abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82549653
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:19 schreef mediacurator het volgende:
jij wil gewoon elke toetsing met de werkelijkheid uit de weg gaan i.v.m. 9/11, met ja dat is allemaal al gecheckt en zo.. volgens mij zijn er nog 100'den onbeantwoorde vragen i.v.m. 9/11
Nee, ik wil dat niet uit de weg gaan, ik zie zeer grote praktische bezwaren tegen zo'n proef.
Ik vind dat hetzelfde als de PVV die zegt te willen regeren, maar vervolgens zulke rare eisen stelt dat ze zeker weten dat ze niet gaan regeren.
Pleiten om het precies nabouwen van de Twin Towers is ook zo'n luchtfietserij, iets eisen wat onmogelijk is, zodat je nooit je eigen denkbeelden hoeft te onderzoeken. Je kunt dan altijd voor jezelf rechtvaardigen dat je je twijfels hebt, omdat je weet dat er nooit bewezen kan worden dat je eventueel ongelijk zou kunnen hebben.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_82549678
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

maar dat bewijst dus niets dat is het hele eieren eten.

Het is onmogelijk om te bewijzen dat het gebeurt is zoals er officieel verklaard is. Dat kan niet en zal ook nooit kunnen omdat dat onmogelijk is.

Wat wel mogelijk is zijn de volgende twee dingen:

1. aantonen dat het technisch zo had kunnen gaan. Daarbij wordt gebruikt gemaakt van simulaties omdat:
1.1 je daarmee voor storende variabelen kunt controleren
1.2 je daarmee verschillende simulaties uit kunt voeren om vast te stellen binnen welke omstandigheden het wel en niet had kunnen gebeuren
1.3 het goedkoper is dan verschillende WTC's nabouwen

2. testen of het op een andere manier had kunnen gebeuren, en die uitsluiten.

De enige manier waarop er iets bewezen kan worden is door aan te tonen dat de officiele verklaring onmogelijk heeft kunnen gebeuren, iets dat tot nu toe nog niet is gebeurd. Daarom heeft het nabouwen van torens ook weinig nut omdat een succesvolle replicatie ons niet meer vertelt dan we al weten & een onsuccesvolle replicatie niet bewijst dat het originele verhaal onwaar is.
Kun je niet wetenschappelijk aantonen dan dat met een flinke kerosine fik je een stalen skelet van gebouw kan laten smelten en dan instorten?

En waarom kun je dat met een pc dan wel?
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:25:50 #153
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82549811
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:23 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Kun je niet wetenschappelijk aantonen dan dat met een flinke kerosine fik je een stalen skelet van gebouw kan laten smelten en dan instorten?

En waarom kun je dat met een pc dan wel?
Zoals ik al zei: Dat kan, maar levert niets op. Het is namelijk al bekend dat dat kan, en succes of failure voegt geen kennis toe.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82550058
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Dat kan, maar levert niets op. Het is namelijk al bekend dat dat kan, en succes of failure voegt geen kennis toe.
Jij zegt dat het kan en tevens anderen, toch zijn er een aantal redenen om op dit specifieke punt wat twijfels te hebben.

Een van die twijfels is dat met vergelijkbare panden die veel langer in de hens hadden gestaan we nooit eerder cd ogende instorting hebben geconstateerd, op 9.11 wel en zelfs 3x op 1 dag.

dan zou je kunnen checken of de theorie klopt of niet met een experiment
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:33:25 #155
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82550301
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:29 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Jij zegt dat het kan en tevens anderen, toch zijn er een aantal redenen om op dit specifieke punt wat twijfels te hebben.

Een van die twijfels is dat met vergelijkbare panden die veel langer in de hens hadden gestaan we geen cd ogende instorting hebben geconstateerd, op 9.11 wel en zelfs 3x op 1 dag.
Ja maar dat sluit elkaar dus niet uit. Dat ik vandaag een blauwe broek aan heb is geen bewijs dat ik onder andere omstandigheden geen zwarte aan kan hebben. Er is herhaaldelijk gemeten hoe heet brand kan worden & er is herhaaldelijk gemeten vanaf welke temperatuur staal verzwakt (allebei "echte" pratijkexperimenten). Er is dus (nog) geen gegronde reden om te kunnen verklaren dat dat die dag niet ook heeft kunnen gebeuren.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82550411
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:29 schreef mediacurator het volgende:

Een van die twijfels is dat met vergelijkbare panden die veel langer in de hens hadden gestaan we geen cd ogende instorting hebben geconstateerd, op 9.11 wel en zelfs 3x op 1 dag.
Dan ben ik wel benieuwd naar die vergelijkbare panden. En dan sluit ik bij voorbaat de hotels in Madrid en Peking al uit omdat die anders gebouwd zijn en bovendien niet door een vliegtuig geraakt zijn.
quote:
dan zou je kunnen checken of de theorie klopt of niet met een experiment
Dat is dus al gedaan.
pi_82550461
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar dat sluit elkaar dus niet uit. Dat ik vandaag een blauwe broek aan heb is geen bewijs dat ik onder andere omstandigheden geen zwarte aan kan hebben. Er is herhaaldelijk gemeten hoe heet brand kan worden & er is herhaaldelijk gemeten vanaf welke temperatuur staal verzwakt (allebei "echte" pratijkexperimenten). Er is dus (nog) geen gegronde reden om te kunnen verklaren dat dat die dag niet ook heeft kunnen gebeuren.
ja maar deze kwestie weegt natuurlijk wel een beetje zwaarder dan wat voor kleur broek jij aan hebt..
pi_82550625
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:35 schreef mediacurator het volgende:
ja maar deze kwestie weegt natuurlijk wel een beetje zwaarder dan wat voor kleur broek jij aan hebt..
.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:39:03 #159
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82550710
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:35 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Ja maar daar gaat het dus niet om...

Het gaat er om dat een andere situatie in een andere context niets bewijst.

Het roept vragen op i.d.d. maar die vragen kunnen al beantwoord worden doordat het enorme cliché dingen zijn die al 10.000000 keren beantwoord zijn. Dan is zo'n situatie een uitzondering waarvan het interessant is om te kijken wat er anders is in de context dat er daar iets vreemds is gebeurd, maar geen bewijs dat de doodnormale situatie opeens abnormaal en onmogelijk is.
pi_82550827
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd naar die vergelijkbare panden. En dan sluit ik bij voorbaat de hotels in Madrid en Peking al uit omdat die anders gebouwd zijn en bovendien niet door een vliegtuig geraakt zijn.
[..]

Dat is dus al gedaan.
Dat is dus al gedaan? Misschien wordt het eens tijd om daar wat meer kennis van te nemen.

Ik neem aan dat deze onderzoeken in het strikste geheim hebben plaatsgevonden?

Of is er wat beeldmateriaal stiekem gesmokkeld zodat we even mee kunnen kijken?
pi_82551227
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar daar gaat het dus niet om...

Het gaat er om dat een andere situatie in een andere context niets bewijst.

Het roept vragen op i.d.d. maar die vragen kunnen al beantwoord worden doordat het enorme cliché dingen zijn die al 10.000000 keren beantwoord zijn. Dan is zo'n situatie een uitzondering waarvan het interessant is om te kijken wat er anders is in de context dat er daar iets vreemds is gebeurd, maar geen bewijs dat de doodnormale situatie opeens abnormaal en onmogelijk is.
Een van de bezwaren is niet eens zo zeer een wetenschappelijke kwestie, ik begrijp namelijk best dat metaal kan verzwakken door aan te veel hitte te worden blootgesteld

We vertrekken echter nu van een standpunt waarbij we de 9/11 aanslagen ontzettend in twijfel trekken want we verdenken de officiële verklaringen

We willen nu verifiëren of de officiële versie klopt,

verplaats je nu dus in de positie van een wetenschapper die alle mogelijke twijfels weg moet nemen of juist andersom, dat je moet zien te ontdekken waarom de toren anders hadden moeten vallen dan op 9.11 of zelfs helemaal niet hadden hoeven te vallen

zou je dan alleen achter de pc gaan zitten en een animatie vd aanslag genereren, klaar?
pi_82551390
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:41 schreef mediacurator het volgende:

Dat is dus al gedaan? Misschien wordt het eens tijd om daar wat meer kennis van te nemen.

Ik neem aan dat deze onderzoeken in het strikste geheim hebben plaatsgevonden?

Of is er wat beeldmateriaal stiekem gesmokkeld zodat we even mee kunnen kijken?
Dat is al gedaan op de wijze dat bekend is hoe heet kerosine kan branden en dat bekend is hoe staal zich gedraagt bij bepaalde temperaturen.

En nu nog de voorbeelden van met de Twin Towers vergelijkbare gebouwen die bleven staan na een flinke brand, gaarne.
pi_82551526
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is al gedaan op de wijze dat bekend is hoe heet kerosine kan branden en dat bekend is hoe staal zich gedraagt bij bepaalde temperaturen.

En nu nog de voorbeelden van met de Twin Towers vergelijkbare gebouwen die bleven staan na een flinke brand, gaarne.
moet je even terug in dit topic dan zie je er wel een paar, verder zijn er 9.11 topics nog ouder dan deze natuurlijk.

zo en dat is meer dan je mij hebt beantwoord, je kunt mij geen een voorbeeld geven van hetgeen ik om heb gevraagd
pi_82551540
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:47 schreef mediacurator het volgende:
Een van de bezwaren is niet eens zo zeer een wetenschappelijke kwestie, ik begrijp namelijk best dat metaal kan verzwakken door aan te veel hitte te worden blootgesteld

We vertrekken echter nu van een standpunt waarbij we de 9/11 aanslagen ontzettend in twijfel trekken want we verdenken de officiële verklaringen

verplaats je nu dus in de positie van een wetenschapper die alle mogelijke twijfels weg moet nemen of juist andersom, dat je moet zien te ontdekken waarom de toren anders hadden moeten vallen dan op 9.11 of zelfs helemaal niet hadden hoeven te vallen

zou je dan de pc erbij pakken en een animatie vd aanslag genereren, klaar?
Ja, als die wetenschapper over goede software beschikt is dat inderdaad wel de juiste werkwijze voor dit geval, vanwege schaal, kosten, tijd, repliceerbaarheid enz.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:54:19 #165
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82551609
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:47 schreef mediacurator het volgende:

[..]

zou je dan alleen achter de pc gaan zitten en een animatie vd aanslag genereren, klaar?
Je kunt dat dus niet bewijzen, onmogelijk
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:55:12 #166
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82551655
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:21 schreef oompaloompa het volgende:

maar dat bewijst dus niets dat is het hele eieren eten.

Het is onmogelijk om te bewijzen dat het gebeurt is zoals er officieel verklaard is. Dat kan niet en zal ook nooit kunnen omdat dat onmogelijk is.

Wat wel mogelijk is zijn de volgende twee dingen:

1. aantonen dat het technisch zo had kunnen gaan. Daarbij wordt gebruikt gemaakt van simulaties omdat:
1.1 je daarmee voor storende variabelen kunt controleren
1.2 je daarmee verschillende simulaties uit kunt voeren om vast te stellen binnen welke omstandigheden het wel en niet had kunnen gebeuren
1.3 het goedkoper is dan verschillende WTC's nabouwen

2. testen of het op een andere manier had kunnen gebeuren, en die uitsluiten.

De enige manier waarop er iets bewezen kan worden is door aan te tonen dat de officiele verklaring onmogelijk heeft kunnen gebeuren, iets dat tot nu toe nog niet is gebeurd. Daarom heeft het nabouwen van torens ook weinig nut omdat een succesvolle replicatie ons niet meer vertelt dan we al weten & een onsuccesvolle replicatie niet bewijst dat het originele verhaal onwaar is.
pi_82551657
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:52 schreef mediacurator het volgende:
moet je even terug in dit topic dan zie je er wel een paar, verder zijn er 9.11 topics nog ouder dan deze natuurlijk.
In dit topic staan ze in ieder geval niet. Dus van jou graag een paar voorbeelden, kleine moeite, groot plezier.
quote:
zo en dat is meer dan je mij hebt beantwoord, je kunt mij geen een voorbeeld geven van hetgeen ik om heb gevraagd
Jij wilt voorbeelden van onderzoek naar kerosinebranden en staalconstructies?
pi_82551738
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, als die wetenschapper over goede software beschikt is dat inderdaad wel de juiste werkwijze voor dit geval, vanwege schaal, kosten, tijd, repliceerbaarheid enz.
Dan zijn we als mensheid af-geserveerd met een matrix wereld waarbij een intellectuele club op de loonlijst van een crimineel netwerk met behulp van in eigen beheer ontwikkelde software iedereen van alles mag wijsmaken ten einde het eenvoudige klootjesvolk dom en afhankelijk te houden en vooral onderdrukt

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 10-06-2010 01:23:28 ]
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:58:16 #169
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82551832
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:56 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Dan zijn we als mensheid af-geserveerd tot een matrix wereld waarbij een intellectuele club op de loonlijst van een crimineel netwerk met behulp van in eigen beheer ontwikkelde software iedereen van alles mag wijsmaken ten einde het eenvoudige klootjesvolk dom en afhankelijk te houden en vooral onderdrukt

niemand houd je tegen het zelf te doen hoor
pi_82551967
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

niemand houd je tegen het zelf te doen hoor
pi_82552164
quote:
Dan zijn we als mensheid af-geserveerd tot een matrix wereld waarbij een intellectuele club op de loonlijst van een crimineel netwerk met behulp van in eigen beheer ontwikkelde software iedereen van alles mag wijsmaken ten einde het eenvoudige klootjesvolk dom en afhankelijk te houden en vooral onderdrukt

En als een onafhankelijk instituut onderzoek via de computer zou doen?
pi_82552462
quote:

[..]

Wat ik me dan afvraag, waarom ga je er wel vanuit dat de informatie die tot jou komt mbt 9/11-complot-theorieen en andere BNW-achtige zaken wel klopt? Hoe verifieer je dat?
pi_82552475
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je kunt dat dus niet bewijzen, onmogelijk
Het bewijs is al lang geleverd. Jij surft alleen mee op een enorme golf van plausible deniability hetgeen de gehele wereld momenteel volledig bij z''n kloten heeft..

Je verheerlijkt daarmee een crimineel netwerk die de gehele wereld bevolking aan een fascistische vorm van slavernij wil onderwerpen op den duur volgens mij.

woensdag 9 juni 2010 @ 15:17:36 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82552886
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:10 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Het bewijs is al lang geleverd. Jij surft alleen mee op een enorme golf van plausible deniability hetgeen de gehele wereld momenteel volledig bij z''n kloten heeft..

Je verheerlijkt daarmee een crimineel netwerk die de gehele wereld bevolking aan een fascistische vorm van slavernij wil onderwerpen op den duur volgens mij.

nee das niet waar en als je iets van de info die ik gepost heb zou lezen zou je ook weten dat het gewoon logisch onmogelijk is. Je hebt het zelf trouwens ook al gepost met je mooie linkje naar falsificatie. Waarschijnlijk net zo weinig van gelezen als over plausible deniability wat je volgens mij ook niet helemaal hebt gelezen.

Overigens, die zin van mij die je uit zijn context haalt ging er over dat de officiele gebeurtenissen van 9-11 niet te bewijzen vallen, weet je zeker dat het dus al geleverd is? =D
pi_82552889
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:10 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Maar ook hier vraag ik me af, hoe verifieer jij dat de info die tot jou komt klopt? Hoe weet jij zeker dat jij niet degene bent die enorm in het ootje wordt genomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')