abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82506144
Bij mij is het trouwens niet zo zeer gezonder leven, als wel bewuster leven. Ik doe daarbij zat dingen die niet gezond te noemen zijn, maar waar ik wel ontzettend van geniet. Bijvoorbeeld heel veel tequila drinken :p

Ik wil niet meer maar een zak chips leegeten omdat die zak er ligt. Ik wil die chippies eten die ik lekker vind en dan ophouden. Dat kan ik (nog?) niet en ik ben nu dus wel heel bewust bezig met het bereiken van een gezond BMI, dus haal ik die chips niet in huis.

Ik sla wel eens een maaltijd over. Omdat dat zo uitkomt. Maar dat vang ik nu iig niet op met chips. Ik ga er van uit dat mijn leven ooit weer wat meer regelmaat en orde en rust krijg en dat ik dan hopelijk dat gezonde eetpatroon ga opbouwen, met 3 maaltijden per dag en tussendoortjes en verantwoord snoepen.

Het is een risico, want op deze manier zoveel afvallen is niet de gezondste, meest verstandige manier, maar een half jaartje geleden ging mijn relatie uit en ik had toen voor mijn gevoel de keuze tussen 30 kilo aankomen of 30 kilo afvallen. Ik heb gekozen voor het laatste en dat bevalt me tot nu prima! Ook beter voor mijn kansen op de markt mgighighihig
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_82506437
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook beter voor mijn kansen op de markt mgighighihig
Dat hoeft niet zo te zijn . Ik ben verloofd (ja, verloofd, sinds 6 februari dit jaar) en ik heb al 4 jaar een relatie. Mijn vriend is super dun en lang en ik dus totaal niet. Dan ben ik weliswaar wel aan het afvallen, maar voor hem hoeft dat niet. Het is wel gezonder, dus hij steunt me wel, maar het HOEFT niet.

Maar over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat de meeste mannen/jongens niet op 'dikke dames' vallen. Maar ik hoop niet dat je het daarvoor doet, je moet het voor jezelf doen.
pi_82508275
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
Veel lijnende mensen hebben hier tekort aan, en vooral de weight watchers staan erom berucht, zeker in de ouderwetsere vorm van het programma, dat mensen te weinig vet eten.
In 2005/2006 werd het al wel duidelijk verteld dat je halvarine / margarine moest nemen. Althans op de cursussen waar mijn vrouw geweest is. Maar mensen willen dat soms niet horen en doen iets anders. Maar dat zal je ook met dietisten e.d. hebben.

Het computerprogramma dat ik heb is uit 2008 en daarin zit ook duidelijk dat je vetten moet eten. Maar je hoort denk ik zo vaak dat vet niet goed is dat je lijnen gelijk gaat stellen aan het niet eten van vet.
pi_82508352
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Hoe zit het bij de nieuwelingen met het doel?
Is dat afvallen of toch vooral een gezond leven?
Aangezien ik heel veel alleen over het eindresultaat (de kilo's) zie praten
ik moet een gezondere levensstijl omdat ik tegen suikerziekte aanliep dat ook in de familie zit. Het 20 kilo afvallen mag voor mij ook 1,5 jaar duren, het gaat erom dat ik geen suikerziekte krijg. Als ik nu niet gezonder was gaan leven had ik over pakweg een jaar die ziekte gehad. Dat hoop ik nu te voorkomen.
pi_82511356
Zo, wat was die zalm lekker zeg. Iedereen wilde ervan, nou mooi niet.

Over 2 uur een appeltje / kiwi en dan is het genoeg voor vandaag.
pi_82512230
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef xBlossomx het volgende:
Over 2 uur een appeltje / kiwi en dan is het genoeg voor vandaag.
In principe mag je na 20:00 niet meer eten omdat je lichaam dan het niet kan verteren voordat je gaat slapen en daardoor slaap je onrustiger en val je minder af en heb je morgen geen zin in ontbijt. Maar daar sjoemel ik ook weleens mee.
pi_82512494
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

In principe mag je na 20:00 niet meer eten omdat je lichaam dan het niet kan verteren voordat je gaat slapen en daardoor slaap je onrustiger en val je minder af en heb je morgen geen zin in ontbijt. Maar daar sjoemel ik ook weleens mee.
Oh..nou goed, dan bewaar ik die fruitsalade wel voor morgen als tussendoortje. Het is nou niet zo dat ik strak honger ga krijgen, ik zit aardig 'vol'. Het ontbijt is het meest belangrijk, dus dat kan ik zeker niet overslaan.

Even in mijn oren knopen: Na 8 uur niet meer eten!
pi_82512847
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Waarvan ook heel veel mensen zeggen dat het de grootste onzin is.

genoeg mensen/landen die laat eten en toch niet dik worden (daardoor). Ik hou mij er in ieder geval niet aan
pi_82515574
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:01 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Succes! Hoeveel weeg je nu, en hoeveel wil je wegen?
Ik weeg nu ongeveer 77. en wil terug naar 68/70
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:03:01 #135
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_82517078
Is ik ook weer. En in de sportschool geweest vandaag.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:17:55 #136
183944 ROFLOL
Annyong
pi_82518290
Met dit weer (alhoewel, dat benauwde kut is. Bedoel eerder een lekker zonnetje) is het echt heerlijk om te sporten, ook in een sportschool. En zodra je klaar bent relax naar huis lopen terwijl je nog helemaal warm bent en er nog ook een zonnetje schijnt. Nu hopen op veel meer lekkere weer dan kan ik eens beginnen met sporten in het park.

75KG at the moment, veel vrienden/familie zeggen dat het ondertussen wel genoeg is maar ik wil nog even door pushen tot de 70 denk ik. Zou mooi zijn als ik dat in de zomer haal, dan twee jaar bezig en zo'n 60/70 kilo kwijtgeraakt in die tijd.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_82519249
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:17 schreef ROFLOL het volgende:
Met dit weer (alhoewel, dat benauwde kut is. Bedoel eerder een lekker zonnetje) is het echt heerlijk om te sporten, ook in een sportschool. En zodra je klaar bent relax naar huis lopen terwijl je nog helemaal warm bent en er nog ook een zonnetje schijnt. Nu hopen op veel meer lekkere weer dan kan ik eens beginnen met sporten in het park.

75KG at the moment, veel vrienden/familie zeggen dat het ondertussen wel genoeg is maar ik wil nog even door pushen tot de 70 denk ik. Zou mooi zijn als ik dat in de zomer haal, dan twee jaar bezig en zo'n 60/70 kilo kwijtgeraakt in die tijd.
Allemachtig. 60-70 kilo in twee jaar tijd? Goed hoor. ^^ Ik moet zelf 25 (het liefst 30) en ik hoop dat dat me in 1,5 jaar lukt.

In oktober ga ik ook naar de sportschool . Ik fiets erheen (te ver om te lopen) en na het trainen fiets ik weer terug naar huis. Verheug me er nu al op.
pi_82519286
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:03 schreef marcb1974 het volgende:
Is ik ook weer. En in de sportschool geweest vandaag.
En wat voor oefeningen heb je gedaan?
pi_82520923
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:17 schreef ROFLOL het volgende:
Zou mooi zijn als ik dat in de zomer haal, dan twee jaar bezig en zo'n 60/70 kilo kwijtgeraakt in die tijd.
Damn, mensen die je 2 jaar niet gezien hebben herkennen je niet meer!
pi_82521204
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:51 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Damn, mensen die je 2 jaar niet gezien hebben herkennen je niet meer!
Inderdaad, wow.
pi_82527026
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:22 schreef willempjewever het volgende:

[..]

150 gram bereid is echt weinig. Ik mocht 200 gram rijst die klaar was, nou... dat klonk als veel, maar dat was het niet
Ik mag max. 75 gram bereide rijst van de dietiste Ik ehb het vandaag geprobeerd: 30 gram rijst koken Maar.....ik heb iets gefabriceerd en het was nog lekker ook Twee eetlepels olie in de pan. Heet laten worden. Vervolgens theelepel sambal erbij. 80 gram garnalen erbij. die 65 gram bereide rijst En daarna 280 gram haricot verts ff meebakken nadat ze gekookt zijn Het was echt superlekker En genoeg. Ik begin nu pas weer trek te krijgen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82527058
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Hoe zit het bij de nieuwelingen met het doel?
Is dat afvallen of toch vooral een gezond leven?
Afvallen om een gezond leven te krijgen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:19:33 #143
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82527322
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik mag max. 75 gram bereide rijst van de dietiste Ik ehb het vandaag geprobeerd: 30 gram rijst koken Maar.....ik heb iets gefabriceerd en het was nog lekker ook Twee eetlepels olie in de pan. Heet laten worden. Vervolgens theelepel sambal erbij. 80 gram garnalen erbij. die 65 gram bereide rijst En daarna 280 gram haricot verts ff meebakken nadat ze gekookt zijn Het was echt superlekker En genoeg. Ik begin nu pas weer trek te krijgen
srsly! ik mag van de dietiste 75 gram rauwe pasta of rijst, ik neem van rijst eerder 50 gram rauw... van pasta eerder richting 100 gram rauw
Kwak
pi_82527540
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

srsly! ik mag van de dietiste 75 gram rauwe pasta of rijst, ik neem van rijst eerder 50 gram rauw... van pasta eerder richting 100 gram rauw
75 gr. bereide rijst, 125 gr. bereide pasta of 150 gr. aardappelen hier Maar ik zit tegen suiker aan en ik geloof dat de hoeveelheid koolhydraten is ingeperkt
pi_82534316
75 gr bereide rijst maar? Dat kan ik niet na een dag werken? Bedoelde de dietiste niet rauwe rijst ipv bereide? Dan krijg je toch in de avond weer honger. Maar zo te zien moet je het aanvullen met veel groente en dat vult ook wel.

Mijn dagmenu ziet er vandaag zo uit:

6 boterhammen met halvarine
40 gram kalkoensalami
1 plakje light gatenkaas
2 appels
1 grote portie aardappelen
1 gehaktballetje van 60 gram
200 gram groente
500 gram magere kwark citroen
pi_82535547
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 07:56 schreef willempjewever het volgende:
75 gr bereide rijst maar? Dat kan ik niet na een dag werken? Bedoelde de dietiste niet rauwe rijst ipv bereide? Dan krijg je toch in de avond weer honger. Maar zo te zien moet je het aanvullen met veel groente en dat vult ook wel.
Nope. Echt bereide rijst Maar pasta mag ik meer he
quote:
Mijn dagmenu ziet er vandaag zo uit:

6 boterhammen met halvarine
40 gram kalkoensalami
1 plakje light gatenkaas
2 appels
1 grote portie aardappelen
1 gehaktballetje van 60 gram
200 gram groente
500 gram magere kwark citroen
Menu ziet er goed uit volgens mij toch? Komt aardig overeen met die van mij Ik heb twee boterhammen minder. En iets minder aardappelen.
pi_82536178
Ja, dit is prima te doen. De kwark neem ik later op de avond zodat ik niet naar iets anders grijp en dat werkt prima. Dat spul vult ook goed en je hebt veel keuze in smaken.

Gisteren een bak volle yoghurt van 250 gram genomen met een banaan in heel dunne stukjes gesneden als avondsnack en dat vulde ook prima. Maar voorkeur gaat naar kwark uit.

Ik moet er nu wel goed aan denken gelijk met ontbijt te beginnen en niet eerst een uur naar mijn werk te rijden bjivoorbeeld. Volgens mji komt je spijsvertering pas op gang in de ochtend als er wat eten naar binnen gaat.
pi_82537922
Net eens even een mail naar onze grote vriendin de dietiste gestuurd. Als ik het schema volg plus wat additionele zondigingen kom ik beduidend lager uit dan de berekende hoeveelheden cals. En ik ben in twee dagen 2 kg kwijtgeraakt Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is hoewel ik het wel kan waarderen...kon vanmorgen eindelijk mijn nieuwe spijkerbroek aan
pi_82537987
@P Het afvallen gaat in het begin razend snel hoor! Zeker als je genoeg overgewicht hebt. Dus wees er maar blij mee
Maar zorg er vooral gewoon voor dat je voor je gevoel genoeg eet. Dus dat het niet een streng dieet wordt wat je niet jaren kan vasthouden en dat je dus het jojo effect krijgt.
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:33:11 #150
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82538109
Ik wil ook weer eens beginnen, maar het gaat bij mij altijd weer mis. Ik heb er ook veel te weinig tijd voor en daarbij is het lastig om dus overal op te letten. Iemand misschien ideeën wat ik kan doen?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')