De dag dat PvdA en PVV samen regeren, eet ik mijn lul op en film het voor alle Fok!kertjes.quote:
Nederland wil massaal aan de kilometerheffingquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:01 schreef UltraR het volgende:
Holy shit...
Straks wordt PvdA nog de grootste... nachtmerrie voor Nederland.
Toch teveel stemmers op PVV, hoe stom kun je zijn? Nu krijg je straks Cohen als premier omdat je zo nodig PVV moest stemmen ipv VVD.
Hangt er een beetje vanaf hoe betrouwbaar de peiling is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:07 schreef RemcoW23 het volgende:
Zoveel zetels gaat dit toch niet meer schelen voor al die andere partijen?
Alleen VVD en PVDA wordt idd nog spannend.
Ik heb geen idee hoe serieus je die peilingen moet nemen en hoeveel er nog kan veranderen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:07 schreef RemcoW23 het volgende:
Zoveel zetels gaat dit toch niet meer schelen voor al die andere partijen?
Alleen VVD en PVDA wordt idd nog spannend.
En vervolgens 1 juli (2011) weer verkiezingenquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:43 schreef ouderejongere het volgende:
Met deze uitslag lijkt het niet heel erg waarschijnlijk dat het nieuwe kabinet al op 1 juli op het bordes staat.
Sorry hoor, VVD met PvdA en SP in een coalitie? In your dreams. Die staan zover van elkaar dat ik de toren van mekka kan zien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef ouderejongere het volgende:
Gelukkig geen meerderheid voor extreemrechts.
Er is een alternatief voor Paars+, namelijk zonder D66 en met SP.
D66 is nou niet bepaald een betrouwbare partner, SP is geen grotere gok dan D66.
Balkenende net gezien? Echt, het CDA gaat niet in een coalitie stappen nu en al helemaal niet in een coalitie met iets dat zo onvoorspelbaar is als de PVV. Ze hebben hun les wel geleerd met de LPF.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:48 schreef MSLOVER het volgende:
Geloof me, de definitieve uitslagen zorgen voor een rechtse meerderheid. VVD\CDA\PVV en desnoods D66 om de boel compleet te maken.
CDA zal wel moeten om hun geloofwaardigheid te herstellen. En ookal ben ik geen fan van de PVV, laten we eerlijk zijn, 1,5 miljoen mensen vinden dat we rekening met ze moeten houden. Hen negeren is gewoon dom...quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Balkenende net gezien? Echt, het CDA gaat niet in een coalitie stappen nu en al helemaal niet in een coalitie met iets dat zo onvoorspelbaar is als de PVV. Ze hebben hun les wel geleerd met de LPF.
VVD maakt nu de eindspurt. De grote steden zijn geweest, de kleine dorpen komen nu nog en het buitenland. En dat is voornamelijk VVD. Ik mag wel zeggen een historische race. Zal morgen veel over worden geschreven in het buitenland. En Rutte als premier! In mijn eigen dorp is de VVD bijna twee keer zo groot geworden als de PvdA (naast de SGP natuurlijk, die hier behoorlijk vertegenwoordigd isquote:
Strakke (voorlopige) prognose dit, zeg. Nergens meer dan 1 zetel ernaast en dat dan ook maar bij 4 partijen.quote:
quote:PvdA fors groter in peiling
(Novum) - Met de kennis over het verloop van de verkiezingen in het achterhoofd zou de PvdA veel groter zijn geworden. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond. Gevraagd wat ze zouden stemmen met de kennis van nu zou de partij van Job Cohen 38 zetels halen, acht meer dan woensdag bij de verkiezingen.
Met de extra zetels, die ten koste zouden gaan van SP, GroenLinks en D66, zou de PvdA met afstand de grootste partij zijn. De VVD zou bovendien twee zetels minder halen en op 29 uitkomen, slechts een meer dan de PVV.
De Partij van Geert Wilders zou profiteren van een nog groter verlies van het CDA en van een hogere opkomst. Meer mensen zouden volgens De Hond gaan stemmen als ze van tevoren het verloop van de verkiezingen zouden weten. In de plaats van 24 zetels zou Wilders er 28 halen.
Het verlies van het CDA was met twintig zetels bij de verkiezingen al historisch te noemen, maar de partij van premier Jan Peter Balkenende zou er nog vier kwijtraken. Daarmee zou het met zeventien zetels nog wel de vierde partij zijn.
SP, GroenLinks en D66 zouden ieder twee zetels kwijtraken ten opzichte van de verkiezingen. De SP zou dertien zetels krijgen, GroenLinks en D66 elk acht. De ChristenUnie zou zes zetels krijgen, een meer dan nu en de Partij van de Dieren zou er alsnog een verliezen en daarmee halveren.
Voor slechts twee partijen zou er niets veranderen. De SGP haalt, zoals altijd, twee zetels. Rita Verdonk zou ook in de achterafpeiling van De Hond, niet terugkeren in de Kamer.
Overigens zijn de verschuivingen een stuk minder groot als simpelweg wordt gevraagd wat mensen nu zouden stemmen. De PvdA zou dan twee zetels verliezen en de VVD eentje. De PVV stijgt een zetel en ook SP, GroenLinks, D66 en ChristenUnie krijgen er een bij.
Nee, er staat in het artikel dat mensen met de uitkomst van de verkiezingen in het achterhoofd zouden stemmen, in die situatie wint PvdA 8 zetels, en verliest VVD er 2. Vervolgens staat in de laatste alinea wat er zou gebeuren als mensen geen strategisch oogpunt zouden laten meewegen, dan daalt PvdA zelfs 2 zetels, en VVD daalt 1 zetel, VVD zou dus het verschil ten opzichte van de PvdA nog een zetel uitbouwen. Dat duidt dus op strategische stemgedrag op links, en niet zo zeer op rechts, sterker nog, PVV eet nog een zeteltje op van VVD zo laat het zich aan zien.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:56 schreef UltraR het volgende:
Blijkbaar waren er woensdag dus nog net genoeg strategische PVV aanhangers die VVD hebben gestemd om Cohen geen premier te laten worden.
Job, poot stijf houden, laat er maar een instabiele VVD-PVV-CDA-regering komen, die valt in september, in november weer verkiezingen en dan alsnog Premier Cohen.quote:
De vorige keer liet de PvdA ook een kabinet vallen voor eigen gewin en dat is slechter uitgepakt dan verwacht werdquote:Op zondag 13 juni 2010 12:40 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Job, poot stijf houden, laat er maar een instabiele VVD-PVV-CDA-regering komen, die valt in september, in november weer verkiezingen en dan alsnog Premier Cohen.
Rutte aanbidden terwijl hij geen regering kan vormen. En dan noemt Bolkesteijn de mensen op links josti's.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Vorige week dinsdag onderschatte De Hond de uitslag van Wilders fors en nu kan hij het wel goed inschatten? De 1 zetel verlies van de VVD zou ook te verklaren kunnen zijn aan de hogere opkomst volgens de peiling, dus niet zozeer dat de VVD stemmen zou verliezen.
Maar gelukkig zijn de verkiezingen al geweest. CohenRutte
Als je niet strategisch gaat stemmen is er niks aan de hand hoor.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:45 schreef ethiraseth het volgende:
En dan noemt Bolkesteijn de mensen op links josti's.
Hoezo kan hij geen regering vormen? Je dacht serieus dat zoiets binnen een paar dagen gebeurd is? Dan kan ik me idd wel vinden in de uitspraak van Bolkesteijnquote:Op zondag 13 juni 2010 12:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rutte aanbidden terwijl hij geen regering kan vormen. En dan noemt Bolkesteijn de mensen op links josti's.
en sp als betrouwbaardere partner dan d66 zienquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:21 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Sorry hoor, VVD met PvdA en SP in een coalitie? In your dreams. Die staan zover van elkaar dat ik de toren van mekka kan zien.
Zoals ik het lees hebben veel mensen die wekelijks door Maurice de Hond gepeild worden, helemaal niet gestemd; ze waren echter wel naar de stembus gekomen als ze tevoren het verloop van de verkiezingen zouden weten.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:31 schreef Arcee het volgende:
Dus volgens dat artikel hebben mensen woensdag juist niét strategisch gestemd op links, maar zouden dat wel gedaan hebben met de kennis van nu.
Wel interessant om te weten dat er mensen in het bestand van Maurice de Hond zitten die wel aan de peilingen meedoen, maar niet naar de stembus gaan als het moment van stemmen is aangebroken.quote:Meer mensen zouden volgens De Hond gaan stemmen als ze van tevoren het verloop van de verkiezingen zouden weten. In de plaats van 24 zetels zou Wilders er 28 halen.
Kan iemand even aan De Hond vertellen dat de verkiezingen inmiddels voorbij zijn?quote:
Trouw elke week de peilingen invullen maar geen zin hebben om naar de stembus te gaanquote:Op zondag 13 juni 2010 13:47 schreef dylany het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hebben veel mensen die wekelijks door Maurice de Hond gepeild worden, helemaal niet gestemd; ze waren echter wel naar de stembus gekomen als ze tevoren het verloop van de verkiezingen zouden weten.
[..]
Wel interessant om te weten dat er mensen in het bestand van Maurice de Hond zitten die wel aan de peilingen meedoen, maar niet naar de stembus gaan als het moment van stemmen is aangebroken.
Wonderlijk dat mensen dat ondanks alle tegengeluiden (nota bene van ministers van andere partijen) nog steeds geloven.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De vorige keer liet de PvdA ook een kabinet vallen voor eigen gewin en dat is slechter uitgepakt dan verwacht werd
Oh is vasthouden aan afspraken met de tweede kamer tegenwoordig al 'eigen gewin'?quote:Op zondag 13 juni 2010 12:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De vorige keer liet de PvdA ook een kabinet vallen voor eigen gewin en dat is slechter uitgepakt dan verwacht werd
ik snap het verschil tussen die 2 peilingen niet. bij een gewone peiling worden de "strategische stemmers" ook gewoon meegenomen. ... waarom dan een aparte peiling ...quote:Op zondag 13 juni 2010 12:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lees ook het hele artikel door, in de laatste alinea staat heel nuttige informatie. De 8 zetels stijging van de PvdA is alleen maar het gevolg van josties op links die strategisch PvdA gaan stemmen.
Oh, ze hadden dus niet de hoop door een keer niet te draaien maar de rug recht te houden door de kiezers beloond te worden?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:06 schreef du_ke het volgende:
En volgens mij zou iedere PvdA toen het kabinet viel getekend hebben voor 30 zetels bij de verkiezingen.
Nee, de informatie nu is: de VVD is de grootste geworden met 1 zetel meer dan de PvdA.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ik snap het verschil tussen die 2 peilingen niet. bij een gewone peiling worden de "strategische stemmers" ook gewoon meegenomen. ... waarom dan een aparte peiling ...
In die echte peiling wordt gevraagd "wat zou je stemmen als er nu verkiezingen geweest zouden zijn?" Dat betekent ook dat je strategisch mag stemmen, dus ook strategisch stemmen in de peiling.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee, de informatie nu is: de VVD is de grootste geworden met 1 zetel meer dan de PvdA.
Met die informatie in het achterhoofd hadden veel meer linkse kiezers PvdA gestemd, om ervoor te zorgen dat de VVD niet de grootste was geworden (dat zorgt voor de +8 zetels).
Bij de verkiezingen is er van de linkerkant uit wel strategisch gestemd, maar niet in die mate. Als men had geweten dat het zo close zou zijn tussen VVD en PvdA, en als men had geweten dat een VVD-PVV-CDA-kabinet een meerderheid zou halen, DAN hadden nog veel meer mensen strategisch gestemd.
Maar dat is dus een onderzoek, geen peiling. De bevindingen zijn interessant, maar zeggen verder niets omdat je nou eenmaal geen verkiezingen kunt hebben met volledige kennis over de uitslag van diezelfde verkiezingen.
In de echte peiling verliest PvdA twee zetels, logisch, want er zijn nu geen verkiezingen meer. Voor strategisch stemmen op de PvdA ben je nu al te laat
Ja, maar bij de echte verkiezingen is ook strategisch gestemd.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
In die echte peiling wordt gevraagd "wat zou je stemmen als er nu verkiezingen geweest zouden zijn?" Dat betekent ook dat je strategisch mag stemmen, dus ook strategisch stemmen in de peiling.
Waarom? Men wist op basis van de peilingen toch al dat de VVD voor stond op de PvdA?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja, maar bij de echte verkiezingen is ook strategisch gestemd.
Maar als men de uitslag vantevoren had geweten (wat natuurlijk onmogelijk is) DAN hadden er nog veel meer mensen strategisch gestemd.
Juist daarom. Het verschil bleek in werkelijkheid kleiner dan gedacht. Ook komt VVD-PVV-CDA in de verkiezingen op een meerderheid, waardoor de haalbaarheid van zo'n regering nu wordt onderzocht. De GL/SP/D66/PvdD-kiezer realiseert zich dat ze dit hadden kunnen voorkomen door PvdA te stemmen.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Men wist op basis van de peilingen toch al dat de VVD voor stond op de PvdA?
ja maar die conclusie kon je ook al trekken uit peilingen voor de verkiezingen.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Juist daarom. Het verschil bleek in werkelijkheid kleiner dan gedacht. Ook komt VVD-PVV-CDA in de verkiezingen op een meerderheid, waardoor de haalbaarheid van zo'n regering nu wordt onderzocht. De GL/SP/D66/PvdD-kiezer realiseert zich dat ze dit hadden kunnen voorkomen door PvdA te stemmen.
Het verschil is dat bij peiling A jij anders mag kiezen dan je daadwerkelijk gedaan hebt bij de verkiezingen, maar wel met de hypothetische veronderstelling dat de rest van Nederland precies hetzelfde kiest als ze gedaan hebben op 9 juni (en dezelfde opkomst).quote:Op zondag 13 juni 2010 18:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ja maar die conclusie kon je ook al trekken uit peilingen voor de verkiezingen.
Peiling A (speciale peiling): Wat zou je gestemd hebben wanneer er vandaag verkiezingen geweest zouden zijn en wanneer je weet dat de verhoudingen zouden zijn zoals ze op 9 juni waren?
Peiling B (normale peiling): Wat zou je gestemd hebben wanneer er vandaag verkiezingen geweest zouden zijn? (terwijl je ondertussen wel de kennis hebt dat de verhoudingen zouden zijn zoals ze nu zijn, al wordt dit niet genoemd in de vraagstelling)
ik snap het verschil tussen de peilingen niet. moet je bij peiling B net doen alsof je van niks weet?
Niet echt, dat zou het aantal zetels van VVD/PVV/CDA niet veranderd hebben. PvdA was dat wellicht eerder aan zet geweest, maar het is geen dag en nacht verschil.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Juist daarom. Het verschil bleek in werkelijkheid kleiner dan gedacht. Ook komt VVD-PVV-CDA in de verkiezingen op een meerderheid, waardoor de haalbaarheid van zo'n regering nu wordt onderzocht. De GL/SP/D66/PvdD-kiezer realiseert zich dat ze dit hadden kunnen voorkomen door PvdA te stemmen.
Als PvdA de grootste was geweest, dan neem ik aan dat er eerst een coalitiemogelijkheid met PvdA zou worden onderzocht. Dat is wel dag en nacht verschil. Zeker omdat men die 100% zou willen laten slagen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet echt, dat zou het aantal zetels van VVD/PVV/CDA niet veranderd hebben. PvdA was dat wellicht eerder aan zet geweest, maar het is geen dag en nacht verschil.
Ja, dat bedoel ikquote:Op zondag 13 juni 2010 18:23 schreef Asphias het volgende:
maar met pvda de grootste zou als eerste paars+, en mogelijk nog wat linkse varianten onderzocht worden, voordat men gaat kijken naar een kabinet waar de grootste partij uitgesloten wordt.
Zou de wil om een coalitie te vormen afhangen van de volgorde waarin ze onderzocht worden? Lijkt mij niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Als PvdA de grootste was geweest, dan neem ik aan dat er eerst een coalitiemogelijkheid met PvdA zou worden onderzocht. Dat is wel dag en nacht verschil. Zeker omdat men die 100% zou willen laten slagen.
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer Job Cohen de verkiezingen had gewonnen, de eerste te onderzoeken optie VVD-PVV-CDA (76 zetels) zou worden. Dat is onrealistisch imo.
Die snap ik niet. Wie is de grootste dan die uitgesloten wordt?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:23 schreef Asphias het volgende:
maar met pvda de grootste zou als eerste paars+, en mogelijk nog wat linkse varianten onderzocht worden, voordat men gaat kijken naar een kabinet waar de grootste partij uitgesloten wordt.
Nee, maar de kans om die daadwerkelijk te vormen wellicht welquote:Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou de wil om een coalitie te vormen afhangen van de volgorde waarin ze onderzocht worden? Lijkt mij niet.
In het geval de PvdA de grootste zou zijn, bedoelt hij, dan zou de VVD/PVV/CDA-variant niet als eerste onderzocht worden.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die snap ik niet. Wie is de grootste dan die uitgesloten wordt?
Mwah, nauwelijks. Denk maar aan het CDA en de PvdA in 2003.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, maar de kans om die daadwerkelijk te vormen wellicht wel
Dank voor de toelichting!quote:Op zondag 13 juni 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
In het geval de PvdA de grootste zou zijn, bedoelt hij, dan zou de VVD/PVV/CDA-variant niet als eerste onderzocht worden.
Oh vast ook maar ze stonden er toen echt heel beroerd voor.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, ze hadden dus niet de hoop door een keer niet te draaien maar de rug recht te houden door de kiezers beloond te worden?![]()
Als PvdA de grootste was geworden, dan zou het zeker een coalitie hebben willen vormen (met de PvdA daarin). De PvdA staat nu even buitenspel. Als het geen verschil zou maken, dan neem je de komende onderhandelingen tussen PVV, VVD en CDA niet serieus? Het is niet dat iedereen maar één coalitie wil he. Er zijn meerdere mogelijkheden; in het verleden weliswaar meer dan nu. Maar de x-de onderzochte coalitiemogelijkheid heeft logischerwijs statistisch meer kans van slagen dan de x+1-de onderzochte coalitiemogelijkheid.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou de wil om een coalitie te vormen afhangen van de volgorde waarin ze onderzocht worden? Lijkt mij niet.
De PvdA is de tweede partij geworden, dus wel degelijk serieus te nemen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als PvdA de grootste was geworden, dan zou het zeker een coalitie hebben willen vormen (met de PvdA daarin). De PvdA staat nu even buitenspel. Als het geen verschil zou maken, dan neem je de komende onderhandelingen tussen PVV, VVD en CDA niet serieus? Het is niet dat iedereen maar één coalitie wil he. Er zijn meerdere mogelijkheden; in het verleden weliswaar meer dan nu. Maar de x-de onderzochte coalitiemogelijkheid heeft logischerwijs statistisch meer kans van slagen dan de x+1-de onderzochte coalitiemogelijkheid.
VVD zit in zowel Paars+ als in Rechts. Willen zij ook liever Paars+, dan komt Rechts er niet, of het nu als eerste wordt onderzocht of als tweede. En willen zij juist wel Rechts, dan helpt het de PvdA ook niet om de grootste te zijn, want dan blokkeert de VVD Paars+. Met andere woorden: als de wil voor een bepaalde coalitie er niet is, dan maakt het niet uit wanneer die onderzocht wordt.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Als PvdA de grootste was geworden, dan zou het zeker een coalitie hebben willen vormen (met de PvdA daarin). De PvdA staat nu even buitenspel. Als het geen verschil zou maken, dan neem je de komende onderhandelingen tussen PVV, VVD en CDA niet serieus? Het is niet dat iedereen maar één coalitie wil he. Er zijn meerdere mogelijkheden; in het verleden weliswaar meer dan nu. Maar de x-de onderzochte coalitiemogelijkheid heeft logischerwijs statistisch meer kans van slagen dan de x+1-de onderzochte coalitiemogelijkheid.
Inderdaad, als een bepaalde partij een bepaalde coalitie niet wil, dan maakt het niet uit wanneer die coalitie onderzocht wordt.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:03 schreef dylany het volgende:
Als het CDA niet mee wil doen komt er geen rechtse coalitie.
De kans is overmatig bijzonder groot dat het CDA niet met mensen wil samenwerken die een bepaald geloof wil buitensluiten, we zijn tenslotte een humanistisch christelijk land, dus we worden vermoedelijk geen satellietstaat voor de joodse lobby en dat is ook maar te hopen. De hele arabische wereld zal zich met betrekking tot aanslagen gaan focussen op Nederland en dat is onwenselijk niet alleen omdat wij geen joodse natie zijn maar ook omdat wij geen land zijn wat de mensenrechten schendt.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, als een bepaalde partij een bepaalde coalitie niet wil, dan maakt het niet uit wanneer die coalitie onderzocht wordt.
In deze situatie wel ja, waar de keuze bij de VVD ligt. Maar het land moet wel geregeerd worden. Je kunt niet alles weigeren.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
VVD zit in zowel Paars+ als in Rechts. Willen zij ook liever Paars+, dan komt Rechts er niet, of het nu als eerste wordt onderzocht of als tweede. En willen zij juist wel Rechts, dan helpt het de PvdA ook niet om de grootste te zijn, want dan blokkeert de VVD Paars+. Met andere woorden: als de wil voor een bepaalde coalitie er niet is, dan maakt het niet uit wanneer die onderzocht wordt.
Klinkt het jou nou ook niet vreemd in de oren dat wij moetne vrezen voor aanslagen, enkel en alleen omdat we wellicht Wilders in ons kabinet krijgen? Ben ik nou de enige die dit volledig van de zotte vind?quote:Op zondag 13 juni 2010 19:15 schreef dylany het volgende:
[..]
De hele arabische wereld zal zich met betrekking tot aanslagen gaan focussen op Nederland en dat is onwenselijk niet alleen omdat wij geen joodse natie zijn maar ook omdat wij geen land zijn wat de mensenrechten schendt.
We kunnen beter bij onze humanistische normen en waarden blijven.
In Israel zijn toch ook aanslagen?quote:Op zondag 13 juni 2010 21:06 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Klinkt het jou nou ook niet vreemd in de oren dat wij moetne vrezen voor aanslagen, enkel en alleen omdat we wellicht Wilders in ons kabinet krijgen? Ben ik nou de enige die dit volledig van de zotte vind?
Het feit dat het zelf geopperd wordt is te gek voor woorden.
Je bent beslist een josti, als jij het hebt over 'kan geen regering vormen', terwijl Rosenthal vandaag pas zijn eerste gesprekken gaat voeren.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rutte aanbidden terwijl hij geen regering kan vormen. En dan noemt Bolkesteijn de mensen op links josti's.
Volgens mij gaan we een beetje voorbij aan de essentie. Dus omdat we het niet eens zijn met Wilders ideeen (vergeet niet dan pakweg 20% die mening WEL deelt, zo werkt democratie), is het geoorloofd om geweld te gebruiken tegen burgers, vrouwen en kinderen? Sorry hoor, maar dan zit er toch ergens een steekje los. Ik vind het nogal een verschil om kenbaar te maken dat je de ideen niet steunt, dan om aanslagen te gaan plegen.quote:Op maandag 14 juni 2010 06:40 schreef dylany het volgende:
[..]
In Israel zijn toch ook aanslagen?![]()
Veel Nederlanders willen helemaal niet samen met Wilders garant staan voor de mensenrechtenschendende politiek die Israel bedrijft maar dat doet Nederland wel met Wilders in de politiek.
Er zijn ook mensen die het te zot voor woorden vinden dat we een tweede Israel worden. Dat is toch waar Wilders naartoe wil?
Waarom zien we Wilders in filmpjes met een keppetje op zijn hoofd in het buitenland in synagoges vertelllen dat miljoenen moslims Europa moeten verlaten en dat alles moet beginnen in Nederland?
Welke Nederlandse politicus gaat naar het buitenland om promotie te maken voor de Nederlandse politiek? Is dat niet te gek voor woorden dan?
Wat doet een Nederlandse politicus in het buitenland?
Wilders verzwijgt niet voor niets wie zijn financiers zijn en de PVV is niet voor niets een dictatoriale eenmanspartij toch?
Dat geweld gebruikt Israel, wij niet en Wilders steunt Israel, een land waar Nederland weinig mee te maken heeft. We zijn tenslotte geen buurland.quote:Op maandag 14 juni 2010 07:40 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Volgens mij gaan we een beetje voorbij aan de essentie. Dus omdat we het niet eens zijn met Wilders ideeen (vergeet niet dan pakweg 20% die mening WEL deelt, zo werkt democratie), is het geoorloofd om geweld te gebruiken tegen burgers, vrouwen en kinderen? Sorry hoor, maar dan zit er toch ergens een steekje los. Ik vind het nogal een verschil om kenbaar te maken dat je de ideen niet steunt, dan om aanslagen te gaan plegen.
Wat heeft Israel met onze interne problemen te maken, anders dan dat Wilders er blijbaar een mening over heeft?quote:Op maandag 14 juni 2010 07:51 schreef dylany het volgende:
[..]
Dat geweld gebruikt Israel, wij niet en Wilders steunt Israel, een land waar Nederland weinig mee te maken heeft. We zijn tenslotte geen buurland.![]()
Je kunt aan het feit dat Wilders de AOW-eis binnen 24 liet vallen al zien dat Wilders weinig op heeft met de binnenlandse politiek.
Precies, en we hebben Wilders niet nodig om de moslimhaat en de oorlog tussen Israel en de Palestijnen naar Nederland te transporteren.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:09 schreef MSLOVER het volgende:
Het conflict Israel is al zo oud en zo complex dat daar waarschijnlijk nooit een oplossing voor wordt gevonden. Israel zit klem en de Palestijnen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |