt laat.
Essentieel materiaal.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Over het algemeen is de beeldkwaliteit van de Criterion dubbel dvd trouwens best goed, al lijkt me dit echt zo`n film die op blu-ray gezien dient te worden. Ik twijfel zwaar om de Criterion blu-ray ook aan te schaffen. Iemand die beide uitgaves heeft en op deze kwestie z`n licht kan laten schijnen?
  zondag 18 juli 2010 @ 00:48:33 #277
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84187299
En nadat ik en m`n broer het laatste van deel 2 op tv hadden gezien had ik zin om het eerste deel te kijken:

Back To The Future
Het eerste deel in één van m`n favoriete trilogieën. Wat kan ik er nog over zeggen? Michael J. Fox is geweldig in de hoofdrol en vormt samen met Christopher Lloyd een tof duo. Het verhaal zit uitermate goed in elkaar, iets dat ook in de latere delen zal blijken.
Gewoon heel erg goed en hij blijft amusant.
Niets mis mee!

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_84191381
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:49 schreef Stuurloos het volgende:
Alexandra's Project (2003)

Australië
Thriller / Drama
111 minuten

geregisseerd door Rolf de Heer
met Gary Sweet, Helen Buday en Bogdan Koca

Steve maakt op de dag van zijn verjaardag ook promotie op zijn werk. Wanneer hij thuiskomt treft hij een verlaten, donker huis aan. In de verwachting dat zijn vrouw Alexandra met zijn twee kinderen een verrassingsfeestje hebben georganiseerd, gaat hij op zoek naar de verborgen gasten. Hij vindt niets, behalve een videoband met het etiket ' speel me '.

Erg verrassende film van Rolf de Heer met onverwachte wendingen. 7,5!

Thx voor de tip, lijkt me een coole film moet ik ook maaris gaan opzoeken!
  zondag 18 juli 2010 @ 11:52:56 #279
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84193223
Gran Torino 2008
Schitterend film die je laat lachen , wenen maar vooral nadenken.
Clintwood heeft het charisma voor zijn rol en steelt hier echt wel de show.
Het einde is volgens mij de enige manier om deze film realistisch te laten eindigen.
Een echte topper.
9
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 18 juli 2010 @ 22:12:16 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84213392
Een Robert Zemeckis dagje gehad:

Back To The Future: Part II
Gaat precies daar verder waar deel 1 ophield. Vind nog steeds dat van alle drie de delen het verhaal van dit deel het best in elkaar zit. Genieus geconstueerd, met leuke hints naar de andere delen en leuke grappen maar het mist wel een beetje de originaliteit en frisheid van het eerste deel.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Back To The Future: Part III
Ook dit deel gaat verder waar het vorige eindigde en brengt ons vervolgens naar één van m`n favoriete periodes uit de Amerikaanse geschiedenis: het Wilde Westen. Toch is dit niet m`n favoriete deel van de trilogie. Het is wel heel erg leuk om te zien hoe de bekende dingen uit de eerste twee delen hun oorsprong vonden (zoals bijvoorbeeld de klok van het Courthouse), iets dat zorgt voor geinige en herkenbare situaties. Maar het is helaas wel, meer dan deel twee, een herhaling van zetten. Het is ook een beetje te lang uitgerekt.
Maar wel nog steeds een leuke film en met uiteindelijk een goed einde van de trilogie.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Who Framed Roger Rabbit?
Het is opmerkelijk om te zien hoe de destijds revolutionaire special effects, waarin live action gemengd wordt met cartoons, nog steeds zo goed overeind blijven. We komen veel bekende tekenfilm figuren tegen maar maken ook kennis met nieuwe, zoals Baby Herman en Roger Rabbit. Bob Hoskins is goed in de rol van humeurige detective Valiant die, nadat z`n broer door een cartoon is vermoord, niets meer met Toons te maken wilt hebben. Toch wordt ie gevraagd om Roger`s vrouw Jessica te schaduwen...
Een leuk gangster verhaal met film noir elementen waarin uiteraard ook genoeg te lachen valt, waardoor de film zowel voor kinderen als voor volwassenen geschikt is. Heel soms doen de effecten wel iets gedateerd aan maar over het algemeen kunnen ze er nog gemakkelijk mee door.
Het feit dat ze soms gedateerd aan doen ligt, denk ik, voor een groot deel aan het feit dat de dvd transfer vaak te wensen over laat. Het lijkt me dan ook hoog tijd worden voor een blu-ray release.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_84213445
Defendor (2009)

Canada
Komedie / Drama
95 minuten

geregisseerd door Peter Stebbings
met Woody Harrelson, Kat Dennings en Elias Koteas

Arthur Poppington is een doodnormale man met waanideeën, die zich 's nachts ontpopt als 'superheld' de Defendor. Hij kamt de straten af op zoek naar zijn aartsvijand Captain Industry, een drugs- en wapenhandelaar die hij verantwoordelijk houdt voor de dood van zijn moeder. Samen met Katerina, een prostituee die hij ontmoet, probeert hij Captain Industry ten gronde te richten.

ik vond het een hele coole film, was echt een leuke film om naar te kijken en toch wat anders dan andere superhledenfilms.. echt een aanrader
dikke 7.5!
pi_84215120
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:08 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Zeker Echt een heel toffe film.
jaaa, dankzij de geweldige acteerprestaties van Rourke .. heel indrukwekkend

Nu ga ik kijken,

Wuthering Heights .. Die met Timothy Dalton
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_84231604
A Good Year
A British investment broker inherits his uncle's chateau and vineyard in Provence, where he spent much of his childhood. He discovers a new laid-back lifestyle as he tries to renovate the estate to be sold.

Wel een vermakelijk filmpje, hoewel hij sommige momenten wat saai is.

IMDb: 6,8
Mijn cijfer: 6,5
pi_84232931
Paranormal Activity

Wat een creepy film.. Vond het erg goed uitgevoerd met zo weinig special effects en vooral geen rare beesten in beeld e.d. Het begon rustig en met een mooie opbouw werd het steeds heftiger met een goed einde. Benieuwd naar deel 2! Bewust overdag gekeken trouwens
Where facts are few, experts are many.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 15:22:05 #285
9859 crew  Karina
Woman
pi_84236350
Antichrist
Drama/horror/thriller

Ik had deze film ooit al een keer opgezet, maar na een kwartiertje weer afgezet, dit was de tweede poging, dit keer wel afgekeken.

Het begint met een man en een vrouw wiens zoontje door een ongeluk om het leven komt. De vrouw heeft het er heel moeilijk mee (logisch), de man is therapeut en gaat haar helpen. Ze gaan met zijn tweeen naar een huisje in de bossen.

Eenmaal daar gaan de sessies nog even door, maar gaandeweg verandert er wat...

Ik ben blij dat ik hem deze keer wel heb afgekeken, want zo tegen het einde wordt het behoorlijk spannend en nogal freaky. Veel seksscenes trouwens ook (ik was verbaasd, want ik dacht dat het een Amerikaanse film was, maar dat is niet zo).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_84236736
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:22 schreef Karina het volgende:
Antichrist
Drama/horror/thriller

Ik had deze film ooit al een keer opgezet, maar na een kwartiertje weer afgezet, dit was de tweede poging, dit keer wel afgekeken.

Het begint met een man en een vrouw wiens zoontje door een ongeluk om het leven komt. De vrouw heeft het er heel moeilijk mee (logisch), de man is therapeut en gaat haar helpen. Ze gaan met zijn tweeen naar een huisje in de bossen.

Eenmaal daar gaan de sessies nog even door, maar gaandeweg verandert er wat...

Ik ben blij dat ik hem deze keer wel heb afgekeken, want zo tegen het einde wordt het behoorlijk spannend en nogal freaky. Veel seksscenes trouwens ook (ik was verbaasd, want ik dacht dat het een Amerikaanse film was, maar dat is niet zo).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
ik vond dat echt een rampzalige k*t film
pi_84237376
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:22 schreef Karina het volgende:
[...]
SPOILER
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 16:05:52 #288
9859 crew  Karina
Woman
pi_84237782
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:53 schreef Toad het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
@casper: je moet er even inkomen, vandaar dat ik hem de eerste keer ook had afgezet.

Ik had trouwens nog niet gezegd wat ik er van vond: zoals gezegd, het is even inkomen, maar zo halverwege wordt het wel een goede film (vond ik dan).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_84238111
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:05 schreef Karina het volgende:

[..]
SPOILER
@casper: je moet er even inkomen, vandaar dat ik hem de eerste keer ook had afgezet.

Ik had trouwens nog niet gezegd wat ik er van vond: zoals gezegd, het is even inkomen, maar zo halverwege wordt het wel een goede film (vond ik dan).
ik heb em 3/4 kunnen kijken en toen afgezet, met veel moeite tot 3/4 kunnen komen vond het echt 1000x niks
pi_84238405
The Boat That Rocked (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1131729/
quote:
In 1966 was op de BBC slechts 2 uur per week rock ’n roll muziek te horen. Een groep DJ’s bracht daar verandering in. Met Radio Rock slingerden zij vanaf een piratenschip in de Noordzee 24 uur per dag, 7 dagen per week rock ’n roll en pop muziek de ether in. Binnen een mum van tijd groeide de illegale piratenzender uit tot een fenomeen waar maar liefst 25 miljoen mensen, meer dan de helft van de Engelse bevolking, dagelijks naar luisterden. Jong en oud, vrouwen en mannen. De zender bracht een muzikale revolutie teweeg en de DJ’s groeiden uit tot ongekende helden en sekssymbolen. Vanaf het moment dat de regering alles op alles zette om dit ‘verderfelijke station’ uit de ether te halen, groeide hun populariteit uit tot ongekende hoogte.
Het verhaal sprak me totaal niet aan om heel eerlijk te zijn, maar na een hoop positieve reacties toch de film maar een kans gegeven en geen moment spijt van gehad. Leuk acteerwerk, een prachtige setting, mooi tempo en gewoon echt een film die lekker wegkijkt
IMDB 7.5, zelf een 8

Remember Me (2010)
http://www.imdb.com/title/tt1403981/
quote:
Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.
Kijk vrij weinig drama's, maar deze toch maar een kans gegeven, ondanks Robert Pattinson. Zijn acteerstijl blijft voor mij vrij houterig, maar om hem in deze rol te zien was wel weer verfrissend. Prima acteerwerk van alle hoofd- en bijrollen eigenlijk en de film zit prima in elkaar. Lang weet je niet echt waar er nu naartoe wordt gewerkt though, waardoor het soms een beetje chaotisch wordt. zonder iets te verraden is het einde een flinke WTF en is dit al met al toch wel een film die ik kan aanraden.
IMDB 6.9, zelf 7.5.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 19 juli 2010 @ 16:48:49 #291
286575 Roces18
Chef de party
pi_84239477
Cops Out:

Twee ervaren politie genaamd Jimmy en Paul krijgen een missie om een waardevolle honkbal kaart te vinden gedurende het jaar 1952, die is gestolen en die in de handel zou kunnen betekenen dat het verwerven van een enorme hoeveelheid geld door dief. Terwijl verwikkeld in allerlei gevaarlijke avonturen en plezier in om de gestolen kaart vinden tijdens een, Politie detectives vond een Mercedes in wiens stam is een prachtige Mexicaanse genaamd Gabriela. De vrouw was de maîtresse van een Mexicaanse maffia baas en de sleutel tot de miljoenen dollars uit de verkoop drugs, reden is ijverig nagestreefd door gangsters.
Na een besparen door Gabriela-en een dat het horloge mafiotii beschermt, Paul begint te voelen tot haar aangetrokken, in tegenstelling tot Jimmy die weg te houden van vrouwen. Jimmy Monroe zelf plannen om honkbal-kaart te verkopen tijdens het winnen van geld voor de bruiloft van zijn dochter organisatie.

imdb= 5.8 mijne= 7,5

Vooral door de leuke bijrol van Seann William Scott maakt deze film echt het kijken waard!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 19 juli 2010 @ 17:25:00 #292
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_84241149
The Fly (1986, VS, David Cronenberg)
Goede scifi over een man die door een foutje met z'n telepoortmachine langzaam verandert in een vlieg-mens mutatie. Maar het is voornamelijk een liefdesverhaal over wat er gebeurd tussen twee geliefden als er eentje langzaam veranderd in een monster.
Vooral de make-up verdient vermelding, want het ziet er ontzettend afschuwelijk uit. Mijn grootste fout was dan ook om het gedeeltelijk onder het eten te kijken.
cijfer: 7.5

Robin Hood (2010, VS, Ridley Scott)
Wat Ridley Scott in deze film doet met het Robin Hood verhaal is erg gedurfd. Hij maakt van Robin i.p.v. de voetnoot in de geschiedenis die hij is (als hij al bestaan heeft) een sleutelfiguur in zowel de binnen- als buitenlandse politiek van 12e eeuws Engeland. (Dat dit historisch compleet incorrect is zie ik verder maar door de vingers.) Het is gewaagd en natuurlijk zou je kunnen inbrengen als argument tegen de film dat hele charme van het simpele verhaaltje over een man die steelt van de rijken voor de armen en vecht voor zijn geliefde Marion verloren gaat door deze aanpak. Maar als ik de film beoordeel op wat Scott probeert te doen, dan vind ik het een geslaagd experiment.
Voor de rauwere, hardere, realistischere stijl van de film is Russel Crowe de ideale Robin. Ook de keuze om van Marion, gespeeld door de altijd sterke Cate Blanchett, een veel meer met de beide benen op de grond staande ondernemende vrouw i.p.v. een op haar held wachtende jonkvrouw te maken vond ik geslaagd.
Daarnaast bevat de film een aantal zeer vermakelijke grote actie scené's, die doen denken aan Gladiator en Braveheart. Jammer genoeg haalt deze film het nooit bij die twee, maar vervelen doet die ook weer niet.
Als dit nog maar het begin van de legende is, zou ik wel willen zien wat Scott en Crowe verder doen met Robin Hood.
cijfer: 7

The Matrix (1999, VS, The Wachowski Brothers)
Voor de tigste keer gezien en hij blijft geweldig. Wat ervoor zorgt dat deze film bijna perfectie nadert is de vaart die erin zit. Het is zo'n film die ik aanzet en weer afgelopen is voor ik het door heb. De geweldige actiescené's, die nu ook nog steeds indrukwekkend zijn, worden perfect afgewisseld met langzamere dialoog scené's. Geen enkele scene duurt ook maar een seconde te lang en de hele film is daardoor perfect in balans.
cijfer: 10

The Matrix Reloaded (2003, VS, The Wachowski Brothers) & The Matrix Revolutions (2003, VS, The Wachowski Brothers)
Dit is wel de eerste keer dat ik de twee vervolgen zie sinds dat ik ze in de bios zag. En zoals zo velen vond ik ze toen erg tegenvallen. Dus met erg bijgestelde verwachtingen ging ik deze tweede kijkbeurt in.
Het goede nieuws is dat de films nog steeds ongelofelijk vette actie scené's hebben, zoals in Reloaded het gevecht tussen Neo en de vele Agent Smiths, de grote achtervolging scene op de snelweg en in Revolutions het eindgevecht waarin echt compleet voluit wordt gegaan.
Het slechte nieuws is dat juist die vaart, die the Matrix zo ontzettend goed maakt, ontbreekt in de vervolgen. Er zitten veel te veel overbodige scene's in met karakters die weinig boeien vooral in Zion met als dieptepunt dat grote rave/orgie feest. Ook de slag om Zion in Revolutions duurt hoewel het gaaf gedaan is veel te lang. Het beslaat een groot deel van de film, waardoor er minder tijd is voor Neo die kont schopt in the Matrix zelf.
cijfer: 7.5 & 7
pi_84249406
Pineapple Express
A stoner and his dealer are forced to go on the run from the police after the pothead witnesses a cop commit a murder.

Op sommige momenten erg hard moeten lachen (voet door de voorruit ), maar op sommige momenten had ik ook een -gevoel.
Ik ben ook niet echt een grote fan van stonerfilms, maar al met al heb ik me toch wel vermaakt.

IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 6,5
pi_84252205
Tellen ook films mee die je binnenkort "zeker" gaat kijken?

zo ja?

dan ga ik komende woensdag even naar Karate Kid van Jackie Chan! Humor gegarandeerd!
pi_84252215
butterfly on a wheel

Thriller / Drama
98 minuten

geregisseerd door Mike Barker
met Pierce Brosnan, Gerard Butler en Maria Bello

Neil en Abby Warner hebben een goed en gelukkig leven. Samen met hun dochter Sophie leiden ze een prettig en zorgeloos bestaan. Hun leven verandert totaal op het moment dat Sophie gekidnapt wordt. Ten einde raad besluiten ze de orders van de kidnapper (Pierce Brosnan) op te volgen, om zo hun dochter terug te krijgen. De moed zakt hen echter in de schoenen wanneer duidelijk wordt dat de man een psychopaat is, die niets te verliezen heeft.

coole film die erg lekker wegkijkt en een tof en verrassend einde

dikke7.5 aanrader!
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 22:04:34 #296
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84252344
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:02 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Tellen ook films mee die je binnenkort "zeker" gaat kijken?

zo ja?

dan ga ik komende woensdag even naar Karate Kid van Jackie Chan! Humor gegarandeerd!

Nee, die tellen niet mee. Je kunt dan namelijk niet zeggen wat je er van vond en alleen het feit dat je wat gaat kijken is voor niemand interessant.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:41:47 #297
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84254178
Lawrence Of Arabia
Eén van de meest grootschalige epische films aller tijden kon me toch niet heel erg bekoren. De grandeur van de film, de prachtige wide shots, de mooie soundtrack en het sterke acteerwerk van Peter O`Toole ten spijt: het deed me allemaal vrij weinig. Ik vond het personage van Lawrence te afstandelijk en het verhaal sprong te veel van de hak op de tak. Daardoor kwam ik nooit écht in het verhaal, hoe graag ik dat ook zou willen.
Een redelijke tegenvaller.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Alien (director`s cut)
Naar aanleiding van het nieuws van de aankondiging van de blu-ray anthology release had ik zin om het eerste deel uit de Alien reeks nog eens uit de kast te trekken, dit keer de Director`s Cut uit 2003.
Dit was in 2003 de eerste keer dat ik iets van Allien zag, en dat was in de bioscoop. Had de theatrical version nog nooit gezien dus deze versie zal altijd speciaal voor me zijn.

En hoe vaak ik `m sindsdien ook heb gezien, hij blijft briljant. De hele sfeer die de film oproept, de spanning, is geweldig. Heel rustig wordt het verhaal opgebouwd en neemt de spanning toe. De manier waarop Scott dit doet maakt de film voor mij zo speciaal: de spanning neemt steeds toe maar het tempo blijft het zelfde, totdat Ripley op een gegeven moment nog alleen over is. Dan pas gaat het tempo omhoog en wordt de muziek pas echt daarvoor gebruikt. In tegenstelling tot veel films wordt de muziek hier heel af en toe gebruikt en pas tegen het einde "cliché matig" om de spanning en `t tempo op te voeren. Daarvoor wordt de spanning gebracht door schrikmomenten die, ondanks dat je voelt aankomen, wel goed werken en door de claustrofobische sfeer van het ruimteschip: op ieder moment kan uit ieder hoekje dat enge beest opduiken. Heel goed gedaan!

Eén van de beste en spannendste sci-fi films ooit. Een absolute klassieker. Ben dan ook ontzettend benieuwd naar die blu-ray set.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 19-07-2010 22:47:10 ]
pi_84260643
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:52 schreef banaantjeEE het volgende:
Gran Torino 2008
Schitterend film die je laat lachen , wenen maar vooral nadenken.
Clintwood heeft het charisma voor zijn rol en steelt hier echt wel de show.
Het einde is volgens mij de enige manier om deze film realistisch te laten eindigen.
Een echte topper.
9
heb deze film net gezien en het liet me niet bepaald lache
maar het is idd een hele mooie film hou normaal niet van die drama films maar deze film was echt een topper voor mij ook een dikke 9!
pi_84265830
Search and Destroy (David Salle, 1995)
De sterrencast van deze film trok mij nogal aan: Dennis Hopper, Christopher Walken, Ethan Hawke, John Turturro en Martin Scorsese als producent en acteur. Toch viel het geheel me wat tegen, de cast doet wat je er van verwacht (alle bovenstaande personen zijn eigenlijk alleen te zien in bijrollen), maar voor de rest was het een redelijk saaie bedoeling. Het begint allemaal best interessant, maar in het tweede deel van de film zijn eigenlijk alleen nog de scenes met Turturro vermakelijk. 7.0

L'instinct de mort/ L'ennemi public n°1 (Jean-François Richet, 2008)
Deze Franse films met Vincent Cassel in de hoofdrol werden hier in Nederland uitgebracht onder de naam Public Enemy Number One (Part 1 & 2). Het gaat over de Franse gangster uit de jaren '70 Jacques Mesrine, een levensverhaal dat erg doet denken aan het verhaal van John Dillinger. Het acteerwerk (en dan met name van Cassel) is van zeer hoog niveau, in het eerste deel zien we ook Gérard Depardieu nog in een prima rol. De films duren bij elkaar meer dan vier uur en dat is eigenlijk net iets te veel van het goede, de film is bij vlagen wel wat langdradig en daarnaast valt men regelmatig in herhaling. Toch zeker geen slechte film. 7.5

Napoleon Dynamite (Jared Hess, 2004)
Heerlijk flauwe film met humor die je wel echt moet liggen en dat was bij mij het geval. Veel meer dan een aaneenschakeling van wat losse scenes is het eigenlijk niet, maar ik kon me er gedurende de speelduur van 80 minuten prima mee vermaken. Jon Heder is erg goed in de rol van het titelpersonage en ook de andere (onbekende) castleden leveren prima werk af. 7.5

The Wolfman (Joe Johnston[/url], 2010)
Het ziet er allemaal prima uit, lekker sfeertje, gave transformaties en lekker wat gore, maar als geheel toch wel een beetje een teleurstelling. Normaal ben ik wel redelijk fan van Del Toro, maar hier is hij toch niet echt goed op zijn plek. En ondanks het duistere sfeertje en de goede effecten is er weinig spanning aanwezig, iets wat je toch wel verwacht in een film over weerwolven. Daarnaast was het allemaal te voorspelbaar. 6.5
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:19:46 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84266204
Kick-Ass

Kick-ass bewijst maar weer eens dat het superheldengenre nog niet is uitgemolken. De setting doet natuurlijk denken aan Watchmen. Beide films zijn gebaseerd op een flitsende comic en ook hier wordt het hele superhelden-idee in twijfel getrokken. Normale mensen zonder bovennatuurlijke krachten kunnen zich ook voordoen als superheld en daarmee de show stelen.

Ik kon met Kick-ass me prima amuseren. Het had geslaagde grapjes en is lekker expliciet in het geweld. Denk even aan dat meisje dat de rol van Hitgirl op zich neemt . Wel wat overgewaardeerd op dit moment, maar dat zal wel bijtrekken lijkt me. Cijfer: 7

The Mist
Heej, best wel een leuke film! Het is altijd lastig een een evenwicht te vinden tussen griezelige actie-scenes en emotionele diepgang tussen de verschillende karakters, nog lastiger is een goede uitwerking daarvan. Met de wisseling tussen toffe horror, die me raakte, en de relaties tussen de dorpsbewoners, die in een supermarkt door een dichte mist opgesloten zijn, zit het an sich wel oke. De uitwerking mocht van mij geloofwaardiger of in ieder geval minder vermoeiend uit de doeken gedaan worden. Een godsdienstwaanzinnige trekt bijvoorbeeld alle aandacht naar zich toe. Ze weet het gros van de bange dorpsbewoners te bekeren tot de Heer enzo, maar deze film heeft gelukkig toch nog genoeg leuke dingen (ook voor haar) in petto. Cijfer: 7,5

The Incredible Hulk
Vroeger was Edward Norton een grote meneer met als hoogtepunten zijn acteerprestaties in Fight Club en American History X. De laatste tijd hoor je maar weinig interessants van de beste man. Een rol als superheld is natuurlijk leuk, maar als acteur kun je moeilijk je eigen ei kwijt in dat soort rollen denk ik. Hij doet het goed hoor, maar hij kan toch beter meer aansprekend werk krijgen? The Incredible Hulk is namelijk niet veel meer dan een doorsnee superheldenfilm. Aardige intense actiescenes, maar voor de rest zeer plichtmatig. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')