abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 13:12:53 #251
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82738135
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef mediaconsument het volgende:
Dat is ook niet vreemd als je de term hallucinatie niet wilt definiëren. Dan is het niet gek dat de discussie haast onmogelijk in de hand te houden is.

Ik had die reactie in het bandstemmen-topic geplaatst zoals je kunt zien als je op de link klikt, waarin jouw eerste reactie deze was:
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:45 schreef mediaconsument het volgende:
Mjah, hij weet toch al wat er gezegd word, en heeft voor het gemak bepaald dat het een spook is die het zegt, terwijl hij ook aangeeft dat een vriend van hem dit heeft ingesproken. Weinig paranormaals aan denk ik.

Schopje onzin lijkt mij, paradio zal naar mijn idee dan ook niet meer terugkeren, die zal geen trek hebben in een kinderspelletje als in raad wat er op het bandje staat. Daar kan ik hem dan ook niet meer dan gelijk in geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door JoepiePoepie op 13-06-2010 13:21:09 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_82738405
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Daarom is het mooi dat je meer van dergelijke topics hebt gemaakt.
quote:
Ik had die reactie in het bandstemmen-topic geplaatst zoals je kunt zien als je op de link klikt, waarin jouw eerste reactie deze was:
[..]

Lees dan maar eens de reacties van de andere mensen die niet aan het raad wat er opgenomen is spelletje meededen. Vraag me verder ook af hoe je dan kan weten wat er gezegd werd.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:29:57 #253
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82738809
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:20 schreef mediaconsument het volgende:
Vraag me verder ook af hoe je dan kan weten wat er gezegd werd.
Ik vraag me dan af hoe jij erbij komt dat het door een vriend van mij is ingesproken, want dat heb ik nooit beweerd . Overigens ook wel grappig dat de grootste bandstemmenfanaat van dit forum ( Manke ) het juist een leuk topic vond . En heel veel andere mensen (waaronder believers) trouwens ook .

Maar goed, dat wordt nogal offtopic. Ontopic dus maar weer:
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:20 schreef mediaconsument het volgende:
Lees dan maar eens de reacties van de andere mensen die niet aan het raad wat er opgenomen is spelletje meededen.
Eeeh ja, dat is toch precies wat ik hier bedoel?
Als een scepticus iets post wordt het door een aantal believers standaard afgedaan als leugens en dat het naar ONZ moet, dus dat het daarom niet fair is om overal en altijd maar de stoute sceptici de schuld te geven. *

Dus je punt is...?

* Waarmee ik overigens niet wil beweren dat de sceptici altijd braafjes zijn .

En verder vraag ik me, naar aanleiding van deze post van jou:
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:27 schreef mediaconsument het volgende:
Bij hoaxes kun je overigens dezelfde vraag stellen, die geven het hele forum uiteindelijk alleen maar een slechte naam.
nog steeds het volgende af:
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
En wie gaat er dan bepalen wat een hoax is en wat niet? Misschien vind ik 99% van het forum een hoax en vind jij net die 1% die ik geen hoax vind wel een hoax .

Ik bedoel: Dan krijg je toch gewoon weer hetzelfde dat er dingen bewezen moeten gaan worden .

[ Bericht 4% gewijzigd door JoepiePoepie op 13-06-2010 15:42:40 ]
pi_82745115
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
nog steeds het volgende af:
[..]
Als een bepaald verhaal een hoax blijkt te zijn, hoort het eigenlijk al niet meer in TRU. De meesten hier kijken daarvoor ook kritisch genoeg naar de verhalen die er rondgaan volgens mij.

Daarom is de nadruk op het woord verhaal ook belangrijk en is het dus in TRU volgens mij niet de bedoeling om er vanuit te gaan dat complete onderwerpen zoals ufo's, geesten en astrologie een hoax zijn. Verder kunnen wij vanuit onze bureaustoel maar tot een bepaalde hoogte deze verhalen beoordelen, wat soms wel eens lastig kan zijn voor een aantal onder ons. Uiteindelijk weten we dan ook geen van allen genoeg om ergens uberhaupt een conclusie over te kunnen trekken.

Als er dan een bericht met bewijs in de media komt waaruit blijkt dat een bepaald verhaal een hoax blijkt te zijn, dan mag dat uiteraard toegevoegd worden. Echter lijkt het me dan ook handig dat het topic meteen verplaatst word, zodat de onderwerpen waarover de waarheid onduidelijk is de ruimte kunnen krijgen.

Het is dan ook zoiets van als je ergens niet in gelooft, maar eigenlijk ook wel weet dat je er niet alles vanaf kunt weten omdat je er niet bij was, je jezelf best wat nederiger mag opstellen. Vooral met het verhaal omtrent geesten zou je hiermee heel wat respectvoller over kunnen komen.

Verder lijkt me het ook handig dat je in een filosofische discussie geen bewijs vraagt en alles gaat proberen te ontkrachten. Maar dat je mee gaat filosoferen, om zodoende van elkaar wat op te kunnen steken. Ieder heeft zo zijn ervaringen, we kunnen dan ook alleen maar leren van elkaars ervaringen.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 13-06-2010 16:10:50 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:30:17 #255
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82746452
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:56 schreef mediaconsument het volgende:
maar eigenlijk ook wel weet dat je er niet alles vanaf kunt weten omdat je er niet bij was, je jezelf best wat nederiger mag opstellen. Vooral met het verhaal omtrent geesten zou je hiermee heel wat respectvoller over kunnen komen.
Jij was er niet bij toen de bandstemmen op mijn antwoordapparaat verschenen, dus jij kunt er niet alles vanaf weten. Je zou je dus daaromtrent best wat nederiger mogen opstellen. Hiermee zou jij heel wat respectvoller overkomen.
pi_82747152
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Jij was er niet bij toen de bandstemmen op mijn antwoordapparaat verschenen, dus jij kunt er niet alles vanaf weten. Je zou je dus daaromtrent best wat nederiger mogen opstellen. Hiermee zou jij heel wat respectvoller overkomen.
Daarom was het ook zo mooi dat deze geest jou opbelde, althans dat gaf je aan.
quote:
Dit spook had ook al een aantal keren achter elkaar gebeld. De eerste paar keren nam ik op, maar blijkbaar wilde het spook niet direct met mij praten. Na een aantal keren nam ik niet meer op en liet het spook mijn antwoordapparaat inspreken en wat hij (ja, het is een mannelijk spook, 't is echt een mannenstem namelijk) toen zei is hieronder te beluisteren:
Toen je er ook nog eens een show van ging maken door te zeggen dat je wist wat er gezegd was en dat anderen maar moesten raden wat het was, had alleen nog de TT nog iets met het paranormale te maken.

Mjah, je laat ook wel weer je doel zien door je aardige manier van posten vandaag, succes daarmee. Snap eigenlijk ook niet waarom je die onzin zo loopt te verdedigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 13-06-2010 17:07:52 ]
  zondag 13 juni 2010 @ 17:14:37 #257
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82748265
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:48 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom was het ook zo mooi dat deze geest jou opbelde, althans dat gaf je aan.
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben niet de enige met bandstemmen/evp op een antwoordapparaat:

- Google: evp antwoordapparaat
- Google: bandstemmen antwoordapparaat
- Google: evp voicemail

En verder gaat het nogal offtopic zo. Het is niet de bedoeling om hier inhoudelijk in te gaan op de bandstemmen op zich. Het bandstemmentopic was slechts een voorbeeld om aan te geven hoe er over het algemeen door een aantal believers wordt gereageerd op topics van sceptici. Als voorbeeld om aan te geven dat heus niet alleen de sceptici de stoute usertjes zijn. Ik kan zo nog met zoveel andere voorbeelden komen, maar dat lijkt me niet relevant voor deze discussie op zich . Dus als je nog iets inhoudelijks te melden of te vragen hebt over de bandstemmen op zich, doe het dan per pm o.i.d.

Ontopic:

Zie je nou trouwens mediaconsument, met wat voor een fanatisme jij bezig bent om mijn ervaringen te ontkrachten?

[ Bericht 7% gewijzigd door JoepiePoepie op 13-06-2010 17:29:41 ]
pi_82748865
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]

En verder gaat het nogal offtopic zo. Het is niet de bedoeling om hier inhoudelijk in te gaan op de bandstemmen op zich. Het bandstemmentopic was slechts een voorbeeld om aan te geven hoe er over het algemeen door een aantal believers wordt gereageerd op topics van sceptici. Als voorbeeld om aan te geven dat heus niet alleen de sceptici de stoute usertjes zijn. Ik kan zo nog met zoveel andere voorbeelden komen, maar dat lijkt me niet relevant voor deze discussie op zich . Dus als je nog iets inhoudelijks te melden of te vragen hebt over de bandstemmen op zich, doe het dan per pm o.i.d.
Volgens mij hoor jij bij geen van beide kampen, maar komt het je wel van pas dat ze tegen elkaar uitgespeeld worden.

Om deze reden hoort deze polarisatie ook niet thuis in TRU, daar elke believer ook sceptisch is. We komen hier allemaal met onze eigen vragen en willen onze eigen ervaringen delen. Wie ben jij dan om over deze zaken te gaan oordelen? Het toont alleen maar aan hoe weinig respect je hebt voor anderen al je deze zaken belachelijk blijft maken.

Het is dan ook al eerder gezegd, kritiek is uiteraard geen probleem, zolang deze bedoeld is om iets aan de discussie toe te voegen. Dat is het wel als deze bedoeld is om deze discussie stil te laten staan en dus af te breken. Daar heeft niemand wat aan.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:43:54 #259
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82749779
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:29 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens mij hoor jij bij geen van beide kampen,
En nu sla je eindelijk een keer de spijker op z'n kop ! Ik heb nooit beweerd bij een of ander FOK-groepje te horen. Ik werd door anderen ingedeeld in een groep.
quote:
maar komt het je wel van pas dat ze tegen elkaar uitgespeeld worden.
Ja hoor, dat zal het zijn .
quote:
Om deze reden hoort deze polarisatie ook niet thuis in TRU, daar elke believer ook sceptisch is. We komen hier allemaal met onze eigen vragen en willen onze eigen ervaringen delen. Wie ben jij dan om over deze zaken te gaan oordelen? Het toont alleen maar aan hoe weinig respect je hebt voor anderen al je deze zaken belachelijk blijft maken.

Het is dan ook al eerder gezegd, kritiek is uiteraard geen probleem, zolang deze bedoeld is om iets aan de discussie toe te voegen. Dat is het wel als deze bedoeld is om deze discussie stil te laten staan en dus af te breken. Daar heeft niemand wat aan.
Herhaling, herhaling, herhaling... Daar heb ik allemaal al op gereageerd. Dat ga ik dus niet nogmaals doen .

En verder, zie de aanvulling/edit in mijn vorige post:
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ontopic:

Zie je nou trouwens mediaconsument, met wat voor een fanatisme jij bezig bent om mijn ervaringen te ontkrachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 13-06-2010 17:50:21 ]
pi_82751493
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef JoepiePoepie het volgende:
<snip>
Die ervaringen ontkracht ik niet, als dat gebeurt dan doe je dat waarschijnlijk zelf door je manier van posten.

Ik heb het over gedrag wat eigenlijk weinig met ervaringen te maken heeft, eerder met onnodig oordelen en dit de boventoon laten voeren.
  maandag 14 juni 2010 @ 00:03:12 #261
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82769637
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:21 schreef mediaconsument het volgende:
Die ervaringen ontkracht ik niet,
Eeeh... :
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:48 schreef mediaconsument het volgende:
Toen je er ook nog eens een show van ging maken door te zeggen dat je wist wat er gezegd was en dat anderen maar moesten raden wat het was, had alleen nog de TT nog iets met het paranormale te maken.

Mjah, je laat ook wel weer je doel zien door je aardige manier van posten vandaag, succes daarmee. Snap eigenlijk ook niet waarom je die onzin zo loopt te verdedigen.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:21 schreef mediaconsument het volgende:
als dat gebeurt dan doe je dat waarschijnlijk zelf door je manier van posten.

Ik heb het over gedrag wat eigenlijk weinig met ervaringen te maken heeft, eerder met onnodig oordelen en dit de boventoon laten voeren.
mediaconsument for moderator
  maandag 14 juni 2010 @ 00:10:34 #262
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_82769946
Ach, ook al maakt JoepiePoepie er een 'showtje' van, dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de bandstemmen gehoord op haar antwoordapparaat niet echt iets paranormaals zijn, of zij er nu wel of niet in gelooft en er nu wel of niet een 'spelletje' van maakt

Bottom line is, van beide kampen mag wel met iets meer begrip, geduld en vriendelijkheid gepost worden - althans, dat is mijn bescheiden mening
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 14 juni 2010 @ 00:17:16 #263
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82770195
quote:
Op maandag 14 juni 2010 00:10 schreef Sylver_ het volgende:
Ach, ook al maakt JoepiePoepie er een 'showtje' van, dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de bandstemmen gehoord op haar antwoordapparaat niet echt iets paranormaals zijn, of zij er nu wel of niet in gelooft en er nu wel of niet een 'spelletje' van maakt
Inderdaad, het hoeft toch niet allemaal met een hoop drama gebracht te worden?

Paranormale ervaringen of ervaringen die eventueel paranormaal zouden kunnen zijn, kunnen ook gewoon leuk zijn .
quote:
Bottom line is, van beide kampen mag wel met iets meer begrip, geduld en vriendelijkheid gepost worden - althans, dat is mijn bescheiden mening
pi_82774463
quote:
Op maandag 14 juni 2010 00:10 schreef Sylver_ het volgende:
Tja, dan lijkt het me ook dat er niet duidelijk is wat er op de bandstemmen zou staan. Als je dan gaat roepen dat de geest je vaker heeft proberen te bellen, dan haal je toch je eigen verhaal onderuit?
quote:
Als je dan ook de kans krijgt om geduld op te brengen. Dat is eigenlijk meer waar ik op doel. Je geduld word namelijk flink op de proef gesteld als er iemand met een dergelijk tempo posts neergooit, welke bijna allemaal wel op een of andere manier uitlokken. Net zoals eerder gezegd getuigd het van weinig respect dat als je in de kerk, god is een HOAX gaat roepen, en hierover maar blijft doorgaan. Net zoals dat joepie maar al te graag usernames gebruikt om mensen met de haren bij de discussie te trekken.

Dat is dan ook de manier van posten om mensen gefrustreerd te krijgen, daar zit namelijk niemand op te wachten. Als je er dan op in wilt gaan, dan is het ook goed uitkijken geblazen, anders verzand je in een discussie waar meerdere (telkens dezelfde) mensen tegelijk je duidelijk maken dat je poep praat. Deze discussie zal dan ook niet verder vorderen dan wat basisschool logica. Tel daarbij op dat deze groep zo aanwezig is dat het erg moeilijk is om de discussie uberhaupt nog te kunnen sturen en dat de belangrijke posts toch wel ondergesneeuwd raken, en het word een moeilijk verhaal om een onderwerp uit te kunnen werken.

Daarom heeft dit ook weinig met een kampenverhaal te maken, eerder met mensen die moeite hebben om respectvol en rustig om te gaan met hun omgeving. Oftewel lijkt het me handig dat hier goed mee word omgegaan, in plaats van dat we het polarisatieverhaal telkens weer naar voren halen. Vind het overigens dan ook frappant dat ze zelf al aangeven bij geen van de kampen te horen.
  maandag 14 juni 2010 @ 09:30:26 #265
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_82775899
Skeptisch fanatisme gaat ook niet over mensen die tegenargumenten geven of skeptisch zijn of anders denken en eerlijk gezegt lees ik dat nergens in de OP maar ik zie mensen dat wel verdedigen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_82775952
quote:
Op maandag 14 juni 2010 00:17 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Inderdaad, het hoeft toch niet allemaal met een hoop drama gebracht te worden?

Paranormale ervaringen of ervaringen die eventueel paranormaal zouden kunnen zijn, kunnen ook gewoon leuk zijn .
[..]

Ben ik het helemaal mee eens... Ook in het geval van mijn tarot legging Ik heb veel plezier met paranormaal bezig zijn en verbind het niet aan allemaal negatieve nasmaken of invalshoeken. Hangt natuurlijk ook van de ervaring zelf af en zulks..
pi_82776397
quote:
Op maandag 14 juni 2010 09:32 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens... Ook in het geval van mijn tarot legging Ik heb veel plezier met paranormaal bezig zijn en verbind het niet aan allemaal negatieve nasmaken of invalshoeken. Hangt natuurlijk ook van de ervaring zelf af en zulks..
Dat zou je dan misschien wat beter kunnen uiten door wat meer interesse te tonen, of misschien beter, niet te posten als een onderwerp binnen dit forum je minder interesseert of als je niks toe te voegen hebt. Dan krijgen de lezers ook meteen heel wat beters voor hun kiezen.

Uiteindelijk zouden we met zijn allen ons best moeten doen om zoveel mogelijk goede informatie over de onderwerpen in TRU te verzamelen, zodat elke lezer kan doen wat TRU zo leuk maakt. Oftewel het doorspitten van het forum om eens wat andere onderwerpen en invalshoeken te leren kennen. Dat was voor mij in ieder geval de reden om te beginnen met dit forum te lezen. Mede doordat series als the x-files en tijdschriften als x-factor mij destijds aan het denken hadden gezet over dit soort onderwerpen.
pi_82776796
Alsof ik nog zo vaak post hier

En waar blijven jouw threads en paranormale ervaringen posts eigenlijk?
pi_82776895
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:04 schreef Flammie het volgende:
Alsof ik nog zo vaak post hier

En waar blijven jouw threads en paranormale ervaringen posts eigenlijk?
Als de sfeer weer wat beter is zul je mij hier weer zien posten, tot die tijd lees ik het graag door. Zo nu en dan komen hier dan ook wel interessante users posten, het is alleen jammer dat deze dan telkens zo snel weer weg zijn.
pi_82776946
Het is nu vooral rustig omdat niemand hier meer post
  maandag 14 juni 2010 @ 10:16:43 #271
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82777111
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als de sfeer weer wat beter is zul je mij hier weer zien posten, tot die tijd lees ik het graag door. Zo nu en dan komen hier dan ook wel interessante users posten, het is alleen jammer dat deze dan telkens zo snel weer weg zijn.
Dus je komt alleen als er wat te zeuren valt? Nee goed, gewoon even zodat men weet hier waar ze aan toe zijn met jou
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_82777222
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dus je komt alleen als er wat te zeuren valt? Nee goed, gewoon even zodat men weet hier waar ze aan toe zijn met jou
Ik heb hier maanden niet gepost, op dit moment heb ik dan ook de hoop, als lezer, dat er eens een verandering gaat komen. Dit deel van het forum is zo veel meer waard dan het dagelijkse gekibbel dat ik er nogsteeds tegenkom. Kom mijn username en uitspraken dan ook nog regelmatig tegen.
  maandag 14 juni 2010 @ 10:22:26 #273
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82777252
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:12 schreef mediaconsument het volgende:
Tja, dan lijkt het me ook dat er niet duidelijk is wat er op de bandstemmen zou staan.
Oh, wat heeft dat ermee te maken? Manke weet toch ook vaak wat er op zijn op zijn bandstemmen staat? En als je andere bandstemmen opzoekt op internet staat het er toch meestal zelfs bij wat er gezegd wordt?

Zie je nou trouwens mediaconsument, met wat voor een fanatisme jij nog steeds bezig bent om te proberen mijn ervaringen te ontkrachten?
quote:
Als je dan gaat roepen dat de geest je vaker heeft proberen te bellen, dan haal je toch je eigen verhaal onderuit?
Herhaling:
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben niet de enige met bandstemmen/evp op een antwoordapparaat:

- Google: evp antwoordapparaat
- Google: bandstemmen antwoordapparaat
- Google: evp voicemail

quote:
Op maandag 14 juni 2010 09:32 schreef Flammie het volgende:
Ik heb ook veel plezier gehad van jouw tarot legging. Ben er toen zelfs speciaal die nacht voor opgebleven !
quote:
Zo nu en dan komen hier dan ook wel interessante users posten, het is alleen jammer dat deze dan telkens zo snel weer weg zijn.
Nee hoor, da's niet waar, ik ben er nog steeds .

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 14-06-2010 10:43:37 ]
pi_82778031
quote:
Zo nu en dan komen hier dan ook wel interessante users posten, het is alleen jammer dat deze dan telkens zo snel weer weg zijn.
Dat heb ik ook al verschillende malen opgemerkt.
Ofwel krijgen zij zoveel tegenkanting/zoveel verantwoording af te leggen ivm hetgeen ze gepost hebben, ofwel wordt er een spelletje mee gespeeld alsof de sceptici superenthousiast interesse hebben/dezelfde ervaringen hebben als de poster tot het in het belachelijke getrokken wordt, dat men op den duur 2 keer nadenkt om nog iets persoonlijks te posten hier.
"Grow some balls" wordt er hier nu gezegd ... maar ik vind dat niet altijd opgaan, ook omdat de verhoudingen meestal 4 tegen 1 bedragen, zoals wederom blijkt.
Ik ben dan ook nieuwsgierig naar de toekomst/veranderingen binnen TRU.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_82778066
Het is in ieder geval al een stuk doder als eerst Ik hoop dat dat als een positieve verandering gezien zal worden Minder mensen posten en ook de vaste clubjes posten minder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')