abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:10:23 #176
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_82650702
Ohja, dus zo ging zo'n nachtvoeding ja Pfff.. Dat was láng geleden, wat een verwende nesten zijn wij zeg! Arme Stef, ik heb met hem te doen.. Volgens mij is het tweede tandje nu echt bijna door, ik mocht net zowaar kijken en in de bult zie ik een wittig streepje. Logisch dat hij gisteren uit zijn hum was. Ik bedenk me ook echt nu pas dat ik dentinox had kunnen geven trouwens Nouja, gisteravond was het dus moeizaam om hem in bed te krijgen, vannacht rond 3 was het huilen en ls zo zijn tand door is ben ik bang dat zijn waterpokkengaan jeuken. Spul ligt al klaar in de koelkast, nagels zijn geknipt (zowaar! Victorie! ) dus het komt goed enzo

Mefke, wat is Driekus ineens een kindje zo! Ik bedoel, nouja, groot ofzo, alsof hij elk moment op kan staan, naar je toe zou rennen en om een snoepje zou vragen ofzo En dat speeltje is hip

BJ, ik zat trouwens nog te denken over je kolfprobleem 's-morgens, en zou het niet iets zijn om je kolfmoment telkens een beetje later te doen? Van 6 naar 10 over, dan naar 10 voor half etc.? Of telkens een kwartier later ofzo? Als je in één keer later wil is dat wel lastig natuurlijk, maar zo kan het wellicht ook?

Sorbo, haha, dat ken ik.. Wakker liggen met op de achtergrond een snurkende baby door de babyfoon

aan allen!
3!
pi_82650736
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 07:57 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nouuuuu niet helemaal hoor! Van woensdag op donderdag was het namelijk weer 'feest' Vier keer in één nachtJE
hier hadden we vannacht weer eens ieder uur feest. emma slaapt nu though ik ga maar weer sollicitatiebrieven tikken...
pi_82654526
Poppejans, ieuw warme sap! Ach ja, als hij het lekker vindt zo... .

Incantrix, fijn dat je wel even wat hebt kunnen dutten! Hahaha de hooligan uithangen in de box...
Ik moet het mobiel hier maar eens weg halen boven de box, want Iris kan erbij als ze gaat staan en ik denk niet dat dat ding 8,5 kg kan dragen...

Sssserpente . Je doet het goed hoor! Niet zo aan jezelf twijfelen!

Evie, goedzo .

Senna, lekker he pannenkoek! Yummmm.

Driekus

Schema:
7.30 opstaan en aankleden en dan een fles pap
9.15 fruit en weer naar bed
11.00 uit bed
12.00 boterham en wat water
13.30 fles melk en naar bed
15.15 wakker, koekje en wat water of sap
18.00 warm eten en toetje
19.00 flesje melk en naar bed
Fake it till you make it...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:05:14 #179
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82655839
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:48 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Groofsken vroeg om schema's (al vind ik dat ook altijd wel leuk hoe anderen het doen)

Wolf luste ook echt geen diksap, maar dus wel als ik het warm maak! Gewoon het koude wat hij niet lekker vindt, misschien heeft Lars dat ook wel, dat het koud en dus ''gek'' is?

Wat balen dat hij wortels niks meer aan vindt... hij mocht al zo weinig
Ik vroeg het aan jou, om dat de jounes even oud is als de mijnes en we nu in de overgangsfase zitten enzo, en ik het allemaal even niet zo goed weet enzo.

Dank dames voor de andere schema's . Binnen nu en een maand of twee zal hij helemaal kwa ritme met S en mij meekunnen, maar net nu alles geïntroduceerd gaat worden, ben ik tijdelijk even lichtelijk de klus kwijt .

Met een knipoog uiterraard .
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:23:21 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82656679
Lang leve de box!

Ik moest met Oscar wat oefeningen te doen om hem te stimuleren op handen en knieeen te gaan zitten omdat het er op leek dat hij die spanning in zijn lijfje niet goed kon gebruiken.
En jawel hoor, na een weekje af en toe oefenen zit hij soms ook op de kladde vloer op zijn knietjes, hij trok zich net aan de tafel op totdat hij op zijn knietjes zat.
En nu net in de box is hij net uit zichzelf 2 keer gaan zitten vanuit lig! Is wat makkelijker daar omdat er weerstand is van de zijkanten, maar daardoor kan hij ook zelf mooi oefenen.

Wat grappig toch dat ze dat zelf ook gaan herhalen als ze het een paar keer gedaan hebben zeg maar.
pi_82656908
Go Oscar Woeiii!

Mijn kind heeft gisteren een half uur lang tegen de brievenbus in de voordeur staan kletsen

Ohja schema's. Dat van ons is nog altijd redelijk hopeloos.

8.30u fles
10.00 cracker of boterham
12.00 fles -> naar bed voor anderhalf uur ofzo
14.00 fruit
16.00 fles
18.00 avondeten
20.00 fles -> bed.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar ze wil per se die flessen hebben. En diksap en water blieft madame niet. Maar ze is al tien maanden, en ik wil d'r ook niet eeuwig op vier flessen melk hebben... tips, anyone?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_82656994
Thee?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:36:58 #183
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82657347
Woehoe Oscar!

Schema hm ja grofweg komt het hierop neer:

ochtend, bv kan om 5.00 zijn kan ook om 7.00 zijn.
Terug naar bed nog even doortukken.
8.30 ofzo boterham met boter
11.00 bv
daarna slapen (lukt meestal niet, we zitten btje in de overgang naar 1 slaapje p/d geloof ik.)
12.30 boterham met beleg
14.00 bv
16.00 stuk fruit
18.00 avondeten
19.00 bv
badderen eventueel; verhaaltje en naar bed.

En tegenwoordig zitten we weer op 2 nachtvoedingen geloof ik. Leuk dat geregel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:37:41 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82657378
Schema is hier als volgt.
(9,5 maand)

06.00 fles (melk of pap, hangt er een beetje vanaf)
08.30/09.00 fruit
11.30 boterham
13.30/14.00 fles
ergens in de middag nog een kaakje en wat limonade (Roosvicee laxo meestal ivm stevige ontlasting)
18.00 avondeten
19.30/20.00 fles (met rijstebloem) En soms die pas om een uur of 22/23 als hij zelf niet eerder komt.

EN dan ergens in de ochtend een tuk, na het fruit zeg maar en dan na de boterham is het meestal slapen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:38:28 #185
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82657411
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:29 schreef Vicky het volgende:
Thee?
Dat ja, thee proberen?
Andere smaak of ander merk diksap?
Verdund vruchtensap?

Of probeer de fruithap s middags te vervangen door een boterham en later op de middag die fruithap te geven, heeft ze misschien qua honger uiteindelijk minder behoefte aan een melkfles zodat er gaandeweg eentje komt te vervallen weer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:38:55 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82657440
EN as we speak zit hij heel vies te doen met de boterham en komt hij er vnml na het afsoppen kauwen er weer uit. Dan niet, straks een fles.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:41:29 #187
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82657531
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
EN as we speak zit hij heel vies te doen met de boterham en komt hij er vnml na het afsoppen kauwen er weer uit. Dan niet, straks een fles.
Whehe herkenbaar

Afsoppen, pletten op je blad/tafel, uitsmeren, 1 korreltje in je mond stoppen en die heul ver weg lanceren en daarna kunstig alles op de grond parkeren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82657534
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat ja, thee proberen?
Andere smaak of ander merk diksap?
Verdund vruchtensap?

Of probeer de fruithap s middags te vervangen door een boterham en later op de middag die fruithap te geven, heeft ze misschien qua honger uiteindelijk minder behoefte aan een melkfles zodat er gaandeweg eentje komt te vervallen weer.
gewoon van alles proberen
Tess lurkt alles behalve thee ;D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82660373
pfff, ik vind het ook zo moeilijk met die schema's...
Thomas is nu net een week aan de groenten, en gelukkig gaat het super. Nog geen allergische reacties gehad, nu hebben we wortels, spezieboontjes en wortel/aardappel hap gehad. Vanavond laatste keer wortel/aardappel en dan vanaf morgen ook een fruithap. Perzik staat op het menu. Ik wilde dat 's ochtends gaan geven... ik ben benieuwd.
De dietiste raadde aan om van de papfles van 's avonds een normale fles te maken en van de ochtendfles een papfles. Daar zijn we nu maar mee begonnen. Maar als ie 's nachts niet meer doorslaapt, verander ik het weer terug (ik ben verwend, ik weet het).
Trouwens nog een tip van de dietiste voor mensen die het willen weten: zij zegt dat het beter is dat als je vocht geeft naast de melk, dat dit water is. Als ze nu water leren drinken, doen ze dat de rest van hun leven ook makkelijker. Dus zij raadde mij aan om te wachten met diksap en thee, maar eerst een water te proberen. Nu heb ik dat vorige week gedaan, maar hij was er niet zo van gechameerd. Ik ga het nog even wat langer proberen vol te houden.
pi_82662895
Even tussendoor Leander kan gebaren leren Dat hebben we alvast mooi op zak.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_82663699
Innepin, heb je ook een andere beker geprobeerd voor diksap, water of thee? Graeme wou het uit bepaalde bekers ook gewoon niet hebben, nu heeft ie zo'n hema rietjesbeker en daar drinkt ie zowel water als diksap uit.
En als ze haar boterham eet en haar avond eten, drinkt ze daar dan gewoon niks bij?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82664029
Groofsken, de kluts kwijt zijn qua schema lijk ik nu met de tweede veel minder te hebben dan met de eerste.
Maar jij niet dus . Komt goed. Zeker als ze nog best wel veel slapen lijkt het echt of ze alleen maar slapen en eten zo ongeveer .

Oscar, goed zo vent! Lekker door blijven oefenen!

Willow, zei de brievenbus ook nog wat terug?
Innepin, lust ze misschien thee met een beetje melk(poeder) erin? Dat je bijvoorbeeld 1 of 2 schepjes erin doet, dan is het dus dunner, misschien kan ze zo wennen aan thee?
Of de melk van de fles die je eraf zou willen hebben wateriger maken misschien? Ik roep maar wat...

Aoraki, hier maakt het niet uit wat ik in de beker stop, ze neemt een slok en laat het weer naar buiten lopen, maar water "lust" ze ook net als roosvicee of diksap . Maar idd ik bied vaak water aan, lekker dorstlessend toch... Succes met de perzik morgen! Hopelijk gaat dat ook goed!

MeNicole, super!!!

Iris kan los staan, best een tijdje en terwijl ze het gewoon in de gaten heeft. En heeeel soms een heel klein voorzichtig schuifje/stapje met 1 voet. En dan trots kijken . Ik vind het steeds leuker worden. Ook hoe mn twee meiden contact met elkaar maken aan tafel. Gaan zitten giebelen en geiten
pi_82664234
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:27 schreef innepin het volgende:

Ohja schema's. Dat van ons is nog altijd redelijk hopeloos.

8.30u fles
10.00 cracker of boterham
12.00 fles -> naar bed voor anderhalf uur ofzo
14.00 fruit
16.00 fles
18.00 avondeten
20.00 fles -> bed.
Leander zat ook nog redelijk lang op 4 flessen. En we zaten ongeveer op zelfde schema als jullie zitten. We hebben toen zo gedaan:
08:00u fles
10:30u broodje of fruit
12:30u broodje met klein beetje flesvoeding (dus echt maar 90cc)
15:30u fruit
18:00u warm eten
18:45/19:00u yoghurt
20:00/20:30u fles.

Leander wilde eerst ook geen ander drinken. Maar heb verschillende soortes diksap geprobeert en toen ie eenmaal een lekkere had ging het goed. Nu lust ie alles wel. Ook alleen water vind ie prima!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:14:09 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82673618
bweeeeh ben moe, was erg druk op het werk; dus ff weinig tijd om te reageren.
Maar ff @trix; ik ga morgen ook een ochtendje niet kolven, vanavond wat later de laatste ronde;
en dan maar eens wat langer slapen denk ik...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_82673854
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:05 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan jou, om dat de jounes even oud is als de mijnes en we nu in de overgangsfase zitten enzo, en ik het allemaal even niet zo goed weet enzo.

Oow ik dacht dat het een algemene vraag was hihi
Maar hier ook duidelijk in een overgangsfase ja, lastig soms qua tijden enzo. Maar vooralsnog eet hij wel goed, al lijkt rond 15u een dipje te zitten dat hij niet tevreden is met een rijstewafel oid

Diksap hier ook weer totaal niet vandaag, misschien kan inderdaad een andere beker uitkomst bieden, wat iemand hier ook al opperde. Fles associeert hij echt met warme melk naar mijn idee. En koud fruit lust hij graag, dus waarom diksap dan niet. Vaag
Zal ook eens een ander smaakje gaan proberen, had nu appel/kers van Kruidvat

Ieeew BE, heerlijk zo'n boterham
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82675311
Menicole super dat Leander gebaren kan leren!
Ssperente je bent een geweldige moeder die heel veel van dr meisje houdt! dus niet zo onzeker zijn is nergens voor nodig

Jamie zn schema:
0700 pap uit een bordje ( vanmorgen ging het wel eens waar op!)
0900 fruit
1130/1200 broodje + fles 120/4
1430/1500 flesje diksap en een koekje / rijstewafel / cracker oid
1800 warm eten ( te vaak een potje)
1930 fles 180/6 die vaak niet eens op gaat
pi_82678347
Wat tof, Menicole, dat ie gebaren kan leren! Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt Bedoel je dat je 'm een paar gebaren hebt geleerd, of dat hij op 'les' ofzo gaat?

Thee ga ik idd maar es proberen, ben benieuwd!

Mijn ondeugende boef heeft zojuist uitgevonden dat als je heel graag wilt, je best het kinderslot (!) van de tv-kast af kan halen, zodat je toch nog bij de doos met snoertjes kan
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_82681109
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef innepin het volgende:
Wat tof, Menicole, dat ie gebaren kan leren! Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt Bedoel je dat je 'm een paar gebaren hebt geleerd, of dat hij op 'les' ofzo gaat?
Ja, dat vroeg ik me ook af...

Fijn om hier al die schema's van anderen te lezen, dat geeft wat houvast.
pi_82682124
Willow, ben jij zo'n boefje...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:25:46 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82682251
Mijn dochter vindt diksap ook niet lekker .

Water, appelsap, melk met een schepje chocopoeder daarentegen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')