het CDA heeft stemmers die door de peilingen niet goed bereikt worden dus dat zal sowieso wel hoger uitvallen dan verwachtquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ook niet. Had juist het idee dat het de laatste dagen wat aantrok.
Maar goed, de peilingen van De Hond heeft wel vaker wat rare verschuivingen.
Ik reken toch op minimaal 28 zetels... Met minder zou ik echt teleurgesteld zijn, zeker als Cohen dan ook nog eens de grootste wordt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ook niet. Had juist het idee dat het de laatste dagen wat aantrok.
Maar goed, de peilingen van De Hond heeft wel vaker wat rare verschuivingen.
Ik gok nog steeds op zeker 30 zetels voor het CDA en Cohen als premierquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:19 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik reken toch op minimaal 28 zetels... Met minder zou ik echt teleurgesteld zijn, zeker als Cohen dan ook nog eens de grootste wordt.
True, maar Maurice de Hond kennende zal hij zijn correctiemethoden sindsdien hebben aangepast en bovendien heb je nu geen SP die gehypt wordt en groter uitvalt dan gedacht.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef ruudbackus het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2006
en dan vooral bij slotpeilingen en de afwijking daarvan.5 afwijkng ten nadele van de PVDA,
Destijds hadden ze nog geen 'baseline' voor de PVV.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:32 schreef ruudbackus het volgende:
Ik denk dat de PVV groter gaat uitvallen, in 2003 zijn er soortgelijke afwijkingen geweest las ik vanmorgen in een krant ergens.En meestal waren die afwijkingen voor de PVDA. Als je naar Rechts kijkt heft de VVD van het CDA niet veel te duchten, ik denk dat Wilders heel onbewust wel eens kan zorgen dat er een links kabinet komt door bij Rutte 1 of 2 zetels weg te halen.
Grootst mogelijke verrassing is denk ik toch Paars III.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:50 schreef horned_reaper het volgende:
Wat voor verassingen zouden er nog kunnen komen bij het Coalitie vormen..... denken jullie dat er misschien een grote partij is die plotseling wel overstag gaat en met onder andere de PVV een coalitie zou kunnen vormen?
PVV is de enige partij waar een taboe op heerst. Alhoewel een ontwikkeld mens makkelijk PVV-stemmers kan herkennen is niemand er echt open over. Ik vrees dat PVV direct na de grote 3 eindigt, voor SP en voor GL.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:32 schreef ruudbackus het volgende:
Ik denk dat de PVV groter gaat uitvallen, in 2003 zijn er soortgelijke afwijkingen geweest las ik vanmorgen in een krant ergens.En meestal waren die afwijkingen voor de PVDA. Als je naar Rechts kijkt heft de VVD van het CDA niet veel te duchten, ik denk dat Wilders heel onbewust wel eens kan zorgen dat er een links kabinet komt door bij Rutte 1 of 2 zetels weg te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |