abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84110700
ondine

Ierland / Verenigde Staten
Drama / Fantasy
111 minuten

geregisseerd door Neil Jordan
met Colin Farrell, Stephen Rea en Alicja Bachleda-Curus

Het verhaal over Syracuse, een doodnormale Ierse visser die op een dag een vrouw verstrikt in zijn netten krijgt. Hij vist de mooie en mysterieuze dame uit de zee en krijgt al snel het idee dat het hier een zeemeermin betreft. Langzaam maar zeker blijkt er echter een veel duisterder kant aan de vrouw te zitten.

redelijke film, er had bij het begin wat meer mogen gebeuren van mij apart... maar omdat dat niet zo was was het nogal een traag begin
wel een erg leuk einde

daarom geef ik het 6
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 22:17:35 #252
9859 crew  Karina
Woman
pi_84111138
Mr. Nobody
Drama

Een hele oude man ligt in een ziekenhuis, hij is de oudste man ter wereld en tevens de laatste die kan sterven, er is inmiddels iets gevonden waardoor niemand meer hoeft dood te gaan.

Hij vertelt zijn verhaal (of tenminste, wat hij nog weet) aan een journalist. Het verhaal klopt niet helemaal, het lijkt alsof hij meerdere levens heeft gehad.

Interessante film, over keuzes maken en wat bepaalde keuzes teweeg kunnen brengen (of juist, wat er gebeurt als je gewoon geen keuze maakt).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:34:21 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84130685
Repo Men

Wat een voorspelbare film. In de toekomst is het trendy om rond te lopen met kunstmatige organen, als je ze echter niet kan afbetalen, komt er een repo man langs om ze terug te verwijderen. Jude Law is hier zo'n stoere, pseudo-coole repo man die zonder verpinken steeds weer zijn mes bovenhaalt.

Wat, oh wat, zou er kunnen gebeuren? Zou Jude zelf een ongeluk krijgen, zelf voorzien worden van een kunsthart en dan zelf plots in financiële problemen komen? Oh shit, dat zag ik totaal niet aankomen . De hele film is nogal conventioneel, de hoofdrollen zijn gewoon oninteressant en een hoop scenes lijken gewoon gepikt uit andere films (een held die het in een nauwe gang videogame-gewijs aan de stok krijgt met een hoop tegenstanders en met een hamer komt aanzetten... dat lijkt wel heel erg op Oldboy)

Carice Van Houten doet hier trouwens ook 5 minuten in mee en moet toch echt dringend eens een andere manager of agent of whatever zoeken. OK, ze krijgt altijd een handvol scenes met grote sterren (als ze niet in zijn geheel worden weggeknipt zoals in die DiCaprio-film), maar het zijn telkens zulke nietszeggende en ondankbare rollen dat ze er helemaal niets mee kan, ze verdient veel beter dan dit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84139470
Alice in wonderland
http://www.imdb.com/title/tt1014759/
Heerlijke film om te kijken. Veel humor en verhaallijn is leuk. Animatie is geweldig gedaan, Johnny Depp zet de roll van "Hatter" ook geweldig neer. Andere characters spelen ook erg goed.

IMDB rating: 6.7
Mijn Rating: 9

The book of Eli
http://www.imdb.com/title/tt1037705/
Met Denzel Washington
Het einde was onverwacht mede hierdoor heb ik me er kostelijk mee vermaakt.
Lekkere actie af en toe.

IMDB rating: 6.9
Mijn Rating: 8

The Bounty Hunter
http://www.imdb.com/title/tt1038919/
Met Jennifer Aniston en Gerard Butler
Er zit humor genoeg in, film loopt lekker door. Geen moeite gehad om hem af te kijken

IMDB rating: 5.1
Mijn Rating: 7
pi_84140197
Eden Lake, voor de -tigste keer

Moet die kleuterjuf eigenlijk een Nederlandse vrouw voorstellen aangezien ze in het begin "stil" zegt, dat is echt geen Engels woordje hoor
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_84151612
Ghosts of Girlfriends Past

Verenigde Staten
Komedie
100 minuten

geregisseerd door Mark Waters
met Matthew McConaughey, Jennifer Garner en Michael Douglas

De succesvolle en knappe vrijgezel Connor (Matthew McConaughey) wijst de ene na de andere vrouw de deur. Connor houdt van vrouwen maar voor relaties voelt hij niet zo veel. Hij wil maar één ding: plezier maken. Zelfs de relatie met zijn jeugdliefde Jenny liep op de klippen. Dan wordt hij door drie geesten bezocht die hem langs zijn mislukte relaties loodsen. Dan beseft hij pas dat hij Jenny niet zomaar met een ander kan laten trouwen...

de film moest even op gang komen maar eenmaal op gang is het een hele mooie film, ceht een aanrader en sterk einde
een 7.5!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:09:04 #257
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84154110
Knight and Day (2010)
Heerlijk over de top actie. Lekker gelachen om de acties. Vermakelijk en niemand neemt het echt serieus.

cijfer 7.5 / imdb 6.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:42:44 #258
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84157982
The Phenix City Story
Deze op waargebeurde feiten is deze half docu/half film een ongenadig harde, right in your face film. Een aanklager wil, samen met zijn zoon en een groep moedige burgers, de diepgewortelde criminaliteit in Phenix City, Alabama aanpakken.

Voor die tijd (1955) was de film geweldig hard, met als "hoogtepunt" de scene waarin een kinderlijkje uit een rijdende auto op het gazon van het huis van de aanklager wordt gegooid. Na de 45 jaar die sindsdien voorbij zijn gegaan is die scene nog steeds keihard en schokkend.
Ook wordt de knok- en schietpartijen vol in beeld getoond. Dat kwam de film destijds op veel kritiek te staan, maar achteraf zorgt het er alleen maar voor dat de film aan kracht wint.

Hoewel het geen volbloed film noir is, is dit wel een heel sterk begin van de nieuwe Film Noir Classics collection! Goed ook dat deze film eindelijk in een goede versie op dvd is verschenen,alleen jammer van het ontbreken van extra`s. Deze film is nou juist uitermate geschikt voor docu`s en achtergrond informatie.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  zaterdag 17 juli 2010 @ 01:23:33 #259
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84158986
The Bounty Hunter
http://www.imdb.com/title/tt1038919/
Zwakke romantisch komedie waar Gerard Butler achter zijn ex, Jennifer Aniston, aan gaat om haar borg op te eisen.

Couples Retreat
http://www.imdb.com/title/tt1078940/
Traag startende maar redelijk vermakelijke romantisch komedie. Voor mij kwam de humor voornamelijk van Carlos Ponce die een hele foute yoga instructeur speelt.
pi_84159080
The Beach
http://www.imdb.com/title/tt0163978/
Pseudo drama film.. Een jongeman hoort over een geheim eiland en besluit het te bezoeken. Ik wist het niet van tevoren, maar het is gewoon te duidelijk dat deze film van een roman is afgeleidt. Het verhaal is te gedwongen opgelegd en gewoon onlogisch. Muziekkeuze vond ik tegenvallen. Toch wel redelijk te kijken nog.
6
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:39:18 #261
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84162274
Greenberg 2010
Wat een saaie klotefilm man. Er gebeurt dus echt niets in. Je blijft maar wachten en wachten opdat er iets zou gebeuren, maar helaas.
4.5

Nordwand 2008
Hele goeie film. Ook in die tijd werd de absurdheid van het presteren hoog opgedreven. Dit heeft de mensheid al heel veel levens gekost. Ook deze film laat dit zien, in alle facetten.keihard in z'n genre! Alleen het einde vond ik wat met de haren getrokken. Komaan, dan blijkt dat je niet genoeg touw hebt om die gozer te redden?
Goede film dus met een lekker sfeertje.
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_84163006
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Greenberg 2010
Wat een saaie klotefilm man. Er gebeurt dus echt niets in. Je blijft maar wachten en wachten opdat er iets zou gebeuren, maar helaas.
4.5

Nordwand 2008
Hele goeie film. Ook in die tijd werd de absurdheid van het presteren hoog opgedreven. Dit heeft de mensheid al heel veel levens gekost. Ook deze film laat dit zien, in alle facetten.keihard in z'n genre! Alleen het einde vond ik wat met de haren getrokken. Komaan, dan blijkt dat je niet genoeg touw hebt om die gozer te redden?
Goede film dus met een lekker sfeertje.
8.5
ben ik het helaas mee eens, greenberg valtecht tegen... ik snap niet dat ie zulke hoge recensies krijgt!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:50:27 #263
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84164020
Contact
Mêh, lekker hoogdravend is dit, zeker met hoofdpersoon Jodie Foster, die de aandacht naar zich toetrekt met haar halfstoere voorkomen. Het is bij tijd en wijle belachelijk hoe ze zo'n strak gezicht opzet en haar teksten uitspreekt. Ik kan er niet onder de indruk van zijn, sterker nog ik erger me dr aan.

Het verhaal zelf, een machine wordt gebouwd om in contact te komen met buitenaardse samenlevingen, is maar zo-zo. Het had stukken spannender kunnen zijn in plaats van het veelvuldig gebruik van fake CNN-beelden al dan niet met Bill Clinton in beeld. Na een tijdje heb je dat truukje ook werl weer gezien. Wat romantische overbodigheden maken het verhaal daarbij onnodig traag. Maar goed, super verveeld heb ik me ook weer niet. Een voldoende kan er wel vanaf. Cijfer: 6

Stargate
De spektakelfilms Roland Emmerich begin ik steeds meer te trekken. Deze blockbuster is nog uit het begin van zijn carrière, dus met het over-the-top-gehalte en de overtreffingsdrang valt het mee. Met welbekende SF-elementen als het oude Egypte, portaaltje hier en daar is het prima te behappen. Met de vredelievende, maar ook gewelddadige confrontaties tussen oude en moderne culturen verwacht je een hoop schijtlollige opmerkingen, maar gelukkig bleef dit achterwege. Eigenlijk is er niets aan de hand met deze film, ik geef het een ruime voldoende . Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_84164297
Repo Men

Idd gewoon lekkere actie, kijkt lekker weg, verhaal is allemaal eigenlijk maar wat slapjes, gewoon een beetje standaard futuristische actie, maar zoals gezegd wel lekker.

7
  zaterdag 17 juli 2010 @ 16:49:00 #265
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_84171707
Alexandra's Project (2003)

Australië
Thriller / Drama
111 minuten

geregisseerd door Rolf de Heer
met Gary Sweet, Helen Buday en Bogdan Koca

Steve maakt op de dag van zijn verjaardag ook promotie op zijn werk. Wanneer hij thuiskomt treft hij een verlaten, donker huis aan. In de verwachting dat zijn vrouw Alexandra met zijn twee kinderen een verrassingsfeestje hebben georganiseerd, gaat hij op zoek naar de verborgen gasten. Hij vindt niets, behalve een videoband met het etiket ' speel me '.

Erg verrassende film van Rolf de Heer met onverwachte wendingen. 7,5!
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:33:47 #266
286575 Roces18
Chef de party
pi_84172858
The pineapple express net gekeken IMDB= 7,1 mijne 7,5 . Toch wel een zeer vermakelijke film die makkelijk wegkijkt en soms is die wel grappig maar verwacht er niet teveel van.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_84177169
The Damned United (Tom Hooper, 2009)
Niet dat er nou veel films over voetbal zijn gemaakt, maar dit is de beste die ik heb gezien. De film gaat over trainer Brain Clough, een zeer sterke rol van Michael Sheen. Clough is een succesvol trainer die eigenlijk een dieptepunt kende, zijn korte verblijf bij Leeds United halverwege de jaren '70 en juist daar gaat de film voornamelijk over. De balans tussen de zelf geschoten beelden en archiefmateriaal is prima en het acteerwerk mag er ook zeker wezen. Voor liefhebbers van (Engels)voetbal zeker een aanrader! 8.0

The A-Team (Joe Carnahan, 2010)
Viel me niks tegen moet ik zeggen. Lekker domme aktiefilm die zichzelf ook totaal niet serieus neemt. Vond een aantal acteurs goed op hun plek Bradley Cooper (Face) en Sharlto Copley (Murdock), maar Quinton 'Rampage' Jackson (B.A.) en Liam Neeson (Hannibal) een stuk minder. Verhaaltje was matig en de aktiescenes soms wat rommelig, maar wel de nodige humor. 7.0
pi_84177346
The Wrestler

Blijft een fantastische film
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_84179838
City Island
The Rizzos, a family who doesn't share their habits, aspirations, and careers with one another, find their delicate web of lies disturbed by the arrival of a young ex-con (Strait) brought home by Vince (Garcia), the patriarch of the family, who is a corrections officer in real life, and a hopeful actor in private.

Prima vermakelijk filmpje. De (soms aparte) karakters hebben ieder een eigen verhaal, maar het gehele verhaal loopt goed.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 7,3
pi_84180463
Geniale film dat
pi_84181405
The ruins

Verenigde Staten / Australië
Thriller / Horror
91 minuten

geregisseerd door Carter Smith
met Jena Malone, Joe Anderson en Shawn Ashmore

Talloze jonge Amerikanen komen elk jaar af op de stralende zon, het lekkere water en de vele zandstrandjes, op zoek naar niet al te duur vertier. Zo ook Amy (Jena Malone) en Stacy (Laura Ramsey), twee vriendinnen met hun zeer verschillende vriendjes, de serieuze student medicijnen Jeff (Jonathan Tucker) en de feestende vrijbuiter Eric (Shawn Ashmore). Aan het eind van hun vakantie trekt het viertal de Mexicaanse jungle in om ruïnes van de Maya's te bekijken. Wanneer ze het fantastische gebouw staan te bewonderen, gebeurt er iets dat hen met doodsangst naar de top van het afbrokkelende stenen bouwwerk drijft. Er blijken afschrikwekkende en levensgevaarlijke krachten te huizen, die hen dwingen tot een bikkelhard gevecht op leven en dood.

Erg coole en spannende film, echt een aanrader
dikke 7

vond alleen jammer dat er niet verklaard werd wat die dingen nou waren precies... maar aan de andere kant houd dat de spanning er ook weer in
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:08:13 #272
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_84181634
The Karate Kid, nu deel 1 op RTL5 en over een half uurtje begint deel 2.
Tics van je petten.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:09:02 #273
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84181655
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Greenberg 2010
4.5

En ik ben het er niet mee eens (voor de verandering).

Ik denk dat je je op één of andere manier verbonden moet voelen met die film, want ik vond het wel top. Verwachtte er niks van, had zelfs geen trek in Ben Stiller, nooit gehad. Maar hij heeft me echt verbaasd. In dit soort rollen vind ik hem zelfs beter dan wanneer hij grappig probeert te zijn.
Geen idee of je verwachtingen had bij die film, ik had ze dus niet en het was een aangename verrassing. Voor het eerst zie ik op IMDB een review met een titel die het perfect verwoord.

Brilliant, Heartwarming Character Study That's Not For Everybody
pi_84185851
Speed Racer
http://www.imdb.com/title/tt0811080/
Mja, leuke beelden, maar daar blijft het eigenlijk wel bij. Daar komt bij dat die beelden na een half uurtje al vervelen terwijl de film 2 uur duurt. Net iets te lang. Het verhaal is ook niet boeiend en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5

Remember Me
http://www.imdb.com/title/tt1403981/
Dramafilm over het verliezen van dierbaren. Emotioneel raakt deze me wel, iets wat niet vaak het geval is. De seks op een nummer van Sigur Rós is natuurlijk geniaal en het blijft tot het einde boeien. Het einde is ook zeer apart. Af en toe toch een klein beetje langdradig misschien, vandaar:
8
pi_84185915
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:59 schreef Miam het volgende:
The Wrestler

Blijft een fantastische film
Zeker Echt een heel toffe film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo