In dit geval is het bosbes.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:11 schreef rhubarb het volgende:
Dikke kans dat het lavendelijs eigenlijk gekleurde aardappelpuree is, een veelgebruikte truc van foodstylisten.
Het heeft nog wel enige verbeteringquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
In dit geval is het bosbes.
Zandkoekjes zien er heerlijk uit en eton mess is ook altijd een hit.
Zo, die zien er lekker uit!quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:35 schreef lemonlime het volgende:
[ link | afbeelding ]
Erg fluffy citroen-olijfolie cakejes, uit een soort van Madeleine-bakvorm:
[ link | afbeelding ]
Gelukkig bleven ze niet plakken!
Oooow die zien er lekker uit!! Hebbie receppie ergens?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:35 schreef lemonlime het volgende:
[ link | afbeelding ]
Erg fluffy citroen-olijfolie cakejes, uit een soort van Madeleine-bakvorm:
[ link | afbeelding ]
Gelukkig bleven ze niet plakken!
Ja hoor! KLIKquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oooow die zien er lekker uit!! Hebbie receppie ergens?
Tnx, in favo's gezetquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:54 schreef lemonlime het volgende:
Ja hoor! KLIKIk heb alleen half olijfolie en half gewone olie gebruikt, en geen room of gesmolten boter, maar een paar lepels karnemelk (had geen room of boter in huis). Ze zijn heel lekker, ik heb ze inmiddels al weer twee keer gemaakt
Dit is je eerste foto die er ronduit smerig uit ziet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:15 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Appelkruimeltaartje.![]()
(met amandelschaafsel in het deeg)
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef minilot het volgende:
Avondeten van vandaag.![]()
[ afbeelding ]
Kipsalade met kerrie en rozijnen en bleekselderij - plus brood en druiven.
Was eigenlijk lunch, maar we waren onverwacht niet thuis tussen de middag.
[ afbeelding ]
Chocolade pots de crème met geconfijte sinaasappelschilletjes erin, slagroom erop en garnering van gesmolten en gebroken sinaasappellolly!
Wat ziet dat er ontzettend goed uit zeg, in alle eenvoud! Wat een ontzettend goed idee trouwens om vanille te verwerken in de vanillecake! Die zwarte puntjes maakt het heel 'echt'. Die koekjes lijken van buiten heel droog, maar zijn ontzettend mooi zacht vanbinnen. Hulde! Heb je ook een recept van de koekjes misschien?quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:43 schreef evo87 het volgende:
ziet er heerlijk uit.
Had vandaag zelf een bakbui. Een simpele vanille cake en wat koekjes gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankjewel! Makkelijk recept, ingrediënten die je altijd wel in huis hebtquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:04 schreef evo87 het volgende:
nomnomnom, tiramisu![]()
Het recept voor de koekjes:
150 gram bloem + 20 gram cacao
1/4 tsp baksoda + 1 tsp bakpoeder
1 ei + 1/4 tsp zout + 1/2 tsp ctroensap + 1/2 tsp vanille poeder/extract
100 gram olie (zelf rijstolie gebruikt, maar iig neutrale)
120 gram suiker
200 gram chocolade in stukkies (zelf witte 'chocolade' gebruikt, whatever u like)
(alles op kamertemp, oven @ 190 C ) (oven thermometer is je beste vriend)
Bloem, cacao, baksoda en bakpoeder goed mengen. Apart zetten.
Ei , zout, vanille en citroensap ff goed loskloppen. Vervolgens langzaam olie erbij zodat je een emulsie krijgt (soort mayo). Hierbij gooi je de suiker en dit mengsel klop je met de mixer zo'n 3-5 min goed luchtig.
Bloem mengsel erboven zeven en met de spatel er door mengen. Als dit bijna is gemengd de chocolade stukjes erdoor gooien. Even goed mengen en in hoopjes op de bakplaat mikken en 15 min bakken.
Konings...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Tip voor foodgawkers
Zet vooral je geluid aan
kan ff het topic niet vinden waar je foodlinkjes in kwijt kan.
Dat ga je hier helemaal van omvallen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Tip voor foodgawkers
Zet vooral je geluid aan
wat een vreselijk goddelijke cheeseburgersquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat ga je hier helemaal van omvallen!
http://www.cheeseandburger.com/
Dezelfde website (eveneens van Wisconsin-kaasmakers) MAAR DAN MET CHEESEBURGERS!
Jaloooeeeerrrrssss!!!!!quote:Op zondag 5 september 2010 00:00 schreef PiperMaru het volgende:
Vandaag pizza gemaakt met behulp van mijn nieuwe Kitchenaid
ricottapannekoekjes , die moet je eens proberen danquote:Op zondag 5 september 2010 13:57 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
American Pancakes.
Die had ik nog nooit gegeten. Omdat ik helemaal niet van pannenkoeken hou, dus dan trekt de amerikaanse versie ook niet echt. Maar verveelde me net en 't leek me eens tijd om dat gat in mijn eetervaringen te vullen.
Best leuk, maar neh, ook de amerikaanse pannenkoek is niet mijn ding.![]()
Dus net als ArtemisQ's risotto ziet het er lekkerder dan het daadwerkelijk was... ;-)
Kreeg er in ieder geval wel trek van. Dus vandaag ook maar weer eens gemaakt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:01 schreef ArtemisQ het volgende:
[ afbeelding ]
Paddestoelenrisotto! Ik moet wel eerlijk bekennen dat het er lekkerder uitziet dan het daadwerkelijk was...
open, gevuld met sushi rijst en een beetje sesamzaadjes. Die zakjes zijn echt heerlijk. Heb je nog andere tips om ermee te doen? Soms doe ik ze in reepjes door een wokgerecht, dat is ok lekkerquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef RobinOok het volgende:
Leuk. Had je nog iets met die tofuzakjes (inariage) gedaan? Of alleen opengevouwen en gevuld met rijst?
word dat niet knetterhard rubber? hoe serveer/eet je dat?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:38 schreef rhubarb het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Octopus, gekookt met laurier, zeezout en ui. Gebakken knoflook, bleekselderij en wortel erbij. Gekookte octopus gemarineerd met extra vierge olijfolie en paprikapoeder.
Varkens zijn denk ik dan nog veel slimmer.quote:Op zondag 12 september 2010 17:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind octopus wel lekker, maar sinds een close encounter met zo'n dier tijdens het snorkelen in Aruba, eet ik ze eigenlijk liever niet. Ze zijn erg intelligent en interessant. Normaal ben ik redelijk gewetenloos wat dat aangaat, maar ik 'heb' iets met octopussen.
Mijn idee.quote:Op zondag 12 september 2010 23:01 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Varkens zijn denk ik dan nog veel slimmer.
Dat weet ik zo net nog niet, octopussen zijn intelligenter dan je denk. Maar ik eet ook vrij weinig varkensvlees, houd er niet zo van.quote:Op zondag 12 september 2010 23:01 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Varkens zijn denk ik dan nog veel slimmer.
Een uur is al voldoende. Tentakels kun je in stukken snijden en serveren met olijfolie en paprikapoeder. De tentakels met zuignappen zien er misschien vies uit, maar zijn erg lekkerquote:Op zondag 12 september 2010 15:36 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon lang koken. Hoe langer hoe zachter het wordt. Uurtje of 2-3.
Inktvis is vaak vrij taai (denk aan inktvisringen), octopus is wat dikker en malser. Lastig om ergens mee te vergelijken. Je zou er gewoon eens een moeten halen op de markt en proberen...quote:Op zondag 12 september 2010 16:26 schreef Perruche het volgende:
maar octopus doet me aan kwal denken! Smaakt het als inktvis?
Lijken net strikjes.quote:Op maandag 13 september 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
Zelfgebakken witte broodjes met spek omwikkeld
[ afbeelding ]
ooeeh, want somequote:Op maandag 13 september 2010 21:07 schreef Landysh het volgende:
[..]
Lijken net strikjes.![]()
Wortelcake![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |