abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82487706
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:39 schreef xBlossomx het volgende:
Zo..ik hoop dat het niet te lang is geworden
Nee joh Goed dat je aan de slag gaat Hoe ga je het doen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82487732
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:39 schreef xBlossomx het volgende:
Zodra ik rond de 65-68 weeg, ga ik ook nieuwe kleding kopen. Ik kijk er nu al naar uit en dat helpt me echt om het vol te houden
Afvallen wordt zo een dure hobby

Maar als er 10 kilo af is moet je ook kleding kopen hoor! Of heb je de oude kleding nog? Ik heb echt niks meer in kleinere maten...
pi_82487903
Ik ben mjin eigen dieetje aan het volgen. Ik ben in 3/4 maanden 8 kilo aangekomen. Autorijden

Nu fiets ik weer 4 dagen in de week heen en terug naar school. Ik ga een stuk minder tussendoortjes eten en eet 's avonds na het eten alleen nog enkel een cracker met kaas en een plakje peperkoek.

Ook ga ik 2 keer in de week hardlopen.
pi_82488323
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee joh Goed dat je aan de slag gaat Hoe ga je het doen?
Ik let goed op mijn eten en ik val langzaam terug in mijn oude gezonde eetpatroon (minder koolhydraten, meer eiwitten). Ik eet ongeveer 5-6 maaltijden per dag (om de 2,5-3 uur een maaltijd of gezonde snack). Kleinere porties, dus niet zoals nu, 3 gigantische maaltijden, die ervoor zorgen dat ik last krijg van vreetkicks (dat had ik nogal vaak en eerst deed ik ook nog een vinger in mijn keel erna). Langzamer eten, want het duurt even voordat het tot me doordringt dat ik genoeg heb gehad. En water drinken. Frisdrank drinken deed ik toch al niet zo vaak, maar siroop wel, waterig weliswaar, maar water is toch beter.

Verder jog ik om de dag (straks weer) met mijn moeder op een zachte ondergrond (gras) met behulp van een trimschema. Ik loop ook elke middag met de honden. En ik doe bijna alles op de fiets. Waarschijnlijk zal ik rond september/oktober ook naar de sportschool gaan om cardio te combineren met krachttraining, zodat ik niet alleen afval maar ook strak wordt. Met krachttraining bedoel ik niet met hele zware gewichten, maar gewoon veel herhalingen met niet zulke zware gewichten, of misschien niet eens met gewichten, maar gewoon met mijn eigen lichaamsgewicht om te stroomlijnen zeg maar. Ik moet nog wel sport bh's kopen..(sorry als je dit niet wilde weten), want ik kan echt niet zonder.
pi_82488396
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:56 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik let goed op mijn eten en ik val langzaam terug in mijn oude gezonde eetpatroon (minder koolhydraten, meer eiwitten). Ik eet ongeveer 5-6 maaltijden per dag (om de 2,5-3 uur een maaltijd of gezonde snack). Kleinere porties, dus niet zoals nu, 3 gigantische maaltijden, die ervoor zorgen dat ik last krijg van vreetkicks (dat had ik nogal vaak en eerst deed ik ook nog een vinger in mijn keel erna). Langzamer eten, want het duurt even voordat het tot me doordringt dat ik genoeg heb gehad. En water drinken. Frisdrank drinken deed ik toch al niet zo vaak, maar siroop wel, waterig weliswaar, maar water is toch beter.

Verder jog ik om de dag (straks weer) met mijn moeder op een zachte ondergrond (gras) met behulp van een trimschema. Ik loop ook elke middag met de honden. En ik doe bijna alles op de fiets. Waarschijnlijk zal ik rond september/oktober ook naar de sportschool gaan om cardio te combineren met krachttraining, zodat ik niet alleen afval maar ook strak wordt. Met krachttraining bedoel ik niet met hele zware gewichten, maar gewoon veel herhalingen met niet zulke zware gewichten, of misschien niet eens met gewichten, maar gewoon met mijn eigen lichaamsgewicht om te stroomlijnen zeg maar. Ik moet nog wel sport bh's kopen..(sorry als je dit niet wilde weten), want ik kan echt niet zonder.
Klinkt als een strak plan allemaal En van die sport bh's maakt mij niet uit hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82488430
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Afvallen wordt zo een dure hobby

Maar als er 10 kilo af is moet je ook kleding kopen hoor! Of heb je de oude kleding nog? Ik heb echt niks meer in kleinere maten...
Ja ik hoop dat er aan het eind van dit jaar 10 kilo af kan zijn. 6 maanden voor 10 kilo..hmm, kan dat? En naja..zoveel oude kleding heb ik inderdaad niet meer, of m'n kleinere zusjes hebben het al ingepikt. Dus misschien dat ik aan het eind van het jaar ook nog wat kleding koop . Hoop dat ik in een maatje 32/30 kan aan het eind van het jaar.
pi_82488499
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt als een strak plan allemaal En van die sport bh's maakt mij niet uit hoor
. Ja, mijn moeder doet ook mee, en dat maakt het ook nog leuker. Ben je zelf ook bezig? En wat is jouw streven?
pi_82488557
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:46 schreef FL_Freak het volgende:
Ik ben mjin eigen dieetje aan het volgen. Ik ben in 3/4 maanden 8 kilo aangekomen. Autorijden

Nu fiets ik weer 4 dagen in de week heen en terug naar school. Ik ga een stuk minder tussendoortjes eten en eet 's avonds na het eten alleen nog enkel een cracker met kaas en een plakje peperkoek.

Ook ga ik 2 keer in de week hardlopen.
Succes! Hoeveel weeg je nu, en hoeveel wil je wegen?
pi_82488594
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:00 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

. Ja, mijn moeder doet ook mee, en dat maakt het ook nog leuker. Ben je zelf ook bezig? En wat is jouw streven?
Ik ben zelf ook bezig. Net begonnen vorige week zeg maar. En ik wil er 13 september 10 kg af hebben Weddenschapje met collega Ik ben anders goed de pineut

Ik ben nu 148.7, 13 september moet het 140 zijn En uiteindelijk wil ik terug naar 95, maar dat is nog een lange weg te gaan
pi_82488610
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef xBlossomx het volgende:
Ja ik hoop dat er aan het eind van dit jaar 10 kilo af kan zijn. 6 maanden voor 10 kilo..hmm, kan dat?
500 gram per week is het beste omdat je dan weinig tot geen kans op een jojo effect hebt (mits je je nieuwe eetgewoontes aanleert).

Zelf ga ik proberen een kilo per week te halen.

Met 6 maand zit je op 24 weken, dus dan moet 10 kilo prima te halen zijn.
pi_82488635
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook bezig. Net begonnen vorige week zeg maar. En ik wil er 13 september 10 kg af hebben Weddenschapje met collega Ik ben anders goed de pineut
Is 10 kilo in 4 maanden gezond? Ik hoop het wel ^^! Ik vraag me af hoeveel ik kwijt kan zijn tussen nu en december dit jaar.
pi_82488685
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Is 10 kilo in 4 maanden gezond? Ik hoop het wel ^^! Ik vraag me af hoeveel ik kwijt kan zijn tussen nu en december dit jaar.
Post is anagepast Het is nog maar 8.7 kg En dat over 12 weken....Moet te doen zijn De dietiste schrok niet heel erg en begon ook niet tegen te sputteren gister
pi_82488722
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Post is anagepast Het is nog maar 8.7 kg En dat over 12 weken....Moet te doen zijn De dietiste schrok niet heel erg en begon ook niet tegen te sputteren gister
Ok, mooi . Ik hoop dat je het haalt! Hoe ga je het doen?
pi_82488751
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:05 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ok, mooi . Ik hoop dat je het haalt! Hoe ga je het doen?
Minder eten, regelmatiger eten, geen afhaalmaaltijden, meer bewegen maar niet sporten. En verder zien we het wel
pi_82488822
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef willempjewever het volgende:

[..]

500 gram per week is het beste omdat je dan weinig tot geen kans op een jojo effect hebt (mits je je nieuwe eetgewoontes aanleert).

Zelf ga ik proberen een kilo per week te halen.

Met 6 maand zit je op 24 weken, dus dan moet 10 kilo prima te halen zijn.
. En in het begin zal het er van af vliegen natuurlijk, omdat ik ver boven mijn 'ideale gewicht' zit. Maar daarna zal het wel 0,5-1 kg per week worden. Denk je dat ik eind december, vanaf nu 75 kan wegen? Laten we zeggen ongeveer 15 kilo eraf.
pi_82488824
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Minder eten, regelmatiger eten, geen afhaalmaaltijden, meer bewegen maar niet sporten. En verder zien we het wel
ik sport ook niet nu, ga ik misschien weer doen als de kilo's eraf zijn. Anders trek ik het niet. Heb ook altijd medelijden met de deelnemers in sos sonja en dat soort programma's, moeten gelijk elke dag 2 uur sporten... pfff, ik moet er niet aan denken. Als ik straks halfverwege ben denk ik er misschien anders over.
pi_82488878

[ Bericht 100% gewijzigd door willempjewever op 08-06-2010 12:10:50 ]
pi_82488887
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:08 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik sport ook niet nu, ga ik misschien weer doen als de kilo's eraf zijn. Anders trek ik het niet. Heb ook altijd medelijden met de deelnemers in sos sonja en dat soort programma's, moeten gelijk elke dag 2 uur sporten... pfff, ik moet er niet aan denken. Als ik straks halfverwege ben denk ik er misschien anders over.
Ik vind Sonja zo'n takkewijf, sorry hoor. Hoe kan van 0 naar 100 m.b.t. tot sporten nou gezond zijn? . Maar goed.

Wat voor sport ga je doen, of wil je doen als je halverwege bent?
pi_82488980
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:10 schreef xBlossomx het volgende:
Wat voor sport ga je doen, of wil je doen als je halverwege bent?
ik wil hier naast het werk aan de slag, daar zit een mooi sportcentrum. Ik zou weer wat fitness willen gaan doen, roeien en hardlopen en dat soort dingen. Ik heb een boek hier met trainingsschema's.

Het liefst ga ik ook weer squashen, maar mijn squashpartner is naar duitsland verhuisd en ik ken verder niemand die op mijn niveau zit. Dat is dan wat lastiger.
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:08 schreef xBlossomx het volgende:
. En in het begin zal het er van af vliegen natuurlijk, omdat ik ver boven mijn 'ideale gewicht' zit. Maar daarna zal het wel 0,5-1 kg per week worden. Denk je dat ik eind december, vanaf nu 75 kan wegen? Laten we zeggen ongeveer 15 kilo eraf.
De eerste 2 weken val je meer af, is voornamelijk water als ik het goed heb. Als je het opschrijft kan je zien wat je in week 3 afvalt en in week 4, dat gemiddelde is ongeveer wat je daarna gaat halen en komt bij vrouwen meestal op 500 gram per week uit. Dus even een maand aan de slag en dan kan je wel inschatten wat je gaat halen eind december. 12 kilo moet lukkken, 15 wellicht ook, mooi getal om naar te streven.
pi_82489087
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:12 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik wil hier naast het werk aan de slag, daar zit een mooi sportcentrum. Ik zou weer wat fitness willen gaan doen, roeien en hardlopen en dat soort dingen. Ik heb een boek hier met trainingsschema's.
. Klinkt zeer belovend!
quote:
Het liefst ga ik ook weer squashen, maar mijn squashpartner is naar duitsland verhuisd en ik ken verder niemand die op mijn niveau zit. Dat is dan wat lastiger.
Dat is jammer, maar misschien kom je nog wel iemand in het sportcentrum zelf tegen?
pi_82489174
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:15 schreef xBlossomx het volgende:
Dat is jammer, maar misschien kom je nog wel iemand in het sportcentrum zelf tegen?
dat is wel het plan, maar er moet eerst wat af, nu heb ik geen conditie meer.

ik heb in mijn vorige reactie nog even op een bericht van jou gereageerd.
pi_82489830
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:12 schreef willempjewever het volgende:

De eerste 2 weken val je meer af, is voornamelijk water als ik het goed heb. Als je het opschrijft kan je zien wat je in week 3 afvalt en in week 4, dat gemiddelde is ongeveer wat je daarna gaat halen en komt bij vrouwen meestal op 500 gram per week uit. Dus even een maand aan de slag en dan kan je wel inschatten wat je gaat halen eind december. 12 kilo moet lukkken, 15 wellicht ook, mooi getal om naar te streven.
Ik ga voor de 12-15 kilo, eind december. Dan zie ik er al heel anders uit. Is het het beste om aan het begin en aan het eind van de week je te wegen?

15 kilo..dan zit ik op de helft. Dan mag ik zeker wel nieuwe kleren gaan kopen!
pi_82490273
Ik stuitte zojuist op deze site (http://www.runinfo.nl/gewicht.htm) om je 'ideale gewicht' te bepalen. Volgens hen is methode 1 het meest betrouwbaar (gebruikmakend van de borstomvang en lengte).

Voor mij zit er nogal een heel groot verschil in de eerste methode en de methode(s) die gebruiken maken van het BMI.

Bij de methodes gebruikmakend van het BMI is mijn ideale gewicht: in elk geval minder dan 63.
Als ik gebruik maak van de 1e methode met mijn borstomvang erbij is mijn ideale gewicht zo rond de 70 kilo.

Welke methode is het meest betrouwbaar denken jullie? En wat voor resultaten krijgen jullie?
pi_82490983
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:31 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ga voor de 12-15 kilo, eind december. Dan zie ik er al heel anders uit. Is het het beste om aan het begin en aan het eind van de week je te wegen?
Ik heb mij aan het begin van het afvallen gewogen en weeg me nu 1 keer per week, ik ben op maandag begonnen en weeg me dus ook elke week op maandag.

Als je op woensdag begint ga je op woendag wegen/

Je moet in iedergeval maar 1 keer per week op de weegschaal staan. Je gewicht schommelt wat en dat kan erg demotiverend werken.

Ik heb nog eens het schema van mijn vrouw gepakt en die kwam zelfs halverwege het afvallen 2 weken lang aan ipv af te vallen! En daarna ging het weer naar beneden. Dat kan je dus soms ook hebben, dan moet je flink doorzetten om de motivatie erin te houden.
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:42 schreef xBlossomx het volgende:
Ik stuitte zojuist op deze site (http://www.runinfo.nl/gewicht.htm) om je 'ideale gewicht' te bepalen. Volgens hen is methode 1 het meest betrouwbaar (gebruikmakend van de borstomvang en lengte).
volgens die site is mijn ideale gewicht 80 kilo en dat klopt niet. Zelf vind ik 76 tot max 78 prima bij me passen, dat was ik ook altijd toen ik nog 4 keer in de week sportte. Maar het verschil is maar 2 a 4 kilo, dus het komt wel in de buurt.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:00:24 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82491083
@blossomx: als je erg veel overgewicht hebt is een "ideaal" gewicht niet iets om je in eerste instantie mee bezig te houden... als je 10% lichaamsgewicht verliest én dat twee jaar kan behouden ben je al een heel eind op weg om je gezondheid te verbeteren.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')