abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82570910
Ik wilde uitgebreid op iedereen gaan reageren, maar ik ben nogal ondersteboven van het nieuws van Kiro
De tranen liepen hier voluit...
Dus ik heb niet alles helemaal goed opgenomen..

Ca.ra wat een gedoe zeg met dat locale ziekenhuis! Belachelijk zeg dat zo'n kerel zijn vak niet verstaat. Gelukkig zit je nu wel in het goede traject.

MeNicole, balen dat het mkdv niet is wat je zocht, maar uiteindelijk wel beter dat je bent gaan kijken. Nu weet je het tenminste.

Verder ben ik het eigenlijk vergeten.... Sorry
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:19:39 #104
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82572306
Ik vind dat ik de overstap mag maken. De uitgerekende datum is nu meer dan 6 maanden geleden en mijn zoon heeft al twee dagen groente gekregen. Hij hoort nu echt wel bij de grote babietjes
pi_82572577
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:19 schreef Groofsken het volgende:
Ik vind dat ik de overstap mag maken. De uitgerekende datum is nu meer dan 6 maanden geleden en mijn zoon heeft al twee dagen groente gekregen. Hij hoort nu echt wel bij de grote babietjes
Haha Nou je bent uiteraard van harte welkom!!!
Maar niet zonder fotootje van je knappe ventje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:23:18 #106
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82572679
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Haha Nou je bent uiteraard van harte welkom!!!
Maar niet zonder fotootje van je knappe ventje!
laat ik me natuurlijk maar één keer zeggen .
pi_82572994
f5't
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:32:56 #108
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82573678
Sorry, uploaden naar mijn album lukt niet. Ander keertje .
pi_82574032
Je had je opkomst in dit topic best wat beter kunnen voorbereiden, Groof
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:39:13 #110
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82574314

[ Bericht 100% gewijzigd door Groofsken op 10-06-2010 18:18:47 ]
pi_82574348
Ja hee Groof, lekker ben jij!!
morgen maar weer komen he?

En toen waren er pics!
Wat een heerlijkheid!
Wat heeft hij ook al een bos haar, en prachtige ogen!

Uhm oke, hij mag blijven, en jij ook
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:40:10 #112
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82574411
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja hee Groof, lekker ben jij!!
morgen maar weer komen he?
Karin, ik was er al, kijk nou .
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 21:40:31 #113
5428 crew  miss_sly
pi_82574451
Groofs, wat doe jij nou hier? jij hebt toch een heel lief klein babyjongetje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_82574497
voor R
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:41:29 #115
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82574548
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:40 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, wat doe jij nou hier? jij hebt toch een heel lief klein babyjongetje?
Ja, zoéén van 69.6 cm en 8280 gram .
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 21:42:44 #116
5428 crew  miss_sly
pi_82574684
Over twee weken weet ik hoe groot Senna is en wat ze weegt, maar ik vrees dat ze niet veel groter en zwaarder zal zijn

Lekker kereltje heb je
pi_82574958
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Over twee weken weet ik hoe groot Senna is en wat ze weegt, maar ik vrees dat ze niet veel groter en zwaarder zal zijn

Lekker kereltje heb je
Lotte is ook nog steeds geen 8 kilo
Lotte!
Noah!
pi_82576843
Groofs wat een heerlijk kereltje Die grote bruine ogen, die ondeugende blik en lach, die haartjes! Wat een schoonheid
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:31:21 #119
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82579351
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Aoraki het volgende:
Belachelijk zeg dat zo'n kerel zijn vak niet verstaat.
De goede man kwam met de stelling 'Babies die pijn hebben aan hun benen liggen niet te trappelen'. Dat geeft wel enigszins weer hoe diep zijn inzicht in kinderen gaat.

Groof, wat een lekker kereltje! Die spekarmpjes! Die grote smile! Die pretoogjes! Die engelenhaartjes! Wat zal dat een sjansvot zijn.....

Nog even de stats van Thomas vorige week: 77 cm en 10,47 kilo. Mijn bonkie
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_82579957
Nou, als R. al officieel over is gegaan, gaan wij ook hoor
hallo allemaal morgen is mijn kleine kerel alweer 6 maanden
Ik las net even het jubileum zwangerschap&geboorte topic deel 600 door, waarin ik ben bevallen,geweldig
en Groofsken zei daar ook nog even dat ze mij zou opvolgen de dag erna dat is wel bizar
en Simmu die een mooie echo foto van de tweeling post ]
Gek, alweer 6 maanden voorbij en echt bizar om te zien wat voor ontwikkeling een kind in zo'n korte periode doormaakt!
Al/pas 6 maanden oud, maar kan me echt niet indenken hoe het zou zijn als hij er niet geweest was, het is alsof hij er altijd al is geweest ofzo.

1 van de eerste foto's van Wolf

Ik zal morgen nog even een leuke nieuwe foto erbij maken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 22:48:26 #121
5428 crew  miss_sly
pi_82581211
piepklein Wolfje

Maar he, dames, willen jullie eens niet allemaal hierheen komen, want dat betekent dat mijn meisje binnenkort een jaar oud is. Dat kan niet hoor, dus jullie horen hier ook nog laaaaang niet!
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:09:08 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_82583512
oooo, welkom R. en Wolf! Mooie jochies...
En tjee, Ca.ra, jij hebt echt een bonkie ja. We zitten hier ergens tussen de 9 en 10 kilo en rond de 73 cm. Vrijdag naar het cb, dan weten we meer. Al klopt de lengte daar nooit, maar dat terzijde.
Miss,jij hebt echt nog een heel klein meisje...nog lang geen 1

Mijn moeder heeft me vandaag even gewezen op een verdacht verdikt stukje tandvlees in Driekus zijn onderkaak. Het lijkt erop dat ie ineens twee tandjes gaat krijgen. Hij gaat sowieso ineens weer heel snel. Hij begint te zwaaien, hij kletst en hij is ondeugend, compleet met bijbehorend koppie. Zucht...ik vinnem zo leuk! (en dat is zo fijn om te merken... dat verliefde komt bij mij dus gewoon later)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82585413
Welkom Groof en R! Wat een leuke foto's! R is er ook zo een die er gelijk net geboren al zo herkenbaar uitzag zeg, leuk!
En welkom ook Poppejans en Wolf! Leuk dat jullie er zijn! En ook al zo'n mooie foto
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 10 juni 2010 @ 06:11:44 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82600685
jaaaj daar zijn ze dan!!!

leuk dat jullie dr ook zijn Poppejans en Groofs met jullie mooie mannetjes
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_82601735
Poppejans en Groofsken, welkom met jullie grote kleine mannen
Fake it till you make it...
pi_82604323
Poppejans en Groofsken, welkom hier Wat een leuke mannen hebben jullie
pi_82604722
Poppejans en Groofsken welkom met jullie grote baby'tjes!! Kijk nou, wat een cuties Het is inderdaad bizar hoe snel die ontwikkeling gaat.
Poppejans wat heb je een leuk dekbedovertrek! willikook!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_82604816
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:09 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans wat heb je een leuk dekbedovertrek! willikook!
Van de Zeeman! Maar toen ik nog een 3e erbij wou heb ik ze nooit meer gezien helaas. Rood met witte stippen en de andere kant is die je ziet,paddestoelen
Ik maak zo nog even een leuke foto, hij slaapt nu na best veel fruithap (steeds een beetje meer eten gaat ook best snel )
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82608223
Dankjulliewel! voor het warme welkom.
En inderdaad Miss_Sly, Senna al bijna 1! Dat is ook snel gegaan zeg

Nog even een officieel ''hallo'' met foto's van vandaag

pi_82608559
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:37 schreef Poppejans het volgende:
Dankjulliewel! voor het warme welkom.
En inderdaad Miss_Sly, Senna al bijna 1! Dat is ook snel gegaan zeg

Nog even een officieel ''hallo'' met foto's van vandaag

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh kijk nou Wat een mooierd!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82608599
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:48 schreef miss_sly het volgende:
piepklein Wolfje

Maar he, dames, willen jullie eens niet allemaal hierheen komen, want dat betekent dat mijn meisje binnenkort een jaar oud is. Dat kan niet hoor, dus jullie horen hier ook nog laaaaang niet!
En onze kindjes zijn gisteren geboren, dus die worden echt nog geen 1! Dus!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82613365
Groofsken wat een heerlijk mannetje heb je! Welkom

Wolf ook al zo'n lekkerding & een grote baby!

MeNicole als ik zo de kreten lees van Leander, dan verschilt dat eigenlijk vrij weinig met Finn hoor! Af en toe is er een papa of mama en toevallig vanochtend zei hij poes.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:49:07 #133
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_82614738
Groofsken en Poppejans, jaaaah!! Welkom hier! Jeej, gezellig hoor En Wolf Oh, manneke, je bent echt om óp te eten, zo ontzettend cute

Eh, waar wilde ik nou nog meer op reageren allemaal? Kweeniemeer Ben zó moe.. Stef overduidelijk niet, maar eigenlijk stiekum wel, maar hij vind van niet. Hij ligt de speelgoedjes in de box in elkaar te trappen enzo, gaat brullen als ik hem in bed leg, maar ondertussen zie ik constant zijn oogjes lodderen.. Nouja, ik snap het ook wel, hij heeft overduidelijk last van een tandje (bult in zijn tandvlees recht na het eerste exemplaar) en hij heeft dus echt dik vet waterpokken. Het valt op zich nog wel mee, maar het is wel sneu, al die blaasjes over zijn lijf. Zijn buik, rug, billen, benen, armen, hoofd.. You name it Nouja, het komt allemaal wel weer goed. Vraag me alleen af of hij daar over een dag of wat mee mag zwemmen, we gaan maandag met vakantie
3!
pi_82614907
ik zou in ieder geval wachten tot ze zijn ingedroogd, ook voor de andere bezoekers van het zwembad.

Poppejans en Wolf, hoi!
pi_82614965
Als de blaasjes zijn ingedroogd mag het wel Inca, ik heb er even op gegoogled. Zo niet, dan is er nog besmettingsgevaar
En wat zielig, je manneke zo hangerig hopelijk knapt hij wel weer wat op voordat jullie op vakantie gaan
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:54:30 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82615005
ahhh arme Stef. zich verzetten tegen de slaap....ik hoop dat hij zich snel een beetje beter voelt Trix.

en jeeeeej foto's van Wolf; wat een leukerd is het toch! gezellig dat je dr ook bent Poppejans

Evie ligt nu lekker een middagdutje te doen; vanmiddag komt er een vriendje spelen. (van de zwangerschapsgym) ben erg benieuwd hoe ze op elkaar reageren...
en natuurlijk even weer ervaringen uitwisselen, mama's onderling.

morgen weer een dagje werken en daarna heb ik een week vakantie!!!
en o ja volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij de bekkentherapeut... hoop dat ze me een beetje kan helpen...
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:08:24 #137
95408 Incantrix
pi_82615576
Oooww, kijk, ik had zelf nog niet eens bedacht om google even te misbruiken, haha Thnx dames En ik zie ook echt een enorm kromme zin in mijn vorige post staan, sorry hoor.. Pff, als ik nou naast Stef op de grond ga liggen slapen terwijl hij met zijn babygym speelt.. Kan best toch?
3!
pi_82615673
Mijn baby begint "gezellig" te doen met boodschappen doen... .
Krijsen als ik haar iets niet laat vasthouden of als ze van mij niet aan de winkelwagen mag sabbelen...
En met naar bed gaan gillen als ik haar oppak en de trap op draag, want dat wil ze zelf... En als ik haar dan in bed leg is ze boos, maar vervolgens valt ze dus wel in no time in slaap omdat ze stiekum gewoon ook heul moe is...
Meer van die exemplaren met een eigen wil hier???
pi_82615748
Incantrix, gewoon proberen . Alles waar hij niet aan mag komen buiten handbereik en lekker je ogen dicht... truste .

Oud buurjongetje moest even op zn zusje passen (toen was ze een jaar of 1), maar hij wilde een computerspelletje doen. Heeft hij haar met 1 voet aan de tafelpoot vastgeknoopt met een springtouw zodat ze nergens bij kon en hij rustig kon spelen...
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:18:04 #140
95408 Incantrix
pi_82616034
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:12 schreef Nijna het volgende:
Incantrix, gewoon proberen . Alles waar hij niet aan mag komen buiten handbereik en lekker je ogen dicht... truste .

Oud buurjongetje moest even op zn zusje passen (toen was ze een jaar of 1), maar hij wilde een computerspelletje doen. Heeft hij haar met 1 voet aan de tafelpoot vastgeknoopt met een springtouw zodat ze nergens bij kon en hij rustig kon spelen...
Briljánt!! Nu heb ik geen springtouw, maar ánders.. Maar ik ga het wel nog even proberen inderdaad, ik val zowat om.. Later dames!
3!
pi_82616183
Och arm buurmeisje....maarja, zo'n verantwoordelijkheid kun je ook niet bij een kind neerleggen natuurlijk

iris weet echt wel wat ze wil he, krijg je het nog leuk mee als ze ooit gaat puberen!

over het avondeten:
hoe krijgen ze het bij jullie (voor degene die niet rapley't)
helemaal glad gepureerd of geprakt?
Lars krijgt het nu geprakt, maar dan eet hij veel minder als wanneer het gepureerd is. Hij is gewoon veel langer bezig met 1 hapje te verwerken. En nu merk ik dat hij net gewoon buikpijn had, en een poepluier dat wil je niet weten. Allemaal stukjes boontjes pcies zoals ze erin gegaan waren.
En als ik boontjes/aardappeltjes ga pureren wordt het heel plakkerig, wat kan ik daar aan doen?
Tis echt net lijm.

Lars krijgt steeds meer krullies! Eerst alleen bovenop zijn hoofd, nu zit het overal! Lekker ding!

Incantrix, hij gaat vast nog wel een keertje slapen vanmiddag? Dan duik jij toch ook even je nest in?
En zo gauw als manlief thuis komt parkeer je Stef bij hem en ga jij lekker slapen....
pi_82616296
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:22 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

MeNicole als ik zo de kreten lees van Leander, dan verschilt dat eigenlijk vrij weinig met Finn hoor! Af en toe is er een papa of mama en toevallig vanochtend zei hij poes.
Ja als het goed is hebben ongeveer alle baby's van deze leeftijd dat. Maar het gaat er meer om dat we niet op deze manier Leander blijven verstaan zeg maar. Dat ie niet voor woorden klanken gaat gebruiken en wij dat allemaal wel snappen en dat ons dan zijn achterstand die ie eventueel krijgt niet opvalt. Want als je je eigen kind verstaat valt het altijd nog wel mee.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_82617030
Incantrix, geen buurmeisje ofzo waar je een springtouw van kan lenen??? Offe... de box... .
Ik hoop dat je nog even je ogen dicht kan doen, lekker!

Karin, ik had ze niet alleen thuis gelaten, maar goed... Gelukkig helemaal goed gegaan hoor met springtouw, maar je kan natuurlijk ook minder mazzel hebben...
Uhm puberen... kan ik er ook ergens op inschrijven dat we dat gaan overslaan?
Of zou dat wat ze nu doet in mindering worden gebracht op de pubertijd straks...
Als ik prak dan prak ik het grof, niet glad. En ook hier komt het eruit zoals het erin ging zo ongeveer.
Denk je dat de buikpijn is van het geprakte eten? Je zou kunnen kijken hoe het gepureerd gaat... lastig.
Ahw krullies .
pi_82620712
Aan puberen doen wij ook niet mee, als ik zo dat nieuwe pubertopic lees

Inca, hoe is Stef z'n huid normaal? Waterpokken jeuken namelijk ook erg en ik heb zelf altijd last van m'n huid van chloorwater. Weet niet of dat elkaar versterkt, zeg maar. Maar ik weet ook niet of je dat uberhaupt wel boeiend vindt, haha

Hebben jullie ook van die plakkoppies? Emma zweet op d'r hoofd
pi_82620928
Als je aardappels pureerd als ze niet warm (genoeg) zijn wordt het idd net lijm. Dus ff in de magnetron en dan de staafmixer er door dan krijg je een gladde massa.

Jamie krijgt een gepureerd hapje, soms doe ik er een geprakte aardappel door heen om te zorgen voor kleine stukjes.

briljant van dat springtouw Al is het natuurlijk wel zielig.
pi_82620954
Lars ook hoor Wup, en daar krijgt hij dan weer krulletjes van
ieder nadeel heb zijn voordeel haha
pi_82627443
Ja, hij heeft echt ineens krullen die Lars

Ik weet nu hoe Wolf ineens wel diksap drinkt: ik moet het eerst warm maken en hij valt meteen aan.
iew warme sap
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:56:51 #148
95408 Incantrix
pi_82627493
Karin, uiteindelijk is het wel gelukt inderdaad: om vier uur hield hij het niet meer en heb ik hem op bed kunnen leggen En vanavond is lief even aan de beurt ja, haha! Maar nouja, echt vervelend is hij niet ofzo hoor, alleen slapen is lastig overdag. Altijd al, maar vandaag is toch wel héél erg..

Nijna, haha, de box is op dit moment de plek waar hij veilig de hooligan die hij in zich heeft vrij kan laten, dus dat wordt dan weinig slapen voor mama (echt, je wil het niet weten ).. Even leek de combi wipstoel en babytv de oplossing, maar dat was hij snel zat. Gelukkig heb ik net wel ff geslapen, ik zat echt te knikkebollen met Stef op schoot

Wupwup, da's een goeie! Normaal lijkt hij niet echt last van chloor te hebben volgens mij, maar ik snap wel wat je bedoelt inderdaad. Thnx En hey, Stef heeft nu ook een enorme zweetkop, ik dacht dat het van de waterpokken kwam eigenlijk. Hij laat echt natte afdrukken achter als hij ligt zeg maar

Krulletjes bij Lars Dat is zo cute!

MeNicole
3!
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:20:51 #149
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82628684
Poppejans, wat is Wolf toch een poepie .

Ik ben benieuwd naar jullie eet-dagritme trouwens, hoe laat doen jullie wat ongeveer?
pi_82629670
Mef, dat over die verliefdheid die pas later komt, ervaar ik precíes zo! Sterker nog, ik zat het mezelf gister in dezelfde bewordingen te bedenken. Ik vind 'r zó leuk 'ineens'! Ze wordt me met de dag meer 'eigen' op de een of andere manier.

Oh jongens, ik voel me zo schuldig dat ik ervan moest huilen. Ik heb Lente vandaag en gister met een vies oortje naar het kdv gebracht. Ondanks m'n mailwisseling met de dokter waarin ie adviseerde om langs te komen (ze had al langer dan een week op en af koorts), ben ik niet geweest. Ze leek namelijk afgelopen weekend ineens zoveel beter. Ze was weer helemaal d'r vrolijke zelf. Maar gisterochtend was d'r oortje weer vies dus. Omdat ze verder nergens last van leek te hebben, toch maar weggebracht. En nu heeft N. haar eerder opgehaald met 39.7 graden koorts. Arm, arm meisje.

Hij is meteen met 'r naar de dokter geweest en die heeft Xylometazol meegegeven. Da's Otrivin, maar dan 0,6%, dacht ik. Dat heb ik 'r op eigen initiatief al eerder gegeven, maar dat wist N. niet meer. De ha denkt dat het komt doordat d'r neus continu verstopt zit en dat komt er via d'r oor uit.

Kan iemand me vertellen hoe ik ook alweer een goed-genoegmoeder word? Ik heb het idee dat ik alles maar half doe. Op m'n werk is het zo onmogelijk druk dat ik van íedereen op m'n kop krijg. Élk telefoontje is een klant of uitzendkracht die ik iets beloofd heb wat ik nog niet ben nagekomen. Ik loop al weken achter de feiten aan en ben alleen maar brandjes aan het blussen. En thuis bak ik er ook al niks van. Ik had gewoon eerder met 'r naar de dokter moeten gaan, maar stelde het uit omdat het op m'n werk zo druk is. Ik moest namelijk al twee keer eerder weg voor m'n auto die stuk is en ik voel me elke keer schuldig als ik ga kolven.

Kortom, ik heb het gevoel dat ik er zowel thuis als op m'n werk weinig van bak.

En ik zeur. Sorry.
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:54:17 #151
95408 Incantrix
pi_82630067
Och Ssserpente, nee joh! Heb je wel eens naar die meid gekeken? Ze doet het hardstikke goed, jíj doet het hardstikke goed en dat je eens een keertje iets niet helemaal perfect doet voor haar is toch geen onwil maar gewoon een klein foutje! Als het probleem op dat moment weg was is het toch logisch dat je niet naar de huisarts bent gegaan? Ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde hebben gedaan, het is niet alsof naar de huisarts gaan iets is dat je even snel voor de lol doet toch? Meestal zit je dan toch met je kleine meid in zo'n wachtkamer, wie weet wat voor zieke mensen er nog meer zitten om haar aan te steken en ja, als er dan niets meer is om voor te gaan.. Wat nu als het ook echt weg wás, maar het nu gewoon toch weer terug is? Dikke ! En van je werk is gewoon balen, daar is geen ander woord voor.. meis, het is ok!

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 10-06-2010 19:00:58 ]
3!
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:06:32 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82630688
ooooo lieve Ssserpente; je moet niet zo aan jezelf twijfelen! je bent een prima moeder. En sommige dingen kan je niet voorzien.. en soms lopen dingen even anders dan verwacht.. dat is niet anders..
en je moet je niet schuldig voelen over kolven op je werk! dat hebben ze gewoon te accepteren, en jij doet iets heel goeds voor je lieve meisje door te kolven.. dus dat gewoon in je achterhoofd houden en je vooral niet schuldig voelen.
Ik kolf ook op het werk; en ondanks dat het soms erg druk is, neem ik voor mezelf wel gewoon dat moment... puur omdat ik dat voor Evie wil...

dikke
  Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 19:13:23 #153
5428 crew  miss_sly
pi_82631040
Oh Sserpente, je zeurt niet! En het is zo herkenbaar. Eigenlijk wil je overal perfect zijn, als moeder, partner, dochter, vriendin, werknemer, vrouw, alles. En dat is zoo onmogelijk, maar hoewel we dat best weten, blijft het toch knagen.

Je bent een geweldige moeder voor Lente! dat zie je toch zo aan dat lieve meisje van je. Ze is gek op je en jij op haar en dat is wat telt. Lente zou je voor geen andere moeder willen ruilen, zelfs al zou er een prefect exemplaar rondlopen, wat natuurlijk gewoon niet zo is!
pi_82631163
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:13 schreef miss_sly het volgende:
Oh Sserpente, je zeurt niet! En het is zo herkenbaar. Eigenlijk wil je overal perfect zijn, als moeder, partner, dochter, vriendin, werknemer, vrouw, alles.
Inderdaad.

Ik wil en probeer dat ook, voortdurend.
En ik word er doodmoe van...

en je nog schuldig voelen op de koop toe

echt "vrouwen eigen" dit
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:36:15 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82632235
en ook ik sluit me daar bij aan.....
nergens voor nodig en toch altijd de lat voor jezelf heel hoog leggen..

en Evie kan het nu echt echt; sinds deze week kan ze ineens heel goed rollen:
View My Video
pi_82632401
jaaaaa

goed man
  Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 20:15:56 #157
5428 crew  miss_sly
pi_82634504
Ja hoor, daar gaat Evie!

Incantrix vermoeiend. Fijn dat je het even aan je lief kunt overlaten vanavond.

Wij hebben ook een lastige dag gehad, maar voornamelijk omdat ik me niet fijn voelde. Ik ben ongesteld, niet te zuinig, maar bovendien heb ik erge last van mijn liezen. Zo raar, nooit eerder gehad, maar het doet zo pijn dat ik maar even kan staan. Tel daarbij op dat ik ook hoofdpijn en buikpijn heb van de menstruatie en ik was ook niet echt lekker fit. Senna wilde bovendien niet slapen vandaag, pas om een uur of 3 lukte het eindelijk haar een uurtje in bed te krijgen.
Erg leuk was wel dat Senna heeft zitten smullen van pannenkoeken ik denk dat ze wel een hele pannenkoek op heeft
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:17:47 #158
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82634604
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och arm buurmeisje....maarja, zo'n verantwoordelijkheid kun je ook niet bij een kind neerleggen natuurlijk

iris weet echt wel wat ze wil he, krijg je het nog leuk mee als ze ooit gaat puberen!

over het avondeten:
hoe krijgen ze het bij jullie (voor degene die niet rapley't)
helemaal glad gepureerd of geprakt?
Lars krijgt het nu geprakt, maar dan eet hij veel minder als wanneer het gepureerd is. Hij is gewoon veel langer bezig met 1 hapje te verwerken. En nu merk ik dat hij net gewoon buikpijn had, en een poepluier dat wil je niet weten. Allemaal stukjes boontjes pcies zoals ze erin gegaan waren.
En als ik boontjes/aardappeltjes ga pureren wordt het heel plakkerig, wat kan ik daar aan doen?
Tis echt net lijm.

Karin, een beetje water toevoegen? Of een beetje poedermelk aanmaken en dat toevoegen? Ik doe er ook wel eens een klein beetje melk bij, dan wordt t net even ietsje dunner en minder plakkerig. Ik gaf in het begin idd bijna glad gepureerd en langzamerhand steeds meer stukjes (logisch . Succes!!

Groofsken, ook jij welkom met je prachtige menneke....

Oeh ladies, nog maar 4 nachtjes slapen
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:30:07 #159
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82635265
Evie , en zo soepel ook .

Serpente, jij bent een goed genoeg moeder hoor, echt no worries.
pi_82641515
Knappe Evie!

Groofsken, qua ritme is het afgelopen dagen/deze dagen weer helemaal aan het wisselen, sinds een paar dagen ineens nog maar 3 flessen . Slapen doet hij nooit echt op vaste tijden trouwens

6.30 fles 210 ml
daarna nog even bij ons in bed, soms valt hij dan nog eventjes in slaap
9.30/10.00 fruit (1,5/2 stuks of 1 potje van 200 gram)
daarna vaak meteen naar bed
12.00/12.30 fles 210 ml
13.00-15.00 vaak slapen
15.00 beetje (zo'n 100 ml) diksap met een rijstewafel(krijgt hij nog amper wat van binnen, maar vindt het wel erg interessant) of bijv zo'n ''Eerste Stap" Danoontje gemaakt met opvolgmelk heeft hij ook al eens gehad
17.00 eten, momenteel is dat groente met een aardappeltje gepureerd.
19.00 papfles van 210 ml ("Melkpap'' van Bambix)
spelen, meestal gaat hij naar bed rond 20.30, stop hem erin wanneer hij moe begint te worden
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:32:10 #161
95408 Incantrix
pi_82641981
Oei, Miss, dat klinkt ook niet joepie-de-poepie zeg.. erop, hoop dat het snel overgaat! Heeft die liespijn dan met je menstruatie te maken, denk je?

Poppejans, dat is een mooi schema zeg! Wolf heeft al best veel eet-momenten, ik heb nog een beetje moeite daar structuur in aan te brengen bij Stef. We doen nu eigenlijk één vaste voedings-moment per dag (rond zeven) en één papje (rond één), maar we willen eigenlijk zoiets als wat jij doet: een fruitmoment in de ochtend, dan een papje, 's-avonds een warm hapje.. Evt. nog ergens een rijstwafel of brood ertussendoor, maar zoiets dus in elk geval. Ik denk dat we daar deze vakantie meer mee gaan doen, ik vind dat wel wat
3!
pi_82642209
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Incantrix het volgende:

Poppejans, dat is een mooi schema zeg! Wolf heeft al best veel eet-momenten, ik heb nog een beetje moeite daar structuur in aan te brengen bij Stef. We doen nu eigenlijk één vaste voedings-moment per dag (rond zeven) en één papje (rond één), maar we willen eigenlijk zoiets als wat jij doet: een fruitmoment in de ochtend, dan een papje, 's-avonds een warm hapje.. Evt. nog ergens een rijstwafel of brood ertussendoor, maar zoiets dus in elk geval. Ik denk dat we daar deze vakantie meer mee gaan doen, ik vind dat wel wat
Ik vind het ook lastig, maar ik maak een schema om zijn slaapjes heen zeg maar, het is dus niet zo dat ik hem wakker maak wanneer het ''tijd'' is voor iets hoor.
Maar hij slaapt sindskort wel een beetje met regelmaat, de slaapduur wisselt wel sterk. Het is niet zo'n slaper overdag
Oja jullie gaan al bijna lekker op vakantie, heeeeerlijk! vakantie lijkt mij ook wel een ideaal moment om dingetjes eens rustig te proberen
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:39:00 #163
95408 Incantrix
pi_82642371
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:36 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik vind het ook lastig, maar ik maak een schema om zijn slaapjes heen zeg maar, het is dus niet zo dat ik hem wakker maak wanneer het ''tijd'' is voor iets hoor.
Maar hij slaapt sindskort wel een beetje met regelmaat, de slaapduur wisselt wel sterk. Het is niet zo'n slaper overdag
Oja jullie gaan al bijna lekker op vakantie, heeeeerlijk! vakantie lijkt mij ook wel een ideaal moment om dingetjes eens rustig te proberen
Oooh, nee, dat had ik ook niet gedacht hoor Ik merk sowieso dat die kleine kinders zelf vaak ook wel een soort van vaste structuur in hun dag aanbrengen.. Hier zit het er in elk geval ook in, maar ik doe er geen echte moeite voor eigenlijk En oh, wat is het fijn Stefs broertje er weer bij te hebben Blijkt ook gelijk wel weer: Stef is ook geen slaper overdag, af en toe best lastig..
3!
pi_82642750
Poppejans jij vroeg om een schema toch?
komtie!

8.00 wakker, aankleden en fles 180/6
daarna een 1/2 boterhammetje
10.00 flinke fruithap
10.30/11.00 uur slapen tot ongeveer 12.15 uur
12.15 uur fles 180/6 en een broodje
14.30 uur liga met wat thee
15.00/15.30 uur slapen tot 16.30 uur
17.15 uur warm eten
19.00 uur fles 210/7
Daarna nog even knuffelen en dan naar bed

Lars lust dus echt echt echt geen diksap, hij vindt het echt smerig.
Maar.....hij lust wel thee kwam ik achter!!!

En nou hadden we bij het warm eten eindelijk wat om te varieren, lust meneer geen wortels meer. het is nu de derde keer op rij dat hij het weigert.... beetje jammer
pi_82642898
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Lars lust dus echt echt echt geen diksap, hij vindt het echt smerig.
Maar.....hij lust wel thee kwam ik achter!!!

En nou hadden we bij het warm eten eindelijk wat om te varieren, lust meneer geen wortels meer. het is nu de derde keer op rij dat hij het weigert.... beetje jammer
Groofsken vroeg om schema's (al vind ik dat ook altijd wel leuk hoe anderen het doen)

Wolf luste ook echt geen diksap, maar dus wel als ik het warm maak! Gewoon het koude wat hij niet lekker vindt, misschien heeft Lars dat ook wel, dat het koud en dus ''gek'' is?

Wat balen dat hij wortels niks meer aan vindt... hij mocht al zo weinig
pi_82643041
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:48 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Groofsken vroeg om schema's (al vind ik dat ook altijd wel leuk hoe anderen het doen)

Wolf luste ook echt geen diksap, maar dus wel als ik het warm maak! Gewoon het koude wat hij niet lekker vindt, misschien heeft Lars dat ook wel, dat het koud en dus ''gek'' is?

ja wat een sufferd of niet dan, hij wil blijkbaar alleen maar boontjes
Net zoals hij niet meer in bad wil, dan is het brullen, douchen is oke

Diksap warm maken had ik al wel geprobeerd, was niet de truc bij Lars
Zo lust hij ook geen appelstroop. Tot nu toe gaat appel als fruithapje wel goed.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:57:18 #167
95408 Incantrix
pi_82643341
Oh, ik heb Stef tot nu toe alleen nog maar water gegeven eigenlijk. En ik dacht eigenlijk dat ze jouw schema vroeg, Poppejans Hiero gaat het nu ongeveer zo:

6.30 (op vrije dagen soms een uurtje later): BV
10.00: BV
13.00: papfles, 160/5 met 2 eetlepels Biobim pap
16.00: KV 160/5
18.30: Rapley (soms een potje)
20.00: BV

De voeding van 10.00 uur ga ik nog afbouwen, ik hoop dat de eerste en de laatste voeding kunnen doorgaan. De tijden variëren natuurlijk nog wel hier en daar hoor, maar in grote lijnen is dit het wel
3!
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:05:07 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_82643730
Miss, genoeg drinken zou weleens de oplossing kunnen zijn. Op de een of andere manier heb ik met dit weer in combi met ongesteld zijn ook snel last van mijn liezen. Drinken helpt, dus waarschijnlijk zijn het dan je nieren die vervelen.

Karin, stukjes worden door Driekus permanent geweigerd, dus alles is hier puree. Het is zelfs zo extreem dat ie bij een olvarit potje van 8 maanden met macaroni alles opat, maar de macaroni via zijn mondhoeken naar buiten liet verdwijnen. Komisch gezicht, dat wel. We gaan morgen naar het cb en dan ga ik even overleggen hoe of wat, kind zal toch een keer stukjes moeten eten. Brood gaat wel, daar sabbelt ie op en koekjes ook (van die nijntje dingen).

Och Ssserpente, tis makkelijk gezegd vanaf hier, maar laat het gaan...laat het los. Je kan nou eenmaal niet alles perfect doen. Maak voor jezelf de keuze wat je belangrijk vindt en ga daar voor. De rest laat je dan maar (tijdelijk) versloffen. Hier is dat dus het schoonmaken. En daar erger ik me dan vanzelf weer zo aan dat ik een oplossing zoek (waarschijnlijk een werkster). Je meisje is het belangrijkste, dan je vriend en dan komt de rest van de wereld. En voor je werk, je kan vanaf thuis werken toch? Ga dan desnoods nadat Lente op bed ligt nog een uurtje zitten. In dat uurtje lees je je mail en plan je wat je de volgende dag wil doen. Geeft mij altijd enorm veel rust.

Enne, leuk he, verliefd zijn op je kleintje. Het manneke wordt zo wijs nu. Zo gaaf om te zien! We hebben em vanavond blij gemaakt na een bezoekje aan de ikea, kijk:

Hij kent het ding van het kdv en kan ook al van die kralen heen en weer krijgen. Oke, hij doet er even over, maar toch.

Zweten jullie kindjes ook zo erg nu? In de autostoel, bij het spelen, in de box, in bed. Driekus heeft telkens een bezweet hoofdje (en daardoor kei lieve krulletjes) maar lekker lijkt het met niet.
pi_82643935
Wat zit Driekus al goed! Zo hee
Als ik Lars zo neerzet zou hij in no time met zijn koppie in de kralenboog hangen.

Tijgeren kan hij wel als een speer, hij heeft het steeds voorzien op het tv-kastje, en plukt vervolgens alle dvd's (kijk-cd'en volgens Meike) en cd's uit het kastje en als alles eruit ligt kan hij weer op roverstocht naar wat anders.
Mijn vriend zegt dat ik nu al moet optreden tegen zijn kastje-leeg-haalacties, maar ik vind het zo lollig....

Lars zweet zich ook rot hoor, ik vind het ook lastig wat ik hem moet aantrekken, aan de ene kant is het hartstikke benauwd, maar om nou de romper uit te laten is wat te optimistisch lijkt me...?
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:11:58 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_82644065
En schema? Hier komt ie:
7.00 uur pap in fles
9.30 fruit
slapen meestal
12.00-12.30 brood + water
16.00 fruit + beetje melk of water
18.30 groente
20.30 - 21.30 melk/pap combi (avondpap en dan extra melk erbij)
in de nacht: ' dunne melk' 150 water en dan maar drie schepjes melk

Slapen gaat hier niet echt op schema, soms slaapt ie meer en dan weer minder. Wij houden hier nu een beetje het kdv schema mee aan en dat werkt prima.

Karin, Driekus lust ook ineens geen wortels meer en zelf gemaakt ook niet. Hij wil potjes. Oke dan. En bij yoghurt is het de eerste happen nog lekker en dan gaat ie rillen en bijna kokhalzen. Raar die eetgewoonten. Diksap lust Driekus net zo lief als water. En vanavond bij de Ikea heeft ie, via een normaal rietje, wat van die limonade geproefd, maar die was smerig aan zijn hoofd te zien.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:13:56 #171
100412 mefke79
komt goed!
pi_82644180
Als ik de romper uit laat, hangt na een kwartier zijn luier op zijn knietjes. En dan maakt het niet uit hoe strak ik em doe. Dus dan maar in alleen een romper of een romper met broekje. Slapen trouwens in slaapzak, zonder deken en dan in romper.

Driekus kan ineens heel lang en heel goed zitten ja. Hij speelt zo rustig een kwartier. Het moeilijke is van zit naar lig zonder je hoofd te stoten...dat heeft ie nog niet door.
pi_82644388
Lars vindt zijn luier echt zo interessant, als ik hem verschoon moet ik echt maken dat ik de romper dichtdoe, voordat Lars zijn luier weer heeft losgetrokken, grappenmaker
pi_82649997

En Isabeau slaapt dus gewoon hè

Maar ik wilde nog even Ssserpente een hart onder de riem steken. Meid je doet het hartstikke goed! En als we allemaal precies zouden weten hoe 't moest en wanneer je wel naar de huisarts moet gaan en wanneer niet... pff... dat zou wel heel bijzonder zijn. Laten we eerlijk zijn, we doen het allemaal nog niet zo lang, dat moedergedoe! Je kind is niet de enige die veel leert!

Dus. En nu ga ik nog even slapen... hoop ik.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 06:44:44 #174
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82650166
mornings

@Sorboo; Isabeau heeft het goede slapen nu helemaal door he??? wat goed!! nu zelf nog even daar weer aan 'wennen'.

@Karin; Ik zag een filmpje van een tijgerende Lars, wat issie al sterk zeg!! super hoor!

mooie schema's zie ik hier voorbij komen. En idd die van Wolf ziet dr al mooi uit zeg! ik heb, net als Trix, nog wel wat moeite om de hapjes er nog bij te plannen.... ik moet daar nog een vast moment voor zien te vinden en dat lukt nog niet echt...
pi_82650569
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 06:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
mornings

@Sorboo; Isabeau heeft het goede slapen nu helemaal door he??? wat goed!! nu zelf nog even daar weer aan 'wennen'.

Nouuuuu niet helemaal hoor! Van woensdag op donderdag was het namelijk weer 'feest' Vier keer in één nachtJE
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:10:23 #176
95408 Incantrix
pi_82650702
Ohja, dus zo ging zo'n nachtvoeding ja Pfff.. Dat was láng geleden, wat een verwende nesten zijn wij zeg! Arme Stef, ik heb met hem te doen.. Volgens mij is het tweede tandje nu echt bijna door, ik mocht net zowaar kijken en in de bult zie ik een wittig streepje. Logisch dat hij gisteren uit zijn hum was. Ik bedenk me ook echt nu pas dat ik dentinox had kunnen geven trouwens Nouja, gisteravond was het dus moeizaam om hem in bed te krijgen, vannacht rond 3 was het huilen en ls zo zijn tand door is ben ik bang dat zijn waterpokkengaan jeuken. Spul ligt al klaar in de koelkast, nagels zijn geknipt (zowaar! Victorie! ) dus het komt goed enzo

Mefke, wat is Driekus ineens een kindje zo! Ik bedoel, nouja, groot ofzo, alsof hij elk moment op kan staan, naar je toe zou rennen en om een snoepje zou vragen ofzo En dat speeltje is hip

BJ, ik zat trouwens nog te denken over je kolfprobleem 's-morgens, en zou het niet iets zijn om je kolfmoment telkens een beetje later te doen? Van 6 naar 10 over, dan naar 10 voor half etc.? Of telkens een kwartier later ofzo? Als je in één keer later wil is dat wel lastig natuurlijk, maar zo kan het wellicht ook?

Sorbo, haha, dat ken ik.. Wakker liggen met op de achtergrond een snurkende baby door de babyfoon

aan allen!
3!
pi_82650736
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 07:57 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nouuuuu niet helemaal hoor! Van woensdag op donderdag was het namelijk weer 'feest' Vier keer in één nachtJE
hier hadden we vannacht weer eens ieder uur feest. emma slaapt nu though ik ga maar weer sollicitatiebrieven tikken...
pi_82654526
Poppejans, ieuw warme sap! Ach ja, als hij het lekker vindt zo... .

Incantrix, fijn dat je wel even wat hebt kunnen dutten! Hahaha de hooligan uithangen in de box...
Ik moet het mobiel hier maar eens weg halen boven de box, want Iris kan erbij als ze gaat staan en ik denk niet dat dat ding 8,5 kg kan dragen...

Sssserpente . Je doet het goed hoor! Niet zo aan jezelf twijfelen!

Evie, goedzo .

Senna, lekker he pannenkoek! Yummmm.

Driekus

Schema:
7.30 opstaan en aankleden en dan een fles pap
9.15 fruit en weer naar bed
11.00 uit bed
12.00 boterham en wat water
13.30 fles melk en naar bed
15.15 wakker, koekje en wat water of sap
18.00 warm eten en toetje
19.00 flesje melk en naar bed
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:05:14 #179
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82655839
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:48 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan jou, om dat de jounes even oud is als de mijnes en we nu in de overgangsfase zitten enzo, en ik het allemaal even niet zo goed weet enzo.

Dank dames voor de andere schema's . Binnen nu en een maand of twee zal hij helemaal kwa ritme met S en mij meekunnen, maar net nu alles geïntroduceerd gaat worden, ben ik tijdelijk even lichtelijk de klus kwijt .

Met een knipoog uiterraard .
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:23:21 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82656679
Lang leve de box!

Ik moest met Oscar wat oefeningen te doen om hem te stimuleren op handen en knieeen te gaan zitten omdat het er op leek dat hij die spanning in zijn lijfje niet goed kon gebruiken.
En jawel hoor, na een weekje af en toe oefenen zit hij soms ook op de kladde vloer op zijn knietjes, hij trok zich net aan de tafel op totdat hij op zijn knietjes zat.
En nu net in de box is hij net uit zichzelf 2 keer gaan zitten vanuit lig! Is wat makkelijker daar omdat er weerstand is van de zijkanten, maar daardoor kan hij ook zelf mooi oefenen.

Wat grappig toch dat ze dat zelf ook gaan herhalen als ze het een paar keer gedaan hebben zeg maar.
pi_82656908
Go Oscar Woeiii!

Mijn kind heeft gisteren een half uur lang tegen de brievenbus in de voordeur staan kletsen

Ohja schema's. Dat van ons is nog altijd redelijk hopeloos.

8.30u fles
10.00 cracker of boterham
12.00 fles -> naar bed voor anderhalf uur ofzo
14.00 fruit
16.00 fles
18.00 avondeten
20.00 fles -> bed.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar ze wil per se die flessen hebben. En diksap en water blieft madame niet. Maar ze is al tien maanden, en ik wil d'r ook niet eeuwig op vier flessen melk hebben... tips, anyone?
pi_82656994
Thee?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:36:58 #183
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82657347
Woehoe Oscar!

Schema hm ja grofweg komt het hierop neer:

ochtend, bv kan om 5.00 zijn kan ook om 7.00 zijn.
Terug naar bed nog even doortukken.
8.30 ofzo boterham met boter
11.00 bv
daarna slapen (lukt meestal niet, we zitten btje in de overgang naar 1 slaapje p/d geloof ik.)
12.30 boterham met beleg
14.00 bv
16.00 stuk fruit
18.00 avondeten
19.00 bv
badderen eventueel; verhaaltje en naar bed.

En tegenwoordig zitten we weer op 2 nachtvoedingen geloof ik. Leuk dat geregel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:37:41 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82657378
Schema is hier als volgt.
(9,5 maand)

06.00 fles (melk of pap, hangt er een beetje vanaf)
08.30/09.00 fruit
11.30 boterham
13.30/14.00 fles
ergens in de middag nog een kaakje en wat limonade (Roosvicee laxo meestal ivm stevige ontlasting)
18.00 avondeten
19.30/20.00 fles (met rijstebloem) En soms die pas om een uur of 22/23 als hij zelf niet eerder komt.

EN dan ergens in de ochtend een tuk, na het fruit zeg maar en dan na de boterham is het meestal slapen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:38:28 #185
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82657411
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:29 schreef Vicky het volgende:
Thee?
Dat ja, thee proberen?
Andere smaak of ander merk diksap?
Verdund vruchtensap?

Of probeer de fruithap s middags te vervangen door een boterham en later op de middag die fruithap te geven, heeft ze misschien qua honger uiteindelijk minder behoefte aan een melkfles zodat er gaandeweg eentje komt te vervallen weer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:38:55 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82657440
EN as we speak zit hij heel vies te doen met de boterham en komt hij er vnml na het afsoppen kauwen er weer uit. Dan niet, straks een fles.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:41:29 #187
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82657531
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
EN as we speak zit hij heel vies te doen met de boterham en komt hij er vnml na het afsoppen kauwen er weer uit. Dan niet, straks een fles.
Whehe herkenbaar

Afsoppen, pletten op je blad/tafel, uitsmeren, 1 korreltje in je mond stoppen en die heul ver weg lanceren en daarna kunstig alles op de grond parkeren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82657534
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat ja, thee proberen?
Andere smaak of ander merk diksap?
Verdund vruchtensap?

Of probeer de fruithap s middags te vervangen door een boterham en later op de middag die fruithap te geven, heeft ze misschien qua honger uiteindelijk minder behoefte aan een melkfles zodat er gaandeweg eentje komt te vervallen weer.
gewoon van alles proberen
Tess lurkt alles behalve thee ;D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82660373
pfff, ik vind het ook zo moeilijk met die schema's...
Thomas is nu net een week aan de groenten, en gelukkig gaat het super. Nog geen allergische reacties gehad, nu hebben we wortels, spezieboontjes en wortel/aardappel hap gehad. Vanavond laatste keer wortel/aardappel en dan vanaf morgen ook een fruithap. Perzik staat op het menu. Ik wilde dat 's ochtends gaan geven... ik ben benieuwd.
De dietiste raadde aan om van de papfles van 's avonds een normale fles te maken en van de ochtendfles een papfles. Daar zijn we nu maar mee begonnen. Maar als ie 's nachts niet meer doorslaapt, verander ik het weer terug (ik ben verwend, ik weet het).
Trouwens nog een tip van de dietiste voor mensen die het willen weten: zij zegt dat het beter is dat als je vocht geeft naast de melk, dat dit water is. Als ze nu water leren drinken, doen ze dat de rest van hun leven ook makkelijker. Dus zij raadde mij aan om te wachten met diksap en thee, maar eerst een water te proberen. Nu heb ik dat vorige week gedaan, maar hij was er niet zo van gechameerd. Ik ga het nog even wat langer proberen vol te houden.
pi_82662895
Even tussendoor Leander kan gebaren leren Dat hebben we alvast mooi op zak.
pi_82663699
Innepin, heb je ook een andere beker geprobeerd voor diksap, water of thee? Graeme wou het uit bepaalde bekers ook gewoon niet hebben, nu heeft ie zo'n hema rietjesbeker en daar drinkt ie zowel water als diksap uit.
En als ze haar boterham eet en haar avond eten, drinkt ze daar dan gewoon niks bij?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82664029
Groofsken, de kluts kwijt zijn qua schema lijk ik nu met de tweede veel minder te hebben dan met de eerste.
Maar jij niet dus . Komt goed. Zeker als ze nog best wel veel slapen lijkt het echt of ze alleen maar slapen en eten zo ongeveer .

Oscar, goed zo vent! Lekker door blijven oefenen!

Willow, zei de brievenbus ook nog wat terug?
Innepin, lust ze misschien thee met een beetje melk(poeder) erin? Dat je bijvoorbeeld 1 of 2 schepjes erin doet, dan is het dus dunner, misschien kan ze zo wennen aan thee?
Of de melk van de fles die je eraf zou willen hebben wateriger maken misschien? Ik roep maar wat...

Aoraki, hier maakt het niet uit wat ik in de beker stop, ze neemt een slok en laat het weer naar buiten lopen, maar water "lust" ze ook net als roosvicee of diksap . Maar idd ik bied vaak water aan, lekker dorstlessend toch... Succes met de perzik morgen! Hopelijk gaat dat ook goed!

MeNicole, super!!!

Iris kan los staan, best een tijdje en terwijl ze het gewoon in de gaten heeft. En heeeel soms een heel klein voorzichtig schuifje/stapje met 1 voet. En dan trots kijken . Ik vind het steeds leuker worden. Ook hoe mn twee meiden contact met elkaar maken aan tafel. Gaan zitten giebelen en geiten
pi_82664234
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:27 schreef innepin het volgende:

Ohja schema's. Dat van ons is nog altijd redelijk hopeloos.

8.30u fles
10.00 cracker of boterham
12.00 fles -> naar bed voor anderhalf uur ofzo
14.00 fruit
16.00 fles
18.00 avondeten
20.00 fles -> bed.
Leander zat ook nog redelijk lang op 4 flessen. En we zaten ongeveer op zelfde schema als jullie zitten. We hebben toen zo gedaan:
08:00u fles
10:30u broodje of fruit
12:30u broodje met klein beetje flesvoeding (dus echt maar 90cc)
15:30u fruit
18:00u warm eten
18:45/19:00u yoghurt
20:00/20:30u fles.

Leander wilde eerst ook geen ander drinken. Maar heb verschillende soortes diksap geprobeert en toen ie eenmaal een lekkere had ging het goed. Nu lust ie alles wel. Ook alleen water vind ie prima!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:14:09 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82673618
bweeeeh ben moe, was erg druk op het werk; dus ff weinig tijd om te reageren.
Maar ff @trix; ik ga morgen ook een ochtendje niet kolven, vanavond wat later de laatste ronde;
en dan maar eens wat langer slapen denk ik...
pi_82673854
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:05 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan jou, om dat de jounes even oud is als de mijnes en we nu in de overgangsfase zitten enzo, en ik het allemaal even niet zo goed weet enzo.

Oow ik dacht dat het een algemene vraag was hihi
Maar hier ook duidelijk in een overgangsfase ja, lastig soms qua tijden enzo. Maar vooralsnog eet hij wel goed, al lijkt rond 15u een dipje te zitten dat hij niet tevreden is met een rijstewafel oid

Diksap hier ook weer totaal niet vandaag, misschien kan inderdaad een andere beker uitkomst bieden, wat iemand hier ook al opperde. Fles associeert hij echt met warme melk naar mijn idee. En koud fruit lust hij graag, dus waarom diksap dan niet. Vaag
Zal ook eens een ander smaakje gaan proberen, had nu appel/kers van Kruidvat

Ieeew BE, heerlijk zo'n boterham
pi_82675311
Menicole super dat Leander gebaren kan leren!
Ssperente je bent een geweldige moeder die heel veel van dr meisje houdt! dus niet zo onzeker zijn is nergens voor nodig

Jamie zn schema:
0700 pap uit een bordje ( vanmorgen ging het wel eens waar op!)
0900 fruit
1130/1200 broodje + fles 120/4
1430/1500 flesje diksap en een koekje / rijstewafel / cracker oid
1800 warm eten ( te vaak een potje)
1930 fles 180/6 die vaak niet eens op gaat
pi_82678347
Wat tof, Menicole, dat ie gebaren kan leren! Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt Bedoel je dat je 'm een paar gebaren hebt geleerd, of dat hij op 'les' ofzo gaat?

Thee ga ik idd maar es proberen, ben benieuwd!

Mijn ondeugende boef heeft zojuist uitgevonden dat als je heel graag wilt, je best het kinderslot (!) van de tv-kast af kan halen, zodat je toch nog bij de doos met snoertjes kan
pi_82681109
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef innepin het volgende:
Wat tof, Menicole, dat ie gebaren kan leren! Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt Bedoel je dat je 'm een paar gebaren hebt geleerd, of dat hij op 'les' ofzo gaat?
Ja, dat vroeg ik me ook af...

Fijn om hier al die schema's van anderen te lezen, dat geeft wat houvast.
pi_82682124
Willow, ben jij zo'n boefje...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:25:46 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82682251
Mijn dochter vindt diksap ook niet lekker .

Water, appelsap, melk met een schepje chocopoeder daarentegen .
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:27:45 #201
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82682356
Volgens mij is Willow ook een dondersteen .
pi_82683598
Haha, jullie zijn zo lief dat ik er alleen maar harder van moet huilen.

Stom hè, om je altijd maar schuldig te voelen? Op m’n werk voel ik me schuldig, tegenover Lente, de hond. En op de een of andere manier áltijd tegenover m’n moeder.

Maar goed, op m’n werk hebben ze me gelukkig laten weten dat ik genoeg credits heb om eens een paar uurtjes te missen.

Lente had vanmorgen weer 39.1. Dus naar m’n eigen ha geweest. Hij vond d’r oortje er vrij rustig uitzien, maar omdat ze al zolang kwakkelt, heeft ie een penicillinekuurtje voorgeschreven. Ik hoop dat ze er nu echt eens goed vanaf komt, ze ziet zo witjes ook.

Mef, een werkster heb ik hier ook vaak geopperd, maar daar heeft N. z’n veto over uitgesproken. Hij vindt het snobistisch, elitair en lui. Dat je ’t even weet. Hoewel ze laatst op de infoavond van z’n nieuwe opleiding het wel aanraadden om een werkster te nemen om zo je relatie te ontlasten. Het schijnt nogal veel huiswerktijd te vergen nl. Dus ik zal het nog eens in de groep gooien.

Thuiswerken is geen optie (gelukkig). Ik moet 24 uur op m’n werk aanwezig zijn en overuren krijg ik niet uitbetaald, ook geen tijd voor tijd. Dus hoewel ik regelmatig thuis m’n mailbox leeg, ga ik er geen gewoonte van maken. Ik kan vanuit huis ook niet in de systemen.

Miss, wat gek, van je liezen. Hoe is ’t nou?

Mef, wat heb je daar ineens een echt peutertje zitten! Grappig, Lente lust juist alleen nog maar zelfgemaakt.

Wat een lief berichtje, Sorbo, zo midden in de nacht. Moest je werken vandaag? Dan zal het een gaar dagje zijn geweest… Hoop op een beter nacht voor jullie! Ik vind je altijd zo vrolijk overkomen, ondanks je slaapgebrek. Zou ik niet kunnen, vrees ik.

Arme Stef. Hopelijk is het nu écht snel achter de rug, Trix. En ben jij van die nachtvoedingen af!

Jeumig, Wup, jij ook al? Wat is dat toch?

Hihi, BE, wat knap! Grappig idd dat ie dat zo herhaalt dus.

Willow, leuk hè, snoertjes! Lente is er ook gek op!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 11-06-2010 21:09:09 ]
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:38:12 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_82685808
Ik hol even snel binnen, moet nog wat voorbereiden voor morgen en moet morgen werken ( ) en al om zeven uur (!) present zijn. Maar cb vandaag was prima, een pluim en 9,4 kilo en 74,5 cm. Oja en de truc om em meer stukjes te laten eten is volgens het cb dat je em ook echte grovere stukken moet geven. Vandaag geprobeerd met een 12 maanden potje en het werkt.

Voor iedereen een en slaap lekker, morgen lees ik effe fatsoenlijk bij.
pi_82686477
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:54 schreef Ssserpente het volgende:

Jeumig, Wup, jij ook al? Wat is dat toch?
Wisten we het maar.. Met drie maand heeft ze een paar weken doorgeslapen en sindsdien niet meer. Dat van ieder uur is bijna gewoonte. We hebben een goede nacht als we eens drie uur achter elkaar hebben geslapen. Gaat ooit wel over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')