abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:01:41 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646183
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Die zijn nodig om een samenleving draaiende te houden. Simpel hè. Je kan wel alle publieke voorzieningen schrappen, maar het beetje geld dat het oplevert aan belastingverlagingen gaat het grootste deel van de inwoners echt niet helpen. Die zijn simpelweg meer kwijt door het verlies aan publieke middelen. Dat zie je nu al bijvoorbeeld bij zorgverzekeringen. Dat leuke privatiseren heeft alleen maar voor meer kosten voor mensen gezorgd, zonder dat er enige kwaliteit tegenover kwam te staan. Het leed wordt nog een beetje gecompenseerd door zorgtoeslag, wat weer uit publieke middelen betaald wordt.

Er is nu eenmaal geen samenleving mogelijk waar de rijken niet veel meer betalen. Tenminste, niet als je geen oostblok wilt worden. Misschien dat jij dat wilt omdat je denkt een van de winnaars te worden, maar de kans is groter dat je een van de verliezers wordt.
Dit systeem geeft precies aan waarom nederland een soort plutocratie is geworden. Zelfs bij zoiets als de zorgtoeslag weet men hoe ze publieke middelen moeten aanwenden om winst makende kartels te spekken.

Ik hoor trouwens nooit waardoor het zo gekomen is dat de top 30% iets van 70% betaald. Waardoor zal dat nu zijn toegenomen terwijl de marginale lastendruk is gedaald (o.a. door verlaging hoogste schijven; uit de hand gelopen aftrekposten etc.). Nee hoor, de inkomensongelijkheid is vast niet toegenomen in dit land.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:03:04 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646249
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nederland kan naar iets van 27-28%, zo is mij ooit door Wouter Bos (toen hij nog Minister van Financiën was) verteld.

Inkomstenbelasting dan, want dat is niet de enige heffing.
Soms twijfel ik aan de goede bedoeling van PvdA'ers.

Nederland is één grote regentenkliek. VVD'ers verzwijgen dat ze het liefst terug willen naar een dictatuur, PvdA'ers verzwijgen dat ze willen worden als de VVD. Daarom: SP
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82646495
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:01 schreef Klopkoek het volgende:

Ik hoor trouwens nooit waardoor het zo gekomen is dat de top 30% iets van 70% betaald.
92...
quote:
Waardoor zal dat nu zijn toegenomen terwijl de marginale lastendruk is gedaald (o.a. door verlaging hoogste schijven; uit de hand gelopen aftrekposten etc.).
Sorry, maar bij de verlaging van de tarieven is er een grondslagverbreding toegepast.

Wel bij de feiten blijven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:10:25 #104
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82646530
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit systeem geeft precies aan waarom nederland een soort plutocratie is geworden. Zelfs bij zoiets als de zorgtoeslag weet men hoe ze publieke middelen moeten aanwenden om winst makende kartels te spekken.

Ik hoor trouwens nooit waardoor het zo gekomen is dat de top 30% iets van 70% betaald. Waardoor zal dat nu zijn toegenomen terwijl de marginale lastendruk is gedaald (o.a. door verlaging hoogste schijven; uit de hand gelopen aftrekposten etc.). Nee hoor, de inkomensongelijkheid is vast niet toegenomen in dit land.
Ga eens naar bed. Morgen weer hard aan het werk.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:11:25 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646570
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

92...
[..]

Sorry, maar bij de verlaging van de tarieven is er een grondslagverbreding toegepast.

Dat heeft het niet volledig gecompenseerd. Dat zegt ook het rapport van minfin en het cbs wijt een knikje in de statistieken aan de IB2001 herziening.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82646612
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:03 schreef Klopkoek het volgende:

Soms twijfel ik aan de goede bedoeling van PvdA'ers.

Nederland is één grote regentenkliek. VVD'ers verzwijgen dat ze het liefst terug willen naar een dictatuur, PvdA'ers verzwijgen dat ze willen worden als de VVD. Daarom: SP
De SP verkoopt luchtkastelen. Wat zij willen KAN niet.

Overigens lees je iets wat er niet staat: Wouter Bos was helemaal niet aan het pleiten voor vlak-tax, hij vertelde gewoon dat op zijn ministerie berekend was dat bij een vlaktax het tarief 27-28% diende te zijn.

Dus: chill.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:15:31 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646718
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

De SP verkoopt luchtkastelen. Wat zij willen KAN niet.

Overigens lees je iets wat er niet staat: Wouter Bos was helemaal niet aan het pleiten voor vlak-tax, hij vertelde gewoon dat op zijn ministerie berekend was dat bij een vlaktax het tarief 27-28% diende te zijn.

Dus: chill.
Kom nu, het moet toch ook bij jou knagen dat almaar wordt verkondigd dat er geen andere weg zou zijn dan voortdurende lastenverlichting voor de top?

En die 27% is denk ik zonder alle aftrekposten voor snoepreisjes e.d.?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82646721
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:11 schreef Klopkoek het volgende:

Dat heeft het niet volledig gecompenseerd.
Dat klopt, er was een lastenverlaging van 5 miljard. Die overigens is verdeeld over de inkomensgroepen.

Maarre, belangrijker: jij suggereerde meer aftrekposten, terwijl het dus minder werd. En daar reageerde ik op. Ik heb niet gesteld dat er geen lastenverlichting werd toegepast.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:16:39 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646745
Maar je hebt gelijk: chill. Dat één partij overduidelijk kwade bedoelingen heeft en daaromheen draait wil nog niet zeggen dat elke partij zo is. Niet onnodig achterdochtig worden nee.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82646773
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:15 schreef Klopkoek het volgende:

Kom nu, het moet toch ook bij jou knagen dat almaar wordt verkondigd dat er geen andere weg zou zijn dan voortdurende lastenverlichting voor de top?
De race to the bottom is slecht en zou Europees opgelost moeten worden. De EU moet meer macht krijgen als het gaat om belastingheffen.
quote:
En die 27% is denk ik zonder alle aftrekposten voor snoepreisjes e.d.?
Uiteraard. Als er aftrekposten bij komen, dan moet het tarief omhoog.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:17:50 #111
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646783
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt, er was een lastenverlaging van 5 miljard. Die overigens is verdeeld over de inkomensgroepen.

Maarre, belangrijker: jij suggereerde meer aftrekposten, terwijl het dus minder werd. En daar reageerde ik op. Ik heb niet gesteld dat er geen lastenverlichting werd toegepast.
Beweerde jij niet de vorige keren dat de IB2001niet denivellerend heeft gewerkt?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82646794
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:16 schreef Klopkoek het volgende:
Dat één partij overduidelijk kwade bedoelingen heeft en daaromheen draait
Ik vind de PVV best uitgesproken daarin hoor...
pi_82646890
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef Klopkoek het volgende:

Beweerde jij niet de vorige keren dat de IB2001niet denivellerend heeft gewerkt?
Waarom een dubbele ontkenning? Dat maakt de vraag niet duidelijker...

Maar: IB2001 werkte nivellerend. Belangrijker nog: IB2001 is achter de schermen met alle partijen gevormd. Dat was een gigantische operatie waarbij alle partijen wat kregen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:21:12 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646894
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

De race to the bottom is slecht en zou Europees opgelost moeten worden. De EU moet meer macht krijgen als het gaat om belastingheffen.
Mmmm, heb ik gemengde gevoelens over. Aan de ene kant kan het voorkomen dat alle lidstaten door blijven tenderen naar een pseudo-nachtwakersstaat (want zo steekt het raamwerk nu wel in elkaar), aan de andere kant heb ik er ook weer mijn twijfels bij.
quote:
[..]

Uiteraard. Als er aftrekposten bij komen, dan moet het tarief omhoog.
Ik denk dat nl. zich uit de markt prijs als alle aftrekposten eraan gaan. Die aftrekposten zullen blijven, een groot deel denk ik. Dan gaat het tarief omhoog maar omdat de aftrekposten vooral leuk zijn voor 'de rijken' lijkt me dat geen goed plan En mede daarom lijkt me het hele vlaktaks idee überhaupt geen goed plan. Maar dat heb ik al veel vaker gezegd dat ik er niet in geloof dat alle aftrekposten er werkelijk aan zouden gaan.
Een hoog vlaktakstarief veroorzaakt een grote armoedeval en das ook geen goed plan vind ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:21:47 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646910
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom een dubbele ontkenning? Dat maakt de vraag niet duidelijker...

Maar: IB2001 werkte nivellerend. Belangrijker nog: IB2001 is achter de schermen met alle partijen gevormd. Dat was een gigantische operatie waarbij alle partijen wat kregen.
Heb jij daar een bron van?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:22:13 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82646925
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind de PVV best uitgesproken daarin hoor...
Dat vind ik dan ook zo goed aan die club. Serieus. Was de VVD maar zo!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82647027
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:21 schreef Klopkoek het volgende:

Mmmm, heb ik gemengde gevoelens over. Aan de ene kant kan het voorkomen dat alle lidstaten door blijven tenderen naar een pseudo-nachtwakersstaat (want zo steekt het raamwerk nu wel in elkaar), aan de andere kant heb ik er ook weer mijn twijfels bij.
De angst voor de EU is onterecht. Mits je zorgt dat men slechts beperkte werkterreinen krijgt.

Het stoppen van de race to the bottom en het harmoniseren van belastingwetgeving is hard nodig. Maar politiek bijzonder lastig...
quote:
Ik denk dat nl. zich uit de markt prijs als alle aftrekposten eraan gaan. Die aftrekposten zullen blijven, een groot deel denk ik. Dan gaat het tarief omhoog maar omdat de aftrekposten vooral leuk zijn voor 'de rijken' lijkt me dat geen goed plan
Het is natuurlijk een fabel dat aftrekposten alleen ten goede komen aan de rijken. Sterker nog: juist de minima betaalt nauwelijks IB door het bestaan van aftrekposten.
quote:
En mede daarom lijkt me het hele vlaktaks idee überhaupt geen goed plan. Maar dat heb ik al veel vaker gezegd dat ik er niet in geloof dat alle aftrekposten er werkelijk aan zouden gaan.
Vlaktax is prima. Maar ik geloof ook niet in het laagste tarief en geen aftrekposten.

Wel in een vlaktax, waarbij je progressie creëert door een basis en werkaftrekpost. Overigens, zo ver zitten we daar niet eens vandaan tegenwoordig.
pi_82647066
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:21 schreef Klopkoek het volgende:

Heb jij daar een bron van?
Ja, ik zit in de politiek en heb alle hoofdrolspelers al dan niet meermaals ontmoet en gesproken.

Op papier zie je het niet natuurlijk.
pi_82647139
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:22 schreef Klopkoek het volgende:

Was de VVD maar zo!
Ik snap jouw probleem met de VVD niet zo...

Paars heeft dit land veel goeds gebracht.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:30:44 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82647211
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De angst voor de EU is onterecht. Mits je zorgt dat men slechts beperkte werkterreinen krijgt.
Das ook iets waar ik mee worstel want ik zie dat als je de EU over bepaalde terreinen heel veel inspraak geeft en andere niet dat duidelijke consequenties heeft. Het welbekende spillover-effect maar dan in een iets ander jasje.
quote:
Het is natuurlijk een fabel dat aftrekposten alleen ten goede komen aan de rijken. Sterker nog: juist de minima betaalt nauwelijks IB door het bestaan van aftrekposten.
Dat zijn heffingskortingen als ik het juist heb. Die bedoelde ik niet.
quote:
[..]

Vlaktax is prima. Maar ik geloof ook niet in het laagste tarief en geen aftrekposten.

Wel in een vlaktax, waarbij je progressie creëert door een basis en werkaftrekpost. Overigens, zo ver zitten we daar niet eens vandaan tegenwoordig.
Begrijp ik dat je progressie gaat creeëren op basis van occupatie? Van het hebben van werk?

Ik weet dat we er niet ver vandaan zitten maar ik vind het principe verkeerd
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82647497
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:30 schreef Klopkoek het volgende:

Dat zijn heffingskortingen als ik het juist heb. Die bedoelde ik niet.
Heffingskortingen zijn aftrekposten tegen een vast tarief. Niets meer, niets minder.
quote:
Begrijp ik dat je progressie gaat creeëren op basis van occupatie? Van het hebben van werk?
Dat is nu al het geval... Ik opper niets nieuws, je kan alleen spelen met de breedte, waarbij telt: a. basis levensbehoeften en b. werken lonend laten zijn.
quote:
Ik weet dat we er niet ver vandaan zitten maar ik vind het principe verkeerd
Ik niet. Als je met een vast percentage werkt dragen de sterkste schouders ook de zwaarste lasten, maar dan evenredig.

Het is soms een enorm probleem. Werkgever geeft een loonsverhoging van 5K en men houdt een paar honderd euro extra over. En nee, dat is niet het probleem bij de rijken (daar speelt dat niet), maar bij Jan Modaal.

Dat klopt gewoon niet.

Euro extra bruto = 60 eurocent netto. Zoiets zou het moeten zijn. Weet je meteen wat je meer krijgt als je opslag krijgt.
pi_82650264
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb toch nooit de indruk gegeven dat ik hier anders over denk dacht ik...
Nope, ik vulde het alleen met mijn zwart / wit opmerkingen aan. Ik ben het met je eens hoor
pi_82651547
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wie heeft dat systeem bedacht? Wie hebben die barrieres bewust omlaag gebracht? de rechtsen, de rechtsen. Je verwijst nu naar iets wat jullie zelf hebben opgetakeld. Maar hé, als je als gewone jan met de pet een auto wilt kopen in het buitenland ben je de sjaak. De EU met zijn open grenzen is er alleen voor de rijken, want de rijken weten wel hoe ze er voor moeten zorgen dat de armen arm blijven

De 'rechtsen' zijn bij jou werkelijk de bron van al het kwaad he? Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij wil 'rechts' juist een beetje op de rem gaan staan qua EU.
pi_82651645
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Walgelijk idee. Walgelijk.
Want? Jij bent serieus van mening dat al het geld wat de overheid vandaag uitgeeft voor 100% goed is besteed?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:24:54 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_82652139
Hoewel ik Klopkoek in de Ts niet helemaal overneem ben ik het met hem eens dat dat simpele gezeik tamelijk vermoeiend is. Er zijn uitkeringsfraudeur maar er zijn ook ongewenst werklozen? Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')